מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מדינת ישראל באספקלריא תורנית

דרישה במצות ישוב ארץ ישראל ומשמעותה המעשית, וחקירה בסוגיית מדינת ישראל, סמליה וחגיה במשנת חכמים
משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ב' יוני 02, 2014 1:12 am

יש תיעוד מסודר עם נתונים וראיות שגם קרקעות פרטיות נגזלו.
(וגם אתה הסכמת עם זה בהתחלה, (רק שניסית לטעון שזה כיבוש מלחמה) עד שמצאת את הפינה הזו לברוח אליה).

אבק פורח
הודעות: 435
הצטרף: א' מאי 26, 2013 1:01 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אבק פורח » ב' יוני 02, 2014 7:59 am

ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2274
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ב' יוני 02, 2014 8:49 am

אני מסכים עם דברי הרב משולש, בענין גזילת הקרקעות רק לגבי עניין אחד. אליבא דאמת, לענ"ד, אין כל מקום להאשים יהודים בגניבת קרקעות מערבים, באשר ארץ ישראל ניתנה לאבותינו. הבעיה היא, שאותם שכבשו את הארץ בעידן קום המדינה, לא היו כאלו שעשו זאת בגלל שהתורה העניקה להם את הארץ. הם עשו זאת ב'כוחם ועוצם ידם' כביכול, עפ"ל, ורק כשנתקלו באומות העולם שבאו בטרוניה על ההעזה לכבוש שטחים (כאילו שאמריקה ורוסיה לא כבשו...), נופפו בספר התנ"ך. איך אמר פעם רבי שלום שבדרון לקבוצת נערים חילוניים: בתורה שכתוב שהארץ שלכם, כתוב גם שצריך לשמור שבת.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ב' יוני 02, 2014 9:30 am

אתם טועים בטעות של רועי לוט.
מעולם לא התיר הקב"ה באף מקום לגזול קרקעות מאף אחד למרות שהבטיח לנו את הארץ. להיפך, הוא השביע אותנו שלא לעלות ביד חזקה מול האומות.
ולא מצינו לאף גדול בישראל שיתיר לגזול שום קרקע.

ולאבק פורח, מי שמוחזק בקרקע עכשיו, הרי היא שלו עד שתוכיח שהיא שייכת למישהו אחר. המוציא מחבירו עליו הראיה.
ולכן יהודי שמוציא קרקע מערבי בלי ראיה הוא גזלן.

(אזכיר כאן שהטענה של גזל היתה רק אחת מארבע טענות שטענתי לעיל, והעובדה שמנסים להתווכח רק על זה, מראה שעל האחרות אין תשובה).


צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » ב' יוני 02, 2014 1:52 pm

כמה גיבובי דברים בהודעה אחת!

משולש כתב:אתם טועים בטעות של רועי לוט.

ממי שלא טרח לקרוא את הרש"י הראשון בחומש אי אפשר לצפות שיקרא עד הסוף את רש"י בפרשת לך לך. ועבור הקהל הקדוש דפה אעתיק לשון רש"י גבי רועי לוט:
לפי שהיו רועיו של לוט רשעים ומרעים בהמותיהם בשדות אחריםורועי אברהם מוכחים אותם על הגזל והם אומרים נתנה הארץ לאברם ולו אין יורש ואין זה גזל והכתוב אומר והכנעני ופריזי אז יושב בארץ ולא זכה בה אברם עדיין.
משולש כתב:מעולם לא התיר הקב"ה באף מקום לגזול קרקעות מאף אחד למרות שהבטיח לנו את הארץ. להיפך, הוא השביע אותנו שלא לעלות ביד חזקה מול האומות.
ולא מצינו לאף גדול בישראל שיתיר לגזול שום קרקע.

איך הצלחת להדביק את שני הדברים האלה ביחד? השבועה של לא לעלות ביד חזקה היא שבועה על הגלות, ולזמן הגלות, ושייכת לענין שלטון אוה"ע על ישראל בגלות.
מה הקשר בינה לבין שאלת (אומות העולם) על הגזל שבירושת א"י עליה נצטוונו בתורה?
משולש כתב:ולאבק פורח, מי שמוחזק בקרקע עכשיו, הרי היא שלו עד שתוכיח שהיא שייכת למישהו אחר. המוציא מחבירו עליו הראיה.
ולכן יהודי שמוציא קרקע מערבי בלי ראיה הוא גזלן.

(אזכיר כאן שהטענה של גזל היתה רק אחת מארבע טענות שטענתי לעיל, והעובדה שמנסים להתווכח רק על זה, מראה שעל האחרות אין תשובה).


במחילה, מי שמוחזק בקרקע עכשיו הם היהודים שיושבים בה, אתה הוא זה שבכח דמיונך כבר הספקת להפקיע אותה מחזקתם בדין הצדק שדנת עפ"י רישומי שלום עכשיו.

אינני מעונין להוסיף עוד להתווכח עם גיבובי הדברים הללו,
רק אעתיק פה לסיום ב' הלכות מהרמב"ם על מנת לחתום בדברי תורה
רמב"ם מלכים ומלחמות פ"ו הלכות א-ב כתב:
אין עושין מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראין לו שלום אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצוה שנאמר כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום אם השלימו וקבלו שבע מצות שנצטוו בני נח עליהן אין הורגין מהן נשמה והרי הן למס שנאמר יהיו לך למס ועבדוך קבלו עליהן המס ולא קבלו העבדות או שקבלו העבדות ולא קבלו המס אין שומעין להם עד שיקבלו שניהם והעבדות שיקבלו הוא שיהיו נבזים ושפלים למטה ולא ירימו ראש בישראל אלא יהיו כבושים תחת ידם ולא יתמנו על ישראל לשום דבר שבעולם והמס שיקבלו שיהיו מוכנים לעבודת המלך בגופם וממונם כגון בנין החומות וחוזק המצודות ובנין ארמון המלך וכיוצא בו שנאמר וזה דבר המס אשר העלה המלך שלמה לבנות את בית ה' ואת ביתו ואת המלוא ואת חומת ירושלים ואת כל ערי המסכנות אשר היו לשלמה כל העם הנותר מן האמורי ויעלם שלמה למס עובד עד היום הזה ומבני ישראל לא נתן שלמה עבד כי הם אנשי המלחמה ועבדיו ושריו ושלישיו ושרי רכבו ופרשיו.

ויש למלך להתנות עמהם שיקח חצי ממונם או הקרקעות ויניח כל המטלטלין או המטלטלים ויניח הקרקעות כפי מה שיתנה.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ב' יוני 02, 2014 9:44 pm

הודעת צופר (שב"ה יוצא מהדיון כעת, צאתו לשלום וצאתו לחלום), מבוססת על טעות מדומיינת אחת:
צופר הנעמתי כתב:איך הצלחת להדביק את שני הדברים האלה ביחד? השבועה של לא לעלות ביד חזקה היא שבועה על הגלות, ולזמן הגלות, ושייכת לענין שלטון אוה"ע על ישראל בגלות.

דהיינו, כל מה שאני מדבר שייך רק בזמן הגלות, והרי אנחנו כבר יצאנו מהגלות!!
ואם כן זה שורש המחלוקת:
אני חי עדיין בגלות. והוא כבר נגאל. (או לפחות באתחלתא דגאולה). ועל זה בנויה כל הודעתו המשובשת, דוק ותשכח ואידך זיל גמור.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי איש רגיל » ב' יוני 02, 2014 11:46 pm

אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.

לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' יוני 03, 2014 12:01 am

איש רגיל כתב:
אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.

לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.

יש הבדל בין בעלות מוכחת וברורה של אדם שעומד לפנינו וצווח, לבין חשש רחוק שאולי היה גר פה יהודי בזמן בית שני.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' יוני 03, 2014 12:18 am

משולש כתב:
איש רגיל כתב:
אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.

לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.

יש הבדל בין בעלות מוכחת וברורה של אדם שעומד לפנינו וצווח, לבין חשש רחוק שאולי היה גר פה יהודי בזמן בית שני.

מדוע חשש רחוק?
הארץ נתחלקה לשבטים ולא נשאר שטח בארץ בלא בעלים.

אבק פורח
הודעות: 435
הצטרף: א' מאי 26, 2013 1:01 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אבק פורח » ג' יוני 03, 2014 12:21 am

משולש כתב:
איש רגיל כתב:
אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.

לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.

יש הבדל בין בעלות מוכחת וברורה של אדם שעומד לפנינו וצווח, לבין חשש רחוק שאולי היה גר פה יהודי בזמן בית שני.

אסביר רק שהצגת הדברים בדרך ממנ"פ היתה רק להוציא מליבם של טועים. כל החלוקה שלך בין בעלות מדינית לבעלות פרטית היא הבל גמור.
משולש כתב:איני בקי בחו"מ.
אכן.

לוצאטי
הודעות: 708
הצטרף: א' נובמבר 07, 2010 1:41 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי לוצאטי » ג' אפריל 14, 2015 4:31 pm

המתקיף כתב:במכתב מ-9 בספטמבר 1925, כתב ש"י עגנון לאשתו (מתוך "אסתרליין יקירתי"):
בחפשי דירות נמסרתי מערבי לערבי עד שנתוודעתי לערבי אחד והוא מדבר אשכנזית צחה [...]. כשסיפרתי למר גרינהוט את שם האיש וכו' הודיעני שזה היה חברו הידוע של די האן ימח שמו, הינו אשתו, פוי שטן.

עוד בענין זה
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=12

חובב_ספרים
הודעות: 1067
הצטרף: ד' אוקטובר 31, 2012 12:08 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חובב_ספרים » ג' אפריל 14, 2015 6:56 pm

זה אינו מוסיף הרבה. כפי הנראה לפני שחזר בתשובה עשה דברים לא יפים. השאלה הוא אם הוא המשיך בהם אחר שחזר בתשובה וזכה לאמונם של גדולי ירושלים. זולת השמצת כמה ציונים עדיין לא נמצא כלום. פעם חפשתי נושא זה כשהיה לי גישה למחשב בלי חסימה וכל מה שמצאתי בתקשורת הכללית היה מלפני חזרתו בתשובה. רק כאן באשכול הזה ראיתי שיש אומרים שהוא המשיך בזה גם אחר שחזר בתשובה, וכולם באו משונאיו משורת הציונים.
אגב, ראיתי אז שקהילת המושחתים בהולנד עשו אנדרטות או משהו כזה לזכר אנשים שנרצחו משום שהיו מושחתים וכללו דה האן בתוכם, הגם שברור שהוא לא נרצח משום זה.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המעיין » ג' אפריל 14, 2015 8:40 pm

טענתם היא שאת הספר מרובעים הוא פרסם סמוך למותו, מה אתה משיב על כך.

חובב_ספרים
הודעות: 1067
הצטרף: ד' אוקטובר 31, 2012 12:08 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חובב_ספרים » ג' אפריל 14, 2015 9:55 pm

א' גם לדבריהם הספר פורסם סמוך למיתתו אבל לא נתברר מתי הוא מסר אותו לדפרסום ואם הוא היה מעורב בפרסומו. יתכן שהוא מסר אותו מזמן ושכח ממנו כשראה שזה שזה לא פורסם. גם אם הוזכר דברים מהיותו בירושלים יתכן שזה מתחילת דרכו לפני שהגיע להכרה לחזור בתשובה שלימה באמת.
ב' לא נתברר לי אמיתת הדברים. זה ספר הנכתב בלשון שאנחנו אינם מכירים והתרגום ופרשנות בא משונאיו ומבקשי רעתו. במה שראיתי כשאני חפשתי בענין זה לא הוזכר אלא כתביו כשהיה בהולנד עוד לפני שהגיע לא"י, וכמובן מצאתי דברים כאלו אך ורק באתרים לא חרדים.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ברזילי » ג' אפריל 14, 2015 10:43 pm

הנושא הזה כבר נידון כאן עד לזרא, ויפה עשו מי שמחקו את מרבית ההודעות בנושא, אך משום כך נוצר רושם כאילו יש איזה שהוא ספק בענין. ד"ה פרסם ספרי שירה רבים, האחד שלפני האחרון יצא ב-1921, ואחריו פרסם עוד ספר ב-1922 עם כתבות מחייו בירושלים. לכן, מופרך לומר שספרו האחרון (שי"ל ב-1924, שנת מותו) נמסר להוצאה שנים רבות לפני כן. מלבד זאת, הספר מכיל התיחסויות רבות לחייו בקרב הקהילה החרדית בירושלים. המחבר עצמו מסר את ספרו לספריה הלאומית (ב-1924 כמובן, אחרי שיצא לאור) עם הקדשה בעצם כי"ק, כאשר תחזינה עיני המעיין בקטלוג הספריה למישרים. כנראה היה מסוג האנשים שרצה להתפס, אך נטרפה השעה (או אולי מסר את הספר לדפוס מזמן, שכח ממנו, ואז כשפורסם נזכר בספר ושכח לרגע שחזר בתשובה, נתן עותק עם הקדשה לספריה הלאומית, ואז שוב נזכר שחזר בתשובה אך שכח שמסר את העותק, ולא הספיק להזכר בזה עד שנרצח. השתא דאתינא להכי, קרוב הדבר שלפני כתיבת כל שיר שכח מחזרתו בתשובה עד שנסתיים השיר והכל א"ש).

תרגומים ממבחר משיריו, שנעשו על ידי גויים ללא חשש תערובות של ציונות ח"ו, נמצאים ברחבי הרשת למכביר (לא בעברית, מטבע הדברים), ומי שלא סומך על זה יכול לבדוק בעצמו (הספר בספריה הלאומית כאמור, וגוגל מוכן לתרגם גם דברים כאלה).

מחולת המחנים
הודעות: 3246
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ד' אפריל 15, 2015 2:38 am

בעבר שאלתי את הרה"ג ר' יוסף משה סופר מדוע בספר "מרא דארעא ישראל" הוא כמעט התעלם מד"ר די-האן (בעוד שלעומת זאת בספר המקביל "האיש על החומה" מאת הרב שלמה זלמן זוננפלד הוקדשו עליו פרקים שלמים), רמ"י התחמק מלענות לי תשובה ברורה, הוא רק ציין שכאשר טמנו את גופתו של ד"ר די-האן סמוך לקברו של חד מגדולי ירושלים ומקובל גדול, היה טענות לבני המשפחה מדוע קברוהו לידו.
עכ"פ מדבריו הבנתי שהיתה כאן התעלמות מכוונת ממנו.

בספר דה האן – הרצח הפוליטי הראשון בארץ ישראל שנכתב ביחד עם שאול מייזליש, כותב המחבר שלמה נקדימון בהקדמה, כי אביו ר' יצחק קאמינקר היה מצעירי פא"י שעלה לארץ לחיפה לאחר הרצח של ד"ר די-האן והיה להוט במרץ נעורים להוציא חוברות וחיבורים לשמו ולזכרו של ד"ר די-האן, הוא קיבל גיבוי אך ורק מהרב משה בלוי יו"ר אגו"י בירושלים, ואילו משאר מנהיגי אגו"י בארץ ובחו"ל הוא קיבל כתף קרה, לאחר בירור מעמיק יותר על תולדותיו של ד"ר די-האן הוא חדל מלהתעסק בתולדותיו, ומלבד חוברת אחת או שתים לא הוציא לאור כלום, וכל החומר שאסף על תולדותיו ודרכיו של ד"ר די-האן הגיע לידי בנו שלמה נקדימון.

על ספרם של נקדימון ומייזליש שהשחיר משחור את שמו של די-האן באה התגובה החרדית בדמות ספרם של צבי ויהודה משי-זהב "הקדוש די-האן", וכן ספרו של דוד הלוי (דודי זילברשלג) "רצח בירושלים" שמנסים לטהר את שמו, כמו"כ יש ספר באידיש בשם "פון אמסטערדאם ביז ירושלים" מאחד מעסקני אגו"י בארה"ב בשם ר' משה יהודה גלייכער, וכמו"כ העסקן האגודאי ר' בנימין זאב הענדעלעס כתב מאמרים להוכיח את חפותו של די-האן מול ההאשמות שהטיח עליו דוד תדהר, שהיה מעורב במישרין או בעקיפין ברצח של די-האן.

מכל הספרים שנתחברו על האיש ומעשיו מצא חן בעיני ביותר ספרו של זילברשלג "רצח בירושלים" המנתח את הענינים בצורה בהירה.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ד' אפריל 15, 2015 7:30 am

ממעשיו הראשונים אין נ"מ כי אין אומרים לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים". וכל ההוצאת שם רע שהובאה פה עליו היתה ידועה עוד בחייו (וגם מפיציה היו ידועים) ולא נעלמה מרבה של ירושלים הגרי"ח זוננפלד שהיה ראשון המספידים בהלוייתו.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המעיין » ד' אפריל 15, 2015 7:59 am

אין אומרים לבעל תשובה, כמובן בתנאי שהוא באמת בעל תשובה וידוע שחזר בו, ויש תנאים לדעת אם חזר בו כמבואר לגבי גזלן ודון מינה.
ולא השבת על דברי ברזילי. ומנין ידוע לך שדבר זה ידוע היה להגרי"ח זונענפעלד, שמסתמא לא קרא הולנדית, ובכלל קשה אחרי כ"כ הרבה שנים לדעת מה ידע הגרי"ח ובאיזה אופן.

בכל מקרה לא מובן מדוע בגלל שנרצח, שזה וודאי עוולה גדולה מאין כמוה, הופכים אותו לקדוש שכל מעשיו האמת וצדק, ואילו היינו שומעים על סתם אדם טענות מסוג זה או רואים שהוציא ספר מעין זה, מסתמא לא היינו מזכירים את שמו כלל.

והדבר דומה למעשה החילונים ברבין שכיוון שנרצח, הפך להיות מפוליטיקאי בינוני עד כושל לאחד מהגדולים שלהם.

אברהם
הודעות: 1475
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אברהם » ו' אפריל 17, 2015 10:04 am

ראו כאן viewtopic.php?f=19&t=20314#p214429

שכתבתי כמה דברים [בעיקר בעמוד 6] על אודות היחס למדינה ולרחוקים..

אולי שייך לנושא האשכול.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ו' אפריל 17, 2015 11:06 am

המעיין כתב:אין אומרים לבעל תשובה, כמובן בתנאי שהוא באמת בעל תשובה וידוע שחזר בו, ויש תנאים לדעת אם חזר בו כמבואר לגבי גזלן ודון מינה.
ולא השבת על דברי ברזילי. ומנין ידוע לך שדבר זה ידוע היה להגרי"ח זונענפעלד, שמסתמא לא קרא הולנדית, ובכלל קשה אחרי כ"כ הרבה שנים לדעת מה ידע הגרי"ח ובאיזה אופן.

בכל מקרה לא מובן מדוע בגלל שנרצח, שזה וודאי עוולה גדולה מאין כמוה, הופכים אותו לקדוש שכל מעשיו האמת וצדק, ואילו היינו שומעים על סתם אדם טענות מסוג זה או רואים שהוציא ספר מעין זה, מסתמא לא היינו מזכירים את שמו כלל.

והדבר דומה למעשה החילונים ברבין שכיוון שנרצח, הפך להיות מפוליטיקאי בינוני עד כושל לאחד מהגדולים שלהם.

כמדומני שהשבתי בעבר על דברי ברזילי. בכל אופן ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת. אז אם יש ראיה חותכת שמדובר בעבריין שיביא את הראיה לכאן ונוכל לדון עליה.
הדבר היה ידוע לגרי"ח זוננפלד כיון שטענות אלו הושמעו ע"י בטאונו של הרב קוק עוד בחייו, ועל כל פנים הגרי"ח זוננפלד הכירו מקרוב ויכל להעיד על יושרו ותום לבו. והוא החזיק אותו לקדוש וטהור.
מכיון שנרצח על ידי הציונים בגלל שעשה את שליחותם של גדולי ישראל, (וידע שהוא הולך למות על זה), לכן הוא נקרא קדוש כי מסר נפשו על קידוש השם כפשוטו.
ואילו היינו מתייחסים ברצינות לכל הוצאת שם רע של כל רכלן כמו שאתה מאמין לכל מה שהרוצחים כתבו על הנרצח מסתמא לא היינו מזכירים את שמו של אף אחד מגדולי ישראל.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ברזילי » ו' אפריל 17, 2015 11:27 am

משולש כתב:ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת
למי שקשה עליו החיפוש, הנה הקישור לאתר הספריה הדיגיטלית ההולנדית (אתר שאינו נגוע בציונות חלילה), לדף המוקדש לכל כתבי המנוח: http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=haan008 .

המעיין שם ימצא את הטקסט המלא של Kwatrijnen (הספר המדובר שי"ל בשנת מותו ומתעד בחרוזים את חוויותיו בתקופת העדה החרדית שלו, אותו ספר שנמצא בספרי הלאומית עם הקדשה מן המחבר), יחד עם שאר יצירותיו. גוגל מסכים לתרגם גם את הספרים הללו, ודי בזה.

חובב_ספרים
הודעות: 1067
הצטרף: ד' אוקטובר 31, 2012 12:08 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חובב_ספרים » ו' אפריל 17, 2015 11:32 am

נשלח לי בפרטי קובץ האמור להוכיח צדקת המאשימים, אבל רחוק הוא מלהוכיח את זה. הטענות מבוססות על שני דברים, א' עדות אנשים שכתבו על זה וב' הוכחות משיריו.
העדות שמביאים אינו שווה כלום משום שזה בא ממתנגדיו. מוזר איך שהם מעדיפים לקבל עדות של אחד שהיה שונאיו להדיא וגם חשוד שהיה מעורב ברציחתו באופן אישי שזה נקרא אצלם אובייקטיבי אבל מאידך הם דוחים כל דברי אלו שהכחישו את זה דמאחר שהם חרדים הם חשודים להיות סובייקטיבי.
גם בשיריו לא ראיתי הכרח דיש לפרש הדברים לכאן ולכאן. אתן דוגמא ממה שהם הביאו.
הוא אמר: "הערב אסע לחברון"
ערבי רוכב על סוב ערבי.
הוא לא יידע לעולם עד כמה ,ביני לבינו,
ליבי עולץ בי ונמעך באכזריות.

מזה הם הוכיחו שהוא המשיך עם מעשי תועבה גם אחר חזרתו בתשובה, אבל אני רואה בו ההיפך. אם הוא המשיך בדברים כאלו למה "לא יידע לעולם", ולמה לבו נמעך באכזריות? יותר מסתבר שהגם שהיצר הרע שלו נשאר מ"מ במעשיו הוא התגבר עליו, ועל כן הוא לא יידע לעולם, וגם לבו נמעך באכזריות מכפיית יצרו.
נערך לאחרונה על ידי חובב_ספרים ב א' אפריל 19, 2015 8:25 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

חוקר_ומקובל
הודעות: 114
הצטרף: ש' יולי 05, 2014 10:25 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חוקר_ומקובל » ו' אפריל 17, 2015 11:59 am

זה זמן אשר זכיתי להסתופף בצל ארץ חמדתנו ולקבוע דירתי בעיר קדשנו ותפארתנו ירושלים קרתא דדהבא ת .ו" ומה מאוד שמחתי בראותי כי עיר האלוקים בקדושתה עומדת : עיר מליאה חכמים וסופרים, רבתי בדעה, רבתי בחכמה, רבתי ביראה, רבתי בחסידות. ורק דא עקא, כי במקום גילה שם רעדה אחזתני למראה הקטגוריא שבין תלמידי חכמים ההולכת וגדולה במחנה, וידי הצעירים והנרגנים במעל הזה, אשר לא פחדו ולא רחו לשנן כחרב לשונם, להתגולל במילי דכדיבי על חכמי אה"ק ותופסי התורה, לירות במו אופל לישרי לב , לבזותם בכל לשון של בזיון, מפיהם ומפי כתבם. ולמען תפוס את בית ישראל בלבבם סובבים בכחש לומר כי באמונה הם עושים, וכונתם גם רצויה לחזק היהדות, וגדולה עברה לשמה, וכי הוא דבר שהותר מכללו גם להוציא שם רע על גדולי ישראל (וכנזכר ב'קול יעקב' גליון ל , ט" במה שהכה על קדקדם הגאון ר' ישראל זאב מינצברג הי .)ו" וכן מתירים לעצמם לשלוח חיצים למרחוק , לפרסם דברי בוז וקלון נגד ת"ח בדברים אשר לא כדת , להפיצם בישראל ע"י עיתונים שנוח להם שלא נבראו משנבראו . ואני בבואי הנה ממדינת פולין, מקום מרכזה של אגודת ישראל בחו , ל" קנא קינאתי לכבוד עיר קודשנו, ודברתי עם אחדים מהם בתוכחת מגולה מאהבה מסותרת, באומרי להם מה ראיתם על ככה ומה הגיע אליכם, לעשות זר מעשיכם למרות רצון גאוני וצדיקי המדינה ונגד מטרת האגודה אשר על ארץ יסדה להרים כבוד תורתנו וארצנו הקדושה
ואף הם השיבו בדחיה וכחומר חותם התהפכו בתשובותיהם פעם כה ופעם כה, ובכן הסכמתי לקיים מ"ש חז"ל: "כשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'", ואמרתי סוף כל סוף תתגלה האמת. ואל ת"ח המוכים בשבט פיהם אמרתי טוב לכם להיות מן הנעלבים ואינם עולבים וצדיקים תחילתם יסורים וסופם שלוה, ובמשך הזמן בטח יסכרו פיהם של בעלי המחלוקת ובוזי התורה, והתבערה תשקע במקומה.
אפס כסבור הייתי לישב בשלוה, וקפץ עלינו רוגזו של אותו האיש ד"ר די האן, אשר לקחו להם דבר הריגתו לקו, באמרם כי זה היה רצח מדיני. ומיום ליום מרבים לספר ולכתוב אודותיו, ותבקע הארץ לקולם בעתונם ובכתבם מכזבים שונים, ובוש לא יבושו לטהר את השרץ ולהרימו על נס, והם כים נגרס, לא ינוחו ולא ישקוטו לראות את הגולה לפניהם כמדורת אש ח"ו. וכאשר עינינו הרואות כי גם אחד מגדולי האגודה הוא הרב הגאון רי"ל צירלסון מקישינוב הי"ו האי מאן דשפיר שומעניה מאז ועד היום, גם הוא בתומו נלכד במצודתם, בהספד שערך עליו (כפי שנתפרסם ב"קול ישראל") בהחליטו שנהרג ע"י אחד מאחינו (הפוך ממה שנודע אח"כ בעתונים) ובהשוותו אותו לקדושים אשר בארץ ובתארים רבים אשר לא פללתי מאז ומעולם. אז אמרתי לא עת לחשות, עת להשמיע קולי ברבים, ולמחות את אבן הטועים ומטעים בגודל השקרנות של צעירים מחרחרים. ואשר גם אחרי שנתפשטו ספריו המתועבים על פני ארץ וחוצות. וחוב קדוש מוטל על כל מי שיראת ה' נוגעת ללבבו, לגלות קלונו למען הרים מכשול מדרך עם ה' ילדי צאן קדשים והמון הפשוטים שדעתם קלה, כי היכי דלא לגררו אבתריה, ולא יתגאלו בספרי המינות ולא ישתו מהמים המאררים בשירי תועבותיו. והנה לדאבון לבבנו נהפוך הוא, כי גם היום בוש לא יבושו לכנותו בשם "קדוש" "מורם מעם" ודכוותיה, ולהציג בשער עתונם קטע אחד משיריו. וכאשר יבואו ויטפחו על פניהם לאמר: ראו מה עשיתם ואת מי גידלתם? אף הם יצטדקו ויאמרו כי "כל זה כתב בתור משורר שאין לו קשר נפשי לזה, ומה בכך?" אוי לדור שכך עלתה בימיו, שימצאו אנשים הדוגלים בשם "יהדות חרדית", ומרהיבים בנפשם לומר כזאת לעיני השמש באין מכלים ולהעלות הדברים האלה גם בעתון הנושא עליו שם האגודה. ולא די להם במעשיהם הקודמים בהכריחם את היתומים ללכת בראש הלוויתו ולצעוק: "אוי, כי נפלה עטרת ראשנו!" אלא, כי עוד יוסיפו סרה לשנות באיוולתם לחזור ולחזור ולהדפיס, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו!
והנה בדברי בזה עם מיודעי ומכירי מאנשי "אגודת ישראל" ובהוכיחי אותם למה יעצרו במילים וכף ישימו למו פיהם ולמה לא ימחו על כבוד שמים נגד הפצת דברים כאלה בעתון האגודה? ותהי תשובתם כי גם הם מצטערים על זה וכבר מחו נגד זה בכל לשון של מחאה, ושומע אין להם, והדבר תלוי אך בראשי האגודה שבגולה, הם אך הם היכולת בידם לעצור בעד הרעה.
ובכן אמרתי זאת חובתי ואעשה. כשופר ארים קולי ואציגה בשער בת רבים מחאתי זו, מנהמת לבי אשאג לרועי ישראל, גדולי האגודה: אייכם?! אייכם גאוני וצדיקי פולין וליטא? מאז ועד היום הנכם עומדים כחומה בצורה להגן על היהדות לבתי תת לרוחות רעות לפרוע בה פרעות, ודבריכם בקול חוצב להבות אש להרחיק את התשב"ר מספרות מרה ועתונות זרה לרוח היהדות והמסורה, ועתה כולכם תחרישון. עד מתי תשימו יד לפה? עד מתי תעמדו מרחוק בענינים כאלה העומדים ברומו של עולם? למי מקדושים נפנה? לפני מי נשפוך מר שיחנו אם לא לפני עיני העדה ומגיני חינוך ילדי ישראל הסוככים בכנפיהם על כל קדשי ישראל? האם אין זאת חובתכם לגעור בנזיפה באלה האומרים להכות על דברים רעים כאלה ולהצדיק את כותבם שכתב מה שכתב אך בתור "משורר"? האם אין זאת חובתכם להקהות את שיניהם בזה ולהסיר את המכשלה הזאת מקרב עם קדוש?
רועי ישראל האזינו! הטו אוזניכם לאמרי פי, קבלו האמת ממי שאמרו, ואשרי הדור שהגדולים נשמעים לקטנים, כי לא מליבי דברתי כי אם בשם רבבות אלפי שלומי אמוני ישראל, אשר מכאב ליבם ומשבר רוח יילילו על הפרצות האלו. הראו נא אפוא עוז התלהבותכם לכל קודשינו וביחוד לעניני החינוך שהוא העמוד התווך שכל היהדות נשענת עליו. התעוררו נא בקנאתכם לתורה וישראל. אל תחרישו, כי אם החרש תחרישו לעת הזאת מי יודע אם לא תספה המספחת ח"ו, הצילו נא בעוד מועד וכרוזא קרו בחיל, וכפו כאגמון ראשי הכותבים הללו לבער עת כתבי און אלה שהם אבות נזיקין לקודשי ישראל, הן ותולדותיהן כיוצא בהם. סורו טמא יקראו למו. תזרם ורוח תשאם. כמו כן יתפרסם ביחוד בעתוני האגודה כי כל השבחים שנאמרו ונשנו בהם עליו ע"י איזה יחידים, על דעת עצמם עשו מחסרון ידיעת מעשיו של אותו האיש, וכהיום שכבר נתפרסם בשמו ובמעשיו ובמקומו, גם המה נחמו על דבריהם ומכריזים בשערי עתונם כי דברים שאמרו ושכתבו טעות היו בידם, ושבו ורפא להם.
וכמו כן יקראו לתקן את עוותתם בבזיון ת"ח (שהיה עד כה באופן מבהיל) בחרטה על העבר וקבלה להבא ובבקשת סליחה ומחילה כמשפט כתוב הדר בתוה"ק ומהיום והלאה יתנו כבוד לתורה ולומדיה, ואת יראי ד' יכבדו. והרבנים הגאונים והצדיקים ילבשו אף הם מדת ת"ח, המרבים שלום בעולם ויענו ויאמרו סלחנו, ובכן צדיקים יראו וישמחו וישרים יעלוזו בירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו כמאמרם ז"ל, ונתברך כולנו בשנה טובה ומבורכת, כנפש הבאעה"ח למען כבוד תורתנו ואה"ק ת"ו.
משה פריצקר, רב ודומ"ץ מברדיטשוב.

חובב_ספרים
הודעות: 1067
הצטרף: ד' אוקטובר 31, 2012 12:08 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חובב_ספרים » ו' אפריל 17, 2015 12:49 pm

מכתב הנ"ל נדפס בקול יעקב [כ' אלול תרפ"ד] שהחפץ חיים כתב עליו במכתב המובא בעמ' הקודם ע"י הרב משולש שהוא מלא חירופים וגידופים בנאצות גדולות לאנשים גדולים בתורה ויראה והלצות בגימטריאות אשר תגעל נפש כל שומע עכ"ל, וממילא נראה שצריך לקחת אותו בערבון מוגבל.
עכ"ז מודינא שנראין הדברים שלא כל החרדים בשעתו היו משוכנעים שדה האן חזר בתשובה שלימה ויש שלא האמינו שהוא פסק ממעשי התעבה. כמובן לי אין שום ידע אישי ואיני דן אלא עם מוכרח והוכרע או לא.
נערך לאחרונה על ידי חובב_ספרים ב ו' אפריל 17, 2015 12:52 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ו' אפריל 17, 2015 12:52 pm

ברזילי כתב:
משולש כתב:ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת
למי שקשה עליו החיפוש, הנה הקישור לאתר הספריה הדיגיטלית ההולנדית (אתר שאינו נגוע בציונות חלילה), לדף המוקדש לכל כתבי המנוח: http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=haan008 .

המעיין שם ימצא את הטקסט המלא של Kwatrijnen (הספר המדובר שי"ל בשנת מותו ומתעד בחרוזים את חוויותיו בתקופת העדה החרדית שלו, אותו ספר שנמצא בספרי הלאומית עם הקדשה מן המחבר), יחד עם שאר יצירותיו. גוגל מסכים לתרגם גם את הספרים הללו, ודי בזה.


משולש כתב:אז אם יש ראיה חותכת שמדובר בעבריין שיביא את הראיה לכאן ונוכל לדון עליה.

חוקר_ומקובל
הודעות: 114
הצטרף: ש' יולי 05, 2014 10:25 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חוקר_ומקובל » ו' אפריל 17, 2015 12:57 pm

משולש כתב:
ברזילי כתב:
משולש כתב:ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת
למי שקשה עליו החיפוש, הנה הקישור לאתר הספריה הדיגיטלית ההולנדית (אתר שאינו נגוע בציונות חלילה), לדף המוקדש לכל כתבי המנוח: http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=haan008 .

המעיין שם ימצא את הטקסט המלא של Kwatrijnen (הספר המדובר שי"ל בשנת מותו ומתעד בחרוזים את חוויותיו בתקופת העדה החרדית שלו, אותו ספר שנמצא בספרי הלאומית עם הקדשה מן המחבר), יחד עם שאר יצירותיו. גוגל מסכים לתרגם גם את הספרים הללו, ודי בזה.


משולש כתב:אז אם יש ראיה חותכת שמדובר בעבריין שיביא את הראיה לכאן ונוכל לדון עליה.

ברזילי כתב:תגיד לי, עד שלא נמרח את הטינופת על גבי הפורום לא תרגע?

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ברזילי » ו' אפריל 17, 2015 1:19 pm

מענין לענין: באותו אתר אליו ציינתי ניתן למצוא גם את הספר "ירושלים" של דה-האן ובו הכתבה Wij vasten, "אנו צמים". וכך הוא פותח (בתרגום חופשי): "את זאת שירושלים היא לבה של היהדות אנו חשים כאן יום אחר יום, יום אחר יום, כאשר מגיעות השמועות על הפוגרומים הנוראים בפולין" וראה שם תיאורו על הצום, עצרת התפילה, התקיעות ואמירת הסליחות.
בריסק כתב:והגרי"ד אמר שהי' עשרים שנה בפולין ואינו זוכר אלא פוגרום אחד בעיר קישינוב שהרגו יהודי אחד וגם זה הי' ספק, ורעשה פולין

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ו' אפריל 17, 2015 1:23 pm

חוקר_ומקובל כתב:
ברזילי כתב:תגיד לי, עד שלא נמרח את הטינופת על גבי הפורום לא תרגע?


מדברים כל הזמן על הטינופת וטוחנים אותה מכל עבר, אבל כשמבקשים הוכחה פתאום אסור למרוח טינופת על הפורום. ההתחמקות הזו אינה אלגנטית מספיק.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המעיין » ו' אפריל 17, 2015 1:32 pm

מה אתה עושה פה ליצנות?
בכל מקום שמחפשים ברשת את השירים שלו מוצאים דברים שבושה להעתיקם. ובכל מקום מצויין שזה תרגום מספרו הנ"ל שיצא סמוך למותו ועליו דיבר ברזילי.
אז מה אתה חושב שיש פה קונספירציה ציונית לסלף את תרגום הספר, כשזה מליתא דמיגלא וקיימא וכל אחד יכול לתרגם בגוגל.
וכבר מצאנו בגדולי עולם שטעו ברמאים שרימו אותם, ומה נעשה? נעצום עינינו ונאמר שקר הוא?

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ברזילי » ו' אפריל 17, 2015 1:58 pm

אינני חושב שנכון לומר שהיה רמאי. כתיבתו חושפת נפש שסועה ומיוסרת, עובד שני אדונים, אוי לו מיוצרו ואוי לו מיצרו. יש הרבה מה ללמוד מזה, ומ"מ הפיכתו לקדוש אין בה טעם כלל וכלל (וגם לא שום נפק"מ לנושא הדיון המרכזי כאן).

חובב_ספרים
הודעות: 1067
הצטרף: ד' אוקטובר 31, 2012 12:08 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חובב_ספרים » ו' אפריל 17, 2015 6:00 pm

המעיין כתב:מה אתה עושה פה ליצנות?
בכל מקום שמחפשים ברשת את השירים שלו מוצאים דברים שבושה להעתיקם. ובכל מקום מצויין שזה תרגום מספרו הנ"ל שיצא סמוך למותו ועליו דיבר ברזילי.
אז מה אתה חושב שיש פה קונספירציה ציונית לסלף את תרגום הספר, כשזה מליתא דמיגלא וקיימא וכל אחד יכול לתרגם בגוגל.
וכבר מצאנו בגדולי עולם שטעו ברמאים שרימו אותם, ומה נעשה? נעצום עינינו ונאמר שקר הוא?

לא היה כ"כ חכם להעלות הנושא כלל, מהטעם שהמעלים העירו בעצמם. אין זה קשור כ"כ לנושא האשכול ובכלל הוא לא היה אדם גדול שלומדים ממנו שיש ענין להזהירם שהוא שלא יושפעו לרע ממנו גם אם ההאשמות נכונות.
נוצר רושם שהמעלים העלו זה לנגח מתנגדי ציונים שהם או תמימים שנתנו אימון באדם מושחת או יותר גרוע שהם היה מוכנים לוותר על עקרונותיהם, אם כי לא מעלה ולא מוריד בעינינו.
יהיה איך שיהיה מאחר שהועלה יש ענין להעיר שההאשמה אינו אמת או עכ"פ אינו מוכח, הן כדי לנקות ההאשמה על הגדולים שנתנו בו אימון, וגם מצדו להצדיק צדיק מהאשמות שונאיו.
התשובה שהכל נמצא ברשת נשמע כתמים. הרבה אם לא רוב משתתפי הפורום כאן אינם נוהגים לגלוש ברשת ופרץ וחסומים לאתרים שאין רוח חכמים נוחה מהם. אין להם גישה לכל האתרים האלו והם אינם עומדים להשיגו מכמה טעמים, ואין זה הגיוני להעלות כאן נושא שא"א לומר יותר מזה שהמקור גלוי לכל חוץ מרוב הקוראים אותו. בפרט שמאותו טעם שאין לפרט יותר ראוי שלא להעלותו כלל, ולהפסיק מהנושא בדיוק בשלב שהם נדרשים להראות דבריהם ולא להסתתר בטענה שהכל גלוי ברשת הם שקלו בפלס דמה שהם כתבו עד כאן ראוי ובדיוק כאן צריכים לעצור הדיון.

אאאא_ב
הודעות: 103
הצטרף: ב' פברואר 24, 2014 2:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אאאא_ב » ש' אפריל 18, 2015 10:13 pm

מדוע בספר "מרא דארעא ישראל" הוא כמעט התעלם מד"ר די-האן (בעוד שלעומת זאת בספר המקביל "האיש על החומה" מאת הרב שלמה זלמן זוננפלד הוקדשו עליו פרקים שלמים), רמ"י התחמק מלענות לי תשובה ברורה, הוא רק ציין שכאשר טמנו את גופתו של ד"ר די-האן סמוך לקברו של חד מגדולי ירושלים ומקובל גדול, היה טענות לבני המשפחה מדוע קברוהו לידו.
עכ"פ מדבריו הבנתי שהיתה כאן התעלמות מכוונת ממנו.

http://www.ranaz.co.il/articles/article184_19940609.asp
האדמו"ר מסאטמר המבקר בימים אלו בארץ ישראל יעלה לקברו
בספר מרא דארעא ישראל ועוד
נח זבולני.
קבצים מצורפים
הרצח הפוליטי הראשון בארץ ישראל [09_06_1994] - נח זבולוני - רנ_ז - מאמרים.pdf
(90.57 KiB) הורד 461 פעמים

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ש' אפריל 18, 2015 11:14 pm

אאאא_ב כתב:
מדוע בספר "מרא דארעא ישראל" הוא כמעט התעלם מד"ר די-האן (בעוד שלעומת זאת בספר המקביל "האיש על החומה" מאת הרב שלמה זלמן זוננפלד הוקדשו עליו פרקים שלמים), רמ"י התחמק מלענות לי תשובה ברורה, הוא רק ציין שכאשר טמנו את גופתו של ד"ר די-האן סמוך לקברו של חד מגדולי ירושלים ומקובל גדול, היה טענות לבני המשפחה מדוע קברוהו לידו.
עכ"פ מדבריו הבנתי שהיתה כאן התעלמות מכוונת ממנו.

http://www.ranaz.co.il/articles/article184_19940609.asp
האדמו"ר מסאטמר המבקר בימים אלו בארץ ישראל יעלה לקברו
בספר מרא דארעא ישראל ועוד
נח זבולני.

שאל את הרב זוננפלד, אם העיר הקדושה מכה נזכרת בתורת ישראל. על כך השיב הרב זוננפלד –
כן. והביא ראיה: מבראשית פרשת חיי שרה (כ"ב), שם נאמר: "ולבני הפלגשים אשר לאברהם נתן אברהם
מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי, קדמה אל ארץ קדם". קדם, מפרש תרגום אונקלוס – היא
מדינחא, היא מדינה, כידוע שמכה נקראת גם מדינה...

מה שכתב שם שביקש הישמאלי לדעת היכן מוזכר מכה בתורה, דובר על כך רבות, שעם כמוש היא מכה שם ע"ז, כך הוא בכמה ראשונים וראה שערי אהרן ועוד.

מה שנכון נכון
הודעות: 11661
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ש' אפריל 18, 2015 11:37 pm

אם העיר הקדושה מכה נזכרת בתורת ישראל... ראיה: מבראשית פרשת חיי שרה (כ"ב), שם נאמר: "ולבני הפלגשים אשר לאברהם נתן אברהם
מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי, קדמה אל ארץ קדם". קדם, מפרש תרגום אונקלוס – היא מדינחא, היא מדינה, כידוע שמכה נקראת גם מדינה.

א. מדינחא [ליתר דיוק מדנחא] הוא מזרח. [וכמשמעות קדם בעברית].
ב. מכה לחוד ומדינה לחוד.

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ו' נובמבר 04, 2016 12:23 am

מאמר נורא
קבצים מצורפים
חוזה.png
ראה
חוזה.png (92.22 KiB) נצפה 8267 פעמים

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חיים ושלו' » ו' נובמבר 04, 2016 12:56 am

מה המקור? איזה ספר זה קול אמונה?

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15516
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי איש_ספר » ד' נובמבר 30, 2016 2:41 am

איש_ספר כתב:ב. הקמת המדינה בפועל עם כל מה שנכרך בה, קרי קליטת העליה והשמדת צביון רוחני מקהלים רבים, בתי חנוך המחנכים למינות ופריצות וכו' וכו', הקמת ערכאות חילוניות שלא ע"פ התורה, וא"צ לפרט הדברים הידועים רח"ל, ע"ז בודאי ידוו כל הדווים. ובלתי מתקבל על הדעת שיטת 'הגילו ברעדה' של אמירת הלל רק על פרט אחד וכו'. והדבר ידוע לכל שרוב האומרים הלל ביום ה' באייר, כל הדברים המנויים מעלה לא משביתים את שמחתם במאומה.

איש_ספר כתב:
ובכן שמחה ביום שנקבע לחגיגת הקמת המדינה, יכולה להיות רק למי שנהירים לו שבילי דרקיעא ויודע הוא כי ביום הזה פקד ה' את ישראל וכו'. השאר כאמור עומדים נבוכים, כי עדין לא הואר כאור יום חשכת לילה. ולענ"ד האומר הלל ביום זה בשמחה ובטוב לב, ונימוקו שעם כל הנעשה יש להודות על הטובה וכו', כמוהו כעומד מעל מיטת אביו שנפח נשמתו בדמי ימיו, ביסורים מכוערים ב"מ, ומברך בשמחה נפלאה בגיל וברנן, ברכת הטוב והמטיב על הירושה הגדולה שנפלה בחלקו. אדם כזה, אם אינו צדיק נלבב כר' זישא מאניפולי או כר' נחומ'קה הוראדנער, הרי הוא מראה בעצמו מידת אכזריותו וערלות לבבו, כי אסון מיתת אביו, אינו נוגע ואינו פוגע בו במאום. והבן.


אחד החכמים דכאן נתן קישור לאשכול הזה, ועיינתי בו מעט ומצאתי מש"כ בעבר, ולא התאפקתי להוסיף עליהם דבר קטן.
המשלים שכתבתי כאן למעלה, אינם קולעים למטרה כמשל הבא, אותו קראתי באחד ממאמריו של הרה"ג ר"ש טל שליט"א, שנכתבו לרגל יום העצמאות האחרון:

מעשה וראו ת"ח אחד רוקד ומפזז בעוז ובתעצומות בחתונה, ראו הכל והשתוממו, שכן חתונה זו לא היתה כדמו"י, החתן היה כהן והכלה גרושה רח"ל, ניגש אליו יהודי אחד, ותמה כנגדו, היתכן?! אדם ירא שמים משתתף במחול לרשעים שכזה?
השיב לו אותו ת"ח, חלילה חלילה שתחשוד בי שהנני שמח על התועבה הזו, אלא כהיום הזה זכיתי בס"ד לסיים מסכתא, ואני משתתף עם קהל החוגגים, הם בשמחתם ואני בשמחתי. ודפח"ח.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ברזילי » ד' נובמבר 30, 2016 7:57 am

איש_ספר כתב:
איש_ספר כתב: ובכן שמחה ביום שנקבע לחגיגת הקמת המדינה, יכולה להיות רק למי שנהירים לו שבילי דרקיעא ויודע הוא כי ביום הזה פקד ה' את ישראל וכו'. השאר כאמור עומדים נבוכים, כי עדין לא הואר כאור יום חשכת לילה. ולענ"ד האומר הלל ביום זה בשמחה ובטוב לב, ונימוקו שעם כל הנעשה יש להודות על הטובה וכו', כמוהו כעומד מעל מיטת אביו שנפח נשמתו בדמי ימיו, ביסורים מכוערים ב"מ, ומברך בשמחה נפלאה בגיל וברנן, ברכת הטוב והמטיב על הירושה הגדולה שנפלה בחלקו. אדם כזה, אם אינו צדיק נלבב כר' זישא מאניפולי או כר' נחומ'קה הוראדנער, הרי הוא מראה בעצמו מידת אכזריותו וערלות לבבו, כי אסון מיתת אביו, אינו נוגע ואינו פוגע בו במאום. והבן.

אחד החכמים דכאן נתן קישור לאשכול הזה, ועיינתי בו מעט ומצאתי מש"כ בעבר, ולא התאפקתי להוסיף עליהם דבר קטן.
המשלים שכתבתי כאן למעלה, אינם קולעים למטרה כמשל הבא, אותו קראתי באחד ממאמריו של הרה"ג ר"ש טל שליט"א, שנכתבו לרגל יום העצמאות האחרון:

מעשה וראו ת"ח אחד רוקד ומפזז בעוז ובתעצומות בחתונה, ראו הכל והשתוממו, שכן חתונה זו לא היתה כדמו"י, החתן היה כהן והכלה גרושה רח"ל, ניגש אליו יהודי אחד, ותמה כנגדו, היתכן?! אדם ירא שמים משתתף במחול לרשעים שכזה?
השיב לו אותו ת"ח, חלילה חלילה שתחשוד בי שהנני שמח על התועבה הזו, אלא כהיום הזה זכיתי בס"ד לסיים מסכתא, ואני משתתף עם קהל החוגגים, הם בשמחתם ואני בשמחתי. ודפח"ח.

אין המשל השני דומה לנמשל כלל. לא מדובר כאן על השתתפות מקרית של שני אנשים שכל אחד שמח בדבר אחר, אלא כולם שמחים בדבר אחד, והוא הקמת ריבונות יהודית המאפשרת חזרת העם היהודי לארצו. אלא שלחזרה זו, כפי שהתרחשה בפועל, יש הבטים חיובים ושליליים, אורות וצללים, ולזה מתאים יותר המשל הראשון שלך (שעליו הגבתי איפה שהוא בראש האשכול, אאל״ט)

מעט דבש
הודעות: 3983
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי מעט דבש » ד' נובמבר 30, 2016 8:17 am

ברזילי כתב:לא מדובר כאן על השתתפות מקרית של שני אנשים שכל אחד שמח בדבר אחר, אלא כולם שמחים בדבר אחד, והוא הקמת ריבונות יהודית המאפשרת חזרת העם היהודי לארצו. אלא שלחזרה זו, כפי שהתרחשה בפועל, יש הבטים חיובים ושליליים, אורות וצללים, ולזה מתאים יותר המשל הראשון שלך (שעליו הגבתי איפה שהוא בראש האשכול, אאל״ט)

ראה מש"כ איש ספר כאן,
וכאן,

ודברי ברזילי
כאן,
וכאן.


חזור אל “דרישת ציון”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים