מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

האדם מול האלדים. מתי, עליו להרגיש כחלק אלוק ממעל, ומתי כישות נפרד?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
אבא יודן
הודעות: 1256
הצטרף: ב' אוגוסט 10, 2015 2:34 pm

האדם מול האלדים. מתי, עליו להרגיש כחלק אלוק ממעל, ומתי כישות נפרד?

הודעהעל ידי אבא יודן » ג' ינואר 01, 2019 6:52 pm

זה סוגיה ארוכה מאד.
אך אני מבקש מי שהעמיד הדת על תילה באופן בהיר ומסודר?

ישא ברכה
הודעות: 1979
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: האדם מול האלדים. מתי, עליו להרגיש כחלק אלוק ממעל, ומתי כישות נפרד?

הודעהעל ידי ישא ברכה » ג' ינואר 01, 2019 11:11 pm

מאז ומעולם הדיון הזה היה חידה בעיני, האם יש יותר מההגדרה הזו: האדם צריך לדעת ולהרגיש שהוא נברא שבורא עולם בורא ומהוה אותו יחד עם כל הנמצאים בכל רגע מאין, (דהיינו שכל סיבת קיום כל הנמצאים בכל רגע היא מהבורא ית').
זו ההגדרה המוסכמת על כל עם ישראל מאז ומעולם, האדם אינו הבורא אבל יונק ממנו את כל מציאותו והויתו. וביחס למה ששאלת הוא ישות אחרת (אבל לא נפרדת שהרי הוא תלוי במישהו שברא ובורא אותה בכל עת, שהמציא וממציא אותה בכל עת.
או האם יש פחות ממנה?

אבא יודן
הודעות: 1256
הצטרף: ב' אוגוסט 10, 2015 2:34 pm

Re: האדם מול האלדים. מתי, עליו להרגיש כחלק אלוק ממעל, ומתי כישות נפרד?

הודעהעל ידי אבא יודן » ד' ינואר 02, 2019 3:39 pm

ישא ברכה כתב:מאז ומעולם הדיון הזה היה חידה בעיני, האם יש יותר מההגדרה הזו: האדם צריך לדעת ולהרגיש שהוא נברא שבורא עולם בורא ומהוה אותו יחד עם כל הנמצאים בכל רגע מאין, (דהיינו שכל סיבת קיום כל הנמצאים בכל רגע היא מהבורא ית').
זו ההגדרה המוסכמת על כל עם ישראל מאז ומעולם, האדם אינו הבורא אבל יונק ממנו את כל מציאותו והויתו. וביחס למה ששאלת הוא ישות אחרת (אבל לא נפרדת שהרי הוא תלוי במישהו שברא ובורא אותה בכל עת, שהמציא וממציא אותה בכל עת.
או האם יש פחות ממנה?

ישר כח, אך אני מבקש יותר.

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: האדם מול האלדים. מתי, עליו להרגיש כחלק אלוק ממעל, ומתי כישות נפרד?

הודעהעל ידי הרואה » ו' ינואר 04, 2019 12:28 am

חלק אלוק ממעל זה על דרך חלק ה' עמו יעקב חבל נחלתו, וחלקי ה' אמרה נפשי. כלומר שאינו ח"ו אלוקות באיזו בחינה שהיא, אלא נברא לגמרי.
קוב"ה אוריתא וישראל אינו ח"ו אותו אחד כגוף אחד, אלא שרצונו נקשר בישראל ובתורה שבי נשבעתי, ואלקי אברהם יצחק ויעקב זה שמי לעולם, וכל המושג קוב"ה (יחוד ברכה קדושה כנגד חב"ד חג"ת נה"י, שהם שמות ודרכי הנהגה ולא מהותו ועצמותו שלפי רמח"ל אפילו אין סוף זה רצונו להיטיב ולא עצמותו) הוא רצונו ולא עצמותו.
ויבואו המקובלים דפה ויוסיפו.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים