מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
אוהב ציון
הודעות: 209
הצטרף: ו' מרץ 11, 2016 9:34 am

האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אוהב ציון » ו' מרץ 04, 2022 12:45 am

בס"ד
בנושא הסמוך דיברו בענין העם האוקראיני, הבנות לכאן ולכאן.
רצוני לומר דעה על ענין היחס שלנו כציבור יראים על המקום (גאוגרפי), ועל גודל 'הקדושה' שיש שם.
ידוע מש"כ רבינו החת"ס על רעידת האדמה בצפת, שגזירה זאת היתה משום עלבון ירושלים עיה"ק. הגם שאלו שעלו, עשו זאת במסירות נפש המעוררת רעד של אהבת ארץ ה'.
ובשנים האחרונות אפשר לומר שישנם כאלו שממש הפכו ים ליבשה ויבשה לים. ומסוגלים לדבר בארץ הקודש בעיר הקודש שהי"ת בחר לנחלה לו לעולם - 'כי בחר ה' בציון אוה למושב לו זאת מנוחתי עד עד פה אשב כי אויותיה', על גודל הקדושה העצומה שיש באומן או במזיבוז (או בוילנא או בראדין זה לא משנה) שבאוקראינה, ומסוגלים להתפלל בכותל המערבי שיזכו להתקדש 'בקדושת אומן'.
וענין זה שבעבר רק כמה טועים חשבו כך וכלל ישראל בודאי נשאר בנאמנותו למקום אשר בחר ה', בעווה"ר בשנים האחרונות ע"י תעמולה/שיעורים/ שידורי רדיו, שכל כולה עמרציות הנשענת על אי ידיעת ההמון קנתה שביתה. שמסוגל יהודי יר"א לעמוד בהיכל המלך הגדול ב"ה וב"ש, ולהתפלל ולבכות שי'זכה' לצאת ממקום המלך אשר בחר, וללכת למקום הקליפה והטומאה, ושם יתעלה ברגשי קודש נעלים - הפך דבר ה' המפורש באין ספור פסוקים בתורה נביאים וכתובים.

וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.

אראל
הודעות: 3355
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אראל » ו' מרץ 04, 2022 2:57 am

אוהב ציון כתב:בס"ד
בנושא הסמוך דיברו בענין העם האוקראיני, הבנות לכאן ולכאן.
רצוני לומר דעה על ענין היחס שלנו כציבור יראים על המקום (גאוגרפי), ועל גודל 'הקדושה' שיש שם.
ידוע מש"כ רבינו החת"ס על רעידת האדמה בצפת, שגזירה זאת היתה משום עלבון ירושלים עיה"ק. הגם שאלו שעלו, עשו זאת במסירות נפש המעוררת רעד של אהבת ארץ ה'.
ובשנים האחרונות אפשר לומר שישנם כאלו שממש הפכו ים ליבשה ויבשה לים. ומסוגלים לדבר בארץ הקודש בעיר הקודש שהי"ת בחר לנחלה לו לעולם - 'כי בחר ה' בציון אוה למושב לו זאת מנוחתי עד עד פה אשב כי אויותיה', על גודל הקדושה העצומה שיש באומן או במזיבוז (או בוילנא או בראדין זה לא משנה) שבאוקראינה, ומסוגלים להתפלל בכותל המערבי שיזכו להתקדש 'בקדושת אומן'.
וענין זה שבעבר רק כמה טועים חשבו כך וכלל ישראל בודאי נשאר בנאמנותו למקום אשר בחר ה', בעווה"ר בשנים האחרונות ע"י תעמולה/שיעורים/ שידורי רדיו, שכל כולה עמרציות הנשענת על אי ידיעת ההמון קנתה שביתה. שמסוגל יהודי יר"א לעמוד בהיכל המלך הגדול ב"ה וב"ש, ולהתפלל ולבכות שי'זכה' לצאת ממקום המלך אשר בחר, וללכת למקום הקליפה והטומאה, ושם יתעלה ברגשי קודש נעלים - הפך דבר ה' המפורש באין ספור פסוקים בתורה נביאים וכתובים.

וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.

בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....

מלכיאל גרינוולד
הודעות: 200
הצטרף: ה' נובמבר 11, 2010 2:49 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי מלכיאל גרינוולד » ו' מרץ 04, 2022 9:55 am

אראל כתב:בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....

אכן אין להסיק מסקנה מזורזת ואוטומטית מכל אסון, אולם אין לאטום את האוזניים וליתן אל הלב, והתורה זועקת: וְאִם בְּזֹאת לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי, וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת קֶרִי וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף אָנִי שֶׁבַע עַל חַטֹּאתֵיכֶם.

תוכן
הודעות: 6239
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי תוכן » ו' מרץ 04, 2022 10:11 am

אראל כתב:בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....


במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי, למדו ממאורעות איך להתנהג ומה צריך לתקן. זכותו המלא, ואולי אף חובתו, של כל אחד לטעון שמאורע זה בא כדי לעורר על בעיה/חסרון/עבירה זו. ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.

שום בעל בכי
הודעות: 91
הצטרף: א' מאי 06, 2018 11:35 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי שום בעל בכי » ו' מרץ 04, 2022 10:36 am

תוכן כתב:במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי, למדו ממאורעות איך להתנהג ומה צריך לתקן. זכותו המלא, ואולי אף חובתו, של כל אחד לטעון שמאורע זה בא כדי לעורר על בעיה/חסרון/עבירה זו. ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.
אתה צודק. אבל...
א"א שהמסקנה של כל אחד תהיה; חיזוק האידיאלים שלי כפי שחשבתי עד היום עוד טרם האירוע הנוכחי.

במשך כל ההסטוריה למדו להתנהג ולתקן את המוסכם על הכל להצריך תיקון ושיפור
אבל מוזר מאד אם כל אירוע בעולם לא בא אלא ללמדינו ש"הצד השני" טועה.

במקרה הנוכחי אני אמנם שייך לצד של אוהב ציון, ולא לצד של אומן וראדין.
אבל בשו"א לא אגייס את המלחמה באוקראינה בכדי להנכיח ולהציף את דעותי משכבר הימים.

שמר
הודעות: 756
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי שמר » ו' מרץ 04, 2022 10:52 am

נזכר באותו אחד שהתפלל במירון ואמר לרשב"י שאם בזכותו יוושע אז בל"נ הוא יזכיר אותו אצל רבנו בר"ה

שעת הכושר
הודעות: 240
הצטרף: ה' יוני 08, 2017 11:36 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי שעת הכושר » ו' מרץ 04, 2022 10:55 am

ומזקני אנ"ש שמעתי בלחישה שהמלחמה באוקראינה היא עונש להם על המניעות והקטרוגים שעשו כנגד העליה לציון בר"ה בתקופת הקאראנע. והדברים פשוטים למתבונן.

שמר
הודעות: 756
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי שמר » ו' מרץ 04, 2022 11:11 am

אבוי, אני ממש מתחיל לחשוש לשלומה של אותה המדינה שמנעה מלעלות בתקופת הקורונה לציון רשב"י בל"ג בעומר, או שרח"ל כבר נענשה ע"ז.....

בן אליהו
הודעות: 1017
הצטרף: ב' מאי 31, 2010 10:05 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי בן אליהו » ו' מרץ 04, 2022 11:16 am

שום בעל בכי כתב:
תוכן כתב:במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי, למדו ממאורעות איך להתנהג ומה צריך לתקן. זכותו המלא, ואולי אף חובתו, של כל אחד לטעון שמאורע זה בא כדי לעורר על בעיה/חסרון/עבירה זו. ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.
אתה צודק. אבל...
א"א שהמסקנה של כל אחד תהיה; חיזוק האידיאלים שלי כפי שחשבתי עד היום עוד טרם האירוע הנוכחי.

במשך כל ההסטוריה למדו להתנהג ולתקן את המוסכם על הכל להצריך תיקון ושיפור
אבל מוזר מאד אם כל אירוע בעולם לא בא אלא ללמדינו ש"הצד השני" טועה.

במקרה הנוכחי אני אמנם שייך לצד של אוהב ציון, ולא לצד של אומן וראדין.
אבל בשו"א לא אגייס את המלחמה באוקראינה בכדי להנכיח ולהציף את דעותי משכבר הימים.


דווקא חזינן שלא כדבריך.
למשל: הרבי מסטמאר זצ"ל כתב את הויואל משה, בעקבות השואה, כדי להוכיח את עמדתו מלפני השואה ולא כדי לחזור בו.
גם במידה מסויימת מרן הרצי"ה קוק למד מהשואה את צדקת עמדותיו מלפניה.
כמו כן מו"ר הגר"א שפירא למד מהקמת מדינת ישראל את צדקת דעתו של מרן הרב קוק.
אמנם אצל בעל האם הבנים שמחה השואה אכן יצרה מהפך מחשבתי, אבל אי אפשר לקבוע מסמרות בעניין.
גם מבחינה הגיונית קשה טענתך. וכי חשבון נפש והתבוננות על מאורעות חייבת להוביל כל אחד למסקנה הפוכה ממה שחשב לפני המאורעות?

דרומי
הודעות: 9075
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי דרומי » ו' מרץ 04, 2022 11:26 am

גם כשהיה האסון במירון, ל"ע ול"ע, היו דיבורים בסגנון זה כאילו ירושלים תובעת את עלבונה כו'.

קשה מאוד לדעת כמובן.

ואם כבר, מי בדיוק תבע את עלבונו מגוש קטיף הפורח?

מלכיאל גרינוולד
הודעות: 200
הצטרף: ה' נובמבר 11, 2010 2:49 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי מלכיאל גרינוולד » ו' מרץ 04, 2022 11:31 am

הערה לאלה החסים על הדיו: שמענו שאין מלאכי השרת שומעים בלחש, שמענו גם שאינם שומעים ארמית, אבל מהיכי תיתי שאין להם משקפי קריאה ואינם קוראים גופן מוקטן?

השאלה העקרונית, מתי חייבים ללמוד מן המציאות (דרכה מדבר ה' אל האנושות) ומתי זאת קריאה מוגזמת ומאולצת, היא שאלה שאין עליה תשובה ברורה ובוודאי לא ניתנת להוכחה ולהטחה בפני אחרים. ושאל נא לימים ראשנים אשר היו לפניך, כיצד חכמי הדורות התמודדו למעשה לנוכח אסונות. ראו למשל בשני העמודים הראשונים במאמר המצורף.
קבצים מצורפים
רוסמן דימויו של בית ישראל כמרכז תורה אחרי גזירות תח-תט.pdf
(1.12 MiB) הורד 190 פעמים

דרומי
הודעות: 9075
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי דרומי » ו' מרץ 04, 2022 11:38 am

אגב יש לציין לדבר פלא, ושייך קצת לרש"י בתחילת הפרשה על שני מקדשות שנתמשכנו בעוונותיהן של ישראל -

שבעוד ביחס לחורבן בית המקדש מצינו 'אשמה' מסויימת על האומה כולה, ואפילו הצדיקים מואשמים בזה שלא מחו וכיו"ב, הרי ביחס לחורבן משכן שילה לא מצינו שכל העם היה צריך ללמוד ולהפיק לקחים, והאשמים הבלעדיים הם בני עלי חפני ופנחס (רש"י ד"ה באו זבחים קיב, ב).

ללמדך שיש מקרים שבהם מדובר בחטא נקודתי מאוד, ולא תמיד יש מסר כללי שכולם צריכים לחפש. ומסיימים בטוב.

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי עקביה » ו' מרץ 04, 2022 11:40 am

תוכן כתב:ומי שמתלוצץ, לא עליו בלבד הוא מתלוצץ, אלא מתלוצץ על כל חכמינו ומנהיגנו שעמדו מימות משה רבינו עד היום.

דווקא לא. שכן נביאים ובעלי רוח הקודש (מה שהסתיים כנראה באזור זמן חורבן בית שני] ידעו על מה באים המאורעות.

שמר
הודעות: 756
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי שמר » ו' מרץ 04, 2022 11:55 am

מלכיאל גרינוולד כתב:הערה לאלה החסים על הדיו: שמענו שאין מלאכי השרת שומעים בלחש, שמענו גם שאינם שומעים ארמית, אבל מהיכי תיתי שאין להם משקפי קריאה ואינם קוראים גופן מוקטן?

דרך הכתיבה בפורום הוא כך, שבעת שעולה רצון להעיר הערה שאיננה ממש מעניין האשכול אך קשורה קצת (הערת אגב, עקיצה וכדו') יש לכותבה בכתב קטן, לעמן ירוץ הקורא בדברים שנכתבו על מהותו של האשכול, ולא יזדקק לעצור ולקורא דברים אשר יסיטו את לבו מלבם של דברים.

דרומי
הודעות: 9075
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי דרומי » ו' מרץ 04, 2022 11:57 am

לי תמיד זה נראה הפוך.

כשמישהו רוצה שישימו לב במיוחד לדבריו, הוא מקטין את האותיות כדי לסקרן...

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15595
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי איש_ספר » ו' מרץ 04, 2022 12:29 pm

אלו העולים אומנה ומז'בוז'ה, מתמלאים ברגשי קודש למראה באר המים, הסוס והעגלה, התרנגולות המכרכים בין רגליהם, שוק הירקות.
אם אומן תראה כמו אודסה או קיוב, 'הלך הקטע'. תשאל את החברה מספסופה מה מעוללים להם טובלי חצות, להסקה שקנו המושבניקים למקווה המעיין שלהם.
מבחינה זו פוטין עושה להם את העבודה, משטח את אוקראיינא, ומחזיר אותה מאה שנה אחורה. עד שתראה כולה כמו משעולי קרפט.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי תא חזי » ש' מרץ 05, 2022 8:49 pm

מבלי להיכנס לעומק הדיון ולהכניס ראשי בין ההרים (בבחי' נדמה להם כהר), שומה יש לומר (מלבד מה שכבר כתבו לפני, על עוצם הפלא כיצד זה בכל פעם הדברים שאני רואה מוכיחים שאני צודק והאחר טועה) כי כל אימת שיש דברים כאלה, נכתבים דברים בבחי' 'צחצוח הכפתורים'. מה בצע?
אני מספיק זקן כדי לזכור את האשכולות המרורות לאחר אסון מ"ה הרוגי כפר מירוניא, וקריסת הבנין במיאמי, ושומר חומות.
ותמיד תמיד תמיד תמיד האצבע המאשימה מופנית לחוץ, כאן ובפורומים ובפרסומים אחרים. פלא עצום.
ויחד עם התוספת של אסכטולוגיה חובבנית, הרי לנו סלט נפלא....

בן אליהו כתב:גם מבחינה הגיונית קשה טענתך. וכי חשבון נפש והתבוננות על מאורעות חייבת להוביל כל אחד למסקנה הפוכה ממה שחשב לפני המאורעות?

לא, אבל זה עדיין מרגיש ילדותי. גם כשגדולים אומרים את זה, אא"כ אתה משוכנע עמוק (למותר לציין שכל אלו שציינת - אלה שכנגדם טוענים עליהם שהם נופלים במלכודת הזו, ופוק חזי בסאטמאר מה אומרים על הצי"ה, ומה אומרים בעטרת כהנים ובהר המור על הסאטמאר...). לפקוע"ד מוטב לעתים לשתוק, והמשכיל בעת ההיא ידום.
רק אומר, מקופיא בעלמא - כי מה שניכר הוא שבעוד החסידים חובבים לגלגל דברים אלו כ"עניינים" על לשונם, בהמתנה למקווה, או ב"קיפקע" השבועית, והא ותו לא, ורוב-רובם (למעט משוגעים לדבר, תרתי משמע) אינם מייחסים לזה חשיבות קוסמית, ואילו הכא בצד המתנגדים והנאו-מתנגדים לוקחים את הדברים ממש ברצינות, ופותחים אשכולות (היו כאלה שהגדילו לעשות, באשכול הברסלבי הנודע, כשראו שנטיתי מעט לדון לכף זכות את חסידי אומין, ודרשו ממני במפגיע באישי ובפומבי לחזור בי, משל הייתי נדון לסקילה בפני בית דין של ע"א...).
בכנות אני שואל, אתם באמת מאמינים לעצמכם?
אני כבר שנים, משלהי האינתיפאדה הב' לתקפ"ץ, (לשמחתי או לצערי) חירש-סלקטיבית לכל הצהרות הגאולה האלה, או פלפולי הסרק האלה לאמור "זה נענש כך, וההוא נענש אחרת" (ובאירוניה עצמית אומר - כי ראיתי הרבה שתלו תקוות או מחשבות אפילו בכגון דא, ולבסוף נתבדו ונתאחזו, ואפילו ירדו מהדת, אז מה בצע?), כיון שכל אלו באים כלעומת שהלכו. ובפרט, כאמור, שתמיד זה מוכיח את אשר חשבו מקודם, וכמו שמישהו שלח לי באישי בזמנו - "לכל הדברים הללו צריך להוסיף בתחילתן את התיבות "תמיד סברתי ש..." ואז הכל יבוא על נכון" ודפח"ח.

אין לנו אלא דברי בן עמרם, אין לנו אלא י"ג עיקרי אמונה - אחכה לו בכל יום שיבוא, ואין אנו יודעים חשבונות שמים, ואם כבר נכנסו לכגון דא, האם את חשבונותינו אנו מחשבים או לעולם אלו יהיו חשבונותיהם של אחרים? (הברסלבים, הליובאויטשים, והליטאים שלא מן הסקטור דידן)

סגי נהור
הודעות: 5658
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי סגי נהור » ש' מרץ 05, 2022 9:30 pm

איש_ספר כתב:אלו העולים אומנה ומז'בוז'ה, מתמלאים ברגשי קודש למראה באר המים, הסוס והעגלה, התרנגולות המכרכים בין רגליהם, שוק הירקות.
אם אומן תראה כמו אודסה או קיוב, 'הלך הקטע'. תשאל את החברה מספסופה מה מעוללים להם טובלי חצות, להסקה שקנו המושבניקים למקווה המעיין שלהם.
מבחינה זו פוטין עושה להם את העבודה, משטח את אוקראיינא, ומחזיר אותה מאה שנה אחורה. עד שתראה כולה כמו משעולי קרפט.

הו, לא. זה הדור הישן של העולים שכבר עבר מן העולם. הדור החדש מגיע לנופש 5 כוכבים בבית הארחה מפואר ליד ציון הצדיק כולל ארוחות שף ושפע אטרקציות, וגם ניגונים ותפילות מרגשות ועוד חוויות הכל כלול. ובכן גם על מטה לחמם של מחוללי התעשיה הפורחת הזאת יש לתת את הדעת בימים אלו.

אישצפת
הודעות: 1366
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אישצפת » א' מרץ 06, 2022 3:32 am

לא שאני יודע חשבונות שמים.. אבל אם התחלנו בדרך זו באסון מרון ובאסון מיאמי. שמא אפשר להלביש כן על עוד גזירות שניתכו על הציבור לאחרונה.
לדוגמא: גזירת החד פעמי הגיעה מחמת זלזול בשבת שאנשים רבים השתמשו בחד פעמי אמנם מהודר אבל עדיין חד פעמי במקום להשתמש בכלים יוקרתיים הטעונים שטיפה.
גזירת המעונות הגיעה מחמת שהנשים החלו לעבוד יותר שעות ובגלל כן הפסיקו לשלוח למטפלות פרטיות ו"ביטלו" מצות עשה של 'וחי אחיך עמך'.

ש. ספראי
הודעות: 1701
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי ש. ספראי » א' מרץ 06, 2022 6:24 pm

ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
וכבר אמר חד מן הצדיקים, שגזירת הקומה הכשרה באה בעוון זה שלא הסכמנו שהשכנים יבנו עוד כמה קומות כשרות, על גבי יחידות הדיור שבנו לנו.
וגזירת עצורי ישיבת חומש הנוראה, באה על כך שנתנו רק מעשר ולא חומש.
וגזירת נשות הכותל- על כי בקורונא והמסתעף, התפללנו בבית, ליד הכותל....

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' מרץ 06, 2022 7:18 pm

ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.

ומה התיקון? שנוריד את הכיפה לגמרי, ואז נזכה שוב לרה"מ גלוי הראש יצ"ו?

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי עקביה » א' מרץ 06, 2022 7:22 pm

ועצם הקורונה באה לעולם, כידוע מצדיקים, על כי לא מחינו בכל התוקף נגד הקרון-נע, היינו הרכבת הקלה..

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' מרץ 06, 2022 7:35 pm

וגזירת הרכבת הקלה באה לעולם, כי הרכבנו יותר מידי בקלות עונשים על עברות.

דרומי
הודעות: 9075
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי דרומי » א' מרץ 06, 2022 9:43 pm

חודש אדר שמח לכל החברים!

הלוואי שגם לפליטי אוקראינה או לאלו שגרים שם יהיו ששון ושמחה ושפע ברכה

ש. ספראי
הודעות: 1701
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי ש. ספראי » א' מרץ 06, 2022 11:23 pm

מקדש מלך כתב:
ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.

ומה התיקון? שנוריד את הכיפה לגמרי, ואז נזכה שוב לרה"מ גלוי הראש יצ"ו?


יַקִּירֵי נֵרוֹ יִזְרַח
קִבַּלְתִּי שְׁאֵלָתְךָ הַנִּלְבֶּבֶת בִּדְבַר חֶסְרוֹן כִּפָּתוֹ שֶׁל רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה בִּנְיָמִין נְתַנְיָהוּ, וָאַעַן וָאוֹמַר שֶׁעַל זֶה אָמְרוּ כִּפָּה עֲלֵיהֶם הַר כְּגִיגִית, לִרְמֹז בְּכָךְ עִנְיָן הַמֻּקָּפִין דְּכִפָּה, שֶׁהוּא בְּסוֹד הַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה, הַיְנוּ עִנְיָן לְכַתְּחִלָּה אריבער הַמֻּסְתָּר בְּתוֹךְ הַשֵּׂעָר, שֶׁהוּא כַּיָּדוּעַ נִיצוֹצוֹת הַקְּדֻשָּׁה שֶׁבְּתוֹךְ הַטֻּמְאָה.
וּלְהוֹסִיף הַמַּאֲמָר הַיָּדוּעַ כִּפֵּי עַל גַּבֵּי כִּפֵּי, שֶׁהוּא עִנְיָן הג"ר והדצ"ח עד"ש, אַתְחַלְתָּא דְּכִפָּה וְגוֹ', וּבָזֶה נִשְׁמַע פִּתְגָּם הַמֶּלֶךְ כִּיפֵי תְּלָא לָהּ, וְלִרְמֹז לְמַאֲמָרָם זַ"ל מְהַגְּרוּנְיָא וְעַד בֵּי כִּפֵּי, וְקִצַּרְתִּי מֵאֶפֶס פְּנַאי.

אוהב ציון
הודעות: 209
הצטרף: ו' מרץ 11, 2016 9:34 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אוהב ציון » ב' מרץ 07, 2022 12:12 am

ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
וכבר אמר חד מן הצדיקים, שגזירת הקומה הכשרה באה בעוון זה שלא הסכמנו שהשכנים יבנו עוד כמה קומות כשרות, על גבי יחידות הדיור שבנו לנו.
וגזירת עצורי ישיבת חומש הנוראה, באה על כך שנתנו רק מעשר ולא חומש.
וגזירת נשות הכותל- על כי בקורונא והמסתעף, התפללנו בבית, ליד הכותל....

בס"ד
ראשית, בדקתי שוב ושוב את כיפתי והוברר לי: א. היא שחורה לגמרי. ב. קטיפה ולא מצמר. ג. לא עבודת יד. ד. יש לה סרט. לא כולם כאלו!
ועתה ברצינות:
למה לא דנים לגוף הדברים? ברור שאי אפשר לדעת בוודאות מה קרה בגלל מה, כשאר המקרים והדברים, לכן בכותרת ציינתי סימן שאלה. רק נסמכתי על אילן גדול מרן החת"ס שהוא אכן אמר כגון דא על אסון בצפת. אדרבה אם אי מי חושב התעוררות אחרת, יבורך.
אבל לא זה הנידון, הנידון הוא על עצם הדבר שבגינו אכן יש להתעורר.
ואין לי שום הבנה למה ייחסתי אליי את אותו משוקץ וטמא, כולו שקר טפשות וטומאה.
אראל כתב:
אוהב ציון כתב:בס"ד

וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.

בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....


אני רוצה להרגיע אותך: לא, אין לי גילויים,
אבל משה רבנו ע"ה אב הנביאים אמר בשירתו: 'תבאמו ותטעמו בהר נחלתך', ודוד המלך שהיו לו גילויים גדולים אמר אינספור פעמים על בחירת הי"ת את ציון, וישעיהו התנבא 'וגנותי על העיר הזאת להושיעה למעני ולמען דוד עבדי'.
ואיזה גילויים היו לכמה אישים נכבדים מהדור האחרון - שסותרים את הגילויים הנ"ל, להחליט עם כל מיני ראיות כזב ודברי הבל לקדש את הטמא ולעזוב את היכל ה'? מי נתן רשות לשבת בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, לפני ה', ולספר לעם הקודש כמה קדושה עצומה יש באוקראינה?
ועל זעקה זו לא קיבלתי מענה.

חרסון
הודעות: 1176
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי חרסון » ב' מרץ 07, 2022 12:37 am

אם ברצונך לדון על עצם הדבר - דון נא עליו, בבקשה. או מוטב, נסה להמשיך את אחד הדיונים הקיימים בפורום. אם ברצונך לקשור את הדיון לאקטואליה - הכבד וקבל את הביקורת המגיעה לך על כך.

אראל
הודעות: 3355
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אראל » ב' מרץ 07, 2022 2:31 am

אוהב ציון כתב:
ש. ספראי כתב:ידוע מהצדיקים שגזירת ראש הממשלה עם הכיפה הקטנטנה- הגיעה כי התחלנו ללכת עם כיפה בלי סרט, או, לדעת צדיקי אוהבי ציון, כי לא לבשנו כיפה עבודת יד סרוגה.
וכבר אמר חד מן הצדיקים, שגזירת הקומה הכשרה באה בעוון זה שלא הסכמנו שהשכנים יבנו עוד כמה קומות כשרות, על גבי יחידות הדיור שבנו לנו.
וגזירת עצורי ישיבת חומש הנוראה, באה על כך שנתנו רק מעשר ולא חומש.
וגזירת נשות הכותל- על כי בקורונא והמסתעף, התפללנו בבית, ליד הכותל....

בס"ד
ראשית, בדקתי שוב ושוב את כיפתי והוברר לי: א. היא שחורה לגמרי. ב. קטיפה ולא מצמר. ג. לא עבודת יד. ד. יש לה סרט. לא כולם כאלו!
ועתה ברצינות:
למה לא דנים לגוף הדברים? ברור שאי אפשר לדעת בוודאות מה קרה בגלל מה, כשאר המקרים והדברים, לכן בכותרת ציינתי סימן שאלה. רק נסמכתי על אילן גדול מרן החת"ס שהוא אכן אמר כגון דא על אסון בצפת. אדרבה אם אי מי חושב התעוררות אחרת, יבורך.
אבל לא זה הנידון, הנידון הוא על עצם הדבר שבגינו אכן יש להתעורר.
ואין לי שום הבנה למה ייחסתי אליי את אותו משוקץ וטמא, כולו שקר טפשות וטומאה.
אראל כתב:
אוהב ציון כתב:בס"ד

וציון בעי דרישה. וייתכן שאם אין דורש לציון היא דורשת את עצמה. וטומאת אוקראינה כלתה כעשן מול עלבונה של ארץ הקודש ועיר הקודש.

בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....


אני רוצה להרגיע אותך: לא, אין לי גילויים,
אבל משה רבנו ע"ה אב הנביאים אמר בשירתו: 'תבאמו ותטעמו בהר נחלתך', ודוד המלך שהיו לו גילויים גדולים אמר אינספור פעמים על בחירת הי"ת את ציון, וישעיהו התנבא 'וגנותי על העיר הזאת להושיעה למעני ולמען דוד עבדי'.
ואיזה גילויים היו לכמה אישים נכבדים מהדור האחרון - שסותרים את הגילויים הנ"ל, להחליט עם כל מיני ראיות כזב ודברי הבל לקדש את הטמא ולעזוב את היכל ה'? מי נתן רשות לשבת בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, לפני ה', ולספר לעם הקודש כמה קדושה עצומה יש באוקראינה?
ועל זעקה זו לא קיבלתי מענה.

עדיין לא נתקררה דעתי.... הלא אין מי שיסבול כל כך מהמלחמה הלזו, כי אם אחב"י יושבי מדינת אוקריינא, אשר המסבב כל הסיבות גזר עליהם לשבת בארצם, בדיוק כמו כל יהדות הגולה שנגזר עליהם מן השמים על כל אחד לדור במקומו וארצו...., ואם רצונו יתברך עתה להעניש את אלו שעזבו את ערץ הקודש והתחברו עם הנוסעים לאומאן ולמעזבוז, היה העונש צריך להגיע תחילה לכל חסידי ברסלב היושבים בארץ הקודש ובארצות הברית, ומשם לחסידי קערעסטיר, וחסידי מעזבוז וכו' וכו' וכו'.... ומה אשמים דרי אוקריינא על חטאם של יוצאי ארץ הקודש לאומאן העיר אשר בארצם, ולמה עליהם ניתכת החימה??
חס ושלום איני מתיימר חלילה לחלוק על דברי נביאותך, שבודאי נתגלו לך מן השמים בהקיץ או בחלום, ומי אני לחלוק על בעל רוח הקודש שנגלו אליו מראות אלקים ממש כמו שנגלה לרבינו החתם סופר בשעתו.....
אך בקשתי, שבפעם הבאה כשתעשה שאלת חלום, תציע קושיתי הנ"ל, אולי תקבל מענה גם על זה מן השמים....

גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי גימפעל » ב' מרץ 07, 2022 7:51 am

ומה עם קברות התאווה בהונגריה ?

מלכיאל גרינוולד
הודעות: 200
הצטרף: ה' נובמבר 11, 2010 2:49 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי מלכיאל גרינוולד » ב' מרץ 07, 2022 8:07 am

היות כי בעוה"ר בשנים האחרונות סבלנו צרות רבות ומרורות כלענה, אשר לא היתה כזאת לישראל מאז היתה לגוי… והנה מלפנים בישראל בכל הדורות כשהגיעה עת צרה ליעקב, חקרו ודרשו מה זה ועל מה זה, איזה עון גרם להביא לידי כך, לשים לב לתקן ולשוב אל השי"ת, כדמצינו בקראי ובתלמוד... ועכשיו בדורינו זה אין צריכין לחפש ולבקש במטמונים את העון שהביא עלינו את הצרה הזאת, כי הוא גלוי ומפורש בדברי חז"ל, שהגידו לנו זאת בפירוש שלמדו מקראי שעל ידי העברה על השבועות שלא לעלות בחומה ושלא ידחקו את הקץ ח"ו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה, ובעוה"ר כן היה, המינים והאפיקורסים עשו כל מיני השתדלות לעבור על השבועות הללו ולעלות בחומה וליקח מעצמם ממשלה וחירות קודם הזמן, שזהו דחיקת הקץ, והמשיכו לבות רוב בני ישראל לרעיון הטמא הזה… על כן באה עלינו הצרה הזאת, מה שאמרו חז"ל בפי' שנעשו מופקרים כצבאות וכאילות השדה ר"ל… ואלו לא היה בישראל אלא אותו העון בלבד, הלא הוא ברור ומפורש בדברי חכז"ל העונש המר מה שהיה.

גביר
הודעות: 2768
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי גביר » ב' מרץ 07, 2022 8:39 am

שאלת היציאה לחו"ל ובכלל זה היציאה לקברי צדיקים נדונה בעבר כאן -

viewtopic.php?f=17&t=43366&p=508417&hilit=%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7%99+%D7%A6%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D+%D7%A9%D7%93%D7%99+%D7%97%D7%9E%D7%93#p508417

דרומי
הודעות: 9075
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי דרומי » ב' מרץ 07, 2022 12:21 pm

מעניין שבדיוק עכשיו הובא כאן באשכול אחר שהיו שראו באיזה ענין הוכחה שמשמים לא הסכימו עם החת"ס בדבריו שבתחילת האשכול.

כמובן שמי אנחנו כו', אבל כנראה שכלל ישראל לא אימץ את דברי החת"ס להלכה ולמעשה, ובכל מקרה אי אפשר לנו הקטנים להשוות בין דור אחד לחבירו ובין המקומות השונים.

תא חזי
הודעות: 924
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי תא חזי » ב' מרץ 07, 2022 2:13 pm

אוהב ציון כתב:למה לא דנים לגוף הדברים?

כי כתר"ה לא שואל לגוף הדברים. דבריך אינם אלא דברי נביאות, ולשיעורין, ואף בהיגיון הפנימי הם סותרים את עצמם (וכמו שהעירו החברים לעיל לגבי מדוע ייענשו יושבי מריופול ולעמברג וקיוב ואדעס על """חטאי""" עולי אומין האדיטש ומעז'בוז'?)

אוהב ציון כתב:רק נסמכתי על אילן גדול מרן החת"ס שהוא אכן אמר כגון דא על אסון בצפת. אדרבה אם אי מי חושב התעוררות אחרת, יבורך.

מה ההסתמכות הזו שווה? החת"ס אמר לשעתו ותו לא. מניין אתה דורש סימוכין לשיטתך? (מה גם שלפי ההיגיון הפנימי זה נסתר - שכן יושבי צפת נענשו כי ישבו בצפת ולא בירושלים, ואילו אתה מדמה למקרה (שלא קרה) בו יושבי ניו-יורק נענשו בגלל שיושבי צפת ישבו לא-בירושלים...)
אוהב ציון כתב:אבל לא זה הנידון, הנידון הוא על עצם הדבר שבגינו אכן יש להתעורר.

אז תמציא לדבריך סימוכין מהמדרש (לך נאה וראה בספרי הראי"ה, ובספרי הרב כהנא הי"ד, ובספרי חוג 'קדושת ציון', ועוד כהנה וכהנה, מאות ואלפי מאמרי חז"ל למכביר על רום מעלת קדושת הארץ (אגב, אם כבר בחסידים עסקינן, הרשה לי להמליץ על ב' ספרים - אגרות פרי הארץ למהרמ"מ מויטעבסק, וספר "זמרת הארץ/ארץ ישראל" למוהר"ן מטשעהרין - תלמיד-תלמידו של הרבי הברסלבי), למה 'לחגוג' על משבתם וצערם של אחרים וזרים, כשאתה מוצא לזה איזה סמך (שגוי אפילו בהגיון הפנימי שלו) מהחת"ס?
הגע עצמך, היית רוצה שמישהו ישב תחת מזגנו ותחת מקלדתו ויטיף לך מוסר שאתה נענש בגלל קומץ אחרים משוגעים לדבר, כשאתה נתון בצרה ובחוסר ידיעה, לא בממ"ד הביתי, אלא באיזו תחנת רכבת תחתית, או למצער באיזה אולם ספורט בארץ זרה (אחרי שעברת דרך לא דרך)?

אוהב ציון כתב:אבל משה רבנו ע"ה אב הנביאים אמר בשירתו: 'תבאמו ותטעמו בהר נחלתך', ודוד המלך שהיו לו גילויים גדולים אמר אינספור פעמים על בחירת הי"ת את ציון, וישעיהו התנבא 'וגנותי על העיר הזאת להושיעה למעני ולמען דוד עבדי'.
ואיזה גילויים היו לכמה אישים נכבדים מהדור האחרון - שסותרים את הגילויים הנ"ל, להחליט עם כל מיני ראיות כזב ודברי הבל לקדש את הטמא ולעזוב את היכל ה'? מי נתן רשות לשבת בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, לפני ה', ולספר לעם הקודש כמה קדושה עצומה יש באוקראינה?
ועל זעקה זו לא קיבלתי מענה.

נסחפת. ובאמת, מבלי בדל רצון של כניסה לפלפול כן-קברי צדיקים בחו"ל/לא- קברי צדיקים בחו"ל (אם כי אני לדידי ברי לי כשמש בצהרים על פי רבותיי, שכל קדושים הנ"ל כיוונו לחסידיהם בהיותם בארץ נכריה, ולא שיטוסו מכאן בפיזור ממון ונפש, ויעזבו נשיהם וטפם וטרקלינו של מלך, ולו היו יכולים לנער עפרם, היו... אבל נושא זה הוא קמחא טחינא, ודי בזה. ודווקא בשל כך אני שואל -) מאן ספין שהזעקה שלך גדולה מגילוייהם וסברתם של אותם אישים מהדור(ות) האחרון(ים) (לשיטה האוחזת שיש לנסוע לקברי צדיקים בחו"ל)? האם כל כך מוחזק אתה שידיעתם פחותה מידיעתך פשוטי דקראי ד"תבאמו ותטעמו"? ולא זו אף זו, שאף אתה מאשים אותם בחרי אף הנוכחי.... וכדי בזיון וקצף.
ככף זכות - כל כוונתך לפורים-תורה.
נערך לאחרונה על ידי תא חזי ב ד' מרץ 09, 2022 12:27 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

רציני
הודעות: 866
הצטרף: ד' יולי 30, 2014 5:28 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי רציני » ב' מרץ 07, 2022 4:53 pm

מקדש מלך כתב:וגזירת הרכבת הקלה באה לעולם, כי הרכבנו יותר מידי בקלות עונשים על עברות.

וגזירת "הרכבת יותר מידי בקלות עונש על עברות", באה: כי רכבנו על חברנו במירון לא תקפ"ץ.
[אני לא נוקט צד, אבל זה נהיה מאוד מעניין, הייתי חייב להמשיך].

אוהב ציון
הודעות: 209
הצטרף: ו' מרץ 11, 2016 9:34 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אוהב ציון » ב' מרץ 07, 2022 9:16 pm

בס"ד

אראל כתב:
אוהב ציון כתב:
אראל כתב:
אוהב ציון כתב:
בס"ד


בבקשה, בפעם הבאה כשאתה מזדמן להתוועד עם הרבוש"ע, ולקבל גילויים חדשים מן השמים, תתקשר עמי מקודם, יש לי עוד כמה שאלות לשאול....


אני רוצה להרגיע אותך: לא, אין לי גילויים,


חס ושלום איני מתיימר חלילה לחלוק על דברי נביאותך, שבודאי נתגלו לך מן השמים בהקיץ או בחלום, ומי אני לחלוק על בעל רוח הקודש שנגלו אליו מראות אלקים ממש כמו שנגלה לרבינו החתם סופר בשעתו.....
אך בקשתי, שבפעם הבאה כשתעשה שאלת חלום, תציע קושיתי הנ"ל, אולי תקבל מענה גם על זה מן השמים....

בדרך כלל לשכנע אדם לחשוב אחרת ממה שחשב עד היום זו לא משימה פשוטה. אבל כן דרך הדו"ד באתרא קדישא הדין.
אבל שם אני לב כבר כמה פעמים שכבודו קיבל על עצמו משימה קשה הרבה יותר: לשכנע את חברך מה הוא חושב או מה הוא אומר. ולאחר שמסביר לך שלא אינני סבור כך ואף אינני אומר זאת! אתה מממשיך לשכנע ולהוכיח אתה כן כך חושב ואתה כן כך אומר. עד שחברך מתייאש.
יש לנו כמה דברים לומר בענין. אבל בצורת דו שיח זו באמת קשה לנהל דו שיח עניני. תודה לכולם.

ש. ספראי
הודעות: 1701
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי ש. ספראי » ב' מרץ 07, 2022 9:40 pm

הציבור שואל אותך שאלה פשוטה: גם א"נ שיש ביכולתינו לחשב חשבונות שמים ושכך ראוי לעשות (וידוע בזה הדו"ד בין הגרמ"מ שולזינגר והגר"י זילברשטין), אכתי לא ברור מדוע טוביה חטא וזיגוד מנגיד.
מדוע, גם לשיטתך, הענישו מהשמים את יהודי אוקריינא על כך שיושבי שאר העולם הגיעו בהמוניהם לקברי הצדיקים אצלם.
מה חטאם שלהם שקברי הצדיקים קבורים באוקריינא?
לשיטתך, העונש היה אמור להגיע ליושבי א"י ולא ליושבי אוקריינא.

אוהב ציון
הודעות: 209
הצטרף: ו' מרץ 11, 2016 9:34 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אוהב ציון » ב' מרץ 07, 2022 10:36 pm

ש. ספראי כתב:הציבור שואל אותך שאלה פשוטה: גם א"נ שיש ביכולתינו לחשב חשבונות שמים ושכך ראוי לעשות (וידוע בזה הדו"ד בין הגרמ"מ שולזינגר והגר"י זילברשטין), אכתי לא ברור מדוע טוביה חטא וזיגוד מנגיד.
מדוע, גם לשיטתך, הענישו מהשמים את יהודי אוקריינא על כך שיושבי שאר העולם הגיעו בהמוניהם לקברי הצדיקים אצלם.
מה חטאם שלהם שקברי הצדיקים קבורים באוקריינא?
לשיטתך, העונש היה אמור להגיע ליושבי א"י ולא ליושבי אוקריינא.

בס"ד
ראשית, אציין את כבודו לשבח שלכה"פ לא ממשיך לטעון שיש על ראשי כיפה סרוגה ואני מחשיב את אותו טמא...
ומשום שנראה שאתם מעוניינים אכן לדון לגוף הדברים אנסה להסביר את דבריי, ולזכות בשבילי לדון עם החו"ר שבכאן.

כאשר רוצים לומר שייתכן שדבר מסויים קורה כדי לעורר חולשה רוחנית, הרי ברור שאיננו יודעים בוודאות כי אין לנו נביא. ואף כאשר רבותינו גדולי הדורות לאחר שפסקה הנבואה ודברי חז"ל - עוררו, לא דיברו בדרך כלל באופן החלטי. אלא שמנסים לעורר מה שנראה שייך.
וזה מה שכתבנו שהעלנו רק צד, ואדרבה אם רוצים לעורר ענין רוחני אחר - יבורכו, העיקר שנתעורר. ואין בזה פסול עם חברי מעורר אותי בנושא שחשוב לו, ואני הקטן מעורר אותו בנושא שחשוב לי כי הרי תורה היא וטוב שכל אבר מאברי כנסת ישראל מתחזק ביתר שאת במקום שמרגיש שנשמתו קרובה יותר לחלק זה של תוה"ק.
ולכן עיקר הדיון אינו האם ייתכן שזה קרה בגלל דבר פלוני או לאו, אלא עיקר הדיון אמור להיות על עצם הנושא שהועלה, האם ישנה שגיאה? האם ישנה חולשה?
ולגבי שאלתך: ואחזור ואדגיש עם הסתייגות ברורה: איננו יודעים בוודאות ואף לא בידיעה חלקית - כאשר מרן החת"ס אמר שהרעש בצפת קרה בגלל שעזבו את ירושלים-
בא ונחשב, הרי על יושבי חו"ל שלא עלו כלל - לא היתה גזירה (בזמנם עכ"פ -אח"כ היתה גזירה נוראה כפי שצפה אדוננו הגר"א ז"ל ואכמ"ל), על יושבי שאר המקומות שכלל לא פיתחו את הישוב לא היתה גזירה. רק על אותם מוסרי נפש ובראשם רבינו הפאה"ש שיצק מים על ידי אליהו - תקפו גזירות נוראות?
נכון, תאמר שאין זה דומה ששם סו"ס מדובר באותם אנשים. אבל לענד"נ לא זהו הענין, אלא שיש מושג שדבר קדוש תובע את עלבונו, שטען החת"ס שירושלים תובעת את עלבונה מצפת.לכן להבדיל אני הקטן, הצעתי שלאחר שרואים אנו בעיננו בזיון נורא לארצנו הקדושה, שהחליטו שהאדם שרוצה ברכה וקדושה - מקומו קדוש באוקראינה. ארה"ק תבעה את עלבונה מאוקראינה הטמאה.
ושוב, ברור שהדברים לא מוכרחים, ברור שאיננו יודעים וכו', אבל אם ניתן לומר כזה צד, השאלה העיקרית איננה האם ההקשר נכון או לא, אלא האם התעוררות המושא - א"י מול אוקראינה היא נכונה.
אקוה שאובן.
ייש"כ.

אשרי יושבי ביתך
הודעות: 2090
הצטרף: ב' מרץ 16, 2020 1:29 pm

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי אשרי יושבי ביתך » ב' מרץ 07, 2022 11:34 pm

ש. ספראי כתב:...גם א"נ שיש ביכולתינו לחשב חשבונות שמים ושכך ראוי לעשות (וידוע בזה הדו"ד בין הגרמ"מ שולזינגר והגר"י זילברשטין)...

לתועלת הרבים אביא כאן את ההתכתבות בין הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל להגר"י זילברשטיין שליט"א (מסו"ס 'עלינו לשבח', ויקרא):

[א] מכתב הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל
(דברי הגאון שליט"א באו כתגובה על הנכתב בכרך זה, במאמר "דבריו של רבי יהונתן אייבשיץ כפתח תקווה למצב הנורא")

למהרי"ז שליט"א, ישא ברכה מאת ה' ונעימות בימינו נצח.

אחדשה"ט ביקרא דאורייתא, הנה תורה היא וללמוד אני צריך, ואלף שלמי תודה לכבודו שליט"א שהאיר עינינו מדברי אדוננו קדושנו ה'יערות דבש' זיע"א, בביאור דברי הגמרא הקדושה והנוראה בברכות דף ז' ע"ב, וחפשתי בס"ד במפתחות ל'יערות דבש' שמציינים לדרוש י"א, ובעזהשי"ת למדתי ושניתי ושלשתי בדבריו הקדושים, ואם הבנתי נכונה הלא מבואר שם היטב שהדבר תלוי בזה, שאם העונש הוא ע"י עבד את ממזר, רשע, או שונא, זה מיקרי 'עונש כפי הטבע', אבל אם העונש הוא ע"י בן, שהוא בטבע חס על אביו, ונהפך להיות רודף לאביו, זה לא ייתכן מפאת הטבע 'וע"כ שהיא השגחה פרטית מבעל המשלם גמול', עד כאן דבריו הקדושים של ה'יערות דבש' זיע"א.

ואם כן ניחזי אנן בנידון דידן, בעוה"ר הלא שנאת הישמעאלים לנו ומעשי הרצח שלהם זה כמו 'עבד או ממזר', דהגמרא הקדושה, שזה הוא 'עונש כפי השגתו' על ידי שונאינו הטבעיים בנפש, ומה לי שמעשי הרציחה שלהם, רח"ל, הם מחודשים ומשונים, אבל זה שהם-הם הרוצחים זה 'עונש כפי הטבע',ורק כשהבן נהפך לרודף על אביו, זה 'שלא כפי הטבע', וזה ממש היפך ממה שהובא על ידי הדר"ג שליט"א.

ולענ"ד צע"ג לגבי מצבנו הביש, בעוה"ר, שזה 'עונש כפי הטבע', שעבד או ממזר שונאים טבעיים בנפש, קמו עלינו, רח"ל.

ולכן, לפי הדברים הקדושים המובאים שם ב'יערות דבש', הרי הוא היפך כוונת הדר"ג שליט"א, שמרוב טובו וחסדו בא לעודדנו, ולמעשה הוא היפך העידוד, שב'עונש כפי הטבע' מבאר היערות דבש 'אין כאן עונש, רק סלוק השגחת אלוקים והוא כפי מזלו ומקרי טבעו כך הוא, ועונשו עדיין בשלימות ליום הגמול', משא"כ באופן האחר, ש'העונש מגיע לאדם בכוונה מה' לענשו על חטאיו ולהיטיבו באחריתו', ובאופן הזה 'ינקה עוונו, ומקבל תשלום פרי חטאתו, ואז טוב לו לעולם הבא'.

והנה, לפי זה נמצא שבעוה"ר מצבנו גרוע מאוד, ולא עידוד יש כאן, אלא התעוררות נוראה ועצומה, שכיוון שהצרות שלנו באות על ידי שונאינו בנפש הישמעאלים, הרי זה 'עונש כפי הטבע', שה' מסלק השגחתו ומניח למנהגו של עולם תחת כוכבי שמים ופסיליהם, והמה פעלו בו כפי מזלו לרעה [לשונו הנורא והקדוש של היערות דבש זיע"א].

ובאופן הזה, ויי ויי, 'עונשו עדיין בשלימות ליום הגמול', ואם כן זה מאוד מאוד לא מעודד, אלא מוכיח ומעורר ומייסר עד כמה מצבנו גרוע ושפל.

ואמנם כן, שמרנא ורבנא היערות דבש מקדים שם וזה לשון קדשו: 'עוד עיקר אחד יש מה שמביא האדם לידי שלימות, כאשר כבר דרשתי כמה פנינים בדרשות הקודמות, והוא שאל יחשוב האדם כי הכל בקרי, כי אם יתלה הכל בעונש ושכר, כי אין לאיש ישראלי שום דבר בקרי, רק הכל בעונש ושכר, רק העונש נחלק לב' אופנים', ועכשיו מבאר היערות דבש את שני האופנים הנ"ל.

ואם כן באופן שלנו הגרוע יותר בעוה"ר יש עוד יותר התעוררות לחזור בתשובה, ולדעת שאין זה קרי, מפני שהעונשים הללו דידן, רח"ל, כפי הטבע, ע"י הישמעאלים השונאים הטבעיים שלנו, אחרי כל הצרות הנוראות עונשו עדיין בשלימות ליום הגמול, ואם כן זו היא התעוררות עוד יותר גדולה לנו לחזור בתשובה.

ואם כן טובה עצומה עשה לנו כבוד הדר"ג שליט"א שהאיר את עינינו מדברי היערות דבש, המתאימים מאוד למצב הנורא דילן, ה' ירחם, אבל לא עידוד וניחומים יש כאן, לצערנו הרב, אלא תוכחת מוסר והתעוררות נוראה, עד כמה מצבנו נורא, שאנחנו מוכים ונשחטים ונרצחים בארבע מיתות בית דין ודומיהן, רח"ל, 'ועונשו עדיין בשלימות ליום הגמול'. ויי, ויי!

אבקשה נא לברר לי אם טעיתי בכל הנ"ל או שהם קושט אמרי אמת. והשי"ת ישיבני בתשובה שלמה לפניו לפניו, אכי"ר.

המצפה מאוד לתשובתו הרמתה, להאיר עיניים ולשמח הלבבות,
באהבה רבה ואהבת עולם,
משה מרדכי הלוי שולזינגר



תשובת הגר"י זילברשטיין שליט"א:

הוד כבוד הגאון הגדול, מגדולי מרביצי התורה שבדורנו, אוצר בלום של תויר"ש מוהר"ר משה מרדכי שליט"א,
שלום וישע רב,

הגרי"ז על התורה, דברים א', כותב וירדפו אתכם כאשר תעשינה הדבורים, מפרש רש"י מה הדבורה הזאת כשהיא מכה את האדם, מיד מתה, וכו'. וביאר הגרי"ז דבריו של רש"י טעונים ביאור שכן מהפסוק משמע שבא לתאר את עוצמת המכה, ולשם כך משתמש במשל של הדבורה, ואילו מרש"י משמע כי הדימוי לדבורה מגרע כוח המכה?

והשיב, משל לראובן המכה את שמעון, אם שמעון אינו משיב לראובן כגמולו, לא ניכרת כל כך שנאתו של ראובן, אבל אם שמעון משיב לו מנה אפיים, ובכל זאת ממשיך ראובן להכותו, סימן שגדולה שנאתו, ואף מוכן לסבול למען נקמתו, יעו"ש.

ידענו עד היום את שנאת הגויים וישמעאלים, אבל לא הכרנו בהם שנאה כה עזה שלא נמצאה בבני אדם, כי אם בדבורים, וזו היא מכה שלא כדרך הטבע, כי לא נמצא כדבר הזה בבני אנוש, וכמדומני שכיום שנאתם גדולה עוד יותר מהדבורים, כי הם מפוצצים עצמם במיתה משונה ואכזרית, וגדולה מזו שמנהיגיהם מלמדים את עמם בפעפוע עז כזה, ואמא שולחת את בנה העולל והיונק לפוצץ את עצמו ואת העם היהודי.

כמדומה, שזו היא שנאה שלא כדרך הטבע, והיא נחמה.

ואחתום בברכה נאמנה,
יצחק זילברשטיין


[ב] מכתב שני מהגרמ"מ שולזינגר זצ"ל:

שלום רב, וכט"ס,
באהב"ר ואה"ע,
תודה רבה מאוד מאוד על מכתבו היקר מאוד מאוד,

אינני מתווכח ואינני מתנצח, ח"ו, אך הלא כבר העידה התורה דכך נלחמו הגויים נגד עם ישראל בכניסתם לארץ, 'כאשר תעשינה הדבורים', ודוד המלך אמר על השונאים שלו 'סבוני כדבורים', וביאר מרן הגרי"ז שאע"פ שהם סובלים מפלות כבדות, מ"מ לא מרתיע אותם וממשיכים להכות, ואע"פ שעולה להם בנפשותם, וא"כ הלא הפסוקים מעידים שקיימת תופעה כזו בשונאים שהורגים אע"פ שהם נהרגים.

וכאשר באים ללמוד מהיערות דבש, הלא רק דבר זה נאמר שם, שיש שונאים טבעיים ויש לא טבעיים, אבל לא בקשר לאיכות המכות, ומי אומר לנו שהישמעאלים כשהם מתנהגים כדבורים הרי זה בגדר המכות הלא-טבעיות?

שהרי נחזי אנן, שלא המפתיע כל הזמן הוא מה שהם שקטים, אשר באופן טבעי התקופות השקטות לנו מהערבים שמסביב - זה הוא נס גדול ועצום, נגד הטבע הפשוט שהם רוצים ויכולים להרע באופנים הכי-גרועים, אלא שהשי"ת ברחמיו וחסדיו גודר בעדם, וזה הוא הנס הגדול.

וכאשר בעוונותינו הרבים בראש השנה תשס"א הסיר השי"ת את הגדר כדברי היערות דבש - הנה כל מעשיהם מאז הם ממש כמו שכותב היערות דבש, שהוסר המחסום מפני השונא הטבעי, וזה שייך להאופן הזה של עונשים ומה שפעולותיהם כדבורים, זה לא חוץ מגדר הטבע, שהפסוקים מעידים שכבר היה לעולמים, ויעויין ב'יוסף דעת' של רבי יוסף ליס זצ"ל ציטוטים ממרן הגרי"ז זיע"א מה שדיבר בזה.

מצפה לרחמי שמים,
משה מרדכי שולזינגר


תשובת הגר"י זילברשטיין שליט"א:

בדבר דוד המלך שאמר 'סבוני כדבורים', גם אמירה זו נאמרה ב'הלל', והיא דומה ל'מזמור' לדוד, בברחו מפני אבשלום בנו.

ואחתום ברוב ברכה לכ"ג שליט"א, ותודה על דברי קדשו, דברי ההתעוררות והמוסר עבורי, ודבריו אמת וצדק.

אך אני הגבר ראה עני, בימי מלחמת המפרץ עזבה אשה את דירתה שבתחנה המרכזית בתל אביב, ובאה מפוחדת ונרעשת לביתנו, ועליתי אל גאון עוזנו מרן ה'אבי עזרי' זצ"ל ואמר לי לומר לה דברי עידוד, ולכן אני הנרעש והנפחד התרגלתי למצוא 'דברי עידוד'.

גם כיום פנו אליי כמה בני ישיבה עם הוריהם המופחדים הגרים בארה"ב בשאלה אם לבוא ללמוד בארצנו הקדושה מפני פחד המתאבדים ר"ל. ושאלנו את מו"ח מרן שליט"א והשיב שמצד הדין אין כאן סכנה שבגללה אסור לבוא. ואני מטבל דברים אלו בדברי עידוד לבני תורה.

בברכה רבה,
יצחק זילברשטיין

נקדש את שמך בעולם
הודעות: 178
הצטרף: ד' נובמבר 30, 2016 3:47 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי נקדש את שמך בעולם » א' מרץ 13, 2022 12:10 am

אם מדברים על חשבונות שמים בהקשר של ארץ ישראל, אני דוקא מתעורר לחשוב על אותם אלפי יהודים שמשום מה גרים באוקראינה הטמאה ולא עולים לארץ ישראל,
קשה לדון אנשים שחונכו תחת הקומוניזם, אבל אם רוצים לחשב שכר מצוה כנגד הפסדה נראה שהעליה לארץ בימינו היא קלה לאין ערוך מהעליה שעלו יהודים בדורות הקודמים ובהרבה בחינות גם העולם הזה פה יותר נוח מאשר באוקראינה,
והמצב שם קצת מעורר מחשבה על כך שאם היו עולים עד לפני שבועיים היו נמלטים מכל האסון הזה.
ומוסר השכל ליושבי שאר ארצות, צְאוּ מִבָּבֶל בִּרְחוּ מִכַּשְׂדִּים בְּקוֹל רִנָּה הַגִּידוּ הַשְׁמִיעוּ זֹאת הוֹצִיאוּהָ עַד קְצֵה הָאָרֶץ אִמְרוּ גָּאַל יְהוָה עַבְדּוֹ יַעֲקֹב.

דרומי
הודעות: 9075
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם ארץ הקודש תובעת את עלבונה מאוקראינה?

הודעהעל ידי דרומי » א' מרץ 13, 2022 10:46 am

כהערה טכנית, מומלץ להמתין עם העלייה עד לאחר סיום שנת השמיטה, למען לא ייכשלו חלילה בספיחי שביעית וכן על זה הדרך.

ואגב, אני נזכר ביהודי מתושבי חו"ל, תמים ופשוט, שפעם הגיע ארצה בשנת השמיטה לביקור קצר. כשחזר שאלו אותו איך הסתדר עם ה'שמיטה', והשיב בפשטות: 'אכלתי רק פירות וירקות'...


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים