מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תכלת בטלית קטן ולא בטלית גדול

מאמרים ושקו"ט סביב זיהוי התכלת, האפשרות וההמנעות מלקיים מצוה זו בזמן הזה
וכן על האפשרות ההלכתית העקרונית של הקרבת קרבנות בזמה"ז
לענין
הודעות: 3472
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: תכלת בטלית קטן ולא בטלית גדול

הודעהעל ידי לענין » ב' נובמבר 04, 2019 9:06 am

למעשה סומכים על זה בקריעה על מקום המקדש, אם כי כאן כמובן הוא דאורייתא.

פלוריש
הודעות: 2458
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: תכלת בטלית קטן ולא בטלית גדול

הודעהעל ידי פלוריש » ג' נובמבר 05, 2019 6:05 pm

יוסף בניהו כתב:מדברי הרמב"ם שמנה את מצות תכלת יחד עם מצות לבן נראה שמי שלא לובש תכלת גם כשזה ודאי אינו מבטל מצות עשה ממש שהרי מצות לבן הוא מקיים, ואולי אפי' בלא אונס רשאי.
ומ"מ כך שמעתי ממרן הרב מאזוז שרשאי ללבוש בטלית גדול בלא טלית קטן וכך הוא היה נוהג בתחילה כדי לא שלא יראה כחובה.

לכאורה זה לא נכון.
אף שהם אותה מצווה הם שני חלקים של אותה המצווה והם מעכבים זה את זה כשאין סיבה טובה לוותר על אחד מהם, לא פחות מתפילין שאי אפשר להניח רק של יד או של ראש בלי אונס. ואמנם זו מצווה אחת אבל היא יוצאת דופן בכלל שמנה הרמב"ם בשרשים (והוא עצמו מתחבט בזה).
והאריך הרב שמואל אריאל להוכיח שתכלת הוא חיוב גמור וא"א לוותר עליו בלי אונס

יוסף בניהו
הודעות: 113
הצטרף: ב' אוקטובר 28, 2019 3:36 pm

Re: תכלת בטלית קטן ולא בטלית גדול

הודעהעל ידי יוסף בניהו » ד' נובמבר 06, 2019 9:33 pm

לפלוריש
איני מצליח להוריד את הקובץ
אולי תשלח את זה כקובץ מצורץ או שתשלח לי באישי
אשמח לעבור על דבריו.


חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים