מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

המערכה על השימוש בפיתוחי תקשורת פרי הטכנולוגיה המתחדשת
סעדיה
הודעות: 1057
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי סעדיה » ה' ינואר 11, 2018 5:00 pm

עלי גפן כתב:היעלה על הדעת להתיר לשבור להרוס ולנתץ כל מה שרואים, הלא אדם זה ימצא את עצמו במהרה בבית הסוהר או בבית משוגעים. ואותו אדם ששברו לו את המכשיר, ילך מיד ויקנה חדש. ומה הועילו חכמים בתקנתם. ויצא מזה ריב גדול מאוד, ודמים בדמים נגעו.

כמו כן כל אחד יעשה דין לעצמו, וזה יקרע "יתד נאמן" וחבירו יקרע לו "הפלס" ולאחר מכן יתירו המשוגעים לעצמם לקרוע בגדים של נשים ולגלות ערוותן ברבים (וכבר מצינו כאלה המתיזים אקונומיקה).

עי' בקונטרס שלום על ישראל (לר' אברהם ויינפלד זצוק"ל) עמ' כ"ד.

עלי גפן
הודעות: 98
הצטרף: ב' דצמבר 18, 2017 1:59 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי עלי גפן » ה' ינואר 11, 2018 5:07 pm

אפשר בבקשה את הקובץ?
נערך לאחרונה על ידי עלי גפן ב ה' ינואר 11, 2018 5:17 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סעדיה
הודעות: 1057
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי סעדיה » ה' ינואר 11, 2018 5:15 pm

סעדיה כתב:
עלי גפן כתב:היעלה על הדעת להתיר לשבור להרוס ולנתץ כל מה שרואים, הלא אדם זה ימצא את עצמו במהרה בבית הסוהר או בבית משוגעים. ואותו אדם ששברו לו את המכשיר, ילך מיד ויקנה חדש. ומה הועילו חכמים בתקנתם. ויצא מזה ריב גדול מאוד, ודמים בדמים נגעו.

כמו כן כל אחד יעשה דין לעצמו, וזה יקרע "יתד נאמן" וחבירו יקרע לו "הפלס" ולאחר מכן יתירו המשוגעים לעצמם לקרוע בגדים של נשים ולגלות ערוותן ברבים (וכבר מצינו כאלה המתיזים אקונומיקה).

עי' בקונטרס שלום על ישראל (לר' אברהם ויינפלד זצוק"ל) עמ' כ"ד.
קבצים מצורפים
w.PDF
(110.87 KiB) הורד 44 פעמים

עלי גפן
הודעות: 98
הצטרף: ב' דצמבר 18, 2017 1:59 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי עלי גפן » ה' ינואר 11, 2018 5:17 pm

יפה מאוד. תודה

איש הגבעה
הודעות: 20
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש הגבעה » ה' ינואר 11, 2018 6:42 pm

מי שבנו שלא עלינו ירד מהדרך מבקש ממנו שיתן לו כסף לקנות אייפון- לפי פסק שנתפרסם לאחרונה מהגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, יוצא, שהוא יצטרך לתת לו כסף לקנות לו.
התשובה שלו למחנכים מארה"ב הייתה לגבי בגדים לא צנועים לבת- ואמר שברור שיקנו, ולכאורה לפי"ד ה"ה.

הרואה
הודעות: 718
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 11, 2018 7:32 pm

איש הגבעה כתב:מי שבנו שלא עלינו ירד מהדרך מבקש ממנו שיתן לו כסף לקנות אייפון- לפי פסק שנתפרסם לאחרונה מהגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, יוצא, שהוא יצטרך לתת לו כסף לקנות לו.
התשובה שלו למחנכים מארה"ב הייתה לגבי בגדים לא צנועים לבת- ואמר שברור שיקנו, ולכאורה לפי"ד ה"ה.

ייתכן שהפסק נכון, אך על הראיה יש להשיב כמה דברים.
א. בגד לא צנוע, בדרך כלל לא הבגד הוא האיסור, אלא חוסר הבגדים האחרים ואכמ"ל, מה שאין כן במכשיר שהבעיה היא מהמכשיר עצמו.
ב. בגדים זה צורך בסיסי של הנער/ה, שחייבים הוריו לתמוך בו, רק מה, בת שהתקלקלה לא תלבש בגדים צנועים, אבל הבגדים אצלה זה צורך. סמארטפון הוא לא דבר שבאמת נצרך.

אריה מרדכי
הודעות: 13
הצטרף: ד' דצמבר 27, 2017 1:22 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אריה מרדכי » ה' ינואר 11, 2018 7:59 pm

למי שעדיין מעניין אותו הנידון ההלכתי [נטו, ולא ההשקפתי, כן ניתן להפריד!] ישנה תשובה בנושא מהגאון ר' משה שטרנבוך בתשובות והנהגות חלק ו אין לי את הספר אבל זה בחל"ק חו"מ סימן? אשמח אם מאן דהו יעלה את התשובה.

קראקובער
הודעות: 1652
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי קראקובער » ה' ינואר 11, 2018 8:24 pm

הרואה כתב:ב. בגדים זה צורך בסיסי של הנער/ה, שחייבים הוריו לתמוך בו, רק מה, בת שהתקלקלה לא תלבש בגדים צנועים, אבל הבגדים אצלה זה צורך. סמארטפון הוא לא דבר שבאמת נצרך.


זה רק עד גיל מסוים ונתת דבריך לשיעורין.

אשר ברא
הודעות: 156
הצטרף: ג' יולי 12, 2016 9:26 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אשר ברא » ה' ינואר 11, 2018 10:40 pm

ניים ושכיב כתב:מעשה רשת, פרש רשת לרגלי, וילחם בישראל דרך האתרים, מלאכת מחשבת, יצר מחשבות, אש יצאה מחשבון, כי לא מחשבותי מחשבותיכם, מחשבת און, מחשבת רעה, מחשבה רעה, כל מחשבותם לרע, רבות מחשבות, מחשבה מטמאתן


עזריאל ברגר כתב:נחשב כ"צג בעיתון"
או "עוון צגים", או "צגים תהילתך לספר" (תלוי אם אתה בעד או נגד...)


ולאחרונה גם - "סכותה בענן" לך מעבור תפלה (איכה ג, מד)

ניים ושכיב
הודעות: 434
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ו' ינואר 12, 2018 3:05 am

איש_ספר כתב:מה דעתכם לעשות בפורום אספקליא מדור מיוחד. לפולמוס המחשבים והסמרטפונים והמסתעף ?
שם המטחנות יטחנו על בסיס מים, בלי להטריד בשאונם את הסביבה.

====

הבו שם הולם למדור:


פרוכת המסך, מסך בקרבה רוח עיועים (ישעיה יט,יד), ערי מסכנות, עגל מסכה, צלמי מסכותם, אלוהי מסכה (לא תעשו לכם), חכמת המסכן (בזויה).

דרומי
הודעות: 1999
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי דרומי » ו' ינואר 12, 2018 10:07 am

אולי אפשר להשתמש בלשון הנביא ישעי' - הוי החכמים בעיניהם...

חיימשה
הודעות: 399
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי חיימשה » ו' ינואר 12, 2018 2:57 pm

לפלא בעיני, הלא עד לא מכבר לא האייפון היה במרכז המערכה, אלא המחשב גופו, והאינטרנט עאכו"כ.
רק לפני שנה בערך נפוצו הפשקווילים בשם מרן הגר"ח "אינטרנט - יהרג ובל יעבור", בלי להזכיר חלוקה בין אינטרנט מסונן וכמה. מידת הסכנה הרוחנית באינטרנט שווה לגמרי לסכנת אייפון, בשניהם שייך כל הדרגות החל מיהרג ואל יעבור עד כשר למהדרין לגמרי.
והנה כל משתתפי הפורום כאן בעצם השתתפותם מעידים כי הם משתמשים באינטרנט ולא רק למטרות פרנסה, אחד חסום ואחד מסונן ואחד פחות, כל אחד לפום דרגא דיליה.
ואיך ייתכן שאותם אנשים יריעו בהתלהבות, מצווה לשבור, וכו' עד שבדיון סמוך הכריזו שגם מי שפרנסתו בדרכים ורוכש מכשיר וייז מסונן הריהו כמשומד כמעט. אתמהה.
זה מזכיר לי נהג שכאשר רואה בדרכו מישהו מתפרץ לכביש יזעק בגרון ניחר שהוא מאבד עצמו לדעת וכו' ורגע אח"כ כשהוא מחנה את רכבו וצריך לעבור כביש והפך בעצמו להולך רגל, הריהו כועס מאד על הנהגים שאינם מתחשבים בהולכי רגל עד שזועק שאם היו היום סנהדרין היו אוסרים את המכוניות...

כרמל בצקלונו
הודעות: 80
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » ו' ינואר 12, 2018 4:10 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אמיר כרמי
הודעות: 262
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ש' ינואר 13, 2018 7:15 pm

לעניות דעתי אתה טועה ההסתכלות כלפי סמרטפון(או כל דבר) היא לא כודאי כל אדם שמחזיק אותו יכשל או ספק יכשל אלא התפיסה היא שודאי בציבור גדול יהיו כאלו שיכשלו ובשביל אותו אחד או שניים ממיליון שיפלו אפילו פעם אחת(!!) או אברך אחד שיעזוב את הכולל או בחור אחד שיבטל סדר על משחקים- שווה כל המלחמה וזה וודאי. אי אפשר לטעון לחינוך צר אופקים כי מה לעשות אין אדם שלא חוטא ולכן מרחיקים מכולם את הסיכוי לנפילה- גם מאותם שברי להם(יש כזה דבר?) שלא יכשלו.

כרמל בצקלונו
הודעות: 80
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 3:44 am

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:09 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

איש גלילי
הודעות: 2018
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש גלילי » א' ינואר 14, 2018 9:19 am

כרמל בצקלונו כתב:להורות סתם כך איסור גורף לא יפתור את הבעיה ויגרום להרבה לעבור עליה בסתר ובסופו של דבר היא רק תחריף ותלך.

עם משפט זה אני מסכים, וזה עומק העניין של גזירה שאין רוב הציבור יכול לעמוד בה, הנזק של גזירה כזו רב בהרבה על התועלת.
אבל לומר שאין טעם לאסור את האינטרנט בגלל מעט הכישלון שהוא מביא - אינו נכון בעליל, וכבר מצאנו בחז"ל כגון זה.

אמנם לא קשור בכלל לנושא, אבל כת"ר העלה:
כרמל בצקלונו כתב:ממש קשה לשמוע דברי הבל כאלו כיון שילדים מפגרים נולדים מבעיות גנטיות ולא מחיסונים.

כנראה שיש דברים שאתה לא יודע, ואני שמח לשמוע שברוך ה' כל ילדיך וילדי סובביך אינם סובלים מפיגורים כל שהם. הבאתי רק את משפט זה, כיון שלא רציתי להכנס לדיון על עניין החיסונים, אבל גם בשאר דברי כת"ר יש הרבה דברים לא מדויקים בלשון המעטה.

הרואה
הודעות: 718
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » א' ינואר 14, 2018 10:06 am

כרמל בצקלונו כתב:הסמרטפון בצורתו הנוכחית נכנס לשוק לפני כעשר שנים ובן לילה נהפך לסנסציה עולמית, וכיום יש אותו לכמחצית יושבי תבל. והסיבה פשוטה: ברובו הוא כלי מועיל היכול לעזור בהרבה דברים. אך לצערינו, ניתן לעשות בו דברים לא טובים כגון צפיה בדברים אסורים וביטול זמן במשחקים וכדומה. לפתור את בעית הדברים האסורים יש פילטרים - ולית מאן דפליג שצריך פילטר, לגבי משחקים וכדומה, זו בעיה שלא הסמרטפון יצר אלא בעיה ישנה נושנה בחברה המערבית בה יש יותר מדי זמן ללחם ושעשועים. האם ללכת למסעדת אל גאוצו או משהוא דומה ולשבת שם שלש שעות ולראות כיצד צולים לפניכם סטייק במשקל קילו אינו ביטול זמן? לכו תראו מבעד לשמשה כמה מאנ"ש יושבים שם ומבלים את זמנם בנעימים.
עכשיו נשאל את שאלת השאלות: האם הסמרטפון הוא הכלי הכי בעייתי שיש בעולם, עד כדי כך שצריך להשמיד אותו מעל פני כדור הארץ, ובנוסף, האם בשביל אותו אחד או שניים ממליון שיפלו אפילו פעם אחת... וכו' צריך לעשות מלחמת חורמה נגד כלי שתועלתו מרובה? הלא גם יצר הרע כולו רע וחז"ל לא ביטלוהו כידוע כיון שבלעדיו לא יהיה קיום לעולם, משמע צריך גם יצר הרע למרות שיש שיכשלו בו בדברים אסורים (ולמרבה הצער אכן נכשלים ע"י על ימין ועל שמאל, והאם מישהוא סבור שע"י הידוק החגורה בעניני צניעות יגיעו למצב של אפס כשלונות? בבקשה לא לקפוץ כמוצא שלל רב על דברים אלו, איני אומר שלא דרושה צניעות, אני רק שואל האם אי פעם נגיע למצב של אפס פריצות, אפילו שכל הנשים תלכנה בשאל או בבורקה). כעת, האם אתם מודעים לסכנות שיש בטלפון פשוט (כמו שיש בבית על הקיר)? ביטול זמן, דבור לשון הרע ועוד אך מעל כולם, ניתן לחייג מספרים מסויימים (שלא נדע מצרות) שמהעבר השני... (מפני כבוד הפורום איני ממשיך) ויודעי דבר אומרים שאין זה פחות מגוף המעשה. האם שמעתם על מישהוא ששם חסימה על המספרים האלו? (יש גם כל מיני קווי נייעס ומידע). ברוב הטלפונים אין אפשרות לחסימה, מדוע לא אוסרים טלפון או לכל הפחות מחייבים פילטרים! או למשל מכונית, שהיא כלי מועיל ביותר לית מאן דפליג. אך היא גורמת לזיהום האויר ולבעיות בריאותיות. כמו כן ניתן לנסוע למקומות מפוקפקים ולמקומות מסתור ומעשים שבכל יום, אם כך, מדוע לא אוסרים מכוניות? (שלא לדבר על תאונות וכדומה), שיסעו רק בתחבורה ציבורית. כלומר מי שמע על דבר כזה שבגלל שאחד או שניים ממליון יכשלו נאסור את הדבר על הציבור כולו? כן, למרבה הצער יש יותר מאחד או שניים ממליון, אך לשם כך יש חסימה, אם כך מדוע יוצאת הוראה לשבור לנתוץ ולהשמיד? האם עד כדי כך חסרי אמנה אנחנו? כשלונות תמיד היו ותמיד יהיו והתורה לא ניתנה למלאכי השרת. האם מישהוא משלה את עצמו שאם לא יהיה סמרטפון לא יהיו עבירות? מה ההבדל בין מחשב נייד שכולם כאן משתמשים בו לסמרטפון? חוץ מגודל המסך ומקלדת אף לא דבר אחד, ועוד יותר גרוע, שכן במחשב אפילו אינו מחובר ניתן לשים דיסקים מפוקפקים שלא נדע מצרות.
מספיק עם שני דוגמאות אלו, למרות שיש הרבה דוגמאות נוספות. הכלל העולה הוא: אם נבוא לאסור כל דבר העלול לגרום לאנשים מסויימים להכשל בצורה זו או אחרת, נמצינו חוזרים לדור המדבר (גם שם נכשלו בבנות מדין אע"פ שלא היה סמרטפון). לא ניתן לאסור דבר כלשהוא שתועלתו מרובה מהפסדו בגלל שמספר של אנשים יכשלו בו. זה עונש קולקטיבי המראה על חוסר יכולת או רצון לטפל בבעיה בצורה מועילה. להורות סתם כך איסור גורף לא יפתור את הבעיה ויגרום להרבה לעבור עליה בסתר ובסופו של דבר היא רק תחריף ותלך.
כדוגמא נקח את בעיית החיסונים. לאחרונה קמה תנועה של מבטלי החיסונים בעידודם של רבנים מסויימים כיון שטוענים שכמה אנשים הולידו ילדים מפגרים בגלל החיסון שקיבלו בילדותם. ממש קשה לשמוע דברי הבל כאלו כיון שילדים מפגרים נולדים מבעיות גנטיות ולא מחיסונים. בכלל, דבר ידוע שלולי החיסונים הרבה ילדים היו מקבלים פוליו ועוד כל מיני מחלות שהיו נפוצות. תקראו על ימי ירושלים במאה הקודמת כמה ילדים מתו ממגפת הטיפוס כיון שלא היו חיסונים. האם הורה כלשהוא מוכן להפקיר את ילדיו בלי חיסונים כיון שאחד או שנים ממליון מתים מהחיסון? בכל ניתוח יש סיכון, האם לא נעשה ניתוח כאשר נצרך הדבר בגלל הסיכון?

יפה שהבהרת את דעתך ברהיטות,
אני לא מסכים כלל עם המסקנות.
א. מה הקשר בין ההתנגדות לאינטרנט לבין ההתנגדות לחיסונים? אין שום קשר. משום מה אתה משווה בין הצורך החיוני בחיסונים (שאגב כמעט כל הרבנים חתמו שחובה לחסן את הילדים), לבין הצורך בסמארטפון שרוב הציבור לא צריך את זה, וגם אלו שצריכים, זה לא ברמה של צורך כמו חיסונים. אז מה אם לכל העולם המערבי יש סמארטפון? זה צורך?
אני אישית מנהל עסק תובעני מאד שלפי הגישה הקלאסית אני מקרה חד משמעי של אדם ש"חייב" סמארטפון.
כמה פעמים כבר כמעט קניתי (חסום הרמטית כמובן), וכל פעם עשיתי חישוב קר כמה זמן זה יחסוך לי, ומה אני עלול להפסיד מזה, וכל פעם מחדש אני מגיע למסקנה שהזמן שזה מבזבז לאנשים מסביבי הוא נזק כלכלי יותר גדול מהתועלת שתהיה לי מזה. אם אני אשחק בזה (ובכלל משחק עיון בחדשות וכו') רק חצי שעה ביום (שאני לא מכיר הרבה אנשים שזה כל הזמן שזה לוקח להם), כלכלית נטו זה כבר לא שווה לי.

כמובן שיש אנשים שבאמת צריכים את זה, אני רק אומר שאם נעזוב את הטיעון הרגשי שיש כיום סמאטפון לכל העולם, הצורך האמיתי הוא למעט מאד אנשים.
ב. מה ההיגיון בטענות שלך שהרי אפשר להכשל בטלפון וגם במדבר עם בנות מדין וכו'? אתה הולך בשיטת או הכל או לא כלום. כלומר אם להתרחק לחלוטין מעריות אי אפשר, אז כבר אפשר להתקרב עוד יותר לנסיונות. מה ההיגיון? נכון שאי אפשר להתרחק לחלוטין, אבל צריך לעשות כל מה שאפשר בשביל זה.
ג. האמת שקשה לי להאמין שאוכל לשכנע אותך, מבחינת המכורים למכשיר מי שנמצא מבחוץ לא קיים בעולם האמיתי.

חיימשה
הודעות: 399
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי חיימשה » א' ינואר 14, 2018 3:43 pm

האם יש תקדים בחז"ל שאסרו דבר שהוא שימוש רגיל עיקרי לחיי היומיום( הרבה יותר מסוס ועגלה בזמנם), ועוד באופן שאי אפשר להיכשל,( חסום) רק בגלל חשש שמישהו אחר ייכשל?

כרמל בצקלונו
הודעות: 80
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 5:00 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:10 pm, נערך 4 פעמים בסך הכל.

כרמל בצקלונו
הודעות: 80
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 5:22 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ה' ינואר 18, 2018 10:10 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

הרואה
הודעות: 718
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » א' ינואר 14, 2018 8:48 pm

אני מתווכח כעת רק על דבר אחד.
הרבה יותר מאחד או שנים ממליון התקלקלו מהסמארטפונים, אני אישית מכיר למעלה מעשרה אנשים שחדלו לשמור שבת בעקבות האינטרנט על צורותיו השונות, כולם מעל גיל 25.

כרמל בצקלונו
הודעות: 80
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 9:01 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ג' ינואר 23, 2018 3:47 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מיני ומינך
הודעות: 96
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 4:16 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי מיני ומינך » א' ינואר 14, 2018 9:42 pm

כרמל בצקלונו כתב:ואם תרצו תבקשו יפה ואגלה לכם כיצד ניתן לעקוף את הפילטרים והחסימות הכי חזקים שיש.

הרואה
הודעות: 718
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי הרואה » א' ינואר 14, 2018 10:08 pm

כרמל בצקלונו כתב:
הרואה כתב:אני מתווכח כעת רק על דבר אחד.
הרבה יותר מאחד או שנים ממליון התקלקלו מהסמארטפונים, אני אישית מכיר למעלה מעשרה אנשים שחדלו לשמור שבת בעקבות האינטרנט על צורותיו השונות, כולם מעל גיל 25.

אני מסכים אתך. התיחסתי רק לדברי אותו האומר אחד ממליון. אך לא עלינו כמה התקלקלו לפני עידן האינטרנט. הלא יודעי דבר אומרים שבאירופא לפני המלחמה היה ממש חורבן והרס רוחני בקהילות. וכן במדינת ישראל כמה חרדים התפקרו והתקלקלו. אם היית אומר לי שעד שקם האינטרנט הכל היה נהדר והנה האינטרנט מקלקל את הכל, אכן היה צריך לאסור אותו מכל וכל... אך הוא רק נסיון נוסף שצריך ללמוד כיצד לחיות אתו כיון ששוב, האם אתה מכחיש שהיום לא ניתן לנהל דבר כלשהוא בלעדיו? אין מוסד שאין בו חיבור אינטרנט ואין אברך כמעט שאין לו מחשב נייד בלי חיבור לשם כתיבת הודעות בפורום והעברת קבצים וכדומה. ברגע שיש חיבור נפתח פתח להכשל. אז מדוע כולם משתמשים? זו שאלת השאלות שלי לכל המחמירים כאן שיוצאים נגדי בחרמה. תאמצו את מה שאתם אומרים: תפרשו מיידית מהמחשבים שלכם שלא נדבר על סמרטפונים שזה ודאי וודאי כי מי יודע אולי תכשלו. ואם תרצו תבקשו יפה ואגלה לכם כיצד ניתן לעקוף את הפילטרים והחסימות הכי חזקים שיש. למי שאין יראת שמים חסימה לא תועיל ולצערינו לא ניתן לדעת למי יש או למי אין.
סליחה שאני אומר זאת, אך אם היית דורש וחוקר מן הסתם היית מגלה שאלה שהכרת שנהיו מחללי שבת, מן הסתם כבר היה בהם גרעין מקולקל והאינטרנט רק היה המכה בפטיש.

נכון שהיו בהיסטוריה עוד גלים של קלקול ואף חזקים יותר כמו ההשכלה וגרורותיה, בכל אופן זה לא אומר שזה לא מה שמקלקל אנשים כיום.
האנשים שאני מכיר שהתקלקלו מהאינטרנט, רובם ככולם לא היו מקולקלים לפני כן כלל, אלא לרובם פשוט לא היה טוב להם איפה שהם כל אחד והסיפור שלו, אחד זה שלום בית, אחד היה לו לחץ חברתי חזק בקהילה שלו וכו', והאינטרנט נעשה בשבילם בריחה והתמכרו לזה והסוף רע מאד.
אז נכון שמי שטוב לו בחיים ומתקין חסימה חזקה ומשתמש בזה רק למה שבאמת נצרך הסיכון שלו ליפול קטן. אבל זה לא אומר שאין כאן סכנה ממש, כי בעולם יש הרבה אנשים שלא טוב להם איפה שהם נמצאים, או אנשים סקרנים ביותר שלא יוכלו להתנתק מהאינטרנט לרגע וכו', שהם בסיכון גבוה מאד.
אני מניח שאתה לא חולק עלי בכל זה, רק לחדד את הדברים.

כרמל בצקלונו
הודעות: 80
הצטרף: ו' אוקטובר 27, 2017 4:24 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי כרמל בצקלונו » א' ינואר 14, 2018 10:22 pm

.
נערך לאחרונה על ידי כרמל בצקלונו ב ג' ינואר 23, 2018 3:48 pm, נערך 5 פעמים בסך הכל.

איש גלילי
הודעות: 2018
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' ינואר 15, 2018 6:40 am

כרמל בצקלונו כתב:כעת נפנה להערה השניה בענין חיסונים.
אכן יש הרבה דברים שאיני יודע (מענין לדעת מאין אתה יודע מצב בריאות ילדי), אך ממתי מותר לרבנים להתערב בעניני רפואה? לרופא ניתנה רשות לרפא. אמנם הם יכולים לחוות דעה, לתת עצה וברכה והרשות ביד כל מי שסר למשמעתם לעשות ככל אשר יאמרו לו (ואח"כ אם העצה לא עזרה לומר שזה היה רצון ה'), אך האם מישהוא כאן בפורום נמנע מלתת חיסונים לילדיו? זה חוסר אחריות משווע! אמנם יש טענה שאם כל הילדים מחוסנים אז אם ילד אחד לא מחוסן לא יזיק לו. אך מה עם יש שני ילדים לא מחוסנים והאחד שיחק עם חבורת ילדים אחרים לא מחוסנים ונדבק במחלה? או בא נאמר שהורי הילד שומרים עליו מכל משמר, האם יעשו הגרלה בכיתה מי יהיה הילד המאושר שלא יקבל חיסון. דברים אלו הם אבסורדים שממש קשה לאכל אותם.
אז אני מאחל לכולכם שכל ילדיכם יהיו בריאים ושלמים עם או בלי חיסונים, אך איני רוצה להיות נוכח בדין שמים בין בן (או בת) להורים שחלה באחת המחלות הנוראות שהחיסונים נועדו למנוע ומפנה נגדם אצבע שזו אשמתם. ואשאל שאלה אחת לסיום: האם בדיקה גנטית אתם כן עושים? ומה ההבדל? יש רבנים האומרים שלא צריך ויש לבטוח בה'.
ולסיום, אני מודה שיש בדברי דברים בלתי מדוייקים ומבקש את סליחתכם על כך.

לא הערתי בענין החיסונים, ואף הדגשתי שאינני רוצה להכנס לענין זה. אך אם כת"ר תמה מנין לי לדעת שילדיו וילדי סובביו בריאים ברוך ה', ההסבר הוא פשוט - מי שמכיר בעיות של פיגור מקרוב, יודע שרק אחוז נמוך מהם מגיע מבעיות גנטיות, ולמרבה ה"פלא" יש גם כאלה שהבעיה נוצרה מחיסונים (לי ידוע מקרוב על בעיה של אוטיזם קל). ושוב, אינני נכנס לסוגיית החיסונים, שעליה צריך להתייעץ עם מומחים בתחום, והגאון הרב בברכה המשולשת שליט"א הצהיר פה פעם בפורום שהוא מוכן לשלוח חומר מדעי בנושא לכל מבקש, אם זה מעניין אותך תפנה אליו. התייחסתי אך ורק לחוסר הדיוק שהיה בדברי כת"ר.

ולגבי עצם הדיון: לדעתי כן, אם זה היה ריאלי לאסור את האינטרנט, אכן היה כדאי לאוסרו ולהפסיד את התועלת בשביל מניעת הרע, הסתדרנו היטב אלפי שנים בלי זה. אך במצב הנתון (שאינו יכול להיות אחרת), איסור האינטרנט (ובמודה החדשה: האייפון) מביא הרבה יותר קלקולים, וחבל (ולא, אין לי סמרטפון, ובעזרת ה' גם לא יהיה לי, חסרונותיו - גם של הכשר - רבו על מעלותיו, לפחות ביחס לצרכים שלי).

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » ג' ינואר 30, 2018 10:39 pm

איש גלילי כתב:
כרמל בצקלונו כתב:כעת נפנה להערה השניה בענין חיסונים.
אכן יש הרבה דברים שאיני יודע (מענין לדעת מאין אתה יודע מצב בריאות ילדי), אך ממתי מותר לרבנים להתערב בעניני רפואה? לרופא ניתנה רשות לרפא. אמנם הם יכולים לחוות דעה, לתת עצה וברכה והרשות ביד כל מי שסר למשמעתם לעשות ככל אשר יאמרו לו (ואח"כ אם העצה לא עזרה לומר שזה היה רצון ה'), אך האם מישהוא כאן בפורום נמנע מלתת חיסונים לילדיו? זה חוסר אחריות משווע! אמנם יש טענה שאם כל הילדים מחוסנים אז אם ילד אחד לא מחוסן לא יזיק לו. אך מה עם יש שני ילדים לא מחוסנים והאחד שיחק עם חבורת ילדים אחרים לא מחוסנים ונדבק במחלה? או בא נאמר שהורי הילד שומרים עליו מכל משמר, האם יעשו הגרלה בכיתה מי יהיה הילד המאושר שלא יקבל חיסון. דברים אלו הם אבסורדים שממש קשה לאכל אותם.
אז אני מאחל לכולכם שכל ילדיכם יהיו בריאים ושלמים עם או בלי חיסונים, אך איני רוצה להיות נוכח בדין שמים בין בן (או בת) להורים שחלה באחת המחלות הנוראות שהחיסונים נועדו למנוע ומפנה נגדם אצבע שזו אשמתם. ואשאל שאלה אחת לסיום: האם בדיקה גנטית אתם כן עושים? ומה ההבדל? יש רבנים האומרים שלא צריך ויש לבטוח בה'.
ולסיום, אני מודה שיש בדברי דברים בלתי מדוייקים ומבקש את סליחתכם על כך.

לא הערתי בענין החיסונים, ואף הדגשתי שאינני רוצה להכנס לענין זה. אך אם כת"ר תמה מנין לי לדעת שילדיו וילדי סובביו בריאים ברוך ה', ההסבר הוא פשוט - מי שמכיר בעיות של פיגור מקרוב, יודע שרק אחוז נמוך מהם מגיע מבעיות גנטיות, ולמרבה ה"פלא" יש גם כאלה שהבעיה נוצרה מחיסונים (לי ידוע מקרוב על בעיה של אוטיזם קל). ושוב, אינני נכנס לסוגיית החיסונים, שעליה צריך להתייעץ עם מומחים בתחום, והגאון הרב בברכה המשולשת שליט"א הצהיר פה פעם בפורום שהוא מוכן לשלוח חומר מדעי בנושא לכל מבקש, אם זה מעניין אותך תפנה אליו. התייחסתי אך ורק לחוסר הדיוק שהיה בדברי כת"ר.

ולגבי עצם הדיון: לדעתי כן, אם זה היה ריאלי לאסור את האינטרנט, אכן היה כדאי לאוסרו ולהפסיד את התועלת בשביל מניעת הרע, הסתדרנו היטב אלפי שנים בלי זה. אך במצב הנתון (שאינו יכול להיות אחרת), איסור האינטרנט (ובמודה החדשה: האייפון) מביא הרבה יותר קלקולים, וחבל (ולא, אין לי סמרטפון, ובעזרת ה' גם לא יהיה לי, חסרונותיו - גם של הכשר - רבו על מעלותיו, לפחות ביחס לצרכים שלי).

איזה קלקולים מביא איסור האינטרנט?

איש גלילי
הודעות: 2018
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' ינואר 31, 2018 6:16 pm

יהושעבנמי כתב:איזה קלקולים מביא איסור האינטרנט?

כמדומני שזה כבר התבאר היטב כאן ובאשכולות אחרים, ובכל זאת בקצרה: כאשר אומרים לאדם שהוא עושה דבר פסול בעצם, וגם אם כבר התירו לו בדוחק הוא צריך להסתיר את זה מעין כל, אומר לו הבע"ד: אתה כבר ממילא סוג ג', וממילא אתה מסתתר, אפשר כבר לעשות עוד כמה דברים. לדעתי - אחד המכשולים החמורים ביותר באינטרנט הוא ההסתתרות. ולשם השוואה: כשיזמו את הקמת העיתון החרדי, ציוה אדמו"ר מוהרא"מ מגור על כל חסידיו לקנות את העיתון (גם אם הם מתנזרים בכלל מקריאת חדשות ודברי הבל), כדי שאלו שקוראים את העיתון לא ירגישו סוג ב'.

המעיין
הודעות: 1017
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי המעיין » ד' ינואר 31, 2018 11:47 pm

יהושעבנמי כתב:
איש גלילי כתב:
כרמל בצקלונו כתב:כעת נפנה להערה השניה בענין חיסונים.
אכן יש הרבה דברים שאיני יודע (מענין לדעת מאין אתה יודע מצב בריאות ילדי), אך ממתי מותר לרבנים להתערב בעניני רפואה? לרופא ניתנה רשות לרפא. אמנם הם יכולים לחוות דעה, לתת עצה וברכה והרשות ביד כל מי שסר למשמעתם לעשות ככל אשר יאמרו לו (ואח"כ אם העצה לא עזרה לומר שזה היה רצון ה'), אך האם מישהוא כאן בפורום נמנע מלתת חיסונים לילדיו? זה חוסר אחריות משווע! אמנם יש טענה שאם כל הילדים מחוסנים אז אם ילד אחד לא מחוסן לא יזיק לו. אך מה עם יש שני ילדים לא מחוסנים והאחד שיחק עם חבורת ילדים אחרים לא מחוסנים ונדבק במחלה? או בא נאמר שהורי הילד שומרים עליו מכל משמר, האם יעשו הגרלה בכיתה מי יהיה הילד המאושר שלא יקבל חיסון. דברים אלו הם אבסורדים שממש קשה לאכל אותם.
אז אני מאחל לכולכם שכל ילדיכם יהיו בריאים ושלמים עם או בלי חיסונים, אך איני רוצה להיות נוכח בדין שמים בין בן (או בת) להורים שחלה באחת המחלות הנוראות שהחיסונים נועדו למנוע ומפנה נגדם אצבע שזו אשמתם. ואשאל שאלה אחת לסיום: האם בדיקה גנטית אתם כן עושים? ומה ההבדל? יש רבנים האומרים שלא צריך ויש לבטוח בה'.
ולסיום, אני מודה שיש בדברי דברים בלתי מדוייקים ומבקש את סליחתכם על כך.

לא הערתי בענין החיסונים, ואף הדגשתי שאינני רוצה להכנס לענין זה. אך אם כת"ר תמה מנין לי לדעת שילדיו וילדי סובביו בריאים ברוך ה', ההסבר הוא פשוט - מי שמכיר בעיות של פיגור מקרוב, יודע שרק אחוז נמוך מהם מגיע מבעיות גנטיות, ולמרבה ה"פלא" יש גם כאלה שהבעיה נוצרה מחיסונים (לי ידוע מקרוב על בעיה של אוטיזם קל). ושוב, אינני נכנס לסוגיית החיסונים, שעליה צריך להתייעץ עם מומחים בתחום, והגאון הרב בברכה המשולשת שליט"א הצהיר פה פעם בפורום שהוא מוכן לשלוח חומר מדעי בנושא לכל מבקש, אם זה מעניין אותך תפנה אליו. התייחסתי אך ורק לחוסר הדיוק שהיה בדברי כת"ר.

ולגבי עצם הדיון: לדעתי כן, אם זה היה ריאלי לאסור את האינטרנט, אכן היה כדאי לאוסרו ולהפסיד את התועלת בשביל מניעת הרע, הסתדרנו היטב אלפי שנים בלי זה. אך במצב הנתון (שאינו יכול להיות אחרת), איסור האינטרנט (ובמודה החדשה: האייפון) מביא הרבה יותר קלקולים, וחבל (ולא, אין לי סמרטפון, ובעזרת ה' גם לא יהיה לי, חסרונותיו - גם של הכשר - רבו על מעלותיו, לפחות ביחס לצרכים שלי).

איזה קלקולים מביא איסור האינטרנט?


הטענה המופיעה במילים שהדגשתי היא טענה מזוייפת מתוכה ומעוררת שאלה על טענותיך כאן בנושא. איך אתה יכול לדעת על מקרה מסויים מה הסיבה שגרמה בו לאוטיזם?
הדרך היחידה לבחון היא בדיקת הרבה מקרים והשוואה בין מחוסנים ללא מחוסנים.

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » ו' פברואר 02, 2018 4:46 pm

אם יש ילד שמתפתח רגיל ופתאום ביום החיסון הוא מתחיל להתנהג כאוטיסט זה לא מוכיח שזה מהחיסון? וסיפורים כאלה יש לאלפים, לי סיפרו כמה נשים שזה קרה לילד שלהם, וזה נכון שהדרך הכי פשוטה לבדוק את זה ע״י השוואה בין ילדים מחוסנים לגמרי לילדים שלא קבלו שום חיסון, ולמה מחקר כזה לא נעשה עד היום ובזה היו מסיימים את הויכוח האין סופי של החיסונים? כל המחקרים שעשו זה רק על מרכיב אחד של החיסונים, ורק על חיסון אחד, זה עצמו מוכיח שהם מסתירים משהו כמו שאחד החוקרים בCDC בשם ויליאם תומפסון הודה לפני שנתיים שהוא מצא במחקרים קשר בין חיסונים ואוטיזם, והאנשים מעליו בcdc הורו לא להעלים את המידע, הרב רפאל שמרלא מלייקוואד כותב בחוברת שכתב בנושא החיסונים באנגלית, שמנהלת מוסד חרדי לאוטיסטים באנגליה אמרה לו שכשליש מההורים אמרו לה שהאוטיזם התחיל אצלם מיד אחרי חיסון.

ואותו תמיהה יש על כל התרופות האלטרנטיביות לסרטן ועוד, שעדיין לא עשו שום מחקר קליני על קנאביס וdca וכורכום ועוד המון כאלה שאחרי כ״כ הרבה שנים שכבר עשו עליהם מחקרים על עכברים והוכח שהם מרפאים, ווהם מודים שאין להם שום הוכחה שזה לא עובד ויש לזה פוטנציאל וראוי לעשות עליהם מחקרים קליניים וכמה תמוה שעדיין לא עשו על זה מחקר קליני, ואפילו ממליצים לחולי סרטן סופניים שאין להם מה להפסיד לא לנסות את הדברים האלה, האין זה מוכיח שחברות התרופות הם שמשפיעות על עיוות דרכי ברפואה?

