מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
שעת הכושר
הודעות: 197
הצטרף: ה' יוני 08, 2017 11:36 pm

תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי שעת הכושר » ב' אפריל 29, 2019 10:02 am

לפני מס' שבועות התפרסם ברשת תמליל של שיחה פנימית שנאמרה בישיבת איתרי ע"י ראש הישיבה שם, ר' אריאב עוזר שליט"א. הרקע לדברים היה מעשה שאירע בחתונת בחור אחד, אינני יודע מה פרטי המעשה בדיוק, אבל עכ"פ משמע שהיתה שם התנהגות של פריצות או זילות, והרב עוזר הביע מחאתו במקום וגם אח"כ בישיבה. הדברים עוררו סערה זוטא, יש דורשים לכאן ויש לכאן, על תוכן הדברים ועל סגנונם. ולי הקטן נעמו הדברים עד מאד, גם התוכן וגם ההגשה החריפה, ובפרט כשהם יוצאים מפיו של ת"ח מופלג, המעוטר גם בצניעות וענוה ועוד כמה עטרות. בהודעה הבאה אשים את התמלול בפניכם, ומכיון שכבר התפרסמו הדברים מאד (כפי ששמעתי) אין בזה חשש של רכילות וכד', ואדרבה יש בזה מעלה להתבונן בדברים, להתעורר, ולהסיק מסקנות.

שעת הכושר
הודעות: 197
הצטרף: ה' יוני 08, 2017 11:36 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי שעת הכושר » ב' אפריל 29, 2019 10:02 am

האולם בעייתי, או שההכשר בעייתי, או שהתזמורת בעייתית. בסופו של דבר, תמיד בכל הנסיבות האלה זה מגיע לדברים נוראים, תמיד, תמיד, זה בדוק ומנוסה. למעשה, המשגיח אמר לי, והאמת היא שזה מאוד זעזע אותי ואני חשבתי על זה הרבה. אמנם בשעת מעשה כבר הגבתי, מה שאני הולך להגיד לכם, בסופו של דבר נשארתי בדעתי, אבל אחר כך חשבתי המון. המשגיח אמר לי שלדעתו אנחנו צריכים לעשות בישיבה יום צום, יום צום, הוא אמר יום שלם זה קשה, לעשות חצי יום תענית, לתלות מודעה שכל מי שנפשו יקרה לו שיקבל על עצמו תענית לחצי יום. למעשה, בשעת מעשה אני הגבתי, ואני נשארתי במה שאמרתי, כך אני מרגיש, אבל חשבתי על זה הרבה. אבל מה היתה התגובה שלי? גם כן חשבתי קצת, אבל היה לי ברור, אני חושב שעדיין זה הנכון.

אני אומר, באמת הכישלון האיום והנורא הזה, לא שייך לישיבה בכלל, לא שייך לישיבה בכלל. הרי אם מצד הבחורים, אז ברוך ה' אני הקב"ה זיכה אותי שלא הייתי מהנהנים מסעודתו של אותו רשע, אבל, אבל גם אלה שהיו, אז שמעתי מכמה וכמה ככה שסיפרו, שבחורים באמת השתדלו, שמרו על עצמם, הורידו משקפיים, דיברו בלימוד, ככה עמדו ודיברו בלימוד, היו שיצאו החוצה כשהתחילו הדברים הנוראים, ואני אומר אין לי שום טענה כלפי מי שלא יצא. בשעת מעשה עומדים נבוכים, עכשיו, אחרי שכבר יש, כמו שאומרים זה הזמן להכין את עצמנו, לפני שמגיעים חלילה דברים כאלה, עכשיו כבר יש טענה על בחור שלא יצא, כי עכשיו אנחנו כבר באים מוכנים מראש. אבל פה שזה נפל בהפתעה, בחור עומד לא יודע מה, מסכן, אין לי שום טענה.

מה תאמרו? אבל סוף סוף הרי החתן הוא בחור מהישיבה. אז אני מודיע פה ברבים החתן לא בחור מהישיבה, איגלאי מילתא למפרע, לא מכאן ולהבא ולמפרע, איגלאי מילתא למפרע שהוא מעולם לא נכנס לפה ולא היה פה, כל הלימוד זה היה שקר וזיוף אחד גדול, שקר וזיוף אחד גדול. לא יתכן, לא יתכן שאדם למד פעם אחת תוספות אחד באיזשהו כנות וטהרה ושיהיה דבר כזה. אין, אין, זה הוכיח סופו על תחילתו, שכולו מזויף מתוכו. זה תורה שגידל היצר הרע, הכל מעשה שטן, וזה לא בכלל, זה איגלאי מילתא למפרע, הוא לא היה פה, אנחנו לא מכירים בו, לא מכירים אותו, הוא נמחק, הוא לא היה פה. אין דבר כזה, לא היה לנו אף פעם בחור כזה בישיבה, זה לא עניין של הישיבה. בחור שיכול לצאת דבר כזה, לעשות דברים כאלה, אז איגלאי מילתא למפרע שהכל זיוף ושקר גמור, ממילא זאת היתה התגובה שלי. אמרתי למשגיח, מה פתאום אנחנו צריכים לצום? מה זה נוגע לישיבת אתרי? זה לא בחור מהישיבה, זה איגלאי מילתא למפרע, שזה הכל הבל, הכל שקר.

וצריך לדעת, שהשקר הזה זה לא רק שקר של הבחור המסוים הזה, צריך לדעת שיש היום חברה שלימה מה שמכנים אותם "חרדים מודרנים". רבותי, הם מודרניים, אבל לא רק שהם לא חרדים, הם לא דתיים. צריך להבין, הם לא דתיים. זה לא שאלה של חרדיות, זה שאלה של דתיות. הם לא דתיים בכלל, הם לא דתיים בכלל. אני תמיד אומר שהמזרוחניקים יש להם תרי"ג בעיות, אלה אנשים שאין להם בעיות בכלל, לא רק שאין להם תרי"ג מצוות, גם תרי"ג בעיות אין להם, הם לא דתיים. זה "אמר נבל בקרבו, אין אלוקים". צריך לדעת, ויבואו ויספרו לך, מה, תורה וגדולה במקום אחד, הנה הוא לומד בוקר, הוא לומד שם. קודם כל, אני לא מאמין לאף מילה, אני לא מאמין שהוא פעם פתח ספר. אדם שפעם אחת פתח וישב מול הייליגע גמרא, לא יכול לעשות מעשי נבלה כאלה. אבל גם לו יצויר בדמיון הרחוק, שהוא כן יושב ליד גמרא, כולו פלסתר, כולו זיוף. זה לא תורה, זה שום דבר, זה הכל מזויף מתוכו, זה הכל רדיפה של כבוד, זה הכל העמדת פנים, האנשים האלה הם לא דתיים. אמר נבל בלבו אין אלוקים, אדם שמאמין בקב"ה יכול לעשות דברים כאלה? מה עולה על דעתכם בכלל? יש פה בכלל שני צדדים? זה שאלה פה של חרדי? זה שאלה פה של אני מאמין ב"אנוכי ה' אלוקיך", זה א'-ב' שבא'-ב'. מדברים פה על "דקות", על חרדים? זה "אמר נבל בליבו אין אלוקים", זה אנשים שהם לא דתיים בכלל, הם לא דתיים בכלל.

ולכן אני אומר צריך מהחברה הזאת, אנחנו צריכים לא רק להוקיע אותם, צריך לבוז להם ביזיון שאין לו תכלית ואין לו סוף בליבנו, צריך לדעת זה הפחותים שבפחותים שבפחותים, אין לנו בכלל שום שייכות איתם, לא שיג ושיח איתם, זה כולו זה מ"ט שערי טומאה, וזה כמו שכבר אמרתי שאם יש מחלוקת במקובלים אם יש שער הנ' בטומאה, הם ההוכחה הניצחת שיש, הם ההוכחה הניצחת שיש. זה איום ונורא, האור החיים אומר שיש, הגאון אומר שאין, אז מה נעשה? יש הוכחה שאין עליה תשובה ל"אור החיים". צריך לדעת, זה איום ונורא, זה איום ונורא, זה כולו זיוף, זה כולו שקר. זה אי אפשר לתאר כמה שקר כל העולם הזה, זה שיא השפלות והגנות. רק לחשוב אנשים שחיים בכזאת רמה של תאוות, חתונות שכאלה, הרי זה כל כולו זה שלמות של תכלית הגנאי של שפלות המידות הרעות. הרי מה האנשים האלה עושים? הכל זה רק בא לנקר את העיניים, הכל זה בא רק להוציא לשני את העיניים, להראות שאני יותר ממנו, שיצאו לו העיניים, שיאכל את עצמו. כולם מביאים עשרה נגנים, אז הוא יביא עשרים, הוא יביא את כל הזמרים, יביא את כל התזמורות. יקח, יוציא פי חמש כסף על החתונה מכל האחרים, למה? להראות כבוד עושרו. הכל זה תכלית של מידות רעות, של גאוה, של שפלות הנפש. וממילא מה אפשר? זה בהמות, ממש נמשל כבהמות נדמו, אז זה חידוש שפתאום יש פירצה של עריות במקומות כאלו? הרי כל היום וכל הלילה הראש שלו בעריות בתוך האייפון שלו, אז מה? זה רק מחכה להזדמנות להתפרץ החוצה, אז זה התפרץ החוצה. מה החידוש הגדול? ומה חשבת עד עכשיו? זה הכל מ"ט שערי טומאה, זה השער הנ'.

זה חברה רקובה לחלוטין, ואנחנו צריכים לחזק את עצמנו. הרי אחרי הכל יושבים פה בחורים צעירים, בחור צעיר הוא אחרי הכל בחור צעיר, הוא בחור תמים חסר ניסיון, בכל זאת לרגע אחד עוברת מחשבה, הוא בא למקום כזה, הופ, הנה בכל זאת אתה רואה, הנה עשיר, כסף. רבותי, האנשים האלה הם אנשים אומללים, אומללים, אומללים, הם אנשים שאוכלים את עצמם. אז מה אתם חושבים, שמהחתונה הזאת שהם עשו הם נהנו? הרי הם חוזרים ממורמרים. אין לי ספק, שהם לא מוכנים לשלם לתזמורת מה שהתחייבו, ולא לבעל האולם, כי על כולם יש להם טענות. למה, שהם חתכו את הזנב של הדג ככה ולא ככה, ובחתונה של ההוא אז חתכו פחות יפה יותר יפה, הרי רגע אחד אין להם נחת בחיים משום דבר. הכל מושחת, הכל רקוב. אין להם חיי משפחה, אין להם כלום, כלום כלום. זה אנשים אומללים, הם אפס וריק מוחלט, אפס וריק מוחלט.

וצריך לדעת, זה גועל נפש, גועל נפש, ואנחנו צריכים להתרחק מהם, ומדומה, ומדומה לדומה לדומה למין שרצים משוקצים כאלה. ועכשיו אתם רק מבינים, למה אני תמיד מדבר נגד כל ההליכה לבתי מלון, למסעדות. בגלל שזה עצת היצר הרע, היום אומר לו עשה כך, מחר אומר לו עשה כך. זה, זה, זה, ככה, ככה מתחנכים בעבודה של כל הסדר של הטומאה והפריצות הזאת, זה לאט לאט. אז היצר הרע פה לוקח אותו. מייד בבת אחת אומר לו תרקוד עם הכלה על הבמה? כן לאט לאט, הוא הולך למסעדה הזאת, לבית מלון הזה, פה פריצות, פה פריצות, מחזיק את האייפון מסתכל, בסוף זה מגיע לזה גם כן.

רבותי, צריך לדעת אנחנו צריכים להילחם בחברה הזאת, מלחמת חרמה, מי לה' אלי. ולבוז להם בכל ביזיון שבעולם, ולא להרתע ולא להתרגש ולא לחשוש שום דבר. הכל זה אפס אפסים, אפס מוחלט, שום דבר. מתגאים בעושר שלהם, וכי מה, העושר בא להם מחכמה? הקב"ה נתן להם והם מנצלים, יש עושר שמור לבעליו לרעתו. במקום, אם את כל הכסף שנשפך שם כמו מים על כזה מין ערב של תועבה, במקום זה כמה, כמה עניים הלוא היה אפשר להאכיל, כמה נזקקים היה אפשר. אח, זה כל כולו זיוף, כל כולו טומאה וזוהמה וגועל נפש שאין כדוגמתו. רבותי, צריך לחזק את עצמנו, ברוך ששם חלקנו מיושבי בית המדרש, ולברוח מהאנשים האלה כמטחווי קשת, זה מסריח למרחק של עשרות קילומטרים. אין לנו שייכות עם הדברים האלה, ולכם הם בשום אופן לא יחייבו אותנו להגיע למקומות התועבה שלהם. בהמות ברפת, אנחנו לא הולכים לרפתות, ושאין להם שום זכות בעולם. הוא יחיה לו כמו פרות הבשן, ואח"כ אני עוד צריך לבוא לרפת שלו ולהתלכלך עם כל הזבל שמה, בשום פנים ואופן שבעולם. אז מה הבחור בוכה? נו מה אני יעשה, קיבלתי פרה ברפת. בסדר, תשב איתה ברפת, מה זה נוגע לנו?.

רבותי, מהיום והלאה עצה טובה קמ"ל, כל צד ספק הכי קטן לא הולכים, לא הולכים. ייבטל אלף כיוצא בהם ולא תיבטל קוצו של יוד אחת מן התורה. ולכן אני אומר, זה לא בעצם בעיה של הישיבה, זה בחור שמעולם לא היה כאן, אני בכלל לא יודע איך קוראים לו, אני לא ראיתי אותו אף פעם, לא שמעתי ממנו אף פעם, הכל לא היה ולא נברא. איגלאי מילתא למפרע שהכל היה דמיון, לא היה ולא נברא, זה לא שייך אלינו. אבל "רואה סוטה בקלקולה" זה כן, זה היה, אין מה לעשות. זה ראה סוטה בקלקולה, לכן אני אומר זה התיקון שלנו, לא תענית, אבל גדרים גדרי קדושה. ואני אומר שוב, אני אומר דברים בצורה החדה ביותר, כעצה חד משמעית כוללת. מספיק צד ספק אחד, אחוז אחד ממאה, לחומרא. אני אומר את זה כדבר כולל, ואני אחזור ואגיד את זה.

החושב
הודעות: 1230
הצטרף: ש' יולי 08, 2017 9:41 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי החושב » ב' אפריל 29, 2019 10:49 am

מאוד התחזקתי מהדברים. ישר כוח!

להשלמת העניין חשוב להבין מה בדיוק היה שם. מתוך הדברים ניתן להבין ששיא הנבזות היה שהחתן רקד יחד עם הכלה על הבמה. ומתוך זה עלה לי הספק - הכצעקתה? וכנראה שהדברים היו יותר חמורים.

נוטר הכרמים
הודעות: 6447
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אפריל 29, 2019 10:51 am

לענ"ד, בשביל לקבל את ה'תוכחת מגולה' הזאת, כדאי להתרשם תחילה מיהו הגאון הנשגב רבי אריאב שליט"א. לא מדובר כאן באיזה 'פרומער' חשוך שמדבר גבוהה ו'קנאות', אלא מדובר בתלמיד חכם עם כל הדינים והקנינים והמעלות שנאמרו בתלמיד חכם, הן מצד הפירוש הפשוט של התואר תלמיד חכם, בהיקף, בעומק, בבהירות, בשקיעות, בהתמדה, ובכל הוייתו, והן מצד כל המעלות שמתלוות בזה, ומה שעשתה יראה עטרה לראשה עשתה ענוה עקב לסולייתה, ענוותן ושפל ברך שייף עייל שייף נפיק ולא מחזיק טיבותא לנפשיה.

כשהוא זועק נגד הנבלות והפריצות כשהן כביכול ברשות התורה, זו הבת קול של הר חורב שזועקת. זה ממש מאהבה מסותרת וגלויה. עזה כמוות. לתורה, לקודשא בריך הוא. לטהרה. לקדושה. למידות הטובות.

אם יש תימה בדבריו, זו ההבחנה בין השער המ"ט לשער הנ' שבטומאה, מה יש בו בשער הנ' שאין במ"ט??
חריפות. זה העונג היחיד למקרא הדברים, עם כל הצער והכאב האדיר שצועק מתוכם.

מקדש מלך
הודעות: 2762
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אפריל 29, 2019 12:53 pm

כשקראתי את הרשה המועתקת לעיל, היא הריחה לי כתגובה חריפה בהרבה מעצם החטא. וכנראה שראה במה שהיה מימד של חילול ה', שלא יתכן שיעשו דברים כאלו בפרהסיא מבלי בושה, ואין פוצה פה ומצפצף.

בברכה המשולשת
הודעות: 11166
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 29, 2019 1:04 pm

מקדש מלך כתב:כשקראתי את הרשה המועתקת לעיל, היא הריחה לי כתגובה חריפה בהרבה מעצם החטא. וכנראה שראה במה שהיה מימד של חילול ה', שלא יתכן שיעשו דברים כאלו בפרהסיא מבלי בושה, ואין פוצה פה ומצפצף.


וכדברי העקידה?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17500
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אפריל 29, 2019 1:09 pm

למה זה שייך לדברי העקידה שמדבר על מצב שבו הציבור מארגנים את החטא ונותנים לו לגיטימציה.
או שכוונתך לעקידה אחר.

מקדש מלך
הודעות: 2762
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אפריל 29, 2019 1:13 pm

למה צריך להגיע לעקידה?
עומד בן אדם, או כמה בני אדם שומרי תורה על פי מגזרם, ונותנים 'מופע' של עבירה חמורה על פי ההלכה (כך אני מניח). וכל הציבור צופה, ואולי גם משתף פעולה.
ומדובר בעבירה מפורסמת ומגונה (לא לשון הרע שרח"ל דשים בעקב).
לא צריך להגיע לרעיונו המושכל של העקידה. זה הרבה יותר גרוע. חילול ה' כפשוטו ממש.

בברכה המשולשת
הודעות: 11166
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 29, 2019 1:15 pm

אוצר החכמה כתב:למה זה שייך לדברי העקידה שמדבר על מצב שבו הציבור מארגנים את החטא ונותנים לו לגיטימציה.
או שכוונתך לעקידה אחר.


לעקידה הזה התכוונתי, כי הבנתי (ככה"נ בטעות) שזה היה משהו מאורגן בחתונה ושהיה כאלה שחשבו שזה כן משהו ששייך לישיבה, ומזה הגאון שליט"א בא לאפוקי.

יאיר
הודעות: 10344
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי יאיר » ב' אפריל 29, 2019 9:45 pm

אכן דברים כדרבנות!

גם אני תמהתי בענין הנ' שערי טומאה ועל ה'ראיה' לדברי האוה"ח ש[כביכול] חולק על הגר"א?

היכן כתב הגר"א שאין נ' שערי טומאה?

בברכה המשולשת
הודעות: 11166
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 29, 2019 9:48 pm

בביאורו למשלי טז:ד (ואינה בקיאות שלי. מצאתי בספר אוצרות הגר"א)

דנני
הודעות: 137
הצטרף: ג' ינואר 03, 2017 1:58 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי דנני » ב' אפריל 29, 2019 10:03 pm

יאיר כתב:גם אני תמהתי בענין הנ' שערי טומאה ועל ה'ראיה' לדברי האוה"ח ש[כביכול] חולק על הגר"א?
היכן כתב הגר"א שאין נ' שערי טומאה?

כאן יש לך עוד מראי מקומות
ערכי תורת הגר''א א.pdf
(46.63 KiB) הורד 90 פעמים
נערך לאחרונה על ידי דנני ב ג' אפריל 30, 2019 2:51 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 1148
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ב' אפריל 29, 2019 10:27 pm

אני בכלל לא מבין מה זה מ"ט שערי טומאה, מה זה ה"שערים" הללו? כשאבין, מן הסתם אוכל לבין גם את מחלוקת האוה"ח והגר"א

יאיר
הודעות: 10344
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי יאיר » ב' אפריל 29, 2019 10:42 pm

בהבנה שלנו זה דרגות ורמות (חוזק/עוצמת הדבר) ותו לא

יאיר
הודעות: 10344
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי יאיר » ב' אפריל 29, 2019 10:46 pm

למרות שהגר"א כותב שם בסוף שיתגלה (לרגע?) שער הנ' ויתבער מהעולם

ושמא אין כלל מחלוקת (במצרים היו במ"ט שערי טומאה ואם היו נשארים עוד רגע לא היו יכולים להיגאל מפני הטומאה והאוה"ח כותב שלעת"ל יכנסו בשער הנ' של הטומאה ויגאלו בזכות התורה שלא היה לבנ"י במצרים ולכן לא היו יכולים להיגאל משער הנ' ושמא אף לאוה"ח הוא כדברי הגר"א וצ"ע)


פרנקל תאומים
הודעות: 2862
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' אפריל 30, 2019 12:32 am

נוטר הכרמים כתב:לענ"ד, בשביל לקבל את ה'תוכחת מגולה' הזאת, כדאי להתרשם תחילה מיהו הגאון הנשגב רבי אריאב שליט"א. לא מדובר כאן באיזה 'פרומער' חשוך שמדבר גבוהה ו'קנאות', אלא מדובר בתלמיד חכם עם כל הדינים והקנינים והמעלות שנאמרו בתלמיד חכם, הן מצד הפירוש הפשוט של התואר תלמיד חכם, בהיקף, בעומק, בבהירות, בשקיעות, בהתמדה, ובכל הוייתו, והן מצד כל המעלות שמתלוות בזה, ומה שעשתה יראה עטרה לראשה עשתה ענוה עקב לסולייתה, ענוותן ושפל ברך שייף עייל שייף נפיק ולא מחזיק טיבותא לנפשיה.

כשהוא זועק נגד הנבלות והפריצות כשהן כביכול ברשות התורה, זו הבת קול של הר חורב שזועקת. זה ממש מאהבה מסותרת וגלויה. עזה כמוות. לתורה, לקודשא בריך הוא. לטהרה. לקדושה. למידות הטובות.


אכן כן כדברי ידידי.

בשונה מחברים אחרים כאן, סגנונם החריף מאד, הבוטה, של הדברים, קשה עליי לעיכול עד מאד (כלומר אצ''ל שעם התוכן אני בוודאי מסכים לחלוטין, [ולא שהאי גברא רבא זקוק בכלל לדידי ולדכוותי], אלא שההגשה אכן הביאתני לידי השתוממות קלה). הוא לא נעים לי כלל וכלל, ולפלא עליי שישנם בני תורה המתענגים על כה''ג.
אלא שכפי שכתב ידידי הנוטר, העובדה שהדברים הללו יוצאים מנהמת ליבו של האי גברא רבא, חסיד ועניו הגאון האדיר רבי אריאב עוזר שליט''א, היא היא שנותנת להם את התוקף. ואוי לאותה בושה שעד כ''כ הגיעו פני הדברים שהם הביאו גברא רבא כוותיה עדין הנפש ואציל הרוח להתבטא באריכות באופן כה חריף.

ב''ה שלא השבית גואל מישיבת איתרי, והעמיד לה דמות נערצת ומשפיעה (והא בהא תליא) כהגאון הנשגב הנ''ל שליט''א.

ארופאי
הודעות: 117
הצטרף: ד' מרץ 11, 2015 7:06 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי ארופאי » ג' אפריל 30, 2019 3:39 pm

כל מילה נכונה.
על מעלותיו של ר' אריאב שליט"א אפשר להאריך הרבה, וחזקה עלינו ההוראה שלא לכתוב על החיים המהלכים עמנו לאוי"ט.
והנוגע לדידן- יש גם לזכור שהגאון שליט"א מכיר ובקי בהויית סגנון הבתים המסויים שבישיבת אתרי, הוא עצמו בוגר הישיבה, הוא מבין את שיגם ורוחם,
ומשכך- צעקתו מהדהדת בכפליים!

ברוז
הודעות: 1375
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי ברוז » ג' אפריל 30, 2019 9:37 pm

ארופאי כתב:על מעלותיו של ר' אריאב שליט"א אפשר להאריך הרבה, וחזקה עלינו ההוראה שלא לכתוב על החיים המהלכים עמנו לאוי"ט.
והנוגע לדידן- יש גם לזכור שהגאון שליט"א מכיר ובקי בהויית סגנון הבתים המסויים שבישיבת אתרי, הוא עצמו בוגר הישיבה, הוא מבין את שיגם ורוחם,
ומשכך- צעקתו מהדהדת בכפליים!

viewtopic.php?f=19&t=30549&hilit=%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%91+%D7%A2%D7%95%D7%96%D7%A8#p319462

הרואה
הודעות: 1573
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תוכחה מגולה - הרב אריאב עוזר

הודעהעל ידי הרואה » ד' מאי 01, 2019 1:26 am

אורייתא הוא דקא מרתחא ביה, וכדי לשפוט אותו לשלילה צריך להבין בדיוק את הרקע מה קרה שם, ומה החשש שלו מה זה יכול לדרדר בישיבה וכו', בפרט שביום יום הוא כלל לא קנאי מהסוג הזה.


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים