מצורף דוגמא שהעתקתי מכתבים של טיפוס אחד לא מוכר (אין כוונתי אלא לשם דוגמא).
צדיק העיקר ,הוא גבוה מרשבי ואפילו מר נחמן, שהרי ר' שמעון עיר וקדיש משמיא נחית שנצרך לנחל נובע מקור חכמה, ולבסוף כל הנחלים הולכים אל הים שצדיק העיקר הוא בחי' ים דהיינו חמשים שערי בינה וכנגד חמישים צדיקים דסדום ונשאתי לכל המקום כל הנקרא בשמי כל פעל ה' למענהו, היינו שבזכותו של צדיק העיקר כל הרשעים נישא עוונם, בחי' נושא את נושאיו דמי נתלה במי.
ויש עוד עניין והוא מה משא ה' שהרי יש ג' בחינות משא ה' דבר ה' ומשא דבר ה' בארץ חדרך לך עמי בוא בחדריך וסגור דלתך בעדיך דהיינו טרוקו גלי כדר"ע שהיה בחי' צדיק העיקר, והיינו הביאני המלך חדריו נגילה ונשמחה בך דהיינו יחוד קוב"ה ושכינתיה ובבחי' טרוקו גלי ובשמחתו כשיש שמחה של מצוה לא יתערב זר, דלב יודע מרת נפשו, מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה זה צדיק האמת שהולך לצדיק העיקר, דמים יכסו על ים שהים עמוק היינו מים עמוקים, ולמעלה יש ואשד הנחלים מנחל נובע מקור חכמה.
יהי מקורך ברוך היינו בחי' שבת קודש שהוא מקור הברכה ובו יגילו הצדיקים אברהם יגל ובמקום גילה שם תהא רעדה דהיינו ההתבטלות לצדיק העיקר.
ושמח באשת נעוריך זה מנחה בשבת קודש שהיא זיווג ישראל ורחל והיינו לך עמי בוא בחדריך.