נשר כתב:אמר לי היום תלמיד של הגר"מ ברנדסדורפר שליט"א,
שהוא מתעתד להצטרף להכשר של הרב לנדאו.
הוא טוען שצריך אכן להזריק בשוק ולא בחזה, אך טוען שמה שגרם לטריפות הוא שהתחילו להזריק במקום אחר בשוקיים.
אולי יעניין מישהו.
חיים ושלו' כתב:תכל'ס, איזה שחיטה יש לו הכי פחות פקפוקים? (שלא יהיה כלל לצערי התייאשתי, או שמנקבים בחלל הגוף בחה ובכנפיים או חשש טריפות בצומת הגידין.)
גימפעל כתב:חיים ושלו' כתב:תכל'ס, איזה שחיטה יש לו הכי פחות פקפוקים? (שלא יהיה כלל לצערי התייאשתי, או שמנקבים בחלל הגוף בחה ובכנפיים או חשש טריפות בצומת הגידין.)
שחיטה עם רב שלוקח על עצמו אחריות.
נשר כתב:אמר לי היום תלמיד של הגר"מ ברנדסדורפר שליט"א,
שהוא מתעתד להצטרף להכשר של הרב לנדאו.
הוא טוען שצריך אכן להזריק בשוק ולא בחזה, אך טוען שמה שגרם לטריפות הוא שהתחילו להזריק במקום אחר בשוקיים.
אולי יעניין מישהו.
חובב_ספרים כתב:גימפעל כתב:חיים ושלו' כתב:תכל'ס, איזה שחיטה יש לו הכי פחות פקפוקים? (שלא יהיה כלל לצערי התייאשתי, או שמנקבים בחלל הגוף בחזה ובכנפיים או חשש טריפות בצומת הגידין.)
שחיטה עם רב שלוקח על עצמו אחריות.
לא ברור לאיזה שחיטה אתה מרמז, ומיהו הרב הלוקח יותר אחריות על השחיטה. אבל למה להסתפק על אחרים הלוקחים אחריות כשאפשר לקחת אחריות בלבד. יש הרבה אנשים העומדים על השחיטה בעצמם. הם בוחרים השוחטים הכי טובים, ומהם שעומדים גם על בדיקת הסכין, ויש מבררים מי הבודקים הכי טובים ועומדים שם לראות שהכל נעשה כדבעי ושלא נתחלף בטעות העופות שלהם. המהדרין מן המהדרין עושים הכל באופן פרטי ממש [שהוא לאו דוקא תוספת הידור] אבל אפשר לעשות את זה גם בתוך כמה מהמשחטות הגדולות.
גימפעל כתב:מה דעת הרב יברוב אחרי שישב איתם ושמע מה שיש להם לומר ?
פעלעד כתב:בחסידות אמשינוב ניתנו הוראות בשם האדמו"ר כדלהלן:
העופות של העדה"ח שנשחטו מיום ד' בשבוע שעבר מאחר שלע"ע עוברים בדיקה מיוחדת ניתן לאכלם ללא חשש. עם זאת יש מקום להדר להשתמש בעופות של הרב לנדא.
עופות שנשחטו לפני יום ד', אם הם שלמים יש לקחת לבודק שיבדוק אם הגיד נשאר בצורתו ושלמותו.
עופות מחולקים לא תועיל הבדיקה לגבי שאר חלקי העוף. כמו כן בעופות מבושלים לא ניתן לבדוק. הדין הוא שהעופות כשרים מדין רוב אבל יש מקום להחמיר שלא לאכלם. בכל מקרה צריך לבדוק את השוק ואם נמצאת בו בעיה הרי הוא פסול לאכילה.
הלומדים בישיבות, עופות שנשחטו מיום ד' אין בעי' כנ"ל אמנם כאמור יש להדר על שחיטת הרב לנדא. נשחטו לפני יום ד', בימות החול כדאי להמנע. בשבת, אם אין מקום אחר לאכול ניתן לאכול כבכל סעודת מצוה כי אין מחמירים.
במידה ויהיו שינויים כל שהם תבוא הודעה מסודרת על כך.
בבשר הודו ובשר בקר אין שינויים ממה שהיה עד כה.
כמובן שהרבי מאמשינוב ידוע כמחמיר וע"כ מחמיר יותר מרבני העדה.
מלך זקן וכסיל כתב:גימפעל כתב:מה דעת הרב יברוב אחרי שישב איתם ושמע מה שיש להם לומר ?
האם יש למישהוא פרטים?
גימפעל כתב:אתה יודע להעתיק יפה מהפורום השכן.
עד היום שהאמשינוב'ער אסר לא ציטטת משמו,
אגב הוא התיר רק בעופות שנשחטים מיום רביעי ואילך שאז התחילו לבדוק את השוקיים אם יש בהם דלקות, כלומר שעופות עם דלקות לשיטתו הם טריפה.
פעלעד כתב:ראשית, צהריים טובים מר גימפעל, כמו תמיד, גם היום אתה נשמע כעוס מאד, אכלת כבר ארוחת צהריים...?
אכן כן, אני יודע להעתיק מפורום שכן כמו שכולם יודעים. רק הוספתי מס' טל' שכולם יוכלו לשמוע מהמקור, כנראה לא שמת לב מרוב כעסך...
2. עד היום לא ציטטתי מהרבי מאמשינוב שליט"א, כי הוא לא אסר, הוא אמר שיש לחשוש עד שיגמור לברר.
ואכן הוא התיר רק מיום ד' כמו שכתוב בהודעה שציטטתי, כנראה לא קראת אותו כי מצוטט מאשכול אחר, וגם מרוב זעזועיך מהעדה"ח יש חשש שמשהו במוחך נשאר מזועזע.
גימפעל כתב:פעלעד כתב:ראשית, צהריים טובים מר גימפעל, כמו תמיד, גם היום אתה נשמע כעוס מאד, אכלת כבר ארוחת צהריים...?
אכן כן, אני יודע להעתיק מפורום שכן כמו שכולם יודעים. רק הוספתי מס' טל' שכולם יוכלו לשמוע מהמקור, כנראה לא שמת לב מרוב כעסך...
2. עד היום לא ציטטתי מהרבי מאמשינוב שליט"א, כי הוא לא אסר, הוא אמר שיש לחשוש עד שיגמור לברר.
ואכן הוא התיר רק מיום ד' כמו שכתוב בהודעה שציטטתי, כנראה לא קראת אותו כי מצוטט מאשכול אחר, וגם מרוב זעזועיך מהעדה"ח יש חשש שמשהו במוחך נשאר מזועזע.
1. לא ראיתי מספר טלפון וניסיתי לחפש עוד הפעם ולא מצאתי.
הוד_והדר כתב:גימפעל הגיע הזמן שלמען הגינות תגלה לנו מי אתה בדיוק ומה המניעים והאינטרס שלך ואיך אתה קשור למשפחת ברנסדורפר או יברוב וכדומה
הוד_והדר כתב:גימפעל הגיע הזמן שלמען הגינות תגלה לנו מי אתה בדיוק ומה המניעים והאינטרס שלך ואיך אתה קשור למשפחת ברנסדורפר או יברוב וכדומה
פעלעד כתב:הוד_והדר כתב:גימפעל הגיע הזמן שלמען הגינות תגלה לנו מי אתה בדיוק ומה המניעים והאינטרס שלך ואיך אתה קשור למשפחת ברנסדורפר או יברוב וכדומה
או תגלה לנו איזה סוג וצבע כיפה אתה חובש לראשך...
הוד_והדר כתב:האינטרס של רמ"ב ברור פה, פתיחת השחיטה החדשה בהוראותיו
הוד_והדר כתב:הבית דין בהרכב מלא ישבה ודנה בנושא, וגם הזמינו את הרב יברוב להציע ספקותיו, ופסקו מה שפסקו, ולבא להגיד אחר כל זה מה שאתה כותב, זה סתם אינטרסים ומניעים אישיים
הוד_והדר כתב:האינטרס של רמ"ב ברור פה, פתיחת השחיטה החדשה בהוראותיו
הבית דין בהרכב מלא ישבה ודנה בנושא, וגם הזמינו את הרב יברוב להציע ספקותיו, ופסקו מה שפסקו, ולבא להגיד אחר כל זה מה שאתה כותב, זה סתם אינטרסים ומניעים אישיים
לעומקו של דבר כתב:כמה הערות, אם תוכלו לעזור לי
1. קצת צ"ע אצלי שר' משה ברנדסדורפר מוציא מכתב על השחיטה של העדה החרדית אחר שרבני העדה מתירים. ואיך יוצא נגד רבניו הוא. אמנם לפי התאריכים אני רואה שהוא אסר עוד לפני שהב"ד פסקו להתירא, ואעפ"כ צ"ע הלא הוא יודע שזה תחת הסמכות שלהם. (גם יכל לבוא בפני הב"ד)
ב. לפני שמביאים את דעת ר' דוד שווימר צריך להזכיר שהוא מתנגד גדול לשחיטת העד"ח כבר לפני כמה שנים. (אבל אח"כ כמובן צריך להביא דעתו סו"ס הוא ת"ח ומומחה)
ג. האם יש משהו מנומק מהמתירים.
ד. מה היא הבדיקה שהחלו לעשות בעדה החרדית "מאז יום ד'", והאם היא אכן מטריפה הרבה עופות, ומה דעת האוסרים על הבדיקה הזו
ו. שאר הכשרים היכן עושים היום הזריקות, היינו מחפוד וקהילות
(אגב, במכתב של העד"ח די ברור שאינם מתכוונים שרנ"י לא הסכים להתיר, הוא הופיע כעד אבל המחליטים הם הבד"צ)
גימפעל כתב:הוד_והדר כתב:הבית דין בהרכב מלא ישבה ודנה בנושא, וגם הזמינו את הרב יברוב להציע ספקותיו, ופסקו מה שפסקו, ולבא להגיד אחר כל זה מה שאתה כותב, זה סתם אינטרסים ומניעים אישיים
אם יברוב לא הסכים עם 'הסכמת' העדה מה יעזור לי ההרכב המלא, אם עדיין האוסרים נשארו בשלהם (גם האדמו"ר מאמשינוב שצוטט לעיל עדיין חושב שזו בעייה ולכן רק העופות שנבדקו ואין בהם דלקת מותר לאכול)
משה בן עמרם כתב:הוא סובר שכיום יש להזריק בחזה ולא בשוק, והגם שלדעת אביו הגאון ר' מאיר יש להזריק בשוק ולא בחוזה, הוא טוען שכל זה הוא רק כי בגלל המחטים העבים היה חשש לנקובת הוושט, משא"כ כיום שהמחטים דקים, ודאי עדיף לעשות את הזריקה בחזה, ואעפ"כ סבר שאין לשנות מהזריקה בשוק, [כך היתה סברתו עד לאחרונה], אבל כעת שהתגלו בעיות דלקת בעופות וכו', שזה לא חשש טריפה אלא ודאי טריפה, ברור שיש לעשות את הזריקה בחזה כבכל הכשרויות.
גימפעל כתב:קבלו את האמת ממי שאמרה,
הגיע הזמן שיהיה אפשר להעביר ביקורת בונה לעדה החרדית ושיתקנו את הבעיות ולא שיתעקשו להישאר בבעיה ולהילחם עם מי שמגלה זאת, (זה היה בזמן הקומוניסטים).
חובב_ספרים כתב:משה בן עמרם כתב:הוא סובר שכיום יש להזריק בחזה ולא בשוק, והגם שלדעת אביו הגאון ר' מאיר יש להזריק בשוק ולא בחוזה, הוא טוען שכל זה הוא רק כי בגלל המחטים העבים היה חשש לנקובת הוושט, משא"כ כיום שהמחטים דקים, ודאי עדיף לעשות את הזריקה בחזה, ואעפ"כ סבר שאין לשנות מהזריקה בשוק, [כך היתה סברתו עד לאחרונה], אבל כעת שהתגלו בעיות דלקת בעופות וכו', שזה לא חשש טריפה אלא ודאי טריפה, ברור שיש לעשות את הזריקה בחזה כבכל הכשרויות.
זה לא נכון, ואפשר לראות במכתבושהוא כתב רק שאין אנו ביקיאם בבדיקה, אבל אין זה מהפך אותו לודאי טריפה.
משה בן עמרם כתב:תסתכל טוב ברמ"א יו"ד סימן נ"ו סעיף ט', ותראה שכתב שכיון שאין אנו בקיאין הוי טריפה לא שיש להחמיר או משהו כזה, אלא הוי טריפה.
פעלעד כתב:יש לך הרב יברוב יחיד שלפתע פתאום נודע שמו ברבים, והוא חולק על שורה שלימה של רבנים מורי הוראות בישראל שנים ע"ג שנים, אז מה, כל אברך ת"ח שיקום ויגיד משהו כבר צריך להזדעזע ולעזוב את הרבנים המקובלים תמיד?
נוה הלבנון כתב:צריך לראות את גוף העניין. (עת לעשות, אכן כע"ה שאינם בקיאים בהלכות טריפות אבל רוצים לדעת איזה עוף הם יכולים לקנות..)
הרב יברוב כתב מכתב בו הוא פירט (ע"פ דעתו) את המציאות ואת הסיבה לאסור. הרב בראנדסדורפר התייחס גם הוא לקיומה של המציאות הבעייתית וכן וצירף את דעתו לקיומו של בעיה הילכתית, הרב שוימער אף הוא צירף את דעתו כנ"ל. (אחד מהת"ח דפה הוסיף את הודעת האדמו"ר מאמשינוב). הבד"ץ בעצמם ב'הבהרת דברים' במעין מודה במקצת הודו שיש מציאות הדורשת התייחסות. עד כאן.
ומאידך?
הבד"ץ פרסם כרוז בו הוא כתב את דעתו. לא התייחסות הילכתית לא התייחסות מציאותית. כלום.
נוה הלבנון כתב:צריך לראות את גוף העניין. (עת לעשות, אכן כע"ה שאינם בקיאים בהלכות טריפות אבל רוצים לדעת איזה עוף הם יכולים לקנות..)
הרב יברוב כתב מכתב בו הוא פירט (ע"פ דעתו) את המציאות ואת הסיבה לאסור. הרב בראנדסדורפר התייחס גם הוא לקיומה של המציאות הבעייתית וכן וצירף את דעתו לקיומו של בעיה הילכתית, הרב שוימער אף הוא צירף את דעתו כנ"ל. (אחד מהת"ח דפה הוסיף את הודעת האדמו"ר מאמשינוב). הבד"ץ בעצמם ב'הבהרת דברים' במעין מודה במקצת הודו שיש מציאות הדורשת התייחסות. עד כאן.
ומאידך?
הבד"ץ פרסם כרוז בו הוא כתב את דעתו. לא התייחסות הילכתית לא התייחסות מציאותית. כלום.
לעומקו של דבר כתב:
ואגב, אם אכן יש בדיקות, מה עוד טוען הגרנ"י
אגב הרב יברוב הוא ת"ח גדול ובענייני שחיטות הוא מומחה גדול זה שנים ושימש את הרב ברנסדורפר
לעומקו של דבר כתב:פעלעד,
להגיד שהרב רוצה שילכו לצבא או שהבד"צ רק מחפים על השחיטה זהו מנהג חמומי מח, אבל להגיד "וכי הרבנים מתירים דאורייתא בקלות" זהו דמגוגיה, יש כאן טענה למה המתירים לא מסבירים את היתרם והטענה טענה היא
קצת מריח לי שלמעשה הבד"צ אוחזים שמה שהיה לפני שהוסיפו בודקים לא היה גלאט, אמנם אעפ"כ
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים