נאשער כתב:א.רש"י כתב בפ' ויצא דבר אחר גרת"י בגימטריא תרי"ג,לרמז עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי..יש לחדד ולשאול,למה כתב רש"י גרת"י 'בגימטריא' תרי"ג, הרי גרת"י גם 'אותיות' תרי"ג???...
ב.העולם אומרים שלוט הרי היה שיכור ולכן קוראים לו לוט כי לוט ר"ת לוט וויל טרינקען...[לוט רוצה לשתות]..שמעתי מחדדים הרי היה יכול ליקראות 'טול' והר"ת היה טרינקען וויל לוט???...
ג.החוטף מצות כיסוי הדם מחבירו משלם לו עשרה זהובים עבור הברכה..ראיתי חידוד למה בפעם הראשונה שהלך לכסות הרי הפסידו גם הברכה שהחיינו ולמה א"כ איפוא אינו חייב לשלם לו עשרים זהובים גם עבור השהחיינו...
ישבב הסופר כתב:תרי"ג אינו מילה כי אם גימטריא בעצמו, ולפיכך אי אפשר לומר ש'גרתי' אותיות תרי"ג, כי איננו בן אותיות, אלא שהוא גימטריא.
נאשער כתב:---------------------
במאמר זה אברר לאמת את הסיפור שהיה נפוץ בילדותי לפני עשרות שנים שהגר"א זצ"ל מוילנא סובב פ"א ע"י חבורת משכילים שלא הניחוהו לנפשו עד שיאמר להם דבר חידה, ועל אתר אמר להם הגר"א: זה אגיד לכם, סוף עת שבט קר נצח..ע"כ.
א.האם ידוע לאי מי מקורו של סיפור זה?
ב.לגופו של ענין,מה טמון מאחורי האימרה שלכאורה פשוטה היא?!
------------
למעשה,עד שהמשכילים חשבו בפירוקה של האימרה עשה הגר"א פליטה וברח לנפשו.
נאשער כתב:עוד רגע אדבר ואעופה אשכונה.
איפה מצינו בתורה מילה עם 4 נקודות קמץ אחד אחרי השני ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?
כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אחד אסור לאכלו והשני מותר לאוכלו אך כשמחברם ולאחמ"כ מפרידם המותר נאסר והאסור הותר.
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.
אריה לייב כתב:ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.
למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".
שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'
סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,
ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .
נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.
אריה לייב כתב:ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.
למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".
שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'
סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,
ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .
נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.
בר אוריין תנינא כתב:תולדות אדם כתב:בר אוריין תנינא כתב:ישנו פסוק המופיע באותן המילים ג' פעמים, אחד בתורה, אחד בנביאים, ואחד בכתובים. את הפסוק שבתורה אומרים בכל יום, את הפסוק שבנביאים אומרים פעם אחת בשבוע, ואת הפסוק המופיע בכתובים אומרים אחת לחודש.
אם כוונתך לפסוק "כי עזי וזמרת קה" וגו' הרי שבהבדלה אומרים הפסוק (ישעי' יב, ב) "כי" עזי וזמרת קה "ה'" ממילא אינם ממש אותם מילים.
אכן לזאת כוונתי.
צדקת בהערתך בדבר השינוי בפסוק המופיע בנביא ישעי', ואף גם ששם הוא רק חלק מפסוק המתחיל במילים הנה קל ישועתי וכו', ואולם תודה שהחידה כל כך יפה ומוצלחת שעל אף השינויים היא עומדת בתוקפה.
ביעא בכותחא כתב:אריה לייב כתב:ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.
למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".
שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'
סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,
ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .
נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.
אם לא אכפת לך לפרסם אשמח לדעת מבטן מי יצאו הדברים האלה.
נ.ב. אני עצמי הבאתי מפי השמועה.
כרם כתב:אריה לייב כתב:ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.
למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".
שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'
סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,
ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .
נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.
אאל"ט, חידה זו ועוד כאלו נמצאות בספר האגור בסופו.
אריה לייב כתב:אם אתה מתכוון להיתר להסתפר ע"י גוי במראה - שם בשו"ע.
קיש קיש קריא כתב:חידה:
א) היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).
ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.
ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.
אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"
כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)
היא שיחתי כתב:לדוג' כיצד על משפט אחד אפשר להתחייב מאה מלקות?
נאשער כתב:כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..
יאיר כתב:אריה לייב כתב:אם אתה מתכוון להיתר להסתפר ע"י גוי במראה - שם בשו"ע.
כוונתו לדעת באיזה מאגר חידות הסתכלת.
יאיר כתב:אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"
כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)
אפשר רמז?
יאיר כתב:קיש קיש קריא כתב:חידה:
א) היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).
ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.
ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.
א.רמז/תשובה. (אני מתעצל לחפש בפרשת "ויצא").
ב.הוזכרו כאן מס' תשובות האם מישהו צדק?
ג.אולי לחם?
קיש קיש קריא כתב:ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.
משיח בן יוסף כתב:עוד חידה ששמעתי בצעירותי
היכן יש פסוק המכיל "ויאמר ד' אל משה ואל אהרן " ובאמצע עוד מילה
משיח בן יוסף כתב:לכבוד אשכול זה אשמח להציג חידה ששמעתי בצעירותי
היכן יש פסוק בתורה שמתחיל בשלש מילים ומסתיים באותם שלש מילים
רמז משה רבינו לא אמר אמת
נאשער כתב:כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..
מהו המעשה עם המלבי"ם בקשר להרחמה והקדחת?
אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"
כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)
הרב לב טוב כתב:עירוב תבשילין
קיש קיש קריא כתב:היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).
אורייתא! כתב:היכן מצינו שמשה רבינו ע"ה לא אמר אמת...
אורייתא! כתב:היכן מצינו שמשה רבינו ע"ה לא אמר אמת...
שמים וארץ כתב:אם כבר הגענו לחידות לפרשת שופטים
נסו למצוא האם עמדת השחמט בקישור הבא (מלך ו-3 סוסים נגד מלך) חוקית.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 185 אורחים