יו''ט הרמב''ם והבריתא בנדרים

על המתפרצים לעלות בהר ה' ומסיגים גבול שגבלו ראשונים
נקדש את שמך בעולם
הודעות: 139
הצטרף: ד' נובמבר 30, 2016 3:47 am

יו''ט הרמב''ם והבריתא בנדרים

הודעהעל ידי נקדש את שמך בעולם » ה' יולי 27, 2017 12:28 am

הרמב''ם קבע לו ולזרעו יו''ט לדורות ביום שזכה להיכנס להר הבית, והתקשיתי מהגמ' בנדרים שמשמע שצריך לציין יום כזה באבל ולא ביו''ט,


מתוך אגרת הרמב''ם

"...וליל אחד בשבת, שלשת ימים לירח סיון, יצאתי מן הים בשלום ובאנו לעכו.. והגענו לארץ ישראל... וביום שלישי בשבת, ארבעה ימים לירח מרחשון, שנת ששה ועשרים ליצירה [ד"א תתקכ"ו] יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה. ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו, ביום חמישי, ששה ימים לירח מרחשון. ובאחד בשבת, תשעה בחודש, יצאתי מירושלים לחברון לנשק קברי אבותי במערה, ואותו יום עמדתי במערה והתפללתי, שבח לאל על הכל. ושני הימים האלו, שהם שישי ותשיעי במרחשון, נדרתי שיהיו לי כמו יום טוב ותפלה ושמחה בה' ואכילה ושתיה. אלהים יעזרני על הכל ויקים לי "נדרי לה' אשלם" אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה בחורבנה כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה מהרה אמן".

נדרים י''ב ע''א
. איזהו איסר האמור בתורה אמר הריני שלא אוכל בשר ושלא אשתה יין כיום שמת בו אביו כיום שמת בו רבו כיום שנהרג בו גדליה בן אחיקם כיום שראיתי ירושלים בחורבנה.

ספרים וועלט
הודעות: 369
הצטרף: ו' פברואר 27, 2015 8:50 pm

Re: יו''ט הרמב''ם והבריתא בנדרים

הודעהעל ידי ספרים וועלט » ה' יולי 27, 2017 3:43 am

קושיא יפה.
חשבתי שאולי קיבל את היום טוב בגלל הסכנה ממנה ניצול. וכך גם משמע מלשון המכתב.


חזור אל “וַיַּעְפִּלוּ לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד