עמוד 1 מתוך 6

רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יולי 18, 2017 9:20 pm
על ידי משה ובני ישראל

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 8:50 am
על ידי ברוז
הגאון הנפלא רבי ברוך גוטמן שליט"א מב"ב, מראשי כולל הליכות משה - גרטלר, גם הוא לובש תכלת.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 8:58 am
על ידי ישנו
אפשר גם רשימה של רבנים שלמדו את סוגיית התכלת?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 9:28 am
על ידי הרואה
יש בידי רשימה של רבנים מפורסמים ביותר (אבל ממש ביותר) שלובשים תכלת בצנעה, רק שרובם אוסרים לפרסם.
ישנו - נראה לך שמי שלובש לא למד את הסוגיא?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 9:36 am
על ידי ישנו
התכוונתי הפוך, האם יש רבנים שלמדו את הסוגיא ולא לובשים תכלת, ברור שאלו שלובשים למדו את הסוגיא.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 9:43 am
על ידי מנין
יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 9:51 am
על ידי סטפנסקי
מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)

יש לחלק כיון שהמג''א הבין שעצם זה שלא נוהגים סימן שיש טעם כל שהוא משא''כ במקרה הזה טוענים
בעלי התכלת שברור למה לא נוהגים כיוון שהיתה גזירה של הרומאים

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 1:15 pm
על ידי איש גלילי
מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)

אינני רואה אף צל של טענה מדברי כת"ר. כי לדבריו משמע שהבין שהסיבה שהמ"א לא עשה מעשה, זה פשוט כי ההלכה לא מחייבת ח"ו...

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 1:40 pm
על ידי מנין
חלילה! אני מבין שהמ"א לא עשה מעשה משום שראה שכל החכמים לא עושים, וגם בדורות עברו כל החכמים לא עשו, ולכן זה עצמו ההלכה.

אבל למעשה יש לחלק טובא בין חצוצרות לתכלת, חדא מש"כ סטפנסקי, (ואמנם יש לדחות קצת דבריו, דהסיבה שהיום נוהגים לא להטיל אינה משום הגזירה).
ועוד, שחצוצרות זה מצוה על הציבור, ולא על כל יחיד ויחיד, ובזה, לא מועיל מה שדעת החכם עצמו שצריך, אם לא יסכימו חכמי הדור לכך. משא"כ תכלת היא מצוה פרטית על כל יחיד, וכל חכם שהגיע למסקנה זו, חייב בה. ופשוט. [וכן אני נוהג]
וכן יש להוכיח מדעת ר' נתן רוטמן שסובר שצריך לתקוע בחצוצרות (דבזמנינו לא שייך טעם הפמ"ג שם), ומ"מ אינו תוקע, משא"כ תכלת הוא מטיל.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יולי 19, 2017 7:17 pm
על ידי איש גלילי
מנין כתב:חלילה! אני מבין שהמ"א לא עשה מעשה משום שראה שכל החכמים לא עושים, וגם בדורות עברו כל החכמים לא עשו, ולכן זה עצמו ההלכה.

בדיוק לכן לא הבנתי איך מע"כ חשב שיש הו"א להביא מזה ראייה לנדו"ד.
וכמו שמע"כ כתב בעצמו כעת.
מנין כתב:אבל למעשה יש לחלק טובא בין חצוצרות לתכלת, חדא מש"כ סטפנסקי, (ואמנם יש לדחות קצת דבריו, דהסיבה שהיום נוהגים לא להטיל אינה משום הגזירה).
ועוד, שחצוצרות זה מצוה על הציבור, ולא על כל יחיד ויחיד, ובזה, לא מועיל מה שדעת החכם עצמו שצריך, אם לא יסכימו חכמי הדור לכך. משא"כ תכלת היא מצוה פרטית על כל יחיד, וכל חכם שהגיע למסקנה זו, חייב בה. ופשוט. [וכן אני נוהג]
וכן יש להוכיח מדעת ר' נתן רוטמן שסובר שצריך לתקוע בחצוצרות (דבזמנינו לא שייך טעם הפמ"ג שם), ומ"מ אינו תוקע, משא"כ תכלת הוא מטיל.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ב' אוקטובר 30, 2017 11:11 pm
על ידי דעת_האברך
האם ידוע לציבור כמה פתילי תכלת נוהגים להטיל רבני זמננו החשובים כגון הרב קארפ שליט"א, האם 2 פתילים מתוך 4 כמשנה ברורה ורוב הראשונים או 1 מתוך 4 כשיטת אגודת פתיל תכלת על פי הראב"ד?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' אוקטובר 31, 2017 9:40 am
על ידי הרואה
דעת_האברך כתב:האם ידוע לציבור כמה פתילי תכלת נוהגים להטיל רבני זמננו החשובים כגון הרב קארפ שליט"א, האם 2 פתילים מתוך 4 כמשנה ברורה ורוב הראשונים או 1 מתוך 4 כשיטת אגודת פתיל תכלת על פי הראב"ד?

רוב הרבנים שידוע לי שלובשים תכלת, חוט אחד תכלת ושלשה לבן.
עיין פה - http://tekhelet.com/pdf/Kuntreis-2017.pdf , זה לא רק שיטת אגודת פתיל תכלת ע"פ הראב"ד.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' אוקטובר 31, 2017 1:45 pm
על ידי בברכה המשולשת
ידוע לי על כו"כ רבנים המטילים כהרמב"ם ועל רבנים המטילים כתוס'

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' אוקטובר 31, 2017 2:01 pm
על ידי ראש
הרב חיים קלופט שליט''א לובש תכלת מתחת החליפה הארוכה. זה חצי בצינעה...

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 12:26 am
על ידי יוֹסֵפֶר
תכלס פתחו כאן אשכול 'רבנים שלובשים תכלת' ולא כתבו כלום.
זה מסקרן אותי. ובוודאי יש עוד משורש נשמתי כמותי.
ובכן אתחיל לרשום ואשמח שתסייעוני.

רשימת רבנים גאונים תלמידי חכמים גדולים שמטילים תכלת בציצית:
(ואל תאמרו מכל המגזרים בחדא מחתא מחתינהו? שהרי חברים כאן מרחבי העולם ומכל גווני הקשת)
רבי יצחק שלמה זילברמן
רבי זלמן נחמיה גולדברג
רבי שריה דבליצקי
רבי משה מרדכי קארפ
רבי מאיר מאזוז
רבי עמרם אופמן
רבי נתן רוטמן
רבי ישראל בלסקי
רבי צבי שכטר
האדמור מערלוי
הרב רומפלר
הרב דוב ליאור
הרב שמואל טל
רבי גרשון מלצר
הרב כץ גאבד ווין בארה״ב
הרב פרבשטיין מחברון
רבי אליהו דוב וואכטפויגל
רבי חיים עוזר בן רבי משה שטרנבוך
רבי חיים קלופט
רבי ברוך גוטמן מב"ב
רבי ישראל לנדא
הרב דב קוק
הרב יצחק מאיר מורגנשטרן

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 1:07 pm
על ידי מלבב
רבי יעקב יוסף
רבי פסח מילר

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 1:36 pm
על ידי מלבב
יוֹסֶפֶר כתב:רשימת רבנים גאונים תלמידי חכמים גדולים שמטילים תכלת בציצית:

בכל הרשימה אין אף אחד שיש לו תואר מרן, ומסתמא גם ברשימה של הרבנים שלובשים בצנעא אין אחד שיש לו תואר מרן, אז מה זה ואלף כיוצא בזה שווה? הרי ידוע שכל אלו שיש להם תואר מרן שכינה מדברת מתוך גרונם ואפילו בלי להיכנס לסוגיה יכולים לפסוק ומה שפוסקים מסכימים מן השמיים, ויותר מזה אפילו המרנים שלא פסקו כלום בדבר גם שתיקתם כהודאתם שאין זה התכלת והשמיים מסכימים לדבריהם, ומי יבא אחר השכינה, וידוע הכלל שתורה בשמים היא, ובפרט בספיקא דאורייתא שהולכים בכל מקום לקולא.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 2:23 pm
על ידי בן מיכאל
האדמו"ר מערלוי הולך עם תכלת? - לא שמעתי בלתי היום. מה עושים כל חסידיו?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 3:22 pm
על ידי יוצא פוניבז'
בן מיכאל כתב:האדמו"ר מערלוי הולך עם תכלת? - לא שמעתי בלתי היום. מה עושים כל חסידיו?


הוא לבש לחומרא לעצמו ובט"ק.
מי שבעיקר אוחז שם מהתכלת זה בנו הג"ר עקיבא מנחם סופר שליט"א רב ביהמ"ד בב"ב (מח"ס "מנהגי רבותינו והליכותיהם" על רנ"א רעק"א חת"ס ועוד) שלובש בט"ק ובט"ג בפרהסיא.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 3:25 pm
על ידי הורודנאי
מנין כתב:
איש גלילי כתב:
מנין כתב:יש להוכיח שגם מי שלמד את הסוגיא והגיע למסקנה שהארגמון הוא התכלת של מצוה, מ"מ אין עליו לעשות מעשה ולהטיל תכלת.
דהנה המגן אברהם תמה מאוד למה אין תוקעים בחצוצרות בימינו בתענית. דהיינו שהוא הגיע למסקנה שצריך לתקוע ואעפ"כ לא עשה מעשה. (מ"א או"ח וסימנו תקע"ו)

אינני רואה אף צל של טענה מדברי כת"ר. כי לדבריו משמע שהבין שהסיבה שהמ"א לא עשה מעשה, זה פשוט כי ההלכה לא מחייבת ח"ו...

אבל למעשה יש לחלק טובא בין חצוצרות לתכלת, חדא מש"כ סטפנסקי, (ואמנם יש לדחות קצת דבריו, דהסיבה שהיום נוהגים לא להטיל אינה משום הגזירה).

אל תשווה בין רבותינו הראשונים שלא תקעו בחצוצרות. לבין הגדולים' שלא לבשו.
ומלבד זאת עניין התכלת נתון בוויכוח בין הגדולים, וכבר בדורות הקודמים היו רבנים שלבשו תכלת.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 7:24 pm
על ידי ומלאה הארץ דעה את ה
לכבוד הרב מלבב שליט"א:
את מי זה מעניין האם יש תואר מרן או אין?
למעשה מי שרוצה להיסמך על רב שלובש יש לו די והותר..
ולעצם נעניין יש לשורה הראשונה של הרבנים סיבות מוצדקות מאד לא ללבוש כי האחריות על כל התופעות לוואי שאולי יוולדו יהיו על ראשם. מה שאין כן רבנים מהשורה השניה. שיש להם אחריות אבל לא כזו כבדה..

שכחו את הרב חיים רבי שליטא
ואת ר' חיים פנחס שיינבג זצל
ואת הרב יורם סרי
ואת הרב ינון מלאכי
ואת הרב עמאר שתומך
ואת הרב מחפוד שתומך
ואת הרב ובר שנותן אישור לשואליו ללבוש
ואת הרב שרלין
ועוד ועוד

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 7:31 pm
על ידי ומלאה הארץ דעה את ה
קונטרס עם מכתבים מעניינים בעניין התכלת

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 7:32 pm
על ידי אוצר החכמה
אגב שיטפך לא שמת לב שעניין מרן אצל מלבב נכתב באירוניה.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 8:53 pm
על ידי יוֹסֵפֶר
אחר שנענו כאן לקריאה לליקוט שמות הגאונים תלמידי חכמים גדולים המוכרים שמטילים תכלת בציצית,
(חלק שלחו לי בפרטי וחלק עדכנו כאן) עדכנתי בצורה מסודרת, ותמשיכו לשלוח.
(ואל תאמרו מכל המגזרים בחדא מחתא מחתינהו? שהרי חברים כאן מרחבי העולם ומכל גווני הקשת)
רבי יצחק שלמה זילברמן
רבי חיים פנחס שיינברג (הטיל תכלת בכ1% מציציותיו, אבל סו"ס לבש תכלת)
רבי זלמן נחמיה גולדברג
רבי שריה דבליצקי
רבי משה מרדכי קארפ
רבי מאיר מאזוז
רבי עמרם אופמן
רבי נתן רוטמן
רבי ישראל בלסקי
רבי צבי שכטר
רבי יורם סרי
האדמור מערלוי
הרב רומפלר
הרב דוב ליאור
הרב שמואל טל
רבי גרשון מלצר
הרב כץ גאבד ווין בארה״ב
הרב פרבשטיין מחברון
רבי אליהו דוב וואכטפויגל
רבי חיים עוזר בן רבי משה שטרנבוך
רבי חיים קלופט
רבי ברוך גוטמן מב"ב
רבי ישראל לנדא
הרב דב קוק
הרב יצחק מאיר מורגנשטרן
הרב שרלין
רבי חיים רבי
רבי ינון מלאכי
רבי יעקב יוסף
רבי פסח מילר
חתן הגר"נ קרליץ - הרב גרוסברד מכולל חזו"א

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 9:10 pm
על ידי שומר מצווה
חתן הגר"נ קרליץ - הרב גרוסברד מכולל חזו"א,

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 9:13 pm
על ידי תם מה הוא אומר
אם אפשר בבקשה לתת ליד כל שם של רב קצת רקע לדעת מי הוא (מקום, תפקיד, גיל, וכיו"ב). כי לפחות לי, חלק גדול מאד מהנ"ל לא מוכר בכלל.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 11:00 pm
על ידי יוֹסֵפֶר
תם מה הוא אומר כתב:אם אפשר בבקשה לתת ליד כל שם של רב קצת רקע לדעת מי הוא (מקום, תפקיד, גיל, וכיו"ב). כי לפחות לי, חלק גדול מאד מהנ"ל לא מוכר בכלל.

נכון, אפשר שזה יביא תועלת ביוגרפיה קצרה, אף שרובם ככולם מוכרים.
(חלקם שמם מוכר בכל כדור הארץ לענ"ד (כהגרי"ש זילברמן, הגרח"פ שיינברג, הגרז"ן גולדברג, הגר"ש דבליצקי, הגרמ"מ קארפ, הגר"מ מאזוז ועוד) וחלקם מפורסמים לתלמידיהם ושומעי לקחם, ביניהם ראשי קהילות רבני שכונות ואיזורים, ראשי ישיבות וכו'..)
מי שיעשה כן אודה לו

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ג' יוני 25, 2019 11:30 pm
על ידי בתבונה
לא לגלות סודיים, גם אם נדמה שזה ישפיע ציבורית.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יוני 26, 2019 12:19 am
על ידי יוֹסֵפֶר
בתבונה כתב:לא לגלות סודיים, גם אם נדמה שזה ישפיע ציבורית.

למי שלא הבין, כוונתו לא לכתוב 'סוֹדִיִים' כלומר שמסתירים את עובדת היותם לובשים תכלת

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יוני 26, 2019 8:06 pm
על ידי דעת_האברך
אתם בטוחים שהרב שיינברג זצ"ל לבש תכלת.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ד' יוני 26, 2019 9:22 pm
על ידי אב בבינה
דעת_האברך כתב:אתם בטוחים שהרב שיינברג זצ"ל לבש תכלת.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ו' יוני 28, 2019 8:56 am
על ידי דעת_האברך
אב בבינה כתב:
דעת_האברך כתב:אתם בטוחים שהרב שיינברג זצ"ל לבש תכלת? .

יישר כוח על התמונה. זה היה חדש לי! האם גם כשיצא מהבית לבש טלית זו או רק בצנעא?
כמו כן, האם ידוע כמה חוטי תכלת שם בטליתו?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ו' יוני 28, 2019 9:36 am
על ידי קראקובער
חוט אחד פוטר את כל הכרי? ממ"נ, אם אחז שיש חיוב/מצוה למה לא שם בכולם?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ו' יוני 28, 2019 1:53 pm
על ידי ומלאה הארץ דעה את ה
הוא שם ראבד עם קשר גרא

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ו' יוני 28, 2019 2:13 pm
על ידי מנין
אמר לי תלמידו שהרב שיינברג היה מקבל במתנה טליתות וכל טלית שקיבל - לבש. כנראה שהטלית הנ"ל קיבל במתנה עם החוטים.

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ו' יוני 28, 2019 5:26 pm
על ידי לענין
כפי העומד בזכרוני.
ישנה שיטה שאומרת שהלבוש בכמה בגדים שיש בהם ארבע כנפות, סגי ליה מדאורייתא בכך שרק באחד מהם יהיה ציצית.
וכשם שבהלכות מזוזה היתה תפיסה בזמן הראשונים ז"ל שמספיק מזוזה אחת בכניסה הראשית.
אכן?
מישהו יכול לאשר?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ש' יוני 29, 2019 10:00 pm
על ידי אב בבינה
לענין כתב:כפי העומד בזכרוני.
ישנה שיטה שאומרת שהלבוש בכמה בגדים שיש בהם ארבע כנפות, סגי ליה מדאורייתא בכך שרק באחד מהם יהיה ציצית.
וכשם שבהלכות מזוזה היתה תפיסה בזמן הראשונים ז"ל שמספיק מזוזה אחת בכניסה הראשית.
אכן?
מישהו יכול לאשר?

ארחות חיים כמדומה. לא ראיתי את זה בפנים אף פעם אבל כך אני זוכר מהמלבי"ם בארצה"ח.

אגב שמעתי על אחד (ר' גרשון בעס) ששאל רב שיינברג על זה שהוא הולך בתכלת, והוא ענה שזה בטל בשישים...

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: א' יוני 30, 2019 12:42 am
על ידי יוֹסֵפֶר
קראקובער כתב:חוט אחד פוטר את כל הכרי? ממ"נ, אם אחז שיש חיוב/מצוה למה לא שם בכולם?


ותשובתי לדעתי, שלא אחז שזה חיוב, אלא מצווה, ובגדר ספק.

הנוסח ששמעתי שבוע שעבר מנכדו- שהוא שם תכלת באחת הציציות בכדי לצאת ידי כל השיטות.

ואשאלך, לו יצוייר שהיית שומע שעם כל הציציות המגוונות והרבות שלבש בכדי לצאת יד"ח כל השיטות שיש, לא שם תכלת אפילו בציצית אחת, כלום לא היית מרים גבותך בתמיהה רבתי, אחר שחשש לשיטות שלא חששו להם האם לא יחשוש עכ"פ בתור ספק לדעה שזו התכלת, שרבים גדולים וטובים חששו לה, ולו מחמת הספק..

נ.ב. ראה לדוגמא את הסכמת הגרמ"מ קארפ לאחד מספרי התכלת, איך שנזהר ולא כותב שזהו בגדר ודאי, ואעפ"כ ממליץ ללבוש תכלת ולו מחמת הספק. מצו"ב.

עש"ק פר' יתרו שבט תש"ע
בס"ד
הן הרה"ג יראתו קודמת לחכמתו ר' אליהו טבגר שליט"א מפה קרית-ספר, זכה לכתוב מאמרים רבים בענין התכלת, ומסר נפשו על קיום מצוה זו, ולשיטתו אף זכה לגלות החלזון שממנו עושין התכלת ובירר שיטתו בהרחבה במאמרים רבים, ואני לא אוכל להכריע בדבר כי נעלמו ממני מעינות החכמה ובודאי מה שנוגע לגילוי חלזון זה שמבואר במדרשים שנגנז. אך בס"ד רואים שכעת סמוך לביאת משיח צדקנו נתעוררה ביתר שאת התעוררות גדולה בציבור וחשק גדול לקיים מצוה זו או עכ"פ לברר הלכותיה לפרטיהן, וזכות גדול להרהמ"ח שליט"א שהפיץ אור מצוה זו לפרטיה בבירור אמריה, ואף רבים משתוקקים לקיימה בזכותו, ואף שלמעשה מכמה טעמים אי אפשר לחייב ללבוש התכלת כהוראת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א מ"מ בודאי אותם שזכו לברר הלכותיה ויצא להם כן ע"פ בירור פרטיה צריכין לקימה ואין מושג של בושת פנים בקיום ההלכה, וגם מי שחשקה נפשו עכ"פ להדר לקיימה גם אם אין מחוייבין בכך, ואף על צד ספק הרחוק בודאי הידור וחיבוב מצוה יש בזה וגדול שכרו, ולכן אמינא לפעלא טבא יישר, ולחזק ידי ההמ"ח שליט"א שימשיך בהפצת מצות התכלת ובירור הלכותיה לאשורה, ובזכות זה נזכה לקימה בשלמות בביאת משיח צדקנו שיורנו אמיתתה ומאמרה.
וע"ז באעה"ח לכבוד המצוה ולומדיה
משה מרדכי קארפ

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: א' יוני 30, 2019 10:38 am
על ידי הוגה
אב בבינה כתב:
לענין כתב:כפי העומד בזכרוני.
ישנה שיטה שאומרת שהלבוש בכמה בגדים שיש בהם ארבע כנפות, סגי ליה מדאורייתא בכך שרק באחד מהם יהיה ציצית.
וכשם שבהלכות מזוזה היתה תפיסה בזמן הראשונים ז"ל שמספיק מזוזה אחת בכניסה הראשית.
אכן?
מישהו יכול לאשר?

ארחות חיים כמדומה. לא ראיתי את זה בפנים אף פעם אבל כך אני זוכר מהמלבי"ם בארצה"ח.

בית יוסף על או"ח סימן ח
יב,יג (א) ואם יש לו כמה בגדים של ארבע כנפות כולם חייבים בציצית ואם לבשם בבת אחת די להם בברכה אחת ואם מפסיק ביניהם צריך לברך על כל אחת ואחת. זה דבר פשוט בעיני ובארחות חיים (ציצית סי' ד) מצאתי שיש אומרים שאין צריך להטיל אלא בעליון עד כאן, ואני אומר דסברא דחויה היא זו ולית דחש לה.

היכן המקור בהלכות מזוזה?

Re: רבנים בני זמנינו שלובשים תכלת

פורסם: ב' יולי 01, 2019 9:21 pm
על ידי יוצא פוניבז'
בנוגע לגרח"פ. שמעתי שפ"א נקרעה הטלית עם התכלת, והביע את רצונו שיביאו אחרת כמוה תחתיה.