עזריאל ברגר כתב:מוסדות הלימוד (לא רק הישיבות, אבל בעיקר הן) - נבנו בשביל "התלמיד הממוצע".
לחלשים - נותנים עזרה.
והחזקים - אמורים להסתדר לבד, כי הם חזקים...
וכאשר מגיע תלמיד ברוך-כשרונות עם קשיים רגשיים וקצת עצלות וכדומה - סיכוי גבוה שבמקום לצאת מו"צ/דיין/מג"ש וכיו"ב - הוא ייצא מתכנת מחשבים...
אמנם לא מלך, אבל אילפא אינו חפץ כלל למלוך. געגועי אילפא הן ללמוד וללמד, לעשות אזנים לתורה לשאוב ממקורות ראשונים ולהשקות צמאים לדבר ה' בשיחות חברים ובפרסום דברי תורה שכתב בפנקסיו.
עזריאל ברגר כתב:תיאורטית - נכון.
מעשית - כמעט לא מעשי.
אגב, לא אמי נסתה להקים את המסגרת למחוננים שתוארה באשכול המתאים - https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=572417#p572417
פרנקל תאומים כתב:עזריאל ברגר כתב:תיאורטית - נכון.
מעשית - כמעט לא מעשי.
אגב, לא אמי נסתה להקים את המסגרת למחוננים שתוארה באשכול המתאים - viewtopic.php?p=572417#p572417
אני מכיר יהודי חרדי (יליד ארה''ב, אך כבר שנים רבות תושב אר''י) שהיה בעל מקצוע מכובד (כמדומני בעל תפקיד בנקאי בכיר), שבגיל ארבעים בערך, עזב את הכל ומני אז כבר כעשרים שנה ויותר שהוא שוקד על תלמודו כאברך כולל מופלג. בשעתו, הרבה הרימו עליו גבה (חמיו ז''ל די התמרמר על העניין...), אבל נפשו חשקה בתורה וה' הצליח דרכו.
הרואה כתב:בוולאז'ין היו מחנכים דבר ראשון לצאת תלמידי חכמים, והצליחו ב70%.
הישיבות כיום מחנכות דבר ראשון ללכת בתלם, והם מצליחות ב70%.
...
הרואה כתב:ברור שיש הרבה הבדלים משמעותיים.
אני רק אומר שהחינוך הוא כלל לא לאותה מטרה.
(אגב למיטב ידיעתי וולאז'ין לא היתה מוסד אליטיסטי במובן של חסמי כניסה. בכלל לא היו אז הרבה בחורים שעזבו את הבית לכמה שנים כדי ללכת לישיבה, ולכן הגיעו רק החזקים ביותר).
הרואה כתב:נכון מאד.
זה לא קשור למה שכתבתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים