מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

מקטוביץ ועד ה' באייר

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ג' דצמבר 04, 2018 7:01 pm

חרסון כתב:מעיון (דייקא) בספרו של הר' צבי וינמן ז"ל, עולה כי בעוד שהחזו"א (בומידה רבה גם הגרי"ז) נתנו טון אידיאולוגי כללי (והשפעתם הייתה רבה על חוגי ה"עילית" ב"ב ובירושלים, שסו"ס במידה רבה הם אלו שהפכו אח"כ להיות הישיבות והסמינרים ואפי' הספרים) הרי ההחלטות המעשיות, הניהול בפועל של המוסדות החרדיים (וגם החלטות פרקטיות כמו למשל הצטרפות למוסדות השלטון) נעשתה בעיקר בידי העסקנים והרבנים שניהלו את המרכזים בירושלים ות"א וכו' (ב"ב לעניין זה הייתה נקודה בלתי חשובה על המפה כיוון שלא התרכז בה שום מרכז עסקני), שהתייעצו (במקרים שהתייעצו) עם ר' איסר זלמן (נותן הטון במועצת) ועם הב"י ועם ר' זלמן סורוצקין ועם הרבי מסדיגורא וכו' וכו'.

(כמובן ייתכן שאם החזו"א היה מביע עמדות ברורות בכל סוגייא הדברים היו נראים אחרת. אבל הוא לא עשה כן כידוע. לגבי הגרי"ז הייתה כאן בעיתיות כי אף שאיש לא יכל שלא להתחשב בו מ"מ הרי כבר בתרצ"ז (ובלשונו "למעלה מעשר שנים") שהוא התנגד בחריפות למהלכיה של אגו"י ביחס לציונות וכו'. לכן הוא שימש בעיקר כ'סמן ימני' מאזן ועומד בפרץ, ולא כקובע מדיניות).

ספרו של הרב וינמן מלא בשקרים, רמיות, בדיות וחצאי אמיתויות.
הוא לקח פרוטקולים וחתך באמצע בשביל להביא לתוצאות שרצה בהן.
אינספור השקרים שכותב שם.

נ.ב. חבל שאני מדבר וכותב על מי שלא חי כבר ז"ל. א. אני מדבר על ספרו ועל מה שכתב שם.
ב. ממנו גופא למדתי עניין זה.

קו ירוק
הודעות: 3616
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' דצמבר 04, 2018 11:21 pm

נכון שא"א לשפוט ללא הכרת כל החומר.
אבל זה ודאי ידוע בבטחה, כי הרב וינמן היה יהודי ירא שמים מרבים. וגדולי הדור סמכו עליו.
א"כ גם הכפשתו ללא הצגת כל החומר (ואין חובה להציגו כאן בפני כל) אינה נחשבת לכלום!
כך שספרו של הרב וינמן מוחזק כאמת ב-100 האחוזים, כל עוד לא יוכח אחרת.
גם 'חוקר' יכול לטעות, כשלא מובנת כלו התמונה כולה. זוית ראיה אנושית מוגבלת יחסית, וצריך תמונה די רחבה בשביל לקבוע דבר חמור שכזה.

חרסון
הודעות: 584
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי חרסון » ג' דצמבר 04, 2018 11:23 pm

לא ידען כתב:ספרו של הרב וינמן מלא בשקרים, רמיות, בדיות וחצאי אמיתויות.
הוא לקח פרוטקולים וחתך באמצע בשביל להביא לתוצאות שרצה בהן.
אינספור השקרים שכותב שם.

נ.ב. חבל שאני מדבר וכותב על מי שלא חי כבר ז"ל. א. אני מדבר על ספרו ועל מה שכתב שם.
ב. ממנו גופא למדתי עניין זה.


במקום להוציא ש"ר על המתים ולאידך לא לפרט כלל לגופו של עניין,
מוטב היה אם היית נוהג הפוך: מפרט - לתועלת הציבור - דוגמאות בהם רצ"ו לא דייק, וכך ממילא הי' מתייתר הצורך לדבר על ה'גברא'.

חיימשה
הודעות: 1617
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי חיימשה » ד' דצמבר 05, 2018 11:04 am

ברור שדוגמאות מייצגות יגרמו לקביעה להיות רצינית ואמינה יותר.
רק כאשר מטיפים לפותח האשכול על הוצאת שם רע, יש לזכור שכל הספר נשוא הדיון הוא הוצאת שם רע ארוכה מושקעת ומודפסת על עסקני ומנהיגי היהדות החרדית בצוק העיתים, ונכתבה ע"י 'טוען רבני' ממולח על כל המשתמע מכך.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ד' דצמבר 05, 2018 4:25 pm

אוהב עמו כתב:נראה לי שהקו המנחה באשכול כאן הוא:
לא מפרטים דוגמאות וחומרים כי חוקרים לא עושים את זה בלא תמורה כספית.
ואילו מפריחים האשמות בחינם....

כב' כתב 'הרגשה מוזרה' שלו מי הקובעים בחינוך בבית יעקב היום וביקש לצורך הפרכת 'הרגשתו' מסמכים ותיעודים היסטוריים. לצורך כך כתבתי כי איני מקבל תמורה להפריך את הרגשותיו.
כמו"כ, הבאתי ראיות שונות לדבר ברור זה אלא שעד עתה לא הוכחת במאום אחרת.
רק כתבת עליי כי אני מפריך האשמות חינם.
בהזדמנות, כשיהיה לי הפנאי, אוכיח את דבריי. ההוכחות רבות מאוד.
לחילופין, כשאקבל כסף על זה..

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ד' דצמבר 05, 2018 4:26 pm

חיימשה כתב:
חרסון כתב:
לא ידען כתב:ספרו של הרב וינמן מלא בשקרים, רמיות, בדיות וחצאי אמיתויות.
הוא לקח פרוטקולים וחתך באמצע בשביל להביא לתוצאות שרצה בהן.
אינספור השקרים שכותב שם.

נ.ב. חבל שאני מדבר וכותב על מי שלא חי כבר ז"ל. א. אני מדבר על ספרו ועל מה שכתב שם.
ב. ממנו גופא למדתי עניין זה.


במקום להוציא ש"ר על המתים ולאידך לא לפרט כלל לגופו של עניין,
מוטב היה אם היית נוהג הפוך: מפרט - לתועלת הציבור - דוגמאות בהם רצ"ו לא דייק, וכך ממילא הי' מתייתר הצורך לדבר על ה'גברא'.

ברור שדוגמאות מייצגות יגרמו לקביעה להיות רצינית ואמינה יותר.
רק כאשר מטיפים לפותח האשכול על הוצאת שם רע, יש לזכור שכל הספר נשוא הדיון הוא הוצאת שם רע ארוכה מושקעת ומודפסת על עסקני ומנהיגי היהדות החרדית גדולי וצדיקי הדורות ההם בצוק העיתים, ונכתבה ע"י 'טוען רבני' ממולח על כל המשתמע מכך.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ה' דצמבר 06, 2018 10:46 am

ענייני לחלוטין ובכל אופן בחרת לכתוב ציבורית מה שכתב לך באופן אישי?
מוזר.
בהזדמנות, אשמח לשתף את הציבור ההגון בחומרים שלי.
אגב, לעצם דברי ויינמן כבר כתבתי שהוא משקר ובכל אופן לא הובאו משם ציטוטים.
דברי הרב וולבה, חשובים לאין ערוך וכבר כתבתי, כי מילה של החזו"א היא חשובה ועצומה, אלא שבענייני ציבור, קולו כמעט ולא נשמע.

אוהב עמו
הודעות: 525
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי אוהב עמו » ה' דצמבר 06, 2018 1:17 pm

לא ידען כתב:ענייני לחלוטין ובכל אופן בחרת לכתוב ציבורית מה שכתב לך באופן אישי?
מוזר.


כבוד הרב הידען שליט"א
מעולם לא כתבתי בריש גלי הודעה פרטית שלך או של מישהו אחר.ץ
ההודעה שהעתקתי בפתיחת האשכול נמצאת כאן לעיני כל viewtopic.php?f=19&t=37855&start=520#p505943
ומה עוד שציטטתי אותה בעילום שם.

חושבני שבאת לכלל כעס וממילא לכלל טעות, ומי לנו גדול ממשה רבנו

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: גדולי ישראל שנתנו את הטון בתחילת ימי המדינה

הודעהעל ידי לא ידען » ה' דצמבר 06, 2018 8:04 pm

מחקו כאן כמה הודעות, בהן של אחד שהביא מה שכתבתי לו באישי ועליו התייחסתי.
הכל טוב.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ו' דצמבר 14, 2018 12:17 am

מכיוון ומישהו כאן פקפק במה שכתבתי לגבי חוסר אמינותו הנודע של הטוען הרבני וינמן וספרו, כאילו הפרחתי האשמות וברחתי,
ביקשתי מחבר שיודע משהו וחצי על הכזבים בספר, כי ישלח לי חלקיק זעיר מהחומר שיש תח"י להפרכת השקרים המכוונים של הנ"ל.
וכפי שכתב לי מישהו אחר באישי: אין כמעט עמוד או פרוטקול שהוא מצטט ללא השמטות מכוונות לסימון המטרה.

אשמח לתגובות וכשיהיה לי זמן, אקווה להרחיב.

בברכה מרובה ושבת שלום ומבורך.
קבצים מצורפים
מקטוביץ ועד הגיורת חא.pdf
(438.55 KiB) הורד 402 פעמים

חבר פורום אוצר החכמה
הודעות: 870
הצטרף: א' ינואר 15, 2017 9:05 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי חבר פורום אוצר החכמה » ש' דצמבר 15, 2018 8:29 pm

שמעתי שבשעתו כתב ר' מאיר פרוש מאמר בהמודיע על הספר
מי יעלה לנו?
.....
קבלתי באישי שהמאמר הופיע בעש"ק י"א סיון תשנ"ה

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

מקטוביץ עד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » א' דצמבר 16, 2018 9:55 am

ר' מאיר פרוש כתב מאמר יפה בשעתו, נגע רק בקצה השקרים הרבים והמגמתיים.
הוא איים בתביעה וכו', שכמובן לא הוגשה עד עתה.
מדובר בפשקוויל מגמתי במסווה של חוקר ובאיצטלא תורנית.

הוה אמינא
הודעות: 1012
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי הוה אמינא » א' דצמבר 16, 2018 11:16 am

באיצטלא של חוקר כן, אבל על תורנית לא שמעתי.
זה לא בדיוק פשקוויל כי רצ"ו האמין לגמרי בתיאוריות שלו, והוא לא גמר לחקור אותן עשרות שנים לפני ספר מקטוביץ' ועוד עשרות שנים אחריהן.
הוא לא הצביע בבחירות מעולם כשיטת סטמר היות והסיק כך על פי מחקריו.
למי שהכירו - היתה לו ידידות אישית עמוקה עם פרוש, ושאר עסקני הדור, הוא לא היה עויין של אגו"י. אבל באותה מידה התקרב לרבי יואל מסטמר וגם לאדמו"ר מחבד. הוא היה ונשאר בעיקר עסקן חבר הפעילים.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » א' דצמבר 16, 2018 11:23 am

לא על אישיותו והרגליו של צבי וינמן באנו כאן לדבר. גם לא קרבתו/אי קרבתו לגדול זה או אחר או לרמ"נ פרוש [פשוט לא נכון. הם תיעבו אהדדי. מידיעה אישית] [הוא באמת לא מעניין וגם שיטת סאטמאר לא מעניינת כלל באשכול זה, כי וודאי שלא נתנו את הטון במדינה ובכלל בהקמת היהדות החרדית והדתית והצלת יקר מזולל כאן בארץ הקודש]

הבאנו כמה שקרים מכוונים שלו, ועל כן דברי כב' ש'האמין לגמרי בתיאוריות שלו' אינם.
זהו מכתם שקרי ומרושע נגד אנשים שמסרו נפשם להצלת כלל ישראל.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ב' דצמבר 17, 2018 8:17 am

כמה צדקנים שביקשו ראיות לשקרים הנמצאים כמעט בכל עמוד, נעלמו מהאשכול וחבל.

בהמשך ארחיב עוד.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ד' דצמבר 19, 2018 12:06 pm

אני מעלה לגוף האשכול את הדברים שהבאתי בוורד כדי שייקל למצוא את החמר בכל חיפוש גוגל.
עדיין ממתין להערות ענייניות. יש עוד חומר מכאן עד הודעה חדשה, אלא שכעת אני מרוכז בהשבת אבידה דחופה ואולי אפילו הצלת חיי נעדרים. היכן כל מצדדי וינמן, היכן נאלמו ונעלמו???

קטע מתוך הספר: מקטוביץ ועד הגיורת
פרקים בתולדות אגודת ישראל ונוטרי דרכיה – פרספקטיבות חדשות


האם רק מיעוט קטן מתוך חברי מועצגה"ת חתם לבחירות בתש"ט?
כותב וינמן בעמוד 137:
"... יחד עם זאת ברור, שאין לראות בכרוזים אלו משום הוראת מועצת גדולי התורה ו/או החלטתם שחייבים ו/או שמותר ו/או שמצוה ו/או שאין עבירה בהשתתפות בבחירות, ושתיים הן הסיבות לכך:
א. מתוך 19 חברי מועצת גדולי התורה שנבחרו בפ"ת בתש"ד או ממלאי מקומם כאדמורי"ם, חתמו רק שבעה. האדמורי"ם מגור, מסדיגורא מבלז ומטשורטקוב על כרוז האדמורי"ם המבקש להצביע, והרבנים ורנר סורוצקין וכהנמן על אחד משני הכרוזים האחרים. הגאונים החזון איש, הרב מבריסק, הרב קליין, רא"ז מלצר, א"י פינקל, יעקב חי זריהן, עזרא עטיה, מפורת יוסף, עקיבא סופר מפרשבורג ומאיר קרליץ לא חתמו. כ"כ לא חתם הרב מטשיבין ר"ב וידנפלד, שנבחר לועד הפועל של מועצת גדולי התורה במרינבד תש"ז. כלומר רק מיעוט קטן חתם, רוב חברי מועצת גדולי התורה באותה תקופה ככל לא חתמו על כרוז או על הוראה מחייבת בכל הקשור לבחירות, ויש כמובן לראות בכך הסתייגות מהכרוז ו/או מהבחירות.
איני רוצה להיכנס לשאלת משקלם האישי של החותמים על הכרוז לעומת אלו שאינם חתומים עליו. איני מוסמך לשקול, והאמת תורה דרכה.
עד כאן לשון וינמן.

נתחיל עם השקרים הלבנים והברורים:
הנה מכתבו וחתימתו של הרב מאיר קרליץ בבחירות אלו. מכתב זה פורסם גם בשערים, וגם ב'המבשר' כ"ב טבת תשט. אבל וינמן, כידוע, לא מצא את כל הכרוזים הקוראים להצביע בבחירות, אלא רק את ה'זיופים' של האחרים.


גם את דעתו של הרב מטשיבין, לא מצא וינמן בכתובים. מבחינתו הוא לא קיים בבחירות אלו.
אך הנה זה פלא, הרב מטשיבין חותם בחתימת ידו, על פסק דין, כלשונו, שאין להקים מפלגה אחרת מלבד החזית הדתית המאוחדת... לא רק שהוא מתיר ללכת לבחירות, אלא הוא אף אוסר להקים מפלגה אחרת. גם חתימה זו לא נמצאה על ידי וינמן.
הנה צילום המכתב:

ואם תרצה לדון לכף זכות את וינמן שפשוט לא היה לו מכתב זה, ראשית, מכתב זה התפרסם בהמבשר טז טבת תשט, שנית, בעמוד 76 מצא וינמן לנכון אפילו לצטט מפרוטוקול הפגישה של הרב מטשיבין, (וגם שם בהערה סילף כדרכו ואין כאן מקומו), כך שידע גם ידע על קיום הפרוטוקול.
חוקר הגון, היה מפנה למסמך זה.
מדוע אם כן הוא השמיט בדיוק את שני הרבנים האלו? לא בחינם. בהמשך נספר מדוע.


כעת לעצם החלטתו שזקוקים לרוב ורוב נוצר אך ורק דרך חתימות. בשאר מקומות בספר, לא דרש וינמן מגדולי ישראל שיחתמו על כרוז, אלא שיחוו את דעתם. כאן לפתע בבחירות, הוא דורש חתימה על הכרוז. כל הוראה אחרת בקשר לבחירות, אינה מספיקה. ליתר דיוק היא מספיקה בשביל לקבוע כי "יש כמובן לראות בכך הסתייגות מהכרוז ו/או מהבחירות".
החוקר הנכבד, בשביל להמעיט את ה'חותמים' למען הבחירות, אינו מספר כעת מה היתה דעתם של גדולים אלו ומה הורו בקשר לבחירות. יש להדגיש שמדובר בבחירות ראשונות במדינה, ואכן בבחירות שלאחר מכן חתמו עוד רבים נוספים (שהורו ע"כ בע"פ בבחירות אלו, כמו הגרא"ז למשל) על כרוז.
כך למשל מסתיר וינמן בנקודה זו את דעת יו"ר מועצת גדולי התורה הגאון רבי איסר זלמן מלצר.
הוא מתעלם מכך, שהקורא הסקרן יגיע גם לעמוד 179 בספרו שם הוא מצטט את דבריו מלאי הענווה של הגרא"ז מלצר ממכתב מקורבו הרב אברהם הלל גולדברג שנשלח למועצת גדולי התורה:
"אני מבקשך למסור בשמי להרי"מ לוין שבעצם אני מסכים לדעתו, אך מאוד קשה לי להביע בירושלים דעה מתנגדת לכמה מגדולי התורה כי סוף סוף אני רק ר"מ בישיבת עץ חיים בה נמצאים תלמידים (ומן החשובים) שהם נוטים לנטורי קרתא, ואני מחזיק גם את הרב בנגיס שליט"א כרבי בתורה... בכל זאת אשתדל להיות נוכח בהישיבה כשתתקיים. בדברים אלה הסברתי את סיבת סירובי לחתום על הקול קורא של רשימה ב' לבחירות לאסיפה המכוננת, למרות שדעתי נוחה מרשימה זו".

דהיינו, הגרא"ז מלצר, לא רק שאין לו הסתייגות מהבחירות, כפי שחפץ וינמן לעשות, אלא אף דעתו נוחה מרשימת החזית הדתית המאוחדת עם המזרחי. (ואכן, בבחירות שלאחר מכן, כבר פסקו בפסק דין גם הגרא"ז מלצר, גם הרב מטשיבין וגם הרב קרליץ על "חוב קדוש על כל אחד ואחד להשתתף בבחירות..." אך על כך בהזדמנות אחרת).

על חוות דעתו של החזון איש בקשר לבחירות, נאריך בפרק נפרד. וינמן עצמו התעלה מעל עצמו והסכים לכתוב (בפרק אחר) שהחזון איש 'הסכים' שילכו לבחירות, אך בנקודת הזמן הזו, הוא אינו כותב זאת, אלא נותן את הרושם כאילו החזון איש, בכך שלא חתם, הסתייג מהבחירות. בפרקנו בנושא זה נגלה את השקרים שבנה ה'חוקר' כפי שרק טוען רבני יודע, אך כיום כבר ברור ומוסכם שהחזון איש הורה להצביע בבחירות ובוודאי שלא הסתייג מכך.

גם הרב פינקל שלא נמצאה חתימתו בכרוז בבחירות הראשונות, כתב וחתם בבחירות השניות כי "חוב קדוש להשתתף בבחירות", כך שהקביעה ש'הסתייג מהבחירות אינה נכונה.

הרב מפרשבורג לא חתם אף פעם על כרוז הליכה לבחירות, אך בכל פעם הורה לתלמידיו ללכת להצביע. הוא היה מראשי המועצת, ואף הורה אז על הכניסה לממשלה הראשונה. דברים אלו ידועים לכל תלמידיו הנה דוגמא קטנה:

ומשבארנו שקרים אלו, מתברר השקר הגדול, המסקנא אליה הוא מנסה להוביל:
1. הקורא מתרשם, שרק 7 מתוך 19 חתמו להצביע, ואם כן, אין כאן רוב. וכדבריו "רק מיעוט קטן חתם".
נתחיל ב'לשיטתו'. מדוע החליט שהמנין הוא 19 חברים? לשם יצירת 'חוסר הרוב' בחר וינמן להסתמך על מכתב שנשלח לגדולי הדור בארץ ישראל לאחר ועידת תש"ד, ובכך ל'הסמיכם' כחברי מועצגה"ת גם בתש"ט. הוא מתעלם מכך שרק חלקם הביע את הסכמתו להיכנס למועצת גדולי התורה, ואף יותר מכך הוא מתעלם מועידת תש"ז, שם הוסמכו חברי מועצגה"ת אחרים. אבל עדיין נמשיך לשיטתו.
הוא מדגיש שמבין 19 החברים או 'ממלאי מקומם' חתמו רק מיעוט קטן. כעת נשאל, מי מילא את מקומו של הרב דושינסקי שנפטר בינתיים? הלא הוא הרב בנגיס. הרב בנגיס כבר נמצא בזכות עצמו ברשימת החברים, כך שרשימת החברים לא מונה 19 אלא רק 18, וזה גם לשיטתו.
רב נוסף מ'נבחרת ה19' היה רבי אליעזר הגר מויזניץ, שנפטר בינתיים לבית עולמו. אחיו האמרי חיים לא היה בארץ (ובכל זאת בנו רבי משה יהושע חתם לחזית), ואחיו הצעיר המקור ברוך מסרט ויזניץ, מילא את מקומו במועצת גדולי התורה. מדוע שמו הושמט מרשימת החברים? ברור, כי הוא חתם לבחירות.

כעת נמנה את הרבנים חברי מועצת גדולי התורה, או ממלאי מקומם, שזכו להיות ברשימת וינמן כחברים, שבטוח חתמו לבחירות, ונגלה שאין זה מיעוט קטן של 7 מתוך 19 אלא של 9 מתוך 18 חותמים, פלוס 3 עד 5 מורים להצביע ודאיים, (השאר עוד לא ביררנו) ורק אחד! שחתם נגד ההליכה לבחירות. שלא לדבר אילו נחשיב את הרב מטשיבין – שהתווסף למועצגה"ת בתש"ז, שאז ישנם 10 מתוך 19 חותמים, וכל השאר המצטרפים בע"פ.
זו הרשימה:
1. האדמו"ר מבעלזא.
2. האדמו"ר מגור.
3. הרב כהנמן.
4. הרב מאיר קרליץ.
5. האדמו"ר מסדיגורא.
6. האדמו"ר מטשורטקוב.
7. האדמו"ר מויזניץ, סרט.
8. הרב ורנר.
9. הרב סורוצקין.
10. (הרב מטשיבין).
מלבד זאת יש להוסיף:
11. החזון איש שהורה בפירוש ללכת לבחירות ולא הסתייג.
12. הגרא"ז מלצר שאמר בפירוש שדעתו נוחה מהרשימה, ואינו רוצה להורות בירושלים ללכת לבחירות. ואכן בבחירות הבאות חתם בפירוש על הבחירות.
13. הרב פינקל שכנ"ל חתם בבחירות לאחמ"כ על "חוב קדוש להצביע בבחירות".
14. הרב מפרשבורג, שלמרות שלא חתם, אך הורה ללכת לבחירות וכנ"ל.
15. הרב עטיה, בספר הזכרון לזכרו מעיד הרב צדקה שהרב עטיה הלך בעצמו להצביע בבחירות הראשונות. (ועל אף הניסיונות לומר שחזר בו, ראשית, עובדה שבבחירות אלו הלך בעצמו, 'מספיקה' בשביל להעביר אותו אל הרוב המתירים ולהכחיש את זה ש'הסתייג' מהבחירות,, ומלבד זאת ראה עדות אחיינו הגר"א סאלים המעיד שעודד תמיד ללכת לבחירות, יתד ז' שבט תשע"ג).

הנותרים אם כן, הם ארבעה.
1. הרב קליין – שלא חתם לבחירות. אך הורה להשתתף בממשלה שהוקמה. אין לי כרגע מידע בקשר להצבעה בבחירות..
2. הרב בנגיס – היחיד מכל ה"19", שאסר את הבחירות.
3. הרב מבריסק - שלא התערב בעניני בחירות עד לבחירות שלפני פטירתו שהורה להצביע.
4. הרב זריהן שלא הצלחתי לברר אודותיו, רק יש לקחת בחשבון שהיה בעצמו אב"ד הרבנות בטבריה, ועוד נגיע לחתימתו. (נשאיר משהו ל'קנאים', שירוצו לחפש מברק שהוא כותב שאינו מתערב בבחירות...")

זאת אומרת, שמתוך 18 חברי מועצה, מחצית ודאים הורו להצביע לחזית הדתית בבחירות הראשונות, ואף חתמו על כך, ובהצטרף החזון איש, הרב מלצר, והרב מפרשבורג ואחרים הרי יש כאן הרבה יותר מרוב. למעשה רק רב אחד! מכל נבחרת ה19, חתם על איסור להצביע בבחירות.

אך אם המטרה של החוקר האובייקטיבי היתה להביא 'רוח' של איסור וחוסר נחת מהבחירות, מחליטים מספר החלטות לא משמעותיות:
• שהצטרפות להסכמה לבחירות "מותרת" לרבנים רק על ידי חתימות.
• משמיטים את מכתבו של הרב מאיר קרליץ.
• משמיטים מכתב הרב מטשיבין.
• לא מגלים כי הרב דושינסקי נפטר.
• לא מחשיבים את הרבי מסרט ויזניץ כממלא מקומו של אחיו.
והנה לנו רק 'מיעוט קטן שחתם'...

(נ.ב. לכל המתרצים למיניהם, שיבואו בקטעים הבאים לסנגר ולהסביר שאת מכתב פלוני וינמן לא מצא, ומכתב פלוני לא נחשב מספיק, והעדות ההיא לא נחשבת וכו' וכו', תשובתי היא פשוטה: אין כוונתי להוכיח כעת מי צודק ומי היה בעד ומי היה נגד וכו', (אני ממש לא חושב שצריך רוב חוקי חותם), כוונתי רק לחשוף כיצד בשביל להגיע למטרותיו המסומנות מראש, השמיט דברים והכתיב היסטוריה כפי שחפץ. בכל מקרה אין כאן מחקר הגון, בלתי תלוי, ואובייקטיבי).

שקרים אפורים ו'מוצנעים' נוספים בקטע זה.
לפני שנבהיר את השקר הבא, יש לתת את הדעת על הטיעון המרכזי של וינמן, שהוא חוט השני בדבריו לאורך כל הספר. הדברים נאמרים למי שקרא בעיון את כל ספרו של וינמן, ולא ניזון על ידי קטעים נבחרים מדבריו.
• וינמן אומר כך: מועצת גדולי התורה כגוף חוקי, לא החליטה החלטות לאגודת ישראל כפי הנכתב בחוק (ולעניננו בחוקי אגודת ישראל), ומשכך לא פעלה אגודת ישראל כגוף השומע ל'מועצת גדולי התורה'.
שוב, תקשיבו טוב מה כתוב בספרו (בסיכום ספרו, ובין הדפים). ראשי אגודת ישראל, לא רק ששאלו את גדולי ישראל את הדרך ילכו בה, אלא אפילו התחננו. לא רק שלא עשו דבר אחד מעצמם, אלא כל דבר ודבר שעשו היו לאחר ששמעו את דעת חברי מועצת גדולי התורה.
אלא מה? אסור היה לגדולי ישראל שהחליטו החלטות לתת הוראות כאלו כ'גוף חוקי' לחברי אגודת ישראל. או במילים אחרות, גם אם לגדולי ישראל היה מותר להחליט, הרי שזה לא המתכונת שמחייבת את ראשי אגודת ישראל, ואסור היה להם לפעול על פיה.
כך למשל באסיפה שישבו בה הרב מבריסק, הרב דושינסקי, הרב מטשיבין, הרב בנגיס, הרב מפרשבורג הרב מינצברג טוען וינמן נגד החלטתם להישאר בממשלה הזמנית כי "ההרכב לא היה מוסמך מפאת היותו הרכב חסר להחליט בכגון דא". ראה עמוד 119. עפ"ל. (נדגיש כי במחקרנו המקיף נפריך גם את כל המיתוס הזה גם לשיטתו, אך אין כאן מקומו).

כעת יובן מדוע החליט וינמן להיצמד 'חוקית' לרשימה מתש"ד. מה הוא מדגיש בה כל כך? ומה זו השורה המובלעת שהכניס על הרב מטשיבין.
כאן, כטוען רבני, ישנה לא פחות מ'גניבה'. כל דיין מתחיל היה עולה עליה. הנה היא לפניכם.
בעמוד 31 ציטט וינמן, את המועצה המרכזית במרינבד בשנת תש''ז. מכיון ווינמן יודע טוב, כשרוצה, לדייק בשנים, מה היה קודם ומה היה אחר כך, (כך עשה בפרק על הגר"ח מבריסק) שכח לפתע ששנת תש"ז היא אחרי שנת תש"ד. ואם כן, מבחינה חוקית, יש להתייחס להחלטות שהתקבלו בשנת תש"ז.
הנה החלטה שהתקבלה על ידי כל המוסדות המוסמכים של אגודת ישראל בעולם:
ה. בשביל עניני ארץ ישראל נבחר ועד פועל מצומצם של מועצת חכמי התורה, מחבריה היושבים בארץ ישראל, האדמו"ר מסדיגורה רבי אברהם יעקב פרידמן, הגאון רבי אברהם יצחק קליין, האדמו"ר מסרט ויזניץ רבי ברוך האגער, הגאון רבי דב בעריש וידנפלד מטשיבין [ראה זה פלא, שם זה הושמט 'בטעות' כאשר וינמן מצטט את הרשימה המכובדת החדשה, אולי חשש שתהיה מכובדת מידי, אך בעמוד 137 כש'נעלם' ממנו מכתבו של הרב מטשיבין, מיהר להוסיף "שהיה אחד מחברי הועד הפועל המצומצם של מועצת גדולי התורה...] הגאון רבי יוסף כהנמן מפונוביז, הגאון רבי מאיר קרליץ.

בשביל להבין את התוקף החוקי של ועד רבנים זה, נתבונן בסעיפים הקודמים בהחלטות שם נקבע כי "הועד הפועל המצומצם של מועצת גדולי התורה יכריע בכל השאלות שיובאו לפניו, הן הנוגעות לעם ישראל והן הנוגעות לאגודת ישראל, והכרעתה מחייבת את כל תנועת אגודת ישראל וארגוניה".
אך לוינמן, היה נוח להתעלם מועד חוקי זה, והוא בחר את 19 החברים שנבחרו בתש"ד...
הסיבה פשוטה ביותר. אילו נערוך כעת את החשבון ה'חוקי' של החותמים לבחירות נגלה כי חמשה מתוך ששה רבנים שנבחרו 'חוקית', חתמו על הבחירות. רוב מוצק לכל דבר... גם לשיטתו שזקוקים דווקא לחתימה...
• שקר אפור נוסף בדבריו, שברצותו מדגיש וברצותו מחויר, זוהי השורה הבאה: "האדמורי"ם מגור, מסדיגורא מבלז ומטשורטקוב על כרוז האדמורי"ם המבקש להצביע, והרבנים ורנר סורוצקין וכהנמן על אחד משני הכרוזים האחרים".
שמתם לב? בחתימת האדמורי''ם הוא מדגיש שוב שסך הכל הם חתמו על כרוז המבקש. לא המצווה. הוא מדגיש זאת בשביל שלא נשכח. אך על חתימות הרבנים הליטאים הוא כותב בסתמיות "על אחד משני הכרוזים האחרים", משהו אפוף מסתורין.
תרשו לנו רק לכתוב את אותה שורה קצת אחרת. "האדמורי"ם מגור, מסדיגורא מבלז ומטשורטקוב חתמו על כרוז האדמורי"ם המבקש לפעול ומורה להצביע, והרבנים ורנר סורוצקין וכהנמן על אחד משני הכרוזים האחרים, המורים ואף מחייבים להצביע ואוסרים להימנע".
מכיון ווינמן מדבר על חוקיות, אז חוקית הוא לא שיקר בהדגשות אלו, הוא רק השלים את השטיפה המוחית.

ושקר אחרון לקטע שבציטוט קטע זה:
• לסיום הקטע ההוא, מסיים וינמן בהצטנעות: "איני רוצה להיכנס לשאלת משקלם האישי של החותמים על הכרוז לעומת אלו שאינם חתומים עליו. איני מוסמך לשקול, והאמת תורה דרכה".
במילים אלו, מתכוון וינמן להדגיש את התזה הצדקנית שלו, כי הוא מדבר רק מבחינה חוקית. מתמטית. מספרים של אחד ועוד אחד עד להשגת הרוב. שקר זה מתגלה, כאשר בהמשך הקדיש המחבר פרק שלם! פרק ארבעה עשר, שכותרתו הוא "תגובות בעולם התורה לכניסה לממשלה בתש"ט". פרק זה בא בעקבות סיום פרק י"ג שבו לראשונה מודה וינמן, כי אגודת ישראל נכנסה לממשלה בתש"ט לאחר שהתכנסה מועצת גדולי התורה ב'הרכב חוקי' ומחייב והורתה להיכנס לממשלה. מה עושים? ממציאים בעיה חדשה, ששמה אי שיתוף גדולי וזקני הדור, אפילו שההחלטה היתה חוקית. למרות שגם הפרק ההוא רצוף שקרים (כן, מבטיח, את הכל נגלה), הוא עומד בסתירה גמורה לשורה הצדקנית שכותב כעת "איני רוצה להיכנס לשאלת משקלם האישי של החותמים על הכרוז". למרות שהוא רוצה גם רוצה. יכנס גם יכנס. השאלה בתזמון. כאשר הרבי מבעלזא חותם ובעקבותיו תשעים ושמונה אחוזים מכל גדולי הדור מורים להצביע בבחירות (כולל החזון איש) יגיד וינמן אני לא אכנס למשקלם האישי, אלא זה לצערי 'לא חוקי', אך כאשר יתקל בפעילות 'חוקית', ימציא את גלגל 'זקני הדור' ומשקלם האישי.
כך נראית אכן עבודה של טוען רבני, שמתבסס על טענות ישנות של נטורי קרתא, פשקווילים, עיתוני החומה ועיתוני הקול הקנאים, והופכם למסמך משפטי. גאון הוא היה. שקרן גם.
נ.ב. הבאנו חלק זה לאשכול זה, בהמשך, כאשר נפרוט אחת לאחת את השקרים הרבים שבספרו, נפתח על כך בעזרת השם אשכול בפני עצמו.
י

חיימשה
הודעות: 1617
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי חיימשה » ד' דצמבר 19, 2018 12:39 pm

קודם כל תודה להרב הידען! על החומר הברור והמבהיר בהחלט את התמונה, המצדיק את הצדיקים דמעיקרא.
הזדמנות חשובה היא זו להתאונן על המנהג המגונה של כמה חברים להשתמש בטענה צדקנית של 'לשון הרע' כל אימת שדבר כזה חשוב עולה לדיון.
מבלי להיכנס לנבכי כל סעיף בחפץ חיים, איסור לשון הרע לא נועד לתת מקלט לכל פושע וזייפן במישור הציבורי.
מי שעושה פעולה ציבורית קיצונית, כמו הוצאת הספר הבזוי הנ'ל, כתיבת פאשקעווילים המכנים את כל בנות ישראל כעוברות על דת, וכל כיו"ב, מצווה להפשיט מחלצותיו בכיכר העיר.

עקביה
הודעות: 2738
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי עקביה » ה' דצמבר 20, 2018 12:21 am

לא ידען כתב:עדיין ממתין להערות ענייניות. יש עוד חומר מכאן עד הודעה חדשה, אלא שכעת אני מרוכז בהשבת אבידה דחופה ואולי אפילו הצלת חיי נעדרים.

לפני מספר שנים לקחתי בהשאלה את הספר 'מקטוביץ עד ה' באייר' כדי לקרוא אותו. יש להעלות על נס את סבלנותו של הספר, השוכב בנחת ומעלה אבק תוך כדי המתנה שאעשה זאת..
אינני מצוי בנושא עד כדי שאעיר הערות ענייניות, אבל אני בהחלט קורא את דבריך בעניין רב.

נ.ב. מיהי 'הגיורת'? רות בלוי? פרשת האח והאחות? הוא עוסק בנושאים אלה בספרו?

חרסון
הודעות: 584
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי חרסון » ה' דצמבר 20, 2018 2:12 am

הרב לא ידען, ישר כח על החומר, מאד מעניין.

מה חבל שידיד בית אבא, הרב וינמן זצ"ל, כבר איננו עמנו. כך היינו יכולים לשמוע את הזוית שלו.

(מבלי להתייחס לתורף דבריך, הרב ל"י, אני חייב לציין שככל הידוע לי הוא הקדיש למחקר הזה את חייו והסתובב עמו אצל גדולו"י מכל הסוגים (כאילו, במחילה, שאת מישהו מעניין התקנון הפורמלי של המועצת מתי"ו שי"ן דל"ת). כך שגם אם נקבל טענות אודות הפרטים, ברור שתורף הדברים התברר, לפחות אצלו, כאמיתי.

אבל שוב, למען בירור מקחם של דברים לאמיתו, מלאכתך חשובה ונשמח לקרא פרקים נוספים. אם כי ייתכן וכדאי לעדן את הסגנון כלפי ת"ח, בפרט כזה שכבר שחל"ח).

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ה' דצמבר 20, 2018 8:39 am

למדתי זאת מאיש יקר, לכתוב על מי שאינו עמנו ולא לבקש את תגובתו...
מורנו רבי יעקב רוזנהיים, צדיק אמיתי שמלאכתו לשם שמים, לא היה רק ידיד בית אבא, היה ידיד בית ישראל כולו, ולא רק 'הסתובב' בכל בתי גדולי ישראל, אלא שהם הורו לו הדרך והמעשה אשר ייעשון, נתנו לו תעודת 'מורנו' בחתימת כל גדולי הדור ההוא, והקדיש את כל חייו לא ל'מחקר' המבאיש תנועה חשובה, כי אם לייסוד והקמת תנועה שהצילה את היהדות לפני המלחמה ולא פחות מכך לאחריה. כך שגם אם נקבל טענותיו אודות דברים כלשהם [והם שקרים 'לאורך כל הציר'] וודאי זכויות אלו חשובות בשביל לא לכתוב באיזה פורום קטן, לחבר עליו ועל הרי"מ לוין זצ"ל ועל כל יתר צדיקי הדור שהשתתפו ופעלו בהקמת והחזקת חבל ההצלה הגדול לעם ישראל, 'אגודת ישראל'. הוא לא חשב שאסור להמציא ולשקר פומבית, הוא כן 'עידן' את הסגנון והפכו ל'מחקר' לבל יקלטו הרמיות וההשמצות שבין השורות.

לעצם הענין:
הוא כתב דברים שמקורם ב'נטורי קרתא' ולא טרח לציין זאת כי ידע ש'אמינותם' פוקעת ב[מאה]שערים ולא יקבלו דבריו, אז השמיט את המקורות,
לא את רוב חייו הקדיש למחקר זה כי אם רק אחרי שניסה [בדרכים שונות ומגוונות] להיבחר בוועידה הארצית ולא הצליח, גילוי נאות זה 'שכח'. ידע שאנשים חשובים, כמו כמה כאן באישי וכמו כב' יקבלו יותר את דבריו הכאילו 'מחקריים' אם לא ידעו את האינטרס מאחוריהם.
הוא וודאי ידע שתורף דבריו לא אמיתיים. לא רק הפרטים. אנחנו מדברים על מהות הדברים בחלקיק הקטן שהבאנו.
אני לא כותב על אישיותו הכללית, יתכן ובאופן אישי היה ירא שמים וחרד, תלמיד חכם וכו', זה לא מענייני, בספר הזה לא התייחס לאישיות כי עם כביכול ל'אמת' הצרופה והתקנונית של תי"ו שי"ן דל"ת.

ועוד שקר 'קטן' שהתברר לי מתוך התכתבות באישי, הנה תיכף בהודעה הבאה.

מקדש מלך
הודעות: 2282
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' דצמבר 20, 2018 8:57 am

האשכול מעניין.
עצה קטנה למסנגרים על הרב וינמן. את הטענה שהוא האמין בדברים והיו לו כוונות טהורות, היו כבר כמה וכמה שהשמיעו ואין טעם לחזור עליה שוב (אלא אם כן כוונתכם רק לחלץ עוד תגובות עסיסיות מהרב לא ידען...). ככה שעדיף לנסות להתעסק עם הטענות לגופם, לאשר או להכחיש.
אגב, על אישיותו בכללות כבר יש אשכול בפורום.
viewtopic.php?f=19&t=21542&p=211941&hilit=%D7%A6%D7%91%D7%99+%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%9F#p211564

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ה' דצמבר 20, 2018 1:30 pm

מישהו התכתב באישי והתגלה לנו שקר הרבה יותר גדול: תחילה אזכיר מה שכבר נכתב [בקטן]:
בעמוד 31 ציטט וינמן, את המועצה המרכזית במרינבד בשנת תש''ז. מכיון ווינמן יודע טוב, כשרוצה, לדייק בשנים, מה היה קודם ומה היה אחר כך, (כך עשה בפרק על הגר"ח מבריסק) שכח לפתע ששנת תש"ז היא אחרי שנת תש"ד. ואם כן, מבחינה חוקית, יש להתייחס להחלטות שהתקבלו בשנת תש"ז.

הנה החלטה שהתקבלה על ידי כל המוסדות המוסמכים של אגודת ישראל בעולם:

ה. בשביל עניני ארץ ישראל נבחר ועד פועל מצומצם של מועצת חכמי התורה, מחבריה היושבים בארץ ישראל, האדמו"ר מסדיגורה רבי אברהם יעקב פרידמן, הגאון רבי אברהם יצחק קליין, האדמו"ר מסרט ויזניץ רבי ברוך האגער, הגאון רבי דב בעריש וידנפלד מטשיבין [ראה זה פלא, שם זה הושמט 'בטעות' כאשר וינמן מצטט את הרשימה המכובדת החדשה, אולי חשש שתהיה מכובדת מידי, אך בעמוד 137 כש'נעלם' ממנו מכתבו של הרב מטשיבין, מיהר להוסיף "שהיה אחד מחברי הועד הפועל המצומצם של מועצת גדולי התורה...] הגאון רבי יוסף כהנמן מפונוביז, הגאון רבי מאיר קרליץ.

בשביל להבין את התוקף החוקי של ועד רבנים זה, נתבונן בסעיפים הקודמים בהחלטות שם נקבע כי "הועד הפועל המצומצם של מועצת גדולי התורה יכריע בכל השאלות שיובאו לפניו, הן הנוגעות לעם ישראל והן הנוגעות לאגודת ישראל, והכרעתה מחייבת את כל תנועת אגודת ישראל וארגוניה".

אך לוינמן, היה נוח להתעלם מועד חוקי זה, והוא בחר את 19 החברים שנבחרו בתש"ד...

הסיבה פשוטה ביותר. אילו נערוך כעת את החשבון ה'חוקי' של החותמים לבחירות נגלה כי חמשה מתוך ששה רבנים שנבחרו 'חוקית', חתמו על הבחירות. רוב מוצק לכל דבר... גם לשיטתו שזקוקים דווקא לחתימה...



מתוך ליבון הדברים, מתברר שהשקר הרבה יותר גדול. לא רק שמו של הרב מטשיבין הושמט בעמוד 31 מחברי הועד הפועל של מועצגה"ת שבסמכותה להחליט, אלא גם שמו הרב זלמן סורוצקין מלוצק, כפי הצילום שמובא לפנינו. [זהו צילום המקור, ממנו העתיק גם וינמן לספרו]

הסיבה להשמטה ברורה ביותר. כעת מתברר שששה מתוך שבעה חתמו לבחירות... ועוד המוסמכים 'חוקית'.
קבצים מצורפים
השמטת שמות טשיבין וסורוצקין - עותק.jpg
השמטת שמות טשיבין וסורוצקין - עותק.jpg (43.42 KiB) נצפה 4610 פעמים

ברוז
הודעות: 1252
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי ברוז » ג' דצמבר 25, 2018 11:01 am


ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1116
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ג' דצמבר 25, 2018 9:12 pm

כאשר קריתי ספר זה לפני כשמונה עשרה שנה, הרגשתי שהוא קופץ מגישה לגישה, תחילה הוא לא סומך אלא דברים רשמיים, משל מה שלא נכתבה בארכיון המלכות לא קרה במציאות, ואח"כ כאשר נח לו הוא כן מסתמך על עדיות מפוקפקות.

סתם אזוי, הוא עסוק בדברים של מה בכך. מה זה איכפת לו למישהו אם הכרעת מועצגה"ת היתה חוקית או לא? האם ענין מועצגה"ת היא משום הכח הארגוני שלו? אנחנו מעוניינים לדעת את עמדתם של גדולי החכמים, בגלל שבאופן כללי מה שהם אומרים אמורה להיות דברי חכמה, כי כך היא דרכם של חכמים. וכמו שאנו יודעים בברירות שדעתו של החזו"א היתה שאין איסור התחברות לרשעים בכניסה לכנסת, ושאין סבה להניח את הזירה לאויב, אלא צריכים ללחום אתם באופן המועיל עבור דרכינו, הרי כבר אין ספיקות. אדרבא, שיגיד לנו מי נחלק עליו?

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ד' דצמבר 26, 2018 1:02 am

מחר-מחרתיים בעזרת השם, אעלה חומר נוסף שהגיע אליי.
על ההכפשות נגד מורנו רבי יעקב רוזנהיים זצ"ל המתחילות מהעמוד הראשון בספר.
קיבלתי כעת ופשוט צריך קצת לערוך זאת מבחינה תחבירית, כשיהיה לי זמן.

לא ידען
הודעות: 1086
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לא ידען » ה' ינואר 03, 2019 1:20 pm

לקח קצת זמן ובינתיים לא התפניתי לערוך זאת כראוי.
מה שיש בפרק זה, שני עניינים.
1. איך כבר מהרגע הראשון בספר מחפש להמעיט דמותו היקרה מאוד של מורנו רבי יעקב רוזנהיים כדי שיוכל לקעקע אמינותו.
2. איך כותב וינמן שהכל ממקורות מפורסמים וגלויים, ומסתיר שבעצם כמעט הכל [מה שלא פרוטקולים שהשמיט שורות שלא 'הסתדרו' ל'מחקרו'...] עיתוני 'החומה', פשקווילים של מחריבי קרתא וכו' שכונו בחביבות 'פורסם בציבור' ועוד. גם העיתונות שמביא, בשינויי תאריכים רבים למען לא יחשף הקורא שכבר ינסה לטרוח ולמצוא את המקור, להבין מה נכתב שם ולראות שבמקרים רבים, נכתב ההיפך ממה שוינמן מנסה להגיע.

הנה:
קבצים מצורפים
מקטוביץ ועד הגיורת פרק א.pdf
(927.44 KiB) הורד 246 פעמים

קרית מלך
הודעות: 326
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי קרית מלך » ב' ינואר 07, 2019 12:55 am

מצורף מאמרו של הרב מאיר פרוש בהמודיע בשנת תשנ"ה אודות הספר
קבצים מצורפים
הרב מאיר פרוש.pdf
הרב מאיר פרוש
(370.39 KiB) הורד 200 פעמים

לעשות רצונך
הודעות: 81
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לעשות רצונך » ש' פברואר 02, 2019 11:15 pm

שבוע טוב,

ראשית ישר כוח ברוכים הנמצאים.

זמן רב אני עוקב ולומד מתוך הפורום המחכים.

ידידי ה'ידען הענק' שבחר להיות 'לא ידען', הציע לי להשתתף באופן פעיל ולשתף במחקריי את החברים.

כמדומני שאכן, כדאי להשתמש בחכמת ההמונים, בפרט בנושא רגיש זה.

זכיתי לערוך מחקרים רבים בענייני אגודת ישראל, ואשמח מאוד לשמוע דעת אחרים.
שנים רבות למדתי נושאים אלו, ואם יש מישהו כאן שרוצה לתקן או להחכים אותי - בשמחה.

כפי שנכתב, נושא הספר מקטוביץ ועד ה' באייר הוא האשכול המרכזי כאן, אך כפי שנכתב בקובץ המצורף, מכיוון והפך לכתובת המרכזית ל'כל כתבי הקנאים', אני עורך את מחקרי לכל העניינים מסביב לנושא זה.

אם ההנהלה חושבת שיש לחלק את הנושאים, אשמח להיות מודרך בתחילת דרכי.

מצורפים, קובץ 'משנתו', שיוצא לאחרונה על ידי חסידי סאטמאר, ובו מחקרים המבוססים על וינמן. בגליון יב המצורף פרק בשם 'למה עזבתם את האי''ש', ל'הצלתו' של מרן החזון איש מ'טומאת' הבחירות.

מצורף גם מחקר התשובה לפרק זה, 'ויואל משה לשבת את האי"ש', שהוא פרק ההכנה לבירור שיטתו של בעל החזון איש בקשר לבחירות לכנסת במדינת ישראל. חומרים נוספים יתקבלו בברכה.
קבצים מצורפים
ויואל משה לשבת את האיש.pdf
מקטוביץ עד הגיורת - לשבת את האיש
(724.87 KiB) הורד 247 פעמים
Gilyon Mishnuso - 12.pdf
גיליון משנתו יב
(1.34 MiB) הורד 193 פעמים

נוטר הכרמים
הודעות: 5496
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ש' פברואר 02, 2019 11:29 pm

עוד לפני שהתחלתי לקרוא, סתם 'ביקורת בונה' כהצעה בעלמא.

אם רוצים באמת לשכנע ולהוציא מהתעמולה והתפיסות המוטעות, ולהוכיח בשבט מישור את האמת ואת חקרה, ואף אין כאן מגמה פוליטית של התנצחות, מוטב להשאיר את העקיצות ואת ה'עולים לקבר ערפאת והנוסעים לאיראן' מחוץ לדיון.

זה לא הוגן, לא מכובד, ולא ענייני. מה דסני עלך וגו'. זה שהם עושים את זה, אז מה?

לעשות רצונך
הודעות: 81
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לעשות רצונך » א' פברואר 03, 2019 12:06 am

מקבל.

למרות שהנקודה עם איראן חשובה,
מכיוון והיא מבהירה לכל מי שאומר שכל אגודאי הוא ציוני,
על משקל זהה, כל קנאי הוא איראני.

עקביה
הודעות: 2738
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 03, 2019 12:26 am

אולי מישהו מתנדב להסביר לבור שכמוני מי היא "הגיורת" אליה מגיעים מקטוביץ?

יתר10
הודעות: 704
הצטרף: ד' יוני 01, 2011 12:07 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי יתר10 » א' פברואר 03, 2019 7:42 am

עקביה כתב:אולי מישהו מתנדב להסביר לבור שכמוני מי היא "הגיורת" אליה מגיעים מקטוביץ?

הכוונה כמובן לפרשת ר' עמרם והגיורת
וגם רמוז שם החסידות של חלק מהמגיבים מה שמסביר את האמוציות

עקביה
הודעות: 2738
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 03, 2019 7:44 am

יתר10 כתב:
עקביה כתב:אולי מישהו מתנדב להסביר לבור שכמוני מי היא "הגיורת" אליה מגיעים מקטוביץ?

הכוונה כמובן לפרשת ר' עמרם והגיורת
וגם רמוז שם החסידות של חלק מהמגיבים מה שמסביר את האמוציות

תודה.
ויינמן עוסק בזה בספרו?

לעשות רצונך
הודעות: 81
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי לעשות רצונך » א' פברואר 03, 2019 8:29 am

בקשר לשם מקטוביץ עד הגיורת, יבואר בפרק האחרון של הספר.
ספרנו בנוי כפי ספרו של וינמן, וגם הוא מסביר רק בפרק האחרון את שם הספר.

יתר10, זוהי תגובה שלך בפורום בענין נטורי קרתא,

אולי על ההירשן אתה צודק. אבל על ר' משה בער בעק זה לא נדבק בכלל אינני מכיר אותו אישית אבל מכתביו רואים שאינו שובב כלל ועיקר אלא יש לו שיטה שלימה בנידון. לאחר נסיעתו הראשונה לאירן הוציא קונטרס שלם להסביר מעשיו מעניין אם נמצא באיזשהו מאגר.


מקווה שלמרות היכרותך עם רמב"ב, תסכים לקרוא גם את האופציות השניות, ולא רק צידוקים לנסיעה לאיראן.
ולא משנה אם בגיורת רמוז גם שם של חסידות.

יתר10
הודעות: 704
הצטרף: ד' יוני 01, 2011 12:07 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי יתר10 » א' פברואר 03, 2019 9:51 am

אני בהחלט שמח לקרוא.
רק רציתי להסביר למי שלא מבין איך מגיעים לכאן אירן והגיורת

קו ירוק
הודעות: 3616
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי קו ירוק » א' פברואר 03, 2019 10:34 am

לא קראתי אף פעם את "מקטוביץ"
חבל שמחבר הקונטרס ויואל משה לשבת את האיש, כתב דבריו בסגנון פאשקעווילי, תחת לנסחו באופן רהוט.

מקדש מלך
הודעות: 2282
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' פברואר 03, 2019 12:08 pm

אני לא מבין למה אסור לענות על פאשקווילים בניסוח פאשקוילי.
ואם מישהו רותח על עוולות וזיופים, הוא לא צריך להתבטא בניסוח מכובד. להיפך, זו צביעות מסוימת. מותר לו לומר את אשר על ליבו.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1116
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » א' פברואר 03, 2019 12:40 pm

לא הספקתי לקרות את המאמר ׳ויואל משה לשבת את האיש׳, רק המאמר של ש"ש טעלער, ואיני מבין למה דבריו צריכים תשובה כלל. האם יש מי שישתכנע על ידי דבריו אם לא היה משוכנע מקודם? ראייתו הראשונה, שאי אפשר שהחזון איש דיבר בזלזול על רבני העדה חרדית משום שכידוע כבודם היה יקר בעיניו, בהעלמת עין ממה שצחק מהם במכתבו לר׳ אלחנן אינו אלא הצעד הראשון בדרך ההבל והדמגוגיה.
רק אח"כ ניתן לקרות את המשפט, שהחזו"א אמר ׳האלב די וועלט שטייט אויף ר׳ אהרן קצנלבויגן׳
נערך לאחרונה על ידי ליטוואק פון בודאפעסט ב א' פברואר 03, 2019 4:03 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מיני ומינך
הודעות: 343
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 4:16 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי מיני ומינך » א' פברואר 03, 2019 1:22 pm

דבר בעתו מה טוב - מכיון שכבר ברכנו את חודש אדר, אפשר להעלות
דורות.PDF
(7.67 MiB) הורד 242 פעמים
נערך לאחרונה על ידי מיני ומינך ב א' פברואר 03, 2019 1:40 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קו ירוק
הודעות: 3616
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: מקטוביץ ועד ה' באייר

הודעהעל ידי קו ירוק » א' פברואר 03, 2019 1:30 pm

מקדש מלך כתב:אני לא מבין למה אסור לענות על פאשקווילים בניסוח פאשקוילי.
ואם מישהו רותח על עוולות וזיופים, הוא לא צריך להתבטא בניסוח מכובד. להיפך, זו צביעות מסוימת. מותר לו לומר את אשר על ליבו.

קטוביץ כתוב בסגנון רהוט, אני משער. ומי שרותח, שיתקרר מרתיחתו, ויישב לכתוב לוגית. דברי חכמים בנחת נשמעים מזעקת מושל בכסילים.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים