מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

על המתפרצים לעלות בהר ה' ומסיגים גבול שגבלו ראשונים
בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' אוקטובר 18, 2017 1:34 pm

שלח כתב:בוא ונראה את הרשימה של הקוראים לעלות האם הם הרוב ?האם הם כולם רבנים מפורסמים בעלי שם עולמי בפסיקה?
למשל מול המתנגדים ,שכל הרבנים בעולם נגדם הם חיפשו קשה וזה מה שהם הצליחו להביא, בוא ונשאל כמה רבנים בכרוז הזה הם בסדר גודל של הרב שך זצל או הרב אברהם שפירא זצל או הגרשז אוירבאך זצל או הגרח קנייבסקי שליטא או הרב נבנצאל שליטא או הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא או הרב בן ציון אבא שאול זצל או הרב הציץ אליעזר זצל או הרב שטרנבוך שליטא או הגריש אלישיב זצל או הרב הסטיפלר זצל וכו אז ברור מה המציאות כיצד אפשר לסבור אחרת?????????????????


הרב שלח היקר,
כפי שכבר הוסבר כו"כ פעמים, הרדב"ז התיר ומי הוא זה בדורותינו שיחלוק על הרדב"ז?
ויודגש, שאני הקטן אינני עולה להר הבית (ואף פעם לא אמרתי לאדם כלשהו לעלות, אלא ללמוד היטב את הסוגיא ואז לשאול את רבו), מסיבות שפרטתי באשכול אחר

שלח
הודעות: 1536
הצטרף: ד' אפריל 03, 2013 11:16 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי שלח » ד' אוקטובר 18, 2017 2:02 pm

בברכה המשולשת כתב:
שלח כתב:בוא ונראה את הרשימה של הקוראים לעלות האם הם הרוב ?האם הם כולם רבנים מפורסמים בעלי שם עולמי בפסיקה?
למשל מול המתנגדים ,שכל הרבנים בעולם נגדם הם חיפשו קשה וזה מה שהם הצליחו להביא, בוא ונשאל כמה רבנים בכרוז הזה הם בסדר גודל של הרב שך זצל או הרב אברהם שפירא זצל או הגרשז אוירבאך זצל או הגרח קנייבסקי שליטא או הרב נבנצאל שליטא או הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא או הרב בן ציון אבא שאול זצל או הרב הציץ אליעזר זצל או הרב שטרנבוך שליטא או הגריש אלישיב זצל או הרב הסטיפלר זצל וכו אז ברור מה המציאות כיצד אפשר לסבור אחרת?????????????????


הרב שלח היקר,
כפי שכבר הוסבר כו"כ פעמים, הרדב"ז התיר ומי הוא זה בדורותינו שיחלוק על הרדב"ז?
ויודגש, שאני הקטן אינני עולה להר הבית (ואף פעם לא אמרתי לאדם כלשהו לעלות, אלא ללמוד היטב את הסוגיא ואז לשאול את רבו), מסיבות שפרטתי באשכול אחר


דעת הרדבז ידועה טוב מאוד לרשימת הרבנים,וכידוע לכבודו , לפוסק גדול בעם ישראל יש שיקולי פסיקה רחבים וזה שאתה רואה שרוב מניין ורוב בניין עם ישראל החליט שלא עולים, זה לא במקרה,וברור בכללי פסיקה ששיקולי הפוסקים הגדולים הם המכריעים בכל ההלכות ,ואם כל הכבוד לכרוז אין ברשימה זו של הכרוז את סדר גודל הפוסקים הנצרך להכרעה לאומית כלל ישראלית,אבל אתה מאלץ אותי להביא משם שמות, אז לדוגמא הרב שלמה ריסקין יקבע בעניני הר הבית?הרב אייל יעקובוביץ יקבע בעניני הר הבית?הרב אלישמע כהן יקבע בעניני הר הבית?וכו תהיו קצת רציניים תביאו שמות כמו הגרד ליאור אבל מה לעשות אין לכם ותו לא מידי(לא התכוונתי נגדך אלא להסברת העניין)וגם להגיד שכל הרבנים בעולם לא יודעים על שיטת הרדבז כמדומני בלשון המעטה שזה לא נכון

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' אוקטובר 18, 2017 2:28 pm

שלח כתב:
בברכה המשולשת כתב:
שלח כתב:בוא ונראה את הרשימה של הקוראים לעלות האם הם הרוב ?האם הם כולם רבנים מפורסמים בעלי שם עולמי בפסיקה?
למשל מול המתנגדים ,שכל הרבנים בעולם נגדם הם חיפשו קשה וזה מה שהם הצליחו להביא, בוא ונשאל כמה רבנים בכרוז הזה הם בסדר גודל של הרב שך זצל או הרב אברהם שפירא זצל או הגרשז אוירבאך זצל או הגרח קנייבסקי שליטא או הרב נבנצאל שליטא או הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא או הרב בן ציון אבא שאול זצל או הרב הציץ אליעזר זצל או הרב שטרנבוך שליטא או הגריש אלישיב זצל או הרב הסטיפלר זצל וכו אז ברור מה המציאות כיצד אפשר לסבור אחרת?????????????????


הרב שלח היקר,
כפי שכבר הוסבר כו"כ פעמים, הרדב"ז התיר ומי הוא זה בדורותינו שיחלוק על הרדב"ז?
ויודגש, שאני הקטן אינני עולה להר הבית (ואף פעם לא אמרתי לאדם כלשהו לעלות, אלא ללמוד היטב את הסוגיא ואז לשאול את רבו), מסיבות שפרטתי באשכול אחר


דעת הרדבז ידועה טוב מאוד לרשימת הרבנים,וכידוע לכבודו , לפוסק גדול בעם ישראל יש שיקולי פסיקה רחבים וזה שאתה רואה שרוב מניין ורוב בניין עם ישראל החליט שלא עולים, זה לא במקרה,וברור בכללי פסיקה ששיקולי הפוסקים הגדולים הם המכריעים בכל ההלכות ,ואם כל הכבוד לכרוז אין ברשימה זו של הכרוז את סדר גודל הפוסקים הנצרך להכרעה לאומית כלל ישראלית,אבל אתה מאלץ אותי להביא משם שמות, אז לדוגמא הרב שלמה ריסקין יקבע בעניני הר הבית?הרב אייל יעקובוביץ יקבע בעניני הר הבית?הרב אלישמע כהן יקבע בעניני הר הבית?וכו תהיו קצת רציניים תביאו שמות כמו הגרד ליאור אבל מה לעשות אין לכם ותו לא מידי(לא התכוונתי נגדך אלא להסברת העניין)וגם להגיד שכל הרבנים בעולם לא יודעים על שיטת הרדבז כמדומני בלשון המעטה שזה לא נכון


את דברי הרדב"ז לא הבאתי כהכרעה או כי נשמטו מהגדולים (הם בהחלט כן נשמטו מהרבה מהכותבים הזוטרים אלו, כידוע) אלא כדי להסביר על מה סומכים הרבנים החתומים על ההיתר, דהיינו, שאין הרדב"ז (ודעימיה בכל הדורות) צריך להסכמות של גדולי הדורות שאחריו, ודלא כדברי כת"ר.
מובן מאליו, שלא הכרעתי דבר בזה, ודעתי הדלה ברמה המעשית אינה מעלה ואינה מורידה.
מכיוון שאני הקטן אינני מהעולים, ומכיוון שאני מסכים עם כת"ר בעניין הגדרת מי יכול לפסוק במה (ונכב"ב ומחוצה לו) הרי שאפרוש מדיון זה.

שלח
הודעות: 1536
הצטרף: ד' אפריל 03, 2013 11:16 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי שלח » ד' אוקטובר 18, 2017 3:17 pm

לא אמרתי שהרדבז צריך הסכמה והוא ענק בתורה,כל מה שרציתי להגיד שאם אנו שואלים האם לעלות להר הבית, אין להסתמך כלל על הכרוז הזה בגלל שהשמות המופיעים בו אינם בסדר הגודל הנצרך, וחוץ מהגרד ליאור ועוד כמה רבנים אין בשמות האלו כלל וכלל כח של כרוז שהוא בעל משמעות הלכתית פסיקתית והשמות מדברים בעד עצמם ,אני בא להגיד שאם רוצים להוציא כרוז לציבור זה צריך להיות כרוז רציני ובגלל שאנו רואים כמה שמות שאינם בסדר גודל הנצרך כי באמת אין רבנים גדולים שבעד, הרי כרוז זה בטל מעיקרו ונשאר רק כרוז של הגרד ליאור שקורא לעליה נגד כל העולם כולו, וברור שהגרד ליאור הוא ענק בתורה אבל אינו יכול לפסוק נגד כל העולם כולו,וכל דמיון הכרוז שכאילו מתחברים אליו עוד עשרות רבנים זה דמיון שאין לו על מה לסמוך,וזוהי הטעיה של הציבור שכאילו יש עשרות רבנים ,מתי שמדובר ברב גדול אחד באמת ועוד כמה אבל אינם בשיעור קומתו כידוע, ולכן אני סובר שיש בכרוז זה הטעיה של הציבור, ולכן מה שנשאר זה הכרוזים של כל גדולי ישראל שאסרו ואין כח שיכול להיות נגדם בכמות ואיכות,ונזכיר עוד שמות,הרב חיים רטיג יכול לקבוע בעניני הר הבית?הרב חיים לויק יכול לקבוע בעניני הר הבית?הרב אבי גיסר יכול לקבוע?הרב אוריאל גנזל יכול לקבוע בעניני הר הבית?האם הם בשיעור קומה של פוסקים בעלי שם עולמי כגריש אלישיב זצל למשל?ברור שלא והם גם יסכימו איתי אז למה הם חתומים על הכרוז?ברור כדי ליצור מראית עיין של הרבה רבנים,ולכן אני טוען שכרוז זה מטעה את הציבור,למשל יש כרוז אחר שבהחלט אפשר להגיד שהוא ברמה אחרת למשל פה,האם זה ברור לכולם שהכרוז הזה הוא הרבה יותר חזק למשל?ברור שכן אז אני לא מבין בכלל מה המחלוקת?מחלוקת זה בין שווים אבל מחלוקת זו ברור שהרוב נגד
קבצים מצורפים
מכתב2נגד.pdf
(1014.19 KiB) הורד 433 פעמים

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ה' אוקטובר 19, 2017 12:39 pm

,אתה בא להגיד שאם רוצים להוציא כרוז לציבור זה צריך להיות כרוז רציני ובגלל שאנו רואים בכרוזי ימינו נגד העליה רק כמה שמות שאינם בסדר גודל הנצרך כי באמת אין רבנים גדולים שנגד בגלל שאנו רואים כמה שמות שאינם בסדר גודל הנצרך בוא ונשאל האם יש מרבנים שהצליחו לגייס מורא מקדש מישהו בסדר גודל של הגרח קנייבסקי שליטא.
אגב ר' יצחק למשל ממש לא בליגה
הרי בדברי הרב שך והסטייפלער כתוב שאפשרי גם היום מצד הדין לעלות לחלק מהר הבית, אלא שעקב חשש של חילול ה' שהיה בזמנו שאז חששו שבכך יגרום שאחרים יעלו למחנה שכינה בטומאה, אבל חלילה לא התכוונו לשנות את ההלכה
אז מהיכי תיתי לאסור

אדרבה רבנים בסדר גודל הנצרך כמו הגר"ח קנייבסקי בטח כבר הלכו לשאול לענ"ד בשאלה לגבי טמא מת הטהור מטומאה היוצאת מן הגוף שעולה להר הבית במרחקים המתאימים מכיפת הזהב זו שמופיעה בב"ח רדב"ז חת"ס וכו' וכו' שהיא מחנה שכינה, לא תשמע שעובר לא על איסור מדאורייתא ולא על איסור מדרבנן חלילה.

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » א' דצמבר 17, 2017 2:20 pm

חוברת 2 של ארגון מורא מקדש
קבצים מצורפים
כריכה.pdf
(1.71 MiB) הורד 342 פעמים
חוברת.pdf
(3.98 MiB) הורד 559 פעמים

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » א' מרץ 25, 2018 3:50 pm

חוברת 3 של ארגון מורא מקדש
קבצים מצורפים
חוברת 3 של ארגון מורא מקדש.pdf
(3.6 MiB) הורד 498 פעמים

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מרץ 25, 2018 5:40 pm

טוב כתב:חוברת 3 של ארגון מורא מקדש


בחוברת המודפסת שראיתי עמוד השער היה שונה קצת.
האם הוציאו מהדורה מתוקנת?

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » ב' מרץ 26, 2018 11:47 am

בברכה המשולשת כתב:
טוב כתב:חוברת 3 של ארגון מורא מקדש


בחוברת המודפסת שראיתי עמוד השער היה שונה קצת.
האם הוציאו מהדורה מתוקנת?


שאלתי ואמרו שלא מוציאים מהדורה מתוקנת בדפוס, יש רק בקובץ

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' מרץ 26, 2018 1:28 pm

טוב כתב:
בברכה המשולשת כתב:
טוב כתב:חוברת 3 של ארגון מורא מקדש


בחוברת המודפסת שראיתי עמוד השער היה שונה קצת.
האם הוציאו מהדורה מתוקנת?


שאלתי ואמרו שלא מוציאים מהדורה מתוקנת בדפוס, יש רק בקובץ


ייש"כ

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' מרץ 26, 2018 11:08 pm

1. ממכתבו של הר' קורן פורסם כבר בעבר בפורום זה לפני כשנה (נראה לי ע"י קו ירוק) וכבר נטחן עד דק .
כל מי שיש לו אפילו מעט ידיעות בלשונות חכמים היה צריך להבין שמדובר במודעה שמטרתה היא מגדר מילתא... ולמעשה ההנחה שמדובר במגדר מילתא מפורשת בדבריהם של כמה מן החכמים שכתבו אז בזה בספריהם, אף כי לא הזכירו זאת בכרוז.

והוא מרחיב שם שמה שהרבנים שאמרו בעבר לא לעלות להר הבית כוונתם הייתה בתור מגדר מילתא על אף שמצד הדין שייך לעלות, ומאריך שם שמותר גם לסלף את ההלכה לצורך מגדר מילתא (סילוף זה עיקר פעילות הארגון מורא מסגד ותומכיהם)
לציין שלכאורה במצב ימינו הטעמים של מגדר מלתא לא שייכים ואדרבה בימינו ששיך חידוש העבודה חייבים אנו יותר לדאוג שזה יתאפשר.
2. לגבי עליית בני היישוב הישן - הרב יעקב רוזנטל מחיפה (ע"פ עדות בני ותלמידו הרב עמר), עלה לפני קום המדינה להר הבית עם כמה מרבני היישוב הישן להר הבית (כפסק הרדב"ז).

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' אפריל 12, 2018 8:20 am

נתבקשתי להעלות את מאמרו של הגאון הצדיק רבי עידוא אלבה שליט"א
קבצים מצורפים
תגובה למאמרי הרב וולפסון והרב אליאש.docx
(18.32 KiB) הורד 261 פעמים

קו ירוק
הודעות: 5795
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אפריל 15, 2018 10:08 pm

בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי להעלות את מאמרו של הגאון הצדיק רבי עידוא אלבה שליט"א

השכתוב בדעת הרבנים מקומם מאוד.

קו ירוק
הודעות: 5795
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אפריל 15, 2018 10:16 pm

בתבונה כתב:לציין שלכאורה במצב ימינו הטעמים של מגדר מלתא לא שייכים ואדרבה בימינו ששיך חידוש העבודה חייבים אנו יותר לדאוג שזה יתאפשר.

סליחה על ההשוואה אבל זה מזכיר לי את ההתנסחות ה'מקצועית' והמתפלפלת של השופטת פוזזנסקי כץ, למה מותר היה לה לסגור דיל עם התובע המשטרתי בחקירתו של אילוביץ', ולמה ברור שהצדק עמם..
מה שנראה לכל העולם כשחיתות נראה להם כנכון לחלוטין. לך תסביר להם שמשהו פגום אצלם

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי המעיין » א' אפריל 15, 2018 10:18 pm

קו ירוק כתב:
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי להעלות את מאמרו של הגאון הצדיק רבי עידוא אלבה שליט"א

השכתוב בדעת הרבנים מקומם מאוד.


מקומם אותך השכתוב בדעת הרצי"ה? לא שזה מפריע לי אבל זה מפתיע.

קו ירוק
הודעות: 5795
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אפריל 15, 2018 11:00 pm

מקומם איך מעיילי פילא דקופא דמחטא, לא משנה של מי ומה

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' אפריל 16, 2018 12:32 am

בתבונה כתב:
לציין שלכאורה במצב ימינו הטעמים של מגדר מלתא לא שייכים ואדרבה בימינו ששיך חידוש העבודה חייבים אנו יותר לדאוג שזה יתאפשר.
2. לגבי עליית בני היישוב הישן - הרב יעקב רוזנטל מחיפה (ע"פ עדות בנו ותלמידו הרב עמר), עלה לפני קום המדינה להר הבית עם כמה מרבני היישוב הישן להר הבית (כפסק הרדב"ז).

קו ירוק כתב:זה מזכיר לי את ההתנסחות ה'מקצועית' והמתפלפלת של השופטת פוזזנסקי כץ, למה מותר היה לה לסגור דיל עם התובע המשטרתי בחקירתו של אילוביץ', ולמה ברור שהצדק עמם..

ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות

קו ירוק
הודעות: 5795
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' אפריל 16, 2018 9:57 am

בתבונה כתב:ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות

היתפאר הגרזן על החוצב ???
כבר חדלת מהתבייש מכתוב דעותיך ברבים בכל במה אפשרית, עדי כדי שסבור הינך שליצנותא דעבודה זרה היא חטא ועוול - כי איך אפשר לצחוק מעבודה זרה

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אפריל 16, 2018 10:38 am

למה זה ליצנותא דעבודה זרה כל דבר שהוא איסור נקרא ע"ז?

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 16, 2018 11:25 am

קו ירוק כתב:מקומם איך מעיילי פילא דקופא דמחטא, לא משנה של מי ומה


אחרי בקשת המחילה, קשה לומר זאת, בהתחשב בעובדה שהגהמ"ח שליט"א הוא אחד מפארי גידולי בית מדרשו של רבינו הרצי"ה זצ"ל, גדלותו בעיון התורה ובפסיקת הלכה למעשה ידועה ומפעימה, ויושר מבטו ייחודי (והוא אף שילם על כך מחיר אישי כבד, כידוע)
(אגב, הוא גם חתנו של אחד מתלמידיו המקורבים ביותר של רבינו זצ"ל, ה"ה הרב הצדיק יאיר אוריאל זצ"ל)

(גילוי נאות: זכיתי להיות ידידו של הגאון הצדיק רבי עידוא אלבה שליט"א)

קו ירוק
הודעות: 5795
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' אפריל 16, 2018 12:03 pm

אוצר החכמה כתב:למה זה ליצנותא דעבודה זרה כל דבר שהוא איסור נקרא ע"ז?

כמובן לא היתה כוונתי לעבודה זרה במשמעותה ההלכתית, אלא לדעה זרה (שכיניתיה כך בגלל המשקל 'ליצנותא' שהזכיר המתלוצץ). ודברי במקומם עומדים, וחבל שכך עינינו רואות.

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' אפריל 16, 2018 3:10 pm

אוצר החכמה כתב:למה זה ליצנותא דעבודה זרה כל דבר שהוא איסור נקרא ע"ז?

מן דאשכחון מיסמוך סמכון הא דלא אשכחון מסמוך עבדוניה משום ע"ז.
(בלה"ק- היות והאיסור לא הוסמך על שום איסור -הוא הוסמך על איסור ע"ז)

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אפריל 16, 2018 3:21 pm

אני התכוונתי פשוט.
הגמרא במגילה אומרת שכל ליצנותא אסירא בר מליצנותא דע"ז. כך שאם דבר אינו ע"ז אסור להתלוצץ עליו.
אבל איני יודע מה הגדרים בזה ואם כל לגלוג קל מיקרי לצנותא שאסירא.

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' אפריל 16, 2018 3:35 pm

אוצר החכמה כתב:אני התכוונתי פשוט.
הגמרא במגילה אומרת שגכל ליצנותא אסירא בר מליצנותא דע"ז. כך שאם דבר אינו ע"ז אסור להתלוצץ עליו.
אבל איני יודע מה הגדרים בזה ואם כל לגלוג קל מיקרי לצנותא שאסירא.

1. חוץ מהשקפה לרעה אין בזה שום איסור,
2. ע"ז היא חטא שעיקרו השקפה,
3. לפיכך כל עבירה שהיא השקפת ההמון גרידא, דנו אותה משום תולדה דע"ז.
נערך לאחרונה על ידי בתבונה ב ב' אפריל 16, 2018 3:42 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

קו ירוק
הודעות: 5795
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' אפריל 16, 2018 3:38 pm

ישחקו הנערים לפנינו???
גם העבודה זרה של הלאומיות ע"ז היא..
ומלגלג על רבנן הוא אפיקורוס.
ומי שאיבד את הבושה לעשות זאת בריש גלי - עאכו"כ

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » ה' מאי 03, 2018 7:41 pm

חוברת מורא מקדש מס 4
קבצים מצורפים
חוברת מורא מקדש מס 4.pdf
(1.77 MiB) הורד 552 פעמים

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' מאי 03, 2018 8:24 pm

הנושא המרכזי של החוברת הוא מה בדיוק סבר הרצי"ה ואולי גם הרב קוק כך שזה לא בדיוק בתחומי התעניינותי. מכל מקום ברפרוף על החוברת ראיתי את הקטע התמוה הזה.

למשל, בשנת תשמ“ב הגיעה לארץ קבוצה של גוים, ובידיהם מכשיר המסוגל לזהות מה שנעשה
מתחת לפני הקרקע. הם בדקו בעזרת המכשיר את הפירמידות שבמצרים, ולאחר מכן את הנעשה
בקרקעית מערת המכפלה, ולאור הצלחתם שם ביקשו לגלות היכן טמונים כלי המקדש. הרב
אישר להם להיכנס ולבדוק, אך לתדהמתם המכשירים לא פעלו. ניסו שוב ושוב, אך ללא הצלחה.
הרב הסיק מכך שאין זאת אלא השגחה אלקית. טרם הגיע הזמן ועדיין לא הוכשרה השעה.


יש כזה מכשיר??

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי לייטנר » ה' מאי 03, 2018 10:09 pm

לא קראתי את הקובץ הנ"ל.
שאלת: 'האם יש גלאי מתכות שיכול לזהות גם חללים ריקים באדמה?' ?!

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' מאי 03, 2018 10:24 pm

נגיד כך.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי לייטנר » ה' מאי 03, 2018 10:35 pm

אז התשובה חיובית
מצרף קישור שעלה לי בראש רשימת חיפוש
http://www.eitan-detectors.co.il/shop/% ... 7%AA-makro

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' מאי 03, 2018 10:45 pm

למה הוא לא מוצא מנהרות של החמס?

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » ה' נובמבר 29, 2018 1:43 pm

עכשיו ראיתי שיצא חוברת מספר 5
קבצים מצורפים
מורא מקדש גיליון 5 - חדש-כסלו תשעט.pdf
(4.35 MiB) הורד 462 פעמים

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » ה' נובמבר 29, 2018 6:25 pm

גם קיבלתי מאנשי ארגון מורא מקדש ,שמי שרוצה את החוברות שיצאו למייל, ודברים נוספים נגד עליה להר הבית
שישלח
בקשה למייל
mikdashitira@gmail.com
ויקבל באופן אוטומטי גליונות ומקדשי תיראו ועוד דברים

לבי במערב
הודעות: 9205
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי לבי במערב » ה' נובמבר 29, 2018 9:19 pm

אוצר החכמה כתב:למה הוא לא מוצא מנהרות של החמס?

כך אכן מגלים אותם (אם-כי מדובר, מסתמא, במכשיר מעט שונה).
גם מכון "אהלי צדיקים" [להגנת, שימור והצלת קברי הצדיקים - ובמיוחד בחו"ל, ובפרט באירופה] משתמש במכשירים כגון אלו.

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » א' דצמבר 02, 2018 7:31 pm

לבי במערב כתב:
אוצר החכמה כתב:למה הוא לא מוצא מנהרות של החמס?

כך אכן מגלים אותם (אם-כי מדובר, מסתמא, במכשיר מעט שונה).
גם מכון "אהלי צדיקים" [להגנת, שימור והצלת קברי הצדיקים - ובמיוחד בחו"ל, ובפרט באירופה] משתמש במכשירים כגון אלו.

לפי אתר המכירות דלהלן המכשיר מגלה עד לעומק של בין 2-3 מטר, וצע"ג
https://www.metaldetector.com/makro-jeo ... gjEALw_wcB

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » א' דצמבר 02, 2018 9:16 pm

טוב כתב:עכשיו ראיתי שיצא חוברת מספר 5

בחוברת מורא מקדש
א. מה שכתבו בשם הרב מרכי אליהו, התקשיתי אמאי לא הביאו את דעת בנו המפורסם יותר הרב שמואל אליהו?! וצע"ג.
ב. מובא שם מכתבו של הגאון הרב שריה דביליצקי התומך עקרונית באפשרות לקרבנות בזה"ז, וצ"ע שהרי בשם הגר"ש נדל שליט"א התפרסם שכל הטענות שלא להקריב קרבנות בזמן הזה, הוא בגלל שכולם מבינים שזה שיגעון? ויש ליישב שהגר"ש דביליצקי לשיטתו שהלך עם התכלת, שגם כולם מבינים שהוא שגעון שצריך לדחות.

ג. נטען בחוברת שם שלשיטת הר"ש ודעימיה במידות רפ"ב שרובו בדרום הולך על הלשכות אין הוכחה שהמקדש לא בדרום מזרח הר הבית, והכל בכלל ספק מקום המקדש.
1. אמנם כתב בעל הר המוריה (ביה"ב פ"ה ה"ו) שהמשנה שרובו בדרום ממשיכה מקום משהיה רוב מידתו שם היה רוב תשמישו, ואם שרוב שטח הר הבית הוא במקום שהיה רוב הלשכות, ולכן כתב שפי' הרמב"ם והר"ש קרובים להיות שווים, וא"כ קשה לומר שלפי' הר"ש אין הבדל בין הדרום לשאר, ולא התייחסו לטענה זו דהיינו דברי הר המוריה?
2. מה עם המסורת וההוכחות הטופוגרפיות למקום המקדש?


3. יש מקור ברור נוסף שרוב הר הבית הפנוי הוא מזרחית דרומית ,
ביומא (יב ע"א) וזבחים (נג ע"ב) מבואר שהעזרות הלשכות והר הבית בנחלת יהודה, (עזרות, ברש"י שם – עזרת נשים, י"א אמה עזרת ישראל י"א אמה עזרת כוהנים) ושם בזבחים בזבחים מצוינות שתי נקודות גבול ממזרח עד יסוד המזבח המזרחי ומדרום עד היסוד המזבח הדרומי, ונחלת בנימין הוא האולם ההיכל וקוה"ק. וכן בתיאורי נחלת השבטים ע"פ יהושע, יוצא שנחלת יהודה נמצאת ככלל דרומית לבנימין ובאזור הצד המזרחי לירושלים גם הצד המזרחי הוא נחלת יהודה, וכן עיר דוד בחלק הדרומי מזרחי בירושלים המקודשת. וכתוב בגמ' שכל הר הבית הפנוי שמחוץ לעזרות הוא בנחלת יהודה שממוקמת דרומה ומזרחה לבנימין זאת אומרת שלפחות רוב השטח הפנוי של הר הבית הוא בדרום ובמזרח ההר.
וגם אם נדחוק בגמ' ונפרש שרק מעט יותר מ-50% מהשטח הפנוי בהר הבית הוא של יהודה שנחלתו דרומית ומזרחית יצא שלא יכול להיות שהמקדש הוא בקצה הדרום מזרחי של ההר שאז רוב השטח הפנוי בהר הוא צפוני מערבי להיכל ולמזבח ששם כבר נחלת בנימין, עם יסוד זה שלפחות מחצית ההר בנחלת יהודה אמנם ניתן לומר שלא ברור כמה מזה בדרום וכמה במזרח אמנם כל הקטנה של שטח ההר הפנוי ממזרח תגרור בהכרח שיש שטח הר הבית פנוי גדול יותר מדרום ולהפך כל הקטנה של השטח בדרום תגרור הגדלה של השטח ממזרח, וכך ניתן לחשב שטחים בהר הבית שוודאי פנוי, מזה מחושב באריתמטיקה די פשוטה קו מתמטי אלכסוני שלא יתכן שגבול החיל יגיע אליו, אלכסון זה יוצר משולש בקצה הדרום מזרחי של ההר בין הנקודה במזרח ההר - 180.7 אמות צפונית לפינה הדרום מזרחית במזרח ההר, לבין הנקודה בדרום ההר במרחק 127.01 אמה מערבית לפינה הדרום מזרחית, המשולש הנ"ל בדרום מזרח ההר שטחו > 11476 אמות ריבועיות, השטח פנוי כיום ואולי אנשי מורא מקדש ירצו להקים שם בית כנסת סגור עם כניסה חיצונית להר?! (כל זה בלי שום דבר נוסף בלי חישובי טופוגרפיה בלי טענות מהמסורת, ובלי להסתמך כלל על יוסף בן מתתיהו, ואפילו בלי הטענה שלא יתכן שהמקדש עצמו הגיע לחומות הר הבית)
ב. אם ניקח בחשבון את זה שלא יתכן שהמקדש מגיע עד חומת הר הבית ושהיו בהר הבית לשכות מחוץ למקדש ושגם הם גם רובם היו בנחלת יהודה ונקח בחשבון את הסטוים שהקיפו את כל הר הבית וניקח בחשבון את תיאוריו של יוסף בן מתתיהו על הסטווים וההר, אז השטח המחושב יגדל הרבה . ואם לא נתכחש להוכחות הטופוגרפיות שבעצם הם גם המסורת אז כבר לא יהיה צורך לכל חישובי השטחים הנ"ל.

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » ה' דצמבר 13, 2018 4:45 pm

לבתבונה ,אבי קלמן ראה את דבריך לפני כמה זמן והוא מוסר לך את תגובתו הבאה




ב"ה
לכב' הרב 'בתבונה',
חנוכה שמח ומרומם!

כ"ת העיר כמה הערות (ומן הדין היה שלא להתייחס לראשונה ולשנייה, מפני שאינן מתאימות לגברא רבה דכוותיה, ונכתבו ע"י תלמיד טועה. ולא השבתי אלא להסיר לזות שפתיים כאילו אין מה לענות).

א. הרב שמואל אליהו שליט"א הוא ת"ח גדול ונכבד, שאיננו זקוק כלל לדידי ולדכוותי, ודרכו לעיתים לעודד את העלייה להר הבית, אע"פ שאומר להדיא שאביו אסר את העלייה להר הבית. ואפשר להציע כמה מהלכים בביאור שיטתו (למשל, דרכו לעודד כ"א ההולך לפי רבותיו, גם אם לדידו זו טעות; חולק על אביו, ומפני כבודו לא אומר זאת; סובר שהגר"ד ליאור הוא 'מנהיג הדור', ואין לערער אחר סמכותו; ועוד). מ"מ כל זאת לא מענייננו, אלא בירור עצם שיטת אביו הראשון לציון הגר"מ אליהו זצ"ל, וכמדומה שבזה אין מחלוקת שהגרמ"א (לפחות מאז שכיהן כרב ראשי) אסר את העלייה להר הבית.
(אין טעם לצטט מדברי הרב שמואל אליהו שליט"א במסגרת זו, משום שאז יטענו שעלינו לצטט את דבריו במלואם, ובזה נחרוג מכוונתנו להעמיד מקחו של צדיק ולברר את התנגדותו הנחרצת של הגר"מ אליהו זצ"ל לעלייה להר הבית, כפי שהבאנו מדבריו בכתב ובע"פ [- המוקלטים], ומעדויות תלמידיו).
ב. לא הבנתי את הטיעון (ובכלל, מי הזכיר ומתי את הגר"ש נדל שליט"א, ואמאי רמית גברא אגברא?).
לעצם העניין, אני סבור שחוסר היכולת המציאותי וההלכתי הוא מושגח משמים ומותאם לחוסר היכולת הרוחנית, לחוסר השייכות למדרגה עליונה ונשגבה זו. ולכן, נדרשים הבירור והבדיקה ההלכתיים והמציאותיים לבדוק אם ביכולתנו להקריב קרבנות (או לפחות חלק), אבל לא נבהל אם לא, אלא נבין שתפקידנו איננו 'לפתור' את כל 'הבעיות' בפתרונות קסם ואחיזת עיניים (כדוגמת הכרעות שלא לפי כללי ההלכה הרגילים, וכד'), אלא לשוב בתשובה, להתרומם ולרומם את העם כולו לשייכות למדרגת המקדש והנבואה, ואז ממילא יהיה סיוע משמים להשתדלותנו, וכל ה'בעיות' ייעלמו ואינן.
(אגב, לשם הדייקנות, למיטב ידיעתי, הגר"ש דבליצקי זצ"ל לבש רק טלית קטן עם תכלת, ולא טלית גדול. ושמעתי בזה שמועות מידי"נ הרל"ב נר"ו, ששאלו ע"ז, ואכמ"ל.)

ג. ולטענות הענייניות:
1. דברי 'הר המוריה' הם סברא הגיונית ומתקבלת, אך לא מחוייבת (ואפשר שכוונת המשנה במילים "מקום שהיה רוב מדתו שם היה רוב תשמישו", שבצד שהיה רוב בניין הלשכות, היו ג"כ הלשכות השימושיות יותר. ואל"כ מדוע דחקו לפרש שלא כר"מ, שזו פשטות הלשון). ובכדי להקל בחשש כרת נדרשת פרשנות מחוייבת ומוכחת, ולא די בפרשנות אפשרית וסבירה.
2. הייתה התייחסות מפורשת לדברים בעמ' 23-24. (לגבי ה'מסורת' הדברים נידונו רק בקצרה, ועוד חזון למועד בעזה"י).
3. כ"ת פירש פירוש מחודש בביאור הברייתא (יומא יב.): "מה היה בחלקו של יהודה - הר הבית, הלשכות והעזרות. ומה היה בחלקו של בנימין - אולם, והיכל, ובית קדשי הקדשים. ורצועה הייתה יוצאה מחלקו של יהודה ונכנסת לחלקו של בנימין, ובה היה מזבח בנוי". – ודאי שאין הכוונה שהאולם וההיכל היו 'מובלעת' של בנימין, המוקפת מכל צד ע"י שטחו של יהודה. לכן, כבודו פירש שרוב שטח העזרות והר הבית היה של יהודה, אך מיעוטו (ממערב ומצפון) היה של בנימין.
אך רש"י פירש שהכוונה שהנכנס ממזרח ומהלך פנימה (= מערבה), נכנס לחיל, לעזרת נשים, לעזרת ישראל ולעזרת כהנים (י"א אמה עד המזבח) וכל שטח זה הינו של יהודה, אך לא כתוב כלל אם המקדש נמצא במרכז הר הבית, בצפון, בדרום, במערב או במזרח (שמעתי מח"א נר"ו).
4. אכן, לא סביר (ודחוק בפשטות המקורות) לומר שהמקדש הגיע ממש עד כותלי הר הבית, ולכן, אם אדם יהלך צמוד לכותלי המתחם, כנראה שלא יכנס לשטח המקדש (לבד משיטת הרדב"ז בתשובה תרצא, וידוע מה שביאר הרב זלמן קורן שליט"א שהרדב"ז סבר שכותל הר הבית המערבי התלכד עם כותל העזרה המערבי, והאריך בזה ב'מעלין בקודש' ל, ואכמ"ל). וע"ז בצדק הזכיר כבודו את דברי יוסף בן מתתיהו אודות הסטווים. אך לא זה הנושא, שכן העולים להר הבית, גם 'המחמירים', לא הולכים בתוואי זה, ותוואי זה לא יסייע למטרותיהם (לחזק את הריבונות היהודית במתחם), כי מדובר על הליכה ממש בצמוד לכותלי המתחם (ולא להתרחק מהם יותר מ-15 מטר, גם אם ישנו בניין הצמוד לחומות).

יהי רצון שקדושת ימי החנוכה תרוממנו להגביר גבורתנו, להעצים נאמנותנו לתורה שבע"פ ולהתמלא במסירות נפש למען רבש"ע, עמו ותורתו!
בברכה רבה, אבי קלמן

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » א' פברואר 24, 2019 4:06 am

לגבי הטענות ה"לא ענייניות" אני מסכים איתך שמן הדין היה שלא יעלו בפורום נכבד זה כלל , אמנם הם עלו היות ודא עקא החוברת של מורא מקדש מבוססת על טענות אלו וכדי להסיר לזות שפתים כדבריך
1. הרב עובדיה יוסף והרב אליעזר ולדנברג פסקו הלכה למעשה שאבן שתיה היא הצ'כרא ואף נהגו כך מעשה בעצמם. כך על פי הרב זלמן קורן במאמרו במעלין בקודש ל (אלול תשע"ה) תשובת הרדבז על כניסה לעליות סביב הר הבית - מבוא פרשנות חקר ועיון (עמודים 110 -113) להלן קישור https://asif.co.il/wpfb-file/54-pdf-6/
במאמרו הנ"ל הוא מתאר את האולם שבשער וורן שנחשף בכ' תמוז תשמ"א הוא מתאר אולם מתחת לקרקע שנכנס בעומק הר הבית האולם נכנס לעומק של 27 מטר מזרחה לכותל המערבי, והמשכו הוא פתח בבור מס' 30 שבהר, הרב עובדיה יוסף והרב ולדנברג בעל הציץ אליעזר היו מעורבים, ובגלל מרחקו מהצ'כרא היה ברור להם שאין לאולם כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה, ופסקו 'להתיר בשופי' כניסה לאולם זה ולעשות שם בית כנסת, ואף ביקרו בעצמם באולם זה.
[אח"כ בעקבות פרסומי התקשורת נוצרה תגרה עם הערבים , ונאלצו לסגור את האולם בב' אלול תשמ"א ניתן לראות את הפתח החסום של שער וורן במנהרות הכותל]
אעתיק משם את העיקר
"בחודש תמוז תשמ״א, במהלך עבודות שקשורות לבית הכנסת הנ״ל, נפרץ החלק העליון של הקיר שסוגר את הפתח, וניתן היה לרדת במדרגות, שהתגלו כמצופה בצד השמאלי)הצפוני( של הקשת, אל קרקעית הבור. מימי הבור רוקנו, וכך הייתה גישה אל הבור במשך כחודש ימים )עד לתאריך ב׳ אלול תשמ״א( והוא נחקר באופן חלקי, וכך בין השאר התברר שהקיר המזרחי שלו הוא מאוחר, (דבר שהיה באמת מובן מאליו לאור התיאור מן התקופה הצלבנית שהובא לעיל, אשר בו מתוארות עשרים וחמש מדרגות או יותר שעולות כלפי מזרח מן הצד המזרחי של הבור). 114
114. דבר החדירה לבור היה אפוף במעטה של סודיות. בחלל הבור נבנו פיגומים מתחת לפתחי הבור שבהר הבית, וכך כוסו הפתחים מצידם התחתון בלוחות עץ, כדי שהמוסלמים שבהר הבית לא יבחינו בנעשה. מי שהיו מעורבים בעניין היו כמובן עובדים של המשרד לעניני דתות, וגם הרבנים הראשיים ועוד רבנים שעסקו בשאלה ההלכתית של הכניסה למנהרה. כמו כן היו מעורבים בעניין אנשי בטחון וכמה ארכיאולוגים. לאחר למעלה מחודש דלף העניין לאמצעי התקשורת, ואחר כך חדרו מוסלמים לחלל הבור דרך הפתחים שבהר הבית (תוך שימוש בפיגומים הנ״ל), ולאחר איזו תגרה הוחלט על סגירתו מחדש של פתח שער וורן. כפי שמסר לי בשעתו מר ישי הוכמן שהיה יועצו של הרב גץ לעניני בטחון, בבדיקות שנערכו תוך חתירה בקיר המזרחי, אכן התברר שהוא קיר חדש יחסית. (יש להדגיש נקודה זו, כי כמה ארכיאולוגים שמו לב לכך שקיר זה נמצא בהמשך ישיר למדרגה התחתונה בגרם המדרגות הצפון מערבי של הרמה שבמרכז הר הבית, אשר יש שדימו לראות בה שרידי קיר הרודיאני ]ראה על כך בספרי ״ועשו לי מקדש״ עמ׳ 7 סו]...


לגבי טיעונים על רב פלוני ואחר מסכים שזה לא טיעון בפרט שהיו לכך גורמים שונים כמו חשש שיגרם שיכנסו בטומאה למקום המקדש (מחנה שכינה וכדו') או שלא הכירו היטב את הטופוגרפיה המוכיחה את מקום המקדש
למרות זאת מתברר על פי הרב זלמן קורן שהרב עובדיה יוסף והרב אליעזר ולדנברג פסקו הלכה למעשה שאבן שתיה היא הצ'כרא ואף נהגו כך מעשה בעצמם
כך על פי מאמרו במעלין בקודש ל (אלול תשע"ה) להלן קישור https://asif.co.il/wpfb-file/54-pdf-6/
במאמרו הנ"ל הוא מתאר את האולם שבשער וורן שנחשף בכ' תמוז תשמ"א הוא מתאר אולם מתחת לקרקע שנכנס בעומק הר הבית האולם נכנס לעומק של 27 מטר מזרחה לכותל המערבי, והמשכו הוא פתח בבור מס' 30 שבהר, הרב עובדיה יוסף והרב ולדנברג בעל הציץ אליעזר היו מעורבים, ובגלל מרחקו מהצ'כרא היה ברור להם שאין לאולם כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה, ופסקו 'להתיר בשופי' כניסה לאולם זה ולעשות שם בית כנסת, ואף ביקרו בעצמם באולם זה.(ואף לא חששו לדעת הר' גורן שסלע הסכרא הוא מקום המזבח).
[אח"כ בעקבות פרסומי התקשורת נוצרה תגרה עם הערבים , ונאלצו לסגור את האולם בב' אלול תשמ"א ניתן לראות את הפתח החסום של שער וורן במנהרות הכותל]

אעתיק משם את העיקר
"בחודש תמוז תשמ״א, במהלך עבודות שקשורות לבית הכנסת הנ״ל, נפרץ החלק העליון של הקיר שסוגר את הפתח, וניתן היה לרדת במדרגות, שהתגלו כמצופה בצד השמאלי)הצפוני( של הקשת, אל קרקעית הבור. מימי הבור רוקנו, וכך הייתה גישה אל הבור במשך כחודש ימים )עד לתאריך ב׳ אלול תשמ״א( והוא נחקר באופן חלקי, וכך בין השאר התברר שהקיר המזרחי שלו הוא מאוחר, (דבר שהיה באמת מובן מאליו לאור התיאור מן התקופה הצלבנית שהובא לעיל, אשר בו מתוארות עשרים וחמש מדרגות או יותר שעולות כלפי מזרח מן הצד המזרחי של הבור). 114
114. דבר החדירה לבור היה אפוף במעטה של סודיות. בחלל הבור נבנו פיגומים מתחת לפתחי הבור שבהר הבית, וכך כוסו הפתחים מצידם התחתון בלוחות עץ, כדי שהמוסלמים שבהר הבית לא יבחינו בנעשה. מי שהיו מעורבים בעניין היו כמובן עובדים של המשרד לעניני דתות, וגם הרבנים הראשיים ועוד רבנים שעסקו בשאלה ההלכתית של הכניסה למנהרה. כמו כן היו מעורבים בעניין אנשי בטחון וכמה ארכיאולוגים. לאחר למעלה מחודש דלף העניין לאמצעי התקשורת, ואחר כך חדרו מוסלמים לחלל הבור דרך הפתחים שבהר הבית (תוך שימוש בפיגומים הנ״ל), ולאחר איזו תגרה הוחלט על סגירתו מחדש של פתח שער וורן. כפי שמסר לי בשעתו מר ישי הוכמן שהיה יועצו של הרב גץ לעניני בטחון, בבדיקות שנערכו תוך חתירה בקיר המזרחי, אכן התברר שהוא קיר חדש יחסית. (יש להדגיש נקודה זו, כי כמה ארכיאולוגים שמו לב לכך שקיר זה נמצא בהמשך ישיר למדרגה התחתונה בגרם המדרגות הצפון מערבי של הרמה שבמרכז הר הבית, אשר יש שדימו לראות בה שרידי קיר הרודיאני ]ראה על כך בספרי ״ועשו לי מקדש״ עמ׳ 7 סו]...
בשולי הדברים יש להוסיף כי כאשר הנושא עלה לדיון בשנת תשמ״א, היה ידוע לכל מי שביקש לפסוק בשאלה שמדובר במחילה שנמצאת מתחת הר הבית, ואין לה כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה. כפי שצוין, מדברי הגמרא בפסחים שם עולה שמחילות שפתוחות לעזרה חללן מקודש בקדושת העזרה. מוסכם בדברי הפוסקים כי אם אין לה למחילה פתח אלא לעזרה, כולה מקודשת בקדושת העזרה, אך אם היא פתוחה גם לקודש וגם לחול, החלק שתחת הקודש הוא קודש, והחלק שתחת החול הוא חול. אלא שיש מעט חילוקי דעות בשאלת מחילות הר הבית, ומכל מקום דעת רוב המחברים היא כי מחילות שתחת הר הבית הן חול גמור, ואף הטמאים האסורים בהר הבית מותרים במחילות הר הבית.117 ואכן כאשר עלתה השאלה על הפרק, הכריע מרן הגר״ע יוסף שהיה אז רב ראשי, כדברי כל הפוסקים המתירים. 118
118. בנספח לספר של מר שמחה רז על הרב גץ, מועתק חלק מיומנו של הרב הנוגע לאירועים של הכניסה למחילה. על פי היומן, בתאריך כ׳ תמוז תשמ״א נחשף הפתח, ובאותו ערב ביקרו במקום תחילה הראשון לציון שביקש לשמוע פרטים, ואחר כך גם הרב גורן. למחרת היום שוב ביקרו הרבנים, ועל כך כתב הרב גץ ביומנו: ״שעתיים תמימות עשיתי עם הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף שליט״א, שבא בלווית אחד הדיינים המפורסמים לדון בשאלת המחילה, וחפירות מזרחיות. סוכם להתיר בשופי כניסה לאולם הנ״ל, וכן לפתוח את כל הפתח. כן יש להקים בית כנסת ולהציב ארון קודש וכו׳״. )לפי מה שמסר לי הרב גץ בשעתו, הדיין האחר היה הגאון רבי אליעזר וולדנברג ז״ל. ובביקור השני שהם ביקרו, הם גם נכנסו בעצמם למחילה(.


http://www.archives.gov.il/archives/#/A ... 06854597f5
כאן הפרוטוקול שהביא הרב קורן שליט"א לר' גורן את אותו פרוטוקול הוא העביר גם לשאר הרבנים ועל סמך זה התירו הרב עובדיה והציץ אליעזר את הכניסה לאולם וורן בשופי למרות שכותב שגם בפרוטוקול הוא כותב שלפי הרב גורן יש להמנע מהקטע המזרחי.


2. גם בשו"ת יביע אומר משמע כך להלן העתקת דבריו בחלק ה - יורה דעה סימן כז
"האמת יורה דרכו שהכותל המערבי שלנו אינו כותל העזרה כלל, אלא חומת הר הבית, וכמ"ש כן בפשיטות הגאון בעל אבני נזר (בחיו"ד סי' תנ). וממקומו הוא מוכרע"... ומבאר דבריו "איך יתכן שהכותל המערבי שלנו הוא כותל עזרה, בזמן שהמרחק בינו לבין האבן השתיה הוא יותר ממאה ושלשים אמה. ועל כרחך לומר שאין הכותל המערבי הזה אלא כותל הר הבית" וכן בהמשך מסכם "לפי המדידה במרחקים שישנם בין החומות וכיפת הסלע יש לומר בבטחה שהכותל המערבי שלפנינו הוא כותל הר הבית ומותר לגשת לשם שלא בטהרה".

לגבי רבנים מהרה"ר
ניתן לראות גם בפרוטוקול מועצת הרה"ר מתאריך י שבט תשמ"ו.
מופיע בקישור הבא בעמודים אחרונים http://www.archives.gov.il/archives/#/A ... 068053b9bb

ראה שם אפילו הרב שפירא מסכים לבית כנסת בתוך הר הבית אלא שדורש שיהיה בתנאי שתמנע יציאה ממנו לשאר ההר,
הרב אליהו: בעד קביעת גבולות מטעם הרבנות לשם עלייה להר הבית (על ידי וועדה, חתימת רבנות על הטופוגרפיה והמסורת), ממליץ לפנות לכל רבני ישראל לעסוק בסוגיית הר הבית והמקדש ויחוו דעתם לרבנות הראשית, ומתוך כך יתעוררו לעניין. לא דיבר שם על בית כנסת כלל.
הרב נבון: טוען שמעולם לא מדדו את הר הבית (לא ידע) וכן שלהתיר עלייה להר הבית יסבך את המדינה.
הרב ישראלי: חושש להכריע בעניינים כאלו, ושמועצת הרבנות אינה הפורום המכריע ביותר בהלכה.
הרב שמחה הכהן קוק: אומר שמדובר בבעיה הלכתית מדרגה ראשונה, ופונים לרבני ישראל לחוות דעתם ודעת תורה על נושא הר הבית והמקדש. בסוף מוסיף שמסכים אם דעת הרב אליהו שהאיסור אינו איסור.
הרב שאר ישוב כהן: בעד עלייה להר מביא את פסק הרדב"ז.
הרב שלוש: בעד עלייה ומספר שעלה להר ושיתף בזה את הרב עובדיה יוסף.
הרב שפירא: מתנגד לשינוי המצב חושש שאם נפתח פתח תהיה בעייה כי מי יוכל להכריע בעניין העבודה במקדש (האמין שהעלייה תגרור גם קרבנות) אם כי מסכים לבית כנסת בתוך הר הבית ואומר "אם יבנה בית כנסת וחומה גדולה שלא תתיר כניסה למקום אחר הייתי מסכים", ולכן מבקש לכתוב שלא מבורר מקום המקדש והגבולות לסיכום הוא מבקש לדחות הדיון להזדמנות אחרת (התקיים בזה הואיל ואידחי אידחי ולא התקיים דיון נוסף).

בתבונה
הודעות: 1301
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » א' פברואר 24, 2019 4:07 am

התייחסות קצרצרה ואולי ארחיב אח"כ
1+2. ההוכחות הטופוגרפיות אינם תלויות בפירוש של רובו בדרום אם כמו הרמב"ם או כפי שהעלית אפשרות שהכוונה רק לרוב התשמיש.
ההוכחות הטופוגרפיות הם שעל פי כל המקורות קודש הקדשים ואבן שתייה גבוהים מהשטח שסביב, יש ירידה לכיוון העזרה מסביב וכן לעזרת נשים ולחיל, דהיינו שמאבן שתיה צריך שתהיה ירידה לפחות במרחקים ולפחות הפרשי הגבהים המפורטים בחז"ל, ובפועל אין כל פסגה אחרת אפשרית בהר, ואין אפשרות תיאורטית למיקום המקדש במקום אחר מהמקום שמקובל במסורת.
רק חציבה עצומה מאוד בסלע תוכל לשנות זאת (על פי הערכות כ-15 אלף משאיות עמוסות חציבה בסלע ), וכמו שהאריך הרב קורן בתחילת ספרו על פי הכפתור ופרח שאין טעם לחשוש לכאלו דברים, כמו כן מדובר בדבר שאין לו שמץ של זכר היסטורי בנוסף הדבר דורש חציבה הכוללת את חציבה ועקירה של אבן שתייה ששם אמורה להיות מונח ארון הברית גם במקדש השלישי ועל פי פשטות המקורות היא לא תיעקר, [כמו כן סלע ההר הוא סלע גירי שיש לו קליפה חיצונית קשה וחלק פנימי רך יותר ועקב רכותו שם נחפרו מחילות המקדש הרבות, וחציבה כזו הייתה חושפת את השכבה הרכה בסלע], בנוסף שלא סביר שמשום מה אותה חציבה עצומה נעשתה בצורה כזו שתתאים בדיוק למבנה ההר על פי המשנה...
בדרך כלל רוב השאלות על הנתונים הטופוגרפיים נובוים מבלבול בין גובה הסלע שנמדד בפועל בהר, לבין קווי גובה משוערים של ירידה הדרגתית של גבהים (מה שלא קיים בהר היות וישרו וחתכו את ההר כמתואר ברמב"ם) וכן גבהים של הרצפה במקומות שלא היה ניתן למדוד את גובה הסלע (כמו ברחבה המוגבהת שם הנתון מהסלע הוא הגבהים של סלע הצ'כרא וכן יש חשיפה של הסלע באחת המדרגות המזרחיות של הרחבה המוגבהת כל שאר הגובה של הסלע ברחבה אינו מדוד).
בחוברת של מורא מקדש הנ"ל הטיעון נגד ההוכחות הטופוגרפיות הוא טיעון שנלקח מהטענה נגד שיעור הגר"ח נאה וכך הטיעון הוא שהמרחק מאבן שתיה עד עזרת נשים אמור להיות עד 159 אמות, בעוד שמקצה מערב הסלע עד סוף הרחבה המוגבהת יש כ-82 מטר , ואף בניכוי כ1.5 מטר במערב הסלע שהוא נמוך יש סה"כ 80.5 מטר ואם כן שיעור אמה הוא מעל 50 ס"מ בעוד שלפי הגר"ח נאה 159 אמות הם 76.32 מטר. 4.18 מטר יותר, ולכן מחברי מורא מקדש רוצים ליישב טענה זו על שיעור הגר"ח נאה בטענה שמקום המקדש אינו שם.
אמנם יש לציין שיתכן שהגר"ח נאה יצטרך לסבור שחלק מכותל העזרה המזרחי נבנה בגובה העזרה ו/או חלק מכותלי מערב קודש הקדשים היו על גובה קרקע קודש הקדשים.
אם כי יש לציין שרבים חלקו על שיעור הגרח נאה והגדילו במעט את השיעור לכ-52.5 ס"מ למשל הגר"מ פיינשטיין הערוך השולחן הרב מקומרנא וכן הוכחיו גם מהמשנה ברורה (בלי לציין את שיעור החזו"א של כ-57.6 ס"מ ולפי הגרז"נ קורן57.4 ס"מ)

כמו כן בחוברת של מורא מקדש הנ"ל זכור לי שצויין שם כטיעון נגד המסורת שהרב עובדיה מברטנורא מספר על בעלי מלאכה שלמרות שהורשו עלות לא עלו בגלל הטומאה,
יש לציין שהרב עובדיה מברטנורא עצמו באותו מקור מספר שהוא עצמו היה באורוות שלמה הנמצאים בשטח הר הבית וכפי שמביא הרב זלמן קורן, לגבי סיפור בעלי המלאכה, סביר שבעלי המלאכה לא ידעו את הגבולות בהר (לא היה להם את מפות וורן) , מלבד זאת שלא בטוח שידעו להיטהר כהלכה (ואולי הערבים גם לא היו מחכים בסבלנות לבעל המלאכה שיטהר את עצמו כדין).
בנוסף ניתן לראות כמה זה היה ברור לכל מכך שהאחרונים (הדרך הקודש להמהר"ח אלפנדרי ושם גם בשם המהרי"ט וכן במעשי למלך ועוד) דנו על טעם אלו שלא נכנסו לבאב אל קטאנין המרוחק מכיפת הסלע, וכתב הדרך הקודש שבאב אל קטאנין פנימי לקו של הכותל המערבי, ולמרות זאת התקשו בטעם אותם מחמירים ודנו שאולי חששו לזיבה וכדו' והאריך בזה בדרך הקודש רבות, ואף לא אחד עלה על דעתו לפרש שמא אותם מחמירים פקפקו במקום אבן שתיה. עובדה זו מראה שחשש כזה היה נחשב חשש מופרך.

3. צודק, ולפי זה לכאורה אפשר לפרש כך גם במה שכתוב הר הבית והעזרות תחתיהם חלול מפני טומאת התהום ובזבחים קיג ע"א משמע שהוא רק בפרה משום מעלה עשו בפרה, ואם כן הוא היה צריך להיות רק במקום שהתינוקות המזים והכהן השוחט את הפרה נמצאים לשכת האבן ובדרך משם להר המשחה, וכן בכל החלק המאהיל על דרך זו כמו בסטווים שהיו מקורים ופתוחים לאוהל שהיו עוברים בו, (לפי מה שהיה מקורה כל חד כדאית ליה וכבר כתבו התויו"ט והיעבץ ועוד שלא כל ההר היה מקורה ורק הסטווים היו מקורים וכן בעדותו של יוספיוס פלביוס). ובאמת אם זה היה בשביל טהרת המקדש מה יעזור כיפין, מה לי אם נטמא מהמת בהר הבית או בדרכו להר הבית, ובכל מקרה אם נטמא טומאת התהום מחוץ להר הרי ישאר טמא גם בהר וגם יטמא את הנוגע בו בתוך ההר.
4. מטרת העולים אינו בשביל הריבונות חלילה אלא להפך מטרת הריבונות היא לאפשר את קיום התורה ובכללה עבודת ה' כדינה, וכפי ששבי ציון בזמן עזרא לא נחשבו גלות למרות שהיה שלטון פרסי ואילו תקופת יוון נחשבה גלות יוון היות ולא התאפשר קיום המצוות ולא התאפשרה עבודת ה' במקדש, המטרה היא חידוש עבודת המקדש כולל הדלקת המנורה הקרבנות והקטורת וכו'

מלבב
הודעות: 3361
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 4:48 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי מלבב » ה' פברואר 28, 2019 9:07 am

בתבונה כתב:
שלח כתב:רוב מניין ורוב בניין של גדולי ישראל מכל הזרמים הרי מתנגדים לעליה להר הבית

זה דומה לתכלת רוב מנין ורוב בנין לא קיבל את התכלת של הרדז'ינר ומזה באים להסיק על הפורפורא, שהם לא הכירו כלל ולא התגלה עדיין בזמנם (וגם היום הרבה רבנים מבוגרים לא יודעים פרטים עליו, ממקורבי הגראי"ל שטינמן שמעתי שלדעתם הוא אפילו לא מודע לזה כלל)
ברור שכך היתה ההנהגה מאות בשנים שלא עולים להר ,אז כיצד אפשר להבין אחרת?

לה הייתה הנהגה כזו להיפך הרדב"ז כותב להיכנס עד מחנה שכינה המהרי"ט נכנס בהר הבית מחוץ לחיל, וכן הובא בשע"ת ובברכ"י סי' תקס"א
אלא שבאמת כמעט לא נכנסולהר הבית כמו שלא נכנסו למערת המכפלה אחרי המדרגה השביעית בגלל איסור מוסלמי ידוע, האיסור המוסלמי הזה מצוטט באחרונים
שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן רלו כתב:
ומ"ש מו"ח הגנ"י לבקש משרי ירושלי' ליתן רשות להקריב הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל כי שם נבנה בית עבודה שלה'


וכן ברדב"ז שהיה תושב ירושלים בפירושו על הרמב"ם בסוף הלכות מעשה הקרבנות, (שורה 6 מלמעלה )שמעיד שהגוים מונעים מהיהודים לעלות להר הבית

תמונה

אינו דומה, כי בעניין הר הבית נאסר ע״י רוב ככל גדולי ישראל מלפני חמשים שנה שמה ומאז כמעט כל היראים לא עולים, ומה זה קשור לתכלת שמעולם לא היה איסור מגדולי ישראל על זה רק רובם לא בררו את הנושא כלל.


חזור אל “וַיַּעְפִּלוּ לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים