רבים נסתפקו, וזה ספק כללי ולאו דווקא בעת זו:
באדם שניצול מאסון - ורוצה לקיים 'סעודת הודאה' לרבון העולמים על שניצול, האם ראוי להמתין אם זה עד כלות השבעה, או שאדרבה - מכיון שלו באופן פרטי ה' עשה נס, ויש חובת הודאה, עליו לזרז ולעשות את הסעודה בהקדם האפשרי.
שמעתי מעד נאמן שהגר"ד לנדו שליט"א הורה לאחד שעושה בכל שנה סעודת הודאה, שידחה את זה השנה לאחר השבעה על הרוגי אסון מירון. אבל כ"ז במסיבת הודאה רגילה של כל שנה, אבל באדם שרוצה להודות על הנס הפרטי שלו שקרה באסון זה דייקא, השנה. מה הדרך הנכונה והישרה?
יש למישהו ראיות מחז"ל בנקודה הזו?
נ.ב. כמו"כ הסתפקו, כשבארה"ק המצב של הקורונה היטיב מאד ב"ה, האם ראוי לארגן מעמד גדול של הודאה להקב"ה, בשעה שברחבי תבל עדיין הקורונה משתוללת וגובה קרבנות רבים, גם מבני ישראל שבגולה.