מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

המערכה על השימוש בפיתוחי תקשורת פרי הטכנולוגיה המתחדשת
סעדיה
הודעות: 1042
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי סעדיה » ה' ינואר 11, 2018 5:00 pm

עלי גפן כתב:היעלה על הדעת להתיר לשבור להרוס ולנתץ כל מה שרואים, הלא אדם זה ימצא את עצמו במהרה בבית הסוהר או בבית משוגעים. ואותו אדם ששברו לו את המכשיר, ילך מיד ויקנה חדש. ומה הועילו חכמים בתקנתם. ויצא מזה ריב גדול מאוד, ודמים בדמים נגעו.

כמו כן כל אחד יעשה דין לעצמו, וזה יקרע "יתד נאמן" וחבירו יקרע לו "הפלס" ולאחר מכן יתירו המשוגעים לעצמם לקרוע בגדים של נשים ולגלות ערוותן ברבים (וכבר מצינו כאלה המתיזים אקונומיקה).

עי' בקונטרס שלום על ישראל (לר' אברהם ויינפלד זצוק"ל) עמ' כ"ד.

עלי גפן
הודעות: 98
הצטרף: ב' דצמבר 18, 2017 1:59 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי עלי גפן » ה' ינואר 11, 2018 5:07 pm

אפשר בבקשה את הקובץ?
נערך לאחרונה על ידי עלי גפן ב ה' ינואר 11, 2018 5:17 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סעדיה
הודעות: 1042
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי סעדיה » ה' ינואר 11, 2018 5:15 pm

סעדיה כתב:
עלי גפן כתב:היעלה על הדעת להתיר לשבור להרוס ולנתץ כל מה שרואים, הלא אדם זה ימצא את עצמו במהרה בבית הסוהר או בבית משוגעים. ואותו אדם ששברו לו את המכשיר, ילך מיד ויקנה חדש. ומה הועילו חכמים בתקנתם. ויצא מזה ריב גדול מאוד, ודמים בדמים נגעו.

כמו כן כל אחד יעשה דין לעצמו, וזה יקרע "יתד נאמן" וחבירו יקרע לו "הפלס" ולאחר מכן יתירו המשוגעים לעצמם לקרוע בגדים של נשים ולגלות ערוותן ברבים (וכבר מצינו כאלה המתיזים אקונומיקה).

עי' בקונטרס שלום על ישראל (לר' אברהם ויינפלד זצוק"ל) עמ' כ"ד.
קבצים מצורפים
w.PDF
(110.87 KiB) הורד 33 פעמים

עלי גפן
הודעות: 98
הצטרף: ב' דצמבר 18, 2017 1:59 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי עלי גפן » ה' ינואר 11, 2018 5:17 pm

יפה מאוד. תודה

איש הגבעה
הודעות: 18
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש הגבעה » ה' ינואר 11, 2018 6:42 pm

מי שבנו שלא עלינו ירד מהדרך מבקש ממנו שיתן לו כסף לקנות אייפון- לפי פסק שנתפרסם לאחרונה מהגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, יוצא, שהוא יצטרך לתת לו כסף לקנות לו.
התשובה שלו למחנכים מארה"ב הייתה לגבי בגדים לא צנועים לבת- ואמר שברור שיקנו, ולכאורה לפי"ד ה"ה.

הרואה
הודעות: 705
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 11, 2018 7:32 pm

איש הגבעה כתב:מי שבנו שלא עלינו ירד מהדרך מבקש ממנו שיתן לו כסף לקנות אייפון- לפי פסק שנתפרסם לאחרונה מהגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, יוצא, שהוא יצטרך לתת לו כסף לקנות לו.
התשובה שלו למחנכים מארה"ב הייתה לגבי בגדים לא צנועים לבת- ואמר שברור שיקנו, ולכאורה לפי"ד ה"ה.

ייתכן שהפסק נכון, אך על הראיה יש להשיב כמה דברים.
א. בגד לא צנוע, בדרך כלל לא הבגד הוא האיסור, אלא חוסר הבגדים האחרים ואכמ"ל, מה שאין כן במכשיר שהבעיה היא מהמכשיר עצמו.
ב. בגדים זה צורך בסיסי של הנער/ה, שחייבים הוריו לתמוך בו, רק מה, בת שהתקלקלה לא תלבש בגדים צנועים, אבל הבגדים אצלה זה צורך. סמארטפון הוא לא דבר שבאמת נצרך.

אריה מרדכי
הודעות: 12
הצטרף: ד' דצמבר 27, 2017 1:22 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אריה מרדכי » ה' ינואר 11, 2018 7:59 pm

למי שעדיין מעניין אותו הנידון ההלכתי [נטו, ולא ההשקפתי, כן ניתן להפריד!] ישנה תשובה בנושא מהגאון ר' משה שטרנבוך בתשובות והנהגות חלק ו אין לי את הספר אבל זה בחל"ק חו"מ סימן? אשמח אם מאן דהו יעלה את התשובה.

קראקובער
הודעות: 1596
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי קראקובער » ה' ינואר 11, 2018 8:24 pm

הרואה כתב:ב. בגדים זה צורך בסיסי של הנער/ה, שחייבים הוריו לתמוך בו, רק מה, בת שהתקלקלה לא תלבש בגדים צנועים, אבל הבגדים אצלה זה צורך. סמארטפון הוא לא דבר שבאמת נצרך.


זה רק עד גיל מסוים ונתת דבריך לשיעורין.

אשר ברא
הודעות: 155
הצטרף: ג' יולי 12, 2016 9:26 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אשר ברא » ה' ינואר 11, 2018 10:40 pm

ניים ושכיב כתב:מעשה רשת, פרש רשת לרגלי, וילחם בישראל דרך האתרים, מלאכת מחשבת, יצר מחשבות, אש יצאה מחשבון, כי לא מחשבותי מחשבותיכם, מחשבת און, מחשבת רעה, מחשבה רעה, כל מחשבותם לרע, רבות מחשבות, מחשבה מטמאתן


עזריאל ברגר כתב:נחשב כ"צג בעיתון"
או "עוון צגים", או "צגים תהילתך לספר" (תלוי אם אתה בעד או נגד...)


ולאחרונה גם - "סכותה בענן" לך מעבור תפלה (איכה ג, מד)

ניים ושכיב
הודעות: 430
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ו' ינואר 12, 2018 3:05 am

איש_ספר כתב:מה דעתכם לעשות בפורום אספקליא מדור מיוחד. לפולמוס המחשבים והסמרטפונים והמסתעף ?
שם המטחנות יטחנו על בסיס מים, בלי להטריד בשאונם את הסביבה.

====

הבו שם הולם למדור:


פרוכת המסך, מסך בקרבה רוח עיועים (ישעיה יט,יד), ערי מסכנות, עגל מסכה, צלמי מסכותם, אלוהי מסכה (לא תעשו לכם), חכמת המסכן (בזויה).

דרומי
הודעות: 1890
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי דרומי » ו' ינואר 12, 2018 10:07 am

אולי אפשר להשתמש בלשון הנביא ישעי' - הוי החכמים בעיניהם...

חיימשה
הודעות: 384
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי חיימשה » ו' ינואר 12, 2018 2:57 pm

לפלא בעיני, הלא עד לא מכבר לא האייפון היה במרכז המערכה, אלא המחשב גופו, והאינטרנט עאכו"כ.
רק לפני שנה בערך נפוצו הפשקווילים בשם מרן הגר"ח "אינטרנט - יהרג ובל יעבור", בלי להזכיר חלוקה בין אינטרנט מסונן וכמה. מידת הסכנה הרוחנית באינטרנט שווה לגמרי לסכנת אייפון, בשניהם שייך כל הדרגות החל מיהרג ואל יעבור עד כשר למהדרין לגמרי.
והנה כל משתתפי הפורום כאן בעצם השתתפותם מעידים כי הם משתמשים באינטרנט ולא רק למטרות פרנסה, אחד חסום ואחד מסונן ואחד פחות, כל אחד לפום דרגא דיליה.
ואיך ייתכן שאותם אנשים יריעו בהתלהבות, מצווה לשבור, וכו' עד שבדיון סמוך הכריזו שגם מי שפרנסתו בדרכים ורוכש מכשיר וייז מסונן הריהו כמשומד כמעט. אתמהה.
זה מזכיר לי נהג שכאשר רואה בדרכו מישהו מתפרץ לכביש יזעק בגרון ניחר שהוא מאבד עצמו לדעת וכו' ורגע אח"כ כשהוא מחנה את רכבו וצריך לעבור כביש והפך בעצמו להולך רגל, הריהו כועס מאד על הנהגים שאינם מתחשבים בהולכי רגל עד שזועק שאם היו היום סנהדרין היו אוסרים את המכוניות...

כרמל בצקלונו
הודעות: 73
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » ו' ינואר 12, 2018 4:10 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אמיר כרמי
הודעות: 259
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ש' ינואר 13, 2018 7:15 pm

לעניות דעתי אתה טועה ההסתכלות כלפי סמרטפון(או כל דבר) היא לא כודאי כל אדם שמחזיק אותו יכשל או ספק יכשל אלא התפיסה היא שודאי בציבור גדול יהיו כאלו שיכשלו ובשביל אותו אחד או שניים ממיליון שיפלו אפילו פעם אחת(!!) או אברך אחד שיעזוב את הכולל או בחור אחד שיבטל סדר על משחקים- שווה כל המלחמה וזה וודאי. אי אפשר לטעון לחינוך צר אופקים כי מה לעשות אין אדם שלא חוטא ולכן מרחיקים מכולם את הסיכוי לנפילה- גם מאותם שברי להם(יש כזה דבר?) שלא יכשלו.

כרמל בצקלונו
הודעות: 73
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 3:44 am

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:09 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

איש גלילי
הודעות: 2014
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש גלילי » א' ינואר 14, 2018 9:19 am

כרמל בצקלונו כתב:להורות סתם כך איסור גורף לא יפתור את הבעיה ויגרום להרבה לעבור עליה בסתר ובסופו של דבר היא רק תחריף ותלך.

עם משפט זה אני מסכים, וזה עומק העניין של גזירה שאין רוב הציבור יכול לעמוד בה, הנזק של גזירה כזו רב בהרבה על התועלת.
אבל לומר שאין טעם לאסור את האינטרנט בגלל מעט הכישלון שהוא מביא - אינו נכון בעליל, וכבר מצאנו בחז"ל כגון זה.

אמנם לא קשור בכלל לנושא, אבל כת"ר העלה:
כרמל בצקלונו כתב:ממש קשה לשמוע דברי הבל כאלו כיון שילדים מפגרים נולדים מבעיות גנטיות ולא מחיסונים.

כנראה שיש דברים שאתה לא יודע, ואני שמח לשמוע שברוך ה' כל ילדיך וילדי סובביך אינם סובלים מפיגורים כל שהם. הבאתי רק את משפט זה, כיון שלא רציתי להכנס לדיון על עניין החיסונים, אבל גם בשאר דברי כת"ר יש הרבה דברים לא מדויקים בלשון המעטה.

הרואה
הודעות: 705
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » א' ינואר 14, 2018 10:06 am

כרמל בצקלונו כתב:הסמרטפון בצורתו הנוכחית נכנס לשוק לפני כעשר שנים ובן לילה נהפך לסנסציה עולמית, וכיום יש אותו לכמחצית יושבי תבל. והסיבה פשוטה: ברובו הוא כלי מועיל היכול לעזור בהרבה דברים. אך לצערינו, ניתן לעשות בו דברים לא טובים כגון צפיה בדברים אסורים וביטול זמן במשחקים וכדומה. לפתור את בעית הדברים האסורים יש פילטרים - ולית מאן דפליג שצריך פילטר, לגבי משחקים וכדומה, זו בעיה שלא הסמרטפון יצר אלא בעיה ישנה נושנה בחברה המערבית בה יש יותר מדי זמן ללחם ושעשועים. האם ללכת למסעדת אל גאוצו או משהוא דומה ולשבת שם שלש שעות ולראות כיצד צולים לפניכם סטייק במשקל קילו אינו ביטול זמן? לכו תראו מבעד לשמשה כמה מאנ"ש יושבים שם ומבלים את זמנם בנעימים.
עכשיו נשאל את שאלת השאלות: האם הסמרטפון הוא הכלי הכי בעייתי שיש בעולם, עד כדי כך שצריך להשמיד אותו מעל פני כדור הארץ, ובנוסף, האם בשביל אותו אחד או שניים ממליון שיפלו אפילו פעם אחת... וכו' צריך לעשות מלחמת חורמה נגד כלי שתועלתו מרובה? הלא גם יצר הרע כולו רע וחז"ל לא ביטלוהו כידוע כיון שבלעדיו לא יהיה קיום לעולם, משמע צריך גם יצר הרע למרות שיש שיכשלו בו בדברים אסורים (ולמרבה הצער אכן נכשלים ע"י על ימין ועל שמאל, והאם מישהוא סבור שע"י הידוק החגורה בעניני צניעות יגיעו למצב של אפס כשלונות? בבקשה לא לקפוץ כמוצא שלל רב על דברים אלו, איני אומר שלא דרושה צניעות, אני רק שואל האם אי פעם נגיע למצב של אפס פריצות, אפילו שכל הנשים תלכנה בשאל או בבורקה). כעת, האם אתם מודעים לסכנות שיש בטלפון פשוט (כמו שיש בבית על הקיר)? ביטול זמן, דבור לשון הרע ועוד אך מעל כולם, ניתן לחייג מספרים מסויימים (שלא נדע מצרות) שמהעבר השני... (מפני כבוד הפורום איני ממשיך) ויודעי דבר אומרים שאין זה פחות מגוף המעשה. האם שמעתם על מישהוא ששם חסימה על המספרים האלו? (יש גם כל מיני קווי נייעס ומידע). ברוב הטלפונים אין אפשרות לחסימה, מדוע לא אוסרים טלפון או לכל הפחות מחייבים פילטרים! או למשל מכונית, שהיא כלי מועיל ביותר לית מאן דפליג. אך היא גורמת לזיהום האויר ולבעיות בריאותיות. כמו כן ניתן לנסוע למקומות מפוקפקים ולמקומות מסתור ומעשים שבכל יום, אם כך, מדוע לא אוסרים מכוניות? (שלא לדבר על תאונות וכדומה), שיסעו רק בתחבורה ציבורית. כלומר מי שמע על דבר כזה שבגלל שאחד או שניים ממליון יכשלו נאסור את הדבר על הציבור כולו? כן, למרבה הצער יש יותר מאחד או שניים ממליון, אך לשם כך יש חסימה, אם כך מדוע יוצאת הוראה לשבור לנתוץ ולהשמיד? האם עד כדי כך חסרי אמנה אנחנו? כשלונות תמיד היו ותמיד יהיו והתורה לא ניתנה למלאכי השרת. האם מישהוא משלה את עצמו שאם לא יהיה סמרטפון לא יהיו עבירות? מה ההבדל בין מחשב נייד שכולם כאן משתמשים בו לסמרטפון? חוץ מגודל המסך ומקלדת אף לא דבר אחד, ועוד יותר גרוע, שכן במחשב אפילו אינו מחובר ניתן לשים דיסקים מפוקפקים שלא נדע מצרות.
מספיק עם שני דוגמאות אלו, למרות שיש הרבה דוגמאות נוספות. הכלל העולה הוא: אם נבוא לאסור כל דבר העלול לגרום לאנשים מסויימים להכשל בצורה זו או אחרת, נמצינו חוזרים לדור המדבר (גם שם נכשלו בבנות מדין אע"פ שלא היה סמרטפון). לא ניתן לאסור דבר כלשהוא שתועלתו מרובה מהפסדו בגלל שמספר של אנשים יכשלו בו. זה עונש קולקטיבי המראה על חוסר יכולת או רצון לטפל בבעיה בצורה מועילה. להורות סתם כך איסור גורף לא יפתור את הבעיה ויגרום להרבה לעבור עליה בסתר ובסופו של דבר היא רק תחריף ותלך.
כדוגמא נקח את בעיית החיסונים. לאחרונה קמה תנועה של מבטלי החיסונים בעידודם של רבנים מסויימים כיון שטוענים שכמה אנשים הולידו ילדים מפגרים בגלל החיסון שקיבלו בילדותם. ממש קשה לשמוע דברי הבל כאלו כיון שילדים מפגרים נולדים מבעיות גנטיות ולא מחיסונים. בכלל, דבר ידוע שלולי החיסונים הרבה ילדים היו מקבלים פוליו ועוד כל מיני מחלות שהיו נפוצות. תקראו על ימי ירושלים במאה הקודמת כמה ילדים מתו ממגפת הטיפוס כיון שלא היו חיסונים. האם הורה כלשהוא מוכן להפקיר את ילדיו בלי חיסונים כיון שאחד או שנים ממליון מתים מהחיסון? בכל ניתוח יש סיכון, האם לא נעשה ניתוח כאשר נצרך הדבר בגלל הסיכון?

יפה שהבהרת את דעתך ברהיטות,
אני לא מסכים כלל עם המסקנות.
א. מה הקשר בין ההתנגדות לאינטרנט לבין ההתנגדות לחיסונים? אין שום קשר. משום מה אתה משווה בין הצורך החיוני בחיסונים (שאגב כמעט כל הרבנים חתמו שחובה לחסן את הילדים), לבין הצורך בסמארטפון שרוב הציבור לא צריך את זה, וגם אלו שצריכים, זה לא ברמה של צורך כמו חיסונים. אז מה אם לכל העולם המערבי יש סמארטפון? זה צורך?
אני אישית מנהל עסק תובעני מאד שלפי הגישה הקלאסית אני מקרה חד משמעי של אדם ש"חייב" סמארטפון.
כמה פעמים כבר כמעט קניתי (חסום הרמטית כמובן), וכל פעם עשיתי חישוב קר כמה זמן זה יחסוך לי, ומה אני עלול להפסיד מזה, וכל פעם מחדש אני מגיע למסקנה שהזמן שזה מבזבז לאנשים מסביבי הוא נזק כלכלי יותר גדול מהתועלת שתהיה לי מזה. אם אני אשחק בזה (ובכלל משחק עיון בחדשות וכו') רק חצי שעה ביום (שאני לא מכיר הרבה אנשים שזה כל הזמן שזה לוקח להם), כלכלית נטו זה כבר לא שווה לי.

כמובן שיש אנשים שבאמת צריכים את זה, אני רק אומר שאם נעזוב את הטיעון הרגשי שיש כיום סמאטפון לכל העולם, הצורך האמיתי הוא למעט מאד אנשים.
ב. מה ההיגיון בטענות שלך שהרי אפשר להכשל בטלפון וגם במדבר עם בנות מדין וכו'? אתה הולך בשיטת או הכל או לא כלום. כלומר אם להתרחק לחלוטין מעריות אי אפשר, אז כבר אפשר להתקרב עוד יותר לנסיונות. מה ההיגיון? נכון שאי אפשר להתרחק לחלוטין, אבל צריך לעשות כל מה שאפשר בשביל זה.
ג. האמת שקשה לי להאמין שאוכל לשכנע אותך, מבחינת המכורים למכשיר מי שנמצא מבחוץ לא קיים בעולם האמיתי.

חיימשה
הודעות: 384
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי חיימשה » א' ינואר 14, 2018 3:43 pm

האם יש תקדים בחז"ל שאסרו דבר שהוא שימוש רגיל עיקרי לחיי היומיום( הרבה יותר מסוס ועגלה בזמנם), ועוד באופן שאי אפשר להיכשל,( חסום) רק בגלל חשש שמישהו אחר ייכשל?

כרמל בצקלונו
הודעות: 73
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 5:00 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:10 pm, נערך 4 פעמים בסך הכל.

כרמל בצקלונו
הודעות: 73
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 5:22 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:10 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

הרואה
הודעות: 705
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » א' ינואר 14, 2018 8:48 pm

אני מתווכח כעת רק על דבר אחד.
הרבה יותר מאחד או שנים ממליון התקלקלו מהסמארטפונים, אני אישית מכיר למעלה מעשרה אנשים שחדלו לשמור שבת בעקבות האינטרנט על צורותיו השונות, כולם מעל גיל 25.

כרמל בצקלונו
הודעות: 73
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 9:01 pm

הרואה כתב:אני מתווכח כעת רק על דבר אחד.
הרבה יותר מאחד או שנים ממליון התקלקלו מהסמארטפונים, אני אישית מכיר למעלה מעשרה אנשים שחדלו לשמור שבת בעקבות האינטרנט על צורותיו השונות, כולם מעל גיל 25.

אני מסכים אתך. התיחסתי רק לדברי אותו האומר אחד ממליון. אך לא עלינו כמה התקלקלו לפני עידן האינטרנט. הלא יודעי דבר אומרים שבאירופא לפני המלחמה היה ממש חורבן והרס רוחני בקהילות. וכן במדינת ישראל כמה חרדים התפקרו והתקלקלו. אם היית אומר לי שעד שקם האינטרנט הכל היה נהדר והנה האינטרנט מקלקל את הכל, אכן היה צריך לאסור אותו מכל וכל... אך הוא רק נסיון נוסף שצריך ללמוד כיצד לחיות אתו כיון ששוב, האם אתה מכחיש שהיום לא ניתן לנהל דבר כלשהוא בלעדיו? אין מוסד שאין בו חיבור אינטרנט ואין אברך כמעט שאין לו מחשב נייד בלי חיבור לשם כתיבת הודעות בפורום והעברת קבצים וכדומה. ברגע שיש חיבור נפתח פתח להכשל. אז מדוע כולם משתמשים? זו שאלת השאלות שלי לכל המחמירים כאן שיוצאים נגדי בחרמה. תאמצו את מה שאתם אומרים: תפרשו מיידית מהמחשבים שלכם שלא נדבר על סמרטפונים שזה ודאי וודאי כי מי יודע אולי תכשלו. ואם תרצו תבקשו יפה ואגלה לכם כיצד ניתן לעקוף את הפילטרים והחסימות הכי חזקים שיש. למי שאין יראת שמים חסימה לא תועיל ולצערינו לא ניתן לדעת למי יש או למי אין.
סליחה שאני אומר זאת, אך אם היית דורש וחוקר מן הסתם היית מגלה שאלה שהכרת שנהיו מחללי שבת, מן הסתם כבר היה בהם גרעין מקולקל והאינטרנט רק היה המכה בפטיש.

מיני ומינך
הודעות: 90
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 4:16 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי מיני ומינך » א' ינואר 14, 2018 9:42 pm

כרמל בצקלונו כתב:ואם תרצו תבקשו יפה ואגלה לכם כיצד ניתן לעקוף את הפילטרים והחסימות הכי חזקים שיש.

הרואה
הודעות: 705
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » א' ינואר 14, 2018 10:08 pm

כרמל בצקלונו כתב:
הרואה כתב:אני מתווכח כעת רק על דבר אחד.
הרבה יותר מאחד או שנים ממליון התקלקלו מהסמארטפונים, אני אישית מכיר למעלה מעשרה אנשים שחדלו לשמור שבת בעקבות האינטרנט על צורותיו השונות, כולם מעל גיל 25.

אני מסכים אתך. התיחסתי רק לדברי אותו האומר אחד ממליון. אך לא עלינו כמה התקלקלו לפני עידן האינטרנט. הלא יודעי דבר אומרים שבאירופא לפני המלחמה היה ממש חורבן והרס רוחני בקהילות. וכן במדינת ישראל כמה חרדים התפקרו והתקלקלו. אם היית אומר לי שעד שקם האינטרנט הכל היה נהדר והנה האינטרנט מקלקל את הכל, אכן היה צריך לאסור אותו מכל וכל... אך הוא רק נסיון נוסף שצריך ללמוד כיצד לחיות אתו כיון ששוב, האם אתה מכחיש שהיום לא ניתן לנהל דבר כלשהוא בלעדיו? אין מוסד שאין בו חיבור אינטרנט ואין אברך כמעט שאין לו מחשב נייד בלי חיבור לשם כתיבת הודעות בפורום והעברת קבצים וכדומה. ברגע שיש חיבור נפתח פתח להכשל. אז מדוע כולם משתמשים? זו שאלת השאלות שלי לכל המחמירים כאן שיוצאים נגדי בחרמה. תאמצו את מה שאתם אומרים: תפרשו מיידית מהמחשבים שלכם שלא נדבר על סמרטפונים שזה ודאי וודאי כי מי יודע אולי תכשלו. ואם תרצו תבקשו יפה ואגלה לכם כיצד ניתן לעקוף את הפילטרים והחסימות הכי חזקים שיש. למי שאין יראת שמים חסימה לא תועיל ולצערינו לא ניתן לדעת למי יש או למי אין.
סליחה שאני אומר זאת, אך אם היית דורש וחוקר מן הסתם היית מגלה שאלה שהכרת שנהיו מחללי שבת, מן הסתם כבר היה בהם גרעין מקולקל והאינטרנט רק היה המכה בפטיש.

נכון שהיו בהיסטוריה עוד גלים של קלקול ואף חזקים יותר כמו ההשכלה וגרורותיה, בכל אופן זה לא אומר שזה לא מה שמקלקל אנשים כיום.
האנשים שאני מכיר שהתקלקלו מהאינטרנט, רובם ככולם לא היו מקולקלים לפני כן כלל, אלא לרובם פשוט לא היה טוב להם איפה שהם כל אחד והסיפור שלו, אחד זה שלום בית, אחד היה לו לחץ חברתי חזק בקהילה שלו וכו', והאינטרנט נעשה בשבילם בריחה והתמכרו לזה והסוף רע מאד.
אז נכון שמי שטוב לו בחיים ומתקין חסימה חזקה ומשתמש בזה רק למה שבאמת נצרך הסיכון שלו ליפול קטן. אבל זה לא אומר שאין כאן סכנה ממש, כי בעולם יש הרבה אנשים שלא טוב להם איפה שהם נמצאים, או אנשים סקרנים ביותר שלא יוכלו להתנתק מהאינטרנט לרגע וכו', שהם בסיכון גבוה מאד.
אני מניח שאתה לא חולק עלי בכל זה, רק לחדד את הדברים.

כרמל בצקלונו
הודעות: 73
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 10:22 pm

הרואה כתב:
כרמל בצקלונו כתב:
הרואה כתב:אני מתווכח כעת רק על דבר אחד.
הרבה יותר מאחד או שנים ממליון התקלקלו מהסמארטפונים, אני אישית מכיר למעלה מעשרה אנשים שחדלו לשמור שבת בעקבות האינטרנט על צורותיו השונות, כולם מעל גיל 25.

אני מסכים אתך. התיחסתי רק לדברי אותו האומר אחד ממליון. אך לא עלינו כמה התקלקלו לפני עידן האינטרנט. הלא יודעי דבר אומרים שבאירופא לפני המלחמה היה ממש חורבן והרס רוחני בקהילות. וכן במדינת ישראל כמה חרדים התפקרו והתקלקלו. אם היית אומר לי שעד שקם האינטרנט הכל היה נהדר והנה האינטרנט מקלקל את הכל, אכן היה צריך לאסור אותו מכל וכל... אך הוא רק נסיון נוסף שצריך ללמוד כיצד לחיות אתו כיון ששוב, האם אתה מכחיש שהיום לא ניתן לנהל דבר כלשהוא בלעדיו? אין מוסד שאין בו חיבור אינטרנט ואין אברך כמעט שאין לו מחשב נייד בלי חיבור לשם כתיבת הודעות בפורום והעברת קבצים וכדומה. ברגע שיש חיבור נפתח פתח להכשל. אז מדוע כולם משתמשים? זו שאלת השאלות שלי לכל המחמירים כאן שיוצאים נגדי בחרמה. תאמצו את מה שאתם אומרים: תפרשו מיידית מהמחשבים שלכם שלא נדבר על סמרטפונים שזה ודאי וודאי כי מי יודע אולי תכשלו. ואם תרצו תבקשו יפה ואגלה לכם כיצד ניתן לעקוף את הפילטרים והחסימות הכי חזקים שיש. למי שאין יראת שמים חסימה לא תועיל ולצערינו לא ניתן לדעת למי יש או למי אין.
סליחה שאני אומר זאת, אך אם היית דורש וחוקר מן הסתם היית מגלה שאלה שהכרת שנהיו מחללי שבת, מן הסתם כבר היה בהם גרעין מקולקל והאינטרנט רק היה המכה בפטיש.

נכון שהיו בהיסטוריה עוד גלים של קלקול ואף חזקים יותר כמו ההשכלה וגרורותיה, בכל אופן זה לא אומר שזה לא מה שמקלקל אנשים כיום.
האנשים שאני מכיר שהתקלקלו מהאינטרנט, רובם ככולם לא היו מקולקלים לפני כן כלל, אלא לרובם פשוט לא היה טוב להם איפה שהם כל אחד והסיפור שלו, אחד זה שלום בית, אחד היה לו לחץ חברתי חזק בקהילה שלו וכו', והאינטרנט נעשה בשבילם בריחה והתמכרו לזה והסוף רע מאד.
אז נכון שמי שטוב לו בחיים ומתקין חסימה חזקה ומשתמש בזה רק למה שבאמת נצרך הסיכון שלו ליפול קטן. אבל זה לא אומר שאין כאן סכנה ממש, כי בעולם יש הרבה אנשים שלא טוב להם איפה שהם נמצאים, או אנשים סקרנים ביותר שלא יוכלו להתנתק מהאינטרנט לרגע וכו', שהם בסיכון גבוה מאד.
אני מניח שאתה לא חולק עלי בכל זה, רק לחדד את הדברים.

הורה שאינו מחסן את ילדיו משחק ברולטה רוסית! בכל תרופה ואפילו אספירין פשוט מצורפת רשימה ארוכה של תופעות לוואי וסכנות הכרוכות בלקיחתה, ורובא דרובא של אנשים לא טורחים אף לעיין שם, ואם היו מעינים מקבלים פחדים וסיוטים. מומלץ לקרוא את אחד מאותם מסמכים הנדפסים על נייר דק ובאותיות קטנות וצפופות. ומעניין שאנטיביוטיקה לוקחים כמו מים ולא חוששים וסוברים שאם לא יועיל לא יזיק, וזו סברא הדיוטית כיון שאם זה וירוס זה לא מועיל כלל וגורם לגוף לפתח חסינות נגד אנטביוטיקה כאשר צריכים זאת באמת.
האם מישהוא טורח לקרוא את האזהרה הכתובה על גב סגריות ובקבוקי משקה חריפים? וקשה להבין, חסונים נמנעים מלתת בגלל חששות רחוקות והסתברות קטנטנה ביותר, ואילו לעישון שהורג רבבות וגורם למחלות נוראות מתיחסים בשוויון נפש ומביאים דוגמאות מצדיקים שעישנו וזכו לאריכות ימים ואלו ראיות של הבל, שלא נדבר על הנזק שנגרם לאלו שנמצאים בחברתם של המעשנים וריח הפה שאינו נסבל. ניתן להוסיף כהנה וכהנה דוגמאות: אכילת אוכל שומני, פחמימות, ממתקים המלאים ברעלים ובכימיקלים ובצבעי מאכל ושברובם מיוצרים בסין ולא ניתן לדעת מה יש בתוכם למרות ההכשר כי הסינים ידועים בתחמון שלהם, הסיכון במאכלים הללו גדולים פי אלף, ומה עם מכוניות הפולטות זיהום לאויר אותו אנו נושמים 24 שעות ביממה, מדוע לא אוסרים מכוניות בכדי לשמור על בריאות הריאות של התושבים?. מדוע לא יוצאים במלחמת חורמה נגד כל המרעין בישין האלו?
לסיכום, בכל החיסונים והתרופות יש תופעות לוואי וסיכונים, וכן בכל טיפול רפואי באשמת או שלא באשמת הרופא, וזה סיכון מחושב שכל אחד נדרש לעשות לפני הטיפול, או במקרה של ילד כבא כוחו, אך האם הורה לא יסכים שיעשו ניתוח לילדו בגלל שבהצהרה שהוא חותם עליה שהוא משחרר את הרופא ואת בית החולים מאחריות כתוב מפורשות שיש סיכוי שיגרם נזק בלתי הפיך או שימות מהניתוח? מהלכים סיפורים שהלכו לגדול זה או אחר ונתן ברכה ואמר שלא צריך לעשות טיפול או לתת חיסונים ושה' יעזור. נניח שיש ממשות בסיפורים, האם זו הדרך לנהל מערכת בריאות? כאשר מאן דהוא חולה ילכו לצדיק או מקובל ידוע, יתנו קוויטל ועל פי ברכתו יתרפא החולה, מי צריך בכלל תרופות רופאים ובתי חולים.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:16 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

איש גלילי
הודעות: 2014
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' ינואר 15, 2018 6:40 am

כרמל בצקלונו כתב:כעת נפנה להערה השניה בענין חיסונים.
אכן יש הרבה דברים שאיני יודע (מענין לדעת מאין אתה יודע מצב בריאות ילדי), אך ממתי מותר לרבנים להתערב בעניני רפואה? לרופא ניתנה רשות לרפא. אמנם הם יכולים לחוות דעה, לתת עצה וברכה והרשות ביד כל מי שסר למשמעתם לעשות ככל אשר יאמרו לו (ואח"כ אם העצה לא עזרה לומר שזה היה רצון ה'), אך האם מישהוא כאן בפורום נמנע מלתת חיסונים לילדיו? זה חוסר אחריות משווע! אמנם יש טענה שאם כל הילדים מחוסנים אז אם ילד אחד לא מחוסן לא יזיק לו. אך מה עם יש שני ילדים לא מחוסנים והאחד שיחק עם חבורת ילדים אחרים לא מחוסנים ונדבק במחלה? או בא נאמר שהורי הילד שומרים עליו מכל משמר, האם יעשו הגרלה בכיתה מי יהיה הילד המאושר שלא יקבל חיסון. דברים אלו הם אבסורדים שממש קשה לאכל אותם.
אז אני מאחל לכולכם שכל ילדיכם יהיו בריאים ושלמים עם או בלי חיסונים, אך איני רוצה להיות נוכח בדין שמים בין בן (או בת) להורים שחלה באחת המחלות הנוראות שהחיסונים נועדו למנוע ומפנה נגדם אצבע שזו אשמתם. ואשאל שאלה אחת לסיום: האם בדיקה גנטית אתם כן עושים? ומה ההבדל? יש רבנים האומרים שלא צריך ויש לבטוח בה'.
ולסיום, אני מודה שיש בדברי דברים בלתי מדוייקים ומבקש את סליחתכם על כך.

לא הערתי בענין החיסונים, ואף הדגשתי שאינני רוצה להכנס לענין זה. אך אם כת"ר תמה מנין לי לדעת שילדיו וילדי סובביו בריאים ברוך ה', ההסבר הוא פשוט - מי שמכיר בעיות של פיגור מקרוב, יודע שרק אחוז נמוך מהם מגיע מבעיות גנטיות, ולמרבה ה"פלא" יש גם כאלה שהבעיה נוצרה מחיסונים (לי ידוע מקרוב על בעיה של אוטיזם קל). ושוב, אינני נכנס לסוגיית החיסונים, שעליה צריך להתייעץ עם מומחים בתחום, והגאון הרב בברכה המשולשת שליט"א הצהיר פה פעם בפורום שהוא מוכן לשלוח חומר מדעי בנושא לכל מבקש, אם זה מעניין אותך תפנה אליו. התייחסתי אך ורק לחוסר הדיוק שהיה בדברי כת"ר.

ולגבי עצם הדיון: לדעתי כן, אם זה היה ריאלי לאסור את האינטרנט, אכן היה כדאי לאוסרו ולהפסיד את התועלת בשביל מניעת הרע, הסתדרנו היטב אלפי שנים בלי זה. אך במצב הנתון (שאינו יכול להיות אחרת), איסור האינטרנט (ובמודה החדשה: האייפון) מביא הרבה יותר קלקולים, וחבל (ולא, אין לי סמרטפון, ובעזרת ה' גם לא יהיה לי, חסרונותיו - גם של הכשר - רבו על מעלותיו, לפחות ביחס לצרכים שלי).


חזור אל “הבה נתחכמה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים