עמוד 1 מתוך 2

חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 1:41 am
על ידי איש_ספר
רבו כמו רבו הקונטרסים בסוגיא זו, ואע"פ שרובם ברשת, מ"מ אחדים מהם חסרים באוצר.


מי שבענין, יתכבד לרשום שמות של אלו החסרים באוצר, בצירוף פרטים על האפשרות להשיגם (מייל עדיף) וכמובן במידה ומתאפשר, החיבור עצמו. יש"כ.


אפתח אני הק'

התכלת של הרב בורשטיין (לע"ע אין רשות משום מה).

Re: חיבורים על תכלת שאין באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 2:02 am
על ידי יבנה
ספר לולאות התכלת משלמה טייטלבוים י-ם תש"ס
יו"ל ע"י פתיל תכלת טל. 025900577 029933420

קונטרס תכלא דחלזון מאליעזר הול ב"ב תשע"ג
אין פרטים נוספים.

לבוש הארון http://techeiles.org/viewer.php?filenam ... s.org+.pdf

Re: חיבורים על תכלת שאין באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 2:34 am
על ידי אחרון התלמידים
וב"ב.
לפניכם.
הערת תם: האם בכל החיבורים אין זכויות שמורות למו"ל? (כגון לולאות תכלת).

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 2:40 am
על ידי איש_ספר
יש"כ!

חיבורים המצויים ברשת להורדה, אם הם במקומות מסודרים כמו בלינק שנתן הרב יבנה, נראה פשוט שרצונו של המחבר להפיצם.
אכן קבצים המסתובבים מכאן לשם, בודאי לא יכנסו מבלי רשות של הכותבים.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 2:52 am
על ידי נקדש את שמך בעולם
אליעזר הול מחבר תכלא דחילזון לומד בכולל פוניבז' אם יש לכם קשר עם מישהוא שמה תוכלו ליצור איתו קשר.


העתקי מהקישור הזה
http://www.tchelet-net.022.co.il/BRPort ... ?cat=26631

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 2:54 am
על ידי אחרון התלמידים
וב"ב

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 8:39 am
על ידי ישנו
יש איזה קונטרס שניתן להשגה ברשת (או בפורום..) שסוקר את כל העניין מתחילתו עם הראיות הבסיסיות וכולל את המציאות הארכאולוגיות בנושא?
[בינתיים כל מה שראיתי זה קונטרסי תשובות ותשובות לתשובות שמתחילים את הנושא מהאמצע].

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יוני 25, 2017 11:03 am
על ידי דרך ישרה
ישנו כתב:יש איזה קונטרס שניתן להשגה ברשת (או בפורום..) שסוקר את כל העניין מתחילתו עם הראיות הבסיסיות וכולל את המציאות הארכאולוגיות בנושא?
[בינתיים כל מה שראיתי זה קונטרסי תשובות ותשובות לתשובות שמתחילים את הנושא מהאמצע].

בקובץ בית אהרון וישראל, קובץ י', יש מאמר יפה ומתומצת שסוקר פחות או יותר את השתלשלות הענין. וראה גם תגובות בקצים י"א, י"ב

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יוני 26, 2017 1:55 am
על ידי ישנו
תודה.
חיפשתי ולא מצאתי, יש אפשרות להעלות לכאן?

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ג' יוני 27, 2017 10:54 pm
על ידי תכלת בציצית
עוד כמה ספרים \ קונטרסים שחסרים:
ספר "לטעום מהשמים" של ד"ר ברוך סטרמן.
קונטרס "כנף איש יהודי" (בעילום שם).
קונטרס "תכלת מאיי אלישה" של רפאל ויהודה אריה שימל (leavdils@gmail.com).
קונטרס "עיונים בתכלת הפורפורא" איני זוכר שם מחברו, בראשית הספר מצויין: "להערות והארות ניתן לפנות: 8765 או במס' - 054-859-1015 mad@gmail.com ".
קונטרס "כולו הפך לבן טהור" של הרב בן ציון רוזנבערג. מייל: hafachlavan@gmail.com . טל': 7186140637 .

