שמואל דוד כתב:והתניא - קושיא
והא תניא בניחותא
י. אברהם כתב:בבא קמא פג:
יכול סימא את עינו נסמא את עינו כו' ת"ל מכה אדם ומכה בהמה מה מכה בהמה לתשלומין אף מכה אדם לתשלומין, ואם נפשך לומר הרי הוא אומר לא תקחו כופר לנפש כו'
ונראה דאין צריך למחוק כלום, אלא דשני דיבורי רש"י דיבור א' הם. ובא לבאר מרוצת לשון הגמ' ואם נפשך לומר הרי הוא אומר, וקל להבין.
לבי במערב כתב:הדברים נוראים, בכ"מ שלא 'הסתדר' להם מעט הנוסח שלפנינו - 'תיקנו' בלא להעיר כלום עד"ז!
לבי במערב כתב:בע"ה כשאהי' אל מול הספר אוכל לציין.
לבי במערב כתב:*) כידוע (וא"י אם העירו ע"ז כאן לעיל), ישנם הבדלים רבים בין המהדורות דהוצאת 'עוז והדר', ובפרט - בנוגע להיד החפשית שנטלו לעצמם להגי' ו'לתקן' (אוצ"ל: "לסכן") בנוסח הגפ"ת. והדברים נוראים, בכ"מ שלא 'הסתדר' להם מעט הנוסח שלפנינו - 'תיקנו' בלא להעיר כלום עד"ז!
וזה חוץ מהשינויים במיקום מילים בעמוד - שבמהדורא זו מספר העמודים הוא כך וכך, ובמהדורא הבאה - מספר שונה. ואכהמ"ל.
ולכן נצרך ביותר, שעל כל הערה לגבי גמ' מהוצאת בית 'עוז והדר' - יציינו שנת ההו"ל.
חרסון כתב:אני מסתכן, כיוון שאפילו הרב הכותב לא מצא בינתיים מקומו, אבל גם אני נוכחתי בכך, כאשר למדתי עם חברותא בקביעות כאשר לי מהדורה ישנה של עוז והדר, ולו חדשה, והנה על מילים שציינתי לו שצויינו בהם גירסאות אחרות, הוא לא הבין במה מדובר, כיוון שאצלו מלכתחילה הייתה הגירסא ה'מתוקנת', וכנ"ל בלא ציון עד"ז.
שמואל דוד כתב:עיין שיטה למהריק״ש
ואגב יש לתקן ״בבא קמא קיד״
י. אברהם כתב:הוריות ה.
ברש"י ד"ה בה
תמוה שנקט להגביה ואח"כ וחתך
ונדצ"ל שנתכוין לחתוך וכמו שכ' רש"י בשבועות ובכריתות
ביקורת תהיה כתב:עליכם להשכים ולשנות פרק כלל גדול.
י. אברהם כתב:ב"מ ח:
ברש"י ד"ה מנהיג לחודיה "אי ודאי אמר שמואל"
אינו מובן מאי קאמר "אי ודאי אמר"
ונדצ"ל ודאי אי אמר שמואל, ואתי שפיר.
שמתי לב שכבודו מגיה בקלות יתירה, וברצותו משמיט מידע רלוונטי כגון מתי להביא סימוכין מכתבי יד,י. אברהם כתב:והבוחר יבחר.
אהרן תאומים כתב: שמתי לב שכבודו מגיה בקלות יתירה לפי דעתי, וברצותו משמיט מידע רלוונטי כגון מתי להביא סימוכין מכתבי יד,
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים