ח. רוזנברג כתב:ברור מהסיפור שהגלבוע הוא בסביבות שונם ועין דור, וליד ה"עין אשר ביזרעאל".
אם מעבירים את הגלבוע ליד שעלבים, צריך להעביר לשם גם את שונם (ואת הכרמל כעולה מסיפור האשה השונמית ואלישע, או שתרי שונם הוו) ואת עין דור ואת יזרעאל.
קצת דחוק, לא?
קו ירוק כתב:מיותר להוכיח שיזרעאל של יהודה לא נזכרת אף פעם בהקשר עם פלשתים.
קו ירוק כתב:מיותר להוכיח שיזרעאל של יהודה לא נזכרת אף פעם בהקשר עם פלשתים.
מאיר נפתלי כתב:קו ירוק כתב:מיותר להוכיח שיזרעאל של יהודה לא נזכרת אף פעם בהקשר עם פלשתים.
מחילת כת״ר - אז מה?
יותר רחוק להסביר למה הפלשתים לחמו בצפון הארץ.
כמדומה שגם אבן העזר מוזכרת רק פעם אחת בהקשר של פלשתים, אני אומר כן מקופיא, ואף יזרעאל שלנו כן מוזכרת פעם אחת בהקשר של פלשתים במלחמתו האחרונה של שאול המלך.
בן מיכאל כתב:קו ירוק כתב:מיותר להוכיח שיזרעאל של יהודה לא נזכרת אף פעם בהקשר עם פלשתים.
הרב קו ירוק, אף לי נראה כי הצדק אתך.
א' מוזכרת שונם ועין דור כפי שהזכיר הרב רוזנברג.
ב' דוד הלך שלושה ימים עד צקלג, ומשמע שהיה רחוק משם מאד, מה שמתאים לצפון.
ג' הכתוב אומר שמו"א לא, ז וַיִּרְאוּ אַנְשֵׁי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הָעֵמֶק וַאֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן כִּי נָסוּ אַנְשֵׁי יִשְׂרָאֵל וְכִי מֵתוּ שָׁאוּל וּבָנָיו וַיַּעַזְבוּ אֶת הֶעָרִים וַיָּנֻסוּ וַיָּבֹאוּ פְלִשְׁתִּים וַיֵּשְׁבוּ בָּהֶן: וכן אח"כ מזכיר את יבש גלעד, כולם במזרחה של ארץ ישראל, ולא במערבה.
ד' בהמלכת איש בושת אמר הכתוב שמו"ב ב, ט וַיַּמְלִכֵהוּ אֶל הַגִּלְעָד וְאֶל הָאֲשׁוּרִי וְאֶל יִזְרְעֶאל וְעַל אֶפְרַיִם וְעַל בִּנְיָמִן וְעַל יִשְׂרָאֵל כֻּלֹּה: ושוב זה מראה על יזרעאל הצפונית.
ה' כבר בימי עלי כבשו הפלשתים את שילה ושרפוהו, והציבו נציבים בבנימין (שמואל א יב).
בן מיכאל כתב:הסיור כולל את ארמון אחאב? - זה מעניין אותי יותר מאשר עצם הסיור בעמק יזרעאל, בעיקר בשל הויכוח בין הגרע"א לאחרון אחר ששכחתי את שמו, אם שומרון מוקפת חומה מימות יהושע ואם לא מדוע שילחו ממנה את המצורעים.
קו ירוק כתב: פלשתים העמיקו אחיזתם בארץ הרבה מעבר לארץ נחלתם.
בן מיכאל כתב: סליחה, הכתוב אומר זאת על בני עשיו.
בן מיכאל כתב:בן מיכאל כתב:הסיור כולל את ארמון אחאב? - זה מעניין אותי יותר מאשר עצם הסיור בעמק יזרעאל, בעיקר בשל הויכוח בין הגרע"א לאחרון אחר ששכחתי את שמו, אם שומרון מוקפת חומה מימות יהושע ואם לא מדוע שילחו ממנה את המצורעים.
הרב פלגינן, ידוע לך?
בברכה המשולשת כתב:קו ירוק כתב: פלשתים העמיקו אחיזתם בארץ הרבה מעבר לארץ נחלתם.
סליחה על השאלה הנוקדנית (שייתכן שיש בה גם בורות): האם מצאנו ביטוי כזה ביחס לפלישתים (מדבריהם הם)?
בברכה המשולשת כתב:ייש"כ על ההבהרה.
צרמה לי הלשון "נחלה" על גויים ימש"ו בארץ ישראל (ולגבי הכפתורים שאני, כי מתואר שם מה קרה לפני כניסת עם ישראל לארץ ישראל)
איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב:ייש"כ על ההבהרה.
צרמה לי הלשון "נחלה" על גויים ימש"ו בארץ ישראל (ולגבי הכפתורים שאני, כי מתואר שם מה קרה לפני כניסת עם ישראל לארץ ישראל)
אם בענין צרימות, בעיני דוקר הביטוי "סיור עם תנ"ך ביד", כאילו היה התנ"ך "המדריך לפרחי הבר בישראל מאת אבי שמידע".
איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב:ייש"כ על ההבהרה.
צרמה לי הלשון "נחלה" על גויים ימש"ו בארץ ישראל (ולגבי הכפתורים שאני, כי מתואר שם מה קרה לפני כניסת עם ישראל לארץ ישראל)
אם בענין צרימות, בעיני דוקר הביטוי "סיור עם תנ"ך ביד", כאילו היה התנ"ך "המדריך לפרחי הבר בישראל מאת אבי שמידע".
קו ירוק כתב:איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב:ייש"כ על ההבהרה.
צרמה לי הלשון "נחלה" על גויים ימש"ו בארץ ישראל (ולגבי הכפתורים שאני, כי מתואר שם מה קרה לפני כניסת עם ישראל לארץ ישראל)
אם בענין צרימות, בעיני דוקר הביטוי "סיור עם תנ"ך ביד", כאילו היה התנ"ך "המדריך לפרחי הבר בישראל מאת אבי שמידע".
לחרדתנו התרגלנו כבר לביטויים האלו, הנשמעים מפי עמי ארצות.
תיתי לו להרב אי"ש ספר, שהזכיר לנו לבער החמץ מלבנו, ולתעב את הסגנון הזה.
איש_ספר כתב:בדיוק. משנה ברורה הוא אכן מדריך לאפיית מצות כדין, תנ"ך הוא לא מדריך טיולים.
איש_ספר כתב:בדיוק. משנה ברורה הוא אכן מדריך לאפיית מצות כדין, תנ"ך הוא לא מדריך טיולים.
אלמלא (לא) חטאו ישראל - לא ניתן להם אלא חמשה חומשי תורה וספר יהושע בלבד, שערכה של ארץ ישראל הוא
קראקובער כתב:אירוני שדווקא בסיור של נבות שלא רצה לעזוב נחלת אבותיו ושילם על כך בחייו באים בטענות כאלו חריפות למי שכן מעוניין לחזור למקורות ולנחלת אבותינו.
אוצר החכמה כתב:אגב, הקפדתי להגיב שלדברי הרב קו ירוק ולא לדבריך. אני יכול להבין מי שהביטוי צורם לו אבל להגדיר את זה כתועבה ולחרוד מזה נראה לי מוגזם כפי שביארתי.
אפשר שזו תמצית הקנאות המפריזה - לתעב גם דבר שאינו תועבהקו ירוק כתב:לא כתבתי שזו תועבה, כתבתי לתעב בלב
איש_ספר כתב:בדיוק. משנה ברורה הוא אכן מדריך לאפיית מצות כדין, תנ"ך הוא לא מדריך טיולים.
כל מי שלא שותף לתיעוביך הוא יהודי לייט?קו ירוק כתב:כן, ברור שישנן תגובות של יהודים לייט, כאן ובאשכולות אחרים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 24 אורחים