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ד' יוני 28, 2017 2:01 am
על ידי איש גלילי
תכלת בציצית כתב:ספר "לטעום מהשמים" של ד"ר ברוך סטרמן.

לכאורה, אינו נחשב ספר תורני (עברתי עליו 'פון דעקל ביז דעקל').

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ד' יוני 28, 2017 7:19 pm
על ידי ישנו
תכלת בציצית כתב:קונטרס "עיונים בתכלת הפורפורא" איני זוכר שם מחברו, בראשית הספר מצויין: "להערות והארות ניתן לפנות: 8765 או במס' - 054-859-1015 mad@gmail.com ".

מצו"ב

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ה' יוני 29, 2017 12:17 am
על ידי יוצא פוניבז'
הספר "משיכיר", שיצא לפני שנה, והיה כאן קישור להורידו, כולל כמה קונטרסים חשובים בענין.

למעוניינים להכנס לנושא בקצרה, מומלץ העלון "מצות תכלת בזמנינו". (נדפס גם ב"משיכיר").

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ה' יוני 29, 2017 1:32 am
על ידי מעט דבש
ישנו כתב:יש איזה קונטרס שניתן להשגה ברשת (או בפורום..) שסוקר את כל העניין מתחילתו עם הראיות הבסיסיות וכולל את המציאות הארכאולוגיות בנושא?
[בינתיים כל מה שראיתי זה קונטרסי תשובות ותשובות לתשובות שמתחילים את הנושא מהאמצע].

באוסף הקונטרסים 'משיכיר' יש כמה וכמה קונטרסים שמתחילים את הענין מיסודו.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ה' יוני 29, 2017 11:52 am
על ידי יוצא פוניבז'
יש איזה אתר "מכון להפצת התכלת" יש שם הרבה חומר בענין.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 02, 2017 1:31 am
על ידי יוצא פוניבז'
יוצא פוניבז' כתב:למעוניינים להכנס לנושא בקצרה, מומלץ העלון "מצות תכלת בזמנינו".


רצו"ב
מצות תכלת בזמנינו תשעו.pdf
(500.44 KiB) הורד 447 פעמים

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 03, 2017 11:10 pm
על ידי תכלת בציצית
קונטרס כולו הפך לבן טהור:

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ש' יולי 08, 2017 10:45 pm
על ידי איש פלוני
תכלת בציצית כתב:עוד כמה ספרים \ קונטרסים שחסרים:
קונטרס "תכלת מאיי אלישה" של רפאל ויהודה אריה שימל (leavdils@gmail.com).
.
אחזור על מה שכתבתי כאן:
בירושלים:
אצל המחברים - רח' קויפמן 19 רמות ג'.
בחנות ספרי הישיבה.
בחנות ספרים ברמות - נוף רמות 74.
בישיבת חברון גב"מ.
ברובע היהודי - ברח' חיי עולם 4 משפ' זילברמן.
בבני ברק:
משפ' שימל רח' נחמיה 23
משפ' בודה רח' בן זכאי 39
ב"ה ניתן להשיג גם בארה"ב.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ש' יולי 08, 2017 11:25 pm
על ידי בתבונה
ראו כאן איך סילופי מתנגדי התכלת הם ראיות נוספות לתכלת
viewtopic.php?f=52&t=34699&start=80
וכפי שניתן לראות על אף שכידוע בשאר תחומי הטבע לא תמיד קל להבין איך דברי חז"ל הולמים את המדע, בתכלת הדבר מתאים ומובן לכל מי שיש בו ישרות שכל.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 3:30 am
על ידי בתבונה
סילוף אחד מיני רבים בכולו הפך לבן
"תל דור שהוא בדרומה של ארץ ישראל"
נאמר במסכת שבת דף כו עמוד א
ומדלת הארץ השאיר נבוזראדן רב טבחים לכרמים וליגבים. כורמים תני רב יוסף: אלו מלקטי אפרסמון מעין גדי ועד רמתא. יוגבים - אלו ציידי חלזון, מסולמות של צור ועד חיפה.

מצור לחיפה מצאו בתי צביעה של התכלת, אבל מצאו גם בית צביעה בודד בתל דור, איפה זה תל דור?
בכולו הפך הלבן כותב "תל דור שהוא בדרומה של ארץ ישראל". איפה באמת זה תל דור ? בחוף הכרמל - ליד עתלית הסמוכה לחיפה הליכה ברגל

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 4:00 am
על ידי עתניאל בן קנז
בתבונה כתב:ראו כאן איך סילופי מתנגדי התכלת הם ראיות נוספות לתכלת
viewtopic.php?f=52&t=34699&start=80
וכפי שניתן לראות על אף שכידוע בשאר תחומי הטבע לא תמיד קל להבין איך דברי חז"ל הולמים את המדע, בתכלת הדבר מתאים ומובן לכל מי שיש בו ישרות שכל.


הפלא ופלא!!!
בכל שאר חלקי התורה, לא תמיד מסתדרים תיאורי חז"ל עם דברי המדענים. ובדיוק כאן בסוגיא סבוכה זו, כולם שוים פה אחד שהכל מתאים והולם בלי פקפוק...

אה סליחה שכחתי.
זה רק 'מובן לכל מי שיש בו ישרות שכל'.
כנראה ש'ישרות שכל', והכרה ב'תכלת' הולכים ביחד. [מסתמא זהו אחד מסגולות ה'תכלת'].

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 4:24 am
על ידי קשוב עתירתם
הרב עתניאל היקר,
אל נא באפך, לאט לך.
הרב בתבונה חם על הנושא, ולכן כותב בסערה.
אך הבה ונתבונן על הנקודה שהוא מצביע עליה.

ולמשל, תל דור.
הכינים, רואים שהם פרות ורבות, אז זה לא כפשוטו או זה לא אותם כינים.
השמש, לא רואים שהיא יוצאת מחלוני רקיע, אז זה לא כפשוטו, או לא אותה שמש...
כאן מצאנו, שחז''ל מדברים על חלזון שנמצא בנחלת שבט זבולון, והיו צדים אותו מסולמא דצור ועד חיפה, ואכן הממצאים בארגמון מראים זאת.
והקשה בקונט' א' שזה נמצא גם בדרום הארץ, גם בתל דור נמצאו אלפי קונכיות של ארגמון?
והא קא משני הרב בתבונה בישרות שכלו ע''פ מש''כ בויקי' שתל דור אינה בדרום הארץ אלא בדרום הכרמל...
זה אומר שיש מי שהיד קלה אצלו 'להוכיח' נגד התכלת, לפני שעיין בספר יהושע לראות את המרחק בין דאר לתענך...
(לא באתי לומר שאינו נמצא גם בחופי הדרום, אלא שממצאי הצביעה בזמן חז''ל והנביאים מצביעים על הצפון כמוקד הצביעה, מחמת ההבטחה לשבט זבולון וכן קלות צידתו ע''י קירבה לחוף בחופים הסלעיים, והבקיאים טפי ממני יבואו וישלימו).

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 4:49 am
על ידי בתבונה
עתניאל בן קנז כתב:
בתבונה כתב:ראו כאן איך סילופי מתנגדי התכלת הם ראיות נוספות לתכלת
viewtopic.php?f=52&t=34699&start=80
וכפי שניתן לראות על אף שכידוע בשאר תחומי הטבע לא תמיד קל להבין איך דברי חז"ל הולמים את המדע, בתכלת הדבר מתאים ומובן לכל מי שיש בו ישרות שכל.


הפלא ופלא!!!
בכל שאר חלקי התורה, לא תמיד מסתדרים תיאורי חז"ל עם דברי המדענים. ובדיוק כאן בסוגיא סבוכה זו, כולם שוים פה אחד שהכל מתאים והולם בלי פקפוק...

אה סליחה שכחתי.
זה רק 'מובן לכל מי שיש בו ישרות שכל'.
כנראה ש'ישרות שכל', והכרה ב'תכלת' הולכים ביחד. [מסתמא זהו אחד מסגולות ה'תכלת'].

הלוחמים בתכלת נדרשים למצוא דיוקים דחוקים מתחת לאדמה, בדברי הראשונים ובתיאורי אנשי המדע במטרה למצוא קושיות, ולמרות זאת מה היבול שלהם - ש-תל דור הסמוכה לעתלית (ע"פ מפת גוגל) היא בדרומה של ארץ ישראל - ובאשכול "הטיעון המרכזי של הנמנעין מתכלת" הם הציגו את הטיעונים שלהם,
viewtopic.php?f=52&t=34699&start=80
אם יש לך טיעון ענייני כלשהו אדרבה ואדרבה

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 12:47 pm
על ידי קשוב עתירתם
ואם הזכרנו 'דור',
בקונ' 'כולו הפך לבן' (עמ' 20) מביא את לשון רש''י שקורא לחלזון התכלת 'תולעת', ומקשה לפ''ז על זיהוי הארגמון כחלזון התכלת שהרי 'המורקס שהוא חומט הים רגיל, לא מקבל השם תולעת בשום אופן', וממאן (בהע' 32) במה שכתב הלבוש הארון ש'שבלול הינו בעצם תולעת עם קונכיה'. לדעת הכולו הפך לבן, קונכיה סותרת שם תולעת.
והנה בספר 'דאר קיסריה וואדי חורת', נמצא באוצר, כתב (בעמוד 19) על בניינה של העיר דאר-דור בשם סטפנוס ביזנטינוס 'מייסדיה התאספו וייסדו עיר זו, משום שעל חוף הים הגובל עם הסלעים מצאו את תולעת החלזון'. אותו נכרי ודאי על הארגמון הוא מדבר, בעל הקונכיה, ועכ''ז מכנהו 'תולעת החלזון', כנראה שגם שבלול בעל קונכיה (ארגמון זה שלפנינו, שעליו מדבר הכותב) יכול להקרא תולעת וחלזון (יש לברר אם אכן התרגום מדויק, ומי שיכול לסייע בזה תע''ב).

למי שיקשה שהרי דור היא לא בשטח זבולון וכדכתיב בקרא (יהושע י''ז י''א) 'ויהי למנשה ביששכר ובאשר ... ישבי דאר ובנותיה', ולא יספיק לו החזו''א (שביעית ג' כ''ז) ש'זבולון היה משוך על פני כל הצפון' דהיי' שחוף הים ממש היה רק של זבולון, ולא יקבל את מה שנראה לכאו' בשו''ת רדב''ז (ח''ב סי תרפ''ה) שהחלזון הוא בכל הים ורק בחלק זבולון הוא עולה מאליו -ולא רק פעם בשבעים שנה-,
יצטרך ליישב את מה שהזכוכית לבנה גם היא שם מקומה, באיזור דאר ובשיחור-ליבונת הקרויה ע''ש הזכוכית לבנה שהיתה שם, ע''ע בס' הנ''ל, ושמא תרי זכוכית לבנה הוו, ולא כן משמע בתו' ב''מ כ''ט ב', ותן לחכם ויחכם עוד.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 2:13 pm
על ידי שש ושמח
האם יש קשר בין היחס לתכלת לבין חוסר היכולת לנהל דיון מסודר לפי מטרת כל אשכול? [למשל כאן, ובאשכול על דעות גדולי הדור].

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 4:36 pm
על ידי מנחם-כהן
שיעור של הרב נתן רוטמן (ועוד) בנושא.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 5:19 pm
על ידי מבקש לדעת
קשוב עתירתם כתב:ואם הזכרנו 'דור',
בקונ' 'כולו הפך לבן' (עמ' 20) מביא את לשון רש''י שקורא לחלזון התכלת 'תולעת', ומקשה לפ''ז על זיהוי הארגמון כחלזון התכלת שהרי 'המורקס שהוא חומט הים רגיל, לא מקבל השם תולעת בשום אופן', וממאן (בהע' 32) במה שכתב הלבוש הארון ש'שבלול הינו בעצם תולעת עם קונכיה'. לדעת הכולו הפך לבן, קונכיה סותרת שם תולעת.
והנה בספר 'דאר קיסריה וואדי חורת', נמצא באוצר, כתב (בעמוד 19) על בניינה של העיר דאר-דור בשם סטפנוס ביזנטינוס 'מייסדיה התאספו וייסדו עיר זו, משום שעל חוף הים הגובל עם הסלעים מצאו את תולעת החלזון'. אותו נכרי ודאי על הארגמון הוא מדבר, בעל הקונכיה, ועכ''ז מכנהו 'תולעת החלזון', כנראה שגם שבלול בעל קונכיה (ארגמון זה שלפנינו, שעליו מדבר הכותב) יכול להקרא תולעת וחלזון (יש לברר אם אכן התרגום מדויק, ומי שיכול לסייע בזה תע''ב).

למי שיקשה שהרי דור היא לא בשטח זבולון וכדכתיב בקרא (יהושע י''ז י''א) 'ויהי למנשה ביששכר ובאשר ... ישבי דאר ובנותיה', ולא יספיק לו החזו''א (שביעית ג' כ''ז) ש'זבולון היה משוך על פני כל הצפון' דהיי' שחוף הים ממש היה רק של זבולון, ולא יקבל את מה שנראה לכאו' בשו''ת רדב''ז (ח''ב סי תרפ''ה) שהחלזון הוא בכל הים ורק בחלק זבולון הוא עולה מאליו -ולא רק פעם בשבעים שנה-,
יצטרך ליישב את מה שהזכוכית לבנה גם היא שם מקומה, באיזור דאר ובשיחור-ליבונת הקרויה ע''ש הזכוכית לבנה שהיתה שם, ע''ע בס' הנ''ל, ושמא תרי זכוכית לבנה הוו, ולא כן משמע בתו' ב''מ כ''ט ב', ותן לחכם ויחכם עוד.

בס"ד
נכונים דבריך, אבל למה צריך להביא ראי' מגוי.
הרי דברי רש"י ע"ה עצמו מבוררים ומחוורים כשמלה: בחגיגה י"א: ובמו"ק ו: כתב רש"י על החלזון (ביבשה) חומט. ובחומש ויקרא כא על אותו חלזון שביבשה כתב רש"י תולעת.
אבל אל תדאג ידידי, זה לא ישכנע. אלא ימריץ להקשות יותר בדוחק.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 5:47 pm
על ידי קשוב עתירתם
לדידי לא צריכנא אף להא,
דהנה ב'כולו הפך לבן' עמ' 18 כתב ש'המעיין בפירש''י יווכח שבכ''מ שפירש''י מילת חלזון שאי החלזון של התכלת פירש שהוא לימצא - חומט, ואילו לגבי חלזון התכלת מפרש שהוא תולעת', ובא לומר שתולעת זה סותר לחומט.
ותמוה טובא, איך לא שת ליבו הטהור לדברי רש''י (ויקרא כ''א כ') 'חיליז לשון חלזון שהוא דומהלתולעת אותו החוט', הא קמן, שהחלזון הרגיל, שהוא חומט בעלמא, בפירוש קורהו רש''י תולעת.

מה שהבאתי מהנ''ל הוא את הלשון 'תולעת החלזון', ובפרט שנאמר בהדיא על הארגמון - בסתירה למש''כ בעל 'כולו הפך לבן' שרק התכלת קרוי תולעת כיון שהוא בלי קונכיה, והנה אנו רואים שהארגמון שיש לו קונכיה ג''כ נקרא תולעת, ולא סתם תולעת, אלא 'תולעת החלזון'.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 10:09 pm
על ידי תכלת בציצית
שימו לב: נושא האשכול הוא: "חיבורים על תכלת שאינם באוצר", מי שרוצה יכול לפתוח אשכול נפרד על 'סילופי מתנגדי התכלת' או להציג את הודעתו באחד משאר האשכולות הרבים בנושא התכלת.
תודה מראש.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 11:08 pm
על ידי אחרון התלמידים
קשוב עתירתם כתב:לדידי לא צריכנא אף להא,
דהנה ב'כולו הפך לבן' עמ' 18 כתב ש'המעיין בפירש''י יווכח שבכ''מ שפירש''י מילת חלזון שאי החלזון של התכלת פירש שהוא לימצא - חומט, ואילו לגבי חלזון התכלת מפרש שהוא תולעת', ובא לומר שתולעת זה סותר לחומט.
ותמוה טובא, איך לא שת ליבו הטהור לדברי רש''י (ויקרא כ''א כ') 'חיליז לשון חלזון שהוא דומהלתולעת אותו החוט', הא קמן, שהחלזון הרגיל, שהוא חומט בעלמא, בפירוש קורהו רש''י תולעת.


וב"ב
אאל"ט בכא"י העיר על כך אבל בקשר לחיבור אחר שכ"כ.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 11:32 pm
על ידי קשוב עתירתם
ייש'כ.
עיינתי, ואכן כתב שם כן -בעמ' 165- כלפי קונט' 'חלזון הפורפורא'.
מה זה הקונט' הזה? מישהו יכול להעלותו ? (ולפיכך הודעתנו הינה מעניין האשכול...)

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 11:42 pm
על ידי יוצא פוניבז'
איש פלוני כתב:
תכלת בציצית כתב:עוד כמה ספרים \ קונטרסים שחסרים:
קונטרס "תכלת מאיי אלישה" של רפאל ויהודה אריה שימל (leavdils@gmail.com).
.
אחזור על מה שכתבתי כאן:
בירושלים:
אצל המחברים - רח' קויפמן 19 רמות ג'.
בחנות ספרי הישיבה.
בישיבת חברון גב"מ אצל הבה"ח דוד שימל ני"ו.
ברובע היהודי - ברח' חיי עולם 4 משפ' זילברמן.
בבני ברק:
משפ' שימל רח' נחמיה 23
משפ' בודה רח' בן זכאי 39
בקרוב בע"ה יהיה ניתן להשיג גם בארה"ב.


למחברים היקרים, עצה טובה קמ"ל, קודם שמפיצים את החוברת בכל קצוות העולם, כדאי מאד לתת את החוברת לביקורת של אברך שיעבור על החוברת כמו גם על החוברות שהם באים לסתור, ויעבור על כל הטענות בצורה רצינית ומסודרת ובישוב הדעת, ויתקן השגיאות ויסדר כל הנצרך ויסביר את עמדת הכותבים בצורה ברורה יותר (עד כמה ששייך), ואז יוציאו מהדורה מתוקנת ויפיצוה כאוות נפשם, לולי זאת חבל שיגיעו למצב שלא יוכלו לומר אשרי ילדותינו שלא וכו' וד"ל.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 09, 2017 11:58 pm
על ידי קשוב עתירתם
מישהו יכול להעלות כאן את 'אורו של תכלת' מהרב ישראל טווערסקי?
מוצאים אותו בקלות בגוגל (אני חסום רציני, ברוך ה').

הרב יוצא פוניבז', כשם שמצוה וכו'.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 10, 2017 12:11 am
על ידי ישנו
מצו"ב

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 10, 2017 12:13 am
על ידי קשוב עתירתם
ייש''כ.
תזכה למצוות.

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 10, 2017 12:27 pm
על ידי דרך ישרה
אני מעוניין ליצור קשר עם מחבר הקונטרס בין תכלת לארגמן (טופורוביץ). למישהו יש אולי טלפון שלו?

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 10, 2017 1:47 pm
על ידי שש ושמח
0533108042

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: א' יולי 16, 2017 12:16 am
על ידי תכלת בציצית
ספר 'הארגמן' לפרופ' זהר עמר

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 17, 2017 2:11 pm
על ידי מבקש לדעת
בס"ד
הערה למנהלים: ישנו נושא באשכול הסמוך בשם: לרבני זמננו יש כח וכו' והנושא שם הוא התכלת.
לפי השיטה הנהוגה כאן, צריך בזריזות לפנות את מקומו לאשכול זה. (כדי שהציבור לא יתבלבל ח"ו בעיננייני השקפה).

Re: חיבורים על תכלת שאינם באוצר

פורסם: ב' יולי 24, 2017 8:36 pm
על ידי פלוריש
חיבור נוסף שעדיין לא מצאתי באוצר הוא 'עבד המלך' של הרב יהודה ראק