עמוד 5 מתוך 7

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 6:11 pm
על ידי הוה אמינא
[size=100]
זאב ערבות כתב:מה כהלכה הדרך בה הוא כותב? ג'נין זה לא עברית אלא שם ערבי ומה מפריע לו לכתוב ג'נין?

בכל מילה יש את הקרי ויש את הכתיב.
אתה צודק שהכתיב בשלטים וכו' בכל מקום של J כתוב בעברית ג' - כי אין אות כזאת בעברית.
אבל בהלכה, מכל מקום שצריך לכתוב אות שאינה קיימת בלשון הקודש, כותבים לפי הקרי, איך שזה מצלצל באזניים.
ולכן האות J הקרי שלה הוא דזש, וכותבים לפי מה שיישמע בקריאתו כאותה אות J.
כך לפי כל הפוסקים האשכנזים. וכך נוהגים כל המדקדקים בכל העולם. לא רק סטמער.
אני מניח שאם רבי משה פיינשטיין זצ"ל היה צריך לכתוב ג'נין במכתב, היה כותב דזשנין [יותר מדויק דזשענין, כי יש אותיות הניקוד ג"י בגלל שכותבים לפי הקרי וכאמור].
[אגב ראה כאן: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 09#p304009 ]
אבל לפוסקים הספרדים יש הכרעה אחרת באותיות הללו שאין להן אותיות בלשה"ק, וזה לכתוב עם קו למעלה. כמו ג', צ', ז'.
ובתוך זה יש את מנהג ירושלים וכנ"ל.

אז למרות שאתה הסברת היטב מה זה השלטים הגדולים שכתוב ג'נין, ולא דזשענין, זה בגלל שבן גוריון וכל חבר מריעיו האשכנזים שנהיו חופשיים ביטלו את ההברה האשכנזית, ו"עיברתו" גם את השמות "הגלותיים" שלהם לניב ספרדי "אחיד".
בעזרת ה' מתי שהחרדים יהיו רוב בממשלה, [בתנאי אם זה לא יהיה ממפלגת שס כמובן], אחד מהצעות החוק יהיה להחיל בחזרה את הכתיב ההלכתי לפי האשכנזים בשלטים. ואז תבוא לארץ ותיסע בכביש 6 לכיוון צפון, ותראה על אם הדרך שלט ענק בארבע שפות! ובלשה"ק יהיה כתוב דזשענין!

שוב העירוני באישי, שלא יהיה לאשכנזים רוב בלי סאטמער, וממה נפשך, אם שס יהיו רוב עם החילונים יהיה הכיתוב בשלטים כמו היום, ואם סאטמער יצטרפו ג"כ לא תחזיק הממשלה מעמד כי תיכף יקיימו החזרת השלטון לערבים, וישארו השלטים כמו היום.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 6:32 pm
על ידי בינה להבין
אראל כתב:
לעשות רצונך כתב:
אליסף כתב:הרב שך בהספידו המיוחד על האדמו"ר מסאטמאר מדגיש שעם כל ההערצה וההשפעה שקבל ממנו, 'לא ירדנו לסוף דעתו'

והרבי מסאטמאר בהספידו המיוחד על הגאון רבי אהרן קוטלר, ראש מועצת גדולי התורה באמריקה, מראשי החינוך העצמאי [הכפרני?],
אמר להגיד שבחו של אהרן שלא שינה.

ואם כבר האשכול בנסיעה על הכביש של קושר נימא בנימא וחבל בחבל...

פי' לא ירדנו לסוף דעתו הוא שלא היה יכולים לדעת מה דעתו באמת על איזה עניין, שהרי היה יכול ליתן טעם לאיסור [או להיתר] ולהסביר פנים בזה עד שהיית בטוח שזה דעתו ובאמת לא היה, וזה כעין מה שליטוואק צועק כל הזמן וכנראה גם הרב שך חבר לו בזה ועדיין אנחנו באותו כביש

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 6:42 pm
על ידי אראל
בינה להבין כתב:פי' לא ירדנו לסוף דעתו הוא שלא היה יכולים לדעת מה דעתו באמת על איזה עניין, שהרי היה יכול ליתן טעם לאיסור [או להיתר] ולהסביר פנים בזה עד שהיית בטוח שזה דעתו ובאמת לא היה, וזה כעין מה שליטוואק צועק כל הזמן וכנראה גם הרב שך חבר לו בזה ועדיין אנחנו באותו כביש

פשיהא, פיין אפגעלערנט..., שטימט דאך מוראדיג

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 6:43 pm
על ידי עקביה
הוה אמינא כתב:ובלשה"ק יהיה כתוב דזשענין!

בלשה"ק אין לאות ע' מה לחפש שם.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 6:47 pm
על ידי אראל
ליידיגייערס
מה נפקא מינה האיך כותבין דזשענין או ג'נין....
וכי יש שם בכלל בי"ד לכתוב גיטין???

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 6:52 pm
על ידי עקביה
עוד מעט יהיה..

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 7:18 pm
על ידי זאב ערבות
הוה אמינא כתב:[size=85]
זאב ערבות כתב:מה כהלכה הדרך בה הוא כותב? ג'נין זה לא עברית אלא שם ערבי ומה מפריע לו לכתוב ג'נין?

בכל מילה יש את הקרי ויש את הכתיב.

נכון, ויש גם מה שנקרא עיוות הכתובים, אך כידוע כשזה נוגע למלים לא עבריות, אז כחומר ביד היוצר וניתן לכתוב בכל צורה שחפצים, למשל ניו יורק ניתן לכתוב נוא יארק, וטוקיו ניתן לכתוב תוקיא ופריז פאריס ולונדון לאנדאן וכו' וכו' השאלה היא האם הקורא מבין לאיזה מקום הכוונה כאשר כותבים דזענין.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 7:52 pm
על ידי בברכה המשולשת
עקביה כתב:עוד מעט יהיה..


כבר סידרו שם גיטין, למיטב זכרוני,
יעויין בספר עין גנים: ההיסטוריה היהודית בג'נין.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 8:37 pm
על ידי אליסף
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כמדומני, בחו"ל כאשר כותבים בגט 'דמתקריא Joe', כותבים דזשאו, ולא ג'ו. איני יודע איך כותבים בארץ
והא לך ליקוט מראי מקומות בנידון
אוצר החכמה__134_137.pdf

אותו הנידון הוא על מו"רך מוודריג'..

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 8:42 pm
על ידי אליסף
אראל כתב:
בינה להבין כתב:פי' לא ירדנו לסוף דעתו הוא שלא היה יכולים לדעת מה דעתו באמת על איזה עניין, שהרי היה יכול ליתן טעם לאיסור [או להיתר] ולהסביר פנים בזה עד שהיית בטוח שזה דעתו ובאמת לא היה, וזה כעין מה שליטוואק צועק כל הזמן וכנראה גם הרב שך חבר לו בזה ועדיין אנחנו באותו כביש

פשיהא, פיין אפגעלערנט..., שטימט דאך מוראדיג

'לא ירדנו לסוף דעתו' זה בדיפלומטית לא הסכמנו איתו
אגב עיין בהספדו של האדמו"ר (הצעיר אז) ממונקאטש על ר' יואל שמתרעם על ה'לא ירדנו לסוף דעתו' של הרב שך

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 9:07 pm
על ידי מעיין
לעשות רצונך כתב:
אליסף כתב:הרב שך בהספידו המיוחד על האדמו"ר מסאטמאר מדגיש שעם כל ההערצה וההשפעה שקבל ממנו, 'לא ירדנו לסוף דעתו'

והרבי מסאטמאר בהספידו המיוחד על הגאון רבי אהרן קוטלר, ראש מועצת גדולי התורה באמריקה, מראשי החינוך העצמאי [הכפרני?],
אמר להגיד שבחו של אהרן שלא שינה.

סילוף זה וגם השלכה ממנו כבר מובא במחיצתם לר' שלמה לורנץ המלא בסילופים לדרכו, וזה אחד מהן שיש לברר בשמיעת התקליט מההספד וכמדומה שגם נדפס בשעתו
הרבי מסאטמאר הספיד את הגאון רבי אהרן ובתוך דבריו הזכיר להגיד שבחו של אהרן שלא שינה הדגיש שלא שינה בענין צורת הישיבה שמסר נפשו נגד הלימודי חול והקאליזשעס, שכידוע מסר ר' אהרן נפשו הכנסת לימודי חול אל הישיבות, ואילו בבמחיצתם איתא שאמר שלא שינה כמלוא נימא מדברי תורה, ומתוך כך הסיק מסקנות עיי"ש, וגם 'לעשות רצונך' סתם ולא פירש אמר להגיד שבחו שלא שינה, והיוצא מזה ההשלכה שהקורא יבין שרק מתוך ריתחא דאורייתא אמר מה שאמר וכתב מה שכתב ולאו דוקא.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 9:26 pm
על ידי הבאר ההיא
הרואה כתב:ואולי האמת היא כמו שהתורה אומרת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.
אם כבר מחפשים מתחת לאדמה איזה שלש שבועות או רגשי נחיתות של עם כבוש, יש לנו תורה.
וזכר לדבר שאחרי מלחמות ששת הימים ויום הכיפורים ותשקוט הארץ עשרים שנה.

התוה"ק מזהירה כ"כ הרבה על השמדת הגויים בכדי שלא ילמדו ממעשיהם המקולקלים, ואם לא ישמידום הרי שילמדו ממעשיהם הרעים ואז גם יבוא העונש של וצררו אתכם, אכן בודאי ובודאי שמדינה שרובה הגדול עוברים על דת ומעשה ארץ מצרים ומעשה ארץ כנען נהוג אצלם בפרהסיא הרבה יותר מאצל הערביים, זהו החשש הגדול ביותר שמא הערביים יקלקלו אותנו במעשיהם הרעים ובגלל שלא משמידים אותם על זה אנו נענשים.

אין ספק שתחילת דבריך ממחישה את סופם.

הרואה כתב:ואולי זאת עוד סיבה למה אסור ללמוד תנ"ך.


אם כי ישרים דרכי ה' וגו'

נ. ב. ברור שכל זה לא נוגע לאכזריותם של הערביים ושאר "מעלותיהם" המפורסמות כמו תשעה קבים שנטלו וכו' וכמובן שלא באתי ללמד עליהם זכות, ולא באתי אלא להראות כיצד המתהדרים בראש ישר והגיון עלולים גם הם להתרחק מכוונת התורה לא פחות מבעלי הדרוש וההשקפה.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 10:18 pm
על ידי הוה אמינא
עקביה כתב:
הוה אמינא כתב:ובלשה"ק יהיה כתוב דזשענין!

בלשה"ק אין לאות ע' מה לחפש שם.

אתה צודק בכתיב.
כשכותבין בשביל הקרי, כדי שהקוראים יקראו וישמע להם נכון, במילים של לע"ז מוסיפים.
כמו בשם העיר שבדרך כלל אינו בלשון קודש בחו"ל, או בעיר ערבית...

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 10:21 pm
על ידי הוה אמינא
אראל כתב:ליידיגייערס
מה נפקא מינה האיך כותבין דזשענין או ג'נין....
וכי יש שם בכלל בי"ד לכתוב גיטין???

לדון אותך לכף זכות באנו.
שלא יהיה קל בעיניך!

לא שמעת על אחמד בן שרה? אם יש אחד כזה בג'נין שיתחתן עם חנה בת מחמוד ויצטרכו להפרד, ודאי שיד לאחים יארגנו להם גט

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ה' פברואר 02, 2023 10:29 pm
על ידי אראל
הוה אמינא כתב:
אראל כתב:ליידיגייערס
מה נפקא מינה האיך כותבין דזשענין או ג'נין....
וכי יש שם בכלל בי"ד לכתוב גיטין???

לדון אותך לכף זכות באנו.
שלא יהיה קל בעיניך!


ואתה כשם שדנתני לזכות המקום ידין אותך לזכות (שבת קכז ע"ב)



הוה אמינא כתב:לא שמעת על אחמד בן שרה? אם יש אחד כזה בג'נין שיתחתן עם חנה בת מחמוד ויצטרכו להפרד, ודאי שיד לאחים יארגנו להם גט


נפתח אז אשכול מיוחד לזה, חבל להכליל נושא כה חשוב עם אשכול המיוחד על דרשת הרב רייזמאן......
יגדיל תורה ויאדיר......

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ו' פברואר 03, 2023 12:06 am
על ידי בינה להבין
אליסף כתב:'לא ירדנו לסוף דעתו' זה בדיפלומטית לא הסכמנו איתו
אגב עיין בהספדו של האדמו"ר (הצעיר אז) ממונקאטש על ר' יואל שמתרעם על ה'לא ירדנו לסוף דעתו' של הרב שך

אולם ברש"י עירובין יג ע"ב פי' "לא יכלו להבין באיזה דבריו נכונים ובאיזה אין דבריו נכונים, שהיה נותן דעת מיושב והגון על אין הלכה כהלכה"
ולך תדע לאיזה כוונה נתכוון הרב שך

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ו' פברואר 03, 2023 12:33 am
על ידי הרואה
הבאר ההיא כתב:
הרואה כתב:ואולי האמת היא כמו שהתורה אומרת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.
אם כבר מחפשים מתחת לאדמה איזה שלש שבועות או רגשי נחיתות של עם כבוש, יש לנו תורה.
וזכר לדבר שאחרי מלחמות ששת הימים ויום הכיפורים ותשקוט הארץ עשרים שנה.

התוה"ק מזהירה כ"כ הרבה על השמדת הגויים בכדי שלא ילמדו ממעשיהם המקולקלים, ואם לא ישמידום הרי שילמדו ממעשיהם הרעים ואז גם יבוא העונש של וצררו אתכם, אכן בודאי ובודאי שמדינה שרובה הגדול עוברים על דת ומעשה ארץ מצרים ומעשה ארץ כנען נהוג אצלם בפרהסיא הרבה יותר מאצל הערביים, זהו החשש הגדול ביותר שמא הערביים יקלקלו אותנו במעשיהם הרעים ובגלל שלא משמידים אותם על זה אנו נענשים.

אין ספק שתחילת דבריך ממחישה את סופם.

הרואה כתב:ואולי זאת עוד סיבה למה אסור ללמוד תנ"ך.


אם כי ישרים דרכי ה' וגו'

נ. ב. ברור שכל זה לא נוגע לאכזריותם של הערביים ושאר "מעלותיהם" המפורסמות כמו תשעה קבים שנטלו וכו' וכמובן שלא באתי ללמד עליהם זכות, ולא באתי אלא להראות כיצד המתהדרים בראש ישר והגיון עלולים גם הם להתרחק מכוונת התורה לא פחות מבעלי הדרוש וההשקפה.

התורה מזהירה על שני הדברים, גם כי יסיר את בנך מאחרי, וגם על עצם העניין של השמדת הגויים בארץ ישראל.
ושתי הנקודות מופיעות יחד ולחוד כמה פעמים.
הפלפול כאילו שכל האיסור להשאירם בחיים הוא רק שמא יתקלקלו ממעשיהם אינו כפשוטו בכלל, וכל שכן שאינו להלכה.
ולמשל בשופטים פרק ב' מפורש שהעונש על כך שבני ישראל כרתו ברית ליושב הארץ הוא שאלוהיהם יהיו לכם למוקש, כלומר בדיוק הפוך ממה שכתבת.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ו' פברואר 03, 2023 3:06 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ו' פברואר 03, 2023 3:31 am
על ידי אראל
זאב ערבות כתב:איני יודע אם זה כבר פורסם כאן, הדיו דהוי וזה בנוגע לאדמו"ר מסאטמר ושימו לב מה כתוב בשורות האחרונות

כבר פורסם פה, ע"י חלמישצור

viewtopic.php?f=19&t=31661&hilit=%D7%A7%D7%A2%D7%A8%D7%A2%D7%A6%D7%A7%D7%99&start=120#p573425

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 06, 2023 12:33 am
על ידי עקביה
שיחה מהרב אליהו מאיר פייבלזון, בעקבות הפיגוע הנורא בנוה יעקב.
נדמה לי שדבריו נוגעים בנושאים שנדונו באשכול זה.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: א' פברואר 12, 2023 6:48 pm
על ידי הבאר ההיא
הרואה כתב:
הבאר ההיא כתב:
הרואה כתב:ואולי האמת היא כמו שהתורה אומרת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.
אם כבר מחפשים מתחת לאדמה איזה שלש שבועות או רגשי נחיתות של עם כבוש, יש לנו תורה.
וזכר לדבר שאחרי מלחמות ששת הימים ויום הכיפורים ותשקוט הארץ עשרים שנה.

התוה"ק מזהירה כ"כ הרבה על השמדת הגויים בכדי שלא ילמדו ממעשיהם המקולקלים, ואם לא ישמידום הרי שילמדו ממעשיהם הרעים ואז גם יבוא העונש של וצררו אתכם, אכן בודאי ובודאי שמדינה שרובה הגדול עוברים על דת ומעשה ארץ מצרים ומעשה ארץ כנען נהוג אצלם בפרהסיא הרבה יותר מאצל הערביים, זהו החשש הגדול ביותר שמא הערביים יקלקלו אותנו במעשיהם הרעים ובגלל שלא משמידים אותם על זה אנו נענשים.


התורה מזהירה על שני הדברים, גם כי יסיר את בנך מאחרי, וגם על עצם העניין של השמדת הגויים בארץ ישראל.
ושתי הנקודות מופיעות יחד ולחוד כמה פעמים.
הפלפול כאילו שכל האיסור להשאירם בחיים הוא רק שמא יתקלקלו ממעשיהם אינו כפשוטו בכלל, וכל שכן שאינו להלכה.
ולמשל בשופטים פרק ב' מפורש שהעונש על כך שבני ישראל כרתו ברית ליושב הארץ הוא שאלוהיהם יהיו לכם למוקש, כלומר בדיוק הפוך ממה שכתבת.


אשמח למצוא היכן התורה מזהירה על השמדת הגויים לחוד (ועוד כמה פעמים) בלא שמצורף עם זה השמדת הע"ז של הגויים, חיזרתי על חלק נכבד מהתורה ולא מצאתי.

בפרשת השבוע
לֹֽא־תִכְרֹ֥ת לָהֶ֛ם וְלֵאלֹֽהֵיהֶ֖ם בְּרִֽית׃ לֹ֤א יֵשְׁבוּ֙ בְּאַרְצְךָ֔ פֶּן־יַחֲטִ֥יאוּ אֹתְךָ֖ לִ֑י כִּ֤י תַעֲבֹד֙ אֶת־אֱלֹ֣הֵיהֶ֔ם כִּֽי־יִהְיֶ֥ה לְךָ֖ לְמוֹקֵֽשׁ

ובפרשת מסעי שהוא הפסוק שציטטת למעלה
וְה֨וֹרַשְׁתֶּ֜ם אֶת־כׇּל־יֹשְׁבֵ֤י הָאָ֙רֶץ֙ מִפְּנֵיכֶ֔ם וְאִ֨בַּדְתֶּ֔ם אֵ֖ת כׇּל־מַשְׂכִּיֹּתָ֑ם וְאֵ֨ת כׇּל־צַלְמֵ֤י מַסֵּֽכֹתָם֙ תְּאַבֵּ֔דוּ וְאֵ֥ת כׇּל־בָּמוֹתָ֖ם תַּשְׁמִֽידוּ׃ וְהוֹרַשְׁתֶּ֥ם וגו' וְהִתְנַחַלְתֶּם֩ וגו' וְאִם־לֹ֨א תוֹרִ֜ישׁוּ אֶת־יֹשְׁבֵ֣י הָאָ֘רֶץ֮ מִפְּנֵיכֶם֒ וְהָיָה֙ אֲשֶׁ֣ר תּוֹתִ֣ירוּ מֵהֶ֔ם לְשִׂכִּים֙ בְּעֵ֣ינֵיכֶ֔ם וְלִצְנִינִ֖ם בְּצִדֵּיכֶ֑ם וְצָרְר֣וּ אֶתְכֶ֔ם עַל־הָאָ֕רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַתֶּ֖ם יֹשְׁבִ֥ים בָּֽהּ׃ וְהָיָ֗ה כַּאֲשֶׁ֥ר דִּמִּ֛יתִי לַעֲשׂ֥וֹת לָהֶ֖ם אֶֽעֱשֶׂ֥ה לָכֶֽם׃

דברים פרק ז'
וּנְתָנָ֞ם יְהֹוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ לְפָנֶ֖יךָ וְהִכִּיתָ֑ם הַחֲרֵ֤ם תַּחֲרִים֙ אֹתָ֔ם לֹא־תִכְרֹ֥ת לָהֶ֛ם בְּרִ֖ית וְלֹ֥א תְחׇנֵּֽם׃ וְלֹ֥א תִתְחַתֵּ֖ן בָּ֑ם בִּתְּךָ֙ לֹא־תִתֵּ֣ן לִבְנ֔וֹ וּבִתּ֖וֹ לֹא־תִקַּ֥ח לִבְנֶֽךָ׃ כִּֽי־יָסִ֤יר אֶת־בִּנְךָ֙ מֵֽאַחֲרַ֔י וְעָבְד֖וּ אֱלֹהִ֣ים אֲחֵרִ֑ים וְחָרָ֤ה אַף־יְהֹוָה֙ בָּכֶ֔ם וְהִשְׁמִידְךָ֖ מַהֵֽר׃

ובהמשך הפרק
וְנָתַ֤ן מַלְכֵיהֶם֙ בְּיָדֶ֔ךָ וְהַאֲבַדְתָּ֣ אֶת־שְׁמָ֔ם מִתַּ֖חַת הַשָּׁמָ֑יִם לֹֽא־יִתְיַצֵּ֥ב אִישׁ֙ בְּפָנֶ֔יךָ עַ֥ד הִשְׁמִֽדְךָ֖ אֹתָֽם׃ פְּסִילֵ֥י אֱלֹהֵיהֶ֖ם תִּשְׂרְפ֣וּן בָּאֵ֑שׁ לֹֽא־תַחְמֹד֩ כֶּ֨סֶף וְזָהָ֤ב עֲלֵיהֶם֙ וְלָקַחְתָּ֣ לָ֔ךְ פֶּ֚ן תִּוָּקֵ֣שׁ בּ֔וֹ כִּ֧י תוֹעֲבַ֛ת יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ הֽוּא

ובפרק כ' ששם הוא עיקר הלאו על אי השמדת הגויים
רַ֗ק מֵעָרֵ֤י הָֽעַמִּים֙ הָאֵ֔לֶּה אֲשֶׁר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ נַחֲלָ֑ה לֹ֥א תְחַיֶּ֖ה כׇּל־נְשָׁמָֽה׃ כִּֽי־הַחֲרֵ֣ם תַּחֲרִימֵ֗ם הַחִתִּ֤י וְהָאֱמֹרִי֙ הַכְּנַעֲנִ֣י וְהַפְּרִזִּ֔י הַחִוִּ֖י וְהַיְבוּסִ֑י כַּאֲשֶׁ֥ר צִוְּךָ֖ יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶֽיךָ׃ לְמַ֗עַן אֲשֶׁ֨ר לֹֽא־יְלַמְּד֤וּ אֶתְכֶם֙ לַעֲשׂ֔וֹת כְּכֹל֙ תּֽוֹעֲבֹתָ֔ם אֲשֶׁ֥ר עָשׂ֖וּ לֵאלֹֽהֵיהֶ֑ם וַחֲטָאתֶ֖ם לַיהֹוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶֽם׃

ובדברי יהושע בספרו פרק כ"ג
וַיהֹוָ֣ה אֱלֹהֵיכֶ֗ם ה֚וּא יֶהְדֳּפֵ֣ם מִפְּנֵיכֶ֔ם וְהוֹרִ֥ישׁ אֹתָ֖ם מִלִּפְנֵיכֶ֑ם וִֽירִשְׁתֶּם֙ אֶת־אַרְצָ֔ם כַּאֲשֶׁ֥ר דִּבֶּ֛ר יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶ֖ם לָכֶֽם׃ וַחֲזַקְתֶּ֣ם מְאֹ֔ד לִשְׁמֹ֣ר וְלַֽעֲשׂ֔וֹת אֵ֚ת כׇּל־הַכָּת֔וּב בְּסֵ֖פֶר תּוֹרַ֣ת מֹשֶׁ֑ה לְבִלְתִּ֥י סוּר־מִמֶּ֖נּוּ יָמִ֥ין וּשְׂמֹֽאול׃ לְבִלְתִּי־בֹא֙ בַּגּוֹיִ֣ם הָאֵ֔לֶּה הַנִּשְׁאָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה אִתְּכֶ֑ם וּבְשֵׁ֨ם אֱלֹהֵיהֶ֤ם לֹֽא־תַזְכִּ֙ירוּ֙ וְלֹ֣א תַשְׁבִּ֔יעוּ וְלֹ֣א תַעַבְד֔וּם וְלֹ֥א תִֽשְׁתַּחֲו֖וּ לָהֶֽם
ושם עוד
כִּ֣י ׀ אִם־שׁ֣וֹב תָּשׁ֗וּבוּ וּדְבַקְתֶּם֙ בְּיֶ֙תֶר֙ הַגּוֹיִ֣ם הָאֵ֔לֶּה הַנִּשְׁאָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה אִתְּכֶ֑ם וְהִֽתְחַתַּנְתֶּ֥ם בָּהֶ֛ם וּבָאתֶ֥ם בָּהֶ֖ם וְהֵ֥ם בָּכֶֽם׃ יָד֙וֹעַ֙ תֵּֽדְע֔וּ כִּי֩ לֹ֨א יוֹסִ֜יף יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֵיכֶ֗ם לְהוֹרִ֛ישׁ אֶת־הַגּוֹיִ֥ם הָאֵ֖לֶּה מִלִּפְנֵיכֶ֑ם וְהָי֨וּ לָכֶ֜ם לְפַ֣ח וּלְמוֹקֵ֗שׁ וּלְשֹׁטֵ֤ט בְּצִדֵּיכֶם֙ וְלִצְנִנִ֣ים בְּעֵינֵיכֶ֔ם עַד־אֲבׇדְכֶ֗ם מֵ֠עַ֠ל הָאֲדָמָ֤ה הַטּוֹבָה֙ הַזֹּ֔את אֲשֶׁר֙ נָתַ֣ן לָכֶ֔ם יְהֹוָ֖ה אֱלֹהֵיכֶֽם

הרי לנו כמה וכמה מקומות שמפורש בהם שעיקר התקלה והעונש הגדול הוא על הלימוד ממעשיהם, ורק במקום אחד בפרשת מסעי לא מפורש הלימוד ממעשיהם אבל גם שם מדובר על השמדת הע"ז יחד עם השמדת הגויים ובכגון דא הפשט הפשוט ביותר הוא לומר שהתקלה היא ע"י הלימוד ממעשיהם וכפי שכבר פירשה התורה לפני כן בפרשת משפטים וכפי שהתפרש אחרי כן שלוש פעמים לפחות בחומש דברים ועוד ביהושע ובשופטים.
ואפי' יתעקש המתעקש ויאמר שכאן העונש הוא על עצם הישארות הגויים (שזה רחוק מלהיות פשוטו של מקרא), הרי כל זה לענין המכשול והעונש אבל לומר שהתורה הזהירה על עצם השמדת הגויים לחוד זה ודאי לא נמצא גם בפרשת מסעי שהרי מפורש גם השמדת הע"ז.

ומש"כ שבשופטים מפורש ההפך מדברי אין לזה שחר ויתפרש להלן.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: א' פברואר 12, 2023 6:50 pm
על ידי הבאר ההיא
הרואה כתב:
הבאר ההיא כתב:
הרואה כתב:ואולי האמת היא כמו שהתורה אומרת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.
אם כבר מחפשים מתחת לאדמה איזה שלש שבועות או רגשי נחיתות של עם כבוש, יש לנו תורה.
וזכר לדבר שאחרי מלחמות ששת הימים ויום הכיפורים ותשקוט הארץ עשרים שנה.

התוה"ק מזהירה כ"כ הרבה על השמדת הגויים בכדי שלא ילמדו ממעשיהם המקולקלים, ואם לא ישמידום הרי שילמדו ממעשיהם הרעים ואז גם יבוא העונש של וצררו אתכם, אכן בודאי ובודאי שמדינה שרובה הגדול עוברים על דת ומעשה ארץ מצרים ומעשה ארץ כנען נהוג אצלם בפרהסיא הרבה יותר מאצל הערביים, זהו החשש הגדול ביותר שמא הערביים יקלקלו אותנו במעשיהם הרעים ובגלל שלא משמידים אותם על זה אנו נענשים.


התורה מזהירה על שני הדברים, גם כי יסיר את בנך מאחרי, וגם על עצם העניין של השמדת הגויים בארץ ישראל.
ושתי הנקודות מופיעות יחד ולחוד כמה פעמים.
הפלפול כאילו שכל האיסור להשאירם בחיים הוא רק שמא יתקלקלו ממעשיהם אינו כפשוטו בכלל, וכל שכן שאינו להלכה.
ולמשל בשופטים פרק ב' מפורש שהעונש על כך שבני ישראל כרתו ברית ליושב הארץ הוא שאלוהיהם יהיו לכם למוקש, כלומר בדיוק הפוך ממה שכתבת.

בשופטים פרק ב' מפורש בדיוק כמו שכתבתי ופלא איך ניתן לומר אחרת.

אחרי אריכות גדולה בפרק א' איזה גויים לא הורישו השבטים מגיעים דברי מלאך ה' בפרק ב'
וְאַתֶּ֗ם לֹֽא־תִכְרְת֤וּ בְרִית֙ לְיֽוֹשְׁבֵי֙ הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֔את מִזְבְּחוֹתֵיהֶ֖ם תִּתֹּצ֑וּן וְלֹא־שְׁמַעְתֶּ֥ם בְּקוֹלִ֖י מַה־זֹּ֥את עֲשִׂיתֶֽם׃ וְגַ֣ם אָמַ֔רְתִּי לֹא־אֲגָרֵ֥שׁ אוֹתָ֖ם מִפְּנֵיכֶ֑ם וְהָי֤וּ לָכֶם֙ לְצִדִּ֔ים וֵאלֹ֣הֵיהֶ֔ם יִהְי֥וּ לָכֶ֖ם לְמוֹקֵֽשׁ
הרי שלא הוזכר חטא אי השמדת הגויים אלא רק בדסמיך ליה אי השמדת הע"ז שלהם, וזה בדיוק מה שאמרתי שמטרת ההשמדה היא שלא ילמדו ממעשיהם (ניתן להוכיח יותר שלא הוזכרה אי ההשמדה אלא כריתת הברית ואכמ"ל).

שמא תאמר שזה עדיין לא מוכח נלך להמשך הפרק כשמתחיל לספר מחטאי ישראל הרי זה בלשון הזו
וַיַּעֲשׂ֧וּ בְנֵי־יִשְׂרָאֵ֛ל אֶת־הָרַ֖ע בְּעֵינֵ֣י יְהֹוָ֑ה וַיַּעַבְד֖וּ אֶת־הַבְּעָלִֽים׃ וַיַּעַזְב֞וּ אֶת־יְהֹוָ֣ה ׀ אֱלֹהֵ֣י אֲבוֹתָ֗ם הַמּוֹצִ֣יא אוֹתָם֮ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרַ֒יִם֒ וַיֵּלְכ֞וּ אַחֲרֵ֣י ׀ אֱלֹהִ֣ים אֲחֵרִ֗ים מֵאֱלֹהֵ֤י הָֽעַמִּים֙ אֲשֶׁר֙ סְבִיב֣וֹתֵיהֶ֔ם וַיִּֽשְׁתַּחֲו֖וּ לָהֶ֑ם וַיַּכְעִ֖סוּ אֶת־יְהֹוָֽה
ובהמשך
וְהָיָ֣ה ׀ בְּמ֣וֹת הַשּׁוֹפֵ֗ט יָשֻׁ֙בוּ֙ וְהִשְׁחִ֣יתוּ מֵֽאֲבוֹתָ֔ם לָלֶ֗כֶת אַֽחֲרֵי֙ אֱלֹהִ֣ים אֲחֵרִ֔ים לְעׇבְדָ֖ם וּלְהִשְׁתַּחֲוֺ֣ת לָהֶ֑ם לֹ֤א הִפִּ֙ילוּ֙ מִמַּ֣עַלְלֵיהֶ֔ם וּמִדַּרְכָּ֖ם הַקָּשָֽׁה׃ וַיִּֽחַר־אַ֥ף יְהֹוָ֖ה בְּיִשְׂרָאֵ֑ל וַיֹּ֗אמֶר יַ֩עַן֩ אֲשֶׁ֨ר עָבְר֜וּ הַגּ֣וֹי הַזֶּ֗ה אֶת־בְּרִיתִי֙ אֲשֶׁ֣ר צִוִּ֣יתִי אֶת־אֲבוֹתָ֔ם וְלֹ֥א שָׁמְע֖וּ לְקוֹלִֽי׃ גַּם־אֲנִי֙ לֹ֣א אוֹסִ֔יף לְהוֹרִ֥ישׁ אִ֖ישׁ מִפְּנֵיהֶ֑ם מִן־הַגּוֹיִ֛ם אֲשֶׁר־עָזַ֥ב יְהוֹשֻׁ֖עַ וַיָּמֹֽת׃ לְמַ֛עַן נַסּ֥וֹת בָּ֖ם אֶת־יִשְׂרָאֵ֑ל הֲשֹׁמְרִ֣ים הֵם֩ אֶת־דֶּ֨רֶךְ יְהֹוָ֜ה לָלֶ֣כֶת בָּ֗ם כַּאֲשֶׁ֛ר שָׁמְר֥וּ אֲבוֹתָ֖ם אִם־לֹֽא.

הרי מפורש שאחרי שהתחילו ללמוד ממעשיהם אז נגזר עליהם שישארו הגויים תמיד לנסותם בע"ז, והוא מה שנקרא שאלוהיהם יהיו להם למוקש.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: א' פברואר 12, 2023 7:38 pm
על ידי אראל
לנושא האשכול...
כנראה, שמישהוא תירגם דרשת הרב רייזמן להערביים....
מן אז שנאמר הדרשה ההוא, משתוללים הרוצחים בנו רח"ל...

בבקשה להרב רייזמן, שיואיל בטובו להצהיר הצהרה גלויה, שלא נתכוין כלל להרגיז את הישמעאלים ימ"ש, כי אם לעצבן את הסאטמורים... הצהרה כזו אולי יועיל להצלת נפשות ....

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: א' פברואר 12, 2023 9:46 pm
על ידי ישראליק
מאוד קל לעקוף תשובה ותיקון המעשים ע"י האמתלא: "רב רייזמאן אשם בהכל", "הציונים אשמים".

לא נראה שזה מה שהקב"ה רוצה מאתנו כעת

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 12:35 am
על ידי אראל
באם באם באם
מי עוקף????????
מי אמר שהרב רייזמן אשם???
חשבת באמת שהישמעאלים שומעים שיעורי הרב רייזמן?.....

האתה יודע בכלל מה הנושא כאן שאתה מחווה דיעה???

כתבתי בדיחותא על חשבונו של הרב רייזמן, שאמר כי הוא רואה איך שמתקיים לעינינו יעוד הנביא זכריה 'עוד ישבו זקנים וזקנות בחוצות ירושלים'........
נא נא
הבנת???

ולגופו של דבר,
כן!, בהחלט שהציונים אשמים על שפיכת דמם של ישראל!! [זה לא החלטה שלי, זה החלטת הרבי מסאטמאר, שמצטט מתורת הרבי שלך רבי נחמן מברסלב, שלפני ביאת המשיח יתגבר האפיקורסות בעולם]

אתה שואל מה הקב"ה רוצה מאתנו עתה?, זה כבר סיפור אחר...

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 12:37 am
על ידי הבאר ההיא
אראל כתב:
כתבתי בדיחותא על חשבונו של הרב רייזמן

ןבלא משים שהבדיחותא היא גם על חשבון יהודים שנרצחו, וה' הטוב יכפר בעד כי לכל העם בשגגה.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 12:39 am
על ידי אראל
על חשבון הנרצחים?????
מה אתה סח??
חס ושלום!!

שתחליט אתה בעצמך
עומד אחד לפנינו וטוען ואומר איך שארץ ישראל מקום בטוח, המקום שמתקיים לעינינו יעודי הנביא זכריה, בעוד שדם ישראל נשפך כמים רח"ל???, [ולא אפתח פה לשטן, אבל לפי המצב, נראה שהרוצחים הללו עדיין לוטשים חרבותם להמשיך הלאה, ה' ישמור אותנו ברוב רחמיו וחסדיו]
אזי אמור אתה, מי כאן המתלוצץ, ומי המתבדח על חשבון יהודים שנרצחו??????

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 12:49 am
על ידי פרנקל תאומים
אראל כתב:
ישראליק כתב:מאוד קל לעקוף תשובה ותיקון המעשים ע"י האמתלא: "רב רייזמאן אשם בהכל", "הציונים אשמים".
לא נראה שזה מה שהקב"ה רוצה מאתנו כעת

כתבתי בדיחותא על חשבונו של הרב רייזמן, שאמר כי הוא רואה איך שמתקיים לעינינו יעוד הנביא זכריה 'עוד ישבו זקנים וזקנות בחוצות ירושלים'........
נא נא
הבנת???


לא רק הרב רייזמן רואה זאת, כולנו רואים זאת, כל מי שיש לו זוג עיניים.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 12:52 am
על ידי אראל
וכן ראיתי היום אצלינו בברוקלין, יושבים בפארק זקנים וזקנות... א מחיה..
ובמיאמי שבפלורידא תראה מאות ועשרות זקנים וזקנות יהודים יושבים בשלום ובשלוה ובמנוחה..., פי כמה ממה שתראה בירושלים...., אין שם לא מחבלים ולא ישמעאלים ....

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 12:58 am
על ידי פרנקל תאומים
ההבדל הקטן הוא שאדמת ברוקלין הטמאה היא לא נחלת אבותינו ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, וגם לא הוגלנו ממנה אלפיים שנה, וגם אדמתה לא היתה שוממה ועזובה כאלפיים שנה עד ששבנו אליה מכל קצוות תבל בחסד ה' עלינו וזכינו לראות בבניינה.

אכן כן, א מחייה.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 1:04 am
על ידי אראל
אכן כן, העבודה זרה של "ציונות" עדיין לא בטלה, אלא אדרבא, חי וקיים!!
[ולפי התגובות כאן - שימחול לי הרב רייזמן - אבל לא נראה לי ששום דבר נשתנה!!, הציונות, והפרומע ציונים'לעך והבוטחים בהם ובממשלתם, שהיו בימי הרבי מסאטמאר, עדיין קיים וקאי...]

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 1:12 am
על ידי פרנקל תאומים
אראל כתב:
פרנקל תאומים כתב:ההבדל הקטן הוא שאדמת ברוקלין הטמאה היא לא נחלת אבותינו ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, וגם לא הוגלנו ממנה אלפיים שנה, וגם אדמתה לא היתה שוממה ועזובה כאלפיים שנה עד ששבנו אליה מכל קצוות תבל בחסד ה' עלינו וזכינו לראות בבניינה.

אכן כן, העבודה זרה של "ציונות" עדיין לא בטלה, אלא אדרבא, חי וקיים!!
[ולפי התגובות כאן - שימחול לי הרב רייזמן - אבל לא נראה לי ששום דבר נשתנה!!, הציונות, והפרומע ציונים'לעך והבוטחים בהם ובממשלתם, שהיו בימי הרבי מסאטמאר, עדיין קיים וקאי...]


מה נאמר ומה נדבר, א גיוואלדיגע מוראדיגע עבודה זרה...

אני לא יודע מה לגבי הציונות והפרומע ציונימלעך...
מה שברור הוא שהקרומקייט בוודאי חי וקיים.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 1:25 am
על ידי הבאר ההיא
אראל כתב:
הבאר ההיא כתב:
אראל כתב:
כתבתי בדיחותא על חשבונו של הרב רייזמן

ןבלא משים שהבדיחותא היא גם על חשבון יהודים שנרצחו, וה' הטוב יכפר בעד כי לכל העם בשגגה.


על חשבון הנרצחים?????
מה אתה סח??
חס ושלום!!

שתחליט אתה בעצמך
עומד אחד לפנינו וטוען ואומר איך שארץ ישראל מקום בטוח, המקום שמתקיים לעינינו יעודי הנביא זכריה, בעוד שדם ישראל נשפך כמים רח"ל???, [ולא אפתח פה לשטן, אבל לפי המצב, נראה שהרוצחים הללו עדיין לוטשים חרבותם להמשיך הלאה, ה' ישמור אותנו ברוב רחמיו וחסדיו]
אזי אמור אתה, מי כאן המתלוצץ, ומי המתבדח על חשבון יהודים שנרצחו??????

אין הכוונה חלילה שבאת להתלוצץ מהם, אלא שלקחת דבר נורא כזה והפכת אותו לנושא לבדיחות (ולא משנה על מי הבדיחה) בתוך ימי האבלות ובעוד משפחות חרדות לגורל קרוביהם הפצועים.

מטבע הדברים רגשות כהים ונחלשים עם הזמן נוכל לשמוע גם בדיחות שמזכריות את השואה בהקשר כזה או אחר, אבל סמוך כ"כ לאסון זה הפתיע אותי.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 3:24 am
על ידי הרואה
הבאר ההיא כתב:
הרואה כתב:
הבאר ההיא כתב:
הרואה כתב:ואולי האמת היא כמו שהתורה אומרת וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.
אם כבר מחפשים מתחת לאדמה איזה שלש שבועות או רגשי נחיתות של עם כבוש, יש לנו תורה.
וזכר לדבר שאחרי מלחמות ששת הימים ויום הכיפורים ותשקוט הארץ עשרים שנה.

התוה"ק מזהירה כ"כ הרבה על השמדת הגויים בכדי שלא ילמדו ממעשיהם המקולקלים, ואם לא ישמידום הרי שילמדו ממעשיהם הרעים ואז גם יבוא העונש של וצררו אתכם, אכן בודאי ובודאי שמדינה שרובה הגדול עוברים על דת ומעשה ארץ מצרים ומעשה ארץ כנען נהוג אצלם בפרהסיא הרבה יותר מאצל הערביים, זהו החשש הגדול ביותר שמא הערביים יקלקלו אותנו במעשיהם הרעים ובגלל שלא משמידים אותם על זה אנו נענשים.


התורה מזהירה על שני הדברים, גם כי יסיר את בנך מאחרי, וגם על עצם העניין של השמדת הגויים בארץ ישראל.
ושתי הנקודות מופיעות יחד ולחוד כמה פעמים.
הפלפול כאילו שכל האיסור להשאירם בחיים הוא רק שמא יתקלקלו ממעשיהם אינו כפשוטו בכלל, וכל שכן שאינו להלכה.
ולמשל בשופטים פרק ב' מפורש שהעונש על כך שבני ישראל כרתו ברית ליושב הארץ הוא שאלוהיהם יהיו לכם למוקש, כלומר בדיוק הפוך ממה שכתבת.

בשופטים פרק ב' מפורש בדיוק כמו שכתבתי ופלא איך ניתן לומר אחרת.

אחרי אריכות גדולה בפרק א' איזה גויים לא הורישו השבטים מגיעים דברי מלאך ה' בפרק ב'
וְאַתֶּ֗ם לֹֽא־תִכְרְת֤וּ בְרִית֙ לְיֽוֹשְׁבֵי֙ הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֔את מִזְבְּחוֹתֵיהֶ֖ם תִּתֹּצ֑וּן וְלֹא־שְׁמַעְתֶּ֥ם בְּקוֹלִ֖י מַה־זֹּ֥את עֲשִׂיתֶֽם׃ וְגַ֣ם אָמַ֔רְתִּי לֹא־אֲגָרֵ֥שׁ אוֹתָ֖ם מִפְּנֵיכֶ֑ם וְהָי֤וּ לָכֶם֙ לְצִדִּ֔ים וֵאלֹ֣הֵיהֶ֔ם יִהְי֥וּ לָכֶ֖ם לְמוֹקֵֽשׁ
הרי שלא הוזכר חטא אי השמדת הגויים אלא רק בדסמיך ליה אי השמדת הע"ז שלהם, וזה בדיוק מה שאמרתי שמטרת ההשמדה היא שלא ילמדו ממעשיהם (ניתן להוכיח יותר שלא הוזכרה אי ההשמדה אלא כריתת הברית ואכמ"ל).

שמא תאמר שזה עדיין לא מוכח נלך להמשך הפרק כשמתחיל לספר מחטאי ישראל הרי זה בלשון הזו
וַיַּעֲשׂ֧וּ בְנֵי־יִשְׂרָאֵ֛ל אֶת־הָרַ֖ע בְּעֵינֵ֣י יְהֹוָ֑ה וַיַּעַבְד֖וּ אֶת־הַבְּעָלִֽים׃ וַיַּעַזְב֞וּ אֶת־יְהֹוָ֣ה ׀ אֱלֹהֵ֣י אֲבוֹתָ֗ם הַמּוֹצִ֣יא אוֹתָם֮ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרַ֒יִם֒ וַיֵּלְכ֞וּ אַחֲרֵ֣י ׀ אֱלֹהִ֣ים אֲחֵרִ֗ים מֵאֱלֹהֵ֤י הָֽעַמִּים֙ אֲשֶׁר֙ סְבִיב֣וֹתֵיהֶ֔ם וַיִּֽשְׁתַּחֲו֖וּ לָהֶ֑ם וַיַּכְעִ֖סוּ אֶת־יְהֹוָֽה
ובהמשך
וְהָיָ֣ה ׀ בְּמ֣וֹת הַשּׁוֹפֵ֗ט יָשֻׁ֙בוּ֙ וְהִשְׁחִ֣יתוּ מֵֽאֲבוֹתָ֔ם לָלֶ֗כֶת אַֽחֲרֵי֙ אֱלֹהִ֣ים אֲחֵרִ֔ים לְעׇבְדָ֖ם וּלְהִשְׁתַּחֲוֺ֣ת לָהֶ֑ם לֹ֤א הִפִּ֙ילוּ֙ מִמַּ֣עַלְלֵיהֶ֔ם וּמִדַּרְכָּ֖ם הַקָּשָֽׁה׃ וַיִּֽחַר־אַ֥ף יְהֹוָ֖ה בְּיִשְׂרָאֵ֑ל וַיֹּ֗אמֶר יַ֩עַן֩ אֲשֶׁ֨ר עָבְר֜וּ הַגּ֣וֹי הַזֶּ֗ה אֶת־בְּרִיתִי֙ אֲשֶׁ֣ר צִוִּ֣יתִי אֶת־אֲבוֹתָ֔ם וְלֹ֥א שָׁמְע֖וּ לְקוֹלִֽי׃ גַּם־אֲנִי֙ לֹ֣א אוֹסִ֔יף לְהוֹרִ֥ישׁ אִ֖ישׁ מִפְּנֵיהֶ֑ם מִן־הַגּוֹיִ֛ם אֲשֶׁר־עָזַ֥ב יְהוֹשֻׁ֖עַ וַיָּמֹֽת׃ לְמַ֛עַן נַסּ֥וֹת בָּ֖ם אֶת־יִשְׂרָאֵ֑ל הֲשֹׁמְרִ֣ים הֵם֩ אֶת־דֶּ֨רֶךְ יְהֹוָ֜ה לָלֶ֣כֶת בָּ֗ם כַּאֲשֶׁ֛ר שָׁמְר֥וּ אֲבוֹתָ֖ם אִם־לֹֽא.

הרי מפורש שאחרי שהתחילו ללמוד ממעשיהם אז נגזר עליהם שישארו הגויים תמיד לנסותם בע"ז, והוא מה שנקרא שאלוהיהם יהיו להם למוקש.

אין לי זמן כרגע להתייחס לכל המקומות שהבאת (שחלקם לא קשורים בכלל, למשל על חיתון וממון, וכמובן כמו שכתבתי לפני כן אני לא חולק שזו אחת מהסיבות למצות השמדת העמים, רק שמוכח שאין זה כל הסיבה)
אענה רק על המקורות שאני הבאתי
שופטים ב מפורש ולא שמעתם בקולי מה זאת עשיתם, וגם אמרתי וגו' ואלהיהם יהיו לכם למוקש, ועיין שם ברש"י וגם אמרתי באפי, ואין זה דרוש אלא זה מוכח בפשט הפסוקים שם.
ועבודה זרה זה גם עונש וכמו בואתחנן כי תוליד בנים וגו' ועבדתם שם בגוים וגו', ובעוד מקומות כנ"ל.
וגם אם היה נכון לומר שטעמא דקרא הוא כדי שלא יחטיאו את בני ישראל, בכל אופן יש גם טעמא דקרא להרבה מצוות וכשבטל הטעם לא בטלה המצוה (ואין לזה קשר לתקנה), וכל שכן שהטעם הזה כלל לא בטל, הערבים ימ"ש רוצחים גנבים ופרוצים לאין ערוך מעם ישראל.
לסיכום אני לא מבין מה אתה רוצה.

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 6:44 am
על ידי ישראליק
אראל כתב:
ישראליק כתב:מאוד קל לעקוף תשובה ותיקון המעשים ע"י האמתלא: "רב רייזמאן אשם בהכל", "הציונים אשמים".

לא נראה שזה מה שהקב"ה רוצה מאתנו כעת

האתה יודע בכלל מה הנושא כאן שאתה מחווה דיעה???


חזור נא לתגובה הראשונה באשכול זו...

הרבי מסאטמאר זצ"ל בכה מאין הפוגות בימי השובבי"ם, וגם גרם לכל שומעי תורתו לכבות על פגמי אוב"ק, בדיוק כמו שבכה על המדינה, אז אולי אנחנו גרמנו ל"ותקיא הארץ אתכם" ולא בן גביר...?

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 6:59 am
על ידי אראל
ישראליק כתב:חזור נא לתגובה הראשונה באשכול זו...
הרבי מסאטמאר זצ"ל בכה מאין הפוגות בימי השובבי"ם, וגם גרם לכל שומעי תורתו לכבות על פגמי אוב"ק, בדיוק כמו שבכה על המדינה, אז אולי אנחנו גרמנו ל"ותקיא הארץ אתכם" ולא בן גביר...?

אקעי, יתכן
אבל לא על זה נושא האשכול כלל, ודבר שפתים אך למותר שהרבי לא חיבר את הספר ויואל משה על פגמי אוב"ק...
בקיצור, אני לא מבין מה כבודו רוצה אם לא סתם לטרטר

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 8:36 am
על ידי הרואה
אראל כתב:וכן ראיתי היום אצלינו בברוקלין, יושבים בפארק זקנים וזקנות... א מחיה..
ובמיאמי שבפלורידא תראה מאות ועשרות זקנים וזקנות יהודים יושבים בשלום ובשלוה ובמנוחה..., פי כמה ממה שתראה בירושלים...., אין שם לא מחבלים ולא ישמעאלים ....

זה קשור לפסוק אחר- בשבתנו על סיר הבשר וגו'

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 10:32 am
על ידי ברוקלינער
אראל כתב:אכן כן, העבודה זרה של "ציונות" עדיין לא בטלה, אלא אדרבא, חי וקיים!!
[ולפי התגובות כאן - שימחול לי הרב רייזמן - אבל לא נראה לי ששום דבר נשתנה!!, הציונות, והפרומע ציונים'לעך והבוטחים בהם ובממשלתם, שהיו בימי הרבי מסאטמאר, עדיין קיים וקאי...]

רב רייזמאן מדבר על יצר של ציונות שבכוחה לגרום לאדם לפרוק מעליו את עול המצוות, לא על האיסור החמור של להרגיש בטוח יותר בירושלים מברמאללה בגלל נוכחותו של צה"ל שכביכול הסטמארים אינם עוברים,

בכלל אני לא מבין למה כועסים על רב רייזמאן על שמתלוצץ משיטת סטאמאר, הרי מקיים הוא בזה פסוק בתהלים של מאויבי תחכמיני, וכי באיזה עוד קהילה בישראל, חסידי או שאינו, אתה מוצא שבעצם יום הפורים עושים ליצנות באופן הגרוע ביותר מאדמורים אחרים בטיש רשמי בפני כל עם ועדה כמו שעשו בסטמר?

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 3:02 pm
על ידי אראל
ברוקלינער כתב:רב רייזמאן מדבר על יצר של ציונות שבכוחה לגרום לאדם לפרוק מעליו את עול המצוות, לא על האיסור החמור של להרגיש בטוח יותר בירושלים מברמאללה בגלל נוכחותו של צה"ל שכביכול הסטמארים אינם עוברים,


זה לא הציונות, עליה מדבר הרבי מסאטמאר, ולמה לו לתלות עצמו בספרו של הרבי מסאטמאר הויואל משה, בעוד שכל ספר הויוא"מ בנוי ומיוסד לבאר נגע הציונות, ואיך שיש איסור להקים מדינה עצמאית לפני ביאת המשיח גם אם המדינה תתנהג עפ"י דיני התורה והמצות
אם הרב רייזמאן אינו רואה בעיה בזה, ואצלו עבירת הציונות היא רק אם בכוחה לגרום פריקת עול התורה והמצות, אזי שידבר בעד עצמו או בעד הרבי'ס שלו, ויניח את הרבי מסאטמאר במקומו,
הרוצה להפיץ תורה חדשה כאילו הבעייה שהיה לו להרבי מסאטמאר עם הציונות והמדינה, שבאמת לא היה לו שום בעיה בהקמת ממשלה ומדינה בארץ ישראל, ושיהיו חרדים שותפים בה, וההתקפות של הרבי כל ימיו נגד מדינת ישראל לא היה כי אם מפני שהציונות גורמת פריקת עול התורה והמצות, אינו אלא מסלף ומזייף את שיטת הרבי מסאטמאר, למי שלמד פעם את ספריו וכתביו של הרבי.

ברוקלינער כתב:בכלל אני לא מבין למה כועסים על רב רייזמאן על שמתלוצץ משיטת סטאמאר, הרי מקיים הוא בזה פסוק בתהלים של מאויבי תחכמיני, וכי באיזה עוד קהילה בישראל, חסידי או שאינו, אתה מוצא שבעצם יום הפורים עושים ליצנות באופן הגרוע ביותר מאדמורים אחרים בטיש רשמי בפני כל עם ועדה כמו שעשו בסטמר?


אתה שואל 'וכי באיזה עוד קהילה בישראל'??????
בעיית הליצנות ביום הפורים לא נולד היום, זה מנהג עתיק יומין מלפני מאות בשנים......, וכבר בפוסקים מלפני דורות עברו מצאנו דיונים רבים על המזיק או המבייש חבירו בפורים, אם חייב לשלם....

ובכלל כנראה שנשארת תקוע בשנות התש"מ ותש"נ......
חביבי, כהיום כולם יודעים את המלאכה.....

כהיום, זה תופעה כמעט בכל החסידיות שבעולם, [וכמו שכתבתי כאן מכבר......]
והסטמורים כבר אינם היחידים בדבר ....
כל אדמו"ר וחסידיו יש לה היסטוריה משלה, איך שטיפלו עם החצר המתחרה
פוק חזי, באיזה לשונות משתמשים הליטוואקים נגד הפלג [את הרשעות שעשו ועדיין עושים, עולה פי כמה ממה שעוללו הסטמורים...], והגוראים עם הוועדה שלהם באיזה לשונות הם משתמשים נגד חסידי הגרש"א ... הסאדיגורים חרב איש באחיו..... וכן הלאה, ולא רק ביום הפורים אלא אף בכל ימות השנה, ולא מסתפקים בליצנות בלבד אלא גם במכות שיש בהם כדי להמית......
וכי הבעלזאים [שאליו משתייך הרב רייזמאן] לא הכו באגרוף רשע את נכד אחיו של הרבי שלהם?, אולי שכבודו שכח את זאת, אבל אני זוכר זאת היטב, [עוד טרם עשו שלום ביניהם....]... על 'כבוד בית בעלזא' שמעת פעם?

Re: הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

פורסם: ב' פברואר 13, 2023 3:09 pm
על ידי אראל
הרואה כתב:
אראל כתב:וכן ראיתי היום אצלינו בברוקלין, יושבים בפארק זקנים וזקנות... א מחיה..
ובמיאמי שבפלורידא תראה מאות ועשרות זקנים וזקנות יהודים יושבים בשלום ובשלוה ובמנוחה..., פי כמה ממה שתראה בירושלים...., אין שם לא מחבלים ולא ישמעאלים ....

זה קשור לפסוק אחר- בשבתנו על סיר הבשר וגו'

וקשור גם לאיזה תפלה שאני רגיל לומר בכל יום טוב ומפני חטאינו גלינו מארצינו, מסתמא לכבודו יש לו נוסח אחר בסידור...