מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)
מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)
איש גלילי כתב:מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)
אינני רואה אף צל של טענה מדברי כת"ר. כי לדבריו משמע שהבין שהסיבה שהמ"א לא עשה מעשה, זה פשוט כי ההלכה לא מחייבת ח"ו...
מנין כתב:איש גלילי כתב:מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)
אינני רואה אף צל של טענה מדברי כת"ר. כי לדבריו משמע שהבין שהסיבה שהמ"א לא עשה מעשה, זה פשוט כי ההלכה לא מחייבת ח"ו...
חלילה! אני מבין שהמ"א לא עשה מעשה משום שראה שכל החכמים לא עושים, וגם בדורות עברו כל החכמים לא עשו, ולכן זה עצמו ההלכה.
מנין כתב:אבל למעשה יש לחלק טובא בין חצוצרות לתכלת, חדא מש"כ סטפנסקי, (ואמנם יש לדחות קצת דבריו, דהסיבה שהיום נוהגים לא להטיל אינה משום הגזירה).
ועוד, שחצוצרות זה מצוה על הציבור, ולא על כל יחיד ויחיד, ובזה, לא מועיל מה שדעת החכם עצמו שצריך, אם לא יסכימו חכמי הדור לכך. משא"כ תכלת היא מצוה פרטית על כל יחיד, וכל חכם שהגיע למסקנה זו, חייב בה. ופשוט. [וכן אני נוהג]
וכן יש להוכיח מדעת ר' נתן רוטמן שסובר שצריך לתקוע בחצוצרות (דבזמנינו לא שייך טעם הפמ"ג שם), ומ"מ אינו תוקע, משא"כ תכלת הוא מטיל.
דעת_האברך כתב:האם ידוע לציבור כמה פתילי תכלת נוהגים להטיל רבני זמננו החשובים כגון הרב קארפ שליט"א, האם 2 פתילים מתוך 4 כמשנה ברורה ורוב הראשונים או 1 מתוך 4 כשיטת אגודת פתיל תכלת על פי הראב"ד?
הרואה כתב:דעת_האברך כתב:האם ידוע לציבור כמה פתילי תכלת נוהגים להטיל רבני זמננו החשובים כגון הרב קארפ שליט"א, האם 2 פתילים מתוך 4 כמשנה ברורה ורוב הראשונים או 1 מתוך 4 כשיטת אגודת פתיל תכלת על פי הראב"ד?
רוב הרבנים שידוע לי שלובשים תכלת, חוט אחד תכלת ושלשה לבן.
עיין פה - http://tekhelet.com/pdf/Kuntreis-2017.pdf , זה לא רק שיטת אגודת פתיל תכלת ע"פ הראב"ד.
יוֹסֶפֶר כתב:תכלס פתחו כאן אשכול 'רבנים שלובשים תכלת' ולא כתבו כלום.
זה מסקרן אותי. ובוודאי יש עוד משורש נשמתי כמותי.
ובכן אתחיל לרשום ואשמח שתסייעוני.
רשימת רבנים גאונים תלמידי חכמים גדולים שמטילים תכלת בציצית:
(ואל תאמרו מכל המגזרים בחדא מחתא מחתינהו? שהרי חברים כאן מרחבי העולם ומכל גווני הקשת)
רבי יצחק שלמה זילברמן
רבי זלמן נחמיה גולדברג
רבי שריה דבליצקי
רבי משה מרדכי קארפ
רבי מאיר מאזוז
רבי עמרם אופמן
רבי נתן רוטמן
רבי ישראל בלסקי
רבי צבי שכטר
האדמור מערלוי
הרב רומפלר
הרב דוב ליאור
הרב שמואל טל
רבי גרשון מלצר
הרב כץ גאבד ווין בארה״ב
הרב פרבשטיין מחברון
רבי אליהו דוב וואכטפויגל
רבי חיים עוזר בן רבי משה שטרנבוך
רבי חיים קלופט
רבי ברוך גוטמן מב"ב
רבי ישראל לנדא
הרב דב קוק
הרב יצחק מאיר מורגנשטרן
בן מיכאל כתב:האדמו"ר מערלוי הולך עם תכלת? - לא שמעתי בלתי היום. מה עושים כל חסידיו?
מנין כתב:איש גלילי כתב:מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)
אינני רואה אף צל של טענה מדברי כת"ר. כי לדבריו משמע שהבין שהסיבה שהמ"א לא עשה מעשה, זה פשוט כי ההלכה לא מחייבת ח"ו...
אבל למעשה יש לחלק טובא בין חצוצרות לתכלת, חדא מש"כ סטפנסקי, (ואמנם יש לדחות קצת דבריו, דהסיבה שהיום נוהגים לא להטיל אינה משום הגזירה).
תם מה הוא אומר כתב:אם אפשר בבקשה לתת ליד כל שם של רב קצת רקע לדעת מי הוא (מקום, תפקיד, גיל, וכיו"ב). כי לפחות לי, חלק גדול מאד מהנ"ל לא מוכר בכלל.
בתבונה כתב:לא לגלות סודיים, גם אם נדמה שזה ישפיע ציבורית.
דעת_האברך כתב:אתם בטוחים שהרב שיינברג זצ"ל לבש תכלת.
אב בבינה כתב:דעת_האברך כתב:אתם בטוחים שהרב שיינברג זצ"ל לבש תכלת? .
לענין כתב:כפי העומד בזכרוני.
ישנה שיטה שאומרת שהלבוש בכמה בגדים שיש בהם ארבע כנפות, סגי ליה מדאורייתא בכך שרק באחד מהם יהיה ציצית.
וכשם שבהלכות מזוזה היתה תפיסה בזמן הראשונים ז"ל שמספיק מזוזה אחת בכניסה הראשית.
אכן?
מישהו יכול לאשר?
קראקובער כתב:חוט אחד פוטר את כל הכרי? ממ"נ, אם אחז שיש חיוב/מצוה למה לא שם בכולם?
אב בבינה כתב:לענין כתב:כפי העומד בזכרוני.
ישנה שיטה שאומרת שהלבוש בכמה בגדים שיש בהם ארבע כנפות, סגי ליה מדאורייתא בכך שרק באחד מהם יהיה ציצית.
וכשם שבהלכות מזוזה היתה תפיסה בזמן הראשונים ז"ל שמספיק מזוזה אחת בכניסה הראשית.
אכן?
מישהו יכול לאשר?
ארחות חיים כמדומה. לא ראיתי את זה בפנים אף פעם אבל כך אני זוכר מהמלבי"ם בארצה"ח.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים