עמוד 1 מתוך 2

תועלתה של תפילה כללית על חולים רבים

פורסם: ג' יולי 24, 2018 10:53 am
על ידי שמר
איני יודע אם זה המקום, אך אין לנו גדול מעזר אחים בכך שיהיה אשכול לשמות לתפילה (רפואה זיווגים ועוד מרעין בישין רח"ל)
מה דעת המתפללים דכאן.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:48 am
על ידי דרומי
דעתי העניה שלילית. אני כמובן מתפלל לרפואת כל חולי עמו ישראל בעגלא דידן, אבל אין לכך כל קשר לפורום דידן. ועל הראשונים אנו מצטערים כו' - כוונתי לענינים שאינם שייכים במישרין לדברי תורה וחכמה המבלבלים את העיון הרצוי במה שכן צריך. בברכת רפו"ש לכל המצטרך.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 5:07 pm
על ידי תוכן
אני נגד. תפילה על החולה שנעשית בצורה המונית לא יעילה. ואילו מי שמתפלל ברצינות, לא הולך להתפלל לפי רשימת שמות שהוא מוצא באיזה שהוא פורום אנונימי.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 5:54 pm
על ידי כדכד
ואני לא כן עמדי
סבורני שזה רעיון טוב ומי שיראה שם יוכל להתפלל עליו ובלי להתחייב על כך
הלא אשכול לבקשת עזרה אין התנגדות שייפתח פה ורוב האנשים לא יכולים לעזור באופן מעשי ואם ככה מדוע לא יעזרו לפחות בתפלה

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 8:40 pm
על ידי שמר
תוכן כתב:אני נגד. תפילה על החולה שנעשית בצורה המונית לא יעילה.

תודה לך "שומע כל בכיות" על ההגינות!! (שלא ח"ו נעשה תפילת רבים לריק, צפוף שמש)

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 8:52 pm
על ידי אש משמים
תוכן כתב:אני נגד. תפילה על החולה שנעשית בצורה המונית לא יעילה. ואילו מי שמתפלל ברצינות, לא הולך להתפלל לפי רשימת שמות שהוא מוצא באיזה שהוא פורום אנונימי.

זכורני שבגמ' מובא שבח למתפלל על אדם ואינו יודע מי הוא.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 9:03 pm
על ידי תוכן
אתם באמת חושבים שמי שברך לחולה בבית כנסת עוזרת בצורה כזאת? למה שהקב"ה יתייחס ברצינות לבקשות כאלו? אין שם כוונה, טירחה, בכי, בקשה, אלא מלמול ובסופו ונאמאאאאר אמן! תפילה שעוזרת היא תפילה רצינית, לא כזאת שהיא בדיחה!

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 9:10 pm
על ידי אש משמים
לי ידוע שכל תפילה עוזרת משהו.
יש ניקים המכירים זה את זה ברמה זו או אחרת ויתכן שאם יכתוב אחד שאביו חולה מאוד אז כן יבקשו ויתחננו עבורו כדבעי.
(צרם לי קצת "למה שהקב"ה יתייחס ברצינות לבקשות כאלו?")

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 9:10 pm
על ידי שמר
באמת לא ברור מי הם אלו שתיקנו מי שברך זה, למה הם תיקנו אותו? הם לא ידעו שאין בתפילות אלו ובצורתן שום תוכן?

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 10:57 pm
על ידי יודקרת
תוכן כתב:אני נגד. תפילה על החולה שנעשית בצורה המונית לא יעילה. ואילו מי שמתפלל ברצינות, לא הולך להתפלל לפי רשימת שמות שהוא מוצא באיזה שהוא פורום אנונימי.


אני בעד.
קודם כל כי 'תוכן' נגד.
שנית, כי אם מישהו שאני מכיר כאן מכתיבותיו יבקש להתפלל על מישהו שקרוב לו, אז זה כנראה יעורר אותי להקדיש לו דקה אחת רצינית.
שלישית, כי גם אם זה לא "יעיל", למה לא.
רביעית, כי גם אני רוצה להביע דעה עם הרבה סימני קריאה.

תפילה יעילה. יעיל. יעילות. יעילה.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:16 pm
על ידי תוכן
אש משמים כתב:לי ידוע שכל תפילה עוזרת משהו.


מנין לך?

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:18 pm
על ידי תוכן
שמר כתב:באמת לא ברור מי הם אלו שתיקנו מי שברך זה, למה הם תיקנו אותו? הם לא ידעו שאין בתפילות אלו ובצורתן שום תוכן?


אלו שתקנו, תקנו מי שברך שמישהו נודב צדקה, שהוא מקריב משהו למען החולה. אבל כאן יש סתם קריאת רשימה של שמות, ללא שום כוונה וללא שום התאמצות. למה שהקב"ה יתייחס לזה בכלל?

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:26 pm
על ידי יודקרת
תוכן כתב:למה שהקב"ה יתייחס לזה בכלל?

עוד רגע שואל אותו, חוזר מיד עם תשובה.

אוף, הוא לא עונה לי. כנראה תקלה כללית בווטסאפ.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 12:59 am
על ידי שמר
טוב, חוזרים לגופו של עניין ולא לתוכן הנכתב כאן עד כעת.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:10 am
על ידי אש משמים
תוכן כתב:
אש משמים כתב:לי ידוע שכל תפילה עוזרת משהו.


מנין לך?

הדבר ידוע ומפורסם לכל ומבואר בהרבה ספרים חשובים.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:16 am
על ידי תוכן
שם מדובר בתפילה לענין, רק שהיא לא נענה. אבל מי שבולע את המילים עד שצריך לברך ברכת המזון אחרי התפילה, למה שהקב"ה יקשיב????

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:30 am
על ידי אש משמים
סליחה, חשבתי שמדברים על אשכול תפילות לעניין, לא?

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:37 am
על ידי תוכן
אמרת ש'כל' תפילה עוזרת. אמרתי, שזה רק בתנאי שהתפילה ראויה. אבל תפילות שממלמלים אינם מועילים כלום. ומפני כך, אין טעם לפתוח אשכול עם שמות חולים, כי אשכול כזה לא יגרום לאנשים להתפלל כמו שצריך. האם אתה מסכים לזה או לא?

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 2:14 am
על ידי ארזי ביתר
תוכן כתב:אמרת ש'כל' תפילה עוזרת. אמרתי, שזה רק בתנאי שהתפילה ראויה. אבל תפילות שממלמלים אינם מועילים כלום. ומפני כך, אין טעם לפתוח אשכול עם שמות חולים, כי אשכול כזה לא יגרום לאנשים להתפלל כמו שצריך. האם אתה מסכים לזה או לא?

אולי קצת ראיה לכך שגם תפילה 'ממולמלת' מועילה ובעלת משמעות היא, מכך שה'ממלמל' תפילת העמידה וטעה בטעות שחוזרים עליה לראש, צריך לחזור על אף שרק מלמל. קצרה בינתנו מהשג מעלת התפילה בכל אופן שתהיה.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 3:52 am
על ידי צביב
להבדיל,
אבל לקללות גם מתייחסים כך?

כשאחד מביע דעתו בדיבור על השני רק משום שהוא יהודי, האין זה פועל?

( ושאני הרב גדלי' נדל זצ''ל ותלמידיו שליט''א שכל דבריהם אמת,
אבל סתם אנשים העיקר אצלם שלא יהיה שקר בדבריו)

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 8:05 am
על ידי אוצר החכמה
אש משמים כתב:
תוכן כתב:אני נגד. תפילה על החולה שנעשית בצורה המונית לא יעילה. ואילו מי שמתפלל ברצינות, לא הולך להתפלל לפי רשימת שמות שהוא מוצא באיזה שהוא פורום אנונימי.

זכורני שבגמ' מובא שבח למתפלל על אדם ואינו יודע מי הוא.

אודה לך אם תציין לאיזה גמרא כוונתך
יש גמרא שאין צורך להזכיר את שם המתפלל וילפינן ממשה אבל אתה מתכוון כנראה לגמרא אחרת

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 8:10 am
על ידי חיימשה
הרב תוכן,
לענ"ד ברור שתפילה מועלת בכל אופן, והקב"ה לא פועל על פי ההגיון של מע''כ שנוכל לשאול למה שיקשיב. דילוגו עלי אהבה.

אבל אפילו לשיטתך, מי דיבר כאן על מי שברך?
אם אני מזכיר ברפאנו בקביעות עשרים שמות, ואני לא ממש שופך דמעות על כל שם ושם, אבל אני מכוון לבקש מהקב''ה שיושיע להם, לא ממלמל, אלא אומר ומכוון פשוט כמו הרבה חלקים בתפלה בימים שהראש לא מי יודע מה מרוכז, האין זו תפילה? מנין לך זאת?( אם אני אפריש מעשר במלמול, זה יחול? )

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 8:13 am
על ידי אוצר החכמה
לע.צם הדיון כאן אני מתלבט בזה הרבה זמן שמצד אחד ודאי שבתפילה העיקר הוא הכוונה ובדבר שאין חיוב בו מסתבר שאין טעם שאדם יוסיף תפילה מדיליה ולבו בל עמו .
מצד שני לא מדובר כאן במי שאומר ולבו בל עמו כלל בבחינת ויפתוהו בלשונם ולבם לא נכון עמו והאדם שלוקח שמות מאיזה מקום ואמרם אין לו טובת הנאה בזה ואם כן יוצא שיהודי טרח להתפלל על רעהו ואולי הקב"ה החפץ בטובת עמו מצרף כל דבר ואפילו טירחה קלה להיטיב עמהם

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 9:56 am
על ידי תוכן
ארזי ביתר כתב:
תוכן כתב:אמרת ש'כל' תפילה עוזרת. אמרתי, שזה רק בתנאי שהתפילה ראויה. אבל תפילות שממלמלים אינם מועילים כלום. ומפני כך, אין טעם לפתוח אשכול עם שמות חולים, כי אשכול כזה לא יגרום לאנשים להתפלל כמו שצריך. האם אתה מסכים לזה או לא?

אולי קצת ראיה לכך שגם תפילה 'ממולמלת' מועילה ובעלת משמעות היא, מכך שה'ממלמל' תפילת העמידה וטעה בטעות שחוזרים עליה לראש, צריך לחזור על אף שרק מלמל. קצרה בינתנו מהשג מעלת התפילה בכל אופן שתהיה.


חז"ל תיקנו שחייב אדם להתפלל. האדם ממלא חיוב זה על ידי שהוא אומר את המילים. כמובן, שצריך להגיד את המילים בכוונה, אבל זה לא נכלל בתקנת חז"ל חוץ מברכה ראשונה של שמו"ע. אם הוא ממלמל את המילים, הוא קיים את המוטל עליו, למרות שלא קיים מצוה מן המובחר. ממילא מובן, שאם לא קיים את חובתו, כגון ששכח לומר יעלה ויבוא, צריך לחזור ולהתפלל.

עכשיו אתה טוען כך: שמכיון שחז"ל תיקנו רק שחייב לומר את המילים ולא תיקנו גם שחייב לכוין, מזה מוכח שגם תפילה שהוא ממלמל ללא כוונה יש לה ערך. צריך לחשוב אם טענה זו נכונה היא, ואפילו אם היא נכונה, זה עדיין לא אומר שהערך של תפילה שכזו הוא שהקב"ה עונה לתפילה, יכול להיות שהערך שלה הוא משהו אחר.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 12:53 pm
על ידי תוכן
צביב כתב:להבדיל,
אבל לקללות גם מתייחסים כך?

כשאחד מביע דעתו בדיבור על השני רק משום שהוא יהודי, האין זה פועל?


לא חושב שאחד שממלמל קללה, שזה פועל משהו. אבל לא חושב שאחד שמקלל ממלמל, בדרך כלל הוא אומר את זה עם הרבה כוונה.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:08 pm
על ידי תוכן
חיימשה כתב:אם אני מזכיר ברפאנו בקביעות עשרים שמות, ואני לא ממש שופך דמעות על כל שם ושם, אבל אני מכוון לבקש מהקב''ה שיושיע להם, לא ממלמל, אלא אומר ומכוון פשוט כמו הרבה חלקים בתפלה בימים שהראש לא מי יודע מה מרוכז, האין זו תפילה? מנין לך זאת?( אם אני אפריש מעשר במלמול, זה יחול? )


בדרך כלל, אם מבקשים להתפלל על מישהו, יש לו ל"ע מחלה רצינית. אם אתה מזכיר את שמו נניח בכוונה מועטת, אז זה יעזור לו שיקבל תור אצל הרופא בבוקר במקום בערב. אם אתה באמת רוצה לעזור לו, אתה צריך לשפוך דמעות כמים, כדי שזה יפעל.

אני מכיר סיפור על שני אחים, שאחד האחים חלה והרופאים אמרו נואש, וכבר הגיע הזמן לקרוא לחברה קדישא. אבל אח שלו לא התייאש, ובימים אלו שאחיו היה תלוי בין חיים למוות, הוא שפך דמעות כמים, רץ לכל בתי הקברות בישראל, לכותל, לקבר רחל, הלך לכל הגדולים, ובכה בכי תמרורים כמו ילד קטן בלי הפסק, ושפך נהר דמעות פשוטו כמשמעו. תפילת נעילה ביו"כ היה חיוור לעומת התפילות שהוא שפך. האח חזר לחיים, אבל נשאר משותק כמעט בכל גופו. שה' ישלח לו רפו"ש. זה מה שזה לוקח להציל מישהו.

כשגדולי ישראל נהיים חולים, מה קורה? מארגנים יום תפילה עצום ורב, והגדול אכן מבריא קצת, והעולם שומע, והם נחים מהתפילות. ואז הגדול נהיה שוב חולה, אבל עם ישראל כבר מתעייף, ולא משקיעים בתפילה כבר. ואז הגדול נפטר. דוק ותשכח. אם עם ישראל היה מתפלל עליהם בלי הפסק חודש ימים עם כל הכוח, אני בטוח שהקב"ה היה מאריך להם עוד כמה שנים.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:22 pm
על ידי חיימשה
תוכן כתב:
חיימשה כתב:אם אני מזכיר ברפאנו בקביעות עשרים שמות, ואני לא ממש שופך דמעות על כל שם ושם, אבל אני מכוון לבקש מהקב''ה שיושיע להם, לא ממלמל, אלא אומר ומכוון פשוט כמו הרבה חלקים בתפלה בימים שהראש לא מי יודע מה מרוכז, האין זו תפילה? מנין לך זאת?( אם אני אפריש מעשר במלמול, זה יחול? )


בדרך כלל, אם מבקשים להתפלל על מישהו, יש לו ל"ע מחלה רצינית. אם אתה מזכיר את שמו נניח בכוונה מועטת, אז זה יעזור לו שיקבל תור אצל הרופא בבוקר במקום בערב. אם אתה באמת רוצה לעזור לו, אתה צריך לשפוך דמעות כמים, כדי שזה יפעל.

אני מכיר סיפור על שני אחים, שאחד האחים חלה והרופאים אמרו נואש, וכבר הגיע הזמן לקרוא לחברה קדישא. אבל אח שלו לא התייאש, ובימים אלו שאחיו היה תלוי בין חיים למוות, הוא שפך דמעות כמים, רץ לכל בתי הקברות בישראל, לכותל, לקבר רחל, הלך לכל הגדולים, ובכה בכי תמרורים כמו ילד קטן בלי הפסק, ושפך נהר דמעות פשוטו כמשמעו. תפילת נעילה ביו"כ היה חיוור לעומת התפילות שהוא שפך. האח חזר לחיים, אבל נשאר משותק כמעט בכל גופו. שה' ישלח לו רפו"ש. זה מה שזה לוקח להציל מישהו.

כשגדולי ישראל נהיים חולים, מה קורה? מארגנים יום תפילה עצום ורב, והגדול אכן מבריא קצת, והעולם שומע, והם נחים מהתפילות. ואז הגדול נהיה שוב חולה, אבל עם ישראל כבר מתעייף, ולא משקיעים בתפילה כבר. ואז הגדול נפטר. דוק ותשכח. אם עם ישראל היה מתפלל עליהם בלי הפסק חודש ימים עם כל הכוח, אני בטוח שהקב"ה היה מאריך להם עוד כמה שנים.

הנחת את דעתי.
אם אני מקדים את התור לרופא עבורו זה בהחלט מצדיק את המאמץ.
בפרט שאם עוד אלף עושים את זה זה מקדם הרבה דברים טובים...
שוב לשיטתך, אם רבבות מתפללים על גדול בישראל, הרי ביניהם בודאי יש יחידים ששופכים דמעות כראוי, ועוד הרבה מאד תפלות טובות, בינוניות ואפילו פשוטות, שכל אחד עושה פעולה קטנה, זה אמור לעבוד...
נשמע כאילו יש אצלך איזה מחשבון ייעודי למדידת ערך התפילות ולפי זה אתה קובע את התוצאה

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:29 pm
על ידי מלפנא
הצעת פשרה
האשכול יפתח באסקפליריה. לגבי כל שם ושם יערך דיון
א. האם מצבו מצדיק תפילה? שפעת קלה/כ"ד ראשי אברים/פיקו"נ
ב. האם מומלץ להתפלל עליו? הלכה כאמתיה דרבי דמעשה רב. או ככלהו רבנן דרבים
ג. האם מותר להתפלל עליו? (טוב להם וטוב לעולם)
ד.___________________________אני סומך על חכמי הפורום
ואם מישהוא יבין בתוך כל המלל שיש כאן. שיש גם חולה מיוסר ומשפחה מודאגת שאין לה יום ולא לילה.
התפילה שלו היא ודאי מכל הלב

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:30 pm
על ידי תוכן
חיימשה כתב:
תוכן כתב:
חיימשה כתב:אם אני מזכיר ברפאנו בקביעות עשרים שמות, ואני לא ממש שופך דמעות על כל שם ושם, אבל אני מכוון לבקש מהקב''ה שיושיע להם, לא ממלמל, אלא אומר ומכוון פשוט כמו הרבה חלקים בתפלה בימים שהראש לא מי יודע מה מרוכז, האין זו תפילה? מנין לך זאת?( אם אני אפריש מעשר במלמול, זה יחול? )


בדרך כלל, אם מבקשים להתפלל על מישהו, יש לו ל"ע מחלה רצינית. אם אתה מזכיר את שמו נניח בכוונה מועטת, אז זה יעזור לו שיקבל תור אצל הרופא בבוקר במקום בערב. אם אתה באמת רוצה לעזור לו, אתה צריך לשפוך דמעות כמים, כדי שזה יפעל.

אני מכיר סיפור על שני אחים, שאחד האחים חלה והרופאים אמרו נואש, וכבר הגיע הזמן לקרוא לחברה קדישא. אבל אח שלו לא התייאש, ובימים אלו שאחיו היה תלוי בין חיים למוות, הוא שפך דמעות כמים, רץ לכל בתי הקברות בישראל, לכותל, לקבר רחל, הלך לכל הגדולים, ובכה בכי תמרורים כמו ילד קטן בלי הפסק, ושפך נהר דמעות פשוטו כמשמעו. תפילת נעילה ביו"כ היה חיוור לעומת התפילות שהוא שפך. האח חזר לחיים, אבל נשאר משותק כמעט בכל גופו. שה' ישלח לו רפו"ש. זה מה שזה לוקח להציל מישהו.

כשגדולי ישראל נהיים חולים, מה קורה? מארגנים יום תפילה עצום ורב, והגדול אכן מבריא קצת, והעולם שומע, והם נחים מהתפילות. ואז הגדול נהיה שוב חולה, אבל עם ישראל כבר מתעייף, ולא משקיעים בתפילה כבר. ואז הגדול נפטר. דוק ותשכח. אם עם ישראל היה מתפלל עליהם בלי הפסק חודש ימים עם כל הכוח, אני בטוח שהקב"ה היה מאריך להם עוד כמה שנים.

הנחת את דעתי.
אם אני מקדים את התור לרופא עבורו זה בהחלט מצדיק את המאמץ.
בפרט שאם עוד אלף עושים את זה זה מקדם הרבה דברים טובים...
שוב לשיטתך, אם רבבות מתפללים על גדול בישראל, הרי ביניהם בודאי יש יחידים ששופכים דמעות כראוי, ועוד הרבה מאד תפלות טובות, בינוניות ואפילו פשוטות, שכל אחד עושה פעולה קטנה, זה אמור לעבוד...
נשמע כאילו יש אצלך איזה מחשבון ייעודי למדידת ערך התפילות ולפי זה אתה קובע את התוצאה


אין אצלי מחשבון כלל. רק אני אומר, שהתוצאה לפי ההשקעה, ולא חושב שבהשקעה מועטת אפשר להגיע לתוצאות גדולות.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:54 pm
על ידי יודקרת
תוכן כתב:אני מכיר סיפור על שני אחים, שאחד האחים חלה והרופאים אמרו נואש, וכבר הגיע הזמן לקרוא לחברה קדישא. אבל אח שלו לא התייאש, ובימים אלו שאחיו היה תלוי בין חיים למוות, הוא שפך דמעות כמים, רץ לכל בתי הקברות בישראל, לכותל, לקבר רחל, הלך לכל הגדולים, ובכה בכי תמרורים כמו ילד קטן בלי הפסק, ושפך נהר דמעות פשוטו כמשמעו. תפילת נעילה ביו"כ היה חיוור לעומת התפילות שהוא שפך. האח חזר לחיים, אבל נשאר משותק כמעט בכל גופו. שה' ישלח לו רפו"ש. זה מה שזה לוקח להציל מישהו.

ואני מכיר סיפור על שני אחים, שאחד חלה והרופאים אמרו נואש, ואחיו התפלל רפאנו בכוונה והאח חזר לחיים והולך על רגליו. הנה השקעה מועטת שהביאה תוצאה גדולה.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 2:18 pm
על ידי צביב
תוכן כתב:
צביב כתב:להבדיל,
אבל לקללות גם מתייחסים כך?

כשאחד מביע דעתו בדיבור על השני רק משום שהוא יהודי, האין זה פועל?


לא חושבת שאחד שממלמל קללה, שזה פועל משהו. אבל לא חושב שאחד שמקלל ממלמל, בדרך כלל הוא אומר את זה עם הרבה כוונה.


בלעם לא הכיר באופן אישי, אלא רק ידע שמדובר בסיחון, ( או בישראל שוכן לשבטיו)

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 2:21 pm
על ידי תוכן
צביב כתב:
תוכן כתב:
צביב כתב:להבדיל,
אבל לקללות גם מתייחסים כך?

כשאחד מביע דעתו בדיבור על השני רק משום שהוא יהודי, האין זה פועל?


לא חושבת שאחד שממלמל קללה, שזה פועל משהו. אבל לא חושב שאחד שמקלל ממלמל, בדרך כלל הוא אומר את זה עם הרבה כוונה.


בלעם לא הכיר באופן אישי, אלא רק ידע שמדובר בסיחון, ( או בישראל שוכן לשבטיו)


מה זה קשור, הוא ידע לקלל עם כל הכוח, ומשם הכוח של הקללות שלו. זה כמו שצדיקים מברכים בכל הכוח, אפילו שהם לא מכירים את היהודי שסובל.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ד' יולי 25, 2018 2:49 pm
על ידי צביב
מדה טובה מרובה,
וליהודי יש כח לברך
( וביותר כמ''ש בשבחי ר' חיים ויטל, שדבר קטן בדורינו חשוב יותר מאשר בזמן האמוראים)

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ה' יולי 26, 2018 10:53 pm
על ידי ברוז

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: א' יולי 29, 2018 5:55 pm
על ידי כדכד
תוכן כתב:אמרת ש'כל' תפילה עוזרת. אמרתי, שזה רק בתנאי שהתפילה ראויה. אבל תפילות שממלמלים אינם מועילים כלום. ומפני כך, אין טעם לפתוח אשכול עם שמות חולים, כי אשכול כזה לא יגרום לאנשים להתפלל כמו שצריך. האם אתה מסכים לזה או לא?

רק אצלנו קראו בשבת "כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרובים אליו כה' אלקינו בכל קראנו אליו"?

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ו' ספטמבר 07, 2018 10:49 am
על ידי זאב ערבות
תוכן כתב:שם מדובר בתפילה לענין, רק שהיא לא נענה. אבל מי שבולע את המילים עד שצריך לברך ברכת המזון אחרי התפילה, למה שהקב"ה יקשיב????

האם ניתן לומר כזה דבר שהקב"ה לא מקשיב? בוודאי מקשיב, רק לא מחוייב לענות.

Re: עצה לאשכול חדש

פורסם: ו' ספטמבר 07, 2018 11:04 am
על ידי זאב ערבות
תוכן כתב:
חיימשה כתב:אם אני מזכיר ברפאנו בקביעות עשרים שמות, ואני לא ממש שופך דמעות על כל שם ושם, אבל אני מכוון לבקש מהקב''ה שיושיע להם, לא ממלמל, אלא אומר ומכוון פשוט כמו הרבה חלקים בתפלה בימים שהראש לא מי יודע מה מרוכז, האין זו תפילה? מנין לך זאת?( אם אני אפריש מעשר במלמול, זה יחול? )


בדרך כלל, אם מבקשים להתפלל על מישהו, יש לו ל"ע מחלה רצינית. אם אתה מזכיר את שמו נניח בכוונה מועטת, אז זה יעזור לו שיקבל תור אצל הרופא בבוקר במקום בערב. אם אתה באמת רוצה לעזור לו, אתה צריך לשפוך דמעות כמים, כדי שזה יפעל.

אני מכיר סיפור על שני אחים, שאחד האחים חלה והרופאים אמרו נואש, וכבר הגיע הזמן לקרוא לחברה קדישא. אבל אח שלו לא התייאש, ובימים אלו שאחיו היה תלוי בין חיים למוות, הוא שפך דמעות כמים, רץ לכל בתי הקברות בישראל, לכותל, לקבר רחל, הלך לכל הגדולים, ובכה בכי תמרורים כמו ילד קטן בלי הפסק, ושפך נהר דמעות פשוטו כמשמעו. תפילת נעילה ביו"כ היה חיוור לעומת התפילות שהוא שפך. האח חזר לחיים, אבל נשאר משותק כמעט בכל גופו. שה' ישלח לו רפו"ש. זה מה שזה לוקח להציל מישהו.

כשגדולי ישראל נהיים חולים, מה קורה? מארגנים יום תפילה עצום ורב, והגדול אכן מבריא קצת, והעולם שומע, והם נחים מהתפילות. ואז הגדול נהיה שוב חולה, אבל עם ישראל כבר מתעייף, ולא משקיעים בתפילה כבר. ואז הגדול נפטר. דוק ותשכח. אם עם ישראל היה מתפלל עליהם בלי הפסק חודש ימים עם כל הכוח, אני בטוח שהקב"ה היה מאריך להם עוד כמה שנים.

דבריך משוללי הגיון. ראשית מדבריך באשכול משמע שמנין לנו שעוזר וכעת אתה כותב שזה תלוי בכוונה מאומצת ובבכי מרובה. אם כדבריך, הלא אין כמעט אדם שאין לו בני משפחה שקורעים עולמות בכוונתם ובבכייתם ובהרבה מקרים לא נראה שעוזר. הלא בסופו של דבר כל אחד מגיע יומו. השאלה היא מה מועיל תפילת אחרים שסתם ממלמלים שמות?
מצ"ב קובץ קטן מהספר תולדות יעקב על תפילת אחרים עבור החולה

Re: תועלתה של תפילה כללית על חולים רבים

פורסם: ג' נובמבר 10, 2020 7:52 am
על ידי עזריאל ברגר
לפענ"ד יש שני סוגי תפילות על חולים:
א. תפילה כללית על כל חולי עם ישראל, כמו בתפילת שמו"ע.
ב. תפילה פרטית על חולה מסוים.
לקחת רשימה של מאה שמות ולדקלם אותה בנשימה אחת, ואחר כך להגיד מזמור תהילים קצרצר - זה לא כאן ולא שם.

לכאורה כאשר אדם עושה מצווה לזכות מאה איש - הזכות של המצווה מתחלקת בין כולם, והתועלת לכל אחד ואחד בפרטות - היא קטנה מאוד.

דאלת"ה - מה חסר בתפילה הכללית שצריכים תפילה פרטית?!

Re: תועלתה של תפילה כללית על חולים רבים

פורסם: ה' נובמבר 12, 2020 5:16 pm
על ידי כדכד
מפורש בתלמוד שיש ענין להתפלל תפלה פרטית על חולה פרטי.
זאת, למרות שתקנו כבר ברכת ,רפאנו" בתפילה.
בהרבה סידורים יש גם נוסח להזכיר על חולה פרטי.
מנין לקח מר את הגדר הזה שדווקא תפלה פרטית על חולה מסויים עוזרת ואין ענין בהזכרת כמה שמות ברצף?
מנין שמצוה הנעשית עבור מאה איש מתחלקת למאית לכל אחד מהם?
הרי הקב"ה אין סוף והוא יכול לתת את כל זכות המצוה כולה לכ"א וכידוע החקירה בשותפים

Re: תועלתה של תפילה כללית על חולים רבים

פורסם: ה' נובמבר 12, 2020 5:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
כדכד כתב:מנין לקח מר את הגדר הזה שדווקא תפלה פרטית על חולה מסויים עוזרת ואין ענין בהזכרת כמה שמות ברצף?
מנין שמצוה הנעשית עבור מאה איש מתחלקת למאית לכל אחד מהם?

מהסברא שבסוף הודעתי.