עורר בזה"ל:
כדאי לעורר גם על שראיתי אנשים חשובים, ונשתרש הרבה, שלעת קבלת שבת בעת שמזמר הש"ץ והקהל הפיוט הקדוש לכה דודי, שמעיינים בספרים, והבעלי בתים בעלונים למיניהם, ומעלימים עין מכבוד השבת, ושוכחים מגמרא מפורשת בשבת (קיט.) רבי חנינא מיעטף וקאי אפניא דמעלי שבתא אמר בואו ונצא לקראת שבת המלכה, רבי ינאי לביש מאניה במעלי שבתא, ואמר בואי כלה בואי כלה.
היש לך זלזול גדול מזה שמזמרין לקבל פני שבת מלכתא ומפנה לבו לדברים אחרים? אוי לאותו בושה, אוי לאותו כלימה!
ומובטחני שישראל קדושים לכשיתבוננו בדבר זה, מיד יזדרזו לקבל פני שבת שבת בשירה ובזמרה ויתברכו ממקור הברכה.
ויש להוסיף עוד דברי הרוקח בס' יורה חטאים (אות כב) וז"ל, המדבר בבית הכנסת וחביריו משוררין ומשבחין, קורא אני עליו הוי על כל שכיני הרעים כי ישרים דרכי השם וגו', ולא נמנה עמהם ומואס לשבח לקונו, והוא משיג גבול הבורא יתברך, שנאמר ואהי להם למקדש מעט, אלו בתי כנסיות, ואין נוהגין בהם קלות ראש, כדאיתא בפרק בתרא דמגילה, אלהים נצב בעדת אל. והמדבר בה כאלו הופך ערפו למול השכינה, ונאמר מדוע באתי ואין איש, קראתי ואין עונה וגו', וכתיב למה יקצוף אלהים על קולך, וכתיב מי בקש זאת מידכם רמוס חצירי, אך השתחוה לו ושב לפניו במורא ובכפיפת ראש ובענוה, והתחנן לפניו בשברון לב, ותשורר לפניו בשמחה, ובא לפניו ברננה, אז יהיה קרוב אליך, ותחשוב תמיד כאלו השכינה לפניך, שנא' שויתי ה' לנגדי תמיד, ותן תמיד יראתו על פניך, ותדרשהו בכל לבבך וימצא לך. עכ"ל.