עמוד 102 מתוך 119

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2022 3:59 pm
על ידי עזריאל ברגר
חצי פתרון:
הסימן שנמסר בתיקון קוראים "סימנים" - נכון במקומו ולא בפרשתנו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוגוסט 27, 2022 9:51 pm
על ידי עזריאל ברגר
מצו"ב הקטע הרלוונטי מתוך "שיטה מקובצת" הנדפס בתיקון קוראים "סימנים" לפרשת וישלח.
ובפרשתנו (בחיות הטהורות): וְדִּישֹׁן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוגוסט 27, 2022 9:55 pm
על ידי עזריאל ברגר
מה נאמר במפורש במקרא על כל מלכי בית דוד, חוץ מדוד בעצמו, י(ה)ורם בן יהושפט, ואחז?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 28, 2022 12:01 am
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:מה נאמר במפורש במקרא על כל מלכי בית דוד, חוץ מדוד בעצמו, י(ה)ורם בן יהושפט, ואחז?

שם אמו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 28, 2022 12:06 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:מה נאמר במפורש במקרא על כל מלכי בית דוד, חוץ מדוד בעצמו, י(ה)ורם בן יהושפט, ואחז?

שם אמו

יפה!
ומדוע? אינני יודע.

שם אמו של דוד - התפרש בגמרא (נצבת בת עדאל).
אבל יורם ואחז - לא ידוע שם אימותיהם כנראה (בויקיפדיה כל מלכי בית דוד מופיעים עם שמות שני הוריהם, חוץ משניהם).

יש ב"לקוטי הלכות" (לרבי נתן מברסלב) ביאור על זה שמלכי בית דוד מוזכרים בשם אמם, והוא מסביר שזה קשור לתפילה שמתפללים על חולים בשם האם, ואכמ"ל.

ואז התחלתי לחפש ולראות זאת בפנים, והתברר לי שזה לא כולם, אלא יש את הנ"ל.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 28, 2022 6:46 pm
על ידי לבנון
לאחרונה נשאל כאן על מילים שמופיעות בכתובים בארבעה אופנים.
ועכשיו אני שואל על שם של אדם, שמופיע במלא דמלא, מלא וחסר, חסר ומלא, חסר דחסר.
אדגיש שהקריאה שוה בכל ארבעת האופנים, וכל השוני הוא בכתיב בלבד.

שתי תשובות לשאלה זו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 8:45 am
על ידי צלעובר
הקים לנו צר
נבוכדנאצר

לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר

כוחי לא עצר
נבכדנאצר

תמור הראות האוצר
נבכדנצר

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 9:58 am
על ידי עזריאל ברגר
צלעובר כתב:הקים לנו צר
נבוכדנאצר

לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר

כוחי לא עצר
נבכדנאצר

תמור הראות האוצר
נבכדנצר

וזה בלי להביא בחשבון את נבוכדרצר שר"י.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 4:50 pm
על ידי צלעובר
עזריאל ברגר כתב:
צלעובר כתב:הקים לנו צר
נבוכדנאצר

לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר

כוחי לא עצר
נבכדנאצר

תמור הראות האוצר
נבכדנצר

וזה בלי להביא בחשבון את נבוכדרצר שר"י.


שר"י פשוט, אין ספק
יען אשר זממו הפק

אבל ודאי שצריך לומר
מלא ומלא - נבוכדראצר

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 5:09 pm
על ידי כדכד
צלעובר כתב:
...שר"י פשוט, אין ספק
יען אשר זממו הפק...
....

אז על המן אין לומר שר"י כי לא הפק זממו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 6:10 pm
על ידי לבנון
כדכד כתב:
צלעובר כתב:
...שר"י פשוט, אין ספק
יען אשר זממו הפק...
....

אז על המן אין לומר שר"י כי לא הפק זממו?

לגוים הקב"ה מצרף מחשבה למעשה, וכאילו הפק זממו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 11:09 pm
על ידי לבנון
צלעובר כתב:הקים לנו צר
נבוכדנאצר
לא הועיל מבצר
נגד נבוכדנצר
כוחי לא עצר
נבכדנאצר
תמור הראות האוצר
נבכדנצר

אכן זה השם השני, והראשון הוא דִשׁוֹן מבני שעיר החרי.
שבתורה מצאנוהו דִשׁוֹן ודִּשֹׁן, ובדברי הימים דִּישׁוֹן ודִישֹׁן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2022 6:13 pm
על ידי כדכד
חידה חדשה מענין הפשטת בגדים
א. אח שהצטווה להפשיט את בגדי אחיו.
ב. אב ובנו אשר על הטב נאמר שפשט את בגדיו ועל הבן נאמר שהתפשט (ככל הידוע לי גם לאחר בדיקה הפועל "התפשט" בבנין "התפעל" מופיע במקרא רק בהקשר של אותו בן).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2022 6:40 pm
על ידי לבנון
.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2022 6:41 pm
על ידי לבנון
כדכד כתב:חידה חדשה מענין הפשטת בגדים
א. אח שהצטווה להפשיט את בגדי אחיו.
ב. אב ובנו אשר על הטב נאמר שפשט את בגדיו ועל הבן נאמר שהתפשט (ככל הידוע לי גם לאחר בדיקה הפועל "התפשט" בבנין "התפעל" מופיע במקרא רק בהקשר של אותו בן).

א. משה את אהרן
ב. האב שאול: וַיִּפְשַׁט גַּם הוּא בְּגָדָיו וַיִּתְנַבֵּא גַם הוּא לִפְנֵי שְׁמוּאֵל
הבן יהונתן: וַיִּתְפַּשֵּׁט יְהוֹנָתָן אֶת הַמְּעִיל אֲשֶׁר עָלָיו וַיִּתְּנֵהוּ לְדָוִד

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 1:19 am
על ידי חלא בר חמרא
1. איזה פרק נמצא פעמיים בספר תהלים [בשינויים קלים]. יודגש- בשני הפעמים הוא פרק שלם ולא חלקי פרקים.
2. איזה פרק שלם נמצא בתהלים פעם שנייה בתור חלק מפרק אחר.
3. איזה פרק בתהלים מורכב כולו משני קטעים הנמצאים בפרקים אחרים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 1:21 am
על ידי לבי במערב
א. יד, נג.
ב. קח, וס"פ נז.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 1:28 am
על ידי חלא בר חמרא
הרב לבי במערב, תוך כדי תשובתך ערכתי והוספתי חידה שלישית
תשובה ב' שלך היא התשובה למעשה לחידה השלישית, שכן רק חצי מפרק ק"ח נמצא בפרק נ"ז, החצי השני נמצא בפרק ס'.
עדיין צריך פתרון לחידה השניה- פרק שלם שכל כולו נמצא בתוך פרק אחר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 1:34 am
על ידי לבי במערב
ע, וס"פ מ [בלא הפסוק הראשון].

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 1:39 am
על ידי חלא בר חמרא
בול!
כל הכבוד על בקיאות מיוחדת בספר תהלים
[או שיש דרך אחרת לפתור?]

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 1:42 am
על ידי לבי במערב
חלא בר חמרא כתב:דרך אחרת
= סיום ספר תהלים פעמיים בחודש לכה"פ (בל"נ...).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 5:22 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבי במערב כתב:
חלא בר חמרא כתב:דרך אחרת
= סיום ספר תהלים פעמיים בחודש לכה"פ (בל"נ...).

שמעתי שבחסידויות בית טשערנאביל נוהגים לסיים תהילים ד' פעמים בחודש (בכל שבת), אז מסתמא הם יותר בקיאים בתהילים ממנו...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 6:41 pm
על ידי כדכד
חזרות רבות על תהלים הינן דרך לרכישת בקיאות בספר אך הן אינן ערובה לבקיאות בספר

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 6:42 pm
על ידי כדכד
חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 7:18 pm
על ידי לבנון
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?

לוט

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 31, 2022 9:15 pm
על ידי גימפעל
כדכד כתב:חזרות רבות על תהלים הינן דרך לרכישת בקיאות בספר אך הן אינן ערובה לבקיאות בספר


. הרבנית חי' מוסיא אשת אדמו"ר הצמח-צדק הייתה אומרת הרבה תהילים בכל יום, אבל בשגיאות גדולות.
פעם אחת אמרה לבנה המהרי"ל, תמהה אנכי מפני מה איני יכולה לומר תהילים בעל פה, הלא בכל יום אני אומרת תהילים זה כמה שנים, ואמר לה המהרי"ל, מפני שבכל יום את אומרת שגיאות אחרות שלא אמרת אתמול.
כששמעה זאת הלכה להצמח-צדק וסיפרה לו, ושאלה: אם כן אחדל מלומר, ואמר לה הצמח - צדק שלא לחדול ותמשיך לומר כמקודם, וקרא לבנו ואמר לו: וואס מיינסטו, ההצלחה שהייתה לי בפעטערבורג, הי' בזכות התהילים שאמרה אמך האט דאס א סאך געהאלפן, וצווה עליו שיבקש ממנה מחילה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 01, 2022 5:33 pm
על ידי כדכד
לבנון כתב:
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?

לוט

אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 01, 2022 7:35 pm
על ידי אישצפת
כדכד כתב:
לבנון כתב:
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?

לוט

אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח

גיחזי ואלישע

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 12:20 am
על ידי לבנון
אישצפת כתב:
כדכד כתב:
לבנון כתב:
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?

לוט

אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח

גיחזי ואלישע

בגחזי לא פצרו לקחת.
פצרו בו ולקח הוא עשו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 12:26 am
על ידי לבנון
שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 12:39 am
על ידי סגי נהור
לבנון כתב:שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.

עליך להדגיש שכוונתך לשלושים שמות שונים. כי אם נמנה בנפרד אישים שונים שנקראו באותו שם, מ"שמעון" ו"יהודה" בלבד נגיע לשלושים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 1:47 am
על ידי לבנון
סגי נהור כתב:
לבנון כתב:שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.

עליך להדגיש שכוונתך לשלושים שמות שונים. כי אם נמנה בנפרד אישים שונים שנקראו באותו שם, מ"שמעון" ו"יהודה" בלבד נגיע לשלושים.

כמובן שכונתי לשמות שונים, כי אם נמנה בנפרד אישים שונים שנקראו באותו שם, בשמות יהודה ושמעון מסתבר שנגיע לשלוש מאות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 9:19 am
על ידי צלעובר
חנוך יפת מהללאל
שמעון יהודה גמליאל

בנימין אחי אבידן נתנאל
יצחק יעקב יוסף שמואל

לוי עמרם פנחס עוזיאל
מנשה אפרים חנן ישמעאל

אהרן אלעזר נדב יהושע
גרשם אליעזר שאול שמוע

רחל וחנה (אם נכלול גם נשים)
זבולון ודן (לומדים ומלמדים)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 11:35 am
על ידי לבנון
צלעובר כתב:חנוך יפת מהללאל
שמעון יהודה גמליאל

בנימין אחי אבידן נתנאל
יצחק יעקב יוסף שמואל

לוי עמרם פנחס עוזיאל
מנשה אפרים חנן ישמעאל

אהרן אלעזר נדב יהושע
גרשם אליעזר שאול שמוע

רחל וחנה (אם נכלול גם נשים)
זבולון ודן (לומדים ומלמדים)

תשובה יפה!
נדב ואבידן נעלמו ממני.
לגבי חנוך הסתפקתי, האם אלעזר בר חנוך שנידו אותו כי זלזל בנטילת ידים, היה מן החכמים.
גם על אחי יש להסתפק, מסתבר שאחי שבש"ס נקרא בפתחות האל"ף, ואילו זה שבתורה בצירה.
השם חנן לא נמצא בתורה, כי אם בעל חנן. וחנה ודאי איננה בחומש.
ועדין יש לפחות חמישה שנשמטו מהרשימה המרשימה שערכתם.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2022 3:24 pm
על ידי צלעובר
מודה על השגגה
לא ידעתי הסבירה

ברשמי את חנה
בין אישי התורה

ועדיין אחשבה
למצוא החמשה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ספטמבר 04, 2022 12:08 am
על ידי נחומצ'ה
מיהו ה'ראשון' שצווח כ'סוס' במדינתו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ספטמבר 04, 2022 1:47 am
על ידי לבנון
נחומצ'ה כתב:מיהו ה'ראשון' שצווח כ'סוס' במדינתו?

שמא כוונתך שצווח כסיס?

אם כן, ה'ראשון' הוא הרא"ש.
וז"ל בתשובה כלל עז סי' ד:
הוי יודע שתמהתי על זה מיום באתי לארץ הזאת וצוחתי כי כרוכיא וליכא דמשגח בי

ועיין פרישה חו"מ סז אות ה:
וצווחתי ככרוכיא. וסוס ועגור (ירמיה ח ז) תרגם יונתן כורכי וסנוניתא

ומה שכתב סוס, הוא כי במקרא הנזכר כתיב סוס וקרינן סיס.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ספטמבר 04, 2022 6:26 am
על ידי צלעובר
לבנון כתב:שמות של תנאים ואמוראים במשנה ובבבלי, שכבר נקראו אישים בתורה (לא בנ"ך) בשמות אלו.
כולל שמות אבות של תנאים ואמוראים.
למיעוט בקיאותי יש יותר משלושים.


מעודכן

יפת פרנך יאיר מהללאל
יצחק יעקב רחל ישמעאל

ראובן שמעון לוי שמואל
יהודה נפתלי בנימין גמליאל

יוסף מנשה אפרים נתנאל
עמרם פנחס אבידן עוזיאל

אהרן נדב אלעזר יהושע
גרשם אליעזר שאול שמוע

חנן ומרים (שמות חלקיים)
אחי וחגי (תלוי איך מנקדים)

זבולון ודן (לומדים ומלמדים)
אלישמע (יתכן והוא טעות סופרים)

חנוך (אם בנו חכם היה)
יששכר אין למנות - מתניתין לא תנא

עוד שם חלקי, אך לא בחכמים
איה (בכינוי) נתן גט יבמים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ספטמבר 04, 2022 12:35 pm
על ידי אישצפת
לבנון כתב:
אישצפת כתב:
כדכד כתב:
לבנון כתב:
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי פצר באחרים ואחרים אחרים פצרו בו?

לוט

אכן
ומענין לענין באותו ענין
מי פצרו בו לקחת ולקח
ומי פצרו בו לקחת ולא לקח

גיחזי ואלישע

בגחזי לא פצרו לקחת.
פצרו בו ולקח הוא עשו.

כבודו קרא בפסוק? ויפרץ בו.. ותרגומו ואתקיף ביה. וגם במצודות להדיא נעמן הפציר בגיחזי לקחת ככרים ובתחילה מיאן גיחזי לבל ירגיש נעמן שבא מדעת עצמו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ספטמבר 04, 2022 2:54 pm
על ידי נחומצ'ה
לבנון כתב:
נחומצ'ה כתב:מיהו ה'ראשון' שצווח כ'סוס' במדינתו?

שמא כוונתך שצווח כסיס?

אם כן, ה'ראשון' הוא הרא"ש.
וז"ל בתשובה כלל עז סי' ד:
הוי יודע שתמהתי על זה מיום באתי לארץ הזאת וצוחתי כי כרוכיא וליכא דמשגח בי

ועיין פרישה חו"מ סז אות ה:
וצווחתי ככרוכיא. וסוס ועגור (ירמיה ח ז) תרגם יונתן כורכי וסנוניתא

ומה שכתב סוס, הוא כי במקרא הנזכר כתיב סוס וקרינן סיס.

אמת. וזהו הסוס עם כנפיים..