מצליח כתב:הכוונה לטבול באותו בריכה שמתרחצים שם בתערובות בשעות אחרות
בברכה המשולשת כתב:לכאורה הכוונה היא שיש כאן פגימה רוחנית גדולה (מעין דברי מרן הגרמ"פ על תפילה במקומות של פריצות)
משה דוויק כתב:ידועים דברי הבית הלוי שיש הרגשה של טומאה גם בדומם.
זאב ערבות כתב:משה דוויק כתב:ידועים דברי הבית הלוי שיש הרגשה של טומאה גם בדומם.
טומאה לחוד והרגשה של טומאה לחוד. נניח יש בריכת שחיה נפרדת בקרית ספר, ובשעות הלילה כמה בני נוער נושרים נכנסו בהחבא והתרחצו במעורב בלי ידיעתו של אף אחד, האם מאותו מקרה ואילך כל הטבילות שם פסולות?
זאב ערבות כתב:בקונטרס אשר ילכו מאת ר' חיים משולם זושא כ"ץ, ברוקלין תשע"ט עם הסכמה מרב יקותיאל יהודה טייטלבוים, אבדק"ק סאטמאר בברוקלין (ועוד) בענין הלכות אצל חולים ומשמשיהם מופיע הקטע המצורף למטה שבו נאמר שהורה האדמו"ר מסאטמאר שאין לגבר לטבול בבריכה שרוחצים שם בתערובת... האמנם אסור הדבר כדבריו או שמא זו דעה יחידית מחמירה.
ישראליק כתב:הרב זאב,
נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.
ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.
ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.
זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:הרב זאב,
נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.
ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.
ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.
האדמו"ר מסאטמאר היה אדם גדול וידוע שהיה קיצוני בהרבה דברים ובפרט בעניני צניעות אך סוף סוף צריך איזה מקור. לומר לי סתם כך הוא סבר זה הסבר טוב אז אם כך אפשר לומר על כל דבר שלא נשמע לי או נראה לי קיצוני שאדם גדול אומר ולהמשיך הלאה. והלא בפורום יש הרבה דוגמאות של דברי תמיהה, אז אם אתה אומר שישאר בגדר תמיהה - אקבל.
נקודה נוספת בקשר לדבריך, אם אתה אומר שקונטרס זה מיועד רק לחסידי סאטמאר, אז ניתן לומר זאת על כל קבוצה שיש לה מנהיג גדול ולומר שפסקיו רק עבור קבוצתו - לדוגמה פסקי החזון איש רק לחזונאישניקים וכדומה כגון קו התאריך, אך אלא ההולכים לפי דרכו סבורים שפסקיו מחייביןם את כל הציבור כיוון שנחשב לגדול הדור.
ישראליק כתב:זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:הרב זאב,
נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.
ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.
ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.
האדמו"ר מסאטמאר היה אדם גדול וידוע שהיה קיצוני בהרבה דברים ובפרט בעניני צניעות אך סוף סוף צריך איזה מקור. לומר לי סתם כך הוא סבר זה הסבר טוב אז אם כך אפשר לומר על כל דבר שלא נשמע לי או נראה לי קיצוני שאדם גדול אומר ולהמשיך הלאה. והלא בפורום יש הרבה דוגמאות של דברי תמיהה, אז אם אתה אומר שישאר בגדר תמיהה - אקבל.
נקודה נוספת בקשר לדבריך, אם אתה אומר שקונטרס זה מיועד רק לחסידי סאטמאר, אז ניתן לומר זאת על כל קבוצה שיש לה מנהיג גדול ולומר שפסקיו רק עבור קבוצתו - לדוגמה פסקי החזון איש רק לחזונאישניקים וכדומה כגון קו התאריך, אך אלא ההולכים לפי דרכו סבורים שפסקיו מחייביןם את כל הציבור כיוון שנחשב לגדול הדור.
אטעים יותר את דבריי, כל ענין המקוה זה ענין סגולי, ואם אדם גדול אמר שכדי לזכות לסגולה זו יש איזה תנאי, אז גם זה ענין סגולי שאי אפשר להבין.
במה שאמרתי שהקונטרס מיועד להשייכים לקהילת סאטמאר התכוונתי לומר למי שרוצה לנהוג כפי פסקיו של הרב מסאטמאר זצ"ל
זאב ערבות כתב:האם טבילה ותפילה הם באותה דרגה? האם אתם משווים טבילה לתפילה? אז בוא אשאל הלא כידוע יש אולמות לשמחות שמשכירים גם לחילוניים (או בחו"ל לגויים) ושם יש ריקודי פריצות ושאר מרעין בישין, אז כשיש שם חתונה חרדית לא ראיתי שנמנעים מלהתפלל מנחה או מעריב.
)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים