צופר הנעמתי כתב:המאמר של חפץ הוא פורים תורה לשמח הלבבות.
דבריו פחות או יותר מסתכמים בזה שהכותבים לא שמו לב איזה מלך שולט עליהם והתבלבלו עם האבא שלו או הסבא שלו או הנכד שלו ולא שמו לב בדיוק אם הוא שולט על כל העולם או רק על מקלו.
אם הכותבים היו עד כדי כך מבולבלים, אין שום טעם להתייחס אליהם במאמר כ"כ ארוך,
אם רוצים להביא בחשבון את דבריהם, לפלפל בהם פלפולים ארוכים של דברי חלומות לא מעלה ולא מוריד.
הגזמת!
מאמרו גאוני ומדהים (כך לדברי מתנגדיו), והוא מצביע על כך שלפי המקובל יש שלושה (!) סנבלט פחה שומרון שבניהם נשאו את בת הכהן הגדול וכיוצא בזה.
יש לי גם ביקורות שונות על מאמרו, אבל מכאן ועד לטעון פורים תורה הדרך ארוכה.[/quote]
גם פורים תורה יכול להיות גאוני ומדהים.
ככל הנראה אינך מצוי בחומר.[/quote]
קראתי את מאמרו בעיון, כך גם את מאמרי הביקורת עליו של שי וואלטר ומ. לוי. חרשתי במשך זמן רב גם את כתבי הרודוטוס הנוגעים לעניין, והעמקתי גם בכתבי יב, וברשימות המלכים הבבליות והפרסיות, והקפתי כמה וכמה ספרים בנידון.
- זוהי אכן סוגיא גדולה וכבידה ומה שקראתי איננו מספיק. יש לי גם חבר הקורא יוונית מהמקור ובדק חלק מפרשנויותיו של חיים חפץ במקור וטען כי בשפת המקור מוכח כי אינם נכונים, אך מכאן ועד "פורים תורה" הדרך רחוקה מאד.