דעת האדמו"ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

המערכה על השימוש בפיתוחי תקשורת פרי הטכנולוגיה המתחדשת
יענקלה המשיב
הודעות: 105
הצטרף: ב' פברואר 29, 2016 3:53 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי יענקלה המשיב » ד' ינואר 25, 2017 7:09 pm

פינחס כתב:יש מעלות ל"מה יאמרו" גם, כי בכל זאת זה מחזיק את הרמה כלפי חוץ, שזה ג"כ דבר חשוב מאוד, אבל זה טוב כשיש רק את המעלה בלי חסרונות,
אבל במקרה שלנו זה מביא גם חסרונות, כי בגלל שמרכזים את כל ההתמודדות עם האינטרנט ע"י מלחמה בסמארטפון, מזניחים לגמרי את ההמון שכבר כן מחוברים ללא חינוך והסברה לשימוש נכון בטכנולוגיות החדשות לבקרים.
וגם, הבסיס למה יאמרו צריך להיות מבוססת על אמת, ולכן גם אם יש תועלת ביצירת מצב שהוא כדי לשמור על החוץ בציבור החרדי, א"א להמציא איסורים חדשים שאינם מבוססים לאמיתה של תורה. ואם אין איסור אמיתי א"א לשקר ציבור למען התעמולה, ובפרט שהתעמולה השיקרית הזאת גורמת לאיסורי תורה כביזוי והתעללות באנשים המשתמשים בזה בהיתר

לא נכון הוועדות בכל הקהילות החסידיות מתעסקים בו בזמן "בכל" ענייני הטכנולוגיה כולל סמרטפונים נגנים מצלמות מכשירי תואם כשר וכולי ומצליחים ב98 אחוזים אי אפשר להכחיש את זה

קראקובער
הודעות: 2040
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי קראקובער » ד' ינואר 25, 2017 10:36 pm

דוד העיתונאי כתב:לכבוד פנחס, משה נטע, ליטוואק פון בודאפעסט.
אחד מ48 דברים שהתורה נקנית בהם זה "אמונת חכמים". איך שלימדו אותי רבותי אמונה זו, אינה שאני יודע ומבין בשכלי את גדולתו ועוצם חכמתו של החכם, שאם כן אין זו אמונה אלא שכל.
אמונה זה במה שלמעלה שאינו מושג בשכל. בלי להיכנס לשאלה מי הם החכמים בדורנו. אבל זה ודאי שיש, ומי שאין לו אמונה בחכמים, חסר לו העיקר בתורה שבעל פה.
לומר שבחרתי לי רק רב אחד וכולם אינם חכמים, זה גם לא אמונת חכמים. זוהי סתם גאוות יחידה.


לא יודע מי רבותיך אבל כוונת המשנה באבות "אמונת חכמים" זה להאמין לדרשות חז"ל כמבואר במפרשים שם ואין קשר למה ששגור בפי ההמון אמונת צדיקים או אמונת חכמים. (שזה בעצם אותו דבר בנוסח ליטאית)

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ה' ינואר 26, 2017 5:00 pm

קראקובער כתב:
דוד העיתונאי כתב:לכבוד פנחס, משה נטע, ליטוואק פון בודאפעסט.
אחד מ48 דברים שהתורה נקנית בהם זה "אמונת חכמים". איך שלימדו אותי רבותי אמונה זו, אינה שאני יודע ומבין בשכלי את גדולתו ועוצם חכמתו של החכם, שאם כן אין זו אמונה אלא שכל.
אמונה זה במה שלמעלה שאינו מושג בשכל. בלי להיכנס לשאלה מי הם החכמים בדורנו. אבל זה ודאי שיש, ומי שאין לו אמונה בחכמים, חסר לו העיקר בתורה שבעל פה.
לומר שבחרתי לי רק רב אחד וכולם אינם חכמים, זה גם לא אמונת חכמים. זוהי סתם גאוות יחידה.


לא יודע מי רבותיך אבל כוונת המשנה באבות "אמונת חכמים" זה להאמין לדרשות חז"ל כמבואר במפרשים שם ואין קשר למה ששגור בפי ההמון אמונת צדיקים או אמונת חכמים. (שזה בעצם אותו דבר בנוסח ליטאית)

אתה מתכוון לחז"ל לחכמים שלפני 1500 - 2000 שנה בזמן המשנה והגמרא. ולדרשות שלהם צריך להאמין.
ומה אם החכמים שאח"כ - לדבריך פסקה שרשרת המסורה של התורה ואין יותר תורה שבע"פ ? רק מה שכתוב בספרים ?
באיזה דור זה בדיוק נפסק ?

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 695
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ה' ינואר 26, 2017 5:10 pm

כאשר נכתבה, וכמבואר בראשונים ובראשם רבינו יונה ריש אבות ורמב"ם הקדמה לספר היד.

הך דין דמסורת התורה הוא על מה שקבלו איש מפי איש עד משה רבינו. הח"ח לא קבל שום דבר מרבותיו שאינו נכתב בספר, וכ"ה בכל גדולי ישראל שמאז חתימת התלמוד. מעלתם וחשיבותם מעל גבי אנשים פשוטים הוא במה שעיינו בתורה שנכתבה, ולא שום דבר סודי שא"א להבין.

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ה' ינואר 26, 2017 9:29 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כאשר נכתבה, וכמבואר בראשונים ובראשם רבינו יונה ריש אבות ורמב"ם הקדמה לספר היד.

איך אתה מפרש את המילים "אמונת חכמים" בברייתא שאין עליה מפרשים, כי כל הראשונים בכלל לא פירשו פרק זה, והפירוש של רש"י אינו מפרש מילים אלו.
מצאת ראשונים אחרים בתחילת אבות ורמב"ם בהקדמה לספר היד, אולי תואיל לזכת אותנו ולצטט את דבריהם בפירוש קנין זה מ48 קנינים, שכולנו נוכל לבחון על איזה חכמים מדובר.

הח"ח לא קבל שום דבר מרבותיו שאינו נכתב בספר, וכ"ה בכל גדולי ישראל שמאז חתימת התלמוד.

תפסתי אותך!!!
מה מעניין אותך מה החפץ חיים עשה ? וכי אתה לומד ממנו ? הרי לומדים רק ממה שכתוב.

מעלתם וחשיבותם מעל גבי אנשים פשוטים הוא במה שעיינו בתורה שנכתבה,
וקנו את התורה בארבעים ושמונה דברים
ולא שום דבר סודי שא"א להבין.
אם נגיע לדרגתם נבין את החכמים, מאמר מהקדמונים "אילו ידעתיו הייתיו".

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 695
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ה' ינואר 26, 2017 10:47 pm

לא חשבתי שאצטרך לזה עוד פעם. מסורת התורה הוא מסירת התורה שלא נכתבה איש מפי איש ממשה רבינו מסיני. הח"ח איננו יותר בר מעלה מכל אחד מאתנו במסורת זו. מה שהוא קהל, גם אנחנו קבלנו. אמונת חכמים פירושו להאמין במסורת זו שלא הופגמה עד שהגיע לכלל כתיבה

אם החיים שלך יותר נוחים בזה שתאמין שיש פה כוחות טמונים, שיערב לך.

משולש
הודעות: 4175
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משולש » ו' ינואר 27, 2017 12:27 am

משה נטע כתב:זה הולך על השיר הידוע מקאליבער זי"ע 'גלות גלות'...
התרגום לדף שהעלית הוא -
פלאפון פלאפון כמה גדול אתה
אבא ואמא כמה רחוקים אתם
אם הפלאפון יהיה יותר קטן
אבא ואמא יהיו יותר קרובים...

הפוך. אם הפלאפון היה יותר קטן ההורים היו יותר רחוקים...

משולש
הודעות: 4175
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משולש » ו' ינואר 27, 2017 12:31 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא חשבתי שאצטרך לזה עוד פעם. מסורת התורה הוא מסירת התורה שלא נכתבה איש מפי איש ממשה רבינו מסיני. הח"ח איננו יותר בר מעלה מכל אחד מאתנו במסורת זו. מה שהוא קהל, גם אנחנו קבלנו. אמונת חכמים פירושו להאמין במסורת זו שלא הופגמה עד שהגיע לכלל כתיבה

אם החיים שלך יותר נוחים בזה שתאמין שיש פה כוחות טמונים, שיערב לך.

זאת אומרת שמבחינתך אין הבדל בינך לבין הח"ח וכל מה שהוא ידע גם אתה יודע.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 695
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ו' ינואר 27, 2017 12:53 am

אני כבר על סף היאוש. אתה מתכוון לזה בכנות או שאתה סתם מקשקש?

משולש
הודעות: 4175
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משולש » ו' ינואר 27, 2017 1:27 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני כבר על סף היאוש. אתה מתכוון לזה בכנות או שאתה סתם מקשקש?

מה אתה רוצה? רק הסברתי מה שכתבת. אם התכוונת למשהו אחר תסביר בבקשה. (ותמצא ניסוח יותר מתאים).

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 695
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ו' ינואר 27, 2017 4:44 am

כל מה שהח"ח ידע, גם אני יכול לדעת. לא היו לו מקורות מידע שאין לנו.

בקרו טלה
הודעות: 2370
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' ינואר 27, 2017 5:35 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כל מה שהח"ח ידע, גם אני יכול לדעת. לא היו לו מקורות מידע שאין לנו.

לבדיחותא בעלמא וחלילה לי לפגוע [רק בבחינת נזכר מעשה].
קבצים מצורפים
חיים שיש בהם - אבות.pdf
(27.89 KiB) הורד 182 פעמים
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ו' ינואר 27, 2017 1:42 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ו' ינואר 27, 2017 12:26 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב: אמונת חכמים פירושו להאמין במסורת זו שלא הופגמה עד שהגיע לכלל כתיבה

אם החיים שלך יותר נוחים בזה שתאמין שיש פה כוחות טמונים, שיערב לך.


אני מנסה להבין על מה אתה חולק בכזה שצף קצף מתי כתבתי שיש "כוחות טמונים".
אולי אתה מתכוון על הציטוט שהבאתי מבעל היסוד העבודה בכללי אמונת חכמים. ראשית אכתוב לך שהוא היה מכובד ומוערך על גדולי ליטא בדורו, הוא היה ראש ישיבה של הסניף של וואלוזין בעיר סלונים, ומיודד עם רבי אייזל חריף.
הוא כותב ש"שפע התורה יורד לראשי הדור" - אולי זה חידוש של הבעש"ט.
אבל ש"א"א לקבל את התורה כי אם מנשמת חכם חי" זה כתב גם החזו"א במענה על השאלה מה זה אמונת חכמים.
אז לא מספיק להעמק בתורה צריך גם לקבל מרב. לא הכל כתוב.

קראקובער
הודעות: 2040
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי קראקובער » ו' ינואר 27, 2017 12:45 pm

אם זה הכל שיש לך ציטוט מאדמור חסידי (למרות שהיה מיודד עם רבי אייזיל חריף....) חשוב ככל שיהיה רק מוכיח שצדקתי ולא מדובר בפשט במשנה.

החזו"א כידוע לא למד אצל אף אחד רק לבד וכנראה שהתכוון לשואל ספציפי.

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ו' ינואר 27, 2017 1:04 pm

לדעתך מה הפשט במשנה ? ומה המקורות שלך ?
למה אתה כותב זה הכל, זה שהוא היה אדמור חסידי מקטין בעיניך את הערך ?
ואת השאלה שהבאתי מספר נתיבות שלום, יש לך עליה תשובה אחרת.
ואת כל מה שכתוב באשכול זה ובאשכולות הסמוכים שראינו שאתה בקי בזה ציטוטים מלאים מראשונים ואחרונים אתה מוחק את הכל ?

קראקובער
הודעות: 2040
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי קראקובער » א' ינואר 29, 2017 11:07 am

אין חלילה גריעותא בזה שהיה אדמו"ר אבל הכוונה שלא מדובר בפשטות של הדברים אחרת מפרשי המשנה כולם היו מסבירים ככה.

פה יש כמה הסברים מה זה אמונת חכמים וכך כתוב בתוספת יו"ט על המקום שהכוונה להאמין בדרשות חז"ל.
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%90% ... 7%99%D7%9D

הקושיא של הנתיבות שלום לא מתחילה לפי הנ"ל.

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » א' ינואר 29, 2017 12:52 pm

!
קבצים מצורפים
תמונה.PNG
תמונה.PNG (36.98 KiB) נצפה 2925 פעמים

שף ויתיב
הודעות: 174
הצטרף: ג' יוני 23, 2015 1:14 am
מיקום: נסע מקדש וישב שם

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שף ויתיב » ד' מרץ 15, 2017 8:51 am

אבא יודן כתב:גם יפתח הגלעדי נבחר משום פולוטיקה, ובכל זאת נהרגו משבט אפרים 42,000 עקב חוסר הכנעה וע"ז אמרו יפתח בדורו כשמואל בדורו, אם הדור מלא אם אינטרסים וחשבונות רבים גם רבניהם כן לדור עיקבתא דמשיחא יש להם גדולים של עיקבתא דמשיחא, אין לבקש גדולים של דור דעה לדור חלוש כמונו.
אין ספק שבשנים כתיקונן, היה נדון כזקן ממרא.

כמה שטויות...
דבר ראשון, ולו יבוא עזרא הסופר בעצמו ויתקן לנו תקנה, ותקנה זו לא תפשוט ברוב הציבור, אזי התקנה בטלה ומבוטלת, ואין שום חיוב להישמע לה.

נדון כזקן ממרא... לא ידעתי שאייפון זה זדונו כרת ושגגתו חטאת, או יכול להביא לזה.

תנא קמא
הודעות: 86
הצטרף: ב' אוגוסט 26, 2013 3:35 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי תנא קמא » ד' מרץ 15, 2017 1:31 pm

שף ויתיב כתב:
אבא יודן כתב:אין ספק שבשנים כתיקונן, היה נדון כזקן ממרא.

כמה שטויות...

נדון כזקן ממרא... לא ידעתי שאייפון זה זדונו כרת ושגגתו חטאת, או יכול להביא לזה.


מה? לא ידעת? זה הרי יכול להביא לידי איסור א"א ולאלו שמכורים זה יכול להביא לידי חילול שבת ר"ל

דרומי
הודעות: 2941
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דרומי » ד' מרץ 15, 2017 3:54 pm

קראתי עכשיו את הדיונים הנרחבים בענין הסמארטפון וכו'. וברצוני רק להעיר על ההבדל בין מחשב עם אינטרנט לבין סמארטפון, שאינו דומה כלל ועיקר.

מחשב הוא דבר מוגבל מעצם מהותו, שהאדם מתעסק בו שעות מסויימות ביום, מי יותר ומי פחות, ואינו זמין לו בבית הכנסת ולהבדיל גם לא בתוך המקוה ובתוך בית הכסא... בקיצור, הוא נמצא בזה, ומי שעוסק בכתיבה ועריכה - כרוב החברים כאן... - בוודאי נמצא בזה שעות רבות, אבל עדיין אין הוא חי את זה ונושם את זה, זה לא מלווה אותו לקניות ולא לחתונות.

מעלה נוספת במחשב הוא שאפשר לסגור אותו בקלות יחסית, אפשר למנוע גישה אליו מבני הבית הצעירים, וכהנה פרטים המדגישים את העובדה שמדובר בכלי עבודה משוכלל ולא בדבר שאוכלים וישנים אתו.

סמארטפון הוא דבר שאין בו שום הגבלה, הוא מלווה אותך לכל מקום, רודף אחריך, זכורני כמה הזעדעזתי כאשר אחד מידידיי שאני יודע בוודאות שהוא משתמש בואטספ שלו רק לדברים כשרים ולפטפוטים תורניים, ועדיין נבהלתי כאשר פעם ישבנו ביחד בשמחה וכאשר הוא קם הוא מציץ בסמארטפון שלו ואומר לי: אוי ווי, יש לי עכשיו 300 הודעות חדשות לקרוא... חבר אחר אמר לי פעם שהוא מאוד עמוס בהודעות שונות ולכן אין לו ברירה והוא אומר-ממלמל את פרקי התהלים שהוא נוהג לומר בכל יום תוך כדי קריאת ההודעות... האמנם יש בדבר זה צדק והגיון מכל בחינה שהיא?

וזאת כמובן בנוסף לעובדה שסמארטפון קשה לסגור, אי אפשר להתנתק ממנו ולפעמים גם בני הבית משתמשים בו לצרכים שונים ואחריתה מי ישורנה.

בכל זה לא נגעתי כלל וכלל בענין הסינון אלא בסתם חיים נורמליים ובריאים.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה נטע » ד' מרץ 15, 2017 5:20 pm

דברים נכונים הרב דרומי, ולכן מדבר הקרלינער על 11 הדברים שהוסכרו במאמר שבתחילת האשכול.

לעומקו של דבר
הודעות: 3529
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' מרץ 15, 2017 5:21 pm

דברי אמת פשוטים, דרומי.

דרומי
הודעות: 2941
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דרומי » ד' מרץ 15, 2017 7:57 pm

ייש"כ על דברי החיזוק לדבריי, - לא התכוונתי להתייחס לדברי האדמור מקארלין אלא לדברי כמה מחברי הפורום שנקטו בשיטת 'או הכל או לא כלום' והאשימו בצביעות את מי שמדבר נגד הסמארטפון בשעה שהוא בעצמו מחובר לפורום זה ועוד. וע"ז כתבתי שאין הנידון דומה לראיה.

עתניאל בן קנז
הודעות: 1385
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ה' מרץ 16, 2017 6:38 pm

אחרוג מהרצוי, ואדון לגופו של אדם...

ממש מפליא אותי כיצד מוכן ה'ליטוואק' השרוף, לראות אור בשיטתו של הרבי ה'חסידי', והכל בכדי שיוכל למצא היתר לסמרטפונו

לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיא (סנהדרין סג:)

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה נטע » ו' מרץ 17, 2017 2:36 am

איני מבין מה יש כאן ענין בירידות אישיות כשאין לך מה לומר על גופם של דברים, חוץ מהאיסור שבדבר כמובן.
מהיכן לך שהרב ליטוואק פון בודאפעסט הוא אכן 'ליטוואק שרוף' כלשונך, רק בגלל הכינוי?
אכן אפשר לראות בתגובות אחרות בפורום שהוא לא מחבב במיוחד כל מיני הנהגות חסידיות, אך אין בכל לפסול את עצם גדולתם של גדולי תורה חסידיים אפילו לשיטתו. ובתור בן תורה כאשר רואה דברי חכם שמוצא בהם טעם, הוא רואה לנכון לצודד בהם, ומה זה משנה אם אותו גדול חובש שטריימל בשבת או לא?

שף ויתיב
הודעות: 174
הצטרף: ג' יוני 23, 2015 1:14 am
מיקום: נסע מקדש וישב שם

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שף ויתיב » ו' מרץ 17, 2017 8:07 am

עתניאל בן קנז כתב:אחרוג מהרצוי, ואדון לגופו של אדם...

ממש מפליא אותי כיצד מוכן ה'ליטוואק' השרוף, לראות אור בשיטתו של הרבי ה'חסידי', והכל בכדי שיוכל למצא היתר לסמרטפונו

לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיא (סנהדרין סג:)

הרב הליטוואק כתב כפי הרוח הנושבת ברחוב האמריקאי (ע"פ רוב), הן אצל החסידים והן אצל הליטאים. ולא צידד עם האדמו"ר מכיון שהוא אדמו"ר, אלא מכיון שמצא בדבריו דברי טעם.
ומה פגם מצאת בדבריו? (לגופו של ענין).
גילוי נאות: כותב השורות אינו מחזיק ברשותו סמארט-פון.

מעט דבש
הודעות: 2643
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי מעט דבש » ו' מרץ 17, 2017 8:52 am

דוד העיתונאי כתב:ש"א"א לקבל את התורה כי אם מנשמת חכם חי" זה כתב גם החזו"א במענה על השאלה מה זה אמונת חכמים.
אז לא מספיק להעמק בתורה צריך גם לקבל מרב. לא הכל כתוב.

שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן לט
וגם אמרתי שאף כשאיכא המפרשים הרבים שחברו גדולי עולם מכל הדורות שלפנינו צריך לרב גדול מובהק שילמד איך להבין ולהשכיל דברי רבותינו המפרשים והפוסקים שיש חלוקים גדולים אף בבאור דברים שנכתבו איך להבינם שיצא מצד זה חלוקים גם לאסוקי הדין להלכה למעשה ולבאור האמתי בדברי הגמ' ורבותינו המפרשים והפוסקים.

ואמרתי בדרשותי ברבים הרבה פעמים שמה שאיתא בקידושין דף ס"ו שאיש הרע ובליעל אלעזר בן פועירה שהיה צדוקי אמר לינאי המלך בשעה שכעס על חכמי ישראל אבל לא רצה לעשות להם מפני קיום התורה דתורה מה תהא עליה, שאין לו לחוש לזה דהא התורה מונחת בקרן זוית וכל הרוצה ללמוד יבא וילמוד משום שהסיתו לכפור בתורה שבע"פ, שלא יטעו ח"ו לומר שעתה בזמננו שתורה שבע"פ נמי התירו לכתוב שנכתב כבר הש"ס וגם ספרי הפוסקים וספרי המפרשים יש מקום לדברי הרשע שאין צורך בהישיבות וחכמי התורה שהרי כל הספרים מצוין ואפשר לכל עיר ועיר לקנות ספרים ולהניחם בקרן זוית וכל הרוצה יבא וילמוד, אלא שגם בזמננו מי שאומר כן הוא אפיקורס וצדוקי, משום שבלא חכמי התורה המרביצין תורה לתלמידיהם בהישיבות לא היו יודעין איך להבין תורה שבע"פ אף שכבר הם כתובין לא רק דברי הפוסקים שהם סתומים אלא אף דברי רבותינו המפרשים צריך רב גדול וגם שאותו הרב קבל מרבו ונמצא שגם עתה אחר שנכתבו תורה שבע"פ בספרים הרבה הוא תורה שבעל פה ממש וצריך לחכמי התורה ולתלמידי הישיבות, וכן יהיה לעולם אף כשיבא מלך המשיח ויחיו המתים ולא ישתכח שום דבר ממה שנתחדש עד עתה ויהיו משה ואהרן וכל הנביאים והזקנים והתנאים והאמוראים והגאונים עוד יהיה ממה ללמוד ולחדש עוד הרבה יותר.

שף ויתיב
הודעות: 174
הצטרף: ג' יוני 23, 2015 1:14 am
מיקום: נסע מקדש וישב שם

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שף ויתיב » ו' מרץ 17, 2017 9:18 am

תנא קמא כתב:
שף ויתיב כתב:
אבא יודן כתב:אין ספק שבשנים כתיקונן, היה נדון כזקן ממרא.

כמה שטויות...

נדון כזקן ממרא... לא ידעתי שאייפון זה זדונו כרת ושגגתו חטאת, או יכול להביא לזה.


מה? לא ידעת? זה הרי יכול להביא לידי איסור א"א ולאלו שמכורים זה יכול להביא לידי חילול שבת ר"ל

כמו"כ יכולין להפיץ בזה כרוז לשים חמש פרשיות בתפילין... וממילא דבריי בטלין ומבוטלין.

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ג' מרץ 21, 2017 5:29 pm

מידי פעם כמה תמונות להזכיר לעצמינו במה מדובר
קבצים מצורפים
10.jpg
10.jpg (127.18 KiB) נצפה 2307 פעמים
11.jpg
11.jpg (40.27 KiB) נצפה 2307 פעמים
9.jpg
9.jpg (249.74 KiB) נצפה 2307 פעמים
8.jpg
8.jpg (361.13 KiB) נצפה 2307 פעמים
6.jpg
6.jpg (56.26 KiB) נצפה 2307 פעמים
7.jpg
7.jpg (41.18 KiB) נצפה 2307 פעמים
4.jpg
4.jpg (4.04 MiB) נצפה 2307 פעמים
5.jpg
5.jpg (133.24 KiB) נצפה 2307 פעמים
3.jpg
3.jpg (172.28 KiB) נצפה 2307 פעמים
2.jpg
2.jpg (175.11 KiB) נצפה 2307 פעמים
1.jpg
1.jpg (393.74 KiB) נצפה 2307 פעמים

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ג' מרץ 21, 2017 5:38 pm

שווה אלף מילים
קבצים מצורפים
האיחוד.PNG
האיחוד.PNG (1013.59 KiB) נצפה 2306 פעמים

שומע ומשמיע
הודעות: 1174
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ד' מרץ 22, 2017 1:12 am

האם מישהו יכול לספור כמה דיונים עם התחלה אמצע וסוף, היו של גדולי ישראל בעניינים ציבוריים בשני העשורים האחרונים.
ושכל אחד הביע דעה, וישבו ביחד להחליט איך להכריע.
[ןלא 'אסיפה' שכל ילד בן 5 יודע את מסקנותיה מראש].
האם מישהו חושב שיש לזה שייכות ל'לא תסור' עם איזה שהוא דמיון לבית דין הגדול.
[גם אם נסבור שלא תסור לא שייך דווקא לבית דין הגדול, העיקרון צריך להישאר. שיש כאן איזה דיון עם החלטה].

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 695
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ו' מרץ 24, 2017 5:07 pm

ידידינו משה ובני ישראל רוצה להגיד לנו עם מי המדובר, כוונתו על רוע כוונתם ועומק השחתתם אל אלו ה'נלחמים' נגד הטכנולוגיה, נכון?

שף ויתיב
הודעות: 174
הצטרף: ג' יוני 23, 2015 1:14 am
מיקום: נסע מקדש וישב שם

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שף ויתיב » ו' מרץ 24, 2017 7:26 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ידידינו משה ובני ישראל רוצה להגיד לנו עם מי המדובר, כוונתו על רוע כוונתם ועומק השחתתם אל אלו ה'נלחמים' נגד הטכנולוגיה, נכון?

הכוונה בפשטות מיהו "משה ובני ישראל"...

שיבר
הודעות: 672
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שיבר » ב' מרץ 27, 2017 8:18 pm

שיטת האדמו"ר מקרלין בפרסום רשמי:


משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ב' מרץ 27, 2017 9:15 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ידידינו משה ובני ישראל רוצה להגיד לנו עם מי המדובר, כוונתו על רוע כוונתם ועומק השחתתם אל אלו ה'נלחמים' נגד הטכנולוגיה, נכון?


איפה אתה רואה את זה בתמונות שהבאתי ?

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ב' מרץ 27, 2017 9:17 pm

שף ויתיב כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ידידינו משה ובני ישראל רוצה להגיד לנו עם מי המדובר, כוונתו על רוע כוונתם ועומק השחתתם אל אלו ה'נלחמים' נגד הטכנולוגיה, נכון?

הכוונה בפשטות מיהו "משה ובני ישראל"...


לא. לי יש פלאפון כשר וגולש רק מנתיב. והנה הראיה :
קבצים מצורפים
הנה.PNG
הנה.PNG (242.07 KiB) נצפה 2090 פעמים

סגי נהור
הודעות: 2385
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' מרץ 27, 2017 10:40 pm

שיבר כתב:שיטת האדמו"ר מקרלין בפרסום רשמי:

דעת האדמור מקרלין על טלפון חכם.pdf

סליחה על ההערה שלא מעיקר הענין, אבל הוקשה לי מדוע ציינו במקום בולט את שמו של האחראי על העריכה הלשונית, ולמה לא חששו שיש בפרסום הדבר משום לשה"ר...

איש גלילי
הודעות: 2035
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי איש גלילי » ג' מרץ 28, 2017 12:11 am

משה ובני ישראל כתב:
שף ויתיב כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ידידינו משה ובני ישראל רוצה להגיד לנו עם מי המדובר, כוונתו על רוע כוונתם ועומק השחתתם אל אלו ה'נלחמים' נגד הטכנולוגיה, נכון?

הכוונה בפשטות מיהו "משה ובני ישראל"...


לא. לי יש פלאפון כשר וגולש רק מנתיב. והנה הראיה :

אם כן אתה ממש בשיטת האדמו"ר מקארלין...

שיבר
הודעות: 672
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שיבר » ג' מרץ 28, 2017 12:50 am

סגי נהור כתב:
שיבר כתב:שיטת האדמו"ר מקרלין בפרסום רשמי:

דעת האדמור מקרלין על טלפון חכם.pdf

סליחה על ההערה שלא מעיקר הענין, אבל הוקשה לי מדוע ציינו במקום בולט את שמו של האחראי על העריכה הלשונית, ולמה לא חששו שיש בפרסום הדבר משום לשה"ר...


אכן, הערה לא לענין.

אבל העורך הלשוני הוא חסיד קרלין נלהב, ולזכות היא לו שיוזכר שמו בחוברת זו.

סגי נהור
הודעות: 2385
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' מרץ 28, 2017 1:03 am

אולי אני טועה, אבל נראה לי שלא הבנת מה כתבתי.


חזור אל “הבה נתחכמה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: מה ידידות ואורח אחד