חלמיש כתב:כבר כתב על כך י"י יובל בספרו חכמים בדורם, עמ' 224
בברכה המשולשת כתב:מן הסתם לא באותה רמת פירוט כמו הרב פלס (ומהיכרות עם כתביו של יובל- הוא גם לא מתקרב לאותה רמה של דיוק של הרב פלס)
חכם באשי כתב:בברכה המשולשת כתב:מן הסתם לא באותה רמת פירוט כמו הרב פלס (ומהיכרות עם כתביו של יובל- הוא גם לא מתקרב לאותה רמה של דיוק של הרב פלס)
תלוי את מי שואלים...
יובל עצמו טוען (במאמר ביקורת שפירסם על ספרי הראשונים שהוציאו מכון ירושלים), שהרב פלס לא ההדיר נכונה, לא קרא היטב את כתה"י וכו'...
ובנוגע לספרו של פלס על המהרי"ל, כנראה זה עיבוד מעבודת הד"ר שלו.
חכם באשי כתב:עכ"פ, יובל ופלס עצמם מעולם לא התקוטטו, ואם כן - הרי שהם כבר השלימו.
אליהוא כתב:[כידוע מפולמוס הבן סירא שטען הרר"מ עי' צי"א ואכמ"ל]
חכם באשי כתב:רר"מ = ר' ראובן מרגליות.
גם זו לטובה כתב:חכם באשי כתב:רר"מ = ר' ראובן מרגליות.
ואולי תוכל גם לגלות לנו, מה טען הרר"מ על ר"ז מחבר ספר מנהגי מהרי"ל.
יעקב כהן כתב:גם זו לטובה כתב:חכם באשי כתב:רר"מ = ר' ראובן מרגליות.
ואולי תוכל גם לגלות לנו, מה טען הרר"מ על ר"ז מחבר ספר מנהגי מהרי"ל.
עיין בעוללות סימן יב.
יאיר כתב:במחילה אבל לא הבנתי כיצד האמין היעב"ץ שנשים יכולות להתעבר מאכילת ענבים או שתייה ממי נילוס?
יאיר כתב:במחילה אבל לא הבנתי כיצד האמין היעב"ץ שנשים יכולות להתעבר מאכילת ענבים או שתייה ממי נילוס?
אוצר החכמה כתב:יאיר כתב:במחילה אבל לא הבנתי כיצד האמין היעב"ץ שנשים יכולות להתעבר מאכילת ענבים או שתייה ממי נילוס?
זה גם לא מובן שהרי נוגד את ההלכה שהרי מי שהלך בעלה והתעברה וילדה אחר תריסר ירחי נאסרת עליו, ודלמא שתתה ממי הנילוס או אכלה מהגפנים האלה?
ואולי סבר שאם אינה טוענת כך לא תלינן בזה ואם תטען באמת תיאמן?
אוצר החכמה כתב:יאיר כתב:במחילה אבל לא הבנתי כיצד האמין היעב"ץ שנשים יכולות להתעבר מאכילת ענבים או שתייה ממי נילוס?
זה גם לא מובן שהרי נוגד את ההלכה שהרי מי שהלך בעלה והתעברה וילדה אחר תריסר ירחי נאסרת עליו, ודלמא שתתה ממי הנילוס או אכלה מהגפנים האלה?
ואולי סבר שאם אינה טוענת כך לא תלינן בזה ואם תטען באמת תיאמן?
חכם באשי כתב:בברכה המשולשת כתב:מן הסתם לא באותה רמת פירוט כמו הרב פלס (ומהיכרות עם כתביו של יובל- הוא גם לא מתקרב לאותה רמה של דיוק של הרב פלס)
תלוי את מי שואלים...
יובל עצמו טוען (במאמר ביקורת שפירסם על ספרי הראשונים שהוציאו מכון ירושלים), שהרב פלס לא ההדיר נכונה, לא קרא היטב את כתה"י וכו'...
ובנוגע לספרו של פלס על המהרי"ל, כנראה זה עיבוד מעבודת הד"ר שלו.
לענין כתב:חכם באשי כתב:בברכה המשולשת כתב:מן הסתם לא באותה רמת פירוט כמו הרב פלס (ומהיכרות עם כתביו של יובל- הוא גם לא מתקרב לאותה רמה של דיוק של הרב פלס)
תלוי את מי שואלים...
יובל עצמו טוען (במאמר ביקורת שפירסם על ספרי הראשונים שהוציאו מכון ירושלים), שהרב פלס לא ההדיר נכונה, לא קרא היטב את כתה"י וכו'...
ובנוגע לספרו של פלס על המהרי"ל, כנראה זה עיבוד מעבודת הד"ר שלו.
אפשר בבקשה להעלות את מאמרי יובל המדוברים?
לב האבן כתב:לענין כתב:חכם באשי כתב:בברכה המשולשת כתב:מן הסתם לא באותה רמת פירוט כמו הרב פלס (ומהיכרות עם כתביו של יובל- הוא גם לא מתקרב לאותה רמה של דיוק של הרב פלס)
תלוי את מי שואלים...
יובל עצמו טוען (במאמר ביקורת שפירסם על ספרי הראשונים שהוציאו מכון ירושלים), שהרב פלס לא ההדיר נכונה, לא קרא היטב את כתה"י וכו'...
ובנוגע לספרו של פלס על המהרי"ל, כנראה זה עיבוד מעבודת הד"ר שלו.
אפשר בבקשה להעלות את מאמרי יובל המדוברים?
מחשבון שלו באתר academia
יעקב כהן כתב:גם זו לטובה כתב:חכם באשי כתב:רר"מ = ר' ראובן מרגליות.
ואולי תוכל גם לגלות לנו, מה טען הרר"מ על ר"ז מחבר ספר מנהגי מהרי"ל.
עיין בעוללות סימן יב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 160 אורחים