וכי אנחנו יודעים פשט במקרא ללא חז"ל ? (מה הפירוש של הפסוק 'ומזה מי הנדה יכבס בגדיו'?)
שמא ביהושע התקשית? וכי לא נאמר שם בחדא מחתא 'כל המקום' וגו' שהוא חוץ לארץ, ולאחמ"כ 'כי אתה תנחיל' וגו'.
אלא שחז"ל והראשונים המבארים דבריהם מנחים אותנו.
אגב את לשון הספרי 'סמוך לפלטרין' הייתי מפרש או ירושלים עצמה סמוך להר הבית, או ארץ ישראל הכשרה לבית שכינה. בשום אופן לא על סוריה שדינה לענין זה כעבר הירדן. והרמב"ם הכריע שהיינו כל ארץ כנען לגבולותיה
לא שאין שאלות למה הגמרא או חז"ל, לא מדברים בלשון ברורה יותר לפעמים, והרי על דרך אמרו זה תנא דירושלמי לישנא קלילא נקט.
אלא שהדגש הוא מה שאלה מהותית ומה לא. כמו שהארכתי.
'פשטות הפסוקים' 'פשטות דברי המדרשים' אינן שאלות מהותיות, אבל הלכות שבש"ס הינן מהותיות: מדוע הש"ס לא מחלק או בין אר"צ ואר"נ לסוריא (לפי דבריך) או לפחות מציין שאלו ב' ארצות ודינם שווה. וביותר שהרי כולה נקראת סוריה בפי העולם. וזו אבן היסוד לדברי הרמב"ם (ושאר הראשונים) מהי סוריא ההלכתית, ומהי ארץ כנען לגבולותיה שדוד המלך לא כבש כסדר.