הרואה כתב:עכשיו אני כבר כלל לא מבין מה אתה רוצה.
טענת טענה, השבתי לך.
שאלת האם יש מקורות מגדולי ישראל שחובתנו כעת להמשיך את תהליך הגאולה, ע"י מעשים (ולא רק ע"י תשובה ותפילה), הבאתי כמה מקורות שעלינו ליישב את הארץ ולהביא את הגאולה בידיים.
אתה טוען שלא עניתי לך כי שאלת שאלה אחרת לגמרי, האם יש מקור שההנהגה צריכה להיות בתוקף כמו בזמן מלכי יהודה, לא הבנתי מה הקשר בין שתי השאלות.
קדושת ציון רוצים לעשות דברים שאינם בשליטתנו ואינם ביכולתנו? לא הבנתי מה הנידון. אתה לא רוצה לעשות את אותם דברים? או שאתה טוען שהם חושבים שזה ריאלי ואתה חולק עליהם וטוען שזה לא ריאלי להצליח בכך? ואם כן, אלו מקורות מגדולי ישראל אתה "מחפש"? שאמרו שזה ריאלי להשליט את התורה בארץ?
לא הבנתי כלל מה ראית בציטוטים המעניינים שהבאת, וגם לא הבנתי כלל האם ומדוע אתה חושב שמישהו מחברי קדושת ציון חולק עליהם.
בקיצור ערבבת פה 6 נושאים:
א. האם ההתקדמויות שנעשו בעניין ארץ ישראל לקראת הגאולה הם חיוביות או שליליות
ב. האם הגלות הסתיימה לגמרי ועם ישראל צריך להרים ראש בלי שום שיקולים פוליטיים של הגויים או לא
ג. האם כדי לקרב את הגאולה צריך לעשות מעשים בידיים, או רק תשובה ותפילה
ד. בהנחה שצריך לקרב את הגאולה בידיים, האם קירוב הגאולה צריך להעשות על ידי מצוות יישוב ארץ ישראל, או גם על ידי מלחמה
ה. האם יש סיכוי להלחם עם השלטון החילוני בנושאי דת או לא
ו. האם אנחנו צריכים לעורר על מה שאנחנו חושבים שצריך לעורר, או להשאיר זאת לגדולי ישראל.
אסביר את כוונתי, ותראה שכל הנידון הוא בשרשו נידון אחד (וכבר הסברתי זאת
לעיל).
לא מצאנו מצווה בפני עצמה ששמה היא 'לקרב את הגאולה'. יש לנו מצוות המוטלות עלינו, ואותן אנו אמורים לעשות.
אלא שגדולי ישראל עוררו על מצוות מסויימות שהזדמנו לפתחנו, שנזדרז לקיימם, כי נראה שהקב"ה זימן לנו עת רצון, שע"י קיום מצוות אלו (כגון ישוב ארץ ישראל) תהיה אתערותא דלעילא לגאולה. דהיינו, שאנו נעשה המוטל עלינו מצד תרי"ג מצוות, והקב"ה יעורר את האהבה.
ברגע שהנידון הוא על המצוות, הרי שיש להם גדרים המבוארים בדברי הפוסקים, וגם יש תמיד את שיקול הדעת אימתי אפשר לקיים, ואימתי לא.
ולפי"ז ברור, שכל דבר שאינו מעשי, אין שום ענין לעורר עליו.
=============
אבל מהלך 'קדושת ציון' בכל פרסומיהם הוא, שיש עלינו חוב קדוש בפנ"ע של 'לקרב את הגאולה', וליתר דיוק: 'ליצור את הגאולה'.
דהיינו, שתהליך הגאולה כבר החל, אלא שאינו מושלם, ואנו נהפוך אותו למושלם.
הכיצד?
יש טופס, ובו רשימה של דברים שצריכים להיות בימי המשיח. אנו צריכים לסמן 'וי' על כל אחד מהם, וברגע שנסיים לסמן 'וי' על כל שלב, יישארו השלבים האחרונים שאינם בשליטתנו, ואותם יעשה הקב"ה.
ובכן, נתחיל את הטופס:
קיבוץ גלויות - 'וי'.
ביטול שעבוד מלכויות - עדיין לא הושלם, ותלוי בנו; אנו צריכים ליצור עצמאות מדינית, ואז יושלם.
ביעור ע"ז והגוים מן הארץ - כנ"ל.
בנין ביהמ"ק - כנ"ל.
הקרבת קרבנות - כנ"ל.
=============
וכיון שיש חוב קדוש של קירוב הגאולה, טוענים בפרסומי 'קדושת ציון' שאין מה להסתכל על הנושאים הנ"ל בעינים ריאליות; אנו צריכים לקיים את 'מצוות יצירת הגאולה', ואין לד' מעצור להושיע ברב או במעט.
אצטט קטע אופייני (ציטוטים נוספים ראה
כאן):
מי יתן ונזכה לחזות בחקיקת 'חוק הפעמונים', אשר יאסור על קיומן של הכנסיות הארורות בארץ הקודש, אשר ודאי מהוות עבודה זרה, אותה צווינו לשבר ולנתץ... כמובן שממשלת ישראל החילונית, אשר כבוד שמים וקיום ההלכה אינם מהווים עבורה כל גורם - לא תעלה על הדעת לחוקק את אותו חוק מתבקש... הם לא יסכנו את 'מעמדנו הבינלאומי' עבור קיום דבר ה'.
אותם אנשים רואים הכל דרך משקפיים של "ריאליות" ו"יחסי כחות בינלאומיים".
אולם עלינו יראי ה', מוטלת החובה להיות ערוכים ליום בו השלטון בארץ יהיה בידינו, ואז לחוקק את אותם חוקים הכרחיים, למורת רוחם של אנשי ה"ריאליה" וה"פרקטיקה" שאינם יודעים את ה' (גליון 16).
ובכתבה שהועלתה כאן:
שאלה: התחושה היא שאתם מסתכלים בפרספקטיבה צרה, לא מחשבים את המהלכים שעלולים לצאת מהפעילות שלכם.
תשובה: הפרספקטיבה הצרה שלנו, היא הפרספקטיבה של התנ"ך, לפיה הקב"ה הוא הוא הגורם המרכזי של ההיסטוריה, ולא נשיא ארצות הברית, ואם נעשה כרצונו אין לנו ממה לחשוש.
=============
ועל זה ביקשתי מקורות;
אין חולק שחייבים לקיים תרי"ג מצוות כשיתאפשר לנו (עלייה לארץ ובניינה, ואפילו בנין ביהמ"ק והקרבת קרבנות);
אבל יש דברים שאין לנו, לצערנו, האפשרות לקיימם.
אין לנו אפשרות להשליט פה מדינת הלכה (וכדברי הסטייפלער והאגרות משה שהבאתי
לעיל).
אין לנו אפשרות לגרש את הגוים מהארץ.
אין לנו אפשרות לבנות את ביהמ"ק.
אין לנו אפשרות להקריב קרבנות.
אלא מאי, באים 'קדושת ציון' ואומרים: אחרי שהתחלנו כאן תהליך של גאולה (עצם ההגדרה שנויה במחלוקת, אבל נניח לזה עתה), מחובתנו להמשיך את התהליך, מחובתנו להשלימו - אחרת לא תבוא הגאולה! הקב"ה לא יעשה את מה שאנחנו יכולים לעשות בידינו!
וממילא הגדרים משתנים - לא גדרי כל המצוות, אלא גדרים מיוחדים; גדרים של 'מצוות יצירת הגאולה'.
מה המקורות לכך?
א. מה המקור שאנו צריכים 'ליצור את הגאולה' (לא ייחשבו לכך מקורות שעוררו על חיובים שונים, והזכירו שבקיום חיובים אלו תבוא הגאולה), ואם לא ניצור אותה היא לא תהיה (ראה
לעיל מה שכתב על רעיון זה הרב שך "דרכי ה' נעלמו מאיתנו").
ב. ומה המקור, ש'חיוב' זה שונה מגדרי ההלכה בכלל.