דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

המערכה על השימוש בפיתוחי תקשורת פרי הטכנולוגיה המתחדשת
ארי במסתרים
הודעות: 611
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2011 10:25 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי ארי במסתרים » ו' יוני 01, 2012 11:36 am

היום אמר לי איזה מבין שבכל נטסטיק אפשר להתקשר לחברה ולשאול של מי זה, וא"כ הנידון מעיקרו ליתא שהרי יכול לברר של מי זה.

מדבר
הודעות: 290
הצטרף: ג' מאי 01, 2012 10:38 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי מדבר » ו' יוני 01, 2012 11:53 am

אפרקסתא דעניא כתב:ומדוע כתב הרב הנז' שאתרוג אינה חסימה טובה?

אינני בטוח ותקן אותי אם אני טועה אך כפי שהבנתי חסימת אתרוג היא על הספק ולא על המחשב ויכול להתחבר דרך אחר אולי אחד מחסומי אתרוג יוכל לתת פרטים מדויקים

אוהב אוצר
הודעות: 2547
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ו' יוני 01, 2012 12:10 pm

לדברי אפרקסתא ששאל על אתרוג:
צא ולמד מדוע לא הצליחו לקבל חתימה של אחד מהרבנים שנתנו לאישור על נתיב....

שנים הייתי בנתיב חודש אחד עשיתי נסיון עם אתרוג והבנתי את ההבדל. חזרתי מיד שבמיד.

מדבר
הודעות: 290
הצטרף: ג' מאי 01, 2012 10:38 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי מדבר » ו' יוני 01, 2012 12:17 pm

מה שמובא מהרב אולמן בסעיף ד שרק לצורך פרנסה מותר הוא דבר שבאמת אינני מצליח להבין שאם יש חסימה איזה איסור יש בדבר גם אם אינו לצורך פרנסה ומה גם שהמציאות מראה שאין הרבה שמתיחסים לחלק זה וכי כל מי שמחובר בביתו זה לצורך פרנסה? (והאמת שבמכתבי גדולי ישראל על האינטרנט מופיע חלק זה שרק לצורך פרנסה ואולי הכונה אין הכונה לאיסור אלא הצעה שכך ראוי)ומה שעוד איני מבין מה שמופיע בהרבה מכתבים שגם לצורך פרנסה רק בשאלת חכם מה ענין שאלת חכם בחסום ואולי הכונה כיון שזה שאלה חשובה יש לעשות בה שאלת חכם כמו שעושים בכל נושא חשוב אע"פ שאינו הילכתי

מדבר
הודעות: 290
הצטרף: ג' מאי 01, 2012 10:38 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי מדבר » ו' יוני 01, 2012 12:26 pm

בענין מה שהביאו בשם הרב אולמן שרק חיבור בנתיב גם לצורך פרנסה אני שמעת בשם רב חשוב(אני לא מזכירו בשמו מפני שאיני רוצה להפריח שמועות ובכלל מדוע יאמינו לזה חכמי הפורום שהרבה דברים משתנים כידוע אני רק מביא זאת כדי שידעו שאולי יש דעה אחרת וישאלו)שאמר לידיד שלי שהיה צריך לאשתו בעבודתה שיעשה נתיב ואם לא מסתדר בזה יעשה אתרוג (ויתכן שמפני שזה באישה ולא בביתה קל יותר)נ.ב.הרבה דברים שנאמרים בציבור אם כל יחיד ויחיד יכולים קצת להשתנות

אוהב אוצר
הודעות: 2547
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ו' יוני 01, 2012 12:47 pm

אני ממש לא מבין אותך ברור לי שע"פ רוב החברים שכאן הם בני תורה.
נראה לך שגדולי הדור יתנו אישור גורף למושג אינט'? ולו שיהיה החסום שבחסומים. זוהי הנהגה של דרך של ביזבוז זמן ובילוי שלא מתאים ליהודי.
אני לא מרובע. ברור שהיום האינט' עוזר ולפעמים בגדר נצרך. אבל לבוא ולתת הכשר גורף למושג הזה זה ממש לא ראוי.
התבונן וראה איך גדולי הדור שליט"א עשו את התיקון הגדול של הטלפון הכשר, דמיין לעצמך היום שלא היה המושג הזה. קשה מאד לחשוב ע"ז איך היינו נראים.
איך אני מנסה להסביר לילדים: פלא' זה כמו קומקום חשמלי, מכשיר לעזרה ולא לבילוי.'
ולכן אינט' חסום זה הרע במיעוטו.

[אני עובד עם מכון מחוץ לעירי ולכן אני חייב להיות מחובר מהבית]

מדבר
הודעות: 290
הצטרף: ג' מאי 01, 2012 10:38 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי מדבר » ו' יוני 01, 2012 2:00 pm

אוהב אוצר כתב:אני ממש לא מבין אותך ברור לי שע"פ רוב החברים שכאן הם בני תורה.
נראה לך שגדולי הדור יתנו אישור גורף למושג אינט'? ולו שיהיה החסום שבחסומים. זוהי הנהגה של דרך של ביזבוז זמן ובילוי שלא מתאים ליהודי.
אני לא מרובע. ברור שהיום האינט' עוזר ולפעמים בגדר נצרך. אבל לבוא ולתת הכשר גורף למושג הזה זה ממש לא ראוי.
התבונן וראה איך גדולי הדור שליט"א עשו את התיקון הגדול של הטלפון הכשר, דמיין לעצמך היום שלא היה המושג הזה. קשה מאד לחשוב ע"ז איך היינו נראים.
איך אני מנסה להסביר לילדים: פלא' זה כמו קומקום חשמלי, מכשיר לעזרה ולא לבילוי.'
ולכן אינט' חסום זה הרע במיעוטו.

[אני עובד עם מכון מחוץ לעירי ולכן אני חייב להיות מחובר מהבית]
דאי שלא התכונתי שיגידו בפרוש שבחסום מותר וכאילו שזה כמו טלפון שכל אחד צריך כונתי על שלילת הדבר בצורת איסור גורף והרי גם לדבריך זה כמו כל דבר שיש בו בזבוז זמן וכדומה וצריך שיקול הדעת ולהתיעץ כמו בכל דבר והרי לא אסרו טיולים ובתי מלון שישבהם ודאי בזבוז זמן שלא לדבר על קריאת עיתונים שבימינו מלאים גם בשטויות ואבלים ולא רק בחדשות ויתכן שיש בזה ביטול תורה שזה איסור גמור ובכל זאת לא אסרו זאת באיסור גורף כמו באינטרנט שאסרו באיסור מיוחד נ.ב.חשוב בעצמך היום שכבר התרגלת האם כאשר תפסיק לעבוד במכון ההוא תתנתק מהאינטרנט מה גם שאתה נמצא בפורום זה שאין זה מצרכי עבודתך וגם כמדומני שיתכן שלצרכי עבודתך מספיק אפשרות רק למייל אין אני מתכון להעביר ביקורת ואין זה מזכותי לבקר אותך אני רק רוצה שתסים לב שאנחנו קצת מסתבכים אם בכל הענין הזה (בכלל אינני יודע איזה בילוי אפשר לעשות בנתיב הבילוי היחיד שלי שם הוא הפורום הנפלא של האוצר)

מאירי
הודעות: 546
הצטרף: ב' דצמבר 05, 2011 11:42 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי מאירי » ו' יוני 01, 2012 2:12 pm

האם הגרש"ז אולמן יחידאה בזה שגם מי שיש לו לפרנסה שלא יגלוש סתם?
זכור לי שבמכתבי הרבנים הי' ג"כ רעיון זה
האם יש מישהו שיכול להעלות מכתבים כאלו אם יש?

לעצם הענין ברור שהדבר עקרוני, וברור שא"א לאומרו לכל אחד, הדברים נאמרים כדרישה פשוטה מבני תורה שרוצים לבנות ביתם על טהרת הקודש ללא כל זיקה לענייני חולין, ומה טוב אם היה אפשר להסתדר היום גם בלי טלפון וכו', אבל מה לעשות שהחיים האלו משתלטים עלינו בכח, וממילא כמה שאפשר פחות עדיף, ובפרט האינטרנט שלעת עתה עוד אפשר גם בלעדיו למי שלא צריך לפרנסה, וממילא ההרגל גם למי שזקוק לפרנסה לגלוש סתם כי בא לו ואפי' באתרים חרדיים זה בזבוז זמן כידוע.
אא"כ יש לו 2 ברירות או לטייל ברחובות במקומות פרוצים למשל, או לטייל באתרים חרדיים כשהוא חסום היטב, שאז יש לשקול הי עדיף...

יאיר
הודעות: 9421
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי יאיר » א' יוני 03, 2012 3:12 am

מדבר כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:ומדוע כתב הרב הנז' שאתרוג אינה חסימה טובה?

אינני בטוח ותקן אותי אם אני טועה אך כפי שהבנתי חסימת אתרוג היא על הספק ולא על המחשב ויכול להתחבר דרך אחר אולי אחד מחסומי אתרוג יוכל לתת פרטים מדויקים


אכן.

אמנם בקטע הזה גם יש פתרון. "תוכנת אתרוג" ( תוספת של 9.90 לחודש) שאז החסימה היא גם על המחשב ואז אפשר להתחבר רק דרך אתרוג.

המעיין
הודעות: 1098
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי המעיין » א' יוני 03, 2012 9:27 am

אבל גם בזה יש בעייה שהוא יכול לקנות מחשב אחר

מאירי
הודעות: 546
הצטרף: ב' דצמבר 05, 2011 11:42 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי מאירי » ה' אוקטובר 11, 2012 1:54 am

סיפור מאלף:
אברך היה במקום מיון הדסים, וראה לאחד מהממיינים!!! שמחזיק אייפון... ה"י, קם מישהו מהנוכחים ותמה, הכיצד אינך חושש להחזיק מכשיר זה, ועוד שיסמכו עליך כ'ממיין הדסים'? הלה לא נבהל מהשאלה והשיב בלעג: האם הגרח"ק לא יקבל כסף לקופת העיר ממי שמחזיק אייפון?
עוד לא גמר את המשפט ותיכף נפל לו האייפון לתוך הדלי של ההדסים עם המים, בקיצור עד עכשיו הוא מנסה לייבש את המכשיר...

ואחר סיפר מופת יותר גדול:
בבית מדרשו של הגר"ש ווזנאר שליט"א מכרו 'כל הנערים' בסך עצום, רכש אותו אמיד אחד, אדהכי לחשו לבנו של הגר"ש שאדם זה מחזיק אייפון, ותיכף יצאה הוראה מהגאב"ד שלא ליתן לאותו אדם כל הנערים והמקח בטל ומבוטל!

איזה מופת יותר גדול?

עוקר הרים
הודעות: 179
הצטרף: ה' מאי 31, 2012 12:45 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי עוקר הרים » ה' אוקטובר 11, 2012 2:07 am

ובבית המדרש דחסידי מודז'יץ, טרם הקפות שניות, הכריז הגבאי בנוכחות האדמו"ר שליט"א, כי לא יתחילו את ההקפות, עד שכל מי שיש ברשותו מכשיר שאיננו כשר, יעזוב את בית המדרש.
כך צריך לנהוג, ולוואי ובכל המקומות היו לומדים מבתי מדרשות אלו, ומגרשים את כל הקלוקלים למיניהם המעזים עדיין להתהלך בראש מורם עם המכשיר בחיקם...

עשוי לנחת
הודעות: 2762
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ה' אוקטובר 11, 2012 2:20 am

מאירי כתב:סיפור מאלף:
אברך היה במקום מיון הדסים, וראה לאחד מהממיינים!!! שמחזיק אייפון... ה"י, קם מישהו מהנוכחים ותמה, הכיצד אינך חושש להחזיק מכשיר זה, ועוד שיסמכו עליך כ'ממיין הדסים'? הלה לא נבהל מהשאלה והשיב בלעג: האם הגרח"ק לא יקבל כסף לקופת העיר ממי שמחזיק אייפון?
עוד לא גמר את המשפט ותיכף נפל לו האייפון לתוך הדלי של ההדסים עם המים, בקיצור עד עכשיו הוא מנסה לייבש את המכשיר...

הגרצ"מ זילברברג הזכיר באסיפת חירום כעת [תמיר ירושלים, בהשתתפות של למעלה מאלף איש] את הטענה המבישה הזו בשם אחד שאמר לו זאת בשם רב, ולאחר שהזכיר טענה זו קם ופרץ בזעקה ובבכי שהוא אינו יודע מי הוא זה שאמר זאת, אך מי יודע אם יזכה לשוב בתשובה, הלא דברים כאלו הם שיא העמלק שיכול להיות, לקרר את זעקת לבם הרותח של גדולי ישראל על ענין חמור זה. הוא זעק כי לכל אלו שמתפלפלים להלכה בפסקו של הגרח"ק שיהרג ואל יעבור [שמצד עצמו הוא קדוש עליון וודאי שכמו גדולי ישראל בשעתם שהצביעו על לבם באמרם ש'כאן כתוב הפסק' או מדין שו"ע החמישי, כך גם הוא נאמן עלינו וכו'], אין טיפת מושג מה שמתרחש למעלה, בשמים 'פסק' של הגרח"ק מתקבל, וגם הקב"ה מקיים את הפסק 'יהרג ואל יעבור' רח"ל, מדין צדיק גוזר, למלאכים ולשרפים למעלה לא משנה כלל מה השוטים כאן מתפלפלים, לדידם מספיק ה'פסק' של הגר"ח בכדי ח"ו להפוך מכונית עם משפחה שלמה רח"ל, ויש בחינות נוספות של מיתה, כעני וכמי שאין לו בנים רח"ל, כמובן שח"ו לא מדברים מכאן ולהבא, וה' יעזור שלא יהיו כאלו צרות וכו' וכו' אך היכן האחריות, היכן השכל של אותו טפש שמלעג על דברי חכמים??!
הוא האריך בזה ארוכות במשך כשעתיים כשתוכ"ד הדברים הכריז על קבלות נחרצות ודרגות שימוש של כל יראי ה' מי שרואה עצמו שייך לחבורתו, ואכמ"ל בזה.
ואבקש מאוד מכל אחד שינסה כעת להגיב על הדברים ולהתפלפל בהם, שיתאפק קצת, כי חבל לקרר דברים חמורים אלו, וכמובן שע"י אמירה צינית אחת, אפשר להרוס הכל, מי לוקח אחריות?!

יאיר
הודעות: 9421
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי יאיר » ה' אוקטובר 11, 2012 8:29 pm

בקשני אחד מתלמידי הגרצ"מ לפרסם (ואיני מביע עמדה):

"שנים רבות אני שומע את הגרצ"מ ויכולני להעיד כי מעולם לא הקפיד על יהודי, המאור פנים שלו לכל יהודי, בין חרדי בין שאינו כזה, מכל חוג ועדה פשוט מבהיל על הרעיון, אפשר להנמס מהחיוך שלו, גם בשיחות שלו הוא לא נוהג כלל וכלל לדבר באופן שלילי, תמיד הוא מעורר את הצד החיובי שבענין, מעודד ומדרבן, [וזה מה שמושך אליו רבים], אמש בכינוס הזדעזתי ממש, קודם כל הוא חרג ממנהגו והביא מדברי גדולי ישראל שחיים איתנו היום, דבר שלעולם הוא אינו עושה מכמה טעמים שעמו, אך כעת הוא אמר שבלית ברירה יש כאן נושא שאין עליו חפץ חיים או בעש"ט או ר' ישראל סלנטר וכו' אז חייבים להביא מדברי גדולי דורינו, ולכן ציטט מהגרח"ק והרב וואזנר, אבל בעיקר מה שגרם לי לזעזוע, שהוא פשוט קם ממקומו וצעק במר נפשו על אלו שמקררים את זעקתם של גדולי ישראל, זה פשוט כאב לו, הוא בכה בדמעות שליש, והוא פשוט זעם על אותם שקיררו את הענין, אך פשוט ראו שהכל מרחמים על יהודים, הוא עצמו נתקל לאחרונה בכמה מקרים קשים של משפחות שאיבדו בחורים ואברכים ובאו אליו בדמעות שליש.
לא אאריך בתיאורים, אך כשצדיק כמוהו רוצה לזעזע והוא פשוט ממחיש לאנשים, שצריך להזהר: אתה הולך להדרדר לתהום, תזהר, חז"ל אמרו שגדול המחטיאו יותר מן ההורגו, אז המשל על תאונת דרכים הוא מעט מזעיר אל מול האסון הרוחני לדורי דורות, בפרט שהוא חזר והדגיש שח"ו שלא נדע עוד צרות כאלו של תאונות ומדברים רק על העבר וכו' וכו' והוא רק רוצה להמחיש את הענין, וכאן מגיע לו איזה ליצן ופוער פיו על "איומי זבל של הפיכת רכבים", שומו שמים, איך יתכן לפעור כך בצדיק שהאהבת ישראל שבו היא פי כמה וכמה מאותו אחד, שמעולם לא נהג בדרך האיומים כמו רבנים אחרים, הוא פשוט זועק לבן אדם שעוד שניה רכבו מדרדר לתהום וההוא בעזות מצח מחזיר לעומתו: "איומי זבל" וכו', היש לך אוילות גדולה מזו??"

עוקר הרים
הודעות: 179
הצטרף: ה' מאי 31, 2012 12:45 am

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי עוקר הרים » ה' אוקטובר 11, 2012 9:00 pm

אני מוחה שוב על כל משפט המתיימר מכל סיבה שהיא לפשר ולהפשיר.
מהפורום כאן לא יצאו שום החלטות בנוגע לכלל ישראל, כך שאין כאן מקום להשמיע תיאוריות, צודקות ככל שיהיו.
וכמו שמי שמעשן במקום ציבורי, למרות שהוא צורך לגיטימי ולטעמו הוא נחוץ מאוד, מעירים לו בעדינות השוהים הפאסיביים כי יצא, משום שזה מזיק להם וזהו מרחב ציבורי, ואם לא נענה מטפלים בו כראוי לו, כך גם פורום אוצר החכמה הוא מקום ציבורי, ולכל מי שמבעבע לו משהו בבטנו שיוציא את זה בבקשה בכל אתר אחר. לא כאן!
כלו לכם מפה כל אלו שמנסים לעמעם מעוצמת ה"חמורה שבחמורות"...
סליחה על התוקפנות, אבל לא ניתן לאפשר דברי קרירות במקום הנכבד הזה.

היימישער
הודעות: 614
הצטרף: ד' ספטמבר 05, 2012 8:17 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי היימישער » ה' אוקטובר 11, 2012 9:42 pm

כאחד שכבר הספיק ב"ה לחסום מאות מחשבים, ומצד שני לטפל בתוצאות העגומות של מחשבים לא חסומים לא אוכל לכלוא את כאבי.

האייפונים כמו כל מחשב פתוח לאינטרנט ללא סינון החריבו נשמות ללא סוף, המקרה האחרון שנאלצתי לטפל בו כלל התדרדרות לחילול שבת (לשם צפיה בסרטים) לגילוי עריות (כפשוטו ממש - אשת איש שהפקירה עצמה) ולשפיכות דמים (ושוב כפשוטו ממש - נסיונות התאבדות ורצח) כשהדבר היחיד שאפשר היה לעשות הוא להחיש את הגט למען לא ירבו ממזרים בישראל ולהוציא את הילדים מחזקת האמא שירדה מן הדרך לגמרי כשהיא מופקרת לגמרי לשוק, ולצערנו המקרה ממש נדוש.

מצד שני המערכה עוזרת וב"ה בעיני ראיתי כבר הרבה מאוד אייפונים שנזרקו או שנותצו, וכאמור מאות מחשבים חסומים, וב"ה כבר ישנם כמה וכמה קהילות בישראל שבהם אי אפשר לו לאחד מבני הקהילה להסתובב עם אייפון גלוי הן בבית והן מחוצה לו וכ"ש בביהמ"ד של הקהילה משום שאם יוודע לאי מי שיש לו אייפון הוא כבר לא שייך לקהילה למפרע.

ואוי לו למי ששומע לעצת היצר ומצטרף להיות חלק מקליפת עמלק לקרר את האש הגדולה שמציתים גדולי הדור שליט"א.

אגב, טכנית יש כעת פתרון כשר רק לבלק ברי ולא לאייפון שהעוסקים בענין יודעים שהוא אבי אבות הטומאה בכבודו ובעצמו.

היימישער
הודעות: 614
הצטרף: ד' ספטמבר 05, 2012 8:17 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי היימישער » ה' אוקטובר 11, 2012 9:47 pm

לאייפון אין שום פתרון טכנולוגי, וממילא הדרך היחידה להילחם בו היא קיצונית.
אבל מעניין למה אף אחד מגדולי הדור אינו נמנה על אלו שאינם קיצוניים בנושא?!

יאיר
הודעות: 9421
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי יאיר » ה' אוקטובר 11, 2012 9:51 pm

אולי אם היה פסק של גדולי הדור שמי שמחזיק בזה אינו מצטרף למניין, היה עוזר אך ספק אם יש כח ביד חכמים לגזור כן.

לייטנר
הודעות: 4210
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: דין השבת אבידה ב"נטסטיק"

הודעהעל ידי לייטנר » ה' אוקטובר 11, 2012 10:14 pm

מזמור שיר כתב: שלא די במלחמת הכרזות והצהרות, אלא צריך ללחום כדי שיהיה פתרון כשר, ויחד עם זאת יעיל וזול.


וראו זה פלא, דווקא מראשי ישיבות ומחנכים בציבור הדתי לאומי, יצא הפתרון 'טלפונטו'.


חזור אל “הבה נתחכמה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד