יגל כתב:???
השורש שא"ל לא נמצא במקרא?
איסתרא בלגינא כתב:קלונימוס הזקן כתב:אולי יש לומר:
כידוע להרבה שמות ישנה משמעות ותוכן,
בתנ"ך מצינו את השם שאול כשם אדם, תוכן ומשמעות השם ברורה, והוא מופיע גם בתנ"ך, למשל: אהה אדני והוא שאול (מלכים ב ו:ה)
הטיה נוספת של השורש ש.א.ל. שמתייחסת לו לחפץ השאול אלא לאדם השואל, היא 'שואל'
שאמנם לא מופיעה בתנ"ך אך נמצאת כמובן בלה"ק בש"ס
מכאן מבקש הגר"ש קלוגר ללמוד שכשכינו אדם בשם 'שואל' אין זה סתם שיבוש הגייה של השם שאול אלא נתכוונו לקרוא לו 'שואל' במשמעות זו
???
דבר אל בני ישראל וישאלו איש מאת רעהו
והיה כי ישאלך בנך מחר לאמר מה זאת
(והוא אחד כי השואל מבקש תשובה).
דראל כתב:אני משער שקלונימוס התכוון שההטייה למילה 'שואל' לא נמצאת בתנ"ך.
אך גם זה לא נכון, ראו דברים י יב, יח יא, שמ"א ח י, שמ"ב ג יג, יד יח, מ"א ב טז, ב כ, ב כב, ירמיה לח יד, מיכה ז ג.
כל הנ"ל רק ביחס למילה שואל ולא הרחבתי בהטיות השורש ש.א.ל. בבניין קל.
חבל לנחש כאשר שפתי ברור מללו כ'השערתו' של דראל:
קלונימוס הזקן כתב:הטיה נוספת של השורש ש.א.ל. שמתייחסת לו לחפץ השאול אלא לאדם השואל, היא 'שואל'
שאמנם לא מופיעה בתנ"ך
כל המובאות שהביא דראל הם טענות נגדי רק בהנחה שצודק שאו'ל בן קי'ש קי'ש קרי'א באמירתו הנחרצת ששאילת חפצים נקראת כך רק על שם הבקשה המוקדמת למה שמכונה בפינו 'שאלה' בפועל,
אני חשבתי ועדיין חושב שגם אם זהו מקור הכינוי לפעולה עסקית זו, כיום יש בלה"ק שימוש נפרד לבקשה (ומה שאלתך... ותעש) להחזקה לזמן (מן ה' שאלתיו)
(לבד מזאת יש לבחון אם כל אלו יהוו מקור ל'שם' שואל בכתיב מלא)
נ"ב איני רוצה לעמוד על דברי סתם, הצעתי הצעה לפתרון התעלומה, ואשמח אם יוכיחו את טעותי