מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קיחה- קידושין או נישואין

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי אליחי » ג' דצמבר 14, 2010 7:41 pm

כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי אליחי » ד' דצמבר 15, 2010 12:00 am

מה קרה? אף אחד לא מצא תשובה.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי גוראריה » ד' דצמבר 15, 2010 12:34 am

אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי אליחי » ד' דצמבר 15, 2010 12:38 am

גוראריה כתב:
אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'

וא"כ קשיא טובא מנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה, הוא קידושין ולא נישואין.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי גוראריה » ד' דצמבר 15, 2010 12:43 am

אליחי כתב:
גוראריה כתב:
אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'

וא"כ קשיא טובא מנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה, הוא קידושין ולא נישואין.

מגז"ש.
שאין אדם דן אלא א"כ קיבלה מרבו.

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי אליחי » ד' דצמבר 15, 2010 1:15 am

גוראריה כתב:שאין אדם דן אלא א"כ קיבלה מרבו.

אני שואל מה הביאור בל' קיחה, אף לג"ש צריך להיות הסבר.
בג"ש רואים שהוקש לקיחה דשדה עפרון שהיא בכסף. ולכאו' עדיין אין אנו יודעים מה הוקש קידושין או נישואין. ושמא נישואין בכסף.

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2450
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ד' דצמבר 15, 2010 9:13 am

עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי אליחי » ד' דצמבר 15, 2010 8:31 pm

אפרקסתא דעניא כתב:עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.

ישר כח
ועדיין צ"ב. שלא מסתבר שכאן תהא הלשון הפשוטה כך וכאן הא כך.

מעיין
הודעות: 1954
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: קיחה- קידושין או נישואין

הודעהעל ידי מעיין » ד' דצמבר 15, 2010 9:34 pm

אליחי כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.

ישר כח
ועדיין צ"ב. שלא מסתבר שכאן תהא הלשון הפשוטה כך וכאן הא כך.

עי' הסוגי' יבמות צז, א, ותוד"ה הראוי לקיחה קיחה, וע"ע מלבי"ם על הפסוק ואיש אשר יקח את אשה ואת אמה (ויקרא כ יד).


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 145 אורחים