מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי גימפעל » ו' דצמבר 31, 2021 11:54 am

WhatsApp Image 2021-12-31 at 09.41.58.jpeg
WhatsApp Image 2021-12-31 at 09.41.58.jpeg (126.88 KiB) נצפה 4513 פעמים

ונתנו ידידים
הודעות: 1149
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' דצמבר 31, 2021 12:26 pm

מה פשר הסתירה בין הרב אליהו להרב בן שמעון?

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' דצמבר 31, 2021 12:29 pm

גימפעל כתב:
WhatsApp Image 2021-12-31 at 10.34.56.jpeg

מה שהוא אומר על הספרים: רק להעיר שזה בהנחה ש"ילדינו" יודעים במה הואשם האיש.
רבותיי, יש ציבור שלם שילדיו גדלים באופן שאין להם שום מושג במה האיש חטא/הואשם, ואולי דוקא דרך זריקת הספרים [או בכלל התפוצצות הפרשה + ההתאבדות] זה נודע להם בפעם הראשונה. כולל שאולי נודע להם בפעם הראשונה שיש דברים כאלה בכלל [שזה לכשעצמו אולי דבר מבורך, אבל השאלה היא האם זו הדרך הנכונה והמסודרת ליידע אותם].

ונתנו ידידים
הודעות: 1149
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' דצמבר 31, 2021 12:32 pm

דבר אחר אני לא מבין, גם לשיטת אלו שמסתירים או מכחישים את כל הסיפור, מהו פשר ההשתמשות בהמילים זצ"ל פעם היו משתמשים עם זה על גדול בישראל ולא על כל עסקן ציבורי חשוב ככל שיהיה. ולדעתי היה ראוי לכתוב ע"ה ולא ז"ל וכ"ש לא זצ"ל.
[ואם בכך עסקינן עוד שאלה שמנקרת במוחי לאחרונה: למה על משה רבינו אנחנו אומרים עליו השלום ולא ז"ל או זצ"ל.]

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' דצמבר 31, 2021 12:36 pm

איש_ספר כתב:שמעתי שהתפרסם בשם הרב סילמן שלפני כמה שנים כשהגיע אליו מידע בעניינו, הוא קרה לו והציע לו "עסקת טיעון" לפיו הוא ינטוש את כל עיסוקיו הציבוריים הכל כולל הכל, ובתמורה לכך הסיפורים יושתקו. לדבריו האיש סירב. גם בהודעתו של הר"ש אליהו היה רמז לכך אולי הוא מתכוון לזה. יש כאן אנשים שקרובים אל הרב סילמן וסייעתו ויכולים לאמת או לשלול את הדברים.

יש כאן דבר שחשבתי עליו כבר כמה פעמים.
תמיד בהקשרים האלה דורשים מהאיש - כבר מיד ובשלב הראשון - שלא לעסוק יותר בטיפול/חינוך לעולם ועד.
ומציעים זאת לאיש שמצד אחד עודנו בשיא כוחו ומעמדו ופרנסתו - ומצד שני עודנו בתאוותו/התמכרותו, טרם טופל וטרם שב.
כיצד מצפים שהוא יקבל דבר כזה?
זה כעל מנת שתעלה לירח.
אף אחד לא יכול לשוב בבת אחת בכזו תשובה עמוקה ודרסטית, ולהקריב בבת אחת כל כך הרבה - כשהוא עדיין לא התחיל בתהליך של תשובה וטרם השתנה!
יתכן שאם מציעים את ההצעה בנוסח: לעת עתה. בינתיים. עד שיהיה ברור שאין לך יותר בעיה, וכיו"ב [ואת הפרישה עצמה ימצאו כבר איך לנמק, זו לא כזו בעיה] - האיש היה רואה איזה עתיד, איזה יעד שהוא יכול לשאוף אליו, היה רואה את זה כהפסקה שהוא לוקח על מנת לטפל בעצמו - ויחזור למעמדו ותפקידו.
ואז היה לו פתח תשובה מציאותי, והיה משתמש בו [בתקוה], ואותו ה"בינתיים" כמה היה נמשך? אני מניח שבעיניים של בעל תשובה, שגם פרש "בינתיים" מתפקידו ומעמדו וכבר מטפל בעצמו - אורך ה"בינתיים" יראה אחרת מאשר בשעת ההצעה. וכשיעבוד בשיתוף פעולה אמיתי עם רבנים מורי דרכו ויהיה בעל תשובה - אזי יהיה מה שיהיה, וכמה שיהיה - זה יקובל עליו.
העיקר זה איך מתחילים, איך מביאים אותו לתשובה ולא נועלים בפניו דלתי תשובה. כשהוא כבר בתוך התשובה זה סיפור אחר לגמרי.
ואני לא מצליח לראות כיצד ההצעות מהסוג הנ"ל אינן טריקת דלת בפני שבים. דרישה שהיא למעלה מכוחו לעת עתה.

ארי שבחבורה
הודעות: 1337
הצטרף: ה' ספטמבר 22, 2011 9:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי ארי שבחבורה » ו' דצמבר 31, 2021 12:37 pm

לא לשמור בתוך הלב | הרב שמואל ברוך גנוט
יידע כל צעיר וכל צעירה, בכל שכבת גיל שהיא, שכל תופעה ומעשה הנראה להם לא רגיל, לא נורמלי ולא בריא, שווה דיווח מיידי • מאמר מאת הרב הגאון רבי שמואל ברוך גנוט
מערכת המחדש
כ״ו בטבת תשפ״ב
הרב שמואל ברוך גנוט
מספר תובנות בעקבות הפרשייה העגומה והטראגית, שכולנו שוחחנו עליה השבוע, מקטן ועד גדול, בכאב, בצער ובעיקר בבילבול ואין אונים:

מבלי להיכנס לגופו של אדם ומעשה ספציפי, הרי ששומה עלינו לשנן, לזכור ולחנך את בנינו וילדינו, שאין כל חולק, בכל הפוסקים ש”המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא”. אין לכך מקור ממש מפורש בחז”ל, אך הפוסקים הביאו מספר מקורות וראיות שכך היא ההלכה.

ראו גיטין נז, ב. בבא קמא צא, ב. מסכת שמחות פ”ג ה”ה. שו”ת רב פעלים ח”ג יו”ד סימן ל. תורה תמימה בראשית פ”ט הערה ח. פני יהושע ב”מ נט, א. שו”ת שבות יעקב ח”א סימן טז. שו”ת האלף לך שלמה יו”ד סי’ שכ”א. שו”ת מהרש”ם ח”ו סימן קכג. שו”ת אפרקסתא דעניא ח”ד סימן ש”ע. שו”ת יביע אומר יו”ד סימן לו, שו”ת משנה הלכות חי”ז סימן קפד, ובעוד פוסקים רבים וחשובים.

נפסק ברמב”ם, בטור ובשולחן ערוך, כאשר המקור לכך הוא במסכת שמחות, ש”המאבד עצמו לדעת אין מתעסקין עמו לכל דבר ואין מתאבלין עליו ואין מספידין אותו, אבל עומדין עליו בשורה ואומרין עליו ברכת אבלים וכל דבר שהוא כבוד לחיים”.

זאת ההלכה, זאת האמת. נקודה. המאבד את חייו בדעה צלולה, אין לו חלק לעולם הבא. אין דבר גרוע מזה ליהודי, לאבד את חלקו לעולם הבא.

יידעו כל צעיר וכל צעירה, בכל שכבת גיל שהיא, שכל תופעה ומעשה הנראה להם לא רגיל, לא נורמלי ולא בריא, שווה דיווח מיידי

כַּאֲשֶׁר יֶלֶד אוֹ יַלְדָּה, בַּחוּר יְשִׁיבָה אוֹ בַּת סמינר, נִפְגְּעוּ מֵאָדָם כָּלְשֶׁהוּ, לֹא מְשַׁנֶּה מִיהוּ, אֲפִילּוּ אָדָם שֶׁנֶּחְשָׁב לְיָרֵא שָׁמַיִם, אֲפִלּוּ בַּעַל סַמְכוּת תּוֹרָנִית, חִנּוּכִית אוֹ מִישֶׁהוּ שֶׁנִּרְאָה שֶׁיּוֹדֵעַ הֵיטֵב מַה הוּא עוֹשֶׂה- עֲלֵיהֶם לְדַוֵּחַ, לְסַפֵּר מִיָּד לְהוֹרֵיהֶם, לְאִישׁ צֶוֶת שֶׁהֵם סוֹמְכִים עָלָיו אוֹ לְרַב הַשְּׁכוּנָה אוֹ רַב הַקְּהִלָּה. עָדִיף לְסַפֵּר, לְהִפָּתַח וּלְדַוֵּחַ, לִשְׁנֵי אֲנָשִׁים שׁוֹנִים, כְּדֵי שֶׁחָלִילָה הַתְּלוּנָה לֹא תֵּעָלֵם אוֹ תַּעֲבֹר “טִיּוּחַ”.

מָה הַכַּוָּנָה “פְּגִיעָה”?

כָּל דָּבָר שֶׁנִּרְאֶה לָכֶם שֶׁאוֹתוֹ אָדָם לֹא יַעֲשֶׂה מַעֲשֶׂה שֶׁכַּזֶּה בְּמָקוֹם פֻּמְבִּי, לְמָשָׁל: בְּתוֹךְ כִּתָּה לִפְנֵי תַּלְמִידִים, בְּתוֹךְ אוּלָם יְשִׁיבָה אוֹ בְּתוֹךְ בֵּית הַכְּנֶסֶת לִפְנֵי כֻּלָּם- זֶהוּ דָּבָר שֶׁצָּרִיךְ לְהַדְלִיק אֶצְלְכֶם נוּרָה אֲדֻמָּה וַעֲלֵיכֶם, יְלָדִים יְקָרִים, בַּחוּרִים אוֹ נְעָרוֹת, לְסַפֵּר, לְדַוֵּחַ, לְגַלּוֹת לַאֲחֵרִים.

אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁאַתֶּם אֲשֵׁמִים וְאוּלַי זֶה בִּגְלַלְכֶם. אַל תַּחְשְׁבוּ לְעַצְמְכֶם שֶׁלֹּא קָרָה כְּלוּם וְשֶׁזֶּה יַעֲבֹר. תִּתְיַעֲצוּ עִם הוֹרֵיכֶם אוֹ מְחַנְּכֵיהֶם. הֵם יֵדְעוּ כְּבָר כֵּיצַד לְהָגִיב וְלִפְעֹל, בְּעֶזְרַת ה’.

חז”ל אומרים ש”מוטב יפיל אדם עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים”.

כותב על כך הפני יהושע (בבא מציעא נט, א) שמכאן שלמרות שהמאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא, אך מדברי חז”ל אלו אנו למדים שמותר לאדם לאבד את עצמו לדעת, להפיל את עצמו לכבשן האש, ובלבד שלא ילבין פני חבירו ברבים!

נקודה למחשבה, כשאנו מפטפטים עצמנו לדעת ללא תועלת. גם כשמדברים על ענייני היום המאד בוערים, צריך שיהיה בכך תועלת מעשית.

ותודה מקרב לב לכל החיילים האלמונים, העוסקים בשמירה ומוגנות ילדינו ונערינו, בנינו ובנותינו, בצנעה ובדיסקרטיות. תודה לאלו הבודדים שאזרו אומץ וטיפלו בפרשה הכאובה הזאת ובעוד פרשיות אחרות. אמנם בין הטיפות, ברגישות ואחריות, אך טיפלו ועסקו, ללא משוא פנים.

כמה חבל שזה לא מה שהתפרסם היום ביתד נאמן.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תא חזי » ו' דצמבר 31, 2021 12:47 pm

ונתנו ידידים כתב:דבר אחר אני לא מבין, גם לשיטת אלו שמסתירים או מכחישים את כל הסיפור, מהו פשר ההשתמשות בהמילים זצ"ל פעם היו משתמשים עם זה על גדול בישראל ולא על כל עסקן ציבורי חשוב ככל שיהיה. ולדעתי היה ראוי לכתוב ע"ה ולא ז"ל וכ"ש לא זצ"ל.
[ואם בכך עסקינן עוד שאלה שמנקרת במוחי לאחרונה: למה על משה רבינו אנחנו אומרים עליו השלום ולא ז"ל או זצ"ל.]

הא בהא תליא, ודוק. אין מה לנסות אפילו להבין.
אני, לאור הבוקה ומבולקה הלזו, שכותבים זצ"ל (והי"ד!) על מי שאין לו חלק לעוה"ב, מקבל ע"ע בלנ"ד לכתוב על כולם גדול כקטן 'עליו השלום' (על הצדיק - שיתלו במשרע"ה אדון הנביאים ומבחר הברואים, ועל הפחוּת - כדרך העולם. ובדומה לזה ז"ל: על הצדיק - הרי הכתוב מבארו "זכר צדיק לברכה", או כדרך אליהו ז"ל = זכור לטוב, ועל הפחוּת - כדרך העולם גם כן), וכדרך רבותינו הקדמונים ברובי מקומות, וסגי בהכי.
הזניית התארים הגיעה מעל ומעבר כל ביקורת.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תא חזי » ו' דצמבר 31, 2021 12:51 pm

לגבי מכתב הגר"נ בן שמעון שליט"א. כנראה ששיטתו שליט"א להיות מ"יראי הוראה" בעניינים שכאלו. זכורני שבזמנו הוא פרסם מכתב המביע אי-תמיכה בפסק בית הדין המורחב בעניין א"ב שר"י. איני יודע מהי עמדתו ההלכתית הרחבה בנושא זה, האם כתב ופרסם בזה היכן שהוא, מלבד מכתבים בני עמוד אחד?

נחומצ'ה
הודעות: 1023
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ו' דצמבר 31, 2021 1:30 pm

כל אחד ותגובתו. כל אחד עם מחשבותיו ואתגריו.
גם לי יש בחור בישי"ק, ובת טרום סמינר. לדַבֵר צריך. השאלה איך ומתי.

א. היום נפתחתי אל בני. חזר מהישיבה. היה זמן שקט ורגוע.
לא ביררתי מה הוא יודע, כי חבל. אין כל ענין.
רק וידאתי לו מה הגישה התורנית להתאבדות [יש מי שעוד מאמין, שבחור אוכל את ה'לוקש' שקיבל 'התקף לב' על קבר בנו...?!].

לסיים את החיים בידיים זו לא הדרך. במותו ביזה לנו את ה'חיים'.
הכרתי יהודים חשובים ומפורסמים שעברו על לא עוול בכפם, מסע 'שיימניג' כתהליך סחיטה.
הורידו את הראש, נסעו לישובים מרוחקים הסתגרו עד ישכך הזעם, ולאט לאט השתקמו.

אך לעצור ת' חיים כדי לא לעמוד בביזיונות, ובפרט אדם שכל סיפור חייו, כיצד להתמודד עם בושות [מי שקרא את סדרת ספריו לילדים..].
אמת, אנו מבקשים אל תביאנו לידי נסיון ולא לידי בזיון. נסיונות כן, זה תפקידנו בעולם [ואלי זה מלחמתו כל ימיו - לשון ה'תניא'], אך שלא נבוא לבזיון.

ב. שמחה קטנה עלתה בליבי מפרשייה זו. רק לפני זמן התפרסמו תמונות של מראה דתי-'פרומר', מבצעים מעשי שיגעון [כן. זה ההגדרה].
שמעתי מחורד"קים שמחים, בגילוי הקלון. ראיתי אז איך שנאת ת"ח כבושה בלב עמי ארצות.
והנה גילינו, גם אדם יפה נפש, מודרני, כריזמטי 'בגובה העיניים', גם הוא יכול להיכשל.

שמעתי אז הורים מזהירים את הקטנים, "גם אם הוא נראה עם זקן גדול, עם חליפה ארוכה, עם מראה שמיימי, תיזהרו".
כאילו אומרים להם, מן ה'שומר' החילוני בחיידר, מהמשלוחם עם הג'ינס, הכל בסדר...
רק שכחו להזהיר, "גם עם מדבר יפה, גם עם בלורית, גם אם נראה הכי מבין, 'ראש פתוח', תיזהרו".

ג. לדוש ולדבר בקלונו של אדם. זה כבר עצת יצר.
א' הראני אמש, 'נועם אלימלך' פרשת פניחס עה"פ 'צרור את המדינים'.
לכאורה למה לדבר על העבר. עכשיו זה ההוה. סיימנו עם מדין?
מבאר רבי אלימלך. זוהי קליפת מדין. כן להמשיך עם המחשבות והרהורים הרעים 'על דבר פעור' על מעשה 'כזבי בת צור'.

בבקשה, השאירו אם המעשיות לדיינים, לחורצי הגורלות. אנו 'מעמד הביינים' הניחו לנו, השאירו אותנו בחוץ.

בשבת קדש שנברך את חודש שבט, נכוון היטב על 'שמועות טובות' ו'בשורות טובות'

אש משמים
הודעות: 2464
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי אש משמים » ו' דצמבר 31, 2021 2:04 pm

הציבור יורה לעצמו ברגליים כשהוא לא מטפל כמו שצריך בבעיות שבניו ובנותיו יהיו קורבנותיו. ישנם הרבה מישורים שהיריות הללו פגעו בנו, בגננות, בבחורים מתקשים, בבוחרים ועוד. אך יתכן והכדור הזה, הוא כדור בראש ולא ברגליים!
נערך לאחרונה על ידי אש משמים ב א' ינואר 09, 2022 4:25 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יושב סתר
הודעות: 642
הצטרף: א' נובמבר 20, 2016 8:17 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יושב סתר » ו' דצמבר 31, 2021 2:43 pm

אש משמים כתב:אתמול נערה אומללה ושבורה שמה קץ לסבלה ושלחה ידה בנפשה בצר לה אחר שעברה מסכת קשה של התעללות מ'הרב זצ"ל'

הבאת מקודם תמונה מהלויה שלה. זה אמיתי???
אני בהלם!

אש משמים
הודעות: 2464
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי אש משמים » ו' דצמבר 31, 2021 2:47 pm

יושב סתר כתב:הבאת מקודם תמונה מהלויה שלה. זה אמיתי???
אני בהלם!
נערך לאחרונה על ידי אש משמים ב א' ינואר 09, 2022 4:27 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' דצמבר 31, 2021 2:55 pm

אני לא יודע אם היא עברה התעללות מח"ו, או רק ממנו, ראיתי ויכוח עז על כך, בין אנשים קרובים אליה.
אבל ממה ששמעתי, בשורה התחתונה היא התאבדה [או הקש ששבר] בגלל התגובות המקוממות/ מגוננות / מאשימות / משתיקות וכו', כל מה שעסקתי בו בהרחבה גדולה לעיל.
עם זאת, להבנתי היא כבר עזבה את הציבור החרדי עוד קודם, כך שהמתרחש בתוכו ותגובת הממסד החרדי לא נגעו לה/לעתידה ישירות.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2534
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ו' דצמבר 31, 2021 3:02 pm

שיעור של הגאון רבי אהרן ירחי שליט"א, מהדיינים שישבו בבית הדין וקיבלו עדויות, יחד עם הרב שמואל אליהו.
https://www.youtube.com/watch?v=ziTNU_mZOjI

אראל
הודעות: 3355
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי אראל » ו' דצמבר 31, 2021 3:06 pm

צופה_ומביט כתב:אני לא יודע אם היא עברה התעללות מח"ו, או רק ממנו, ראיתי ויכוח עז על כך, בין אנשים קרובים אליה.
אבל ממה ששמעתי, בשורה התחתונה היא התאבדה [או הקש ששבר] בגלל התגובות המקוממות/ מגוננות / מאשימות / משתיקות וכו', כל מה שעסקתי בו בהרחבה גדולה לעיל.
עם זאת, להבנתי היא כבר עזבה את הציבור החרדי עוד קודם, כך שהמתרחש בתוכו ותגובת הממסד החרדי לא נגעו לה/לעתידה ישירות.

באנגלית אומרים:
too good to be true....

איני יודע לע"ע להגדיר משפט דומה בעברית

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4672
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ו' דצמבר 31, 2021 3:22 pm

איש_ספר כתב:
יתן חן כתב:דובי וינרוט היה חברו הטוב והוציאו ספרים יחד. הוא הספידו בלויה ומחה במעלילים כביכול.
לפני כמה שנים הופיע ספר שנכתב במשותף, ע"י אשתו המנוחה של ד"ו, יחד עם הסופר, תוכן הספר רשימות שכתבה המנוחה אשה צעירה שהיתה אז חולה סופנית ל"ע על מיטת חוליה כשהיא צופה פני מוות. מובן מאליו שמדובר בספר שכולו ביטוי של עולם רגשותיה הפנימי והקרוב של אותה אשה. במקביל הופיעו רשימותיה בעיתון חרדי המיועד לנשים. כאמור הספר הופיע במשותף ע"י הסופר והמנוחה. אני זוכר שעם הופעת הספר, תמהו רבים איך אדם חרדי מרשה לעצמו לקיים ולהציג קשר קרוב כזה עם אשה, ואיך הדבר עובר בשתיקה ע"י הממסד.

הרב אי"ס. לענ"ד צריך למחוק פה כל מה שנכתב בשם הדב הזה, ואכמ"ל.

פנת יקרת
הודעות: 84
הצטרף: ב' דצמבר 13, 2021 1:49 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי פנת יקרת » ו' דצמבר 31, 2021 3:36 pm

גימפעל כתב:
WhatsApp Image 2021-12-31 at 09.41.58.jpeg

משהו פה קצת לא מובן:
האיש בא להרב שמעון, מבקש בית דין, מבטיחים לו, אחר כך זה כאלו 'נתקע' בינו לבין הרב אליהו.. הוא בינתיים לא מגיע לבית דין, אלא לוקח אקדח ויורה בעצמו... מה קורה פה, תחכה עוד קצת וייטהר שמך ויהיה לך עולם הזה וגם עולם הבא!! מה בער לו כל כך להתאבד 'קודם' הבית דין?? לא שווה לחכות עוד קצת?? מה בער לו?!!
התשובה לכל בר דעת היא: הכול היה מתוכנן אצלו מראש עד הפרטים הקטנים... יבוא כאלו לבית דין, יבקש כנ"ל (מה שידע שאין סיכוי שתהא על כך הסכמה..) ובינתיים 'תיטרף לו השעה' והוא יעלה בסערה השמימה (כדי לתבוע את הרבנים שפסקו לו כפי שפסקו...) ושלום על ישראל!!

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' דצמבר 31, 2021 3:40 pm

אראל כתב:
צופה_ומביט כתב:אני לא יודע אם היא עברה התעללות מח"ו, או רק ממנו, ראיתי ויכוח עז על כך, בין אנשים קרובים אליה.
אבל ממה ששמעתי, בשורה התחתונה היא התאבדה [או הקש ששבר] בגלל התגובות המקוממות/ מגוננות / מאשימות / משתיקות וכו', כל מה שעסקתי בו בהרחבה גדולה לעיל.
עם זאת, להבנתי היא כבר עזבה את הציבור החרדי עוד קודם, כך שהמתרחש בתוכו ותגובת הממסד החרדי לא נגעו לה/לעתידה ישירות.

באנגלית אומרים:
too good to be true....

איני יודע לע"ע להגדיר משפט דומה בעברית

אם אתה רוצה, פנה באישי ואתן לך הפניה, ותראה בעצמך.

תלמיד-חכמים
הודעות: 366
הצטרף: ד' יוני 03, 2020 2:03 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תלמיד-חכמים » ו' דצמבר 31, 2021 3:55 pm

יתד נאמן: "הרב" "זצ"ל". גם במכתב של הרב בן שמעון: "הרב" "זצ"ל".
איני רוצה ואיני יכול לדבר על הטענות כלפי ח. ו. שהיה צורך דחוף לבררם בבית דין בדרך התוה"ק, ולצערנו נטרפה השעה. ולכן א"א לנו לדבר בענין.
אבל דבר אחד אני חייב להבין אחת ולתמיד: יכול להיות שבאמת הבנאדם פשוט לא התאבד, וזה רק "סיפורים ושמועות"? אולי באמת הוא "נלקח בחטף על קבר בנו"?
אני באמת רוצה להבין מה הולך פה, ומהי דעת התורה הנכונה בענין היחס למתאבדים.

תורת המן
הודעות: 503
הצטרף: ו' יוני 01, 2018 8:49 pm
מיקום: טאמס ריווער, נ.דז.

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תורת המן » ו' דצמבר 31, 2021 6:05 pm

ונתנו ידידים כתב:
[ואם בכך עסקינן עוד שאלה שמנקרת במוחי לאחרונה: למה על משה רבינו אנחנו אומרים עליו השלום ולא ז"ל או זצ"ל.]

י"א דבעצם מה שאיתא על משה ואברהם במדרשים וכדומה 'ע"ה', הכוונה היה 'עבד השם', ולאחמ"כ הובן ופוענחה בטעות ל'עליו השלים'.
ראייתו כי במדרש איתא שאנשים מסוימים נקראים עבדי השם, ורק אותן מצינו שנכתב עליהם ע"ה.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תא חזי » ש' ינואר 01, 2022 7:08 pm

תורת המן כתב:
ונתנו ידידים כתב:
[ואם בכך עסקינן עוד שאלה שמנקרת במוחי לאחרונה: למה על משה רבינו אנחנו אומרים עליו השלום ולא ז"ל או זצ"ל.]

י"א דבעצם מה שאיתא על משה ואברהם במדרשים וכדומה 'ע"ה', הכוונה היה 'עבד השם', ולאחמ"כ הובן ופוענחה בטעות ל'עליו השלים'.
ראייתו כי במדרש איתא שאנשים מסוימים נקראים עבדי השם, ורק אותן מצינו שנכתב עליהם ע"ה.

קצ"ע על דברי כת"ר, הנה אצל חכמי המערב (תונס, ג'רבא, לוב, וכמדומה גם מרוקו) נהגו רבים לחתום בר"ת ע"ה קודם שמם - ע'בד ה'שם. ואי כדבריך, היישוו את עצמם למשרע"ה?

אגב, בל' ערבי, המוסלם נוהגים לומר על הפסול שלהם "صلى الله عليه وسلم" = "עליו התפלה והשלום".

צופה_ומביט כתב:
תא חזי כתב:וכיצד הנתקפים/ות (והבעלים השבורים והרצוצים, במקרים אחרים) אמורים לקבל את זה שהוא שיסע את החיים שלהם לגזרים? זה לא בבת אחת? זה לא על מנת שתעלה לירח?

לא הבנתי את הטענה.

אם רומעכ"ת לא הבין הטענה, אין לי דרך להסביר לכבודו, והלוואי שלעולם לא תבינו, ודו"ק.
מקושיא לא מתים.


צופה_ומביט כתב:עם זאת, להבנתי היא כבר עזבה את הציבור החרדי עוד קודם, כך שהמתרחש בתוכו ותגובת הממסד החרדי לא נגעו לה/לעתידה ישירות.

יש לי הרגשה שכבודו ב"ה מעולם מעולם לא פגש אנשים שנפגעו.
אני מציע שתברר עם העוסקים עם נושרים/ות כמה זמן לוקח למישהו להתנתק לגמרי מהעולם החרדי - כך שזה לא יעניין אותו בכלל, ובפרט בדורנו דור האינטרנט וכו', ובפרט בדורנו שהנושרים - רבים מהם עכ"פ - אינם נושרים מחמת החלפת אידאולוגיה נעלית (לרבות אלה שמנסים לספר לעצמם ולאחרים שכן הוא), אלא מתוך רווחה אישית / הימצאות במצוקה רוחנית או גשמית, או סתם עצלנות (איני אומר שכולם 'יוצאים בתאווה' כמו שאוהבים לומר כמה משגיחים, אבל הרוב (לכה"פ אלה שנתקלתי בהם) אכן כן) - וככאלה, אינם מתנתקים מהותית מהציבור החרדי, על אף השינוי הגדול בהתנהגות.
(רק אציין דבדידי הוה עובדא, וישבתי פעם בעווה"ר בהרצאה של פרופסור דגול, שנשר מהישיבה בערך בגיל 16 (ולמד בת"ת ע"ח ובמרכז הרב אי שם בשנות ה40-50), ועדיין היה מונח אפילו בפוליטיקה רבנית קטנה דאז - וראו שזה הפריע לו אפילו בהווה (בנוסף לתיעוב הכללי שחש לחרדים, כמובן...). אל תחשוב שמתנתקים כ"כ מהר)


תלמיד-חכמים כתב:אבל דבר אחד אני חייב להבין אחת ולתמיד: יכול להיות שבאמת הבנאדם פשוט לא התאבד, וזה רק "סיפורים ושמועות"? אולי באמת הוא "נלקח בחטף על קבר בנו"?

א. לכאורה ניתן לברר עם הקרובים לעניין.
ב. המחנאות מעל הכל (ראה הודעתי לעיל, שהזכרתי כבר איזה "צדיק" אחר, שעוד לא מת, והוא מהולל ומשובח בפי חסידיו ועבדיו הרבה יותר, אז כאן נתנו דחיפה קטנה, מה שנקרא בשביל לשמור על "שלום הציבור" ו"כבוד המשפחה", בזוי מאוד ואף מעורר קושיות ותמיהות, אבל בעיני הכותבים זה כנראה איזה מעשה אחראי והירואי לנקוט כלפיו בביטויים כאלה, למרות וכו'). אין מזה ראיה שלא קרה כלום. ב"עיתונות" כגון דא, אין מהדברים ראיה לאיך שהמציאות נראית בפועל - אלא רק ראיה לאיך שרוצים שהמציאות תֵירָאֵה.... (הגע עצמך, דוגמא הכי פשוטה, אם כתוב בעיתון באי-אלו שנים שהרב עובדיה הוא "עובדיה יוסף" (לא משנה מה אתה חושב על פסקי ההלכה שלו, ועל משנתו הפוליטית), האם זה אומר שהוא לא רב ולא ת"ח ולא מנהיג ציבורי?! דון מינה ואוקי באתרין)

נחומצ'ה כתב:שמעתי אז הורים מזהירים את הקטנים, "גם אם הוא נראה עם זקן גדול, עם חליפה ארוכה, עם מראה שמיימי, תיזהרו".
כאילו אומרים להם, מן ה'שומר' החילוני בחיידר, מהמשלוחם עם הג'ינס, הכל בסדר...
רק שכחו להזהיר, "גם עם מדבר יפה, גם עם בלורית, גם אם נראה הכי מבין, 'ראש פתוח', תיזהרו".

נכון מאוד.
לכן הלוואי והסיפור הזה (וקודמו ימ"ז) צריך/אמור להיות "יום הכיפורים" (במובן של "מלחמת יום הכיפורים", שבאה בהפתעה וגרמה לאסון) של כל החרד"שים/חרד"קים/מודרנים למיניהם, שבזמנו ידעו יפה מאוד לחגוג על סיפורים דומים קודמים (אמיתיים, נוראים ואיומים ככל שיהיו) - ולו רק בגלל שזה כביכול הוכיח שהם צודקים עם כל המודרנה והפסיכולוגיה וההתקרבות (מישהו אמר בריחה?) שלהם לחילונים. והיום (חלק מהם*) רצים להשתמש בסלוגן "לשה"ר לא מדבר אלי" (סליחה על הקונספירטיביות אבל: אגב, מי המציא את המוטו המנצח הזה בזמנו? מי יודע, אולי הוא הומצא בדיוק בשביל ...? כביכול לכסות על כל התועבות ..., באיזה ממרח עבה של איזה פרומקייט מדומה - שהם יעשו מה שרוצים, אבל כשיבואו לעורר ולהזהיר הם ישירו ויזמרו על "אהבת ישראל" ועל "לשון הרע"?)

גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי גימפעל » ש' ינואר 01, 2022 7:46 pm

פנת יקרת כתב:
גימפעל כתב:
WhatsApp Image 2021-12-31 at 09.41.58.jpeg

משהו פה קצת לא מובן:
האיש בא להרב שמעון, מבקש בית דין, מבטיחים לו, אחר כך זה כאלו 'נתקע' בינו לבין הרב אליהו.. הוא בינתיים לא מגיע לבית דין, אלא לוקח אקדח ויורה בעצמו... מה קורה פה, תחכה עוד קצת וייטהר שמך ויהיה לך עולם הזה וגם עולם הבא!! מה בער לו כל כך להתאבד 'קודם' הבית דין?? לא שווה לחכות עוד קצת?? מה בער לו?!!
התשובה לכל בר דעת היא: הכול היה מתוכנן אצלו מראש עד הפרטים הקטנים... יבוא כאלו לבית דין, יבקש כנ"ל (מה שידע שאין סיכוי שתהא על כך הסכמה..) ובינתיים 'תיטרף לו השעה' והוא יעלה בסערה השמימה (כדי לתבוע את הרבנים שפסקו לו כפי שפסקו...) ושלום על ישראל!!

איך מגדירים מישהו שמפחד מבית דין של מטה ולא מפחד מבית דין של מעלה ?

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי הרואה » ש' ינואר 01, 2022 8:19 pm

כמה נקודות קריטיות בעיני שלא הודגשו כאן מספיק.

א. צריך להדגיש שהסיבה שהוא וימ"ז בחרו להתאבד ועשרות מפורסמים חילוניים וגוים שהתפרסמו עליהם דברים דומים לא - היא בגלל שבציבור החרדי דברים כאלו חמורים הרבה יותר!! בניגוד קיצוני למה שנטען בתקשורת הכללית.

ב. מדברים על הנזק שנעשה לנפגעים כשרואים את ההשתקה. אני מסכים. אבל בכל זאת כל הנפגעים הם אולי אלפים בודדים, מתוך מאות אלפים שאם יתפרסם שאדם נערץ עליהם עשה דברים כאלו = פירושו נתינת לגיטימציה לפגיעות כאלו. שאם פלוני שאני שנים מעריך עשה כך = הדברים לא כל כך חמורים וחריגים כמו שחשבתי עד היום. כנ"ל גם התאבדות. מה שאין כן במגזר 'הכללי' שם באמת צריך לפרסם, כי במילא שומעים מספיק על דברים כאלו, לכן נשאר רק הצדק לנפגעות והקטנת הסיכון לפגיעות הבאות.

ג. הסיבה שהרבנים מדברים נגד הוצאת שם רע ולא מדגישים את מעשיו החמורים, לדעתי לא נובעת רק מקיבעון מחשבה חרדי כמו שנראה שמוסכם פה על רוב הכותבים, אלא בגלל עצם העניין. ראו ערך הרבנים צבי טאו ושלמה אבינר, שגם כתבו בסגנון הזה, והם קרובים יותר לר' שמואל אליהו מלרבני בני ברק. קטונתי מלדון בנושא ולא מפיהם אני חי, אבל עצם העובדה מלמדת על הכלל.

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי הרואה » ש' ינואר 01, 2022 8:22 pm

עוד הערה קטנה, משיטוט ברשת נראה כי שפרה יוכבד הורוביץ שהתאבדה אינה נפגעת מחיים ולדר אלא ממישהו אחר, והסיפור 'הציף לה טריגר'.

יהושפט
הודעות: 909
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יהושפט » ש' ינואר 01, 2022 8:30 pm

הרואה כתב:עוד הערה קטנה, משיטוט ברשת נראה כי שפרה יוכבד הורוביץ שהתאבדה אינה נפגעת מחיים ולדר אלא ממישהו אחר, והסיפור 'הציף לה טריגר'.

כך נטען בתחילה, אח"כ המטפלת שלה טענה שהיא נפגעה ממנו. לך תדע.

שעת הכושר
הודעות: 240
הצטרף: ה' יוני 08, 2017 11:36 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי שעת הכושר » ש' ינואר 01, 2022 8:33 pm

די שקוף, שהאזהרות החמורות מפנייה לתקשורת וכו', באות למנוע את פיצוץ הפרשייה הבאה, וד"ל.

ומאחר שיש חשש שיתפרסמו דברים שכאלו על אנשים חשובים יותר, יש מקום להבין את דברי "הרואה" הנ"ל.

ולמרות שנכון לעכשיו אין שום צורה אחרת לעצור פגיעות ע"י פניה אל "הממונים לכך", וכידוע,
עדיין יש לטעון שהנזקים בחשיפה עיתונאית גדולים בהרבה מהנזק הנעשה בהמשך הטיוח.

האם זו טענה נכונה? איני יודע. קטונתי. זו שאלה של "דעת תורה" ממש.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תא חזי » ש' ינואר 01, 2022 8:43 pm

הרואה כתב:כמה נקודות קריטיות בעיני שלא הודגשו כאן מספיק.

א. צריך להדגיש שהסיבה שהוא וימ"ז בחרו להתאבד ועשרות מפורסמים חילוניים וגוים שהתפרסמו עליהם דברים דומים לא - היא בגלל שבציבור החרדי דברים כאלו חמורים הרבה יותר!! בניגוד קיצוני למה שנטען בתקשורת הכללית.

ב. מדברים על הנזק שנעשה לנפגעים כשרואים את ההשתקה. אני מסכים. אבל בכל זאת כל הנפגעים הם אולי אלפים בודדים, מתוך מאות אלפים שאם יתפרסם שאדם נערץ עליהם עשה דברים כאלו = פירושו נתינת לגיטימציה לפגיעות כאלו. שאם פלוני שאני שנים מעריך עשה כך = הדברים לא כל כך חמורים וחריגים כמו שחשבתי עד היום. כנ"ל גם התאבדות. מה שאין כן במגזר 'הכללי' שם באמת צריך לפרסם, כי במילא שומעים מספיק על דברים כאלו, לכן נשאר רק הצדק לנפגעות והקטנת הסיכון לפגיעות הבאות.

ג. הסיבה שהרבנים מדברים נגד הוצאת שם רע ולא מדגישים את מעשיו החמורים, לדעתי לא נובעת רק מקיבעון מחשבה חרדי כמו שנראה שמוסכם פה על רוב הכותבים, אלא בגלל עצם העניין. ראו ערך הרבנים צבי טאו ושלמה אבינר, שגם כתבו בסגנון הזה, והם קרובים יותר לר' שמואל אליהו מלרבני בני ברק. קטונתי מלדון בנושא ולא מפיהם אני חי, אבל עצם העובדה מלמדת על הכלל.

א. אי הכי, למה חרדים אחרים שנחשדו/הורשעו בכך (ו"ברוך ה'", יש כמה וכמה כאלה) לא מתאבדים? האם זה כ"כ חמור? או שזה בגלל ששני אלו נצמדו כ"כ ל"מיינסטרים" החרדי, או אפילו לקונצנזוס ה"ישראלי" (כדוגמת ימ"ז) - ופתאום רואים שכל ההבלים האלה לא יועילו ולא יצילו להסתיר?
ב. אבל "הכל יודעים למה כלה נכנסת לחופה, כך שלהסתיר את זה באופן ילדותי כמו לכתוב "הרב זצ"ל" ולהספיד בפאתוס מלווה בנהי ושקרים, זה כבר הרבה מעבר ל-אי נתינת לגיטימציה לפגיעות כאלה. שאר דבריך בסעיף זה לא מובנים (בלשון המעטה). בנוסף, ההשוואה למגזר הכללי אולי במקום, כי זה חדש עבורינו במגזר שלנו להתחיל להתעסק בעניינים האלה (בין היתר בגלל פגעי הטכנולוגיה, שאגב, למיטב ידיעתי, הנ"ל והנ"ל לא היו בדיוק המצפן הרוחני שלאורו אנחנו שואפים לחנך את עצמנו ואת ילדינו בענייני טכנולוגיה)
כמו כן, לפעמים אין ברירה, וצריך לזרוק אבן אחר הנופל, במיוחד בשעה שעומד במרדו. והמכתב של הנ"ל והתנהגותו מוכיחים לענ"ד כאלף עדים שכן הוא.
ג. מהו "עצם הענין"? האם שמעת את התזה של הגר"צ טאו כולה? האם אתה מודע לטריגרים שלה, והאם אתה מאמין לעלילה המסועפת הזו?

