מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

תולדות עם ישראל, קהילות, ישיבות, בתי כנסיות, בתי קברות, ארכיונים
שומע ומשמיע
הודעות: 1807
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ב' יולי 22, 2019 9:06 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:השעיר החי - החיים שהנשים עבדו והגברים למדו היו היה הרבה לפני מלחמת העולם הראשונה. שום דבר לא היה בסיטונאות בימים ההם, אבל מי שורא בספרים וזכרונות של האידישיסטן הקודמים, יווכח שזאת היתה תופעה לא נדירה.


viewtopic.php?f=48&t=37700&p=421424&hilit=%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94#p421424
וראה שם עוד עדים

השעיר החיי
הודעות: 299
הצטרף: ב' ינואר 25, 2016 9:56 pm

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי השעיר החיי » ג' יולי 23, 2019 12:00 am

עמקן כתב:
השעיר החיי כתב:עם כל הכבוד לרב מילר אי אפשר לקבל את תירוציו של פ״ת. הרב מילר מציין בקטע המדובר מאות עובדות היסטוריות שהם שטויות במיץ עגבניות. הוא לא אומר שרק שזה טוב ליהודים מה שעשו להם הגויים אלא שהשלטון הנכרי היה פחות או יותר בסדר ומכבד והוא עצמו עשה את הדברים ליהודים לטובתם. ממש בבחינת מכחיש שואה מודרני.
גם עצם היסוד שכן נמצא בו כדברי פ״ת הוא מזעזע בבחינת האומרים לאור חושך ולחושך אור, כאילו הגלות הרדיפות והנגישות הם מחסדי הקב״ה עם עם ישראל ולא עונש מר, וכאילו שהטיב הקב״ה עמהם בימי האנמסיפציה זה היה בבחינת שהרע ד לישראל. אוי עולם הפוך וממש בבחינת עם תלכו עמי בקרי - אבל לחלק הזה כבר הורגלו בספרות ובעיתונות החרדית בימנו, אבל לעצם מעשה השלטונות הגויים זה לא פרשנות מעוותת זה פשוט סילוף האמת וההיסטוריה.

דומני שבית הלוי עה"ת כתב דברים דומים למש"כ הגרא"מ. במקום להתלונן על ספרות ועיתונות החרדית בימינו, אולי כבוד צריך לבדוק אם הוא לא קבל מושגים מספרות ועיתונות מעידן המשכילים.


ועכשיו ל״השקפה״. כן ודאי אני מכיר כמו כל בחור ישיבה את הווארט של הבית הלוי על והיא שעמדה. וזאת בדיוק הצרה, שבו משהו בגדר פשיטת חסידי שברור שמוציא את הכתוב מפשוטו וכוונתו, וגם אם יש בוא הבחנה דקה ומעניינת נהפך לאבן יסוד של השקפה כוללת שהיא ההיפך הגמור ממושכלות יסוד של יהדות. לא של משכילים.
הגה עצמך - אדם הולך ברחוב ומוצא 100,000 ש״ח, האם עליו להגיד מה עשיתי שהקב״ה שונא אותי ונתן לי נסיון העשירות ואולי אשקר עכשיו בתאוות ואתרחק מתורה או האם עליו להודות ולהלל לקב״ה שעשה לו את החסד הגדול הזה, ועכשיו צריך לחשוב איך לעשות טוב עם הדבר הזה ולהימנע מרע. וכמוהו שהגוי נותן לו בעיטה ברחוב זה לא להגיד או אני טוב אז הקב״ה רצה לזכות אותי לדעת שגויים הם נבלות ולא להתבולל בהם אלא הקב״ה עשה את זה לי כעונש על מה שעשית ומיד להתחרט חרטה גדולה.
וחבריו שהולך ברחוב או משקיע בעסק ומאבד 100,000 שח האם עליו להגיד גם חסד השפיע הקב״ה עלי כדי למנוע ממני את הנסיונות הנוראים או האם עליו להבין שהקב״ה העניש אותו ועליו לפשפש במעשיו ולמצוא את החטא שגרם לזה ולשוב בתשובה שלמה.
כל ברכות התורה, כל שכר המצוות, כל יעוד הנביאים מדבר על שכר גשמי ואף על פי שידוע שיש חשש שישמן ישורון ויבעט - זה ברכה. ועל האדם לדאוג להשתמש בברכה לטוב ולהימנע מנפילה. וכל הקללות הכתובות בתורה הם עונש פיזי, לא הצלה מהתבוללות ולא מניעת נסיון. הכל דברים פשוטים ואין קשר לכל מה ׳עביד רחמנא. ואפשר להוציא דברים טובים גם מהרע ולהגיד טוב לפחות לא נתבולל.

וכך לעם - שהם סחופים ודחופים בין האומות שהם בגטאות ופוגרומים בעניות ונחשלות ומניעת פרנסה צריך לשוב בתשובה שלימה ולהבין שהחטא גרם לזה לא חסד המקום. ולאידך שיש רווחה ושיווק ואפשרות פרנסה בריווח צריך להודות ולהלל על הטוב של הקב״ה וזה לא מעשה שטן.

גביר
הודעות: 1092
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי גביר » ג' יולי 23, 2019 7:42 am

על שנאת ישראל המובנית באסלאם מראשיתו יעוין למשל כאן
https://www.youtube.com/watch?v=9iEdh1uf2z4
כאן
https://www.youtube.com/watch?v=tax5sUGTnSk
וכאן
http://www.baba-mail.co.il/video.aspx?emailid=33200

בברכה המשולשת
הודעות: 10371
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 23, 2019 9:54 am

השעיר החיי כתב:
עמקן כתב:
השעיר החיי כתב:עם כל הכבוד לרב מילר אי אפשר לקבל את תירוציו של פ״ת. הרב מילר מציין בקטע המדובר מאות עובדות היסטוריות שהם שטויות במיץ עגבניות. הוא לא אומר שרק שזה טוב ליהודים מה שעשו להם הגויים אלא שהשלטון הנכרי היה פחות או יותר בסדר ומכבד והוא עצמו עשה את הדברים ליהודים לטובתם. ממש בבחינת מכחיש שואה מודרני.
גם עצם היסוד שכן נמצא בו כדברי פ״ת הוא מזעזע בבחינת האומרים לאור חושך ולחושך אור, כאילו הגלות הרדיפות והנגישות הם מחסדי הקב״ה עם עם ישראל ולא עונש מר, וכאילו שהטיב הקב״ה עמהם בימי האנמסיפציה זה היה בבחינת שהרע ד לישראל. אוי עולם הפוך וממש בבחינת עם תלכו עמי בקרי - אבל לחלק הזה כבר הורגלו בספרות ובעיתונות החרדית בימנו, אבל לעצם מעשה השלטונות הגויים זה לא פרשנות מעוותת זה פשוט סילוף האמת וההיסטוריה.

דומני שבית הלוי עה"ת כתב דברים דומים למש"כ הגרא"מ. במקום להתלונן על ספרות ועיתונות החרדית בימינו, אולי כבוד צריך לבדוק אם הוא לא קבל מושגים מספרות ועיתונות מעידן המשכילים.


ועכשיו ל״השקפה״. כן ודאי אני מכיר כמו כל בחור ישיבה את הווארט של הבית הלוי על והיא שעמדה. וזאת בדיוק הצרה, שבו משהו בגדר פשיטת חסידי שברור שמוציא את הכתוב מפשוטו וכוונתו, וגם אם יש בוא הבחנה דקה ומעניינת נהפך לאבן יסוד של השקפה כוללת שהיא ההיפך הגמור ממושכלות יסוד של יהדות. לא של משכילים.
הגה עצמך - אדם הולך ברחוב ומוצא 100,000 ש״ח, האם עליו להגיד מה עשיתי שהקב״ה שונא אותי ונתן לי נסיון העשירות ואולי אשקר עכשיו בתאוות ואתרחק מתורה או האם עליו להודות ולהלל לקב״ה שעשה לו את החסד הגדול הזה, ועכשיו צריך לחשוב איך לעשות טוב עם הדבר הזה ולהימנע מרע. וכמוהו שהגוי נותן לו בעיטה ברחוב זה לא להגיד או אני טוב אז הקב״ה רצה לזכות אותי לדעת שגויים הם נבלות ולא להתבולל בהם אלא הקב״ה עשה את זה לי כעונש על מה שעשית ומיד להתחרט חרטה גדולה.
וחבריו שהולך ברחוב או משקיע בעסק ומאבד 100,000 שח האם עליו להגיד גם חסד השפיע הקב״ה עלי כדי למנוע ממני את הנסיונות הנוראים או האם עליו להבין שהקב״ה העניש אותו ועליו לפשפש במעשיו ולמצוא את החטא שגרם לזה ולשוב בתשובה שלמה.
כל ברכות התורה, כל שכר המצוות, כל יעוד הנביאים מדבר על שכר גשמי ואף על פי שידוע שיש חשש שישמן ישורון ויבעט - זה ברכה. ועל האדם לדאוג להשתמש בברכה לטוב ולהימנע מנפילה. וכל הקללות הכתובות בתורה הם עונש פיזי, לא הצלה מהתבוללות ולא מניעת נסיון. הכל דברים פשוטים ואין קשר לכל מה ׳עביד רחמנא. ואפשר להוציא דברים טובים גם מהרע ולהגיד טוב לפחות לא נתבולל.

וכך לעם - שהם סחופים ודחופים בין האומות שהם בגטאות ופוגרומים בעניות ונחשלות ומניעת פרנסה צריך לשוב בתשובה שלימה ולהבין שהחטא גרם לזה לא חסד המקום. ולאידך שיש רווחה ושיווק ואפשרות פרנסה בריווח צריך להודות ולהלל על הטוב של הקב״ה וזה לא מעשה שטן.


לכאורה, יש להבדיל בין האדם הפרטי (בו עסקה עיקר הדוגמא של כתר"ה) וכלל ישראל כשהוא על אדמתו ולא משועבד לגויים ימש"ו (שבו עוסקת הבטחת התורה עליה דיבר כתר"ה) לבין מצב הגלות של הכלל, שאז באמת לא טוב לכלל ישראל שטוב מדי ברמה הגשמית וכה"ג, וכפי שלימדונו מרנן החת"ס והנצי"ב

משה1
הודעות: 73
הצטרף: ג' דצמבר 06, 2016 1:24 pm

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי משה1 » ד' יולי 24, 2019 12:27 am

אור החיים ויקרא ו ב: ואומרו ואש המזבח תוקד בו - יודיע הכתוב כי באור בוקר תעשן אף ה' ואש מפיו תאכל על אשר עינונו בני עולה ויסרונו ביסורי נקמה ובפרט בני המערב הפנימי אין לך כוס מר שלא הטעימו תמיד, והוא אומרו אש המזבח שרמזנו בו בחינת היסורים מהאומות, ולא ריחם לבם לאשר הכה ה' זה ימים והשפיל גאון יעקב, ולא נהג בם בחינת דיראון לומר די ראות עליוני עליונים למטה מטה, אש מזבח זה תוקד בו בנעלם הנעלמים, כי הוא המקנא ולובש קנאה.

ראה עוד רי"מ טולדנו בספר נר המערב, ותבהל

נחלי אפרסמון

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ד' יולי 24, 2019 1:27 am

משה1 כתב:אור החיים ויקרא ו ב: ואומרו ואש המזבח תוקד בו - יודיע הכתוב כי באור בוקר תעשן אף ה' ואש מפיו תאכל על אשר עינונו בני עולה ויסרונו ביסורי נקמה ובפרט בני המערב הפנימי אין לך כוס מר שלא הטעימו תמיד, והוא אומרו אש המזבח שרמזנו בו בחינת היסורים מהאומות, ולא ריחם לבם לאשר הכה ה' זה ימים והשפיל גאון יעקב, ולא נהג בם בחינת דיראון לומר די ראות עליוני עליונים למטה מטה, אש מזבח זה תוקד בו בנעלם הנעלמים, כי הוא המקנא ולובש קנאה.

ראה עוד רי"מ טולדנו בספר נר המערב, ותבהל

מה הוא המערב הפנימי?

גביר
הודעות: 1092
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: יחסם של בני ישמעאל ליהודים קודם הציונות

הודעהעל ידי גביר » ד' יולי 24, 2019 7:28 am

[quoteמה הוא המערב הפנימי?[/quote]
מרוקו


חזור אל “ימות עולם”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים