עמוד 12 מתוך 14

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 2:50 pm
על ידי משולש
שלח כתב:מדוע הרב יצחק מאיר לוין נציג אגודת ישראל חתם על מגילת העצמאות?

בשם עצמו ולא בשם גדולי ישראל. כך שמעתי. נשמח אם מישהו יברר את הדברים.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 2:53 pm
על ידי שלח
ראיתי שהרב יצחק דדון כתב שני כרכים אתחלתא היא עם ציטוטים מגדולי ישראל בעד המדינה מה אומרים על זה?

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 2:57 pm
על ידי משולש
שלח כתב:מדוע הגאון הרב כהנמאן תלה דגל על ישיבת פונוביז שהמשיכו לתלותו עד הזמן האחרון ביום העצמאות?

קשה לענות על זה תשובה.
דבר אחד ידוע ומפורסם:
הרב מפוניבז עצמו ראה בציונות ובמזרחי סכנה ליהדות.
ראשי הישיבה בפוניבז:
הרב שך שהיה מהמתנגדים הגדולים ביותר למדינת ישראל, ודיבר נגדה בכל הזדמנות בתוך היכל הישיבה ומחוצה לו. (והדגל היה תלוי גם בזמנו)
ור' אליהו אליעזר דסלר שגם הוא כותב (במכתב מאליהו) בחריפות על שלטון הערב רב העמלקי בארץ ישראל.

(וזו היתה גם השקפתם של כל ראשי ומשגיחי הישיבה בלי יוצא מן הכלל).

לכן תהיה הסיבה לדגל איזו שתהיה, החינוך בפועל בישיבת פוניבז היה שהמדינה היא שלטון רשע.

(יש אומרים שהיה תקופה שהיו מקצצים בתקציב אם לא היו תולים דגל).

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 3:03 pm
על ידי משולש
שלח כתב:ראיתי שהרב יצחק דדון כתב שני כרכים אתחלתא היא עם ציטוטים מגדולי ישראל בעד המדינה מה אומרים על זה?

שהוא שקרן

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 3:38 pm
על ידי משולש
ר' שלח,
כעת אתה מחזיר אותנו אחורה לתחילת האשכול.
שם אמרתי שכל רב שמשבח את הרשעים ואת שלטון הרשע, צריך לדון אותו לכף זכות ולומר שהיה אנוס, או שכוונתו להשפיע על רחוקים שנשבו בכפירה, וכדומה. (או שלא הכיר את מה שבאמת קורה מקרוב).
כי אם נניח שהגדולים הנ"ל עומדים מאחורי הדברים החמורים האלו, (שזה מנוגד לכל התורה) הרי שיש שאלה קשה מאוד עליהם.
ועל זה סובב כל העמודים הראשונים של האשכול.
(כמובן שהיה מספיק תגובה אחת בשביל להראות את זה, אבל בגלל נסיונות התחמקות שונים ומשונים זה הלך והסתבך).

מה שמאוד מוזר שדווקא אלו שמפורסמים בחוסר ציות לרבנים, פתאום בנושא הזה הפכו להיות דוברי הצייתנות המוחלטת ל"גדולי הדור" שהם הכתירו לצורך העניין, כאשר בהרבה מן המקרים אפשר להראות אחד לאחד שהם לא מצייתים לאף אחד מהגדולים האלו בדברים אחרים חמורים לא פחות.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 3:59 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:
שלח כתב:ראיתי פה על הרב הגאון הרב גוסטמאן שתומך במדינה ובצבא

המעיד שם ידוע בסילופיו הרבים. כך שערבך ערבא צריך. מלבד הדברים המוזרים שכותב עליו שם. (אני לא אומר שגם כאן שיקר. אני רק אומר שצריך בדיקה טוב טוב לעומק).


אני שמעתי את הדברים מת"ח שהיה נוכח בעת שהרב גוסטמאן אמר זאת ויש באמתחתו עוד עדויות כנ"ל.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 4:02 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב: לצערנו הרב העובדות הנוראות מגובות במסמכים. (שרופי הכבשנים מאשימים).


ניתי ספרא וניחזי[/quote][/quote]

לא הבנתי מה המקור שהבאת מוכיח? (אולי התכוונת להביא עמוד אחר)

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 4:04 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:
שלח כתב:דברי הרב ציץ אליעזר
http://www.otzar.org/aspcrops/141750_230_135019305-922014.asp

הציץ אליעזר הודה בעצמו שטעה בהוצאת הספר "הלכות מדינה" וגנזו ולא הוציא אותו עד סוף ימיו.
גדולי ישראל כולם לא סברו כמותו בנושא זה.
וכמובן שגם אפשר לבחון את הדברים שכתב האם הם עולים בקנה אחד עם דברי הפוסקים הראשונים והאחרונים.


א. מה המקור לטענה שהצי"א אמר שהוא טעה (בייחוד לאור העובדה שהרבה ממה שבהלכות מדינה מופיע גם תשובות בצי"א הרבה אחרי הספר הנ"ל)?
ב. גדול"י כולם לא סברו כמותו? על זה בדיוק אנחנו דנים.
ג. לבחון את הדברים- אדרבה יראה כב' היכן "הדברים" אינם "עולים בקנה אחד עם דברי הפוסקים ראשונים ואחרונים".

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 4:05 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:
שלח כתב:ראיתי שהרב יצחק דדון כתב שני כרכים אתחלתא היא עם ציטוטים מגדולי ישראל בעד המדינה מה אומרים על זה?

שהוא שקרן


אדרבה- יראה כב' במה וכיצד. הפרחת עלבונות מצידו של כב' איננה ראיה.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 4:08 pm
על ידי בברכה המשולשת
[quote="משולש"]ר' שלח,
כעת אתה מחזיר אותנו אחורה לתחילת האשכול.
שם אמרתי שכל רב שמשבח את הרשעים ואת שלטון הרשע, צריך לדון אותו לכף זכות ולומר שהיה אנוס, או שכוונתו להשפיע על רחוקים שנשבו בכפירה, וכדומה. (או שלא הכיר את מה שבאמת קורה מקרוב).
כי אם נניח שהגדולים הנ"ל עומדים מאחורי הדברים החמורים האלו, (שזה מנוגד לכל התורה) הרי שיש שאלה קשה מאוד עליהם.
ועל זה סובב כל העמודים הראשונים של האשכול.
(כמובן שהיה מספיק תגובה אחת בשביל להראות את זה, אבל בגלל נסיונות התחמקות שונים ומשונים זה הלך והסתבך).quote]

אם כב' מתכוון אלי- אז אני חוזר ומזכיר שאני הבהרתי את דברי באר היטב (אא"כ כב' סבור שכל מה שאינו תואם את דעתו הוא התחמקות- ואז באמת צר לי על כב')
ואזכיר לכב' שהעובדה שכב' אינו מסכים עם "הדברים החמורים הנ"ל " אינה גורמת לכל מה שאינו תואם את דעת כב' להיות "מנוגד לכל התורה"

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 5:16 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:
משולש כתב: לצערנו הרב העובדות הנוראות מגובות במסמכים. (שרופי הכבשנים מאשימים).


ניתי ספרא וניחזי
[/quote]

לא הבנתי מה המקור שהבאת מוכיח? (אולי התכוונת להביא עמוד אחר)[/quote]
בתמונה שאני העלתי היה כתוב שהציונים הובילו קו של העדפת הפרות בארץ ישראל על פני היהודים באירופה. ולמהלך היה שותף ראש המזרחי פישמן.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 6:35 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:אם כב' מתכוון אלי- אז אני חוזר ומזכיר שאני הבהרתי את דברי באר היטב (אא"כ כב' סבור שכל מה שאינו תואם את דעתו הוא התחמקות- ואז באמת צר לי על כב')
ואזכיר לכב' שהעובדה שכב' אינו מסכים עם "הדברים החמורים הנ"ל " אינה גורמת לכל מה שאינו תואם את דעת כב' להיות "מנוגד לכל התורה"

יתכן שכ' צודק מנקודת ראייתו, אבל אני לקוצר השגתי עדיין מרגיש שהיתה פה התחמקות מהדיון. אם כי אני באמת מבין את הקושי להודות בטעות חיים.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 6:37 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:
בברכה המשולשת כתב:
משולש כתב: לצערנו הרב העובדות הנוראות מגובות במסמכים. (שרופי הכבשנים מאשימים).


ניתי ספרא וניחזי


לא הבנתי מה המקור שהבאת מוכיח? (אולי התכוונת להביא עמוד אחר)[/quote]
בתמונה שאני העלתי היה כתוב שהציונים הובילו קו של העדפת הפרות בארץ ישראל על פני היהודים באירופה. ולמהלך היה שותף ראש המזרחי פישמן.[/quote]

זה לא כתוב בעמוד שהעלה כב'.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 6:38 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:
בברכה המשולשת כתב:אם כב' מתכוון אלי- אז אני חוזר ומזכיר שאני הבהרתי את דברי באר היטב (אא"כ כב' סבור שכל מה שאינו תואם את דעתו הוא התחמקות- ואז באמת צר לי על כב')
ואזכיר לכב' שהעובדה שכב' אינו מסכים עם "הדברים החמורים הנ"ל " אינה גורמת לכל מה שאינו תואם את דעת כב' להיות "מנוגד לכל התורה"

יתכן שכ' צודק מנקודת ראייתו, אבל אני לקוצר השגתי עדיין מרגיש שהיתה פה התחמקות מהדיון. אם כי אני באמת מבין את הקושי להודות בטעות חיים.


אני מודה לכב' מקרב לב על ההבנה.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 6:48 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:
משולש כתב:
משולש כתב: לצערנו הרב העובדות הנוראות מגובות במסמכים. (שרופי הכבשנים מאשימים).


בברכה המשולשת כתב:ניתי ספרא וניחזי



זה לא כתוב בעמוד שהעלה כב'.

אני קצת מתוסכל. האם העמ' הנ"ל לא היה בעברית?
אולי היה גדול מידי?
אני מקטין.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 6:51 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:
משולש כתב:
בברכה המשולשת כתב:אם כב' מתכוון אלי- אז אני חוזר ומזכיר שאני הבהרתי את דברי באר היטב (אא"כ כב' סבור שכל מה שאינו תואם את דעתו הוא התחמקות- ואז באמת צר לי על כב')
ואזכיר לכב' שהעובדה שכב' אינו מסכים עם "הדברים החמורים הנ"ל " אינה גורמת לכל מה שאינו תואם את דעת כב' להיות "מנוגד לכל התורה"

יתכן שכ' צודק מנקודת ראייתו, אבל אני לקוצר השגתי עדיין מרגיש שהיתה פה התחמקות מהדיון. אם כי אני באמת מבין את הקושי להודות בטעות חיים.


אני מודה לכב' מקרב לב על ההבנה.

אני גם מברך את כבודו שיזכה לקבל את האומץ והכוחות להתקרב לדרך התורה.
חזק ואמץ!!

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 7:09 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:
משולש כתב:
שלח כתב:ראיתי שהרב יצחק דדון כתב שני כרכים אתחלתא היא עם ציטוטים מגדולי ישראל בעד המדינה מה אומרים על זה?

שהוא שקרן


אדרבה- יראה כב' במה וכיצד. הפרחת עלבונות מצידו של כב' איננה ראיה.

דוגמא:
מהי דעת הבבא סאלי על המדינה?

ה"בבא סאלי" זצ"ל עלה ארצה בפעם האחרונה, ביקש מחתנו, שיקנה לו את ספרו של האדמו"ר מסאטמאר "ויואל משה", וכאשר קבלו, פנה מכל לימודיו, הסתגר בחדרו וקרא בו בעיון נמרץ מרישא לסיפא. וכאשר סיים את קריאתו, יצא מחדרו ואמר לחתנו: "אין לנו גדול בדור בזָכּוּת העיון ובסברא ומשיב תשובה ניצחת, כר' יואל יצ"ו, הוא ענה בספרו בראיות ברורות לכל אותם שגיבבו דברים על גבי דברים, ולא השאיר זוית ופינה, שלא ענה עליה תשובה ניצחת, ולכן בואו ונעשה סעודת מצוה, סעודת סיום הספר "ויואל משה", כדרך שעושים סעודת סיום מסכת, כי ספר זה הוא מסכת גדולה וחשובה בדורנו, בדור המעורפל הזה, דור אובד עצות, ומחשבותיו מבולבלות, ור' יואל הוא "עמודא דנהורא" ולאורו נלך עד ביאת משיחנו". בכל הסעודה היה רבינו חוזר ומשנן בעל פה על דברי הספר, מתפעל מחריפותו של ר' יואל, ומבקיאותו הרבה בכל דברי רבותינו ובמדרשיהם, ומודה לקב"ה ששתל בדורנו צדיק, גאון וקדוש, המדריך עדת יראים בדרכי ה' יתברך האמיתיים ללא כל פשרות".

[הסבא קדישא (נכתב על ידי חתנו הרה"ג דוד יהודיוף זצ"ל) - תולדות מרן הבבא סאלי, נתיבות, תשמ"ז, עמ' ריז'-ריח']


מה יש לבעל "אתחלתא היא" לומר על דברים מפורשים שכותב חתנו של הבבא סאלי?

"נקדים ונאמר כי בטעות נשתרשה דעה בקרב המון עם מסויים כי מאחר שרבנו היה מכבד ומוקיר את האדמו"ר מסאטמר זצ"ל, מסתמא היתה דעתו קרובה להשקפתו לרעה על מדינתנו וישוב א"י בזמננו, [ניסיון נואל להכליל את מתנגדי המדינה החילונית כמתנגדים לישוב ארץ ישראל] ולא כן! חס לרבינו לומר כן".

"אתחלתא היא" [חלק ב' עמ' רב'-רג']

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 7:13 pm
על ידי בברכה המשולשת
מכיוון שאני מכיר אנשים שזכו להכיר את הבבא סאלי זצ"ל- אברר אצלם, בעז"ה.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 7:16 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:אני קצת מתוסכל. האם העמ' הנ"ל לא היה בעברית?
אולי היה גדול מידי?
אני מקטין.


אכן העמוד היה גדול מדי, ועכשיו הקטנתם- ייש"כ.
לגופו של דבר, באותה עת בדיוק עסק ר' זרח ורהפטיג, שהיה ממנהיגי המזרחי, בהצלת יהודים בכל כוחו (יעויין בהרחבה בספרו שריד ופליט בתקופת השואה)
ובמקביל פעלו רבות הנהגת המזרחי בפולין, ליטא הונגריה ועוד, כמיטב יכולתם.
בקשר לרב מימון- אבדוק את מכלול הנתונים, בעז"ה.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 7:16 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב: אני גם מברך את כבודו שיזכה לקבל את האומץ והכוחות להתקרב לדרך התורה.
חזק ואמץ!!


אמן, וכן למר

Re: האם יש היתר להישאר לגור בחו"ל היום?

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:26 pm
על ידי ארי שבחבורה
עשוי לנחת כתב:
אוצר ישראל כתב:לגאון הרב טייכטל זצ"ל הי"ד (היה אנטי ציוני קיצוני כחסיד מונקץ' לפני השואה ובשואה נעשה ציוני וקורא בספרו לשתף פעולה עם בניין הארץ של החלוצים החילוניים)

כבר נודע שזה היה אחד מהאסונות של השואה, בלא לפגוע מכבוד תורתו הרמה חלילה.

התגובות כאן הולכות ומאבדות כל פרופורציה.
זה שהרב טייכטל שינה את דעתו והפסיק לחשוב כפי שאתה חושב שצריך לחשוב זה אסון? ועוד "אחד מהאסונות של השואה"?

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:27 pm
על ידי ארי שבחבורה
אמסטרדם כתב:
ארי שבחבורה כתב:ארי

?????????????

טל"ח

Re: האם יש היתר להישאר לגור בחו"ל היום?

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:37 pm
על ידי עשוי לנחת
ארי שבחבורה כתב:
עשוי לנחת כתב:
אוצר ישראל כתב:לגאון הרב טייכטל זצ"ל הי"ד (היה אנטי ציוני קיצוני כחסיד מונקץ' לפני השואה ובשואה נעשה ציוני וקורא בספרו לשתף פעולה עם בניין הארץ של החלוצים החילוניים)

כבר נודע שזה היה אחד מהאסונות של השואה, בלא לפגוע מכבוד תורתו הרמה חלילה.

התגובות כאן הולכות ומאבדות כל פרופורציה.
זה שהרב טייכטל שינה את דעתו והפסיק לחשוב כפי שאתה חושב שצריך לחשוב זה אסון? ועוד "אחד מהאסונות של השואה"?

אם זו הייתה המצאה שלי, אתה צודק, אבל זה לא.
ומכיוון שאין לי כח להיכנס למועדון הצדיקים דאשכול זה, לא אוסיף פרטים. זכותך לחלוק.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:50 pm
על ידי משולש
משולש כתב:גם הסטייפלר כתב שהקמת המדינה היא שלא כדין מצד איסור שלושת השבועות. (קריינא דאיגרתא ב - רה).
גם הגרח"ע גרודזינסקי כתב שאיסור למרוד באומות כנ"ל. (כרגע אינו תחת ידי, והוא באחד ממכתביו בשנת תרס"ז כמדומני, אביא בהמשך בל"נ את המקור המדויק).

משמרת חומתינו ז עמ' 50 ומצוטט ב"והארץ אזכור" י. שפיגל.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:55 pm
על ידי בברכה המשולשת
במכתבו (שהוא מאוחר טובא למכתב זה) למרן הגריא"ה הרצוג מרן הגרח"ע כתב אחרת

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:57 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:במכתבו (שהוא מאוחר טובא למכתב זה) למרן הגריא"ה הרצוג מרן הגרח"ע כתב אחרת

האם אפשר לראות את המכתב לריא"ה?
(ואם זה מעבר לארבעים העמודים הראשונים, אז אשמח גם שכבודו יעלה את זה כתמונה או פידיאף. תודה).

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 9:58 pm
על ידי בברכה המשולשת
איני יודע איך עושים זאת. אנסה לגלות איך בעז"ה

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 10:03 pm
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:איני יודע איך עושים זאת. אנסה לגלות איך בעז"ה

אם זה נמצא באחיעזר אגרות וכתבים, (שני חלקים באוצר החכמה) אז לפחות תגיד באיזה עמוד זה ואנסה להשיג לבד.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: א' פברואר 09, 2014 10:42 pm
על ידי בברכה המשולשת
זה נמצא בספר ואת ארצי חלקו (את הספר אחיעזר מכתבים וכתבים הנ"ל אין לי- וראיתיו לפני שנים)

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 7:01 am
על ידי משולש
בברכה המשולשת כתב:זה נמצא בספר ואת ארצי חלקו (את הספר אחיעזר מכתבים וכתבים הנ"ל אין לי- וראיתיו לפני שנים)

לא צריך להיות לך.
אמרתי שזה נמצא באוצר החכמה. (אחיעזר קובץ אגרות)
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?106999&

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 8:25 am
על ידי בברכה המשולשת
אין לי גישה לאוצר החכמה לעניינים פרטיים. (המנוי הוא של המכון התורני בו אני כותב- ולצרכי המכון).
בכל מקרה, אנסה לאתר את המכתב במקורות שאני מכיר ואנסה למצוא דרך להעלותו לכאן

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 1:47 pm
על ידי משולש
סיכום העניינים

1) הבאנו יותר מ40 פוסקים מזמן הרמב"ם ועד היום, האוסרים על עם ישראל להתגרות ולהלחם נגד אומות העולם. (הן מצד הגמ' בכתובות, והן מצד חסרון תנאי מלחמה וכיבוש).

2) מאידך, לא הובא אף פוסק המורה ובא להלחם נגד אומות העולם, ולכבוש את ארץ ישראל במלחמה, מלבד דיוק מוטעה ברמב"ן, שנסתר גם מיניה וביה, גם מדברי הרמב"ן במקומות אחרים, וגם מכל מבארי הרמב"ן כולל נכדו, כולל רבני "חובבי ציון", וכולל הראי"ה קוק.

3) אם כל האומות מסכימות לתת ליהודים את הארץ, רוב הפוסקים מתירים גם להקים בה שלטון יהודי. אך אם יש אומה אחת המתנגדת, (אפי' בקצה העולם), אין לריב ולהלחם נגדה.

4) עיקר מצות ישוב ארץ ישראל שנויה במח' ראשונים, האם זה דאורייתא, דרבנן, או שאין חיוב כלל.

5) מצוה להעמיד מלך צדיק וירא שמים, על פי נביא, וסנהדרין גדולה, ושמן המשחה.

6) אם חסר מתנאי המלך הנ"ל, לרוב הפוסקים אין שום מצוה למנות שלטון יהודי בא"י כתחליף. (אפי' שלטון צדיק וברשות האומות).

7) גם אם יש סוברים שזה כן מצוה. כולם מסכימים שמי שאין בו יראת שמים, אסור למנותו אפילו אחראי על שאיבת מים.

8) המינים והאפיקורסים גרועים מגוי, עצם ישיבתם בא"י מטמאת את הארץ. ואם הם גם שולטים בה, אין לך "באו גוים בנחלתך" יותר מזה.

9) מי שפועל במטרה מוצהרת להעביר יהודים על דתם, (וכ"ש אם כבר התחיל במלאכתו הארורה), כל המסייע בידו לחזק את שליטתו על יהודים, הרי הוא שותף בכל מעשיו הרעים. (גם אם כלפי חוץ הוא מוחה ומתנגד).
והמשבחו בדברים אינו מקבל פני שכינה, (שע"ת ג, קפז - קצג). ויתכן שאין לו חלק לעוה"ב ח"ו. (שם סוף קס).

10) במצב של אונס, או בשביל להציל יהודים אחרים מבאר שחת, יש מתירים לומר כלפי חוץ דברי חנופה וכבוד. (שם קצט).
ולכן אי אפשר ללמוד את דעת התורה מסיפורים על גדולים, או מציטוטים מלאים וכ"ש חלקיים. (אפי' עם מקור מוסמך, וכ"ש מקור לא מוסמך), עד שנדע את דעתם האמיתית הנובעת מדעת תורה.

הנושאים הללו נידונו כאן באשכול כבר בהרחבה, וישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם.
תודה לכל העוזרים והמסייעים בבירור העניינים.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 2:31 pm
על ידי המעיין
רק שיהיה ברור שזה הסיכום שלך, והרבה מן הכותבים כאן שהתווכחו איתך לא חושבים שהצלחת להוכיח את טענותיך כדבריך, ולדעתי אפילו דיון פורה לא הצליח להתפתח, שכן לכל אורך הדרך חזרת על טענותיך בלי להתייחס לדברי אחרים.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 2:37 pm
על ידי משולש
לכן כתבתי את שתי השורות האחרונות.
כל אחד מוזמן לשטוח את טענותי ואת טענות החולקים עלי בפני ת"ח מובהק, שהאמת היא נר לרגליו, ונשמע האם באמת יש כאן שתי דעות, או שמדובר רק בנסיון נואש להצדיק את דרכו.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 2:46 pm
על ידי המעיין
רק למען היושר, אם אתה כבר מציע ללכת לבית דין, על בית הדין שלך לפסוק אם יש ממש בטענותיך והשני רק עושה נסיון נואש להצדיק דרכו או דלמא שיש ממש בטענותיו, וטענותיך אתה הנן רק נסיון נואש להצדיק דרכך.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 2:50 pm
על ידי מחולת המחנים
משולש כתב:
משולש כתב:גם הסטייפלר כתב שהקמת המדינה היא שלא כדין מצד איסור שלושת השבועות. (קריינא דאיגרתא ב - רה).
גם הגרח"ע גרודזינסקי כתב שאיסור למרוד באומות כנ"ל. (כרגע אינו תחת ידי, והוא באחד ממכתביו בשנת תרס"ז כמדומני, אביא בהמשך בל"נ את המקור המדויק).

משמרת חומתינו ז עמ' 50 ומצוטט ב"והארץ אזכור" י. שפיגל.

חבל שנכשלים שוב ושוב במכתבים המזויפים של חיים בלאך, שהובאו ברובם הגדול גם במשמרת חומותנו.
וכבר הוכח שאין בהם סרך של אמת.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 6:40 pm
על ידי משולש
מחולת המחנים כתב:
משולש כתב:
משולש כתב:גם הסטייפלר כתב שהקמת המדינה היא שלא כדין מצד איסור שלושת השבועות. (קריינא דאיגרתא ב - רה).
גם הגרח"ע גרודזינסקי כתב שאיסור למרוד באומות כנ"ל. (כרגע אינו תחת ידי, והוא באחד ממכתביו בשנת תרס"ז כמדומני, אביא בהמשך בל"נ את המקור המדויק).

משמרת חומתינו ז עמ' 50 ומצוטט ב"והארץ אזכור" י. שפיגל.

חבל שנכשלים שוב ושוב במכתבים המזויפים של חיים בלאך, שהובאו ברובם הגדול גם במשמרת חומותנו.
וכבר הוכח שאין בהם סרך של אמת.

אתה מכיר את זה מבלאך, או שאתה משער בגלל שזה ממשמרת חומתינו?
בכל אופן אני חשבתי שאם שפיגל מצטט אותו אז סימן שזה אוטנטי.
(יש בעיה שפגשתי אנשים שכל פעם שהם נפגשים באחד מגדולי הדור שמדבר נגד הציונים מיד הם צועקים "בלאך בלאך" וכך כל מי שמדבר נגד הציונות הופך אוטומטית לבלאך).
בכל אופן גם אם זה מזויף, דעתו של הגרח"ע ידועה, שהרי הוא עמד בראש הכנסיה בתרצז שקבעה שלא מסכימים להקמת מדינה אם לא תהיה הסכמה ערבית מקיר לקיר.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 6:43 pm
על ידי משולש
המעיין כתב:רק למען היושר, אם אתה כבר מציע ללכת לבית דין, על בית הדין שלך לפסוק אם יש ממש בטענותיך והשני רק עושה נסיון נואש להצדיק דרכו או דלמא שיש ממש בטענותיו, וטענותיך אתה הנן רק נסיון נואש להצדיק דרכך.

כמובן שזה היה הכוונה.
בכל אופן נראה לי שכל חברי הפורום חכמים מספיק ללמוד את הדברים באוביקטיביות, (מי שמוכן להיות אוביקטיבי).

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 6:58 pm
על ידי מחולת המחנים
משולש כתב:
מחולת המחנים כתב:
משולש כתב:חבל שנכשלים שוב ושוב במכתבים המזויפים של חיים בלאך, שהובאו ברובם הגדול גם במשמרת חומותנו.
וכבר הוכח שאין בהם סרך של אמת.

אתה מכיר את זה מבלאך, או שאתה משער בגלל שזה ממשמרת חומתינו?
בכל אופן אני חשבתי שאם שפיגל מצטט אותו אז סימן שזה אוטנטי.
(יש בעיה שפגשתי אנשים שכל פעם שהם נפגשים באחד מגדולי הדור שמדבר נגד הציונים מיד הם צועקים "בלאך בלאך" וכך כל מי שמדבר נגד הציונות הופך אוטומטית לבלאך).
בכל אופן גם אם זה מזויף, דעתו של הגרח"ע ידועה, שהרי הוא עמד בראש הכנסיה בתרצז שקבעה שלא מסכימים להקמת מדינה אם לא תהיה הסכמה ערבית מקיר לקיר.

השפה היא בלאך, התוכן הוא בלאך, אותנטי.

והא לך כלל כל מקום שהוזכר בו גידעמאן מוויען בנוגע להתנגדות ציונות, אות הוא שממכחולו של בלאך יצא, מאותו תכריך המכתבים שלא היה ולא נברא.

כרגע לא הצלחתי למצוא מכתב זה בדובב פתי ישנים של בלאך, אך אני יודע בידיעה ברורה כי היו מכתבים מזויפים פרי עטו של בלאך שנדפסו במשמרת חומתנו ולא נדפסו בדובב שפתי ישנים, כנראה שלאחר הדפסת הספר נוצרו מכתבים חדשים, וד"ב.

Re: האם מותר לגור בחו"ל; מלחמה בזמן הזה; יחס גדולי ישראל למד

פורסם: ב' פברואר 10, 2014 9:16 pm
על ידי ארי שבחבורה
משולש כתב:לכן כתבתי את שתי השורות האחרונות.
כל אחד מוזמן לשטוח את טענותי ואת טענות החולקים עלי בפני ת"ח מובהק, שהאמת היא נר לרגליו, ונשמע האם באמת יש כאן שתי דעות, או שמדובר רק בנסיון נואש להצדיק את דרכו.

או במילים אחרות למי שעדיין לא הבין:
מכל מה שכתבתי עד כה - ובפרט מהסיכום שלי בהודעה הקודמת - מוכח מעבר לכל ספק שהצדק אתי, וכך יכריע כל 'תלמיד חכם מובהק שהאמת היא נר לרגליו', ואם חלילה וחס הוא לא יכריע כך אזי אחת מהשתים - או שהוא לא תלמיד-חכם מובהק או שהאמת איננה נר לרגליו, ואם אני אהיה ממש נדיב אני אדון אותו לכף זכות שהוא אנוס מחמת השלטונות...