מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תנא לפני 200 שנה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 7:12 pm

תחשבו אם בחצר חסידית גדולה ומוכרת יחליטו ממחר שמותר לחלל שבת היל"ת ואף יעשו מעמדי חילול שבת ויסבירו לילדים עד כמה גדול וקדוש חילול השבת שלהם.
או אם הרבי יחליט לשכב עם נשות הקהילה לעיני השמש
או קשה למצוא עוד דוגמאות מחרידות וגם אלו עדיין גדול נתלה בקטן

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 7:22 pm

הרואה כתב:תחשבו אם בחצר חסידית גדולה ומוכרת יחליטו ממחר שמותר לחלל שבת היל"ת ואף יעשו מעמדי חילול שבת ויסבירו לילדים עד כמה גדול וקדוש חילול השבת שלהם.
או אם הרבי יחליט לשכב עם נשות הקהילה לעיני השמש

מן הסתם נקטת דוגמאות אלה כי למרבה הפלצות שניהם כבר קרו, ובדיוק כמו שתיארת.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 7:25 pm

ר' גרונם יקום פורקן כתב: שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.

הרבה יהודים חרדים סוברים שתושבי א"י ובפרט אלו שמצביעים בבחירות עוברים כל רגע על עבודה זרה
הרבה יהודים חרדים סוברים שאשה שהולכת עם פאה עוברת על גילוי עריות
ועוד ועוד,
וכל אחד מגין על הקבוצה כפי שנראה לו, כאמור לעיל, כל עוד שזה לא נוגע בקיום המצוות

עתניאל בן קנז
הודעות: 2250
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' ינואר 23, 2024 7:26 pm

תורת המן כתב:
זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה

ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.

לדאבון לב זה לא.
זה נוסח ההמנון וה'אמונה'. הם חוזרים על זה בכל עת. לאחר תפילת ערבית כל לילה (ניתן לשמוע ברחוב). לפי כל קידוש בליל שבת.
ועוד זמנים מיוחדים המתאימים לקבלות 'עול מלכות שמים', בחופה, לפני התקיעות, וכיוצ"ב.

קרית מלך
הודעות: 1035
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קרית מלך » ג' ינואר 23, 2024 7:27 pm

ר' גרונם יקום פורקן כתב:יש כאן קואליציה מעניינת, המורכבת ממר ישראליק, מר קרית מלך ומר ישעיהו לוריא, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.


הזדמנות טובה להצטרף לחכמים שהודיעו שלא יתייחסו להודעותיו של הטרול דנן.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 7:30 pm

צופה_ומביט כתב:
הרואה כתב:תחשבו אם בחצר חסידית גדולה ומוכרת יחליטו ממחר שמותר לחלל שבת היל"ת ואף יעשו מעמדי חילול שבת ויסבירו לילדים עד כמה גדול וקדוש חילול השבת שלהם.
או אם הרבי יחליט לשכב עם נשות הקהילה לעיני השמש

מן הסתם נקטת דוגמאות אלה כי למרבה הפלצות שניהם כבר קרו, ובדיוק כמו שתיארת.

קרו? מעשים בכל יום!
ננקוט האי כללא, בכל החצירות החסידית הגדולות מחליטים כל שני וחמישי מחדש שמותר לעבור על כל עבירות שבתורה ה"י

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 7:32 pm

הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם.
עוד מחשבה במוחי הקודח
הרי יש חללים רבים בעם ישראל מצב קשה שלא היה כמוהו לפחות כמה עשרות שנים.
כולם מדברים על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת מה חרי האף הגדול הזה.
ואולי כמו שכתב רביה"ק (משה) בספרו משנה תורה 'על אשר עזבו את ברית ה' אלקי אבותם וגו' וילכו ויעבדו אלקים אחרים וגו''.
ומיד אחר כך 'הנסתרות לה' אלקינו והנגלות לנו ולבנינו וגו''
ומפרש רש"י
הנסתרת לה' אלהינו - ואם תאמרו מה בידינו לעשות, אתה מעניש את הרבים על הרהורי היחיד, שנאמר (פסוק יז) פן יש בכם איש וגו', ואחר כך (פסוק כא) וראו את מכות הארץ ההיא, והלא אין אדם יודע טמונותיו של חבירו, אין אני מעניש אתכם על הנסתרות, שהן לה' אלהינו והוא יפרע מאותו יחיד, אבל הנגלות, לנו ולבנינו לבער הרע מקרבנו, ואם לא נעשה דין בהם יענשו את הרבים.

הנה דוגמא שאם לא היו קוראים כל היום על עניית אמן ח"י רוטל פאות קברים ושטר שותפות אולי היו קצת חושבים יותר על מה כתוב בתורה והיו מגיעים לפסוקים האלו שמסתמא כל אחד יודע אותם אבל מרוב ערפל וחיזוקים והשקפה ופירצות בהשקפה לא רואים את היער.

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 7:39 pm

ר' גרונם יקום פורקן כתב: ומר ישעיהו לוריא, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.


לא נכון. אנא יחזור כב' מהאשמה מוטעית זו.
הוא לא הגן עליהם כלל.

ר' גרונם יקום פורקן
הודעות: 200
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 7:54 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ר' גרונם יקום פורקן » ג' ינואר 23, 2024 7:41 pm

הצדק עם מר, זכרוני הטעני. חוזרני בי, מחקתי את שמו ואני מתחטא בפניו.

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 7:42 pm

הרואה כתב:הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם


חלק גדול מהשבתאים הגיעו לע"ז ממש ודי מהר.

אראל
הודעות: 3355
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אראל » ג' ינואר 23, 2024 7:42 pm

האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:

לעלוב.jpg
לעלוב.jpg (292.04 KiB) נצפה 2139 פעמים

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 7:44 pm

הרואה כתב:יש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה

אני מוחה

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 7:47 pm

בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב:הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם


חלק גדול מהשבתאים הגיעו לע"ז ממש ודי מהר.

הדברים ידועים, התכוונתי שמבחינה ציבורית להאשים אדם ב'שבתאות' זה להאשים אותו כמשתייך לכת שנודתה והוקצתה מחמת מיאוס. לעומת זאת לומר בפירוש שהם עובדי עבודה זרה זה להעמיד את הדברים על דיוקם בנוסף זה גם יהיה יעיל גם במקרים שזה לא יזכיר את השבתאים (כמו במקרה דנן שהוא דילג על השלב של משיח...).
גם לקרוא להם שבתאים אנשים יתחילו לדון האם הם אכן דומים לשבתאים או לא והדיון יגרר למגרש היסטוריה לא כל כך ידועה לכלל הציבור ואין בזה שום נפקא מינה גם.
נערך לאחרונה על ידי הרואה ב ג' ינואר 23, 2024 7:49 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אראל
הודעות: 3355
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אראל » ג' ינואר 23, 2024 7:48 pm

ישראליק כתב:
הרואה כתב:יש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה

אני מוחה

גם אני מצטרף למחאה, בפא דגושה, ולחי נפוחה

ר' גרונם יקום פורקן
הודעות: 200
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 7:54 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ר' גרונם יקום פורקן » ג' ינואר 23, 2024 7:50 pm

אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:



תדע, קודם שיבוא משיח יהיו רביים שיגיעו בנסיעה בשבת ויחזרו בנסיעה בשבת, וכל הציבור יצא ללוותם, וגם אתה תהיה מוכרח לצאת, כי אם לא תתחייב בנפשך, והעגלה תיפול לביצה וכל הציבור יעזור לדחוף את העגלה החוצה. אני אומר לך, זכור שזאת שב"ק, לפחות שלא תעזור לדחוף את העגלה.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 7:51 pm

אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:

לעלוב.jpg

מקורו בהקדמה לספרו ירבה תורה

יהושפט
הודעות: 911
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יהושפט » ג' ינואר 23, 2024 7:55 pm

סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
נערך לאחרונה על ידי יהושפט ב ג' ינואר 23, 2024 8:01 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לעשות רצונך
הודעות: 235
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לעשות רצונך » ג' ינואר 23, 2024 7:56 pm

קרית מלך כתב:
ר' גרונם יקום פורקן כתב:יש כאן קואליציה מעניינת, המורכבת ממר ישראליק, מר קרית מלך ומר ישעיהו לוריא, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.


הזדמנות טובה להצטרף לחכמים שהודיעו שלא יתייחסו להודעותיו של הטרול דנן.


כמובן שאני מצטרף בשמחה.
ולעניות דעתי, הוא דוגמא בדיוק למדובר בגוף האשכול. פעמים רבות נדמה לי שזה חסיד סאטמאר של''ע ירד מהדרך, וכמו שהיו אומרים בדיחה על חסיד גור שאחרי השואה התקלקל, ופגש אותו חבר שלו ואמר לו: איפוא אתה? וההוא ענה לו, אל תדאג, לאלכסנדר לא הלכתי...
כך גם הטרול המדובר, את הדרך החסידית לכאורה זנח, ובדרכים לא ראויות מסכים להכניס ל''ע דעות כוזבות, העיקר שבדרך זו תונחל בהצלחה גם השיטה הקדושה... הראשונה.
יש כאן אחרים שגם סוברים מהשיטה של סאטמאר ורואים עליהם גם בויכוחים שמלאים ביראת שמים. לא כן הוא. לצערינו.

ונתנו ידידים
הודעות: 1151
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ג' ינואר 23, 2024 8:00 pm

ישעיהו לוריא כתב:
פרנקל תאומים כתב:
ונתנו ידידים כתב:
פרנקל תאומים כתב:
ספר הברית (1).pdf
סופר-סתם כתב:יש דברים מגוחכים / גרועים מזה...

אלו עלונים של פורים?

זהו שלא.
יותר מתאים תשעה באב. עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.


זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,

קראתי את הדברים ואיני רואה בזה עבודה זרה ממבט חסידי רק הרבה שטויות והעיקר טירוף הדעת.
(ממליכים הרבי בראש השנה הכונה להחג אשר בדו מליבם ולא ליום מלכות שמים, וממליכים אותו על החסידים ועל האדם)
כל הדברים האלו שציטטת וגם את כל ספר הברית כמעט כל דבר כשלעצמו יש לו מקום בחסידות (וכמו שציין כבר כמדומני הרב גרונם)
לדעתי הבעיה כאן היא לעשות מזה דרך ואידישקייט
כי כשמלמדים את האדם לבטל עצמו לצדיק אמת או למי שהוא נשמה כוללת וצינור (גם אם אינו צדיק אמת, מ"מ הוא רבי שלי וממנו הוא דואב את יראתו) זהו דבר מבורך וזה עוזר להתעלות שלו. אבל כשעושים מזה כל האידישקייט וכשעושים מזה ממסדיות אז הוא מדרון חלק.
ולכן אני חוזר על דברי ואומר אין פה כפירה אלא טירוף הדעת ומסתמא זהו הסיבה שגדולים אחרים לא מתבטאים, ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 8:03 pm

ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.

תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 8:05 pm

יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר

מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 8:05 pm

ישראליק כתב:
ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.

תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...

לך תדע מה יקרה בעוד 200 שנה וכבר היו דברים מעולם

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 8:08 pm

אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:

זה טיפה מן הים מהמימרות שיש בזה מצדיקים הראשונים.
עיין בקובץ המצ"ב [תוכן עניינים של הנושא].
קבצים מצורפים
‏‏אוצר החכמה_הדור האחרון - גולדברגר, אלטר משה מנחם_445_448 .pdf
(3.42 MiB) הורד 111 פעמים

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 8:11 pm

הרואה כתב:
יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר

מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.

אז הקושיא עליכם, בעוד שהונשא שאתה מדבר עליה בוער כאש, יש לך דאגה עם חצר חסידית...?

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 8:12 pm

עבודה זרה הרבה יותר חמורה
בנוסף להציל ממנה קל הרבה יותר מאשר להכנס לתהומות של בוץ ורפש פרוגרסיבי לדבר עם אנשים שטופי מוח במובן הרבה יותר עמוק של המילה וכולי האי ואולי.
לגבי עבודה זרה אנחנו מדברים על אנשים שמצהירים שהם מאמינים בתורת משה ושומרים את רוב מצוות ה' רק אינם מבינים ש'דאס איז דער הייליגער קורקבן די שטייט אין שולחן ערוך' הם חושבים שעבודה זרה זה משהו שבטל מהעולם לפני אלפי שנים ובוודאי שלא שייך לערלאכער יידן עם גארטל ווייסע זאקן

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 8:23 pm

הרואה כתב:
בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב:הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם


חלק גדול מהשבתאים הגיעו לע"ז ממש ודי מהר.

הדברים ידועים, התכוונתי שמבחינה ציבורית להאשים אדם ב'שבתאות' זה להאשים אותו כמשתייך לכת שנודתה והוקצתה מחמת מיאוס. לעומת זאת לומר בפירוש שהם עובדי עבודה זרה זה להעמיד את הדברים על דיוקם בנוסף זה גם יהיה יעיל גם במקרים שזה לא יזכיר את השבתאים (כמו במקרה דנן שהוא דילג על השלב של משיח...).
גם לקרוא להם שבתאים אנשים יתחילו לדון האם הם אכן דומים לשבתאים או לא והדיון יגרר למגרש היסטוריה לא כל כך ידועה לכלל הציבור ואין בזה שום נפקא מינה גם.


הבנתי. אם כך אני מסכים עם כתר"ה שליט"א.

יהושפט
הודעות: 911
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יהושפט » ג' ינואר 23, 2024 8:25 pm

הרואה כתב:
יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר

מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.

ולמה אותם ישיבות לא מוחים על נדה שרוב רובו של עמ"י לצערנו נכשל בה מגיל צעיר באופן ברור מאד, ועל אש"א שמותר ריש גלי בלי גט, כל שיש הסכמה ו/או נפרדו? ומה עם חילול שבת החמור לא פחות? דומני שהמלחמה על מש"ז היא הרבה יותר מלחמה נגד הפרוגרס [מוצדקת ככל שתהיה] מאשר הכרת שבענין.
נערך לאחרונה על ידי יהושפט ב ג' ינואר 23, 2024 8:29 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קרית מלך
הודעות: 1035
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קרית מלך » ג' ינואר 23, 2024 8:27 pm

ונתנו ידידים כתב:
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,

קראתי את הדברים ואיני רואה בזה עבודה זרה ממבט חסידי רק הרבה שטויות והעיקר טירוף הדעת.
כל עבודה זרה היא "שטויות וטירוף הדעת" ועדיין היא עבודה זרה ר"ל.
(ממליכים הרבי בראש השנה הכונה להחג אשר בדו מליבם ולא ליום מלכות שמים, וממליכים אותו על החסידים ועל האדם)
כל הדברים האלו שציטטת וגם את כל ספר הברית כמעט כל דבר כשלעצמו יש לו מקום בחסידות

שקר וכזב והוצאת שם רע

לדעתי הבעיה כאן היא לעשות מזה דרך ואידישקייט
כי כשמלמדים את האדם לבטל עצמו לצדיק אמת או למי שהוא נשמה כוללת וצינור (גם אם אינו צדיק אמת, מ"מ הוא רבי שלי וממנו הוא דואב את יראתו) זהו דבר מבורך וזה עוזר להתעלות שלו. אבל כשעושים מזה כל האידישקייט וכשעושים מזה ממסדיות אז הוא מדרון חלק.
ולכן אני חוזר על דברי ואומר אין פה כפירה אלא טירוף הדעת ומסתמא זהו הסיבה שגדולים אחרים לא מתבטאים, ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.

הרב ונתנו, חבל מאד, עד שכבר מתעוררים למחאה נדרשת ומתבקשת, מדוע לקרר ולצנן ועוד בהבלים ורעות רוח.

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 8:28 pm

יהושפט כתב:
הרואה כתב:
יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר

מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.

ולמה אותם ישיבות לא מוחים על נדה, ועל אש"א שמותר ריש גלי בלי גט, כל שיש הסכמה ו/או נפרדו? ומה עם חילול שבת החמור לא פחות? דומני שהמלחמה על מש"ז היא הרבה יותר מלחמה נגד הפרוגרס [מוצדקת ככל שתהיה] מאשר הכרת שבענין.


מהיכרות, מי שמוחה על משכ"ז דווקא מוחה גם על כל זה (ובאותה דרך- מי שמוציא חוברות על זה, מוציא חוברות על זה, ומי שעושה כנסים על זה, בדרך כלל גם עושה כנסים על זה. ומי שמארגן הפגנות מול מצעד התועבה גם מארגן מחאה מול כנסים שנותנים גושפנקא לאיסור אשת איש וכו')

יהושפט
הודעות: 911
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יהושפט » ג' ינואר 23, 2024 8:30 pm

נו נו, למיטב ידיעתי האנרגיה שמושקעת בנושא הזה היא בלי שום השוואה לכל השאר, ובדיוק מהטעם שכתבתי

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 8:54 pm

יהושפט כתב:נו נו, למיטב ידיעתי האנרגיה שמושקעת בנושא הזה היא בלי שום השוואה לכל השאר, ובדיוק מהטעם שכתבתי


למיטב ידיעתי, ההסבר לכך הוא מה שרמזתי, שיש הבדל בין עניין כללי לעבירה פרטית (על בסיס דברי בעל העקידה).
ולכן כשהיה כנס ציבורי שעניינו לגיטמציה לאיסור אש"א, רח"ל, רעשה הארץ לא פחות.

פלוריש
הודעות: 2416
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי פלוריש » ג' ינואר 23, 2024 9:07 pm

אני לא מצליח להבין,
למרות כל הצדדים לשתוק, בסוף הוא אחד ה"פנים" של הציבור החסידי, חבר מועצת רשמית.
אם אחד האדמו"רים במועצת היה מכריז על השיטה הקדושה של הציונות ומחתים את החסידים על תפילה לשלום המדינה, האם היו שותקים לו?!

ונתנו ידידים
הודעות: 1151
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ג' ינואר 23, 2024 9:34 pm

ישראליק כתב:
ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.

תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...

לא אנשים פרטים אבל חסידויות וממסדים, כשצריכים לחזק מעמד ולהציל ממרידה, משתמשים עם זה והכל לפי רוח הציבור, ואם ציבור אחד עשה את זה ולא חטפו התנגדות, וחסידות ב עושה את זה כבר בלי הפגנה ציבורית, נעשה כהיתר.

ונתנו ידידים
הודעות: 1151
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ג' ינואר 23, 2024 9:35 pm

פלוריש כתב:אני לא מצליח להבין,
למרות כל הצדדים לשתוק, בסוף הוא אחד ה"פנים" של הציבור החסידי, חבר מועצת רשמית.
אם אחד האדמו"רים במועצת היה מכריז על השיטה הקדושה של הציונות ומחתים את החסידים על תפילה לשלום המדינה, האם היו שותקים לו?!

לפי מה ששמעתי הוא כבר לא באמת שם

קרית מלך
הודעות: 1035
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קרית מלך » ג' ינואר 23, 2024 9:46 pm

פלוריש כתב:אני לא מצליח להבין,
למרות כל הצדדים לשתוק, בסוף הוא אחד ה"פנים" של הציבור החסידי, חבר מועצת רשמית.
אם אחד האדמו"רים במועצת היה מכריז על השיטה הקדושה של הציונות ומחתים את החסידים על תפילה לשלום המדינה, האם היו שותקים לו?!


כבר כמה וכמה שנים שאינו משתתף בישיבות המועצת.

יבנה
הודעות: 3688
הצטרף: ד' אפריל 15, 2015 6:28 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יבנה » ג' ינואר 23, 2024 10:36 pm

מכאן יש ללמוד עד כמה אסור לבטל את הדעת ולמסור אותו ליחיד מסוים, ובפרט כשאותו יחיד מגיע למעמדו לא בזכות עצמו אלא בזכות אבותיו.
ואף בשאר הציבורים יש שינוי תמידי לכיוון הזה, לומר לציבור עד כמה אין להם שכל והבנה ושצריכים לבטל את דעתם לאדם מסוים, ואותו אדם מסוים אינו צריך לתת נימוק להחלטותיו או לתת דין וחשבון לאף אחד, ואפ׳ לרבנים ות״ח שבאותו העדה.
וכבר מצינו בדרך זה שהתירו ג׳ חמורות וחילול שבת ושאר עבירות, והמוחה נגדם נקרא אפיקורס ומפליאים בו מכותם.
והרי גם מי שהיה ראוי להנהיג ציבור, מצוי שלאחר זמן קורה לו משהו ואינו ראוי לכך, וכגון דמנציה וזקנה או שמתקלקל. כ״ש מי שירש מאבותיו משרה, שהרבה פעמים אינו ראוי לכך. ואם כולם מבטלים דעתם אליו, מי מעכב על ידו.

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ג' ינואר 23, 2024 10:59 pm

viewtopic.php?f=51&t=60160

האם האשכול המצויין קשור לנושא אשכול זה (וליתר דיוק: לנושא אליו הידרדר/התגלגל/כוון האשכול)

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ג' ינואר 23, 2024 11:05 pm

יבנה כתב:מכאן יש ללמוד עד כמה אסור לבטל את הדעת ולמסור אותו ליחיד מסוים, ובפרט כשאותו יחיד מגיע למעמדו לא בזכות עצמו אלא בזכות אבותיו.
ואף בשאר הציבורים יש שינוי תמידי לכיוון הזה, לומר לציבור עד כמה אין להם שכל והבנה ושצריכים לבטל את דעתם לאדם מסוים, ואותו אדם מסוים אינו צריך לתת נימוק להחלטותיו או לתת דין וחשבון לאף אחד, ואפ׳ לרבנים ות״ח שבאותו העדה.
...
והרי גם מי שהיה ראוי להנהיג ציבור, מצוי שלאחר זמן קורה לו משהו ואינו ראוי לכך, וכגון דמנציה וזקנה או שמתקלקל. כ״ש מי שירש מאבותיו משרה, שהרבה פעמים אינו ראוי לכך. ואם כולם מבטלים דעתם אליו, מי מעכב על ידו.


דבריך נכונים וברורים.

בעבר הייתי סבור שהמסקנא היא שיש לרופף את המימסד האדמו”רי/מועצת/רבנות/’גדולים’, ולתת גם לרבנים מהשורה השניה את הטון, אך כיום אני סבור שזה לא נכון ולא מעשי, וגם פתרון כדוגמת אוטוריטה כהרב שך בשעתו אינו פותר את הבעיה.

ולכן אני שואל בשיא הרצינות - כאדם שלא שם תכלת בציצית, לא עולה ולא חושב לעלות להר הבית, ולא אוחז מהרבנות הראשית בישראל - איך אנחנו מעלים על דעתנו מחשבה אווילית כזאת, שעם ישראל יכול לתפקד כראוי, ולעמוד מול פירצות השעה, בלי לאגד את כל, אבל כל, רבני הדור יחד?

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ג' ינואר 23, 2024 11:09 pm

כלומר, אין אפשרות ’לצאת נגד’ פלוני או אלמוני, אלא כשמנהיגי הדור מגובשים נגדו.

ובכלל, אין אפשרות לנהל את עניני השעה, ע”י עסקנים/החתמות/מחאות/פשקווילים/דרשות מגידים/עלונים/’נכדים’, אלא על ידי גדולי הדור בעצמם שידונו כולם יחד (ואת ה’גיחזים’ למיניהם אפשר להשאיר מחוץ לדיון) ויובילו קו אחיד.

בקיצור, כואב לי.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 11:11 pm

כן מסתבר כתב:כלומר, אין אפשרות ’לצאת נגד’ פלוני או אלמוני, אלא כשמנהיגי הדור מגובשים נגדו.

בדורינו החלוש שאנו נמצאים בו - זה חסדי השם [שמנהיגי הדור אינם מגובשים] מטעמים מובנים


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 168 אורחים