מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
עזריאל ברגר
הודעות: 5843
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' מאי 22, 2019 11:40 am

מקדש מלך כתב:דיון הלכתי ראוי לו שלא יסוב סביב סיפור שמספרות בנות או נכדות של הבאבא סאלי, או על אמירה מסוג כזה.

אכי"ר.

אבני גזית
הודעות: 496
הצטרף: א' אוגוסט 26, 2018 11:09 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי אבני גזית » ד' מאי 22, 2019 11:45 am

עזריאל ברגר כתב:
מקדש מלך כתב:דיון הלכתי ראוי לו שלא יסוב סביב סיפור שמספרות בנות או נכדות של הבאבא סאלי, או על אמירה מסוג כזה.

אכי"ר.


מוסכם.

אין זו אלא אנקדוטה בלבד.

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 22, 2019 12:52 pm

אבני גזית כתב:כי יש לו אג'נדה מאוד מסודרת והוא חותר אליה במרץ. הוא לא חותר לאמת, אלא להנחת יסוד שאותה הניח בתחילת דבריו. והאמת? תהי נעדרת


הייתי מציע לך לוותר על ההקדמה המיותרת הזו, שעוסקת אך ורק בגופו של ניק, ולהתמקד בגופו של ענין. אם יש לך מה להעיר, אקרא את דבריך בשימת לב, ואגיב כפי הצורך. ודומני שאינך כ"יאיר" המתנהל אך ורק מתוך חשבונות אישיים ושנאה עזה.

דבריך אלה הם גם הוצאת שם רע כפשוטו, כי אין לי שום אג'נדה בזה (בנדון דעת הבבא סאלי), ומספיקים לי הפוסקים שציינת שמתירים פאה. ובכל מקרה לא הפכתי את הבבא סאלי לאחד שהתיר פאה (הוא גם לא היה פוסק הלכה, והעיד שבביתו שואלים את הרב פיינהנדלר).

ואדרבה, הנחת היסוד שלי היתה שהרב יהודיוף דובר אמת. בפרט באותה תקופה שקראתי את ספרו, ועדיין לא פיתחתי חוש ביקורת ראוי, לדעת ולהבין שרוב הסיפורים בנושא זה הם שקר מוחלט.

אלא שאז ראיתי בספר "חן וכבוד" את דברי חתניו האחרים (וזיל בתר רובא...) שטוענים בפשטות שבבא סאלי ידע שבנותיו חובשות פאה ולא אמר להן דבר מעולם, וזה ההיפך הגמור מאותו מעשה, וכמו כן מכחישים שהיה "כינוס" כלשהו, ואז נפקחו עיני להבין שאותו סיפור לא היה ולא נברא.

וכל זה הוא בדיוק ההיפך ממה שכתבת. כי כל העיסוק בדעת בבא סאלי הוא על מנת לחתור לנקודת האמת, למען לא ישגו הקוראים בשקרים והבלים.

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 22, 2019 12:54 pm

אבני גזית כתב:א. נתחיל בזה שהמעשה היה לפני כחמישים שנה, כלומר בסביבות ששת הימים. היא הייתה כלה צעירה ולא ילדה בת עשר שסיפרה לבעלה את זיכרונות הילדות, וייתכן שגם הוא נכח שם.

ב. בתו הצעירה נישאה לחסיד חב"ד וקיבלה את הוראות הרבי בכל ענייניהם ואישה הולכת אחר בעלה כמובן, ואין שום ראיה מזה.

ג. מכתב אחיו הבבא חאקי. ראשית זה מכתב המיועד לטוראי בצה"ל וצריך לדעת להתאים כל תשובה לשואל. בר מן דין, דובר על בבא סאלי ולא על אחיו. למה לערבב עם דמויות דומות?

ד. לעניין עדות אחיינו רבי יחיאל מרמלה. אחיין יכול להגיד "מעולם דודי לא אמר כן"? אטו לא זזה ידו מתחת ידו לעולם?!


א. ענין "ילדה בת עשר" הובא בדברי המגיב "כזית". הבנתי שהוא חקר את הענין וכותב מתוך ידיעה, ולפיכך התייחסתי לדבריו. לא עלי תלונתך, אלא עליו.

ממה שכתבת "יתכן שגם בעלה נכח שם" אני מבין שגם לך אין שמץ של ידיעה בענין, ואולי המגיב מעליך צודק ואתה טועה. יש לבדוק באיזה גיל היתה הגברת יהודיוף בשנת תשי"א, ובאיזה גיל היתה אחותה לבית הראל.

העיתוי של הסיפור נראה כאילו נבחר בפינצטה. הבבא סאלי הגיע לשכונת בקעה בשנת תשי"א, שלוש שנים לאחר מכן הוא נשא את הרבנית סימי (שמכחישה את הסיפור). גם זה מדליק נורה אדומה.

ב. התינח בתו החבדניקית (וגם על זה יש להקשות, והרי כל אשה החובשת פאה הולכת לפי הפוסקים שהורו כך, ומאי שנא מהרבי מליובאוויטש). אבל חתנו מעיד ששלוש בנות הלכו עם פאה ולא העיר להן. כמו כן, הרב הראל אינו חסיד חבד, וגם הוא מעיד כך. ונפלה טענתך הנדושה.

גם ציינתי לעיל שהרב יהודיוף סותר עצמו מיניה וביה, כשהוא עצמו כותב שבבא סאלי ידע על בנותיו והגיב באדישות ("כן, רק אצלי").

ג. גם לטוראי בצה"ל צריך לפסוק כפי ההלכה. גם מנין לך שאותו טוראי אינו ירא שמים? נראה שסימנת את המטרה מראש, כמאמר חז"ל "הפוסל - במומו פוסל"... התירוצים שלך דחוקים מאוד.

ולגבי השאלה מדוע לציין בכלל את דעת בבא חאקי, עניתי לעיל, חבל שכבודו לא קרא.

ד. רבי יחיאל העיד שלא היתה דרכו של בבא סאלי לדבר כך. ואולי, כבן המשפחה, הוא בירר בעצמו את הנושא והבין שהסיפור לא היה ולא נברא.

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 22, 2019 12:55 pm

אבני גזית כתב:ה. ה'מציאה' שבבא מאיר אמר הלוואי וכו'. פלא שכל בנותיו וכלותיו, אחת לאחת, לא שעתה לדבריו, וכולן חבשו וחובשות מטפחות.
העדות הזו היא בשם אלברט אבוחצירא. לצורך הפרוטוקול, האיש קיבל תואר של רבי (ובמהדורה החדשה הסיר את התואר מהספר...). אבל ביודעי ומכירי בבא מאיר דיבר איתו על עדיפות שתחבושנה פאה מאשר תלכנה בגילוי ראש, ומי שמכיר, מכיר.
וזו דוגמא קלאסית לטיהור שרץ.

ו. עובר ושב טוען שבמהדורות החדשות צונזר הסיפור. ייקח נא כבודו אוויר. זה ספר אחר לחלוטין - הנהגות הבבא סאלי. אתה מתבלבל בין שני ספרים שונים. יש קורות חייו ויש הנהגות. הסיפור בהרחבה היה בספר הראשון.

ז. שואלים למה לא התנגד כל חייו, וזאת הסברתי לעיל. הבבא סאלי לא ראה עצמו כמנהיג, לא נתן דרשות ושיחות מוסר, לא הטיף ברבים ולא הדריך עסקני ציבור ובקושי את משפחתו והדברים ידועים. הוא חי בפינתו ומי שביקש את ה' - בא אליו.


ה. במקרה שהובא לדעת רבי מאיר אבוחצירא, היה מדובר בבני זוג יראים ושלמים, שהבעל דרש מטפחת בתוקף. בכל זאת, תשובתו היתה "הלואי שכולן ילבשו פאות". אכן, כוונתו שבדורנו רוב הנשים לא מכסות כלל, ולכן הלואי שיכסו בפאה. אבל להעמיד שדבריו מיועדים רק לחילוניים, כאשר הנדון הוא בני זוג יראים ושלמים, זה חוכא ואיטלולא. דוגמא קלאסית לאחד שמצייר את המטרה מראש, ומה שנשאר לו זה רק לתרץ תירוצים "ביודעי ומכירי"....

גם ראית צורך עז להבהיר שמדובר ב"אלברט אבוחצירא" ולא ב"רבי אברהם אבוחצירא".... גם זה מתוך קנאת האמת מסתמא...

ו. הבאתי ראיה שמדובר באותו ספר. אם אתה טוען שבספר זה הובא הסיפור בהרחבה, יקח כבודו אוויר ויצלם לנו.

ז. אנחנו מדברים על הנהגתו בקשר לבנותיו, ולכן כל מה שכתבת לא רלוונטי.

יאיר
הודעות: 10069
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי יאיר » ד' מאי 22, 2019 1:01 pm

עובר ושב כתב:אלא שאז ראיתי בספר "חן וכבוד" את דברי חתניו האחרים (וזיל בתר רובא...) שטוענים בפשטות שבבא סאלי ידע שבנותיו חובשות פאה ולא אמר להן דבר מעולם, וזה ההיפך הגמור מאותו מעשה, וכמו כן מכחישים שהיה "כינוס" כלשהו, ואז נפקחו עיני להבין שאותו סיפור לא היה ולא נברא.

חחח ממש צחקתי!

אגב, אולי אפשר לשנות לו את הניק? כל פעם שאני נכנס לאתר הבנק אני נזכר בו בעל כרחי...

יאיר
הודעות: 10069
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי יאיר » ד' מאי 22, 2019 1:24 pm

יאיר כתב:
עובר ושב כתב:אלא שאז ראיתי בספר "חן וכבוד" את דברי חתניו האחרים (וזיל בתר רובא...) שטוענים בפשטות שבבא סאלי ידע שבנותיו חובשות פאה ולא אמר להן דבר מעולם, וזה ההיפך הגמור מאותו מעשה, וכמו כן מכחישים שהיה "כינוס" כלשהו, ואז נפקחו עיני להבין שאותו סיפור לא היה ולא נברא.

חחח ממש צחקתי!

אגב, אולי אפשר לשנות לו את הניק? כל פעם שאני נכנס לאתר הבנק אני נזכר בו בעל כרחי...

כיון שכבר הוזכר הספר הנ"ל...

שומע ומשמיע
הודעות: 1865
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ד' מאי 22, 2019 1:34 pm

יש תופעה מצויה בפורום, אצל המתווכחים עם הרב 'עובר-ושב', שכשאין מה לענות על טענותיו, 'מזהירים' את הציבור המסכן שלא יודע לשפוט בעצמו, שהוא משכנע בגלל שהוא דמגוג, ולכן אין לשים לב לטענותיו.
ומה התשובה על טענותיו הדמגוגיות? טענות לא ענייניות ודמוגיות שהוא דמגוג.\

אבני גזית
הודעות: 496
הצטרף: א' אוגוסט 26, 2018 11:09 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי אבני גזית » ד' מאי 22, 2019 1:47 pm

עובר ושב כתב:א.

ממה שכתבת "יתכן שגם בעלה נכח שם" אני מבין שגם לך אין שמץ של ידיעה בענין, ואולי המגיב מעליך צודק ואתה טועה. יש לבדוק באיזה גיל היתה הגברת יהודיוף בשנת תשי"א, ובאיזה גיל היתה אחותה לבית הראל.

העיתוי של הסיפור נראה כאילו נבחר בפינצטה. הבבא סאלי הגיע לשכונת בקעה בשנת תשי"א, שלוש שנים לאחר מכן הוא נשא את הרבנית סימי (שמכחישה את הסיפור). גם זה מדליק נורה אדומה.

ב.
גם ציינתי לעיל שהרב יהודיוף סותר עצמו מיניה וביה, כשהוא עצמו כותב שבבא סאלי ידע על בנותיו והגיב באדישות ("כן, רק אצלי").

ג.
גם לטוראי בצה"ל צריך לפסוק כפי ההלכה.

ד.
רבי יחיאל העיד שלא היתה דרכו של בבא סאלי לדבר כך. ואולי, כבן המשפחה, הוא בירר בעצמו את הנושא והבין שהסיפור לא היה ולא נברא.


קודם כל ברור שאין שום חשבונות אישיים. אני מעריך אותך מאוד, אבל סבור שבסיס קו החשיבה לא נכון.

אקצר -
א. הרבנית מדברת על לפני חמישים שנה. כלומר סביב תשכ"ט, למה אתה נדבק שוב לשנת תשי"א? כדי שיתאים עם התיאוריה של "זיכרונות-ילדה-בגיל-עשר"?!

ב. יודע אני מי הנשים הללו. אלו לא בנותיו אלא ממשפחה חסידית נודעת. אגב, גם הרבנית בוסו והראל שחבשו חצי פאה, היה זה לתקופה קצרה והחליפו. הן חיות כיום לאורך שנים טובות וזיל קרי וכו'.

ג. לפעמים מנסים למעט באיסור.

ד. אין החי מכחיש את החי. במיוחד שהוא לא היה אצלו הרבה.

ה. לגבי אלברט. מדובר ביהודי מתוק ששמו כך ולא 'ר' אברהם'. ואם לא הבנת את הבעיה בזה, נשאיר זאת כך. פלא על הרב שז"מ שליקט עדויות ככל אשר יעלה המזלג.


שומע ומשמיע כתב:יש תופעה מצויה בפורום, אצל המתווכחים עם הרב 'עובר-ושב', שכשאין מה לענות על טענותיו, 'מזהירים' את הציבור המסכן שלא יודע לשפוט בעצמו, שהוא משכנע בגלל שהוא דמגוג, ולכן אין לשים לב לטענותיו.
ומה התשובה על טענותיו הדמגוגיות? טענות לא ענייניות ודמוגיות שהוא דמגוג.\


אפשר לעשות ריענון ולראות תשובות על הכל. תלונת הדמגוגיה הייתה רק פתיח.

אש משמים
הודעות: 1677
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 22, 2019 3:16 pm

מקדש מלך כתב:לענ"ד שתי הצדדים מייחסים משקל רב מידי לסיפור הזה.
זה לא כל כך משנה הניסוח, ותוכן השיחה לנשים, שמעידות בפנינו על ניסוח כל שהוא, שיתכן ונאמר לתפארת המליצה, או כל דבר אחר (אגב, פאות אינן חומר בערה מוצלח).

בגדול הייתי מסיק מכל החומר שהוצג כאן שדעתו ההגיונית של הבאבא סאלי היתה שיתכן וכנראה הפיאות מותרות מדינא, אך מטפחת עדיפה (ולדעתי זו האמת הפשוטה, שכמעט כולם מסכימים עימה. והיתר הפיאות נובע מכל מיני צרכים שמחייבים לנטות מהדרך הפשוטה).

בגלל זה לא אמר כלום למי שהיקל בלאו הכי, אך כשאירעה פירצה לטעמו, שאחת כבר הלכה עם מטפחת ושינתה את טעמה, ראה לנכון להעיר על כך.

הנוסח המאיים, מלבד שאיננו יודעים את ההקשר (וגם נשים פסולות לעדות), הרי שאינו אומר דבר. כל אדם נתבע בשמים לפי מדריגתו. ואדם שהיה צריך לעבוד את ה' ביתר התעלות מן השאר, יענש גם על חומרות שלא נהג בהן. כל אדם לפי מצבו ומקומו.

דיון הלכתי ראוי לו שלא יסוב סביב סיפור שמספרות בנות או נכדות של הבאבא סאלי, או על אמירה מסוג כזה.

אני מסכים עם כל מילה.
חשבתי לכתוב הודעה כמו זו שכתבת אבל חזרתי בי מאחר שזהו בדיוק נושא האשכול האם אמר ומה אמר אותו צדיק.

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 22, 2019 3:35 pm

אבני גזית כתב:א. הרבנית מדברת על לפני חמישים שנה. כלומר סביב תשכ"ט, למה אתה נדבק שוב לשנת תשי"א? כדי שיתאים עם התיאוריה של "זיכרונות-ילדה-בגיל-עשר"?!

ב. יודע אני מי הנשים הללו. אלו לא בנותיו אלא ממשפחה חסידית נודעת. אגב, גם הרבנית בוסו והראל שחבשו חצי פאה, היה זה לתקופה קצרה והחליפו. הן חיות כיום לאורך שנים טובות וזיל קרי וכו'.

ג. לפעמים מנסים למעט באיסור.

ד. אין החי מכחיש את החי. במיוחד שהוא לא היה אצלו הרבה.

ה. לגבי אלברט. מדובר ביהודי מתוק ששמו כך ולא 'ר' אברהם'. ואם לא הבנת את הבעיה בזה, נשאיר זאת כך. פלא על הרב שז"מ שליקט עדויות ככל אשר יעלה המזלג


ובכן, לדבריך:

א. הגברת יהודיוף אומרת "היה זה בביתינו בשכונת בקעה". בויקיפדיה ניתן לקרוא על שהות הבבא סאלי בבקעה: "בשנת ה'תשי"א (1951) עלה עם אשתו מרים וילדיהם לישראל. הם גרו בשכונת בקעה בירושלים". לאחר שלוש שנים הוא חזר למרוקו.

הגברת פנינה יהודיוף היא כיום בת 75. היא נולדה בשנת תש"ד. בשנת תשי"א היא היתה בת 7... אם נלך עד הקצה, ונעמיד בדוחק שהמעשה קרה בסוף התקופה בה שהה הבבא סאלי בשכונת בקעה, הרי שהיא היתה בת 10 (וכפי שכתב הרב המכונה 'כזית' לעיל).

וממילא, כל סיפור המעשה נשען על עדותה של ילדה בת 7-10...

אולם עדיין קשה, כיצד הגברת טוענת שעברו 50 שנה מאז הסיפור, כלומר שהסיפור אירע בשנת תשכ"ט? קושיה עצומה, לא עלי אלא על הגברת עצמה...

זאת ועוד: אם לטענתה הסיפור אירע בשנת תשכ"ט, הרי שהרבנית סימי היתה כבר נשואה לבבא סאלי, וממילא ממש לא מובן היכן היתה הרבנית באותו כינוס, והרי הוא "כינס את כל בנות המשפחה", וגם אם נאמר שבדיוק אז היתה במקום אחר, כיצד לא שמעה עליו לאחר מכן...

זאת ועוד: אשתו של הגאון הרב הראל, הגברת אליס, קטנה מהגברת יהודיוף רק ב4 שנים. היא בת 71 כיום, ונולדה בשנת תש"ח. בשנת תשכ"ט היא היתה בת 21, כלה צעירה (בנה הראשון נולד בשנת תש"ל), וכמובן חבשה פאה בתקופה ההיא. מאוד מוזר (בלשון המעטה) שהיא לא נוכחה בכינוס, ואף לא שמעה עליו... והדבר לא השפיע עליה כהוא זה, לשנות את מנהגה.

ב. גם אתה מסרב לנקוב בשם המפורש, ואם מדובר בעדות אמת, כמובן שאין שום מניעה לנקוב בשמות ואפילו לדובב את בעלות המעשה...

אבל למרבה הצער, הרב יהודיוף עצמו מכחיש אותך. הוא כותב "מעשה באחת מנכדותיו".... לא משפחה חסידית, ולא כלום...

בקשר לרבנית בוסו והראל, הן לבשו פאה במשך כמה שנים, לא חצי ולא רבע (לפחות הרבנית הראל). לא לנסות לשכתב את ההיסטוריה, בטח כאשר מדובר באנשים חיים.

[אגב, השמטת מהציטוט פרטים שלא מצאת מה לענות עליהם. כתבתי לך שגם על התירוץ ש"בתו היתה חבדניקית" יש להקשות, והרי כל אשה החובשת פאה הולכת לפי הפוסקים שהורו כך, ומאי שנא מהרבי מליובאוויטש. על זה לא ענית, וגם השמטת מתוך ציטוט דבריי. כתבתי לך שחתנו מעיד ששלוש בנות הלכו עם פאה ולא העיר להן, ולא ענית על זה. כתבתי לך שהרב יהודיוף סותר עצמו מיניה וביה, כשהוא עצמו כותב שבבא סאלי ידע על בנותיו והגיב באדישות ("כן, רק אצלי"). לא ענית גם על זה.

ג. גם לגבי הטוראי בצה"ל, שאלתי אותך מנין לך שהוא אינו ירא שמים בדיוק כמוך, והשמטת זאת ולא ענית על זה. אין שום מקום "למעט באיסור" כאשר מדובר בגיהנום כזה. וגם זה לא מוכח מסגנון התשובה. היה יכול לכתוב "אסור, ויש מקילים בדוחק". מכל מקום, כפי שכתבתי, לכל אדם צריך לפסוק כהלכה ואין מקום להתיר דבר האסור לפלוני המשרת בצה"ל.

ד. דברי הגה"צ הרב יחיאל הם כתוספת בעלמא. זאת בוודאי לא "ראיה", וגם לא עדות.

ה. לגבי היהודי המתוק אלברט. אתה רומז שהוא משקר, ואתה אפילו תמה על העורך, כיצד הביא את עדותו, כל זאת בגלל שהוא "יהודי מתוק" ולא "רבי אברהם אבוחצירא". מניסיוני העשיר, דוקא אצל היהודים המתוקים והפשוטים אפשר למצוא אמת, כי הם לא מנסים לשקר על מנת לחזק את הרבים.

אבני גזית
הודעות: 496
הצטרף: א' אוגוסט 26, 2018 11:09 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי אבני גזית » ד' מאי 22, 2019 4:34 pm

אם אענה, לא ייגמר המרץ המוזר שלך לבטל מי שלא סובר כרבותיך.

על כן אחתום במשפט זה;
הינך מערב תאריכים ונתונים במיקסר. העיקר שייצא מה שתרצה לייצר.

הרביתי דברים, אעצור כאן ותשיב מה שתשיב.

ובזה ניפרד כידידים.

א.ג.

נחלי אפרסמון

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ד' מאי 22, 2019 5:19 pm

נמאס כבר, זה כל התורה רק פאה. איני מתכוין להרב א.ג .שהעלה שיחה אלא לכל אלה שראשם ורובם מונח
רק בפאה יש עוד דברים לברר .לדוגמא כעת יו"ט מגיע אתם יודעים כמה שאלות יש בהתפחות הטכנולגיה ביו"ט אז קדימה .

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 22, 2019 6:09 pm

לא הבנתי מי הכריחך להיכנס לאשכול שעוסק באופן מובהק בפאה ואך ורק בפאה, ולהטיף מוסר לאלה שכותבים בו, ביניהם אתה בעצמך שזו תגובתך השישית באשכול (שלא לדבר על עשרה תגובות באשכול הקודם על הגרב"צ...) הרי יש עוד עשרות אלפי אשכולות בפורום שממתינים להגיגיך.

הדבר נראה מוזר שבעתיים, לאור הצהרתך שאינך מתנגד לפאה... (מה עם זכריה הקרחי, גם הוא אינו מתנגד?)

אלא כדברי חז"ל הפוסל במומו פוסל, נראה שראשך ורובך עמוק בנושא... בניגוד לכל האחרים שהגיבו כאן אך ורק בגלל שהנושא עלה ע"י אחרים, ורוצים להעמיד את האמת על תילה.

נ.ב. כעת לא יו"ט.

נחלי אפרסמון

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ד' מאי 22, 2019 6:13 pm

אם כשמשבחים אותו ליבו מתרחב ודעתו טובה עליו, ואילו כשמגנים אותו פניו נופלות והוא מתמלא צער, סימן שעודנו קשור לעניני העולם הזה וליבו פנוי מן הדביקות האמיתית בה' ובתורתו, ותשובתו עדיין איננה שלימה. אך אם הוא מרגיש את אותה השמחה בין כשמשבחים אותו ובין כשמגנים אותו, סימן שתשובתו אמיתית ושלימה, ועוד יזכה להגיע למדרגות עליונות ביותר בעבודת ה'.
אדם שאוחז במידת השתיקה ולא משיב כלל למחרפיו ולמבזיו, יש לו כח גדול לגבור בסופו של דבר על כל אויביו, וכולם יפלו תחתיו.
ה' יזכנו

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 22, 2019 6:33 pm

רק חבל שכבודו שכח לאחוז בפלך השתיקה, כאשר חירף וביזה אחרים על לא עוול בכפם, ובמה שהוא נגוע בעצמו.

נחלי אפרסמון כתב:נמאס כבר, זה כל התורה רק פאה

נחלי אפרסמון

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ד' מאי 22, 2019 6:36 pm

את מי ביזיתי הרב שמש?

פרנקל תאומים
הודעות: 2678
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' מאי 22, 2019 11:44 pm

שומע ומשמיע כתב:יש תופעה מצויה בפורום, אצל המתווכחים עם הרב 'עובר-ושב', שכשאין מה לענות על טענותיו, 'מזהירים' את הציבור המסכן שלא יודע לשפוט בעצמו, שהוא משכנע בגלל שהוא דמגוג, ולכן אין לשים לב לטענותיו.
ומה התשובה על טענותיו הדמגוגיות? טענות לא ענייניות ודמוגיות שהוא דמגוג.\

לגמרי. ואידך פירושא זיל גמור.


יש כאן כאלה שמתבלבלים לפעמים בפורום, הם שוכחים שכאן בימ''ד בו מתדיינים אנשי תורה הנושאים ונותנים מתווכחים ומתפלמסים כדרכה של תורה. כאן לא שוק של תגרנים המתעמתים זה עם זה ע''י הכפשות אישיות.

יאיר
הודעות: 10069
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי יאיר » ד' מאי 22, 2019 11:48 pm

אבני גזית כתב:אקדים -
הרב עו"ש בקי נפלא ומגיש דבריו בטוט"ד.
ההגשה היפה והנקייה של דבריו, גורמת להטעאה, לפעמים מכוונת.

כי יש לו אג'נדה מאוד מסודרת והוא חותר אליה במרץ. הוא לא חותר לאמת, אלא להנחת יסוד שאותה הניח בתחילת דבריו. והאמת? תהי נעדרת.

לו היה מלבן את שיטתו של הגר"ש משש והגרב"צ אבא שאול שהתירו את הפאה, כך נאה וכך יאה
אולם לקחת את אלה שהסתייגו ממנה ולהפוך איתם את הקערה? בקצב הזה עוד נראה הוכחה שלפני מותו הגר"ע יוסף חזר בו בעניין הפיאות והתיר אותן לכתחילה.
כי אם רוצים, אפשר לטהר את החולד לאכילה בק"נ טעמים.

אבל כמו שאמרתי קודם, אין כאן חיפוש ובירור אמת, אלא הסרת מכשולים מהאג'נדה שלי. ועבור זאת מותר לעוות ולהתעוות. לגלגל עיניים ולתעתע בכל מי שלא קורא לעומק.

חבל.

אלו דברי טעם (וכן שאר הודעותיו) ואידך פירושא זיל גמור.

כזית
הודעות: 67
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 12:04 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי כזית » ד' מאי 22, 2019 11:50 pm

דברי הבל רבים נכתבו כאן, ואין בכוחי להשיב עליהם. רק זאת אומר, מה שכתבתי אודות דעתו של בבא סאלי זיע"א הוא מידיעה ברורה ולא מהשערה.
ומה שכתבתי שהתיר בחו"ל בעת הצורך, לא למרוקו כיונתי אלא לצרפת, ובאמת היה שם צורך גדול באותו הזמן. ותו לא מידי.

עובר ושב
הודעות: 1495
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: כשהבבא סאלי מכנס את בנותיו

הודעהעל ידי עובר ושב » ה' מאי 23, 2019 2:26 pm

אתה בעצם מודה שמדובר בילדה בת 7, או לכל היותר בת 10, וכל בר דעת מבין שאין מקום להתייחס ל"עדות" כזאת.

בנוסף לזאת, הגברת בעצמה סותרת עצמה מיניה וביה וטוענת שהיה זה בסביבות שנת תשכ"ט, אחר שהרבנית סימי היתה נשואה, ואחותה היתה כלה, ובכל זאת הרבנית סימי ואחותה מעולם לא שמעו על כינוס כזה, ולא נכחו בו.

כתב כאן עוד אחד ש"יודע" וטען שההיא שיצא עליה הקצף השתייכה למשפחה חסידית, ושכח שהרב יהודיוף עצמו כתב שמדובר באחת הנכדות...

לסיכום, הסיפור מלא סתירות מיניה וביה, וככל שמנסים לחזק את השקר, האמת צפה ועולה. אמנם לכל הפחות, זכינו להסיר לעז מעל הרב יהודיוף, שאין זו אשמתו אלא העיד מה שאמרה לו אשתו.


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: חיים שאול, חיים שיש בהם, צורב מתחיל ו־ 13 אורחים