תלמיד-חכמים
הודעות: 366
הצטרף: ד' יוני 03, 2020 2:03 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תלמיד-חכמים » ש' ינואר 01, 2022 8:47 pm

צריכה להיות לפחות יכולת לאיים על אנשים כאלו, שאם לא יישמעו להוראות בית דין, יפרסמו את סיפורם בתקשורת (הבנתי שזה בדיוק מה שקרה עם ח. ו.). ולפי הלך הרוח של הלשה"ר וההסתרה, יכולת זו נדחקת לאט לאט הצידה.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי תא חזי » ש' ינואר 01, 2022 8:53 pm

שעת הכושר כתב:ולמרות שנכון לעכשיו אין שום צורה אחרת לעצור פגיעות ע"י פניה אל "הממונים לכך", וכידוע,
עדיין יש לטעון שהנזקים בחשיפה עיתונאית גדולים בהרבה מהנזק הנעשה בהמשך הטיוח.

האם זו טענה נכונה? איני יודע. קטונתי. זו שאלה של "דעת תורה" ממש.

אף אחד, כמדומני, גם מהנחרצים ביותר באשכול זה לחובתו של ח"ו ודומיו, לא מעוניינים אך ורק ב"חשיפה תקשורתית" ולעוט כנשרים עלי-פגר.
לא ולא. (אני מדבר בשם עצמי, אבל מאמין שיהיו כמה שיסכימו) רוצים שתהיה מסגרת ומערכת שהמינימום שתעשה הוא:
א. תתן מענה לנפגעים ונפגעות (מענה ר"ל טיפול מתאים, תמיכה (ובכלל זה תמיכה והקשבה רוחנית, שתמנע מהם לנשור ולעזוב דרך התומ"צ), וסיוע).
ב. תזיז ותזיח כל מאן דהוא דסני שומעניה ונתבררו עליו עדויות חמורות שכאלה (ובכלל זה גם לאו דווקא פוגעים, אלא גם בדברים האחרים שנחשד הנ"ל, שאינם "עבירה פלילית"). בפרט מתפקידים כגון כתיבת מאמרי השקפה, או לימוד וכדו'.
(אגב: כולם מכירים את הגמרא על "בית חוניו" והסיפור שמאחוריו, ומלבד הפשט הפשוט שאח אחד העליל על חבירו עלילה שפלה, עם כל זה יוצא פשוט כי הציבור והחכמים הוקיעו מתוכם אדם שנחשד ככזה. אם זה היה בדור שלנו, לא הייתי חושב שהסיפור היה נגמר ככה, אולי באיזו התאבדות בבית הקברות שבהר הזיתים...)

באמת זה מינימום שבמינימום.
ולזה לא נדרש פרסום, ב"ה נתברכנו בעסקונה חכמה מאוד, שתדע איך לבצע את הדברים במינימום-רעשי-רקע.
כל עוד וזה לא קיים, ובתוך עמי אנוכי יושב - זה לא קיים. אז כנראה שהתופעה של "לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ" תמשיך, למרבה הצער.
(האמת, במחשבה שניה, גם אם זה יהיה קיים, אין סיבה לחשוב שזה לא יצא החוצה, אנחנו בדור אחר, וצריך להתרגל למצב הזה, על מעלותיו ומגרעותיו, גם אם זה אומר, למרבה ה"צער", כי מאן דהוא כבר לא יוכל להמשיך לממש את מאוויו האפלים בקרן חשיכה...)

מכון חכמי ליטא
הודעות: 408
הצטרף: ה' אפריל 06, 2017 11:26 am

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי מכון חכמי ליטא » ש' ינואר 01, 2022 9:47 pm

המאיר לעולם מנכד בעל מעלות התורה אחי הגאון מווילנא - דרוש ג'

המאיר לעולם.PNG
המאיר לעולם.PNG (89.96 KiB) נצפה 3925 פעמים

היושב בגנים
הודעות: 90
הצטרף: ג' יולי 27, 2021 2:11 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי היושב בגנים » ש' ינואר 01, 2022 10:08 pm

נקודה למחשבה [אני לא מכריח כלום להנ''ל!]
יעוי' בברכות כג. ומעשה בתלמיד אחד שהניח וכו' עלה לראש הגג נפל ומת ומשום זה תקנו חז''לתקנה לדורות
שבושות מזן זה עשויים להביא תוצאות שכאלו גם בלא שיהיו אמיתיים

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי עקביה » ש' ינואר 01, 2022 10:28 pm

היושב בגנים כתב:נקודה למחשבה [אני לא מכריח כלום להנ''ל!]
יעוי' בברכות כג. ומעשה בתלמיד אחד שהניח וכו' עלה לראש הגג נפל ומת ומשום זה תקנו חז''לתקנה לדורות
שבושות מזן זה עשויים להביא תוצאות שכאלו גם בלא שיהיו אמיתיים

הרבה הרהרתי האם ההתאבדות מלמדת שההאשמות נגדו נכונות.
סברתי שאדם שמצפונו נקי לא היה מתאבד אלא נלחם על חפותו.
אמנם בגמ' שהבאת רואים לא כך. אותו תלמיד כמובן שמצפונו היה נקי, ובכל זאת הוא לא מצא לעצמו מקום בעולם מחמת הבושה והתאבד.
ובכל זאת, לבי אומר לי שיש הבדל. אותו בחור היה רווק. ואם חבריו יאמינו למנוולת ההיא אין לו מה לחפש כאן. אבל אדם נשוי, שיש לו אשה טובה ואוהבת שמאמינה שהוא חף מפשע, אני לא יודע, אבל נשמע לי קצת רחוק שהוא ייטול את נשמתו.

לפי ההלוויה הגדולה שנערכה לו, ולפי מה שסופר לעיל על היחס של ילדיו לסיפור, אני מבין שבמעגל הקרוב אליו הוא לא איבד את מקומו. אז למה בכל זאת הוא התאבד?

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי איש_ספר » ש' ינואר 01, 2022 10:38 pm

יושב סתר כתב:
אש משמים כתב:אתמול נערה אומללה ושבורה שמה קץ לסבלה ושלחה ידה בנפשה בצר לה אחר שעברה מסכת קשה של התעללות מ'הרב זצ"ל'

הבאת מקודם תמונה מהלויה שלה. זה אמיתי???
אני בהלם!

הכל זיוף של שטופי טומאה. שאל את החבר המופלג שלך שליט"א, ההוא שמתפאר בכך שהוא ואשתו היו באשכבתיה דרבי זצ"ל.

היושב בגנים
הודעות: 90
הצטרף: ג' יולי 27, 2021 2:11 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי היושב בגנים » ש' ינואר 01, 2022 10:49 pm

ובכל זאת, לבי אומר לי שיש הבדל. אותו בחור היה רווק. ואם חבריו יאמינו למנוולת ההיא אין לו מה לחפש כאן. אבל אדם נשוי, שיש לו אשה טובה ואוהבת שמאמינה שהוא חף מפשע, אני לא יודע, אבל נשמע לי קצת רחוק שהוא ייטול את נשמתו.

לפי ההלוויה הגדולה שנערכה לו, ולפי מה שסופר לעיל על היחס של ילדיו לסיפור, אני מבין שבמעגל הקרוב אליו הוא לא איבד את מקומו. אז למה בכל זאת הוא התאבד?[/quote]
מה''ת למר דתלמיד היינו רווק וכדאי' בגיטין ו: שהלכו ללמוד גם אחר שנשאו אשה וכר''ע ועוד מחכמינו שמפו' כנ''ל [יעוי' כתובות סב באריכות]

ארי שבחבורה
הודעות: 1337
הצטרף: ה' ספטמבר 22, 2011 9:48 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי ארי שבחבורה » ש' ינואר 01, 2022 10:54 pm

עקביה כתב:
היושב בגנים כתב:נקודה למחשבה [אני לא מכריח כלום להנ''ל!]
יעוי' בברכות כג. ומעשה בתלמיד אחד שהניח וכו' עלה לראש הגג נפל ומת ומשום זה תקנו חז''לתקנה לדורות
שבושות מזן זה עשויים להביא תוצאות שכאלו גם בלא שיהיו אמיתיים

הרבה הרהרתי האם ההתאבדות מלמדת שההאשמות נגדו נכונות.
סברתי שאדם שמצפונו נקי לא היה מתאבד אלא נלחם על חפותו.
אמנם בגמ' שהבאת רואים לא כך. אותו תלמיד כמובן שמצפונו היה נקי, ובכל זאת הוא לא מצא לעצמו מקום בעולם מחמת הבושה והתאבד.
ובכל זאת, לבי אומר לי שיש הבדל. אותו בחור היה רווק. ואם חבריו יאמינו למנוולת ההיא אין לו מה לחפש כאן. אבל אדם נשוי, שיש לו אשה טובה ואוהבת שמאמינה שהוא חף מפשע, אני לא יודע, אבל נשמע לי קצת רחוק שהוא ייטול את נשמתו.

לפי ההלוויה הגדולה שנערכה לו, ולפי מה שסופר לעיל על היחס של ילדיו לסיפור, אני מבין שבמעגל הקרוב אליו הוא לא איבד את מקומו. אז למה בכל זאת הוא התאבד?

ככל הנראה זו בדיוק הייתה המטרה - למנוע את המשך הבירור והפרסומים שהיה עלול לגרום לכך שהוא היה מאבד את מקומו גם אצל משפחתו.
בכלל, וכפי שכבר העירו לעיל, כל המעשה מדיף ריח חזק של סצינה מבוימת היטב, של סוף מעשה במחשבה תחילה, שמטרתו לא רק למנוע את המשך הבירור אלא גם להציג אותו כקורבן. מה שמדהים הוא כמה שזה הצליח. אכן, יודע רשע נפש בהמתו.

יהושפט
הודעות: 909
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יהושפט » ש' ינואר 01, 2022 10:54 pm

לא "זכיתי" לקרוא את המכתב שהובא כאן, אבל אם הבנתי נכון הוא בא לזלזל בחומרת הפגיעות, ואם טעיתי סליחה מראש, עכ"פ בכל מקרה חשתי צורך לשתף בשתי סיפורים מכלי ראשון ממש [משני אנשים שונים ששניהם מעורבים בסיפורים דלהלן] ששמעתי השבוע עקב המאורעות, ותורפם זהה, אשה שנפגעה בעודה ילדה/נערה וכנהוג הדחיקה וכו', ובבואה בברית הנישואין, כל הענין התפרץ, ואין היא מסוגלת וכו', במקרה אחד ששמעתי הענין נסחב כעת חצי שנה עם טיפול רגשי/פסיכולוגי כשהבעל הצדיק עומד ותומך בכל כוחו. ובמקרה השני ששמעתי זוג משני משפחות חשובות שבישראל, שהענין נסחב כבר 3 שנים!, במהלכם היה איזו חצי שנה של שיפור בענין, ושוב נסיגה, והבית כעת עומד לפני פירוק בלית ברירה, משכשל כח הבעל - שהשתדל בכל כוחו - להיות נשוי שאיננו נשוי. אותו אחד גם סיפר לי שדיבר עם מדריך חתנים ידוע שאמר לו שזו בעיה מצויה לצערנו אצל גברים או נשים שנפגעו שלא מצליחים לתפקד כנשואים, ויש לו הרבה מעשים קשים בענין.
לדאבוננו אלו רק דוגמאות מהנזקים האיומים והנוראים שנגרמים מהפגיעות, וכידוע לכל יש עוד הרבה מאד נזקים שונים ומגוונים, אבל ניתן להמשיך לפלפל - כפי שראיתי במק"א - האם יש בזה איסור מפורש מה"ת או לא וכו', והאם חומרת הפגיעה היא בהשפעת מה שהחילונים אומרים, ושאר ירקות מהמין הזה.
נערך לאחרונה על ידי יהושפט ב ש' ינואר 01, 2022 11:29 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4672
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ש' ינואר 01, 2022 10:56 pm

איש_ספר כתב:
יושב סתר כתב:
אש משמים כתב:אתמול נערה אומללה ושבורה שמה קץ לסבלה ושלחה ידה בנפשה בצר לה אחר שעברה מסכת קשה של התעללות מ'הרב זצ"ל'

הבאת מקודם תמונה מהלויה שלה. זה אמיתי???
אני בהלם!

הכל זיוף של שטופי טומאה. שאל את החבר המופלג שלך שליט"א, ההוא שמתפאר בכך שהוא ואשתו היו באשכבתיה דרבי זצ"ל.

שימחתנו

יהודי רגיל
הודעות: 162
הצטרף: ד' מאי 06, 2020 11:54 am

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יהודי רגיל » ש' ינואר 01, 2022 10:56 pm

עקביה כתב:
היושב בגנים כתב:נקודה למחשבה [אני לא מכריח כלום להנ''ל!]
יעוי' בברכות כג. ומעשה בתלמיד אחד שהניח וכו' עלה לראש הגג נפל ומת ומשום זה תקנו חז''לתקנה לדורות
שבושות מזן זה עשויים להביא תוצאות שכאלו גם בלא שיהיו אמיתיים

הרבה הרהרתי האם ההתאבדות מלמדת שההאשמות נגדו נכונות.
סברתי שאדם שמצפונו נקי לא היה מתאבד אלא נלחם על חפותו.
אמנם בגמ' שהבאת רואים לא כך. אותו תלמיד כמובן שמצפונו היה נקי, ובכל זאת הוא לא מצא לעצמו מקום בעולם מחמת הבושה והתאבד.
ובכל זאת, לבי אומר לי שיש הבדל. אותו בחור היה רווק. ואם חבריו יאמינו למנוולת ההיא אין לו מה לחפש כאן. אבל אדם נשוי, שיש לו אשה טובה ואוהבת שמאמינה שהוא חף מפשע, אני לא יודע, אבל נשמע לי קצת רחוק שהוא ייטול את נשמתו.

לפי ההלוויה הגדולה שנערכה לו, ולפי מה שסופר לעיל על היחס של ילדיו לסיפור, אני מבין שבמעגל הקרוב אליו הוא לא איבד את מקומו. אז למה בכל זאת הוא התאבד?

א. בעווה"ר שמעתי [בשידור מתוך סקרנות גדידא] את הספד אחד מבניו בלויה, ואמר שאביו קיבל בתקופה האחרונה "אלפי" [אולי אמר "עשרות אלפי" לא זוכר בדיוק] של מכתבים וטלפונים לעודדו...
כך שדבריך נכונים עד למאוד
ב. לא מבין מה כל הדיון על נסיבות מעשהו האחרון - אחרי שמיעת ההקלטה המדוברת בו הוא מעיד בדעה צלולה שזו תוכניתו

יהודי רגיל
הודעות: 162
הצטרף: ד' מאי 06, 2020 11:54 am

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי יהודי רגיל » ש' ינואר 01, 2022 10:58 pm

יהושפט כתב:לא "זכיתי" לקרוא את המכתב שהובא כאן, אבל אם הבנתי נכון הוא בא לזלזל בחומרת הפגיעות, ואם טעיתי סליחה מראש
עכ"פ בכל מקרה חשתי צורך לשתף בשתי סיפורים מכלי ראשון ממש [משני אנשים שונים ששניהם מעורבים בסיפורים דלהלן] ששמעתי השבוע עקב המאורעות, ותורפם זהה, אשה שנפגעה בעודה ילדה/נערה וכנהוג הדחיקה וכו', ובבואה בברית הנישואין, כל הענין התפרץ, ואין היא מסוגלת וכו', במקרה אחד ששמעתי הענין נסחב כעת חצי שנה עם טיפול רגשי/פסיכולוגי כשהבעל הצדיק עומד ותומך בכל כוחו. ובמקרה השני ששמעתי זוג משני משפחות חשובות שבישראל, שהענין נסחב כבר 3 שנים!, במהלכם היה איזו חצי שנה של שיפור בענין, ושוב נסיגה, והבית כעת עומד לפני פירוק בלית ברירה, משכשל כח הבעל - שהשתדל בכל כוחו - להיות נשוי שאיננו נשוי. אותו אחד גם סיפר לי שדיבר עם מדריך חתנים ידוע שאמר לו שזו בעיה מצויה לצערנו אצל גברים או נשים שנפגעו שלא מצליחים לתפקד כנשואים, ויש לו הרבה מעשים קשים בענין.
לדאבוננו אלו רק דוגמאות מהנזקים האיומים והנוראים שנגרמים מהפגיעות, וכידוע לכל יש עוד הרבה מאד נזקים שונים ומגוונים, אבל ניתן להמשיך לפלפל - כפי שראיתי במק"א - האם יש בזה איסור מפורש מה"ת או לא וכו', והאם חומרת הפגיעה היא בהשפעת מה שהחילונים אומרים, ושאר ירקות מהמין הזה.

גם אני מעיד עדות אישית על חברי הקרוב, שבנו היקר שנישא לבת ממשפחת אפרתים, ולא היתה ברירה אחרת אלא גירושין

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: איך נשמור על צאצאינו שיחי' אם הם בטיפול מקצועי פרטני

הודעהעל ידי איש_ספר » ש' ינואר 01, 2022 10:59 pm

להלכה ולא למעשה...

שו"ת שבות יעקב חלק ב סימן קיא

שאלה על דבר אחד שנכשל באיסור אשת איש וקבל על עצמו מכח תשובה דין ארבע מיתו' ב"ד להטביע עצמו בנהר שהוא חנק אי הוי כדין מאבד עצמו לדעת או נימא כיון דעושה משו' תשובה הוה ליה כדין מת על מטתו.

תשובה הנה לכאורה נראה דגם זה בכלל מאבד עצמו לדעת יחשב כי מוטב שיטלנו מי שנתנו ואל יחבל בעצמו כדאי' בפ"ק דע"ז גבי ר"ע. והא דאמרינן בפ' הניזקין קפצו ונפלו לתוך הים היינו כמ"ש תוספת לפי שיראים היו מיסורים וכן האי קלסטרוני שקפץ לתוך האש היינו שהיה ירא מיסורין וכן אין להביא ראיה מהא דאיתא פ"ק דע"ז דף י"ח ע"ב גבי ברוריא איתתא דר"מ דחנקיה /דחנקה/ את עצמה לפי שפתתהו /שפיתה/ תלמיד אחד י"ל דבאמת שלא כהוגן עשתה גם בזה ומה"ט אפשר ערק ר"מ מפני כסופא גם אין להביא ראי' מהא דאי' שם /ע"ז/ דף י"ז הפורש ממינות מיית וכן גבי ר' אליעזר בן דורדיא שהניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצא נשמתו ויצאה בת קול ואמר ר' אליעזר בן דורדיא מזומן לחיי עולם הבא אי משום הא לא אריא דהתם לא איבד עצמו לדעת ממש רק מגודל הצער וחרטות חטאיו מת וכן פירש"י שם בפורש ממינות אם שבים ממהרים למו' מתוך צרה וכפיות יצרם וזו גזרת המלך עליהם למות עכ"ל אבל להמית עצמם ממש כנדון שלפנינו אפשר דהוי כמאבד עצמו לדעת.

אך יש להביא ראיה דכל כה"ג לא מקרי מאבד עצמו לדעת מהא דאיתא סוף קדושין דף פ"א ע"ב ר' חייא בר אשי הוי רגיל כל עידן דנפל על אפיה הוי אמר הרחמן יצילני מיצר הרע יומא חד שמעה דביתהו אמר מכדי הא כמה שנין דפריש לי' מנאי מ"ט קאמר הכי יומא חדא הוי קגריס בגינתא קשטא נפשה חלפה ותנייה קמיה א"ל מאן את א"ל אנא חרותא דהדר מיומא תבעה אמרה ליה אייתי ניהלי להך רומנא דריש צוציתא שוור אזל אייתה ניהלה כי אתא לביתו הוי כשגרא דביתהו תנור' סליק וקיתיב בגויה א"ל מאי האי א"ל הכי והכי הוי מעשה וכו' הרי להדיא דמשום תשובה מותר להביא על עצמו מיתה ממש.

ואל תשיבינו דא"כ למה אמרו המאבד עצמו לדעת אין מתעסקין עמו לכל דבר דלמ' עביד משום תשובה, אי משום הא לא איריא דמן הסתם לא אמרינן שעשו משום תשובה אבל היכי דידעינן שעשה משום תשובה ודאי דאין בו משום איבוד עצמו לדעת. ועי"ל דגם העוש' משום תשובה לקבל עליו דין מיתות ב"ד אף על פי שהוא זכור לטובה ותשובתו מקובלת מ"מ דינו כהרוגי ב"ד דג"כ אין מתאבלין עליו ואין מתעסקין עמו בכל דבר כמבואר בטי"ד סימן שמ"ה. אכן לפי הטעם שכתב הרע"ב בפ' נגמר הדין אפשר לחלק מ"מ יהיה איך שיהיה מוכח מש"ס דקדושין דלעיל דלא הוי בכלל מאבד עצמו לדעת.

וכן מוכח בבראשית רבה פ' ס"ה בפ' תולדות גבי יקום איש צרידה שקיים בעצמו ארבע מיתות ב"ד ואמר עליו ר' יוסי איש צרידה בשעה קלה קדמני זה לגן עדן ואף שהיפה תואר כתב שם וז"ל נ"ל אף מי שחייב מיתה אינו רשאי להמית את עצמו דלא יצא מכלל ואך את דמכם לנפשותיכם אדרוש ויניח הדבר ביד ה' וממה שאמרינן בפ' הנושא בהאי כובס שהפיל עצמו מן הגג ומדר' אליעזר בן דורדאי ששם פניו בין ברכיו עד שיצאה נשמתו דאי' בפ"ק דע"א וזכו לעה"ב אין ראיה כי אולי מרוב עגמות נפש על חטאתם לא דקדקו או לא ידעו בדין ובחרו מות מחיים וזכו לעה"ב מפני תוקף תשובתם שהם טועים בענין מיתתם עכ"ל, אכן כל דבריו לא נ"ל דמ"ש בפשיטות דאף מי שחייב מיתה אינו רשאי להמית את עצמו זה ודאי אינו דבעשה כן משום תשובה ודאי לא יחשב בכלל מאבד עצמו לדעת כמו שמוכח להדיא מש"ס דקדושין מהא דר' חייא בר רב אשי וזה גם כן כוונת המדרש שם ומהאי דר' אלעזר בן דורדיא אין ראיה כמ"ש לעיל גם מהאי כובס אין ראיה דכיון דמשום צעריה דמצוה שציער שלא התעסק בקבורת של תלמידי חכמים כמו רבי לכך ג"כ לא נחשב בכלל מאבד עצמו לדעת ועוד דאף את"ל שאלו בא האי כובס לשאול בב"ד לא היה מורין לו כך מ"מ אחר מעשה שיצא בת קול וקמיה שמיא גליא דכוונתו היה לשמה חזינן דשפיר עביד.

ועיין בחידושי מהר"י טראני לכתובת /לכתובות/ שכתב דהאי כובס ג"כ עביד כן משום תשובה לקבל עליו דין שמים סקילה על שחילל שבת לפי שהשמש זרחה בשביל אשכבתיה דר' כדאיתא בירושלמי ע"ש דבריו באורך א"כ ג"כ מוכח דבשביל תשובה לא הוי בכלל איבוד עצמו לדעת ומזומן לחיי עה"ב כי במקום שבעלי תשוב' עומדי*ם אין צדיקים גמורים יכולין לעמוד

כנ"ל הקטן יעקב.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 137 אורחים