לייטנר כתב:אף כי, לגופו של עניין, יש כאן חוסר הבנה בהגדרת 'שירה'.
יש כאן החושבים שרצף שורות מחורזות הוא שירה (הגדיל לעשות כאן כותב שכתב מאמר דעה בחרוזים, וכינה את יצירתו בשם 'שיר').
אצל הראי"ה, לצד הכתיבה ההלכתית והמכתבים המעשיים, חלק נכבד בכתיבתו היה שירי.
איסוף אי אלו שירים שכתב, הוא, לענ"ד, פספוס.
סגי נהור כתב:פרנקל תאומים כתב:viewtopic.php?f=62&t=47280#p571898
המובא באשכול ההוא ייקרא שירה רק בדוחק רב. אולי פזמון או המנון.
הפרוזה של הרב קוק לעתים קרובות הרבה יותר פואטית מזה.
פרנקל תאומים כתב:לייטנר כתב:אף כי, לגופו של עניין, יש כאן חוסר הבנה בהגדרת 'שירה'.
יש כאן החושבים שרצף שורות מחורזות הוא שירה (הגדיל לעשות כאן כותב שכתב מאמר דעה בחרוזים, וכינה את יצירתו בשם 'שיר').
אצל הראי"ה, לצד הכתיבה ההלכתית והמכתבים המעשיים, חלק נכבד בכתיבתו היה שירי.
איסוף אי אלו שירים שכתב, הוא, לענ"ד, פספוס.
הרב לייטנר, התוכל להגדיר עבורינו מה בין שירה ובין רצף שורות מחורזות?
פרנקל תאומים כתב:לא התכוונתי להגדרה המילונאית של המינוחים, כ''א ללשון העם.
כלומר- שיר יכול להיות גם איזו חריזה בנאלית, ואילו שירה היא יצירה ספרותית המבוטאת באופן שירי.
לייטנר כתב:https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%94
פרנקל תאומים כתב:אני שמח שההגדרה שלי נשאה חן בעיניך.
דא עקא, שעדיין צריך תוספת ביאור: כיצד אתה קובע ששיר פלוני הינו חריזה בנאלית, ואילו שיר אלמוני הינו יצירה ספרותית?
עפ''י אלו פרמטרים אתה יוצר את ההבחנה? אורך השיר? תוכן השיר? עומק המסר של השיר? עשירות הלשון של השיר?
מדוע מאמר דעה מחורז אינו ראוי להיחשב שירה?
איש חסידות והלכה כתב:לידידי חברי הפורום. כשראיתי את הכותרת בית הספר לשירה חשבתי לעצמי שיתנו כאן קורס מקוצר לכללי השירה בתקפת הראשונים...
סגי נהור כתב:איש חסידות והלכה כתב:לידידי חברי הפורום. כשראיתי את הכותרת בית הספר לשירה חשבתי לעצמי שיתנו כאן קורס מקוצר לכללי השירה בתקפת הראשונים...
במסגרת הקורס שאתה מציע, אולי כדאי שתבדוק תחילה מאין שאבו הראשונים את כללי השירה שלהם.
חזור אל “אָשִׁירָה נָּא לִידִידִי”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים