תוכן כתב:ממתי יש טעם לדון בדעת של איזה שהוא בעל הבית, שקרוב לצלחת? האם יש חשיבות כל שהוא לדבריו? האם נאמרו בשכל וביושר? האם איכפת לו מכבוד שמים? מי הוא בדיוק שאתה מצטט דבריו? (אני לא מתכוין מי הוא באופן פרטי, כאילו מה השם שלו, שאת שמו איני רוצה לדעת, אלא מי הוא באופן כללי, למה בכלל צריך להתייחס למה שהוא אומר.)
פרנקל תאומים כתב:אם אכן החילוניים היו מוכנים לאפשר לנו לחיות את חיינו ולהחריג אותנו מחיובים אזרחיים המתנגשים עם דרכנו, ניחא.
אבל למעשה, הם לא מפסיקים ללחוץ אותנו אל הפינה ולהתאמץ לכפות עלינו את החיובים האזרחיים הנ''ל, שלא לדבר על כך שהם לא חדלים לקטר על כך שאיננו ממלאים אותם. הם אלו שלא חדלים לדרוש שוויון חובות, א''כ מדוע שלא נדרוש אנחנו, ראשית כל, הבו שוויון זכויות!
לעולם יהיה אדם כתב:פרנקל תאומים כתב:אם אכן החילוניים היו מוכנים לאפשר לנו לחיות את חיינו ולהחריג אותנו מחיובים אזרחיים המתנגשים עם דרכנו, ניחא.
אבל למעשה, הם לא מפסיקים ללחוץ אותנו אל הפינה ולהתאמץ לכפות עלינו את החיובים האזרחיים הנ''ל, שלא לדבר על כך שהם לא חדלים לקטר על כך שאיננו ממלאים אותם. הם אלו שלא חדלים לדרוש שוויון חובות, א''כ מדוע שלא נדרוש אנחנו, ראשית כל, הבו שוויון זכויות!
זה יכול להיות טיעון יפה לטווח קצר,
אבל בראיה היסטורית, אם רוצים אנו שעמדותינו וטיעונינו יזכו למעמד הראוי,
לא מספיק שנטען "לטעמיך", חשוב שתהיה ליהדות החרדית עמדה עיקבית המתקבלת על הדעת.
מעבר לזה, גם לטווח הקצר, זה מתדלק מפלגות אנטי דתיות.
פרנקל תאומים כתב:לעולם יהיה אדם כתב:פרנקל תאומים כתב:אם אכן החילוניים היו מוכנים לאפשר לנו לחיות את חיינו ולהחריג אותנו מחיובים אזרחיים המתנגשים עם דרכנו, ניחא.
אבל למעשה, הם לא מפסיקים ללחוץ אותנו אל הפינה ולהתאמץ לכפות עלינו את החיובים האזרחיים הנ''ל, שלא לדבר על כך שהם לא חדלים לקטר על כך שאיננו ממלאים אותם. הם אלו שלא חדלים לדרוש שוויון חובות, א''כ מדוע שלא נדרוש אנחנו, ראשית כל, הבו שוויון זכויות!
זה יכול להיות טיעון יפה לטווח קצר,
אבל בראיה היסטורית, אם רוצים אנו שעמדותינו וטיעונינו יזכו למעמד הראוי,
לא מספיק שנטען "לטעמיך", חשוב שתהיה ליהדות החרדית עמדה עיקבית המתקבלת על הדעת.
מעבר לזה, גם לטווח הקצר, זה מתדלק מפלגות אנטי דתיות.
לענ''ד, העמדה צריכה להיות, שיש לתת זכויות יתר לחיילים, ראשית כל יש לתת להם משכורות גבוהות, וכמו''כ לסבסד להם אח''כ לימודים אקדמאיים וכיו''ב, כמובן ההטבות צריכות להיות בייחס לרמת השירות שלהם, כאשר את ההטבות המשמעותיות יקבלו החיילים הקרביים.
זה הוגן וזה צודק, וזה גם יאפשר למדינה להשתחרר מהעול המיותר הזה של ''שירות חובה'' על כל ההוצאות המשוגעות והמיותרות שהוא נושא בחובו, ואת כל הכסף שנחסך (לרבות הכסף שיחסך מהמשאבים המושקעים בגיוס חרדים) יש להשקיע בחיילים הקרביים, באופן שיהיה ''שווה'' להם להתגייס מרצונם.
לעומת זאת, את הזכויות הבסיסיות יש להעניק לכל האזרחים בשווה, וזהו מדרון חלקלק מאד לאפשר פגיעה בזכויות בסיס של אזרחים בגלל טענות כאלו או אחרות בנוגע להיקף תרומתם למדינה.
פרנקל תאומים כתב:לעולם יהיה אדם כתב:פרנקל תאומים כתב:אם אכן החילוניים היו מוכנים לאפשר לנו לחיות את חיינו ולהחריג אותנו מחיובים אזרחיים המתנגשים עם דרכנו, ניחא.
אבל למעשה, הם לא מפסיקים ללחוץ אותנו אל הפינה ולהתאמץ לכפות עלינו את החיובים האזרחיים הנ''ל, שלא לדבר על כך שהם לא חדלים לקטר על כך שאיננו ממלאים אותם. הם אלו שלא חדלים לדרוש שוויון חובות, א''כ מדוע שלא נדרוש אנחנו, ראשית כל, הבו שוויון זכויות!
זה יכול להיות טיעון יפה לטווח קצר,
אבל בראיה היסטורית, אם רוצים אנו שעמדותינו וטיעונינו יזכו למעמד הראוי,
לא מספיק שנטען "לטעמיך", חשוב שתהיה ליהדות החרדית עמדה עיקבית המתקבלת על הדעת.
מעבר לזה, גם לטווח הקצר, זה מתדלק מפלגות אנטי דתיות.
לענ''ד, העמדה צריכה להיות, שיש לתת זכויות יתר לחיילים, ראשית כל יש לתת להם משכורות גבוהות, וכמו''כ לסבסד להם אח''כ לימודים אקדמאיים וכיו''ב, כמובן ההטבות צריכות להיות בייחס לרמת השירות שלהם, כאשר את ההטבות המשמעותיות יקבלו החיילים הקרביים.
זה הוגן וזה צודק, וזה גם יאפשר למדינה להשתחרר מהעול המיותר הזה של ''שירות חובה'' על כל ההוצאות המשוגעות והמיותרות שהוא נושא בחובו, ואת כל הכסף שנחסך (לרבות הכסף שיחסך מהמשאבים המושקעים בגיוס חרדים) יש להשקיע בחיילים הקרביים, באופן שיהיה ''שווה'' להם להתגייס מרצונם.
לעומת זאת, את הזכויות הבסיסיות יש להעניק לכל האזרחים בשווה, וזהו מדרון חלקלק מאד לאפשר פגיעה בזכויות בסיס של אזרחים בגלל טענות כאלו או אחרות בנוגע להיקף תרומתם למדינה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים