מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 8:14 pm

והמילה אסור?

בכל אופן אם יש עוד דוגמאות, אשמח לשמוע.

כתונת_פסים
הודעות: 237
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 8:56 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כתונת_פסים » ג' יוני 18, 2013 8:28 pm

במדבר ל,ד. ואסרה אסר.
ובשופטים טו,יג. כי אסור נאסרך. וברש"י לא נהרוג אותם כי אם אסור נאסרך:

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ג' יוני 18, 2013 10:32 pm

יאיר כתב:והמילה אסור?

בכל אופן אם יש עוד דוגמאות, אשמח לשמוע.

ראה גם תניא פרק ח או ט, איני זוכר בדיוק, שמדבר שם על הקשר בין אסור = דבר איסור לאסור = כלוא.

היא שיחתי
הודעות: 3510
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי היא שיחתי » ג' יוני 18, 2013 10:33 pm

מלך אסור ברהטים

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' יוני 19, 2013 12:29 am

יפה מאוד.

כפי הנראה אין את המילה המדוייקת 'אסור' במובן 'אסור לעשות'.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' יוני 19, 2013 12:31 am

הדוגמא משה"ש עדיפה מזו שבשופטים משום ששם הניקוד שונה.

(גם המילים שהבאתי שתיהן מהתורה).

כתונת_פסים
הודעות: 237
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 8:56 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כתונת_פסים » ד' יוני 19, 2013 12:44 am

כתונת_פסים כתב
כתונת_פסים כתב:במדבר ל,ד. ואסרה אסר.


יאיר כתב
יאיר כתב: כפי הנראה אין את המילה המדוייקת 'אסור' במובן 'אסור לעשות'.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' יוני 19, 2013 1:19 am

וגם כאן עצם השימוש הכפול נגזר ממשמעות המילה, ואין כאן שתי משמעויות.

כתונת_פסים
הודעות: 237
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 8:56 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כתונת_פסים » ד' יוני 19, 2013 1:50 am

לייטנר כתב:וגם כאן עצם השימוש הכפול נגזר ממשמעות המילה, ואין כאן שתי משמעויות.


הרב לייטנר כבר קדמך כתונת_פסים

כתונת_פסים כתב:גם פטר יש במשמעו גם פותח וגם פטור, כלומר, מותר, ואפשר שהיינו הך. כלומר, פטור הוא היפך האסור, כאחד האומר מתיר ופותח את האסור את האסורים.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' יוני 19, 2013 1:52 am

כתונת_פסים כתב:כתונת_פסים כתב
כתונת_פסים כתב:במדבר ל,ד. ואסרה אסר.


יאיר כתב
יאיר כתב: כפי הנראה אין את המילה המדוייקת 'אסור' במובן 'אסור לעשות'.


אני רוצה את המילה 'אסור' לא 'אסר'.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ד' יוני 19, 2013 1:57 am

גם תחת ומקום: שבו איש תחתיו = במקומו (הפיזי), ישב עבדך תחת הנער = במקום (תחליף).
גם מעיל ובגד שייכים לאותה מחלקה (הלבשה), ונגזרים מהם פעלים במחלקה זהה = מעילה ובגידה.
וכהנה רבות

כתונת_פסים
הודעות: 237
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 8:56 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כתונת_פסים » ד' יוני 19, 2013 2:06 am

כמו, ויפגע במקום = התפלל במקום - פגעו לי בעפרון לשון הפצרה.
ויש גם ויפגע לשון פגישה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' יוני 19, 2013 2:17 am

יש דוגמא כמו 'מטה' ו'שבט' ששניהם עפ"י הפשט (ולא רק לפי פירוש מסויים) מופיעות בצורתן זו (ולא בהטיה נגזרת) מפורשות בתנ"ך?(עדיף מהתורה).

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' יוני 19, 2013 2:21 am

כתונת_פסים כתב:
לייטנר כתב:וגם כאן עצם השימוש הכפול נגזר ממשמעות המילה, ואין כאן שתי משמעויות.


הרב לייטנר כבר קדמך כתונת_פסים

כתונת_פסים כתב:גם פטר יש במשמעו גם פותח וגם פטור, כלומר, מותר, ואפשר שהיינו הך. כלומר, פטור הוא היפך האסור, כאחד האומר מתיר ופותח את האסור את האסורים.


הרב כתונת_פסים, כבר קדמך לייטנר
לייטנר כתב:קשה לומר שלשתי המילים הללו יש משמעות כפולה.
זו משמעות תנינית הנגזרת מתוך השימוש בחפץ הנושא שני שמות.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' יוני 30, 2013 9:01 am

היכן מצינו שאיסור אכילה מתיר איסור שתיה?

חשבונות רבים
הודעות: 797
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 11:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חשבונות רבים » ג' ספטמבר 24, 2013 1:49 am

יאיר כתב:היכן מצינו שאיסור אכילה מתיר איסור שתיה?

שבת בבוקר לפני התפילה

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' ספטמבר 24, 2013 2:33 am

יפה!!

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2301
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' ספטמבר 24, 2013 12:43 pm

חשבונות רבים כתב:
יאיר כתב:היכן מצינו שאיסור אכילה מתיר איסור שתיה?

שבת בבוקר לפני התפילה

בעניי, לא זכיתי להבין... איזה איסור אכילה מתיר את איסור השתיה?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' ספטמבר 24, 2013 1:06 pm

לפני קידוש אסור לאכול אבל לפני תפילה אין זה זמן קידוש ולכן מותר לשתות לפני התפילה בשבת.
(איסור אכילה לפני קידוש מתיר שתיה לפני קידוש ותפילה).

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2301
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' ספטמבר 24, 2013 1:26 pm

איך אוכלים בקהילות חסידיות מסוימות בצפרא דשבתא קודם התפלה?

כותב בדמע
הודעות: 105
הצטרף: ג' מרץ 26, 2013 9:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כותב בדמע » ג' ספטמבר 24, 2013 1:41 pm

ארזי ביתר כתב:איך אוכלים בקהילות חסידיות מסוימות בצפרא דשבתא קודם התפלה?

ואיך הם גם מתפללים אחרי זה לאחר זמן תפילה?

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2301
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' ספטמבר 24, 2013 2:20 pm

זה לא קשור. ישנה קהילה מסוימת שלא ננקוב בשמה, בכדי לא להקפיץ כאן כמה אנשים... שמתפללים באריכות גדולה, מקפידים על זמן תפלה, אך לפי הוראת רבותיהם, הם אוכלים לפני התפלה.

אנשים מסוימים ה"עובדים" הגדולים שבחבורה, שקבלו הוראה מיוחדת ליטול ידים ולאכול פת לפני התפלה, כן מקדשים לפני אכילתם.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ד' דצמבר 25, 2013 9:39 pm

היכן כתוב בש"ס בבלי שזה טוב כשיורדים גשמים בסוכות
נערך לאחרונה על ידי צביב ב ג' ינואר 28, 2014 8:57 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ג' דצמבר 31, 2013 11:00 pm

צביב כתב:היכן מובא בש"ס בבלי שזה טוב כשיורדים גשמים בסוכות

נמצא בברכות דף ס' סוף עמוד ב

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' דצמבר 31, 2013 11:06 pm

צביב כתב:היכן מובא בש"ס בבלי שזה טוב כשיורדים גשמים בסוכות

מחילה, השאלה לא נוסחה כראוי...

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ג' ינואר 14, 2014 7:41 pm

חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ד' ינואר 15, 2014 12:36 am

רחמים כתב:חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?

משה ושם.
יש עוד?

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ד' ינואר 15, 2014 12:40 am

לי יש בנתיים רשימה של 14 איש אני מחפש עוד ...

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' ינואר 15, 2014 1:02 am

איש רגיל כתב:
רחמים כתב:חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?

משה ושם.
יש עוד?


גם נח כמדומני.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חכם באשי » ד' ינואר 15, 2014 1:17 am

רחמים,
שאלתך אינה מתאימה לאשכול. תעביר את שאלתך לאשכול עצמאי. אולי יוכלו יותר לעזור (לא כולם נכנסים לאשכול הנוכחי).

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ד' ינואר 15, 2014 4:09 am

היה אפשר לשאול כך: מהיכן יש ראיה ברורה שאברהם ויצחק לא נולדו מהולים?....

ולעצם הענין גם גד נולד מהול.

קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » ה' ינואר 16, 2014 3:08 pm

בס"ד
אם תאסוף את כל השיטות תגיע ל16: אדם שת נח יעקב יוסף משה איוב גד מלכי-צדק בלעם שמואל דוד זרובבל ירמיה תרח ישעיה.
עיין באוצר ספר: יד אפרים - שו"ת <לקט> עמוד 257.
(משום מה הוא לא נפתח לי ואיני יכול להעלותו.)

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' ינואר 16, 2014 4:31 pm


קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » ו' ינואר 17, 2014 1:40 am

בס"ד
רוב השמות כפולים.

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2450
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ג' ינואר 28, 2014 9:33 pm

כתב חידה:

פנימי ומוצפן, חדש אך ישן,
לתשעה, לעשרה ולאחד עשר,
אחרי שני לבנים
מתוך זהובים הופכים שחורים.

כל אחת משניים, וכולן מעשרים וארבעה.
שתיים של שש, והכל מעשרים וארבע,
לחדשים שש או שבע
לישנים חמש או שש.

אחד מעשרה, ללא בעיה,
בחמישי מאבותינו תמצאנו.

ספינת המבול שבורה
או סירת יונה מחוֹללת.
הגורמים נקיים אך רקובים,
והמצרים מעופשים ושבורים.

נכנס על אבן, יוצא על מתכת,
כי הכיוון שם הוא חד סטרי.

על מה מדובר, ומה פשר כל מילה בכתב החידה?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' פברואר 20, 2014 8:02 pm

גיס כתב:שלום שמעתי שיש איסור לשחק שחמט, חוץ מב"ניטל" (ליל אידם של הנוצרים) האם יש לכך מקורות,
דחוף מאד

קודם כל לא נראה שזה מתאים לאשכול הזה.
דבר שני מאוד קשה לי להאמין שיש מי שאומר שאסור לשחק שח-מט בבין הזמנים למשל...

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ה' פברואר 20, 2014 8:26 pm

אם ליל ניטל זה מספיק סיבה טובה כדי להפטר מחיוב והגית בו יומם ולילה וממילא להתיר משחק, על אותה הדרך אפשר למצוא במשך השנה עוד המון סיבות טובות לכך.

שרוליק
הודעות: 198
הצטרף: ד' דצמבר 12, 2012 8:01 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שרוליק » ה' פברואר 20, 2014 8:32 pm

רחמים כתב:חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?


כל גר נולד מהול כיון שהוא כקטן שנולד

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ה' פברואר 20, 2014 8:47 pm

שרוליק כתב:כל גר נולד מהול כיון שהוא כקטן שנולד

לא מדוייק כיון שיתכן שגוי יהיה קודם יהודי ע''י טבילה ורק אחר כך יעשו לו ברית.

יורה_דעות
הודעות: 433
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 5:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יורה_דעות » ו' פברואר 21, 2014 8:08 am

אינו יכול להיות יהודי בלי ברית ואפילו מתו אחיו הנכרים מחמת מילה


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 246 אורחים