מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ו' פברואר 14, 2020 10:04 am

יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

אני בטוח שלא התכוונת אל יציאה/כניסה מתוך/אל "תחנה", וכל כיוצא בזה, ולכן עדיף שתזקק את נוסח החידה, על מנת שהגולשים לא יציעו פתרונות שאליהם לא התכוונת.

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 14, 2020 12:13 pm

זה אשכול חידות תורניות...

נשאל זאת כך:

יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?

מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ו' פברואר 14, 2020 1:40 pm

יאיר כתב:זה אשכול חידות תורניות...

נשאל זאת כך:

יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?

מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.


ברור שזה אשכול של חידות תורניות, אבל הדוגמה שהבאתי מהתחנה, לא נועדה להציג את פתרון החידה, אלא (כפי שציינתי) נועדה לשמש כלי שיסייע לך לזקק את נוסח החידה על מנת שהגולשים לא יציעו לך פתרונות שאליהם לא התכוונת.

לא מובן לי, איך מסייעת לך - ההסתייגות שלך - שזהו אשכול של חידות תורניות. מייד אסביר לך מה לא מובן לי, אבל אקדים להגיד כך: הבה נניח (סתם בשביל הדיון), שהאשכול הזה לא הי' מוגבל לחידות תורניות, אז האם הנוסח החדש של חידתך הי' מצליח לסלק את פתרון התחנה?

לא הי' מצליח, נכון? אז גם עכשיו, אחרי שציינת את הידוע מראש - שהאשכול הזה מוגבל לחידות תורניות - עדין הנוסח החדש של חידתך אינו מצליח לסלק פתרונות שאליהם לא התכוונת! כי מה זה משנה האם זה "אוטובוס שיוצא מתוך תחנה ונכנס לתוך תחנה", או שזה הפסוק - המובא בתוך "התורה" עצמה (ולכן הוא "תורני" לעילא ולעילא) - והמצוטט בתוך הגמ' עצמה (במסכת שבת פרק השואל): "כי מעפר אתה ואל עפר תשוב", כלומר: אתה בא מתוך עפר גן עדן ואתה שב אל עפר בית הקברות, או למשל הפסוק בקהלת "הכל הי' מן העפר והכל שב אל העפר", בתכלס, עדין הגולשים יכולים להציע לך עוד פתרונות שאליהם לא התכוונת, ואני בטוח שהם יוכלו להוסיף לעשות כך - עם עוד פתרונות "בלתי רצויים" שכאלה, גם אחרי שאתה מבהיר להם שאתה מחפש דווקא פתרונות מהגמ'. לכן אני חוזר ומציע, שתזקק יותר את נוסח החידה, כדי לוודא כי (אילו האשכול לא הי' מיועד רק לחידות תורניות) אז אף אחד לא הי' יכול להציע לך פתרונות מסוג של "תחנה" וכדומה.

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 14, 2020 4:01 pm

לזקק איני רוצה כי אז זה יהיה קל.

אתן רמז נוסף, גמרא בסנהדרין.

יש לי עוד שני רמזים אבל כל אחד מהם יהפוך את החידה להרבה יותר קלה.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ש' פברואר 15, 2020 6:56 pm

יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
...
גמרא בסנהדרין.

מסתמא אתה מתכוון לדף כ ע"א: "הי' דוד יוצא מבין האנשים וכו' ונכנס לבין האנשים".
כמובן מדובר בשני מקומות שונים, כי לא הרי המקום שבו נמצאו "האנשים" שמהם דוד יצא - כהרי המקום שבו נמצאו "האנשים" שאליהם דוד נכנס.

אבל שים לב לדמיון שישנו, בין פתרון "האנשים", לבין פתרון "העפר" (כמו גם פתרון "התחנה") - שאותו ציינתי בפיסקה האחרונה שבהודעתי הקודמת. כמובן שברגע שבהודעתך המאוחרת יותר אתה הצטמצמת אל תוככי מסכת סנהדרין (כשבכך צימצמת את המקורות לשאיבת הפתרון), נפסל פתרון "העפר" שנתתי ממסכת שבת.

צופה_ומביט
הודעות: 169
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ש' פברואר 15, 2020 9:11 pm

איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:43 am

יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 2:12 am

האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

לבנון
הודעות: 656
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 9:47 am

יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

שאלות כאלו לא שואלים בעידן המחשבים, כל מי שברשותו פרוייקט השו"ת, יכול לכתוב 'פריזי' בשורת החיפוש, ולראות שרק בספר יהושע מוזכרים כל השבעה (חוץ מבתורה כמובן), וגם לראות היכן מוזכרים ששה או חמשה מהם.

עזריאל ברגר
הודעות: 9084
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 16, 2020 10:05 am

יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

קשור לחידתי לעיל: viewtopic.php?f=7&t=541&p=571696#p571696
ובחיפוש אחרי ה"גרגשי" (שהוא החסר ברוב המקומות) מצאתי רק ג' פעמים שמוזכרים שבעה עממים לא פחות ולא יותר: א' בסוף פרשת ואתחנן, וב' בספר יהושע.

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 10:28 am

אכן ג' פעמים
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7% ... 7%99%D7%9D

אני עצמי לא ידעתי
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב א' פברואר 16, 2020 2:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
סיבה: איכא דרכא אחרינא - הוחלף קיושר לויקי' בקישור למכלול

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 10:29 am

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 10:57 am

יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

לבנון
הודעות: 656
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 11:53 am

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)

ברח. רש"י שמות לג ב, לד יא
נערך לאחרונה על ידי לבנון ב א' פברואר 16, 2020 12:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לבנון
הודעות: 656
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 12:00 pm

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

הרמב"ן בסוף פרשת בא, ביאר מדוע פעמים מנה ששה ופעמים חמישה. ובפסוק ושלחתי את הצרעה, ביאר מדוע נזכרו רק אותם שלשה.

צופה_ומביט
הודעות: 169
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' פברואר 16, 2020 12:01 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."


טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:02 pm

רש"י לג ב*

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:04 pm

צופה_ומביט כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."


טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.

הוא אשר אמרתי...
(ראיתי שלא פתרו אחרי שני הרמזים
viewtopic.php?p=601971#p601971
viewtopic.php?p=602077#p602077 )

לבנון
הודעות: 656
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 12:08 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

לבנון
הודעות: 656
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 12:10 pm

יאיר כתב:רש"י לג ב*

תודה, תוקן

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:20 pm

לבנון כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.

חגי פאהן
הודעות: 323
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » א' פברואר 16, 2020 12:45 pm

יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.

גדול!!!

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 1:10 pm

תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

צופה_ומביט
הודעות: 169
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 17, 2020 7:07 pm

צופה_ומביט כתב:איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.


מישהו?

עובדיה חן
הודעות: 1385
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עובדיה חן » ד' פברואר 26, 2020 6:54 am

איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

אישצפת
הודעות: 1112
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אישצפת » ד' פברואר 26, 2020 7:19 am

עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה

עזריאל ברגר
הודעות: 9084
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 9:55 am

אישצפת כתב:
עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה

פעם שלישית גלידה?
viewtopic.php?p=411325#p411325
(לקראת הבחירות בפעם השלישית)

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 9:31 pm

יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין

עזריאל ברגר
הודעות: 9084
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 10:20 pm

מעיין כתב:
יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין

איזה מעשה?

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 10:51 pm

viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067

ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 10:58 pm

מעיין כתב:זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין


צ"ל: זה מזכיר המעשה מהרמב"ם {עם} [שסיפר אל] ר' פנחס הדיין.
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' פברואר 26, 2020 11:10 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 10:59 pm

חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:00 pm

הפשטן כתב:
מעיין כתב:זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין


צ"ל: זה מזכיר המעשה מהרמב"ם {עם} {שסיפר אל] ר' פנחס הדיין.

נכון

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 11:09 pm

מעיין כתב:חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן


היית צריך להדגיש שהכוונה דווקא אל סדר האותיות שציינת, אחרת זה קל. לכן כל הכוכביות שהוספת מיותרות, ולמעשה הן אפילו מזיקות - בהיותן עלולות לגרום לקוראים לחשוב שסדר האותיות לא חשוב, ולכן הקוראים עלולים להציע את: פטר "רחם", פטר "חמר", בארת "חמר", "חמר" שערים, תשתה "חמר", כל "חרם", "חרם" או שרוע, ויקח "רמח" בידו, "ברח" לך, "אמות "רחב", "רחב" לבא חמת, לפי "חרב", אכלני "חרב", "חבר" ומלכיאל, חמש יריעת "חבר", קצותיו "חבר", וחבר "חבר".

רמז לשתי החידות: מדובר בשני פסוקים עוקבים: בראשון בחר, ובשני מחר.
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' פברואר 26, 2020 11:29 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 9084
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:10 pm

מעיין כתב:חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן

בחר - במדבר לא,ח.

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:13 pm

?

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 11:17 pm

מעיין כתב:?


א. הוא לא ראה את תגובתי הקודמת לך.
ב. הוא התכוון למילה האחרונה בפסוקו.

עזריאל ברגר
הודעות: 9084
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:18 pm

התיבה האחרונה בפסוק שציינתי, מכילה רק את ג האותיות האלו, ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:21 pm

לשון רש"י בסוף איוב ולמי שאינו מתמצה בתחום ה.... נראים הדברים כחידה
ולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה

מעיין
הודעות: 1470
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:24 pm

עזריאל ברגר כתב:התיבה האחרונה בפסוק שציינתי, מכילה רק את ג האותיות האלו, ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.

אוי אתה צודק מאוד אבל כוונתי 'בחר' וה'ריש' סיום המלה


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים