עמוד 12 מתוך 18

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' פברואר 29, 2016 11:15 pm
על ידי גימפעל
ימי שמואל חלק ב' עז.jpg
ימי שמואל חלק ב' עז.jpg (194.18 KiB) נצפה 8304 פעמים


בתיאוריו של ר' שמואל הורביץ נראה שהיה מנהג ירושלים לעלות ולהתפלל בהר הבית ועקב רדיפות הערביים הפסיקו.
אני מצרף גם את כל הפרק הנוכחי שמתאר באריכות כל הנ"ל.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' פברואר 29, 2016 11:23 pm
על ידי עדיאל ברויאר
העניין נזכר במאמרו של ידידי, ר' הראל דביר, 'עדות מוקדמת ועדות מאוחרת לנוכחות יהודית בהר הבית', המעין נד, ג (ניסן תשע"ד, גליון 209), עמ' 45-50. העניין הזה נידון שם בעמ' 48-49, ובהע' 15 הוא מזכיר כאלו שעמדו על מקור זה לפניו. יש לציין שבהע' 18 כותב הרב יואל קטן במסגרת הערת העורך: "לענ"ד יתכן מאוד שהוא מתכווין לתפילה סמוך לשערי הר הבית ולא בתוך ההר כלל".

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' פברואר 29, 2016 11:49 pm
על ידי יבנה
גימפעל כתב:
ימי שמואל חלק ב' עז.jpg


בתיאוריו של ר' שמואל הורביץ נראה שהיה מנהג ירושלים לעלות ולהתפלל בהר הבית ועקב רדיפות הערביים הפסיקו.
אני מצרף גם את כל הפרק הנוכחי שמתאר באריכות כל הנ"ל.

בעמ' עז כתב שנכנסו בהר הבית עד מקום שנכנסים טמאי מתים, ואח"כ נכנסו יותר עד מקום לשכת הגזית.
לשכת הגזית היתה בין עזרת ישראל לעזרת כהנים.
ואילו במסכת כלים פרק א משנה ח' כתוב:
החיל מקודש ממנו שאין עובדי כוכבים וטמא מת נכנסים לשם, עזרת נשים מקודשת ממנו שאין טבול יום נכנס לשם ואין חייבין עליה חטאת, עזרת ישראל מקודשת ממנה שאין מחוסר כפורים נכנס לשם וחייבין עליה חטאת, עזרת הכהנים מקודשת ממנה שאין ישראל נכנסים לשם אלא בשעת צרכיהם לסמיכה לשחיטה לתנופה:

איך א"כ נכנסו לשם וכי לא היו טמאי מת?

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' מרץ 01, 2016 12:54 am
על ידי עדיאל ברויאר
יבנה כתב:
גימפעל כתב:
ימי שמואל חלק ב' עז.jpg


בתיאוריו של ר' שמואל הורביץ נראה שהיה מנהג ירושלים לעלות ולהתפלל בהר הבית ועקב רדיפות הערביים הפסיקו.
אני מצרף גם את כל הפרק הנוכחי שמתאר באריכות כל הנ"ל.

בעמ' עז כתב שנכנסו בהר הבית עד מקום שנכנסים טמאי מתים, ואח"כ נכנסו יותר עד מקום לשכת הגזית.
לשכת הגזית היתה בין עזרת ישראל לעזרת כהנים.
ואילו במסכת כלים פרק א משנה ח' כתוב:
החיל מקודש ממנו שאין עובדי כוכבים וטמא מת נכנסים לשם, עזרת נשים מקודשת ממנו שאין טבול יום נכנס לשם ואין חייבין עליה חטאת, עזרת ישראל מקודשת ממנה שאין מחוסר כפורים נכנס לשם וחייבין עליה חטאת, עזרת הכהנים מקודשת ממנה שאין ישראל נכנסים לשם אלא בשעת צרכיהם לסמיכה לשחיטה לתנופה:

איך א"כ נכנסו לשם וכי לא היו טמאי מת?


במאמר הנ"ל בהמעין מעיר שר' שמואל טעה בכך שזיהה את המחכמה עם לשכת הגזית. והוא לא היחיד שטעה בדבר באותה תקופה.

Re: עליה להר הבית

פורסם: א' יוני 26, 2016 7:55 pm
על ידי משולש
לא יודע אם הועלה לכאן כבר.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' יוני 27, 2016 9:45 am
על ידי פלוריש
משולש, אתה מן העולים? כי הקונטרס הזה, המתנגד לעליה, כתוב כ"כ גרוע עד שהוא מסוגל לשכנע אנשים לעלות!

מספר הערות בריהטא:

עמוד 34 - "בכל מקרה גם לשיטת המג"א ואחרים המתירים טבילה בעיו”כ, זה דווקא לצורך תשובה, וכפי שכתב הבא"ח: 'כי כוונתן לשם שמים, לתוספת טהרה לתפלה בימים הנוראים', אך לצורך עלייה להר הבית מאן דכר שמיה, ואין שום היתר ושום פוסק שיתיר לבנות ישראל לטבול, משום שע”י כך עלולות להגיע למכשול חמור, להיכשל ולהכשיל" - מהיכן הוציא חילוק זה?

עמודים 35-37 - כותב שאסור להיכנס בעובי הכתלים, למרות שכתב לעיל שהוספות הורדוס לא התקדשו.

עמוד 41 - מביא את חידושו של הרב ז'ולטי שטמא הנכנס למקום שהוא ספק מקדש עבר על עשה של מורא מקדש, אף אם באמת אין זה שטח מקודש - ומכאן מוכיח הרב שכל הנכנס כיום להר הבית עובר על מורא מקדש דאורייתא. והרי ההשוואה אינה מתחילה! הרב זולטי מסביר שלמרות שהטמא לא נכנס למקום המקדש, הוא היה מוכן להיכנס למקום שספק דאורייתא אם אסור לו להיכנס לשם, וזה זלזול במקדש - אולם אנו מדברים על אנשים שעולים להר הבית ומקפידים על קדושתו וכבודו, אלא שפשוט סוברים שבמקום שבו הם נכנסים אין ספק.
עוד הוא כותב שם, שלפי זה אי אפשר לקבוע ששטח מסויים בהר אינו מקום המקדש - ???
[אגב, הרב רוזנטל בספרו על הרמב"ם חולק על הרב ז'ולטי]

עמוד 64 - הכותב מבין שהאגרת באגרות ראי"ה מדברת על מונטיפיורי, אולם היא מדברת על רוטשילד.

עמוד 68 - המשפט: "שימו לב! אצל חלק מהדת”ל הדגל והלאומיות חשובים יותר מכרת, ממורא מקדש שהוא איסור דאורייתא" הוא מטופש ומיותר.

עמוד 69 - "הרב שלמה אבינר שהיה תלמידו המובהק ביותר של הרצי”ה" - אמנם הרב אבינר למד אצל הרצי"ה, ערך את שיחותיו וכו', אך לומר שהוא תלמידו המובהק ביותר זה בערך כמו לומר שהרב בניזרי הא תלמידו המובהק ביותר של הרב עובדיה יוסף.

70 - האמירה שרב שמיקל יותר מרבותיו חוטא ביוהרא ובשינוי מנהג תמוה, לא נכונה, ומנוגדת לדרכם של פוסקי ההלכה בכל הדורות. וראה רמב"ם: "ואבא מארי זצ"ל מן האוסרין ואני מן המתירין" (הל' שחיטה יא, י).

74 - הרב זלמן קורן אינו ר"מ בישיבת ניר כבר שנים רבות

83 - העולים מסכנים את השוטרים והחיילים המלווים אותם - לפי דבריו צריך לסגור מיד את הצבא והמשטרה, שהרי השירות שם כרוך ב"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". כמו כן, יש לרדת מהארץ כדי לא לגרום לאחרים להסתכן. הדברים מגוחכים!

83 - "מכיוון שהיום, עפ”י התקנות הקיימות בהר הבית (שנקבעו אחרי מלחמת ששת הימים ע”י ממשלת ישראל, ומכונות “הסטטוס קוו בהר הבית”), אסור להשתחוות ואף להתפלל, אסור אפילו למלמל דבר תפילה בפה, וכן אסור אף להכניס תשמישי קדושה להר, והעובר על כך נעצר מייד ומובא לדין, ממילא יוצא שאין שום היתר הלכתי לעלות להר הבית, כי ההיתר הוא דווקא לדבר מצוה, ומכיוון שהיום א”א לקיים שום מצוה על הר הבית, אז ודאי שאין שום היתר." - מכיוון שהחוק אוסר להתפלל א"א לקיים מצוה?! הרי אפשר לקיים בתפילה במחשבה, בדיבור כשלא מסתכלים, באמירת דברי תורה וברכות (שהשוטרים ה'למדנים' נוהגים לחלק ביניהם לתפילה ולהתירם).

94 - אני מוחה על ביזוי הרבנים החולקים עליו, עליהם כתב המחבר: "החבר’ה האלה שעולים להר הבית, בקוראי את טיעוניהם אני מבין שהם אלה שסומכים על “ההיגיון הישר” שלהם, ועולים להר הבית למרות כל דברי גדולי העולם שפסקו ופוסקים נגד, למרות האיסור החמור מדאורייתא, למרות עונש הכרת".

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' יוני 27, 2016 7:09 pm
על ידי משולש
איני נציג שלו כמובן.
אבל מעבר להערות והתיקונים (שכדאי להפנות אל המחבר כדי שיתקנם במהדורה הבאה), זה לא סותר שיש שם גם הרבה חומר איכותי ממקורות רבים ושונים.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' יוני 28, 2016 10:37 pm
על ידי רון
לא מובן פשוט לא מובן,
תמשיכו לרדת להר הבית תמשיכו, עד שלא ישפך דם יהודי ח"ו חלילה וחס לא תפסיקו להתגרות בישמעאלים המשוגעים? אבל האמת שאדרבא אז יהיה לכם עוד סיבה לומר שחובתנו לממש את הריבונות בהר הבית, וכל אותם פטפוטי סרק שאין בינם לבין התורה מאומה, רק לאומיות חסרת טעם שכמותה ניתן למצוא בשאר אומה ולשון. גם ברוסיה היו מוכנים להקריב אנשים תמורת אדמה, כמו שאמרה הקיסרית קטרינה, לאדם יש תחליף לאדמה אין.
והראיה הפשוטה שהמקור לכל זה אינו מן התורה, שהרי אם זה רצון התורה איך יתכן שהגדולים בתורה לא סוברים כמותם, ואני מתכוון לגדולים מכל החוגים! ואם יש רב גדול אחד מרבני המזרחי, הרי שאין הוא נחשב כנגד הרוב המוחלט של גדולי ישראל, בין החרדים בין מהמזרחי.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ד' יולי 20, 2016 12:55 am
על ידי עושה חדשות
סתם כך, נהינתי לראות היום שההתיחסות המקורית של דברי חז"ל על בנין נערים וכו' היא דוקא על בנין ביהמ"ק.
ז"ל תוספתא ע"ז פ"א -
ר' שמע' בן אלע' אומ' אם יאמרו לך ילדים בנה בית המקדש אל תשמע להן ואם יאמרו לך זקנים סתור בית המקדש שמע להן מפני שבינין ילדים סתירה וסתירת זקנים בינין וראיה לדבר רחבעם בן שלמה

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 11:46 am
על ידי איתן
מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 4:12 pm
על ידי סטפנסקי
איתן כתב:מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

האשכול ארוך והמאמרים ארוכים ועמוקים לשכלי הדל רק אם מישהו יכול לענות לי בקצרה מה העולים מתרצים על זה שהם גורמים שיעלו עמהם שוטרים וחיילים שלא טבלו!

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 5:20 pm
על ידי מעט דבש
סטפנסקי כתב:האשכול ארוך והמאמרים ארוכים ועמוקים לשכלי הדל רק אם מישהו יכול לענות לי בקצרה מה העולים מתרצים על זה שהם גורמים שיעלו עמהם שוטרים וחיילים שלא טבלו!

מתוך האשכול כאן:
viewtopic.php?p=197911#p197911
viewtopic.php?p=197926#p197926
viewtopic.php?p=197939#p197939
viewtopic.php?p=197968#p197968

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 5:58 pm
על ידי שש ושמח
מעט דבש כתב:
סטפנסקי כתב:האשכול ארוך והמאמרים ארוכים ועמוקים לשכלי הדל רק אם מישהו יכול לענות לי בקצרה מה העולים מתרצים על זה שהם גורמים שיעלו עמהם שוטרים וחיילים שלא טבלו!

מתוך האשכול כאן:
viewtopic.php?p=197911#p197911
viewtopic.php?p=197926#p197926
viewtopic.php?p=197939#p197939
viewtopic.php?p=197968#p197968

לא ראיתי שם תשובה המניחה את הדעת. ואבקש לברר -
א. האם המציאות ברורה שהשוטרים או החיילים עולים במיוחד משום ביקורי היהודים בהר?
ב. האם אין מציאות שהשוטרים או החיילים עולים להר כדי לאבטח התפילה בכותל המערבי? ואם כן, האם בזה גם שייך משום לפנ"ע?

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 6:12 pm
על ידי קו ירוק
איתן כתב:מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

איתן.
כל חברי הפורום מעריכים ומוקירים אותך על המאמר שהעלית -
תוך חוצפה והתרסה כנגד כל הרבנים ופוסקי הדורות ב-50 שנה האחרונות
כה לחי
(אגב, עוול גדול עשה המאמר המתחכם הזה, שממנו משמע שמסתמכים על הרב קורן, בעוד שהוא עצמו כתב אין ספור פעמים שאין בבירוריו משום עידוד העליה, שאסרוה כל הרבנים, והצהיר שכל העולה - על דעתו שלו עושה, ולא על דעתי).

על אופי האנשים שלכל דבר יש באמתחתם תשובה ופלפול, ראוי להזכיר את דברי הגמ' ביבמות טז ע"א:
"אמר להם אח קטן יש לי בכור שטן הוא ויונתן שמו והוא מתלמידי שמאי והזהרו שלא יקפח אתכם בהלכות לפי שיש עמו שלש מאות תשובות בצרת הבת שהיא מותרת אבל מעיד אני עלי שמים וארץ שעל מדוכה זו ישב חגי הנביא ואמר שלשה דברים צרת הבת אסורה"

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 6:40 pm
על ידי עושה חדשות
מעט דבש כתב:
סטפנסקי כתב:האשכול ארוך והמאמרים ארוכים ועמוקים לשכלי הדל רק אם מישהו יכול לענות לי בקצרה מה העולים מתרצים על זה שהם גורמים שיעלו עמהם שוטרים וחיילים שלא טבלו!

מתוך האשכול כאן:
viewtopic.php?p=197911#p197911
viewtopic.php?p=197926#p197926
viewtopic.php?p=197939#p197939
viewtopic.php?p=197968#p197968


אכן טענה. גם כנגד אלו שמארגנים תפילות/ברכת כהנים המוניות, ומעדכנים את המשטרה לתגבר כוחות בהר הבית. ואין כאן רק נידון של מכניס עצמו לאונס/פקו"נ, כי הרי אפשר לטבול.
ושמעתי שהגרד"ל נוקט שיש בזה טענה, (וכמדומה שאפילו כלפי כל יחיד שמגיע בזמני עומס וכד').

עוד שמעתי מעשה בהגרד"ל, (מוסמך).
פעם כשנכח ברחבת הכותל שאלו יהודי מסורתי אחד היכן היא הכניסה להר הבית, השיב לו הרב כי אסור לעלות. הלה שאל: והלא המשטרה מתירה היום, והרב משיב: המשטרה מרשה הקב"ה לא מרשה. הכפרי הנ"ל לא התרשם ואמר כי לענין זה הוא סומך על הרב שלו שמתיר את העלייה. הגרד"ל נדרך, (אח"כ הסביר שהיתה זו טעות שלו, הרי הייתי צריך לומר לו שמשטרה לא מרשה ותל"מ, וכעת אני מכשיל אותו לעלות. ויש בזה גם אפרושי מאיסורא, וגם משום שילוח טמאים מן המחנה), ואמר לו כך: תדע לך שאם תעלה, ביתך יישרף וכל בניך ימותו ואשתך ואתה וכו' קללות נמרצות, עד שהלה נבהל כהוגן, וחזר בו מכוונתו לעלות. או אז נחה רוחו של הגרד"ל.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 8:52 pm
על ידי בתבונה
+
יבנה כתב:
גימפעל כתב:
ימי שמואל חלק ב' עז.jpg


לשכת הגזית היתה בין עזרת ישראל לעזרת כהנים.
ואילו במסכת כלים פרק א משנה ח' כתוב:
החיל מקודש ממנו שאין עובדי כוכבים וטמא מת נכנסים לשם, עזרת נשים מקודשת ממנו שאין טבול יום נכנס לשם ואין חייבין עליה חטאת, עזרת ישראל מקודשת ממנה שאין מחוסר כפורים נכנס לשם וחייבין עליה חטאת, עזרת הכהנים מקודשת ממנה שאין ישראל נכנסים לשם אלא בשעת צרכיהם לסמיכה לשחיטה לתנופה:

איך א"כ נכנסו לשם וכי לא היו טמאי מת?

לכאורה הוא התכוון בכלל על המחכמה את כמו שכתבו כאן
אבל לעצם הקושיה היה אפשר ליישב שנכנסו לחציה שבחול, שלפי הרדב"ז בזמן החורבן לטמא מת אסור להיכנס רק מחנה שכינה עצמו, אבל לחיל ולעזרת נשים אסור לטמא מת רק בזמן שהמקדש קיים.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 9:29 pm
על ידי עומק הפשט
קו ירוק כתב:
איתן כתב:מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

איתן.
כל חברי הפורום מעריכים ומוקירים אותך על המאמר שהעלית -
תוך חוצפה והתרסה כנגד כל הרבנים ופוסקי הדורות ב-50 שנה האחרונות
כה לחי

על אופי האנשים שלכל דבר יש באמתחתם תשובה ופלפול, ראוי להזכיר את דברי הגמ' ביבמות טז ע"א:
"אמר להם אח קטן יש לי בכור שטן הוא ויונתן שמו והוא מתלמידי שמאי והזהרו שלא יקפח אתכם בהלכות לפי שיש עמו שלש מאות תשובות בצרת הבת שהיא מותרת אבל מעיד אני עלי שמים וארץ שעל מדוכה זו ישב חגי הנביא ואמר שלשה דברים צרת הבת אסורה"

הרב קו ירוק,
מגמ' שלך רואים הפוך ממה שאתה רוצה. הגמ' אומרת שיש סוגיא אוסרים ומתירים ושם אפשר להפלפל לשני הכיוונים בלי סוף, אבל אם הנביא כבר אמר, זה אומר שזה המסורה ממשה רבינו.
פה אין ויכוח שנהגו הראשונים לעלות, ולכן יוצא שאלה שמרבים בראיות נגד הקדמונים הם...

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 11:22 pm
על ידי עקביה
איתן כתב:מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

ייש"כ על המאמר הנאה.
חבל שאת הסברת הצד שכנגד עושה הכתב לענייני הלם ותדהמה של העיתון.
האיש כמובן עושה שירות-דוב למטרה עליה הופקד.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 11:35 pm
על ידי משולש
עומק הפשט כתב:
קו ירוק כתב:
איתן כתב:מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

איתן.
כל חברי הפורום מעריכים ומוקירים אותך על המאמר שהעלית -
תוך חוצפה והתרסה כנגד כל הרבנים ופוסקי הדורות ב-50 שנה האחרונות
כה לחי

על אופי האנשים שלכל דבר יש באמתחתם תשובה ופלפול, ראוי להזכיר את דברי הגמ' ביבמות טז ע"א:
"אמר להם אח קטן יש לי בכור שטן הוא ויונתן שמו והוא מתלמידי שמאי והזהרו שלא יקפח אתכם בהלכות לפי שיש עמו שלש מאות תשובות בצרת הבת שהיא מותרת אבל מעיד אני עלי שמים וארץ שעל מדוכה זו ישב חגי הנביא ואמר שלשה דברים צרת הבת אסורה"

הרב קו ירוק,
מגמ' שלך רואים הפוך ממה שאתה רוצה. הגמ' אומרת שיש סוגיא אוסרים ומתירים ושם אפשר להפלפל לשני הכיוונים בלי סוף, אבל אם הנביא כבר אמר, זה אומר שזה המסורה ממשה רבינו.
פה אין ויכוח שנהגו הראשונים לעלות, ולכן יוצא שאלה שמרבים בראיות נגד הקדמונים הם...

למה שמת שלוש נקודות? אתה עדיין פוחד לחשוף את מה שאתה חושב על גדולי ישראל?

Re: עליה להר הבית

פורסם: ו' דצמבר 30, 2016 9:44 am
על ידי קו ירוק
עומק הפשט כתב:
קו ירוק כתב:
איתן כתב:מאמר קצר ותמצותי בעד העליה (תגובה לכתבה בעיתון של יום שלישי האחרון).

איתן.
כל חברי הפורום מעריכים ומוקירים אותך על המאמר שהעלית -
תוך חוצפה והתרסה כנגד כל הרבנים ופוסקי הדורות ב-50 שנה האחרונות
כה לחי

על אופי האנשים שלכל דבר יש באמתחתם תשובה ופלפול, ראוי להזכיר את דברי הגמ' ביבמות טז ע"א:
"אמר להם אח קטן יש לי בכור שטן הוא ויונתן שמו והוא מתלמידי שמאי והזהרו שלא יקפח אתכם בהלכות לפי שיש עמו שלש מאות תשובות בצרת הבת שהיא מותרת אבל מעיד אני עלי שמים וארץ שעל מדוכה זו ישב חגי הנביא ואמר שלשה דברים צרת הבת אסורה"

הרב קו ירוק,
מגמ' שלך רואים הפוך ממה שאתה רוצה. הגמ' אומרת שיש סוגיא אוסרים ומתירים ושם אפשר להפלפל לשני הכיוונים בלי סוף, אבל אם הנביא כבר אמר, זה אומר שזה המסורה ממשה רבינו.
פה אין ויכוח שנהגו הראשונים לעלות, ולכן יוצא שאלה שמרבים בראיות נגד הקדמונים הם...

אם מאז שנוצרה האפשרות הטכנית לעלות (תשכ"ז), כל הרבנים אסרו באופן גורף, אזי דברי הגמ' נסובים על כגון דא, (וגם על הדברים בהם את דחית את דברי!).

Re: עליה להר הבית

פורסם: ו' דצמבר 30, 2016 10:25 am
על ידי צולניק
מכתב הגר"ש אויערבאך בענין

Re: עליה להר הבית

פורסם: ו' דצמבר 30, 2016 11:18 am
על ידי ישנו
מה טווחי הגילאים של העולים להר הבית?
זה נשמע ממש כמו נוער הגבעות, צעירים עם להט משיחי שבטוחים שכל העולם טועה ורק הם החכמים שיצילו את העולם.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ו' דצמבר 30, 2016 12:06 pm
על ידי פרי יהושע
הבי אהבתי במאמר שכותבים להצדיק את העליה עפ"י מה שהביאו בשם מרנא!!! החזו"א "כל דור יש לו את המלחמות שלו", ממש קולע אל השערה, אני משוכנע ממש שהחזו"א היה סבור שאכן זו המלחמה של דורינו לעלות להר הבית, פשוט הזוי!!.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ו' דצמבר 30, 2016 2:52 pm
על ידי סטפנסקי
צולניק כתב:מכתב הגר"ש אויערבאך בענין

מה הוא מתכוון שם בסוגריים אני אין בי דעת להבין אולי מישהו יסביר לי?

Re: עליה להר הבית

פורסם: ש' דצמבר 31, 2016 7:16 pm
על ידי משולש
ישנו כתב:מה טווחי הגילאים של העולים להר הבית?
זה נשמע ממש כמו נוער הגבעות, צעירים עם להט משיחי שבטוחים שכל העולם טועה ורק הם החכמים שיצילו את העולם.

לפי התמונות נראה שיש שם כל הגילאים השם ישמרנו.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ש' דצמבר 31, 2016 8:57 pm
על ידי בתבונה
"שמאז היה מקובל שאין אנו בקיאים היום בכל טומאה היוצא מגופו"
ובמכתב הרב שך והסטייפלר העלו רק חשש שמא אדם שלא רגיל לבדוק אולי אירע שמיום היוולדו היה פעם אחת שנטמא בזיבה, ולחשש זה כתבו שיועיל שבעה נקיים ומים חיים.
אבל מתברר ממכתב הרב שך והסטייפלר שליותר מזה ודאי אין לחשוש, ואיך לא ידעו מהמקובל?!
ואף לגבי חשש זה כתבו באחרונים (זכורני חזו"א) שלא חיישינן לזב, והביאו ראיה מדין כהן שוטה נדה יג:ומדין גנבים במשנה טהרות ז,ו. ומדין תלייה.
הר הבית הרב שך  והסטייפלר.jpg
הר הבית הרב שך והסטייפלר.jpg (215.7 KiB) נצפה 7699 פעמים

Re: עליה להר הבית

פורסם: ש' דצמבר 31, 2016 9:51 pm
על ידי נוטר הכרמים
לפי מיעוט הבנתי, הן הן הדברים, דאין אנו בטוחים שאדם שאירע שיצאה ממנו זיבה אכן מכיר וידע זאת, וממילא טעון ז"נ וטבילה במים חיים. ומה שהביא דל"ח לזיבה היינו כלפי דיני טומאת זיבה ולא כלפי חשש כרת בעליה להר.

יש להבחין כי גם בדברי מרנן הקה"י והאבי עזרי זי"ע, וגם בדברי יבלחט"א הגר"ש הדגש הוא לא על האיסור כרת, אלא במבט הכולל הרחב של המכשולות שכרוכים בזה, אב"א מצד החטאת הרבים בעליה לשם שלא כהלכה, [שזה טעם פחות מובן כהיום, שמי שעולה עולה בין כך), אב"א מצד הפירצה בעזיבת 'תורת אמך' על כל המשתמע מכך.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ש' דצמבר 31, 2016 10:13 pm
על ידי בתבונה
נוטר הכרמים כתב:לפי מיעוט הבנתי, הן הן הדברים, דאין אנו בטוחים שאדם שאירע שיצאה ממנו זיבה אכן מכיר וידע זאת, וממילא טעון ז"נ וטבילה במים חיים.

בדברי הרב שך והסטייפלר מפורש שלחשש זיבה יועיל ז' נקיים עם טבילה במים חיים, שלא משמע כך במכתב דנן
נוטר הכרמים כתב: ומה שהביא דל"ח לזיבה היינו כלפי דיני טומאת זיבה ולא כלפי חשש כרת בעליה להר.

למחנה שכינה בכל טמא מת שאינו זב יש כרת, ולגבי שאר הר הבית גם בזב אין כרת.

Re: עליה להר הבית

פורסם: א' ינואר 01, 2017 11:19 am
על ידי איתן
אולי כדאי להביא כאן קישור לקונטרס "המקום אשר בחר ה'" שפתחתי עליו אשכול בפורום הזה.

Re: עליה להר הבית

פורסם: א' ינואר 01, 2017 11:52 am
על ידי חוקר ודורש
לא יאומן כיסופר אנשים שנחשבים לחרדים עולים להר הבית? איפה הירא"ש כל גדולי ישראל אומרים שזה ספק דאורייתא מהיכן הם שואבים את העוז ללכת נגד גדולי ישראל?

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 3:23 pm
על ידי מעט דבש

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 7:48 pm
על ידי בתבונה
חוקרנוביץ כתב:כל גדולי ישראל אומרים שזה ספק דאורייתא

איפה ראית ספק דאורייתא? במכתב הרב שך והסטייפלר הם כותבים ההיפך שאין חשש דאורייתא והחשש הוא שזה יגרום לאחרים להיכנס שלא בטהרה ובלא שמירת גבולי המחנות, (עכ"פ למי שעשה ז נקיים)

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 8:29 pm
על ידי ישנו
חוקרנוביץ כתב:לא יאומן כיסופר אנשים שנחשבים לחרדים עולים להר הבית? איפה הירא"ש כל גדולי ישראל אומרים שזה ספק דאורייתא מהיכן הם שואבים את העוז ללכת נגד גדולי ישראל?

מהכרות אישית עם רבים מן העולים (כולל ה'מוחות שמאחורה'), יש כאן חזרה על ה'מרד הקדוש' (של המזרחי).
ורשמית גדולי ישראל לא מעניינים אותם כקליפת השום, ועל כל טענה שיאמרו גדולי ישראל יטענו אלף ואחת טענות למה הם לא צודקים. וכל מהלכם הוא ליטול גורלנו בידינו, ושלא יחזרו על הטעויות שהיו בהקמת המדינה שהחרדים היו פסיביים ולא השתתפו בגאולת הארץ, והניחו לטומאה לשלוט, ועכשיו כשיקרה תהליך של... החרדים יהיו שם וישמרו על קדושת התהליך וידאגו לשמירת התורה וכו' וכו'. (זה ציטוט נאמן למקור אך לא בלשונו).

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 10:02 pm
על ידי בתבונה
מהיכרות אישית עם כמה מהם הם עובדי ה' עם השתוקקות אמתית לקב"ה וזה המניע שלהם גם בתפילה בהר הבית, ויש שגם סבורים שבזה הם פועלים להשבת העבודה.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 11:58 pm
על ידי פרי יהושע
מהתרשמותי האישית, חבורה הזויה של משועממים.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' ינואר 03, 2017 12:14 am
על ידי רון
מספרים על בעל האור יהל הגרי"ל חסמן,
שהיה תפילת מנחה אחת בישיבת חברון, שהיה ספק אם לומר תחנון או לא, ואחד הבחורים הורה לש"צ לא לומר.
ניגש הגרי"ל באותו מעמד לראשי הישיבה יושבי המזרח, ואמר להם, התכבדו וקומו ממקומכם, הלא יש לנו פוסק חדש, צריך הוא לשבת במקומכם......

יושבים כל רבותינו גדולי הדורות, ואוסרים לעלות בהר ומנגוע בקצהו, ועומדים מנגד חבורת תמהונים הזויים, נערים ומנוערים, ממלאים את מוחם ב"השתוקקות לעבודת ד'" שכנראה חסרה לרבותינו היבשים מכל לחלוחית וגעגועים להשבת העבודה למקומה, את רבותינו העסיקו ש"ך וט"ז ועוד כאלו זוטות, ואילו הם, הם עוסקים בקרבנות, במזבח, בהזאות פנים וחוץ, אה איזה קדושה, ובדרך אותם משוגעים מסכנים את כלל ישראל בהזיות שלהם.

ואם על ידיהם יהיו כאלו אחרים שיעברו איסור כרת ממש, יאמרו,
נו, אל תפריע לי בקטנות כשאני באמצע התלהבות ו"השתוקקות לעבודת ד'".

אשרינו שלא שם חלקנו כהם וגורלנו ככל המונם, ומכל פריצה מהמסגרת אחריתה מי ישורנו.

ו.

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' ינואר 03, 2017 12:17 am
על ידי בתבונה
פרי יהושע כתב:מהתרשמותי האישית, חבורה הזויה של משועממים.


נראה כמו למגדר מילתא שלא להיסחף אחריהם, הבעיה שמי שמכיר ורואה אחרת מסתבר שזה יעשה פעולה הפוכה

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' ינואר 03, 2017 12:29 am
על ידי צביב
אם חוששים לז''נ, למה לא לחוש לראי' ג ומחוסר כיפורים?

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' ינואר 03, 2017 1:25 am
על ידי בתבונה
צביב כתב:אם חוששים לז''נ, למה לא לחוש לראי' ג ומחוסר כיפורים?

שאלתך על מה שכתבו הסטייפלר והרב שך, שלאחר ז נקיים וטבילה שמדיני טומאה וטהרה מותר.
על כל פנים מחוסר כיפורים מותר במחנה לוויה וגם מחוסר כיפורים דזב.
השאלה לגבי הקרבה בזמן הזה איני בסוכיא אבל זכורני שדנו בה האחרונים והוכיחו שפשוט לג' ראיות ודאי אין לחוש.
לעיל הבאתי מהחזו"א שאף לראייה אחת לא חיישינן

Re: עליה להר הבית

פורסם: ג' ינואר 03, 2017 7:08 am
על ידי רון
תמשיכו לדון על ז"נ ומחוסר כיפורים וזב וזבה ומחנה לויה ומחנה ישראל, וראיה אחת או שלוש וכו' וכו',

ממש דמגוגיה בהתגלמותה, כאילו יש כאן ויכוח הלכתי!!!!!!!!!!!! כאילו אתם מחזיקים אתרוג והופכים אותו מצד אל צד!!

ולא כן הדבר,
הויכוח אינו הלכתי - חד וחלק, כי אם לדין יש תשובה,
הנושא הוא מה סמכותם של גדולי הדורות לומר, נכון, יתכן שמותר בכל מיני אופנים ומקומות ואנשים,ואף על פי כן הוא אסור מכל מיני סיבות!!!

הנושא הוא האם גדולי התורה הם גוף מייעץ, או שהם הבעלי בתים של כלל ישראל!!!!

וגם על כגון זה נתכוון מרן החזו"א במכתבו הידוע על העושים את התורה לב' חלקים וכו'