הודעהעל ידי איש_ספר » ה' ינואר 12, 2012 3:45 am
תסלח לי שבטי ישראל אם אדבר קשות.
ברור לי שאם היה מדובר בר' ליב שרה'ס או בשיפולער זיידע היית כותב בדרך ארץ יותר, אבל זה בס"ה ר' ישראל יעקב אלגאזי, (בעל שלמי ציבור וחגיגה, מרא דארעא דישראל, ראשון לציון, וממניחי היסוד למדרש בית אל, ובשטר ההתקשרות של הרש"ש וסיעתו הוא מוזכר כראש וראשון), ר' יוסף חיים מבגדאד (גדול מרבן שמו) ור' אליהו מאני (אלוף נעוריו של הבא"ח, גאון הקבלה וההלכה). וידוע שגדולי הספרדים הם כקליפת השום ('שפלי הדעת ונמוכי השכל'), מלאים בפשעים ועוונות (ולכן אינם עולים לציון האור החיים הקדוש ביארצייט כידוע), אא"כ יקבלו את חותמת מונקאטש, כמו מהרש"א אלפאנדרי למשל, (וגם אז ישפילו את כל סביבותם כי רק הם מבינים בגדלותו הנסתרת). או אם יש אינטרס אז גם ר' יוסף סאמיגה, חכם מחוגו של רמ"ע מפאנו, הופך לאחד מן הראשונים, רשכבה"ג, (יעוין תשו' מנח"א על סוכה בשמ"ע וד"ל).
כמה חוצפה וגסות רוח צריך כדי לכתוב בסגנון כמו שלך, במיוחד כשמביאים בחשבון מאיזה מגזר אתה יוצא ואיזה דמויות אתה מקדש באופן אוטומטי. הלא כולם יודעים איזה סיפורים מתמיהים ומקוממים יש על כמה מצדיקי החסידות, דברים הנראים בעינים מגושמות, כרדיפת בצע ושלמונים, (ומי אמר על מי אסף כל כסף וזהב ורוח אין בו), תאוות כבוד באופן הכי בזוי, מחלוקות בצורה הכי אכזרית. ובשונה מהנידון כאן -עריכת חיבורים ותלייתם בשם אחר, דברים שאינם יוצאים מגדר תימה, הרי שם מוצאים גם מעשים האסורים לפי שו"ע. אלא מאי, מחויבים אנו לדון לכף זכות, ולהאמין שהדברים נשגבים מבינת אנוש כערכינו, כ"ש כשמדובר בצדיקים אשר מעשיהם האחרים מלמדים על שיעור קומתם.
כמובן שלהגנה כזו לא זכאים חכמי הספרדים שלא קיבלו את כשרות מונקאטש. אבל מה לעשות, בעיני כמה אנשים מישראל, רי"י אלגאזי שקול לא פחות מר' אברהם מקאליסק ור' אליהו מאני לא נופל מר' רפאל מבארשיד. (והם דוגמאות בעלמא).
לגבי 'השבתאות', כנראה שחשדתי בך בחכמה יתרה שאין בך: ובכן נאמר דברים פשוטים וברורים. אם אנחנו הולכים למחוק כל חכם וגדול, חסיד בכל מעשיו, רק משום שאמונת ש"ץ היתה תקועה בלבו, יש רשימה ארוכה ומפוארת של גדולים וצדיקים, שרק מפני כבודם לא אנקוט בשמם, נסתפק בכך שמהם המקודשים גם אצל חסידים...