נפלאות מתורתך.
בחודש חשון אין מועדים. ונרמז בשם החודש. חשו"ן נוטריקון, ח'דשיכם ו'מועדיכם ש'נאה נ'פשי. אולם לעתיד יהיה מועד בו, ונרמז גם הוא בנוטריקון של חשו"ן, ו'שם נ'שיר ש'יר ח'דש.
בן באג באג כתב:בנין המשכן הסתיים בחשוון , והקב"ה רצה שיועמד רק בניסן, והובטח לחשוון שלעת"ל יזכה לקבוע בו חג
יהודי יקר כתב:מורה צדק כתב:לומר שנאה נפשי על מועדי ה'?
הס מלהזכיר
מכתלי מכתבו דמר ניכר דאישתמיטתיה פסוק מפורש בנביא, בריש ספר ישעיהו, ונקרא בפי כל ישראל בהפטרת שבת חזון:חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי הָיוּ עָלַי לָטֹרַח נִלְאֵיתִי נְשֹׂא
בן באג באג כתב:בנין המשכן הסתיים בחשוון , והקב"ה רצה שיועמד רק בניסן, והובטח לחשוון שלעת"ל יזכה לקבוע בו חג
סענדער כתב:בן באג באג כתב:בנין המשכן הסתיים בחשוון , והקב"ה רצה שיועמד רק בניסן, והובטח לחשוון שלעת"ל יזכה לקבוע בו חג
במדרש רבה פר' נשא. כך כשעמד המשכן היו ישראל אומרים, יבא דודי לגנו, לפי שמלאכת המשכן נגמרה בעשרים וחמשה בכסלו, ועמד המשכן מקפל עד ראש חדש ניסן, והיו ישראל אומרים הרי עשינו המשכן מתי תבוא השכינה ותשרה בתוך מעשה ידינו. כשהגיע ראש חדש ניסן וצוה הקדוש ברוך הוא להקים את המשכן, שלח להם על ידי משה מה אתם יראים, כבר באתי לגני אחותי כלה
נחלה לישראל כתב:נפלאות מתורתך.
בחודש חשון אין מועדים. ונרמז בשם החודש. חשו"ן נוטריקון, ח'דשיכם ו'מועדיכם ש'נאה נ'פשי. אולם לעתיד יהיה מועד בו, ונרמז גם הוא בנוטריקון של חשו"ן, ו'שם נ'שיר ש'יר ח'דש.
נחלה לישראל כתב:נפלאות מתורתך.
בחודש חשון אין מועדים. ונרמז בשם החודש. חשו"ן נוטריקון, ח'דשיכם ו'מועדיכם ש'נאה נ'פשי. אולם לעתיד יהיה מועד בו, ונרמז גם הוא בנוטריקון של חשו"ן, ו'שם נ'שיר ש'יר ח'דש.
סענדער כתב:נחלה לישראל כתב:נפלאות מתורתך.
בחודש חשון אין מועדים. ונרמז בשם החודש. חשו"ן נוטריקון, ח'דשיכם ו'מועדיכם ש'נאה נ'פשי. אולם לעתיד יהיה מועד בו, ונרמז גם הוא בנוטריקון של חשו"ן, ו'שם נ'שיר ש'יר ח'דש.
רגע,
היכן המועדים בחודשים טבת, שבט, אייר, תמוז, האם נקרא להם מר - טבת וכו'.
ואם עשרה בטבת נקרא מועד על שם העתיד גם יום שאילת גשמים שיש בחשון נקראנו מועד,
וגם בחודשים כסלו ואדר בבית ראשון לא היו מועדים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים