חד ברנש כתב:כבר נידון בפורום.
פלגינן כתב:ספר מחקר העוסק ביחסים בין יהודים לאסלאם ומצטט לא מעט מהקוראן או משאר כתבי האסלאם, כמובן עם שם אלהות ככתבו, מהו להכניסו לבית הכסא?
מקורות ולא סברות.
ברמן כתב:פלגינן כתב:ספר מחקר העוסק ביחסים בין יהודים לאסלאם ומצטט לא מעט מהקוראן או משאר כתבי האסלאם, כמובן עם שם אלהות ככתבו, מהו להכניסו לבית הכסא?
מקורות ולא סברות.
שמעתי פעם מר' יהודה יברוב ששאל זאת מהגרי"ש אלישיב בשנת תשס"ג בשם הועדה הרוחנית של יתד נאמן (דאז), והראה לו ציטוט מהעיתון בו נכתב בשם ערפאת: "אלהים יברך את...", האם שם זה צריך גניזה.
והגרי"ש ענה שאין בזה קדושה.
ואיני זוכר איזה טעם אמר לו אז הגרי"ש.
- אולי אפשר לברר אצל ר' יהודה יברוב
חד ברנש כתב:כבר נידון בפורום.
סלקא דעתך כתב:חד ברנש כתב:כבר נידון בפורום.
היכן?
כבר הרבה זמן אני חושש לש"ש לבטלה בהזכרת "אללה אכבר"
שו"ת רדב"ז חלק ג סימן תכא (תתסג)
והוי יודע שאע"פ שכתבתי שהנשבע באללה הוי שבועה לענין הזכרת השם לא הוי כמזכיר את השם שאם הזכירו לבטלה חייב נדוי ודקדקתי כן מלשון הרמב"ם ז"ל שכתב פ' בתרא דשבועות (הלי"א) וז"ל ולא שבועה (לשם בבגד) [לשוא בלבד] היא [ש]אסורה אלא אפילו להזכיר שם מן השמות המיוחדים לבטלה אסור ע"כ. ומשמע שם מן השמות המיוחדים אבל להזכיר את הכינוין לית לן בה וכן הדין במזכיר אללה שהם כינוי לשם. ומ"מ טוב להזהר גם מזה. והנראה לע"ד כתבתי:
שש ושמח כתב:שו"ת רדב"ז חלק ג סימן תכא (תתסג)
והוי יודע שאע"פ שכתבתי שהנשבע באללה הוי שבועה לענין הזכרת השם לא הוי כמזכיר את השם שאם הזכירו לבטלה חייב נדוי ודקדקתי כן מלשון הרמב"ם ז"ל שכתב פ' בתרא דשבועות (הלי"א) וז"ל ולא שבועה (לשם בבגד) [לשוא בלבד] היא [ש]אסורה אלא אפילו להזכיר שם מן השמות המיוחדים לבטלה אסור ע"כ. ומשמע שם מן השמות המיוחדים אבל להזכיר את הכינוין לית לן בה וכן הדין במזכיר אללה שהם כינוי לשם. ומ"מ טוב להזהר גם מזה. והנראה לע"ד כתבתי:
ברמן כתב:פלגינן כתב:ספר מחקר העוסק ביחסים בין יהודים לאסלאם ומצטט לא מעט מהקוראן או משאר כתבי האסלאם, כמובן עם שם אלהות ככתבו, מהו להכניסו לבית הכסא?
מקורות ולא סברות.
שמעתי פעם מר' יהודה יברוב ששאל זאת מהגרי"ש אלישיב בשנת תשס"ג בשם הועדה הרוחנית של יתד נאמן (דאז), והראה לו ציטוט מהעיתון בו נכתב בשם ערפאת: "אלהים יברך את...", האם שם זה צריך גניזה.
והגרי"ש ענה שאין בזה קדושה.
ואיני זוכר איזה טעם אמר לו אז הגרי"ש.
- אולי אפשר לברר אצל ר' יהודה יברוב
במחנה הפליטים עין אל חילוה נשאו עשרו תומכי ערפאת את דגלי פלשתין ואת תמונות היושב ראש, ושרו "אלוהים יברך את ערפאת" ו"מות ליהודים"
[/quote]בס"ד. שמעתי מהרב יהודה יברוב שי' כי בערש"ק (היום בו נפל מרן שליט"א למשכב) שאלוהו אודות הכתוב פה >>
אם יש בזה קדושה, כיון שהמוסלמים מאמינים בקל אחד.
ואמר שכיון שגוי אמרו אין בזה קדושה ואין צריך לגונזו.
פרופ' ניסים דנה הסביר את המושג "אללה אכבר" כך:
הפירוש המילולי הוא "אללה יותר גדול", כלומר - לפי זה יש עוד אלהים, אך לא במעמד של אללה. הכוונה כאן ל-3 האלילות. הביטוי הזה בעייתי ביחס למונותאיזם הטהור (סלמן רושדי סיכן את חייו בכך שכתב דברים נגד מוחמד בעניין זה). מתעוררת שאלה - איך ייתכן שבקוראן שנכתב ע"י אללה, והוא מונותאיסט מופיע העניין של 3 אלילות?
תשובת המוסלמים: השטן בלבל את אללה ומייד אח"כ התעשת. את הקוראן לא כתב אללה אלא מוחמד שלא ידע קרוא וכתוב, וכך כשקיבל נבואה, העביר אותה לחבורה שסביבו והם שיננו (וטעו) והעבירו הלאה. ומכיוון שהדברים כבר נכתבו בקוראן אי אפשר לשנותם.
אלו הישמעאלים אינם עובדי ע"ז כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם והם מיחדים לאל יתעלה יחוד כראוי יחוד שאין בו דופי ולא מפני שהם משקרים עלינו ומכזבים... נכזב כך אנחנו עליהם ונאמר שהם עובדי ע"ז. התורה העידה עליהם אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר. והיא העידה עלינו שארית ישראל לא יעשו עולה ולא ידברו כזב ולא ימצא בפיהם לשון תרמית... וטעותם וטפשותם בדברים אחרים היא... אבל ביחוד השם יתעלה אין להם טעות כלל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: מחשב מסלול ו־ 295 אורחים