אוהב אוצר
הודעות: 2482
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ו' פברואר 16, 2018 5:31 am

אריה מרדכי כתב:יש כאן שאלה העומדת בבסיס הענין בצד ההלכתי, כיצד להגדיר את אותם המכשירים האם כאיסור חפצא דהינו כמו חתיכת נבילה או אפילו כעיתון שכולו פריצות, או כאיסור גברא דהינו המכשיר לכשעצמו אינו אסור אלא שאדם שמשתמש בו לא נכון עלול לעבור על איסורים, וכל האיסור הוא שהאדם לא ישתמש בו בצורה אסורה . ולקמן מתבאר שנחלקו בזה הפוסקים, והנפק"מ לענין להזיקו או להשיב אבידתו.

דעת מו"ר הגר"מ שפרן שליט"א שמעשה זה הינו איסור גמור וכל העושה כן הינו מזיק גמור ואף יש חיוב השבת אבידה, אצטט מתוך קונטרס שו"ת עמו שבנוסף לכך מלקט דעות הפוסקים בענין.
"שאלה. האם מותר להזיק חפץ איסור בכדי למנוע את המחזיק בו מלעבור איסור, וכגון מכשיר שאינו מאושר ע"י גדולי ישראל שניתן ח"ו להגיע בו לשאול תחתיות, באופן שנמצא אצל אדם המחויב לעמוד בתקנות קהילתו האם מותר לקחתו ולהזיקו.
תשובה. מכיון שהמכשירים הנ"ל הם איסור גברא ולא איסור חפצא , דהינו שהמכשיר לכשעצמו אינו חפץ של איסור שהלא מיועד לשימושים רבים שרובם מותרים, אלא שהאיסור הוא על האדם שלא ישתמש בו בעניינים מסוימים לכך ודאי שאסור לשבור או להזיק, והוסיף עוד שיש גבולות לאיסורים ולא כל דבר אפשר לכפות או להזיק" והוסיף עוד טעם שמכיון שברור שאותו אדם יקנה מכשיר חדש וא"כ למעשה סוף סוף אינו מפרישו מאיסור .
שאלה. האם המוצא מכשיר זה מחויב להשיבו לבעליו ואם יש בו מצות השבת אבדה.
תשובה המוצא טלפון שאינו כשר חייב להחזירו מכיון שיש דברים שהאיסור הוא מוחלט וברור וישנם דברים שהאיסור הוא מוגבל ברמות שונות, ואף אם מצא במקום שהקהילה אוסרת יתכן שמשתמש בו לצורך פרנסה ובאופן שאינו עובר על איסורים . [אך במוצא מכשירים הללו השייכים לבחור ישיבה ודאי שאין להחזיר לו מכיון שמחויב לכללי הישיבה, וכן משגיח או ראש הישיבה יכולים ליטול מהבחור את המכשירים הנ"ל , ואף בחור אחר רשאי ליטלו ממנו ולהעבירו למשגיח הישיבה]".
עד כאן דברי הרב.

להלן ליקוט של דעות שאר הפוסקים בענין [הובאו שם בהערות].
"בספר דרך שיחה (עמוד רצז) הביא שהחזו"א נשאל פעם על בחור שראה דברי מינות אצל חבירו, והורה לו לזורקן, וכן פטרו מלשלם. וע"ע בספר מעשה איש ח"ב עמ' קס"ד שהעיד הגר"ח קנייבסקי בשם החזו"א שמותר לשרוף ספרים חיצוניים של חברו ופטור מלשלם" הרי דלא גרע מזה, וכבר מצאנו שהותר להזיק חפץ אסור במעשה דכרבלתא הובא במסכת ברכות דף כ ע"א, וכן נפסק ברמב"ם [כלאים פרק י הכ"ט] כתב "הרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו היה מהלך בשוק קופץ לו וקורעו עליו מיד" עכ"ל, וכתב עליו שם ברדב"ז "מה שאמר קורעו למד כן מההיא עובדא דרב אדא בר אהבה חזי להך אתתא דהוה לבשה כרבלתא בשוקא קם קרעה מינה ומסתברא דאינו רשאי לקורעו אם הוא רוצה לפושטו" עכ"ל. ולפי"ז נראה דאף בעובר איסור שאינו מכשיל בכך אחרים מותר להזיקו. ודין זה נפסק להדיא בשו"ע יו"ד הלכות כלאים.
וכ"כ להדיא הרמב"ם בפירוש המשניות (שביעית פ"ה מ"ו) וז"ל: אמר הכתוב 'ולפני עור לא תתן מכשול', ר"ל מי שסגרה עיניו התאוה ויצר הרע אל תעזור אותו להוסיף בעורונו, ותוסיף להרחיקו מן היושר, ומפני זה אסור לעזור עוברי עבירה, ולא יתקנו להם כלים, אבל ראוי לקלקל להם, עכ"ל.



רבים מהפוסקים כתבו דודאי שאין חובת השבת אבידה בחפץ של איסור כדמצינו לענין שטר שיש בו ריבית שהמוצאו חייב לקורעו וכן לענין חתול רע שכל המוצא הורגו וזוכה בעורו.
ועל עיקר הסברא דהוא איסור גברא כבר כתבו רבים דמאחר שנאסר על ידי גדולי ישראל הוא איסור חפצא לכל דבר והעובר ומחזיקו אף שמשתמש בו רק בהיתר הוא עובר על תקנות הקהילות שידוע חומרתם. וכן עובר בלאו דלא תסור ומבטל מצות עשה דועשית ככל אשר יורוך' כמ"ש החינוך מצוה תצז שחייבים לשמוע לדברי הגדולים שבדור ונעשה האייפון חפצא דאיסורא.
ובקובץ משנת יוסף תשע"ד הביא שנשאל הגאון ר' חיים קנייבסקי במוצא פלאפון שאינו כשר אם חייב בהשבת אבידה וכתב בזה"ל ישרפנו וכתב בצידו שמקור לדבריו הם דברי החזו"א הנ"ל בספרים חיצונים"
וכן הוא דעת הגר"נ קרליץ שליט"א הובא בחוט שני פסח עמ של"א בזה"ל המוצא פלאפון שאינו כשר וידוע מי בעליו אם הוא חשוד שישתמש בו לדברים אסורים פשיטא שאין להחזיר לו ואם אין ידוע מיהו הבעלים א"צ להכריז על אבידה כזו ומובא גם בחוט שני מילי דנזיקין עמ שי"ג עי"ש.
וכ"כ הגר"ש זעפרני שליט"א בספר יבא ידיד עמ שלט וז"ל "לא מיבעיא אם טרם הגביה את המכשיר שאין עליו חיוב השבה אלא אף אם כבר הגביה את המכשיר אין להשיב שכן מדין חובת אפרושי מאיסורא מחויב להסיר הנזק והמפגע הרוחני הנורא עיין יו"ד סימן שג ס"א דמחוייב לקרוע כלאים שלובש חבירו או אפילו רבו וע"ע שער הציון סימן שמז סק"ח דחובת אפרושי מאיסורא הוא דאורייתא וכבר נעשה מעשה ע"י גדולים ששברו את האייפון לעיני קהל ועדה וה' הטוב יכפר בעד ויה"ר שיקויים בנו מאמר הכתוב ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ בב"א" עכ"ל
ואך כשמוצא במקום שיש לחוש שאם לא יקחנו משם עלולים בני אדם להכשל בו וכגון במצא ברשות הרבים שילדים ובני נוער ימצאו א"כ מחויב ליטלו משם ואפ"ה י"ל דאינו מחויב בהשבה אלא יזרקנו לאשפה.

אך כבר ביאר הגרמ"ש דעתו שאין מכשיר זה מוגדר כחפצא דאיסורא אלא כאיסור גברא ולכך אין זה דומה למקים הנ"ל שאין בהם מצות השבת אבידה, וכדבריו כתב הגר"י ליברמן בשו"ת משנת יוסף ח"י סימן קפה וז"ל "ובשו"ת שלמת חיים [בהוצאה החדשה סי תשעה ע"ח] הגרי"ח זונענפלד על כמה מקרי הפסד שעשו בשעת מחאה ונראה מתוך דבריו לחלק דכאשר הדבר הוא חפצא דאיסורא כגון עתון המלא דברי כפירה רח"ל השורפו שפיר עביד [וכדברי החזו"א הנ"ל] אבל כשעשה נזק ע"י ששבר מנורה שהאירה למסיבה שהיתה בה פריצות טוב עשה אבל חייב לשלם ומזה יש לדון על פלאפון שאינו כשר שאינו חפצא דאיסורא אלא שאפשר לעשות בו איסור וא"כ י"ל שחייב בהשבת אבידה" עכ"ל. וכן מסיק בשו"ת ישיב יצחק חכ"ז ס' ע"ד.
והגרי"ש אלישיב זצ"ל [הו"ד בספר אשרי האיש יו"ד ח"ב עמ' שפא] הורה בזה דאם חשודים הבעלים להשתמש בהם באיסור ימכרם לעכו"ם ורק את הממון יחזיר לבעלים".


מי אני יתוש נטוש שאכניס את ראשי בין הגדולים ענקי הדור [ובין ענקי הפורום]
אולם, לדעות שאומרות שזהו 'על הגברא' , הרי אם אינו חסום, ברור שהוא רואה איתו דברים אסורים וזה יותר מספק.
והנה אני נכנס בענין זה כעת ונצרך לשאלה הזאת כי מצאתי מכשיר כזה ואין כוח בליבי לנפץ בידיים חפץ שאינו שלי, ולא לעשות השבת אבידה.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 13781
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ו' פברואר 16, 2018 1:46 pm

לא ברור למה "זה ברור שהוא רואה איתו דברים אסורים וזה יותר מספק" אטו כו"ע ברזילי הגלעדי?

פרנקל תאומים
הודעות: 1108
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » א' פברואר 18, 2018 3:22 pm

יהושעבנמי כתב:אם יש ילד שמתפתח רגיל ופתאום ביום החיסון הוא מתחיל להתנהג כאוטיסט זה לא מוכיח שזה מהחיסון? וסיפורים כאלה יש לאלפים, לי סיפרו כמה נשים שזה קרה לילד שלהם, וזה נכון שהדרך הכי פשוטה לבדוק את זה ע״י השוואה בין ילדים מחוסנים לגמרי לילדים שלא קבלו שום חיסון, ולמה מחקר כזה לא נעשה עד היום ובזה היו מסיימים את הויכוח האין סופי של החיסונים? כל המחקרים שעשו זה רק על מרכיב אחד של החיסונים, ורק על חיסון אחד, זה עצמו מוכיח שהם מסתירים משהו כמו שאחד החוקרים בCDC בשם ויליאם תומפסון הודה לפני שנתיים שהוא מצא במחקרים קשר בין חיסונים ואוטיזם, והאנשים מעליו בcdc הורו לא להעלים את המידע, הרב רפאל שמרלא מלייקוואד כותב בחוברת שכתב בנושא החיסונים באנגלית, שמנהלת מוסד חרדי לאוטיסטים באנגליה אמרה לו שכשליש מההורים אמרו לה שהאוטיזם התחיל אצלם מיד אחרי חיסון.

ואותו תמיהה יש על כל התרופות האלטרנטיביות לסרטן ועוד, שעדיין לא עשו שום מחקר קליני על קנאביס וdca וכורכום ועוד המון כאלה שאחרי כ״כ הרבה שנים שכבר עשו עליהם מחקרים על עכברים והוכח שהם מרפאים, והם מודים שאין להם שום הוכחה שזה לא עובד ויש לזה פוטנציאל וראוי לעשות עליהם מחקרים קליניים וכמה תמוה שעדיין לא עשו על זה מחקר קליני, ואפילו ממליצים לחולי סרטן סופניים שאין להם מה להפסיד לא לנסות את הדברים האלה, האין זה מוכיח שחברות התרופות הם שמשפיעות על עיוות דרכי ברפואה?

למה לאלפים? למליונים. מקבלים חיסון ופתאום ביום החיסון הופכים להיות אוטיסטים (ה' ישמרנו). ומערכת הרפואה מתעלמת ואפי' לא מוכנים לעשות על זה מחקרים. גם הרב שמרלא מאנטרטיקה כותב שכך אמרה לו מנהלת חשובה שכשליש (למה שליש? שלושת רבעי!) מההורים אמרו לה.
מזלנו שיש לנו את מערכת הרפואה האלטרנטיבית ומשווקי ומייצרי התרופות האלטרנטיביות (הצצים חדשות לבקרים בשמות מגוונים ומרעננים) החפים מאינטרסים שונאי בצע וישרי דרך, שכבר ריפאו לחלוטין בסודי סודות אין ספור חולי סרטן (והיו מרפאים כמעט את כולם, אילו רק לא היו מצרים את צעדיהם ואילו רק היה להם את ההון הנדרש). וגם מהחיסונים הנוראים הם עוד יצילו אותנו.

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » א' פברואר 18, 2018 3:42 pm

המדען הראשי לשעבר של מש' הבריאות הבריטי: החששות מה-MMR מתממשים
Former science chief: MMR fears coming true
22 מרץ 2006
(הראיון המקורי - [כאן])

פקיד ממשלה בכיר לשעבר, ששימש כאחראי על תחום בטיחות תרופות, מאשים את הממשלה ב"שאננות שהיא לחלוטין חסרת הסבר" בכל הנוגע לחיסון ה-MMR לילדים.

ד"ר פיטר פלטשר, שהיה המדען הראשי (Chief Scientific Officer) במשרד הבריאות, אמר שאם יתברר שהחיסון גורם לאוטיזם "סירובן של הממשלות לבחון כיאות את הסיכונים יהפוך זאת לאחת השערוריות הגדולות בהסטוריה של הרפואה".
ד"ר פלטשר הוסיף שלאחר שנתן הסכמתו להיות עד מומחה לנושא בטיחות תרופות מטעמם של הורים, הוא קיבל לידיו והתעמק באלפי מסמכים הקשורים לתיק, ולציבור יש זכות לראות מסמכים אלו.

לטענתו, הוא ראה "הצטברות איתנה של ראיות" ממדענים ברחבי העולם שהחיסון לחצבת, חזרת ואדמת (MMR) גורם לנזק מוחי לילדים מסוימים.
אבל, הוא הוסיף: "ישנם אנשים בעלי עוצמה בעמדות מפתח בבריטניה ומחוצה-לה, שהמוניטין והקריירה שלהם תלויות בשאלת בטיחות חיסון ה-MMR, ואנשים אלו מוכנים לעשות כמעט הכל בכדי להגן על עצמם."

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » א' פברואר 18, 2018 3:48 pm

רשויות הבריאות בארה"ב מסתירות ומטייחות את הקשר בין חיסונים ואוטיזם.

והנה לפני כשנה, בראיון לרשת CBS, אמרה ברנדין הילי (ראש ה-NIH לשעבר) בצורה ברורה ומפורשת בדיוק את הדברים הללו.

מי היא ברנדין הילי ומדוע עדותה חשובה?

ברנדין הילי היא דמות ידועה בעולם הרפואה האמריקאי. היא למדה רפואה באוניברסיטת הרוורד והתמחתה בקרדיולוגיה באוניברסיטת ג'ונס-הופקינס. לאחר כ-20 שנות עבודה כרופאה וחוקרת מונתה ב-1991 לעמוד בראש ה-NIH. בתפקיד זה שימשה כשנתיים.
ה-National Institute of Health [כאן] הינו גוף ממשלתי המשויך למשרד הבריאות האמריקני ואחראי על יזום, הובלה ומימון של מחקרים בתחום הרפואה. ל-NIH יש תקציב שנתי של כ-30 מיליארד דולר שרובו נועד למימון מחקרים רפואיים.
לאחר סיום תפקידה ב-NIH, עמדה הילי בראש הצלב האדום האמריקאי, ושימשה פרשנית בכירה לעניני בריאות ברשתות הטלויזיה המובילות בארה"ב. במשך השנים, היתה הילי חברה בגופים, ועדות וארגונים רבים כגון איגוד הלב האמריקאי, המכון הרפואי באקדמית המדע הלאומי, נאסא, ועוד.

כלומר, הילי מכירה לפני ולפנים את ממסד הרפואה האמריקאי. ולא פחות חשוב - הילי מעורה היטב בפוליטיקה ובהלכי הרוח של ה-NIH, שהוא כאמור, הגוף הממונה על המחקר הרפואי הפדרלי בארה"ב.

אז מה היא אמרה?
בראיון שנתנה לשריל אטקיסון מרשת CBS אומרת הילי דברים קשים ביותר על רשויות הבריאות האמריקניות. לטענתה:

רשויות הבריאות מתעלמות מטענותיהם של משפחות נפגעי האוטיזם שהחיסונים אכן גורמים לאוטיזם במקרים רבים.

הממסד גורס שטענות אלו "אינן רציונליות" למרות שברור לו שאין מספיק מחקרים רציניים שנעשו באמת בכדי לבדוק את הקשר הנ"ל.

הממסד הבריאותי מונע עריכת מחקרים שיבדקו האם יש ילדים שרגישים לחיסונים יותר מאחרים, ושהופכים לאוטיסטים בעקבות החיסונים.

הסיבה שהממסד מטייח את הקשר בין החיסונים ואוטיזם היא החשש שהציבור לא ירצה להתחסן אם יידע את האמת.

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » א' פברואר 18, 2018 4:00 pm

"הם עברו על כל הניירת [של המחקר] וזרקו אותה לפח"
עדות חושף השחיתות מה-CDC - עכשיו בקונגרס!
--------------------------------------------------------------
חבר הקונגרס ביל פוזי נשא דברים מעל בימת הקונגרס אתמול והביא בהם את עדותו של ד"ר וויליאם תומפסון, חושף השחיתות מה-CDC.
ד"ר תומפסון פרסם הצהרה לפני כשנה בה הודה שהוא וחבריו ל-CDC זייפו תוצאות של מחקר שבדק קשר בין חיסון ה-MMR ואוטיזם.
תומפסון ושאר מחברי המחקר (כיום, כולם בכירים ב-CDC) השמיטו במכוון (ושינו בהתאם) תוצאות שהראו קשר ברור בין חיסון ה-MMR ואוטיזם בפלח אוכלוסיה של ילדים אפרו-אמריקאיים.
(כמובן, התקשורת הצניעה וטייחה את הסיפור הענק הזה).

אתמול, על במת הקונגרס, הקריא חבר הקונגרס פוזי הצהרה שמסר לו ד"ר תומפסון, בה נאמר (בין השאר):
- "בתחתית טבלה 7 ניתן לראות שהיה קשר סטטיסטי חזק מאוד [בין חיסון ה-MMR ואוטיזם] לפי מוצא אתני (race). נפגשנו, כל מחברי המחקר ואני, והחלטנו לא לדווח תוצאות לגבי מוצא אתני במאמר."
- "קצת לאחר הפגישה הזו, בה החלטנו להשמיט את התוצאות על פי מוצא אתני, קבעו החוקרים פגישה על מנת להשמיד את המסמכים הקשורים למחקר. ארבעת החוקרים האחרים נפגשו והביאו פח אשפה גדול לחדר הישיבות, עבור ובחנו את כל הנייר והמסמכים שהיה נראה להם שצריך להיפטור מהם - וזרקו אותם לפח."

שימו לב - חבר רקונגרס נושא דברים מעל הדוכן, מצטט את דברים של חוקר ב-CDC שיש לו עדויות לזיוף מחקר והסתרת הקשר בין חיסון ה-MMR ואוטיזם - והתקשורת והממסד הפוליטי בארה"ב לא עושים כלום!!!

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » א' פברואר 18, 2018 4:11 pm

הכתבת הפרו-חיסונית של אתר VOX האמריקאי מודה שהיא וחבריה לתקשורת (כולל ירחונים רפואיים) אינם מסקרים את נושא החיסונים בצורה הגונה. (ומי אשם בכך? לא תאמינו... ד"ר וויקפילד)
הנה עיקרי הדברים:

- "אמרתי לד"ר מילר שגם אני התעלמתי לגמרי מסיפור הפנדמריקס [חיסון שפעת החזירים שגרם למחלת שינה במאות ילדים באירופה אך כלום כמעט לא פורסם לגביו בארה"ב]. לעיתים נרתעתי מלכתוב בנוגע לאי-וודאות במדע החיסונים מתוך חשש שלכתבה תהיה השפעה קשה על בריאות הציבור. נראה שכתבים אחרים עשו כמוני."

- "חיסונים הם אחד מההישגים הגדולים של בריאות הציבור במאה החולפת. בשנים האחרונות, בעת שקבוצות אנטי חיסונים ניסו להטיל ספק בעובדה זו, כתבי הבריאות המובילים של המדינה זינקו לפעולה במאמץ להציג את העובדות ולהפריך את הפסאודו-מדע של המתנגדים לחיסונים. חיסונים, אחרי הכל, הם בטוחים בצורה מדהימה, ואנשים צריכים לדעת את זה."

- "מדענים רבים מתיחסים בספקנות רבה לכל מי שמצביע על בעיות בחיסונים, לפי האנה נוינק, חוקרת חיסונים מרשות הבריאות הפינית. היא זו שערכה כמה מהמחקרים הראשונים על מחלת השינה [שגרם חיסון הפנדמריקס] וציינה בפני שהיה לה קושי רב לפרסם את מחקרה בירחונים רפואיים. פנינו לניו-אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין [NEJM, ירחון רפואה יוקרתי]. הם לא רצו לפרסם את המאמר. הלנסט דחה אותו. ה-BMJ דחה אותו, היא אמרה. אף אחד לא רצה לפרסם משהו שעשוי להיות דומה למאמר של וויקפילד."
- "כיוון שיש מחלוקת בארה"ב בשנים האחרונות בנוגע לחיסונים, רבים מכתבי הבריאות המובילים החלו בפעילות נמרצת להגנה על החיסונים, ועידוד קולני [cheerleading] לכל חיסון שיש - מחיסון השפעת ועד לחיסון הפפילומה. "

לינק לכתבה (לקרוא ולא להאמין):
http://www.vox.com/…/904…/H1N1-pandemic-narcolepsy-Pandemrix

אוהב אוצר
הודעות: 2482
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' פברואר 18, 2018 4:32 pm

לכולי עלמא ולכל השיטות האשכול סטה ממסלולו.

יהושעבנמי
הודעות: 383
הצטרף: ד' פברואר 08, 2017 10:49 am

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי יהושעבנמי » א' פברואר 18, 2018 6:16 pm

אוהב אוצר כתב:לכולי עלמא ולכל השיטות האשכול סטה ממסלולו.

אתה מוזמן להחזיר אותו למסלולו

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 10416
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מצוה לחטוף אייפון ולשבור אותו- פסק מרן הגרח"ק שליט"א

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' פברואר 19, 2018 8:43 am

יהושע הפרוע נחסם!


חזור אל “הבה נתחכמה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים