עמוד 4 מתוך 8

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:41 pm
על ידי הרואה
נוטר הכרמים כתב:
הרואה כתב:
עקביה כתב:
חיימשה כתב:את המודל הזה יצרה התורה !
כך בדיוק גדלו בני הכהנים והלוויים עד חורבן הבית.
ומסתמא בני ריש גלותא וכו' אחר החורבן.

איזו תורה?


תלמוד בבלי מסכת פסחים דף נז עמוד א
...עליהם ועל כיוצא בהם אמר אבא שאול בן בטנית משום אבא יוסף בן חנין: אוי לי מבית בייתוס אוי לי מאלתן, אוי לי מבית חנין אוי לי מלחישתן, אוי לי מבית קתרוס אוי לי מקולמוסן, אוי לי מבית ישמעאל בן פיאכי אוי לי מאגרופן. שהם כהנים גדולים, ובניהן גיזברין, וחתניהם אמרכלין, ועבדיהן חובטין את העם במקלות.

וכל שכן אלו שאינם כהנים, ואינם מזרע דוד, ואינם עולים על בני דודם שוויתר על האדמורות כדי למנוע מחלוקת עם אביהם השתלטן, וכ"ש שאינם עולים על בנו של אברך טהור לב ומתמיד בפינה במיר, וכ"ש שאינם עולים על ממזר תלמיד חכם.

למען ההגינות והיושר, וכדי שלא לחזור למחלוקות חסידים ומתנגדים, עלינו לציין שתופעת הבנים והנכדים, של... ושל... אינה פוסחת על הליטאים בדור האחרון, וד"ל ואכמ"ל.

אז הגענו כאן גם לעוד מחלוקת...
וברצינות, נכדי הרבנים הליטאיים לא נוסעים ברכבי פאר, ולא מתלבשים שונה, ההשוואה לא במקומה בכלל.
ואם הם היו כן, בכ"ז הם בני ת"ח שאולי יש בזה עניין לכבדם, ולא סתם זרע המלוכה.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:42 pm
על ידי חיימשה
דומני שהתורה דורשת לכבד את המלוכה ובכלל זה את זרע המלוכה, כך היא דרכה של מלכות, מה לעשות.

שלא אובן לא נכון, גם אני סולד עד קיא מחלק מהתופעות הנ''ל כיום, בפרט אצל אלו שכל ייחוסם הוא בהנהגה זו ומוציאים דיבת רבים מגור מסביב, [תנסו לסכם לעצמכם מאדמורי''ם המקובלים וזרעם,מי הם הנוהגים כן] אבל שורש ההנהגה גופא היא תורנית, ולענ''ד המציאות ההפוכה שמי שרוכש ארון ספרים עם דלתות עלול להנזק בשידוכים... היא היא העיוות.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:44 pm
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:יש בזה סיפור עם הרבי מליובאוויטש ואינני יודע את פרטיו.

אולי כוונתך למשפט הספרים בין הרבי/הממסד לבתו הבכורה של הריי"ץ ובנה?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:46 pm
על ידי הרואה
חיימשה כתב:דומני שהתורה דורשת לכבד את המלוכה יותר מאת לומדיה, מה לעשות.

אדרבה, משם ראיה.
מי שאינו מזרע דוד אסור לו למלוך.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:47 pm
על ידי נוטר הכרמים
הרואה, לא התכוונתי דווקא אליהם, מה שנקרא, אתה אמרת.

כל תופעת המשפחולוגיה, בני הגדולים ונכדיהם שחלקם נהפכים לנשואי פנים שמתפללים על אנשים וכו' וחלקם לרודנים ומטילי אימה; בנים של ראשי ישיבות שיורשים אותם אוטומטית על כל המשתמע וכו' וכו'.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:49 pm
על ידי דמשק
מתאמרא בשם גדולים שחמשה גדולי ישראל לא היו להם ילדים אחרי מלחמת העולם - החזו"א, הרה"ק מבעלזא, הבית ישראל, הרה"ק מסאטמאר, האדמו"ר מלובאוויטש - כי מן השמים הועידו אותם להקמת וביסוס העולם היהודי מחדש, שיוכלו למסור את כל אונם וזמנם עבור מטרה זו.

ושמעתי בשם אחד הגדולים שהוסיף "כי הם היו צריכים להקים את הדור, ובנשקי"ם הם חורבן הדור..."

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:52 pm
על ידי הרואה
דמשק כתב:מתאמרא בשם גדולים שחמשה גדולי ישראל לא היו להם ילדים אחרי מלחמת העולם - החזו"א, הרה"ק מבעלזא, הבית ישראל, הרה"ק מסאטמאר, האדמו"ר מלובאוויטש - כי מן השמים הועידו אותם להקמת וביסוס העולם היהודי מחדש, שיוכלו למסור את כל אונם וזמנם עבור מטרה זו.

ושמעתי בשם אחד הגדולים שהוסיף "כי הם היו צריכים להקים את הדור, ובנשקי"ם הם חורבן הדור..."

על רקע ההודעה הקודמת, נראה לי שהרב הנוטר מאד ישמח על הפנינה הזו...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:00 pm
על ידי תם מה הוא אומר
לשון הרמב"ם הל' ת"ת (פ"ג ה"א)
בשלשה כתרים נכתרו ישראל, כתר תורה וכתר כהונה וכתר מלכות, כתר כהונה זכה בו אהרן שנאמר והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהנת עולם, כתר מלכות זכה בו דוד שנאמר זרעו לעולם יהיה וכסאו כשמש נגדי, כתר תורה הרי מונח ועומד ומוכן לכל ישראל, שנאמר תורה צוה לנו משה מורשה קהלת יעקב, כל מי שירצה יבא ויטול, שמא תאמר שאותם הכתרים גדולים מכתר תורה הרי הוא אומר בי מלכים ימלוכו ורוזנים יחוקקו צדק בי שרים ישורו, הא למדת שכתר תורה גדול משניהם.


כלומר, כתר כהונה, וכתר מלכות, הם מתנה שנתן הקב"ה לזרע הכהונה/המלוכה לבדם.

אם יש משהו בו יכול להיות לשני מעלה יותר מחברו - תורה. "וכתר תורה גדול משניהם".

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:27 pm
על ידי חיימשה
לא טענתי לרגע שבנשקי''ם דינם ככהן או מלך.
הבאתי זאת כדוגמה נגד הטוענים בטיענוים עסיסיים כאילו ההנהגה הזו אין לה מקום. יש מושגים כאלו בתורה. הנהגת הריש גלותא היתה כעין זה.
וכתר תורה גדול משניהם אין הכוונה שמכבדים ת''ח בגינוני מלך. תורה לחוד ומלוכה לחוד.
אין דין מורד במלכות על ת''ח.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:45 pm
על ידי הרואה
תם מה הוא אומר כתב:לשון הרמב"ם הל' ת"ת (פ"ג ה"א)
בשלשה כתרים נכתרו ישראל, כתר תורה וכתר כהונה וכתר מלכות, כתר כהונה זכה בו אהרן שנאמר והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהנת עולם, כתר מלכות זכה בו דוד שנאמר זרעו לעולם יהיה וכסאו כשמש נגדי, כתר תורה הרי מונח ועומד ומוכן לכל ישראל, שנאמר תורה צוה לנו משה מורשה קהלת יעקב, כל מי שירצה יבא ויטול, שמא תאמר שאותם הכתרים גדולים מכתר תורה הרי הוא אומר בי מלכים ימלוכו ורוזנים יחוקקו צדק בי שרים ישורו, הא למדת שכתר תורה גדול משניהם.


כלומר, כתר כהונה, וכתר מלכות, הם מתנה שנתן הקב"ה לזרע הכהונה/המלוכה לבדם.

אם יש משהו בו יכול להיות לשני מעלה יותר מחברו - תורה. "וכתר תורה גדול משניהם".

דפח"ח

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:55 pm
על ידי יותם
עובר ושב כתב:
יותם כתב:לאפשר לשחיתות להתקיים זה טוב לב?


אכן, אפשר להביא הרבה דוגמאות מסיפורים ידועים, כאותו צדיק שרדף אחר הגנב וצעק לו "מחול לך".

אה. סיפורים מסתמא יש.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 12:15 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
חיימשה כתב:לא טענתי לרגע שבנשקי''ם דינם ככהן או מלך.
הבאתי זאת כדוגמה נגד הטוענים בטיענוים עסיסיים כאילו ההנהגה הזו אין לה מקום. יש מושגים כאלו בתורה. הנהגת הריש גלותא היתה כעין זה.
וכתר תורה גדול משניהם אין הכוונה שמכבדים ת''ח בגינוני מלך. תורה לחוד ומלוכה לחוד.
אין דין מורד במלכות על ת''ח.

נכון. יש גם מושג של מלקות בתורה, ע"כ גם כהיום המרביץ לחבירו יש לו על מה לסמוך

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 12:44 am
על ידי הורודנאי
חיימשה ההודעות שלך כאן לא מובנות. מדברים על שחיתות ואתה מכניס כאן מלכות בית דוד וכהונה ועוד. את הענין עצמו אתה לא משרת בכלל, מה שאתה כן עושה זה להשפיל את קרן התורה עד לעפר. מה הבריות אומרות? השחיתות שהנפש היפה סולדת ממנה, שתוארה כאן יפה יפה, היא בעצם דומה לחוקי תורתינו הקדושה. רח"ל.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 1:53 am
על ידי חיימשה
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
חיימשה כתב:לא טענתי לרגע שבנשקי''ם דינם ככהן או מלך.
הבאתי זאת כדוגמה נגד הטוענים בטיענוים עסיסיים כאילו ההנהגה הזו אין לה מקום. יש מושגים כאלו בתורה. הנהגת הריש גלותא היתה כעין זה.
וכתר תורה גדול משניהם אין הכוונה שמכבדים ת''ח בגינוני מלך. תורה לחוד ומלוכה לחוד.
אין דין מורד במלכות על ת''ח.

נכון. יש גם מושג של מלקות בתורה, ע"כ גם כהיום המרביץ לחבירו יש לו על מה לסמוך

אכן, אם יבוא מאן דהו יפה נפש ויטען שאין מקום לענישה גופנית, נוכיח מהתורה שזה לגיטימי במקום הצורך.

ה''ה שניתן לראות בתורה שיש מושג של הבדלי מעמדות, כאשר לא כולם שווים בזכויותיהם.
האם כאשר מיסטר רייכמן הגיע להרב שך הוא המתין בתור עם כולם או שהוכנס אחר כבוד על חשבון שאר הממתינים? האין זה גזל זמן?
אינני מבין מה הקשר בין הנושא כאן לשחיתות, מנקודת ראותי אין כאן אלא צרות עין.
ואני גם חושב שחלק מהכותבים כאן פשוט נמנים על כת ה'נוטלים' שכל העולם חייב להם תמיד, אוי לו למלצר שאיתרע מזלו לשמשם, אוי לו לנהג המונית שנפל בחלקו להסיעם, אוי לו למלמד שנזקק ללמד את בניהם, אוי לו לשכן שנזקק לבנות בקרבתם.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:01 am
על ידי חיימשה
ואם מתעקשים על שחיתות, אתן דוגמה משלי.
בישיבה בה למדתי היה בחור חסידי שלא כ"כ הסתדר עם ראש הישיבה.
בסוף זמן מסוים החליט הלה לעבור לישיבה אחרת ובכך לסיים את הסיפור.
כאשר הדבר נודע לראש הישיבה הדגול, הוא התיישב וכתב מכתב להורי אותו בחור בו הוא מודיע להם כי בנם סולק מהישיבה, ואף דאג לפרסם את זה בין הבחורים ולשלוח את המכתב עם בחור ישירות להורים לפני שבנם יגיע הביתה.
זוהי שחיתות!

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 3:58 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
כאשר נקבעה מחיר החפץ, משלמים אותה ולא יותר. כאשר לא נקבעה משלמים ומשלמים עד שמתעייפים ומשלמים עוד. כן, משה רייכמן לא חיכה בתור אצל הרב שך, וגם זכו בני משפחתו להתקבל לישיבות בם תמך ללא בעיא. זה מה שמשלמים לגביר עבור נדבותיו. ולא יןתר. כאשר ניסה רכניץ לשלוח את כספו להביע דעות בפוליטיקה, זרקו אותו על אזניו, כדיאות. עד כאן ולא יותר.

שה׳עסקן׳ יקח משכורת דשינה, אבל שיהיה מוגבל לזה ולא יותר

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 9:14 am
על ידי מקדש מלך
חיימשה כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
חיימשה כתב:לא טענתי לרגע שבנשקי''ם דינם ככהן או מלך.
הבאתי זאת כדוגמה נגד הטוענים בטיענוים עסיסיים כאילו ההנהגה הזו אין לה מקום. יש מושגים כאלו בתורה. הנהגת הריש גלותא היתה כעין זה.
וכתר תורה גדול משניהם אין הכוונה שמכבדים ת''ח בגינוני מלך. תורה לחוד ומלוכה לחוד.
אין דין מורד במלכות על ת''ח.

נכון. יש גם מושג של מלקות בתורה, ע"כ גם כהיום המרביץ לחבירו יש לו על מה לסמוך

אכן, אם יבוא מאן דהו יפה נפש ויטען שאין מקום לענישה גופנית, נוכיח מהתורה שזה לגיטימי במקום הצורך.

ה''ה שניתן לראות בתורה שיש מושג של הבדלי מעמדות, כאשר לא כולם שווים בזכויותיהם.
האם כאשר מיסטר רייכמן הגיע להרב שך הוא המתין בתור עם כולם או שהוכנס אחר כבוד על חשבון שאר הממתינים? האין זה גזל זמן?
אינני מבין מה הקשר בין הנושא כאן לשחיתות, מנקודת ראותי אין כאן אלא צרות עין.
ואני גם חושב שחלק מהכותבים כאן פשוט נמנים על כת ה'נוטלים' שכל העולם חייב להם תמיד, אוי לו למלצר שאיתרע מזלו לשמשם, אוי לו לנהג המונית שנפל בחלקו להסיעם, אוי לו למלמד שנזקק ללמד את בניהם, אוי לו לשכן שנזקק לבנות בקרבתם.

ביטוי יפה, 'כת הנוטלים', זו המצאה אישית של כת"ר, או שנטל זאת מאיזה ספר? אם כן, מהיכן?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 10:07 am
על ידי אבני גזית
איש_ספר כתב:פגשתי את העסקן בחנות הירקות, שאלתי אותו אם הספיק לראות את האשכול, אמר לי כמעט בנזיפה: אין לי אינטרט כלל! ועל אוצר החכמה והפורום לא שמע מעולם. אח"כ נזכרתי שבכלל אי אפשר להכנס לאספקלריא בלי להיות רשום. וכולי תקוה שהוא אינו רשום.
בדיעבד טוב שכך, שכן אם היה רואה את היחס הסלחני לבריונות שכזו, ואם היה טורח לקרוא את כל האשכול ומוצא שחלים עליו דיני מלך, היינו צריכים להחביא את הילדות במזוודות.


א. יפה שהוא קונה בחנות ירקות כפשוטי העם.
ב. יפה שאין לו אינטרנט.
ג. יפה שגם אתה, כבנש"ק לא חסידי, קונה ירקות כאחד העם.

ובלי שום קשר -
גישת שיטוח המעמדות והלאמת כל פינוק ל'בכירים', מזכירה את מרקס ולנין.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 10:53 am
על ידי חיימשה
מקדש מלך כתב:
חיימשה כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
חיימשה כתב:לא טענתי לרגע שבנשקי''ם דינם ככהן או מלך.
הבאתי זאת כדוגמה נגד הטוענים בטיענוים עסיסיים כאילו ההנהגה הזו אין לה מקום. יש מושגים כאלו בתורה. הנהגת הריש גלותא היתה כעין זה.
וכתר תורה גדול משניהם אין הכוונה שמכבדים ת''ח בגינוני מלך. תורה לחוד ומלוכה לחוד.
אין דין מורד במלכות על ת''ח.

נכון. יש גם מושג של מלקות בתורה, ע"כ גם כהיום המרביץ לחבירו יש לו על מה לסמוך

אכן, אם יבוא מאן דהו יפה נפש ויטען שאין מקום לענישה גופנית, נוכיח מהתורה שזה לגיטימי במקום הצורך.

ה''ה שניתן לראות בתורה שיש מושג של הבדלי מעמדות, כאשר לא כולם שווים בזכויותיהם.
האם כאשר מיסטר רייכמן הגיע להרב שך הוא המתין בתור עם כולם או שהוכנס אחר כבוד על חשבון שאר הממתינים? האין זה גזל זמן?
אינני מבין מה הקשר בין הנושא כאן לשחיתות, מנקודת ראותי אין כאן אלא צרות עין.
ואני גם חושב שחלק מהכותבים כאן פשוט נמנים על כת ה'נוטלים' שכל העולם חייב להם תמיד, אוי לו למלצר שאיתרע מזלו לשמשם, אוי לו לנהג המונית שנפל בחלקו להסיעם, אוי לו למלמד שנזקק ללמד את בניהם, אוי לו לשכן שנזקק לבנות בקרבתם.

ביטוי יפה, 'כת הנוטלים', זו המצאה אישית של כת"ר, או שנטל זאת מאיזה ספר? אם כן, מהיכן?

מכתב מאליהו, קונטרס החסד.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 11:01 am
על ידי חיימשה
אפשר בהחלט להתווכח על סוג ההנהגה הזו של כל הנוהגים כעין כהונה, אולי זה נכלל בדברי הרמבם הידועים '' לא שבט לוי בלבד'' וכו' אבל הנהגה שהתורה הכתיבה ומופיעה עשרות פעמים בחומש לא יכולה להיות סמל לשחיתות! כן יכול להיגרם ממנה שחיתות באופן של' לא זכה'.

לגבי פרנסי הציבור אין לי שום ספק שההנהגה הזו לגיטימית, והכעס על זה לא בוא רלא מקטנות מוחין וצרות עין.

גם אני כשלמדתי בכולל הייתי מקטלג כל בעל רכב שאינו סובארו אברכים כמליונר מאושר שתפקידו היחיד להעניק למסכנים כמוני את כל מה שיש לו, בתנאי שיישאר לו מיטה שולחן ומזון ג' סעודות.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 11:21 am
על ידי מקדש מלך
זה עתה ראיתי בעיתון 'המבשר', שלפיד הבטיח שאם יהיה ראש ממשלה, הוא ימכור את מטוסו הפרטי של ראש הממשלה, שנקנה בכספי משלם המיסים.
(אולי מחר הוא יבטיח גם לעבור לצריף המט ליפול של 'הזקן' בקיבוץ שדה בוקר...).
אז גם למיסטר לפיד יש ניק בפורום שלנו?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 11:37 am
על ידי דרומי
יש את הסיפור הידוע על אותו גביר שבא לצדיק פלוני וסיפר לו בגאווה שהוא מסתגף ואוכל רק לחם צר ומים לחץ. אמר לו הצדיק שאין דרך זו נכונה, ועליו לאכול בשר ודגים וכל מטעמים כיאה לאדם במעמדו. לאחר שהלך הסביר הצדיק למקורביו שאם הגביר הזה יאכל לחם צר ומים לחץ הוא יחשוב שלעניים גם בזה אין צורך והם צריכים לאכול אבנים... ועדיף שיאכל וישתה טוב וכך יבין שגם לעניים מגיע לפחות לחם ומים.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 12:34 pm
על ידי אוהב עמו
בלי להכנס לכל הדברים החשובים שנכתבו כאן.
בואו ונעשה חשבון נפש כנה עם עצמנו, אם לו יצוייר לאי מי מאתנו היה את המפתח למקוה נשים האם בערב יוהכ"פ היה נכנס כאחד העם להצטופף עם כל עמך ב"י או שהיה טובל להנאתו וכמובן לקדושת היום במקוה פרטי נקי ומרווח?
ואם היינו רואים כך את בנו של הבלן מתנהג בצורה המתואת בפתיחת האשכול האם היינו פותחים אשכול שהיה גורר בעקבותיו כ100 הודעות?
יש לי חבר שאמו בלנית באחת המערים והוא אברך עדין ויקר והוא מנצל את הפרבליגיה הזו בערב יוהכ"פ ואיני חושב שיש בזה פחיתות כבוד לערכו. אותי הוא לא מזמין כך שאין לי נגיעה ממנו
אם כן, מה לנו כי נלין על איזה עסקן שמפאת תפקידו/ייחוסו כן הצליח להשיג את המפתח האם זה מוריד מערכו?
אלא מה המפריע לנו, שהוא עושה את זה בגסות ולא בעדינות? וכי באמת אנחנו מצפים מהתנהגות עדינה מאדם שלא שייף את מידותיו בחודה של תורה ועמל התורה כמו שעושה הרב אי"ס?
או שמה שמפריע לנו שהוא הצליח להשיג מפתח ואונחנו לא? אז אחת מהשתיים או שבקצת מאמץ אפשרי להשיג מפתח או שנשמח שחלקנו מיושבי ביהמ"ד ולא ממחזיקיהמפתחות למקואות נשים בערב יוהכ"פ?

ועוד הערה קטנה כואבת אבל אמיתית, האם יש לנו דעה מוקדמת על אותו עסקן או מפלגתו או שולחיו קודם למעשה דמקוה?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 1:57 pm
על ידי ידידיה
אוהב עמו כתב:בלי להכנס לכל הדברים החשובים שנכתבו כאן.
בואו ונעשה חשבון נפש כנה עם עצמנו, אם לו יצוייר לאי מי מאתנו היה את המפתח למקוה נשים האם בערב יוהכ"פ היה נכנס כאחד העם להצטופף עם כל עמך ב"י או שהיה טובל להנאתו וכמובן לקדושת היום במקוה פרטי נקי ומרווח?
ואם היינו רואים כך את בנו של הבלן מתנהג בצורה המתואת בפתיחת האשכול האם היינו פותחים אשכול שהיה גורר בעקבותיו כ100 הודעות?
יש לי חבר שאמו בלנית באחת המערים והוא אברך עדין ויקר והוא מנצל את הפרבליגיה הזו בערב יוהכ"פ ואיני חושב שיש בזה פחיתות כבוד לערכו. אותי הוא לא מזמין כך שאין לי נגיעה ממנו
אם כן, מה לנו כי נלין על איזה עסקן שמפאת תפקידו/ייחוסו כן הצליח להשיג את המפתח האם זה מוריד מערכו?
אלא מה המפריע לנו, שהוא עושה את זה בגסות ולא בעדינות? וכי באמת אנחנו מצפים מהתנהגות עדינה מאדם שלא שייף את מידותיו בחודה של תורה ועמל התורה כמו שעושה הרב אי"ס?
או שמה שמפריע לנו שהוא הצליח להשיג מפתח ואונחנו לא? אז אחת מהשתיים או שבקצת מאמץ אפשרי להשיג מפתח או שנשמח שחלקנו מיושבי ביהמ"ד ולא ממחזיקיהמפתחות למקואות נשים בערב יוהכ"פ?

ועוד הערה קטנה כואבת אבל אמיתית, האם יש לנו דעה מוקדמת על אותו עסקן או מפלגתו או שולחיו קודם למעשה דמקוה?

הערה צדדית.
בערב יום כיפור בשום אופן שהמיוחס לא יכנס למ"נ בלי לברר קודם.

יש מנהג ידוע שנ טובלות לתשובה!

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:02 pm
על ידי אישצפת
באחד המושבים כאן בצפון ידוע לי שרב המושב עומד בכל תוקף שלא יטבלו במקוה הנשים אפילו יגיע אחד מגדולי הדור ויבקש זאת. ופעם אחת ביקש החזן של ימים נוראים לטבול במקוה הנשים והרב השיבו לכאן אתה לא נכנס אטו שתחפש מקום אחר או שלא תטבול.
וסתם שאלה צדדית. האם לא חוששים היום כלל לעיברה באמבטי?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:06 pm
על ידי אוהב עמו
ביודעי ומכירי קא אמינא שיש מקומות שמקוה הנשים פצוח בערב יוהכ"פ לגברים.
אאל"ט כבר נכב"ב האם נשים טובלות לתשובה בערב יוהכ"פ.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:10 pm
על ידי שייף נפיק
לכאורה לא חישינן. עברה באמבטי נדיר ביותר. (ובכלל הרי רק אם היה יורה כחץ מזריע).
ועיין עוללות להגר"ר מרגליות ששפך אש וגופרית על הרב הבונה על עין יעקב מה שכתב על מעשה דבן סירא
ועיין יד דוד זיצנהים מערכות (לפי סדר א' ב') חלק ב' בסופו חליפת מכתבים ארוכה בזה.
ועכ"פ גם אם התעברה לא עברה בזה שום איסור.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:17 pm
על ידי מקדש מלך
יש כאן בעיה של נמצא אח נושא אחותו, וכידוע הפולמוס בעניין הזרעה מלאכותית.
אבל עד שאתם מדברים על מקוה שאדם אחד טובל לרגע אחד, תדונו על בריכות שחייה, שגברים ונשים רבים שוהים בהם שעות ארוכות (כמובן לא באותן שעות חלילה).
אבל גם זה תרחיש לא אפשרי כמעט.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:29 pm
על ידי חיימשה
אוהב עמו כתב:ביודעי ומכירי קא אמינא שיש מקומות שמקוה הנשים פצוח בערב יוהכ"פ לגברים.
אאל"ט כבר נכב"ב האם נשים טובלות לתשובה בערב יוהכ"פ.

אם זכרוני אינני מטעני, במושב תפרח המקווה משמש כל השנה כמעט לסרוגין, ביום לג' ובערב לנ'.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:31 pm
על ידי חיימשה
דרומי כתב:יש את הסיפור הידוע על אותו גביר שבא לצדיק פלוני וסיפר לו בגאווה שהוא מסתגף ואוכל רק לחם צר ומים לחץ. אמר לו הצדיק שאין דרך זו נכונה, ועליו לאכול בשר ודגים וכל מטעמים כיאה לאדם במעמדו. לאחר שהלך הסביר הצדיק למקורביו שאם הגביר הזה יאכל לחם צר ומים לחץ הוא יחשוב שלעניים גם בזה אין צורך והם צריכים לאכול אבנים... ועדיף שיאכל וישתה טוב וכך יבין שגם לעניים מגיע לפחות לחם ומים.

כבר הבעתי את דעתי הנסמכת על עובדות באשכול שדן בזה, שעסקנים שאינם נהנים שוה פרוטה הם חשובים כשלעצמם מאד, וגם לסיפורי הצדיקים בחייהם ובמותם אחרי מות קדושים יאמר להם, אבל לתועלת הציבור עדיף בהרבה עסקנים שנהנים הרבה ועושים הרבה.
אנחנו זקוקים לראשי עיר כמו מוטלה קרליץ, לא כמו ...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 2:35 pm
על ידי חיימשה
אוהב עמו כתב:בלי להכנס לכל הדברים החשובים שנכתבו כאן.
בואו ונעשה חשבון נפש כנה עם עצמנו, אם לו יצוייר לאי מי מאתנו היה את המפתח למקוה נשים האם בערב יוהכ"פ היה נכנס כאחד העם להצטופף עם כל עמך ב"י או שהיה טובל להנאתו וכמובן לקדושת היום במקוה פרטי נקי ומרווח?
ואם היינו רואים כך את בנו של הבלן מתנהג בצורה המתואת בפתיחת האשכול האם היינו פותחים אשכול שהיה גורר בעקבותיו כ100 הודעות?
יש לי חבר שאמו בלנית באחת המערים והוא אברך עדין ויקר והוא מנצל את הפרבליגיה הזו בערב יוהכ"פ ואיני חושב שיש בזה פחיתות כבוד לערכו. אותי הוא לא מזמין כך שאין לי נגיעה ממנו
אם כן, מה לנו כי נלין על איזה עסקן שמפאת תפקידו/ייחוסו כן הצליח להשיג את המפתח האם זה מוריד מערכו?
אלא מה המפריע לנו, שהוא עושה את זה בגסות ולא בעדינות? וכי באמת אנחנו מצפים מהתנהגות עדינה מאדם שלא שייף את מידותיו בחודה של תורה ועמל התורה כמו שעושה הרב אי"ס?
או שמה שמפריע לנו שהוא הצליח להשיג מפתח ואונחנו לא? אז אחת מהשתיים או שבקצת מאמץ אפשרי להשיג מפתח או שנשמח שחלקנו מיושבי ביהמ"ד ולא ממחזיקיהמפתחות למקואות נשים בערב יוהכ"פ?

ועוד הערה קטנה כואבת אבל אמיתית, האם יש לנו דעה מוקדמת על אותו עסקן או מפלגתו או שולחיו קודם למעשה דמקוה?

ואני עוד אעיז פני להליץ ולהפוך בזכותו, שאם היה גדל בערוגה שמצמחת כ''כ הרבה צרי עין, לא היה עושה זאת בפרהסיא. זה פשוט לא עולה על דעתו שיש עדיין דעות קומוניסטיות.
אני יודע שהדברים אינם נעימים לאוזן, אבל בערוגה שצמחתי בה זה פשוט לא קיים. צר לי על ההתנשאות. האמת אין ראוי לה שתהיה ביישנית.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 4:12 pm
על ידי איש_ספר
חיימשה כתב:זה שאתה רואה באותו אדמו''ר מישהו שווה ערך אליך [האדמור הצעיר] זה נושא אחר.
מה יותר בעייתי, העובדה שאני רואה באותו אדמו"ר שווה ערך אלי או הקביעה שלך שכל מי שמכהן כאדמו"ר הוא בהכרח עולה על מי שלא כזה?
כמובן שזה מתחבר לבתורתך כתוב לאמור על "מלכות בית דוד" שחלה על כל מיני נבחרים.


אם נסכם את דעת חיי משה לאורך כל האשכול, הבדלי מעמדות היו תמיד (מלכות בית דוד) לכן כל דיון על חלוקה הוגנת של משאבי ציבור מריחה מרקסיזם.
הטוב ביותר להשתמש במטבעו שלו עצמו: אוי לו למלצר שיפול בגורלו לשמשו. (וזה שווה אשכול בפנ"ע).
צר לי אבל יש כאן ליקויים חמורים, מוסריים ולוגיים.
התירוץ היחיד שלי לשיח ההזוי הזה, שישנם כותבים שגדלו במקומות שהשחיתות הזו מובנית, וכיון שהנפש שהאלוקים עשאה ישרה מתקוממת מול שפלת הצלם הזו, מגבבים לה צידוקים דתיים (מלכות בית דוד, גדלהו משל אחיו, כל העולם ניזון בשביל חנינא וכו' וכו'). בכדי לסרסה.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 5:31 pm
על ידי חיימשה
כלל אינני מתייחס בכבוד למי שנוטל לעצמו איצטלה שאינו ראוי לה, ופירטתי את דעתי זו הדק היטב לעיל. הנך עושה שימוש ציני באנשים ששנינו בזים להם בשווה. אפשר לומר שאצל רוב מוחלט של החסידים הם זוכים ליחס של בוז וסלידה בלתי מוסתרים כלל.

הדיון היה אם ראוי לאפשר הבדלי מעמדות למי שכן ראוי לו.
הדיון הוא כביכול על עלי ולא על בניו.
ואני באמת מציע לכנס את מעצגה''ת כדי לקבוע מי ומי רשאי להתלבש בחדר הסקה כדי למנוע טענות על מרכסיזם.

אוי לך מיצרך ואבוי מיוצרך ידידי הדגול אם אפרט כאן היכן גדלתי.

[size=50]רמז - הייחוס שלי הרבה יותר אצילי וטהור משלך, במושגים ליטאיים, ודווקא משום כך אני מרשה לעצמי לחוות דעה על העיוות המובנה.[/size]

[size=50]על המשל שניסית להדביק אוכל לענות בכמה דוגמאות עסיסיות מהחיים באופן שהאשכול או יתמשך לעוד 300 תגובות [או יינעל כרגיל], אבל לא אני אחזיר לכאן את ה6/3.
[/size]

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 5:44 pm
על ידי אבני גזית
חיימשה כתב:
אוי לך מיצרך ואבוי מיוצרך ידידי הדגול אם אפרט כאן היכן גדלתי.

[size=50]רמז - הייחוס שלי הרבה יותר אצילי וטהור משלך, במושגים ליטאיים, ודווקא משום כך אני מרשה לעצמי לחוות דעה על העיוות המובנה.[/size]

[/size][/size]


איזו ישיבה ליטאית יש בצפון, עם חמישים בחורים?!

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 5:53 pm
על ידי חיימשה
אני נראה לך אברך בשנה ראשונה?
מדובר בשנת תשמ''ט

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 6:13 pm
על ידי מקדש מלך
סתם ככה, יוצא לי הרבה פעמים לטבול בשעות לא שגרתיות, והיתה לי תוכנית לבקש מאחראי המקוה את המפתח לשם כך.

לאור האשכול כמובן שאשקול שנית את העניין, אלא אם כן אוודא שאני אכן נצר לבית דוד, ומזרע שלמה (כמו שפסק הרמב"ם).

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 8:04 pm
על ידי סגי נהור
איש_ספר כתב:התירוץ היחיד שלי לשיח ההזוי הזה, שישנם כותבים שגדלו במקומות שהשחיתות הזו מובנית, וכיון שהנפש שהאלוקים עשאה ישרה מתקוממת מול שפלת הצלם הזו, מגבבים לה צידוקים דתיים (מלכות בית דוד, גדלהו משל אחיו, כל העולם ניזון בשביל חנינא וכו' וכו').

אני הייתי מתרץ באמצעות השערה אחרת, שתתאמת לאחר שהרב חיימשה יודיענו, באשר לדיון אודות עסקנים ומנהלי מוסדות, באיזה צד של המתרס נמצא הוא בעצמו.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 8:31 pm
על ידי ידידיה
חיימשה כתב:
אוהב עמו כתב:ביודעי ומכירי קא א מינא שיש מקומות שמקוה הנשים פצוח בערב יוהכ"פ לגברים.
אאל"ט כבר נכב"ב האם נשים טובלות לתשובה בערב יוהכ"פ.

אם זכרוני אינני מטעני, במושב תפרח המקווה משמש כל השנה כמעט לסרוגין, ביום לג' ובערב לנ'.

שמא יש פעולה של החלפת מים (כלשהי) כל יום.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 8:32 pm
על ידי ידידיה
חיימשה כתב:
דרומי כתב:יש את הסיפור הידוע על אותו גביר שבא לצדיק פלוני וסיפר לו בגאווה שהוא מסתגף ואוכל רק לחם צר ומים לחץ. אמר לו הצדיק שאין דרך זו נכונה, ועליו לאכול בשר ודגים וכל מטעמים כיאה לאדם במעמדו. לאחר שהלך הסביר הצדיק למקורביו שאם הגביר הזה יאכל לחם צר ומים לחץ הוא יחשוב שלעניים גם בזה אין צורך והם צריכים לאכול אבנים... ועדיף שיאכל וישתה טוב וכך יבין שגם לעניים מגיע לפחות לחם ומים.

כבר הבעתי את דעתי הנסמכת על עובדות באשכול שדן בזה, שעסקנים שאינם נהנים שוה פרוטה הם חשובים כשלעצמם מאד, וגם לסיפורי הצדיקים בחייהם ובמותם אחרי מות קדושים יאמר להם, אבל לתועלת הציבור עדיף בהרבה עסקנים שנהנים הרבה ועושים הרבה.
אנחנו זקוקים לראשי עיר כמו מוטלה קרליץ, לא כמו ...

איך היה ראש העיר ר שמואל וינברג?

כנער אני זוכר אותו כאחד העם לצידי באותו מקווה מדובר ברחוב בארי

ולא עלה בדעתי עד כה שאפשר אחרת

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ה' דצמבר 13, 2018 8:39 pm
על ידי ר' יונה
מקדש מלך כתב:סתם ככה, יוצא לי הרבה פעמים לטבול בשעות לא שגרתיות, והיתה לי תוכנית לבקש מאחראי המקוה את המפתח לשם כך.

אם אתה גר במודיעין עילית אז יש לנו על מה לדבר :)
לחוששים מצד נתעברה באמבטיה - לפני כמה שנים האדמו''ר מקרלין שהה בשב''ק במודיעין עילית, והבלן (חסיד קרלין) פתח לו לשם כך את המקוה נשים בערש''ק, האחראי כששמע ע''ז מיהר להחליף את המים עוד לפני שבת. (הנשים הקרלינאיות רצו לטבול במקוה של הרבע, אבל כבר החליפו את המים...) ואולי במקוה בתפרח גם מחליפים את המים בין גברא לנשיא.