חכם באשי כתב:ישנה עבודת ד"ר 'מעניינת' ושמה: "החפץ הטקסי החסידי", ירושלים 2007
היא שיחתי כתב:אני מאמין שאם הוא היה אדמו"ר אזי בוודאי היה ערך רוחני לסטנדער צא ולמד מבית המדרש של חסידי בעלזא בירושלים שם הסטנדער מונח בתיבת זכוכית (תקנוני אם טועה אני)
בחסידות יש משמעות רבה לחפצים שהתקדשו על ידי קדושי עליון
... כי אין קדושה בשום נברא רק להבורא יתברך. וזה שאמר שלא תדמו כי ההר הוא עניין קדוש ובסיבתו נגלה ה' עליו, לא כן בני ישראל. כי 'במשוך היובל... יעלו בהר', והוא מעון חיות ובהמות. רק כל זמן שהשכינה עליו הוא קדוש מסיבת קדושת הבורא יתברך שמו, לכן אמר (תענית כא, ע"ב) כי 'לא מקומו של אדם מכבדו, אלא אדם מכבד את מקומו', וזה רעיון נכבד. ולכן בבית עולמים שקדושתן לעולם, לכן שלא ידמו שיש קדושה בעצם הבנין, לכן מותרים ליגע כל הטמאים אף טמאי מתים מאחוריו וכמו שדרשו בתורת כהנים פ' תזריע מ"לא תבוא" דמאחוריו מותרין ליגע בו כל הטמאים, להראות דרק מי ששכן שמו בתוך הבית הזה אתה ירא, ובפנים ממנו קודש, לא מאחוריו שמפנים הלוחות והדעות ומשכן הכבוד...
איילער כתב:ראה 'לקוטי שיחות' חלק ל"ב עמ' 24 ואילך ובהערות שם.
יוסףלוי כתב:חיס, מקורות חסידיים יש מספיק.
גוראריה כתב:מי יודע היכן המהר"ל שלרכושו של אדם יש שייכות עם שורש נשמתו?
גוראריה כתב:מי יודע היכן המהר"ל שלרכושו של אדם יש שייכות עם שורש נשמתו?
אפרקסתא דעניא כתב:תמיהני שאיש לא הזכיר עד כה את המסילת ישרים בפ"א, שמדבריו משמע כן להדיא.
בית שביעי כתב:כולם מכבדים מעריכים ומקדישים את חפצי קודש ואין איש שם על לב ואין איש מביא מקורות על התופעה העבודה זריות שיש בזה באופן הכי מושחת!
כמה מחלוקת אחים כבר הביא את זה? כמה גניבות ומדות מושחתות סובבים את החפצי קודש אלו?
הגיע הזמן להתפכח ולחלק באופן הכי גדול את החילוק בין הכמיהה לדבק בצדיקים ובקדושה ע"י התקרבותינו אליהם וכפועל יוצא גם אל חפציהם וכל מה ששייך להם, אבל מזה עד להאדיקות המטופשת לכל בר נש שרוצה רק בגאוותו ובתאוותו ובכל זאת לתלות באילן גדול וולהיות נחשב אצל אנשים חשובים ע"י השתייכותם לחפצי צדיק בכוונה תחילה להמשיך בפריקת עול האמת ועול מדות תרומיות של הצדיק ועול ההתמדה של הצדיק וכו'
רבותי התפכחו!
יין המשמח כתב:ומה לעשות שבנוגע לענינים שבקדושה לא מתיעצים עם מתנגדים כמוך....
זה לא סתם שלוקחים את זה, זה באמת קדוש ובאמת מגן ושומר!
יין המשמח כתב:בית שביעי כתב:כולם מכבדים מעריכים ומקדישים את חפצי קודש ואין איש שם על לב ואין איש מביא מקורות על התופעה העבודה זריות שיש בזה באופן הכי מושחת!
כמה מחלוקת אחים כבר הביא את זה? כמה גניבות ומדות מושחתות סובבים את החפצי קודש אלו?
הגיע הזמן להתפכח ולחלק באופן הכי גדול את החילוק בין הכמיהה לדבק בצדיקים ובקדושה ע"י התקרבותינו אליהם וכפועל יוצא גם אל חפציהם וכל מה ששייך להם, אבל מזה עד להאדיקות המטופשת לכל בר נש שרוצה רק בגאוותו ובתאוותו ובכל זאת לתלות באילן גדול וולהיות נחשב אצל אנשים חשובים ע"י השתייכותם לחפצי צדיק בכוונה תחילה להמשיך בפריקת עול האמת ועול מדות תרומיות של הצדיק ועול ההתמדה של הצדיק וכו'
רבותי התפכחו!
ומה לעשות שבנוגע לענינים שבקדושה לא מתיעצים עם מתנגדים כמוך....
זה לא סתם שלוקחים את זה, זה באמת קדוש ובאמת מגן ושומר!
חכם באשי כתב:ישנה עבודת ד"ר 'מעניינת' ושמה: "החפץ הטקסי החסידי", ירושלים 2007
רשמי רשותא כתב:מתאמרה משמי' דהרב מסאטמאר זצ"ל שאמר הטעם למה ממבלאי מכנסי כהנים ומהמייניהן מהן היו מפקיעין ובהן היו מדליקין, הלא אין עניות במקום עשירות ובודאי היו יכולים לעשות פתילות חדשות, ורק הטעם שעשו מהם פתילות שאם היו משתיירים בגדי כהונה היה כל כהן לובש בגדים קרועים ישן נושן מירושתו של אהרן הכהן
היא שיחתי כתב:התפרסם לאחרונה בעיתונות על גניבתו של הסטנדער של הגריש"א זצוק"ל
אני מאמין שאם הוא היה אדמו"ר אזי בוודאי היה ערך רוחני לסטנדער צא ולמד מבית המדרש של חסידי בעלזא בירושלים שם הסטנדער מונח בתיבת זכוכית (תקנוני אם טועה אני)
בחסידות יש משמעות רבה לחפצים שהתקדשו על ידי קדושי עליון
האם יש זכר לדבר בתקופות הטרום חסידיות ואצל מתנגדים אף לאחר מכן?
יש לזה מקור?
האם הטעם הוא העלאת הניצוצות מהחפץ?
(ויש להעיר מהשטריימל של בעל הלשם, וצ"ע אם החשיבו הגריש"א או רק הסטייפלער ומן הסתם נתן מתנה דבר שהחשיבו)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 174 אורחים