מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' פברואר 13, 2019 6:52 pm

בקונטרס אשר ילכו מאת ר' חיים משולם זושא כ"ץ, ברוקלין תשע"ט עם הסכמה מרב יקותיאל יהודה טייטלבוים, אבדק"ק סאטמאר בברוקלין (ועוד) בענין הלכות אצל חולים ומשמשיהם מופיע הקטע המצורף למטה שבו נאמר שהורה האדמו"ר מסאטמאר שאין לגבר לטבול בבריכה שרוחצים שם בתערובת... האמנם אסור הדבר כדבריו או שמא זו דעה יחידית מחמירה.
קבצים מצורפים
טבילה בבריכה מעורבת.jpg
טבילה בבריכה מעורבת.jpg (89.57 KiB) נצפה 2425 פעמים

מצליח
הודעות: 537
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי מצליח » ד' פברואר 13, 2019 6:57 pm

הכוונה לטבול באותו בריכה שמתרחצים שם בתערובות בשעות אחרות

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' פברואר 13, 2019 7:05 pm

מצליח כתב:הכוונה לטבול באותו בריכה שמתרחצים שם בתערובות בשעות אחרות

את זה הבנתי, אך מה הבעיה לטבול שם בשעה שיש רק גברים או אף אחד? ומה אם החליפו את המים בלילה? האם המקום פוסל או המים פסולים?

בברכה המשולשת
הודעות: 14151
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 13, 2019 7:12 pm

לכאורה הכוונה היא שיש כאן פגימה רוחנית גדולה (מעין דברי מרן הגרמ"פ על תפילה במקומות של פריצות)

משה דוויק

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי משה דוויק » ד' פברואר 13, 2019 7:36 pm

בברכה המשולשת כתב:לכאורה הכוונה היא שיש כאן פגימה רוחנית גדולה (מעין דברי מרן הגרמ"פ על תפילה במקומות של פריצות)

הלשון ברורה כמו שהסברת.

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' פברואר 13, 2019 7:54 pm

האם טבילה ותפילה הם באותה דרגה? האם אתם משווים טבילה לתפילה? אז בוא אשאל הלא כידוע יש אולמות לשמחות שמשכירים גם לחילוניים (או בחו"ל לגויים) ושם יש ריקודי פריצות ושאר מרעין בישין, אז כשיש שם חתונה חרדית לא ראיתי שנמנעים מלהתפלל מנחה או מעריב.
ומה אם גבר לטבול במקווה של נשים או בחוף שמתרחצים שם מעורב (כמובן כשאין שם נשים?)

משה דוויק

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי משה דוויק » ד' פברואר 13, 2019 8:02 pm

ידועים דברי הבית הלוי שיש הרגשה של טומאה גם בדומם.

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' פברואר 13, 2019 8:14 pm

משה דוויק כתב:ידועים דברי הבית הלוי שיש הרגשה של טומאה גם בדומם.

טומאה לחוד והרגשה של טומאה לחוד. נניח יש בריכת שחיה נפרדת בקרית ספר, ובשעות הלילה כמה בני נוער נושרים נכנסו בהחבא והתרחצו במעורב בלי ידיעתו של אף אחד, האם מאותו מקרה ואילך כל הטבילות שם פסולות?

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי ישראליק » ד' פברואר 13, 2019 8:27 pm

הרב זאב,

נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.

ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.

ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.
נערך לאחרונה על ידי ישראליק ב ד' פברואר 13, 2019 8:29 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

בברכה המשולשת
הודעות: 14151
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 13, 2019 8:28 pm

זאב ערבות כתב:
משה דוויק כתב:ידועים דברי הבית הלוי שיש הרגשה של טומאה גם בדומם.

טומאה לחוד והרגשה של טומאה לחוד. נניח יש בריכת שחיה נפרדת בקרית ספר, ובשעות הלילה כמה בני נוער נושרים נכנסו בהחבא והתרחצו במעורב בלי ידיעתו של אף אחד, האם מאותו מקרה ואילך כל הטבילות שם פסולות?


לענ"ד זה קשור גם לזה שכל הטבילה בבריכה (לתק"ע) היא חידוש גדול מאוד (אפילו לפי המכשירים טבילה כזו) אז אין לך בו אלא חידושו

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ד' פברואר 13, 2019 9:25 pm

זאב ערבות כתב:בקונטרס אשר ילכו מאת ר' חיים משולם זושא כ"ץ, ברוקלין תשע"ט עם הסכמה מרב יקותיאל יהודה טייטלבוים, אבדק"ק סאטמאר בברוקלין (ועוד) בענין הלכות אצל חולים ומשמשיהם מופיע הקטע המצורף למטה שבו נאמר שהורה האדמו"ר מסאטמאר שאין לגבר לטבול בבריכה שרוחצים שם בתערובת... האמנם אסור הדבר כדבריו או שמא זו דעה יחידית מחמירה.


מסתמא כתב כן למיגדר מלתא וכדו'.
ואגב אציין שידענו מכלי ראשון מחסידי סאטמאר שהם עצמן עשו כמ"פ שבת התאחדות במלון crown plaza connecticut ושם לא היה מקוה, וכמובן שבשבת בבוקר טבלו בבריכה, המשמש לבריכת שחיי' בתעורובות, ומבקשים מכל אלו הבאים שמה לטבול שילכו בשעה מוקדמת ביותר לפני שאנשים מגיעים.
אך לאחרונה לאחר ששה שם (כאמור) לשבת התאחדות חסידי סאטמאר ובראשם רבם כ"ק מהר"א ט"ב שליט"א (אחיו של כ"ק מהרי"י שליט"א הנ"ל), הוא ביקש מהבעלים של המלון (ר' מיכל רוזנברג-חסיד צאנז מעיר מאנטריאל) שהיות והרבה קהילות חרדיות עושים שמה שבתות, שיבנה גם מקוה, ואכן כך עשה.
אך עד אז טבלו בפועל במקוה כזו שלדברי הקונטרס הרבי מסאטמאר אסר !

מצליח
הודעות: 537
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי מצליח » ד' פברואר 13, 2019 9:35 pm

מרשימות הגה"צ אב"ד טעמעשוואר ז"ל
קבצים מצורפים
טבילה בבריכה.pdf
(476.09 KiB) הורד 152 פעמים

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' פברואר 13, 2019 9:48 pm

ישראליק כתב:הרב זאב,

נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.

ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.

ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.

האדמו"ר מסאטמאר היה אדם גדול וידוע שהיה קיצוני בהרבה דברים ובפרט בעניני צניעות אך סוף סוף צריך איזה מקור. לומר לי סתם כך הוא סבר זה הסבר טוב אז אם כך אפשר לומר על כל דבר שלא נשמע לי או נראה לי קיצוני שאדם גדול אומר ולהמשיך הלאה. והלא בפורום יש הרבה דוגמאות של דברי תמיהה, אז אם אתה אומר שישאר בגדר תמיהה - אקבל.
נקודה נוספת בקשר לדבריך, אם אתה אומר שקונטרס זה מיועד רק לחסידי סאטמאר, אז ניתן לומר זאת על כל קבוצה שיש לה מנהיג גדול ולומר שפסקיו רק עבור קבוצתו - לדוגמה פסקי החזון איש רק לחזונאישניקים וכדומה כגון קו התאריך, אך אלא ההולכים לפי דרכו סבורים שפסקיו מחייביןם את כל הציבור כיוון שנחשב לגדול הדור.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי ישראליק » ד' פברואר 13, 2019 9:58 pm

זאב ערבות כתב:
ישראליק כתב:הרב זאב,

נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.

ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.

ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.

האדמו"ר מסאטמאר היה אדם גדול וידוע שהיה קיצוני בהרבה דברים ובפרט בעניני צניעות אך סוף סוף צריך איזה מקור. לומר לי סתם כך הוא סבר זה הסבר טוב אז אם כך אפשר לומר על כל דבר שלא נשמע לי או נראה לי קיצוני שאדם גדול אומר ולהמשיך הלאה. והלא בפורום יש הרבה דוגמאות של דברי תמיהה, אז אם אתה אומר שישאר בגדר תמיהה - אקבל.
נקודה נוספת בקשר לדבריך, אם אתה אומר שקונטרס זה מיועד רק לחסידי סאטמאר, אז ניתן לומר זאת על כל קבוצה שיש לה מנהיג גדול ולומר שפסקיו רק עבור קבוצתו - לדוגמה פסקי החזון איש רק לחזונאישניקים וכדומה כגון קו התאריך, אך אלא ההולכים לפי דרכו סבורים שפסקיו מחייביןם את כל הציבור כיוון שנחשב לגדול הדור.


אטעים יותר את דבריי, כל ענין המקוה זה ענין סגולי, ואם אדם גדול אמר שכדי לזכות לסגולה זו יש איזה תנאי, אז גם זה ענין סגולי שאי אפשר להבין.

במה שאמרתי שהקונטרס מיועד להשייכים לקהילת סאטמאר התכוונתי לומר למי שרוצה לנהוג כפי פסקיו של הרב מסאטמאר זצ"ל

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' פברואר 13, 2019 10:05 pm

ישראליק כתב:
זאב ערבות כתב:
ישראליק כתב:הרב זאב,

נכון שזה נראה קיצוני אבל זוהי דעת הרב מסאטמאר, אתה רוצה להבין אותו? (אם הלכה הוא נקבל) כך הוא סבר וזהו.

ספר, או ליותר דיוק קונטרס זו מיועד לאנשים שמשתייכים לקהילת סאטמאר ומתנהגים לפי פסקי רבני סאטמאר.

ואגב, לי נראה שבסעיף זה רוצה להקל על החולה או על המשמשו שאינו צריך להטריח לטבול אם מתרחצים שם בתערובות.

האדמו"ר מסאטמאר היה אדם גדול וידוע שהיה קיצוני בהרבה דברים ובפרט בעניני צניעות אך סוף סוף צריך איזה מקור. לומר לי סתם כך הוא סבר זה הסבר טוב אז אם כך אפשר לומר על כל דבר שלא נשמע לי או נראה לי קיצוני שאדם גדול אומר ולהמשיך הלאה. והלא בפורום יש הרבה דוגמאות של דברי תמיהה, אז אם אתה אומר שישאר בגדר תמיהה - אקבל.
נקודה נוספת בקשר לדבריך, אם אתה אומר שקונטרס זה מיועד רק לחסידי סאטמאר, אז ניתן לומר זאת על כל קבוצה שיש לה מנהיג גדול ולומר שפסקיו רק עבור קבוצתו - לדוגמה פסקי החזון איש רק לחזונאישניקים וכדומה כגון קו התאריך, אך אלא ההולכים לפי דרכו סבורים שפסקיו מחייביןם את כל הציבור כיוון שנחשב לגדול הדור.


אטעים יותר את דבריי, כל ענין המקוה זה ענין סגולי, ואם אדם גדול אמר שכדי לזכות לסגולה זו יש איזה תנאי, אז גם זה ענין סגולי שאי אפשר להבין.

במה שאמרתי שהקונטרס מיועד להשייכים לקהילת סאטמאר התכוונתי לומר למי שרוצה לנהוג כפי פסקיו של הרב מסאטמאר זצ"ל

אז אם אדם גדול אמר זאת מדוע שלא תחשוש לענין סגולי זה? מה זה משנה באיזה מקום נתפרסם הדבר (כל עוד אכן הדבר עצמו ולא שמישהו המציא אותו (כמו שידוע שממציאים כל מיני דברים שאמרו הגדולים) וכבר הבאתי במקום אחר את דברי הגרח"ק בענין שאמר לא להתייחס לשמועות הנאמרות בשמו.

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: טבילה לגברים בבריכה שרוחצים שם בתערובות

הודעהעל ידי לענין » ד' פברואר 13, 2019 10:15 pm

זאב ערבות כתב:האם טבילה ותפילה הם באותה דרגה? האם אתם משווים טבילה לתפילה? אז בוא אשאל הלא כידוע יש אולמות לשמחות שמשכירים גם לחילוניים (או בחו"ל לגויים) ושם יש ריקודי פריצות ושאר מרעין בישין, אז כשיש שם חתונה חרדית לא ראיתי שנמנעים מלהתפלל מנחה או מעריב.
)


האגרות משה אוסר בפירוש לעשות מנין באולם שנעשים בו דברי פריצות


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים