◆ חיפוש מקור ◆

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
ושא_נס
הודעות: 722
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

וכבר אמרו כי ההערה על הספק חצי ידיעה

הודעהעל ידי ושא_נס » ג' ספטמבר 26, 2017 10:52 pm

אחד מחכמי איטליה במאה הי"ו: "וכבר אמרו כי ההערה על הספק חצי ידיעה".
מי האומרים והיכן בא מאמרם?
תודה רבה

קאצ'קלה
הודעות: 1165
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' ספטמבר 28, 2017 11:08 pm

ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

פלגינן
הודעות: 2356
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלגינן » ו' ספטמבר 29, 2017 7:53 am

קאצ'קלה כתב:ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

שמעתי כי בקרוב עומד להתפרסם מאמר מקיף ביותר על רבי לא, ובו מטפל גם בבעיות כאלו.

קאצ'קלה
הודעות: 1165
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' ספטמבר 29, 2017 1:28 pm

פלגינן כתב:
קאצ'קלה כתב:ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

שמעתי כי בקרוב עומד להתפרסם מאמר מקיף ביותר על רבי לא, ובו מטפל גם בבעיות כאלו.

המאמר המקיף ההוא הגיע לידי לשם הגהה, ולא מצאתי בו התייחסות לשמועה כזו בשם החזו"א.

עיניו כיונים
הודעות: 188
הצטרף: א' ינואר 04, 2015 11:32 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עיניו כיונים » ו' ספטמבר 29, 2017 2:06 pm

קאצ'קלה כתב:ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

מקובל שרבי לָא הוא רבי אילעא(י) או אילא של הבבלי. עולא של הבבלי נקרא בירושלמי באותו שם: עולא/ה בר ישמעאל.

קאצ'קלה
הודעות: 1165
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' ספטמבר 29, 2017 2:36 pm

עיניו כיונים כתב:מקובל שרבי לָא הוא רבי אילעא(י) או אילא של הבבלי. עולא של הבבלי נקרא בירושלמי באותו שם: עולא/ה בר ישמעאל.

צודק. הבחנתי בטעות זו של הכותב הנ"ל. ואכן במאמר המקיף על 'רבי לא' מובאים מקורות חזקים לכך ש'רבי לא' הוא רבי אילא/אלעאי של הבבלי [והירושלמי!].

איש פלוני
הודעות: 215
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm

חיפוש מקור המדרש

הודעהעל ידי איש פלוני » א' אוקטובר 08, 2017 7:54 pm

מצאתי כתוב "איתא דיש עקרב הנושך לחמה ולבנה ומיראתם ממנו הולכין בסדרן" מישהו יודע מה המקור?

שייף נפיק
הודעות: 952
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

שלמה המלך בנה רכבת

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' אוקטובר 18, 2017 12:31 am

ראיתי לפני שנים באחד מספרי רבינו הבן איש חי ששלמה המלך עשה רכבת.
מי יראנו איפה כתב זאת

חיימקה
הודעות: 739
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: שלמה המלך בנה רכבת

הודעהעל ידי חיימקה » ד' אוקטובר 18, 2017 2:20 am


מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מיכאל1 » ד' אוקטובר 18, 2017 6:35 am

פלוריש כתב:אני מחפש מקום בו הרוגוצ'בר כותב שאם בשיעור שלם יש איסור, חצי השיעור הוא אותה מהות ואיכות של איסור ורק הכמות חסרה, ולכן חצי שיעור אסור מן התורה למרות שחיוב מלקות חל רק בשיעור שלם, ולפי זה, שדין חצי שיעור שייך לא רק באכילה אלא גם באיסורים אחרים (כגון המבשל חצ"ש של בשר וחלב).
תודה רבה!

אולי הכוונה לצפנת פענח סי' רפ"ח

פלוריש
הודעות: 615
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ד' אוקטובר 18, 2017 11:54 am

מיכאל1 כתב:
פלוריש כתב:אני מחפש מקום בו הרוגוצ'בר כותב שאם בשיעור שלם יש איסור, חצי השיעור הוא אותה מהות ואיכות של איסור ורק הכמות חסרה, ולכן חצי שיעור אסור מן התורה למרות שחיוב מלקות חל רק בשיעור שלם, ולפי זה, שדין חצי שיעור שייך לא רק באכילה אלא גם באיסורים אחרים (כגון המבשל חצ"ש של בשר וחלב).
תודה רבה!

אולי הכוונה לצפנת פענח סי' רפ"ח

תודה, אבל לפי מה שהבנתי הדיון שם הוא אחר.
לעת עתה אני מסתפק במפענח צפונות שהובא לעיל.

צפנת פענח
הודעות: 109
הצטרף: ה' דצמבר 30, 2010 10:59 pm

בקשת מקור

הודעהעל ידי צפנת פענח » ה' אוקטובר 19, 2017 11:36 pm

"דאיתא בכתבי האריז"ל (?) דאף שכל המצוות שעשה האדם בימות החול בלא דחילו ורחימו לא פרחת לעילא (תיקוני זוה"ק דף כה:), אבל בהגיע יום השבת קודש עולים כל המצוות על ידי קדושת היום למעלה לשרשם ותיקונם".

האם מישהו יכול להצביע מקור לדברים הללו בכתבי האריז"ל?

תוכי מדבר
הודעות: 61
הצטרף: ה' אוגוסט 18, 2016 10:36 pm

מחפש מקור ראשון לאימרא

הודעהעל ידי תוכי מדבר » ב' אוקטובר 23, 2017 1:30 pm

מי זה הראשון שאמר "כל חכמה שאינו נכנס עם אדם לבית הכסא אינו חכמה" - דהיינו מה שיש בספרים של אדם אינו נחשב לחכמתו אלא מה שיש בראשו.
תודה מראש
תוכי

מה שנכון נכון
הודעות: 8165
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מחפש מקור ראשון לאימרא

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' אוקטובר 23, 2017 1:44 pm

ראה אוצר המשלים לדוידזון עמ' 114 פתגם 1824, ובמצויין שם.

נוצר תאנה
הודעות: 33
הצטרף: ב' אוקטובר 16, 2017 9:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נוצר תאנה » ב' אוקטובר 23, 2017 2:42 pm

ראיתי בכמה ספרים בשם המדרש, ואגדלה שמך - בתורה, ולא מצתי מקורו בשום מדרש.

אותה אבקש
הודעות: 279
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 10:15 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אותה אבקש » ב' אוקטובר 23, 2017 3:07 pm

איני יודע מקורו במדרש אך מעניין לציין לשפת אמת בפרשתן תר"נ ..."ואגדלה שמך
הוא בחינת התורה שהוא הנהגה עליונה למעלה" ובכל הקטע מאריך בענין.
אולי הביאור כדאי' בגמ' (פסחים) ואגדלה שמך זהו שאומרים אלוקי יעקב ויעקב - תורה כנודע.
ואכ"מ.

חיימקה
הודעות: 739
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי חיימקה » ה' אוקטובר 26, 2017 11:52 pm

ספר חובות הלבבות שער ח - שער חשבון הנפש פרק ג
וכבר נאמר, כי הימים מגלות, כתבו בהם מה שתחפצו שיזכר לכם.

היכן נאמר?

מצפה
הודעות: 102
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

מציאת מקור - בשם הערוגת הבושם

הודעהעל ידי מצפה » א' אוקטובר 29, 2017 11:06 pm

מי יוכל לאתר המקור:
בשם הערוגת הבושם שאמר יעקב 'אפשר שעברתי מקום שהתפללו אבותי ולא התפללתי, יהב דעתיה למהדר וקפצה לו הדרך', 'מקום שהתפללו אבותי' זה ר"ה ויוה"כ, שאחריהם תופס האדם עצמו, וחושב 'אפשר שעברתי וכו' ולא התפללתי' כראוי, כמו שהתפללו הם. 'יהב דעתיה למהדר' בתשובה (כמו 'הדרי ביה'), 'וקפצה לו הדרך' שבשמחת תורה אפשר להשלים זה.
המקור נחוץ לי יען לא מובן מדוע 'קפצה לו הדרך' זה שמח"ת.
והמסייע תבוא עליו ברכת שמים.

דרומי
הודעות: 3144
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מציאת מקור - בשם הערוגת הבושם

הודעהעל ידי דרומי » א' אוקטובר 29, 2017 11:08 pm

את המקור איני יודע, אולם מקופיא נראה שבשמח"ת שמחים וקופצים ופשוט

לענין
הודעות: 753
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לענין » א' אוקטובר 29, 2017 11:31 pm

תורת איש - מהרי''ש אונגר ח''א עמ' שפ''ו

ושא_נס
הודעות: 722
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ושא_נס » א' אוקטובר 29, 2017 11:48 pm

מחפש מקור בספרים שנדפסו עד שנת תע"ד, לכך שהחטא באכילת עץ הדעת גרם השכחה, וקודם האכילה מעץ הדעת לא היתה שכחה.
תודה רבה

מצפה
הודעות: 102
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה » ב' אוקטובר 30, 2017 12:09 am

לענין כתב:תורת איש - מהרי''ש אונגר ח''א עמ' שפ''ו

יישר כח

איש פלוני
הודעות: 215
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm

Re: חיפוש מקור המדרש

הודעהעל ידי איש פלוני » ב' אוקטובר 30, 2017 12:30 am

איש פלוני כתב:מצאתי כתוב "איתא דיש עקרב הנושך לחמה ולבנה ומיראתם ממנו הולכין בסדרן" מישהו יודע מה המקור?

הקפצה

צפנת פענח
הודעות: 109
הצטרף: ה' דצמבר 30, 2010 10:59 pm

Re: בקשת מקור

הודעהעל ידי צפנת פענח » ב' אוקטובר 30, 2017 4:07 am

צפנת פענח כתב:"דאיתא בכתבי האריז"ל (?) דאף שכל המצוות שעשה האדם בימות החול בלא דחילו ורחימו לא פרחת לעילא (תיקוני זוה"ק דף כה:), אבל בהגיע יום השבת קודש עולים כל המצוות על ידי קדושת היום למעלה לשרשם ותיקונם".

האם מישהו יכול להצביע מקור לדברים הללו בכתבי האריז"ל?


כעת מצאתי בתפארת שלמה שהביא כן שהי' מרגלא בפומי' דרבו רבי ישעיה מפשעדברוז ז"ל לומר כן בשם המגלה עמוקות.
האם מישהו יכול להצביע מקור לדברים אלו במגלה עמוקות?

קאצ'קלה
הודעות: 1165
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ג' נובמבר 07, 2017 3:50 pm

בספר כוכבי אור לר' חיים יצחק כהנא דף ח מובא:
...דבהרבה מקומות בפירוש המשניות מפרש נגד סוגיית הש"ס... ומי יודע רוח קדישין של אדונינו הרמב"ם ז"ל בזה. ואם בפסקי דינים שהשמיט, לא מצאו אנשי חיל במלחמה של תורה לבאר למה השמיטום, מכל שכן שלא נוכל לידע רוח קדשו בזה (כן הוא לשון התבואות שור ז"ל)...

מישהו יודע לציין לי מראה מקום מדויק בתבואות שור?

וונדרבר
הודעות: 643
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי וונדרבר » ד' נובמבר 08, 2017 12:16 am

קאצ'קלה כתב:בספר כוכבי אור לר' חיים יצחק כהנא דף ח מובא:
...דבהרבה מקומות בפירוש המשניות מפרש נגד סוגיית הש"ס... ומי יודע רוח קדישין של אדונינו הרמב"ם ז"ל בזה. ואם בפסקי דינים שהשמיט, לא מצאו אנשי חיל במלחמה של תורה לבאר למה השמיטום, מכל שכן שלא נוכל לידע רוח קדשו בזה (כן הוא לשון התבואות שור ז"ל)...

מישהו יודע לציין לי מראה מקום מדויק בתבואות שור?

עיין שמלה חדשה סימן ל"ו תבואות שור ס"ק מ"ד:
"ולענ"ד אין ללמוד מהשמטת הרמב"ם דמי יודע רוח קדישין דהרמב"ם לתת טעם להשמטותיו"
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 140&hilite

[דרך אגב, ראה שם סוף סי' י' סס"ק ל"ה שכתב תואר כזה על הרשב"א]

במסתרים
הודעות: 194
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

הקשה הרח"ו לאריז"ל

הודעהעל ידי במסתרים » ד' נובמבר 08, 2017 3:43 am

ישמח ישראל (אלכסנדר) כתב:שמעתי מכ"ק אאמו"ר זצללה"ה זי"ע בשם הר"ח וויטאל שהק' להאר"י הק' על הירושלמי (שבת סוף פ"ה) על המשנה פרתו של ר' אלעזר בן עזרי' היתה יוצאת ברצועה שבין קרני' שלא ברצון חכמים, אר"ח פעם אחת היתה יוצאת והשחירו שיניו מפני הצומות, ועי"ש בגמ' שאמרו לא שלו היתה אלא של שכינו היתה ומפני שלא מיחה נקראת על שמו, והק' אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר, ואנן מה נעני אבתרי', והשיב לו אשר אנחה אחת מעומק הלב בזמן הזה יקר וחביב בעיני ד' יותר מהתעניתים והסגופים של הראשונים מחמת גודל הסתרת הפנים


מה מקורו?

בקרו טלה
הודעות: 2488
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: הקשה הרח"ו לאריז"ל

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' נובמבר 08, 2017 3:51 am

במסתרים כתב:
ישמח ישראל (אלכסנדר) כתב:שמעתי מכ"ק אאמו"ר זצללה"ה זי"ע בשם הר"ח וויטאל שהק' להאר"י הק' על הירושלמי (שבת סוף פ"ה) על המשנה פרתו של ר' אלעזר בן עזרי' היתה יוצאת ברצועה שבין קרני' שלא ברצון חכמים, אר"ח פעם אחת היתה יוצאת והשחירו שיניו מפני הצומות, ועי"ש בגמ' שאמרו לא שלו היתה אלא של שכינו היתה ומפני שלא מיחה נקראת על שמו, והק' אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר, ואנן מה נעני אבתרי', והשיב לו אשר אנחה אחת מעומק הלב בזמן הזה יקר וחביב בעיני ד' יותר מהתעניתים והסגופים של הראשונים מחמת גודל הסתרת הפנים


מה מקורו?

מענין לענין
שער הגלגולים - הקדמה לח
פעם אחת שאלתי למורי ז"ל, איך היה אומר לי שנפשי היתה כ"כ מעולה כנז"ל, והרי הקטן שבדורות הראשונים, היה צדיק וחסיד, שאין אני מגיע לעקבו. ואמר לי, דע לך, כי אין גדולת הנפש תלויה כפי מעשה האדם, רק כפי הזמן והדור ההוא. כי מעשה קטן מאד בדור הזה שקול בכמה מצות גדולות שבדורות אחרים כי בדורות אלו הקליפה גוברת מאד מאד לאין קץ, מש"כ בדורות ראשונים. ואלו הייתי בדורות הראשונים, היו מעשי וחכמתי נפלאים מכמה צדיקים הראשונים. ושחז"ל על נח תמים היה בדורותיו, ואלו היה בדורות צדיקים היה יותר צדיק, ולכן שלא אצטער על זה כלל, כי בלי ספק יש לנפשי מעלה גדולה על כמה צדיקים הראשונים מזמן תנאים ואמוראים:

גם זה יעבור
הודעות: 182
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 1:33 pm

קנ"א טבילות

הודעהעל ידי גם זה יעבור » ה' נובמבר 09, 2017 8:28 pm

בצוואת רבי משה חסיד מפראג כתוב: ונמצא בכתבים כשהיה [האר"י ז"ל] עוסק באיזה לימוד היה טובל קנ"א טבילות...
האם מישהו יודע את המקור היכן נמצא בכתבים?

גבול ים
הודעות: 656
הצטרף: ד' יולי 29, 2015 1:47 am

Re: קנ"א טבילות

הודעהעל ידי גבול ים » ה' נובמבר 09, 2017 9:07 pm

גם זה יעבור כתב:בצוואת רבי משה חסיד מפראג כתוב: ונמצא בכתבים כשהיה [האר"י ז"ל] עוסק באיזה לימוד היה טובל קנ"א טבילות...
האם מישהו יודע את המקור היכן נמצא בכתבים?

איני יודע מקורו, אבל עצם השייכות למנין קנ"א מפורש בשעה"כ בכוונות הטבילה, שהוא שם אקי"ק במילוי ההין העלה כמנין מקוה.

איש בער
הודעות: 370
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 11:42 pm

Re: קנ"א טבילות

הודעהעל ידי איש בער » ה' נובמבר 09, 2017 10:12 pm

קנ''א טבילות.png
קנ''א טבילות.png (8.87 KiB) נצפה 2586 פעמים

בברכה המשולשת
הודעות: 9093
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am

Re: קנ"א טבילות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' נובמבר 10, 2017 9:17 am

גם זה יעבור כתב:בצוואת רבי משה חסיד מפראג כתוב: ונמצא בכתבים כשהיה [האר"י ז"ל] עוסק באיזה לימוד היה טובל קנ"א טבילות...
האם מישהו יודע את המקור היכן נמצא בכתבים?


ראיתי היום אצל הגרב"צ מוצפי:

שאלה - 150769
מו"ר מביא שתיקון לבטל כעס לטבול 151 פעמים.האם הרב יכול לומר היכן זה מובא בפירוש?מובא מהאריז"ל שמקוה גי' קנ"א גימטריה כעס וכו', אך לא מצאתי את ענין מספר הטבילות.
תשובה
אמת הדבר כי בשער רוח הקודש די"ג ע"ד. ובשער היחודים ענף ג, פרק ו. כתב כי מקוה גימטריא קנ"א, והוא גימטריא שם אקי"ק במילוי יודי"ן [אלף, קי, יוד, קי], וכן כתב רבנו יעקב צמח ז"ל בספר נגיד ומצוה ענין תיקוני הפגמים.
אלא שהגאון רבנו יוסף חיים ז"ל בכמה מספריו כמו עטרת תפארת, ולשון חכמים חלק א סימן ע"ב, וכן בספרו עוד יוסף חי כתב תיקון לטבול קנ"א טבילות. וכן הוא בצוואת רבי משה חסיד מפראג ז"ל.

גם זה יעבור
הודעות: 182
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 1:33 pm

Re: קנ"א טבילות

הודעהעל ידי גם זה יעבור » ו' נובמבר 10, 2017 11:47 am

תודה רבה

קאצ'קלה
הודעות: 1165
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' נובמבר 10, 2017 2:14 pm

בשו"ת מהר"ץ, קונטרס אחרון פרק ג (=כל ספרי מוהר"ץ חיות עמ' תתנג-תתנד) מובא ויכוח שבין ר' מרדכי דוב פריעדענטאהל לבין 'המשכילים', בענין זהותו של רבן גמליאל המוזכר בסנהדרין יא ע"ב. היכן ניתן למצוא את הדין ודברים שבין רמ"ד ומשכילי דורו?

יבנה
הודעות: 1608
הצטרף: ד' אפריל 15, 2015 6:28 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יבנה » ו' נובמבר 10, 2017 2:31 pm

קאצ'קלה כתב:בשו"ת מהר"ץ, קונטרס אחרון פרק ג (=כל ספרי מוהר"ץ חיות עמ' תתנג-תתנד) מובא ויכוח שבין ר' מרדכי דוב פריעדענטאהל לבין 'המשכילים', בענין זהותו של רבן גמליאל המוזכר בסנהדרין יא ע"ב. היכן ניתן למצוא את הדין ודברים שבין רמ"ד ומשכילי דורו?

בהיברובוקס נמצאים כמה חיבורים שלו, מאמר מרדכי, חוברות החכמה התבונה והדעת, ומאמר הכנסת אורחים.
ובאוצר נמצאים גם חוברות יסוד הדעת, ועיקרי אמונה.
בדקת בהם?

קאצ'קלה
הודעות: 1165
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' נובמבר 10, 2017 3:28 pm

יבנה כתב:
קאצ'קלה כתב:בשו"ת מהר"ץ, קונטרס אחרון פרק ג (=כל ספרי מוהר"ץ חיות עמ' תתנג-תתנד) מובא ויכוח שבין ר' מרדכי דוב פריעדענטאהל לבין 'המשכילים', בענין זהותו של רבן גמליאל המוזכר בסנהדרין יא ע"ב. היכן ניתן למצוא את הדין ודברים שבין רמ"ד ומשכילי דורו?

בהיברובוקס נמצאים כמה חיבורים שלו, מאמר מרדכי, חוברות החכמה התבונה והדעת, ומאמר הכנסת אורחים.
ובאוצר נמצאים גם חוברות יסוד הדעת, ועיקרי אמונה.
בדקת בהם?

כן, כמובן. בעליל לא מצאתי. הגם שיתכן שנמצא באחד מהם.

פלוריש
הודעות: 615
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ג' נובמבר 14, 2017 11:54 pm

אני מחפש מקור של אחד מגדולי תימן שכתב שאין חובה לחלוט את הבשר באפיה ובטיגון. תודה!

חלמישצור
הודעות: 875
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי חלמישצור » ד' נובמבר 15, 2017 12:26 am

פלוריש כתב:אני מחפש מקור של אחד מגדולי תימן שכתב שאין חובה לחלוט את הבשר באפיה ובטיגון. תודה!

בשו"ת שבאתר 'מורשת' התיר הרב רצון ערוסי חליטה בתנור, אך רק במצב בו הבשר אינו יושב על תבנית אלא על רשת, שיפוד, חצובה וכד', ומקבל חום מכל צדדיו. טיגון בשמן רותח ועמוק הוא מתיר לכתחילה. אידוי בתנור הוא מתיר בעדיפות שנייה. בשר טחון הוא אוסר בכל מקרה, אך מציין שיש מתירים בצלייה. עיי"ש בתשובות רבות.

להודות ולהלל
הודעות: 142
הצטרף: ה' ספטמבר 01, 2016 5:54 pm

האם ידוע לכם מקור שאשה מעוברת לא תשתתף בלווית המת?

הודעהעל ידי להודות ולהלל » א' נובמבר 19, 2017 9:24 pm

האם ידוע לכם מקור שאשה מעוברת לא תשתתף בלווית המת?

צופר הנעמתי
הודעות: 1666
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: האם ידוע לכם מקור שאשה מעוברת לא תשתתף בלווית המת?

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » א' נובמבר 19, 2017 9:25 pm

פעם בדקתי - אין מקור.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: פלוריש ו־ 39 אורחים